Miért kell kiszerelni a hűtőt ? A 120-as kiput kicseréltük az MB-n úgy, hogy a helyén maradt a hútő, pedig az sokkal nagyobb helyet foglal... A bilincs csavarjait eléred felülről 2 13-as villás kell hozzá általában, az alsó rögzítőcsavarokat meg alulról. Ha alámászol a kiput tartóvassal együtt le lehet venni anélkül, hogy a hűtőt kivennéd, le-fel lehet mozgatni mellette a csövet. Jelen esetben viszont elég az alsó csavarokat csak meglazítani, tehát a kiput le se kell venni.
Meg van még, meg hát a garázsba is vannak dolgok. Írhatod ide mi kellene, azt megnézem.
Skoda Octavia Super:
Nekem valamivel 80 fok fölé áll be. Még 90-nél feljebb sose ment, pedig tavaly volt 35 fok és fél óra totyogás. Ki kell dobni a termostátot, nem kell bele. Télen úgyse jársz Vele. (Remélem!)
Arat nem tudok mondani onteteshez. nekem a 2 bajuszt csinaltak 6-8eert... nemtommar mennyi volt (amugyse szamoltam soha mi mennyibe kerult. feltem a vegosszegtol) Cimet szamot kikereshetem ha nagyon kell.
Kipuff ujrafelszerelest majd kiprobalom. (bar lehangolo, hogy a hutoradiatort is ki kell ugye szerelni hozza... ahoz meg hutoviz leeresztes... fujj)
embecska: tiedre gondoltam. nekem is panoramas hatso es 68as. mondjuk nem neztem a te kepeden a hatso ablakot, de akkor az index nem passzol =) Mintanak egyszer kolcsonozhetem ha ki akarnad ontetni =D (bar az enyemnek a vege fejbol lett kipotolva, tehat, ahogy ugy adta magat az anyag ive... =P)
krom elotti homokozasra (nemugy ;) ): Kromozas elott ugytudom nem jo homokszorni (kromozni nem tudok, de homokszorassal csesztem az idot egy evig) mert nagyon egyenetlen lesz a felulet. Tehat nem siman fog csillogni, hanem sok kis mikrokrater lesz benne. Arrol nem is beszelve, hogy ha elvekonyodott vagy jo rozsdas az anyag, akkor fasza szita lesz belole.
ja,az enyémet kérdezted?azt hittem haveromét.az enyém 66-os. a kérdésed tévesztett meg,hisz azt kérdezted 68 vagy 69....holott a képen látszik a hátsó panoráma szélvédő,és azt hittem tudod hogy az nem volt 68 végén és 69-ben már.
Kipunál nincs tömítés, elvileg az illesztésnek kell tömítenie. Kipufogó bilincs csavarjainak cseréjénél megeresztetted az alsó 2 csavart is, ami a tartóvashoz fogja a dobot ? Ha nem, akkor az lehet a probléma, hogy amíg nem volt bilincs, az alsó tartó kicsit elhúzta a dobot. Én próbáltam mindenféle csodapasztát oda, de az igazi megoldás a helyes szerelési sorrend:
1. Alul vashoz rögzítő csavarokat betesz, de nem meghúz, csak az anyát rákapat(hogy kb tartsa a dobot) 2. Felül kipu felső csövét leömlőhöz illeszt, úgy, hogy kb. középen legyen, bilincs feltesz, oldalanként váltakozva meghúz teljesen. 3. Alsó rögzítőcsavarokat meghúz.
Így a felső rögzítés határozza meg a kipu elhelyezkedését, és az illesztésnek így van a legjobb esélye tömíteni. Nekem az S100-on bevált, a 1000MBmen meg 120-as kipuff van. Ez a bilincses rögzítési megoldás szerelési szempontból szvsz nem a legjobb, a huszasé jobban bejött. Viszont a kipu bilinccsel le lehet szedni a farmotoros Skodák első kerékagy porvédő kupakját is, tehát kvázi célszerszám :-). Szerintem próbálj meg szerezni kipuffot tartalékba(lengyel utángyártott még elő szokott fordulni), ha biztosra akarsz menni, tartósan nem hiszem, hogy megvédi bármilyen festék is a dobot, az anyagban van a hiba. 2-3 éve hoztam Szlovákiából valami nem széria anyagból készült dobot bontottan, azt mondta rá az ember, akitől vettem, hogy az nem rohad, mert olyan az anyaga(mondta a nevét is az anyagnak, de szlovákul...), eddig egész jól bírja.
