"a beillesztett képen lévő színes jelöléseket a Y-D kapcsolón kellene számokkal helyettesíteni, amik azon vannak."
Az Y-D kapcsolód oldalán lévő papírra szépen olvashatóan rá van írva, hogy U1-V1-W1-U2-V2-W2, ha követed a vonalakat a papíron az ujjackáddal, akkor megtalálod a hozzájuk tartozó számokat is.
Ezeket a pontokat kell összekötni a motorral, pl így:
De ő ítra, hogy kapott hozzá potit meg irányváltó kapcsolót a frekiváltó kimenetére, mert esztergához is kell neki. (mondjuk én még nem láttam csak 1/4-es frekiváltót)
Kimásoltál egy rajz részletet valahonnan, most már biztositék, hőelem, más a motor jelzések, nem villásdugó hanem mágneskapcsoló a frekiváltótol, nulla és földelés is van benne.
Itt van egy , szerintem jó rajz, ott vannak a Y/D számozásai is amit már kiveséztünk
Az irányváltás nyomógombokkal vezérelt DIL-0052 mágneskapcsolóval ami adva van neked
Azért nyomógombokkal, mert a kapcsoló nem biztonságos ebben az esetben/de ha akarod lehet az is helyette, te dolgod/. Akkor egy váltókapcsoló kell a két nyomógomb helyett, póri előlapra csavarozható , tipust nem tudok
Végálláskapcsolók is bekötve, ha nem kell ne vedd figyelembe vezesd folyamatosan a vezetéket
Hali. Most visszamegyek a "múltba"amivel kezdődött az eszmefuttatásom. Nos a beillesztett képen lévő színes jelöléseket a Y-D kapcsolón kellene számokkal helyettesíteni, amik azon vannak. Onnan már minden világos lesz, hiszen ez is volt az eredeti kérésem. A motor kapocstáblának a két üzemmódhoz való váltása egy kézi kapcsolóval.Az óvó és biztonsági problémák leküzdve,az mind megvan.Tehát a színek számokra váltása a kapcsolón belül.
Mindenekelőtt a két betápot mindenképpen úgy kapcsolnám, hogy még véletlenül se tudd összekötni az aggregátort és az invertert. Ez fontos, mert egy kis figyelmetlenség marha sokba kerülhet (sőt, életveszélyes is lehet). Az aktuális betáp kiválasztására vagy egy három fázisú váltó kapcsolót alkalmaznék, vagy egy három fázisú váló relével/mágneskapcsolóval oldanám meg a betáp (automatikus kiválasztását.
Tehát sorjában:
- a csillag-delta kapcsoló kapcsoló U1-V1-W1 pontjait összekötöd a villanymotor U-V-W pontjaira, MINDEGY, HOGY A HÁROM KÖZÜL MELYIKET MELYIKRE KÖTÖD
- a csillag-delta kapcsoló kapcsoló U2-V2-W2 pontjait összekötöd a villanymotor X-Y-Z pontjaira, MINDEGY, HOGY A HÁROM KÖZÜL MELYIKET MELYIKRE KÖTÖD
- a csillag-delta kapcsoló kapcsoló L1-L2-L3 pontjait összekötöd az irányváltó kapcsoló U-V-W pontjaival, MINDEGY, HOGY A HÁROM KÖZÜL MELYIKET MELYIKRE KÖTÖD
- az irányváltó kapcsoló R-S-T pontjaira rákötöd a betáp (kiválasztó kapcsoló / mágneskapcsoló) felől érkező három fázist, MINDEGY, HOGY A HÁROM KÖZÜL MELYIKET MELYIKRE KÖTÖD
- következő lépés: ha hiába kapcsolgatod, nem indul el a motor semerre, akkor (teljes fszültségmentesítés után!) a csillag-delta kapcsolóra kötött U1-V1-W1 vezetékek közül BÁRMELYIK KETTŐT felcseréled egymással
- ha azután a forgásirány nem arra van, amerre szeretnéd a kapcsoló 1/2-es állásaiban, akkor felcseréled BÁRMELYIK KÉT vezetéket az irányváltó kapcsoló R-S-T pontjai közül.
Igazad van! Gyorsan rögtönöztem a rajzot,így hibáztam. (lakásfelújításba fogtam)Azon morfondíroztam hogy a segéd érintkezők hány ampert bírnak, hogy minél kevesebb mágneskapcsolót használjak fel.
Azt fel lehetne használni bontónak.
De még egy mágneskapcsolóval több, ill még egy a forgás iránynak, és kész.
Az érdekelne igazán, miért idegenkedik a mágneskapcsolótól.
Ha a forgás irány váltásnak is kell egy kézi kapcsoló,hány kézi kapcsolónál is járunk?
Drágának nem drága, de nem fizikailag nem fér el vastagabb. Vésni nem lehet, csatorna nem lehet, felpucolni nem lehet. Én sem tetem volna be ha van más megoldás, de miért is nem, azt nem tudom megindokolni. Táblázat szerint a világon semmi baj nem lehet vele, sőt, ha azt nézem hogy 13A kismegszakítóval kellene megbiztosítani, az is épp a határon lenne. És ez fix teher, nem emelkedik, nem lehet semmi pluszt beledugni, vagyis elvileg ezt a max 14A-t sosem lépi túl.
