Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

morvaiz Creative Commons License 2002.02.05 0 0 89
"Mi a különbseg at auto ill. az auto A/C üzemmod között"

Pontosan igy logikus és remélem is hogy igy megy a dolog. Mert mi a francnak pazarolná az energiat ha nem kell. Már csak az a kérdés, a lenti példánal maradva, ha kinti 5 fokhoz képest 21 állitok be és mégis rányomon az A/C-t , tök feleslegesen, mit tesz az autó ?

Előzmény: thomee (86)
thomee Creative Commons License 2002.02.05 0 0 88
hmmmmm, akkor nemtom.
Lehet,hogy a 307-esnél az ECO mód az,amit írtam a klíma nélküli Auto-ra? Lehet,hogy a A/C a default...

nem vagyok expert a dologban :-)

Előzmény: Az Utolsó Európai (87)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2002.02.05 0 0 87
Pl a 307-es automata klímája MINDIG kijelzi az AC-t, ha bekapcsolom az auto módot. Akkor is, ha fűteni kell.
Számomra semmiből nem derül ki, hogy megy-e a klíma kompresszora vagy sem, mert az AC felirat folyamatosan világít, míg az ECO módot nem kapcsolom.
Előzmény: thomee (86)
thomee Creative Commons License 2002.02.05 0 0 86
"Mi a különbseg at auto ill. az auto A/C üzemmod között"

nem tudom pontosan,hogy a Pug-nál ez hogy van,de a Citroennél azt hiszem,hogy az Auto megpróbálja a beállított hőfokot a klíma nélkül "kikeverni", az Auto A/C pedig a klímával együtt csinálja ugyanezt. Pölö most kint van 5 fok.Ha beállítasz 21-et, akkor a kinti levegőből + a fűtésből ki tudja keverni a 21-et. De, ha kint 35 fok van, akkor klíma nélkül kevés az esélye a 21-re... szerintem a Pug is így műxik.

Előzmény: morvaiz (85)
morvaiz Creative Commons License 2002.02.05 0 0 85
Hali

2 dolog izgat most éppen.

1.
Miért van a bal hatsó ülésen 2 biztonságiövcsatlakozó (egy piros meg egy fekete) Mivel a fekete ellenirányú föleg nem értem. Gyanitom,hogy valami gyerek dolog miatt, de még nem esett le a tantusz.

2.
Klima.
Az rendben van,hogy ha hütöm az utasteret akkor dolgozik,megnö a fordulat stb. De mi van akkor ha fütöm ? Akkor is dolgozik a klima vagy van annyi esze, hogy csak a motor veszteségjöjét hasznositsa. Vagy ez neki ilyenkor tök mindegy a klima füt mint a kályha a beállitott höfokon.

Mi a különbseg at auto ill. az auto A/C üzemmod között.

Üdv.

morvaiz Creative Commons License 2002.02.05 0 0 84
Hali

Tartozom egy helyreigazitással. Mégsem lenne jó ha az indexkapcsolóval lehetne a külsö tükröket billenteni. Jobb a sebességváltós megoldás. Hogy miért? Amikor tolatgattam, és korrigáltam a patkához az index természetesen kikapcsolt ahogy az kell mikor visszaforditod a kormányt. Namost ha a tükör is visszabillene biztos hülyét kapnék, meg kapcsolhatnám vissza.
Tehét praktikusabb igy. Az autóm nyert.
A visszaállási pontosságot is lehet , hogy felül kell vizsgálnom. Meg fogom tenni, mert tolatópozició után hibátlanúl visszaállnak a külsö tükrök.

Üdv.

MagicZ Creative Commons License 2002.02.04 0 0 83
Europai
Tegnap probaltam letrehozni, de valami gikszer volt. Ha lesz idom, megcsinalom ma. Addig turelem :)) Esetleg Te is elkezdheted...
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2002.02.04 0 0 82
Hol az új topic?
Előzmény: MagicZ (80)
morvaiz Creative Commons License 2002.02.04 0 0 81
Tiszteletem mindenkinek.

A hétvégen belecsavartunk az új autóba 640 km-et. Elöször a nyers adatokat irnám le.
Autópálya 520 km :
Átlagsebesség :145 km/h
Átlagfogyasztás: 9,1 l

