Nekem egy nyolcvanas evekbeli Nissan Bluebird volt ket gyertyas es az injektorok is 150V -rol jartak. Hala az egnek sosem volt semmi baja. Az injektorok invertere meg sipolt mint egy szunetmentes tap :-) nem tunt elavultnak vagy gagyinak ;-)
szia A szinkron agyat zéger rögzíti, az egyes kereket pedig az ikercsapágy(amit présen nyomunk fel a tengelyre). Már 2x vettük le a váltót, szedtük szét,de nem találtunk semmi más baját....
Na ez a valami oknál fogva az ami mondjuk nem az, hogy elfelejtették a szakmát, hanem egyéb, pl környezetvédelem, nagyobb teljesítmény, magas fordulatszám, stb. Szóval csupa olyasmi amihez mi nem is tudunk hozzászagolni sem nemhogy ítéletet mondjunk róla. De ha számodra a WV csoportos HTP motor vagy az Opel Ecotec a motortervezés csúcsa akkor hajrá, használd azokat...
Lehet, hogy a megfogalmazás nem volt szerencsés, de attól még van benne igazság.
Ha nem lehet úgy elhelyezni az 1db gyújtógyertyát vmi oknál fogva, hogy az megfelelően tudja begyújtani a keveréket (lángfront terjedés, egyenletes lángutak stb, stb), akkor használnak kettőt.
"en is" de ennek szerintem csak elso összerakaskor van ertelme, hogy a csapagygyuruk a helyere keruljenek, de az dobom mar többször lent volt ezzel a csapaggyal. Arrol nem is beszelve, hogy a belso gyuru lötyög a tengelycsonkon.
(de a buzi kombi hatso hid miatt parazok tengelycsonkot cserelni, mert a csavarok törnek mint a ropi es nem lehet egyszeruen atmenö csavarosra alakitani mint a limot (3/5 ajtost...))
Na most egy lámer olajos kérdés jön, a 2010es benzines skodába a legutolsó szervizkor 4 liter castrol magnatec 5W30 c3 került (ami VW 505.00 szabvánnyal bír). Muszáj voltam rátölteni egy litert de csak 10w40(szintén vw505.00) -t lehetett kapni. Csak két hét múlva tudnak fogadni a szervizben, járhatok-e addig így? Mennyire érzékeny erre a motor? Köszönettel vagyok!
Ez egy kicsit elhamarkodott véleménynek tűnik főleg mivel akiknél ismerek hengerenkénti kétgyertyás motort azok nem az alsó szegmensben fociznak (BMW, Alfa Romeo, Porsche).
Erről a kétgyertya-optimáliségés dologról még nem is nagyon hallottam. Twinspark név sejtetett valamit de annyira nem izgultam fel rá, hogy utána nézzek mi is ez.
Wankel-motort miért ábrázolják 1 és van ahol 2 darab gyertyával? Illetve ha kettő kell bele akkor miért annyi? Miért nem terjed el ez a fajta motor? Tudom a google jó barát de nem igazán találtam rá reális választ, angolul se.
ugyanazért amiért néhány dugattyús motorban is. (Alfa Twinspark, Porsche, Smart) hogy optimális legyen a keverék berobbanása az égéstérben.
azért nem terjed el mert kevesen rendelkeznek a gyártási jogával, nagyon komoly problémát okoz a megfelelő tömítettsége a bolygódugattyúnak, és nagyon magas a fogyasztásuk, nehezen lehet megfelelni az emissziós előírásoknak
magyarul drága gyártani, fenntartani és az élettartamuk is rövid