Pilisi kanyargásban benne vagyok(én is budapesti vagyok, csak én a Duna másik oldalán lakom :-) ), egy napsütéses szeptemberi szombaton pl.
Hat ha 69es, akkor viszont az index jo rajta eredetileg es kozepen van osszekotve egy ugyanolyan csikkal. Rajta S . K . O . D . A (csak a pontok kozepvonalban) Legalabbis a 69esrol ugy tudom, hogy igy van.
En egy bpi ontodeben csinaltattam es utana felcsiszoltattam (majd egy bolhafingnyi lakk ra, hogy nem mattuljon. persze a lakktol rogton egy arnyalattal mattabb lett =P)
De mintarol barmit megcsinalnak es sztem kifejezetten szep lett, foleg csisz es polir utan.
én aluból megpróbáltam megcsináltatni indexet és bajuszt,de fos lett,ezért feladtam.ha te gyártod majd őket,mindenképp vevő lennék 1 szettre,persze ha nem horror áron lesz.
Sajnos nem vagyok benne ennyire a témában. Trabikat gyűjtök és a bontóban kerestem valamit,akkor láttam a szomszéd udvaron az octit. Szeretem a régi autókat ezért mentem át megnézni. Ha gondolod megpróbálok valami elérhetőséget szerezni hozzá.
Najo, lol. Indexszel nekem AKKORA mazlim volt. Az oreg akitol vettem, forditva feltett wartburg indexxel jart, de MEGTARTOTTA a regit is. buraval, foglalattal, csak a vege volt letorve neki. Azt lokharito javitossal megcsinaltattam, meg ezzel a "kromszeru-ragasztos-gozborotvatol-lejovos-deigyisnagyondraga" muanyag bigyoval megcsinaltattam es olyan mintha uj lenne... =P
A kis "bajszok" (C es forditottC alaku diszek) is megvoltak, jo repedten... Azzal is megcsinaltam uagyanezt, jo szar lett, mert felrogziteskor mar jott is le a "bore". Azt meg leontettem alubol, es felpoliroztattam.
A piroson az orran a diszlecet nem akarod megcsinalni? Illetve, ugye evjarattol fugg, hogy a diszlec, vagy az index nem passzol ra... =P
Kulso tukorrol mit tudtok? 68as es sztem nekem tuti nem eredeti. (nem mutat rosszul, de valami brit gyartmany) 15eHUFert mutatott egy 0km-es kulso Skoda tukrot egy oreg szaki, de nem tudta o sem pontosan, hogy 1000MBn is volt-e, csak azt, hogy skoda.
Illetve van-e valami pontos leiras abrakkal minden evjaratra? (kopoltyusrol vannak rajzok a konyvekben tobbnyire)
Ennyiért talán még megérné ha tényleg jó állapotban van. Látni kellene.Nekem sajnos vagy inkább szerencsére:)) 1000MB +110r project van folyamatban,ugyhogy egy időre az octi téma felejtős.
Tööbb napos szerelés után, hatalmas szopásokkal a hátunk mögött. MA 21:45-kor indult a kocsi. Pontosan a 45. születésnapján! Jajj de boldog vagyok legszívesebben elmennék vele cirkálni
Én budapesti vagyok. Bár jobban szeretem budainak mondani magam =DD (elitizmus rulz =P, nem sértés kedves pestiek... =D)
Mondjuk a 700fokos fekete festéket és a leömlőre fújtam anno... az egy-két mp alatt lemattult mintállat (eredetileg fényes) aztán 1-2hét múlva ugyanolyan vörös volt az anyag.
Ma cseréltem a kipuff bilincs csavarjait, és szelel az illesztésnél a dög. Kellene oda valami tömítés? Van egyáltalán olyan ami bírja a hőt?
A dobot lehet lefújom, de sztem inkább galvanizáltatom... tuti nem króm (drága is) de valami nikkel vagy cink. Annak bírnia kellene. Ha meg belülről jön a víz, akkor úgyis bukta =DD
Valamikor ősz elején lehetne valami pilisi kanyargást összehozni. Fel a dunaparton pl, Lepencei strandnál be a pilisbe. Vagy fordítva. Szép táj, viselhető forgalom és annyira KMben sem sok.