1, bealitottatom, de nem hiszem ill. nem tudom, hogy mitol valtozott volna meg az összetartas, ha a bekotoszar/gömbfej, kormanymü, csonkallvany komplott nem volt bojgatva.
2, levideozom!
nem akarom a szervora fogni, de nem lehet hogy az orsotengelyen szorul a szabalyzogyuru?
eloszor en is gondoltam, hogy a hatulja lifeg (guminyomas rendben, gatlokban benne az olaj, csatolt lengokar szilentje nem uj de ok)
de konkretan ugy nez ki, hogy ha jobbra valtottam savot (kormanykerek kozeptol jobbra pl. 15 fok), es elengedem (illetve csokkentem az erot a kormany kereken), akkor eloszor elmegy a kormany a kozeptol BALra 10fokig, majd csak utanna all be kozepre
- minden gyari kiveve, hogy belekerult a plus golyalaba (tehat -20mm es vastagabb gatlo szar)
- ezzel a konfiggal voltam zengöeknel a nagyszollösben allitatni 1 eve (8ekm)
(- az elso gumik kulso es belso fele is el volt mar akkor is kopva)
ami azota tortent:
- egyszer levettem a bolcsot stabival egyutt (lengokarokat kihuztam a bolcsobol, kormanymuvet lecsavaroztam a bolcsorol (tehat kormanymu, bekotoszar, csonkallvany kapcsolat nem lett megbontva. Csonkallvany, golyalab, kormanymu, lengokar maradt a kocsiban)
tovabbi jelensegek:
- lassu haladaskor (foleg terheles nelkul) ha elengedem a kormanyt jobbra balra mozog a kormanykerek kb 1cm-t
- egyszer esoben darabos lett a rasegites (also muanyag nincs fent), meghuztram a szijat azota ilyen nincs
- lassu temponal teljesen alaszedve van egy hangos koppanas (nem elso VW aminel ilyennel talalkoztam)
- erosebb
- hirtelen erosebb fekezeskor volt egy erosen morgo hang, ami kozben megszunt magatol
a kormanyommal van egy olyan problemam, hogy ha (kanyarodas vagy) savvaltas utan elengedem a kormanyt, hogy visszaalljon kozepallasba, de a ahelyett hogy visszaallna kozepallasba tullendül a közepallason, majd a vegen beall kozepallasba
> "Ha a járművön csak egy hátsó helyzetjelző ködlámpát alkalmaznak, akkor azt - e bekezdés előírásainak a megtartásával - a bal oldalon kell elhelyezni. "
Hm, mi van azokkal, amiken csak egy van, de középen lent...?
bár az "átvilágított felülete a féklámpa átvilágított felületéhez 0,10 méternél közelebb nem lehet." kritérium pl a személyautóknál kb 70%ban nem teljesül
Hátsó helyzetjelző ködlámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
58. § (1) Az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt és a motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsiját egy, minden más gépjárművet, mezőgazdasági vontatót, lassú járművet és pótkocsit egy vagy két hátsó helyzetjelző ködlámpával szabad felszerelni.
(2) A hátsó helyzetjelző ködlámpa - a hátsó helyzetjelző lámpa fényénél nagyobb fényerejű - piros fényt bocsáthat ki.
Hátsó helyzetjelző ködlámpára vonatkozó további műszaki feltételek
59. § (1) A járműre csak jóváhagyási jellel ellátott hátsó helyzetjelző ködlámpát szabad felszerelni.
(2) A hátsó helyzetjelző ködlámpa átvilágított felületének az alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb, az átvilágított felület felső széle az úttest szintjétől 1,00 méternél távolabb, és átvilágított felülete a féklámpa átvilágított felületéhez 0,10 méternél közelebb nem lehet. Ha a járművön csak egy hátsó helyzetjelző ködlámpát alkalmaznak, akkor azt - e bekezdés előírásainak a megtartásával - a bal oldalon kell elhelyezni. Mezőgazdasági vontató és lassú jármű esetében a hátsó helyzetjelző ködlámpa átvilágított felületének a felső széle az úttest szintjétől legfeljebb 1,90 méterre - ha a jármű szerkezeti kialakítása szükségessé teszi, legfeljebb 2,10 méterre - lehet.
(3) A hátsó helyzetjelző ködlámpa elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak külön kapcsolóval, a helyzetjelző lámpák bekapcsolt állapotában legyen bekapcsolható.
A dőlt betűs kiemelés tőlem van és értelmezi azt, hogy kettő is lehet és egyszerre használható. De végignéztem az egész rendeletet és nincs róla szó benne hogy csak egy használható, sőt sok helyen többes számban említi.