Város: 90 km :
Átlagsebesség :45 km/h
Átlagfogyasztás: 9,4 l

Hegyi menet: 30 km

Navigacio: pontos

Egy két apro hiba(?) , észrevétel :
- A tükrök visszaallasi pontossag a momorizalt pozicioba nem a legjobb, de lehet csak az miatt mert az egyiket lekocoltam a garacsbol valo kiallaskor.
- Tolataskor iranyjelzessel kombinalva a megflelö oldali tükör be és lehajlik a patkara. Ha kikapcsolom az indexet ugy marad,csak valtaskor teszi vissza.En jobban örültem volna ha az indexkapcsoloval visszarakhattam volna.
- A külsö tükrök beremegnek ha egy "kicsit" feltekerem a HiFi-t es rateszem a melykiemelest :-)
- Az auto kulccsal valo bezarasa utan, mivel a hatso ajto nem jol let becsukva, ismet kinyitottam es ujrazartam. A tükröket kinyitotta es ugy "felejtette"
- A navi franciaul beszel, es nem talalom hogy hol lehet atallitani.
- Az alagutat lassan "veszi észre", magyarúl a sötétedésérzékelö 3 mp alat éled fel. A kijáratot viszont szinte rögtön "meglátja"
- Refi kicsit körülményesen kapcsolható (2x elöre,ahelyett, hogy 1x hátra)

A városban rohangálva az autómata tényleg nagyon pipec és kényelmes. Megpróbáltam tiptronicba sporolósabban vezetni, hamarabb kapcsolni,de felesdleges mert 2000-es fordulat alatt 4-be beszivja a 13 litert és nem ugy húz mit mondjuk 3 vagy 2-be,pontosabban mint 2000 felett.
De azt vettem észre, hogy már felvette a stilusomat az adaptiv váltó. Csak hecböl mindig megnéztem hényasba van éppen és 90% ott volt ahova én tettem volna. Persze ha rányomta az "S"-t a váltóra akkor visszahúzot egy fokozatot aztán adja neki.
A navi tényleg használható,pontos,könnyen értelmezhetö és tényleg megkeres a leggyorsabb utat (most erre van állitva). Ha eltérek az iránytól, hamar észre veszi csak lassan korrigál (8-10mp), de magától helyesbit.

Felmentem a hegyekbe vele. Navit térképmódra kapcsóltam, mitfahrerként használva a szerpentine és mondtam a fiamnak hogy kapaszkodjon. Mit mondja, nem jött ki rajta a "bálna" mivolta, igaz a pillnatnyi fogyastásmérö vagy 2 vagy 12 litert mutatot csak, attól függöen, hogy le vagy felfele mentünk.

3 nap alatt 4x dicsérték és 1x szolták le a szemebe az autó formájat. Akik magasztalták mind vadidegenek voltak, és egyszerüen csak odajöttek. Ja és ebböl 3 nö volt :-), a 4. egy kisfiú.
A nemtetszés nem is a formának szólt hanem a márkának, a megnyilvánulás annyi volt, hogy "ez csak egy Peugeot", és a 15-éves (németországi)unokaöcsém szájából hangzott el.
Apukája viszont , akinke nagyon sok köze van autókhoz,buszokhoz, elismeréssel nyilatkozott a gépröl minden téren.

Az autópályán a legnagyob élmény mikor 150-es tempónál az autót "ráakasztom" a 170-re memorizált tempomatkapcsolóra. Ugy meglódúl, hogy lábbal nem biróm úgy nyomni.
Más esemény nem is marad szerencsére. Nincsenek,kopogások,csörgések,rezonancia meg mindenféle franctudjahonnanjövözörgések. Megette a franc ha már most lenne. Csak a szél,meg a Hifi marad.
190-nél is olyan midha 120 lenne. Sosem keltette a motor az erötlenség vagy küzdelem látszatát.
Ja 180-nál pont 3750-et forog. Hogy ez jó vagy nem azt nemtom.

Néhany apró figyelmesség,megjegyzés:
- A beltéri világitás központilag is kapcsolható, egyszerre elöl hátúl. És ha elaludt a kislányom akkor magától elhalványúl és kialszik. Na jó 15 perc elteltével.
- Ha villogtatni akarod a motrot, amiböl mellesleg nem sol látszik, igen könnyen emeli a 2 teleszkóp az alu-motrtetöt.
- A bajuszkapcsolókat ha megszoktat igen kézreállósak.
- A tolatóradar nagyon gyors,azonnal jelezi még a labdát is.
- Nagyon korrektül érezni elöl, hogy 2-zonás a klima.
- Nem hülye ötlet az elektromos hátsó naproló.
- Jó hogy a bordcomputer 2 különálló statisztikai-intervallum is tud kezelni.
- Az enyémbe már kapcsolható az ESP/ASR
- Véletlennyomás álló a csomagtérkapcsoló a távirányitón.
- Az isofix ülés marha drága a hagyományoshoz képest.
- Keréknyomásmérö már immunis a gumifelemlegedésre.
- Nagyon jó a belsö tükör fényelnyelö/vakitásgátló hatásfoka.
- A xenon sem rosz.

Hirtelenjében ennyi.
10e km után is bejegyzem ide a tapasztalataimat.
Üdv.
Egy elégedett 607-es tulaj.