Akkor nyugodtan alhatok hogy ez a másfeles Mt nem fogja 13A-rel felnyújtani a házat? C16-tal van amúgy biztosítva. Tudom hogy már nem szabványos, de ha 4 éve még jó volt.... A kötéseket jól megtéptem, nem hinném hogy az rosszabb mint egy dugvilla bekötése.
Amúgy jópofák ezek a gyártók. Egy klíma kültérit néztem. Az van ráírva, Fuse 20A. Erre lakatfogó rá, 7-9A közt ugrál.
Újabb kérdés közben. Tud valaki MR16-os gu5.3-as 4000-4500 Kelvines minimum 300 lumenes 12V-os led izzót, aminek az eleje zárt? Egy olyan kültéri lámpába kellene, ami eredetileg halogénnel készült, és az elejét az izzó üvege adja. Jó lenne ha nem ázna be. Vagyis olyan izzó kellene, mint a halogének, mert egy gumigyűrűvel maga az izzó üvege a lámpa eleje.
Akkor a készülékhez amit üzemeltetek róla, mi a fenének ír a gyártója 15m-ig minimum 2,5-est.
Fűtőbetét van benne, megy egy picike motor, meg egy nagyobb ami kb 5-6A-t zabál, de az nem megy ha meg a fűtés és a kicsi motor. A kicsi motor és a fűtés a 13,x A. Mi a túrónak ennek 2,5-es?
Sok a szöveg, azt nagyjábol átláttam mit csinálsz ezzel a szerkezettel
Pontositsunk
A Y/D az egy forgócsapos kapcsoló, ugye, tehát 0-Y-D állása van?
1 db irányváltó az mi? Az a fehéres doboz amiben 2db. DIL00-52
mágneskapcsoló van?
A 2db. ki-be az micsoda? Nyomógombok vagy kézi forgatható 3 fázisú kapcsolók.
Mi van rájuk irva ha kapcsolók, milyen tipus?
Ezeket erősitsd meg vagy korrigáld. Aztán majd holnap , ha minden jó....
A végállás miért is van kiiktatva? Az elég veszélyes, ugyanúgy mint korábban hiányolták az egész rendszer vészleállitó gombját. Azt már nem lenne nagy varázslás beleszerkeszteni
Szerintetek egy 3x1,5-es MT meddig képes elviselni 14A terhelést egy 10m-es szakaszon? (nem a szabvány érdekel meg a terhelhetőségi táblázatok hanem a gyakorlat)
Na akkor fussunk neki. Van egy emelő,ami 3 fázisról üzemelt. Megvettem, de mivel nekem nincs 3 fázisom,így muszáj voltam venni egy 220/380 3 Kw os frekiváltót. Ezt megcsináltattam egy nem kaposvári cégnél, ahol belőtték ehhez a 2-2.5. kw os motorhoz, tettek rá potmétert,hogy ne hirtelen induljon, és egy irányváló kapcsolót, mert esztergát is hajtson ha kell. Ezzel semmi baj. Az emelőn egy vill szerelő,kiiktatta az eredeti 3 fázisú bekötést, ami addig a motorra szerelt 2 db. dillel váltott irányt, egy 4m hosszú kábelre szerelt jobbra ,balra billenő kapcsolóval ami le-fel mozgatta a csápokat. A masinán van végállás kapcsoló is de ezt is levette,mert az frv. hez nem kell,meg úgysem játszik bele,hiszen azt az áramkört kiiktatta. Az frv.-t pedig rákötötte direktbe a motor kapocstáblájára, majd az addig csillagban lévő áthidalókat deltába rakta, mert az frv. hez úgy kell. Innen kezdve kifogástalanul műxik a frekiváltóval. A bajom az,hogy próbáltam autót emelni, de azt így az frv vel nem bírja, letilt. Nos most ezért szeretném ha mindkét módon tudnám használni, azaz 3f el,(generátorral) mikor autóhoz, és az frv. vel utánfutókhoz,mert az kell sűrűen. Tehát csak a motor Y-D kapcsolását kellene megoldani,ha kell 2 kábellel, 1 generátorhoz, 1 frv-ről betáphoz,persze más más dugókkal,hogy ne lehessen hibázni. 1. 4 csapos,és 1. 5 csapossal. Ezzel a megoldással ha ritkán is, de nem a kapocs áthidalókat kellene rakosgatni.De a mágneskapcsolókkal ne próbálkozzunk amiket ajánlgatnak,mert az nekem tovább bonyolítaná a dolgomat. Ami kapcsolóim vannak: 1db. Y_D, 1db Irányváltó, 2db ki-be. Remélem elég részletes a leírt kívánságom.Ha nem világos, nekifutok még 1x. csak kérlek a te türelmed ne fogyjon el.Számomra ez így is hatalmas kihívás. Persze bár mit is ajánlasz,leírsz, azt mind saját felelősségemre fogom (próbálom) megcsinálni! Valamikor elektrólakatosnak tanultam ugyan, de ennek kb 40 éve, azután meg orvosi műszerész lettem, tehát az erős áram nem lett a szívügyem.