MagicZ Creative Commons License 2002.02.03 0 0 80
Udv mindenki!

Utolso Europai
Elolvastam a hozzaszolasaidat a Pug 307 forumban. Csakhogy ne neked legyen igazad :))) Most mar igazan kivancsi lennek a velemenyedre, hogy mik az igenyeid egy autoval szemben, mit tartassz fontosnak/mit nem, stb. Mert az enyemtol mindenesetre drasztikusan kulonbozik. De MorvaiZ-nek igaza van, hogy ezt nem ebben a topicban kellene megtargyalni. Nyissunk egyet, ahol mindenki elmondhatja a velemenyet. Szerintem eleg parazslo lesz a dolog. Azert remelem, hogy nem megy el majd egymas anyazasanak iranyaba. Udv ujra a fedelzeten BORO! Szivesen olvasnam egy, a vilag masik vegen lako ember velemenyet is e temaban.

Azert utoljara meg nehany dolog:

"az gyárt nagy kiterteljesítményű motort, aki csak akar, és ebben semmi dicsőség nincs... Ez kizárólag üzlet- és termékpolitika kérdése."

Szerintem megbizhatosage is. Nem art, ha az a nagy teljesitmenyre kihegyezett motor birja a strapat es nem csupan 1-2 evig huzza. A Honda Integra Type-R motorja majd 10-ezret porog. Azert eddig nem sok gyarto mereszkedik el szeriaban... (Vagy tevednek? - meglehet...)

"Mondok egy nyilvánvaló példát: motorkerékpárok."

Na es melyik orszag gyartja a legjobb sportmotorokat?

"Vagy ott vannak az olyan autók, mint a Honda Legend, a Lexusok. Érdekes módon egyikben sem erőltetik a nagy literteljesítményt; vajon miért?"

Mert azok luxusautok es nem sportkocsik. Azokba nem is epitenek hathengeresnel kisebb motorokat. Ott a minel kifinomultabb futaskultura a lenyeg, amiben a japanok megint csak verhetetlenek. Na jo, legalabbis k..va jok.
Eleg viccesen venne ki magat, ha egy luxuslimuzin uvoltene, mint a bolond. Viszont egy sportkocsinak kifejezetten jol all. Pl. a Lancia Thesis 3.0 V6 motorjat magas fordulaton is alig hallani, mig a 156 GTA 3.2 V6 motorjanak adsz egy gazfroccsot es hatborzongatoan emberes hangokat hallat.

"ami 192 lóerőt hoz ki 1800 ccm-ből mondjuk turbo nélkül, mintha turbóval teszi ezt?"

Felre ne erts, en is imadom a turbos motorokat, de ez egy roppant kenyes szerkezet. Persze a valtozo szelepvezerles, meg egyeb csemegek sem egyszeruek... Nem kell, hogy tiszteld, de az a szo, hogy teljesitmenyfokozo ugye mond valamit. Azzal konnyebb elerni a nagyobb teljesitmenyt.

"Mi az istentől lenne az előbbi helyből annyira felsőbbrendű, hogy prejudikatív ítélkezésre késztet minket, még mielőtt akár egy keserves métert is mentünk volna az autókkal, hogy megtapasztaljuk őket??"

Na most ezt kire ertetted?

"fűnyirókomplexus"
Eppen a Lexus az egyik olyan japan marka, amelyiknek nincs "funyiro" hangja, mert csak hat, vagy tobbhengeres motorokat hasznal. Amugy jobb a nyers negyhengeres hang? Es ezt nem az Alfara ertem...

"az uj E osztály megint tele lesz mindenféle masszirozóval"

Az ulesmasszirozas a Lancia Thesisben is elerheto, hogy elsokent ne a Lexus LS430-ast emlitesem. Persze utobbi mas kategoria.

Egyelore ennyi, az uj topikban folytathatjuk.

Pa mindenki

Az Utolsó Európai Creative Commons License 2002.02.01 0 0 79
Kedves MagicZ!

Sajnálom, hogy Pug fanatikusnak tűnök a szemedben; az igazság ezzel szemben az, hogy semmi nem áll tőlem távolabb, mint pont a fanatizmus. Ha nem hiszed, nézd meg a 307-es topicban tett megjegyzéseimet az autóm hibáiról, vagy az előző autómról ejtett hasonló kommenteket a Bravo topicban. (Mindketten tudjuk, hogy nem fogod megnézni, de azért leírtam.)
Sokkal inkább vagyok viszont olyan, aki konkrét és meggyőző érveket vár arra, hogy egy 1 millióval drágább - és emellé semmi kézzelfogható pluszt nem nyújtó - autót vegyen meg valami más helyett. Ezekkel az érvekkel pedig még adós vagy. Előre szólok, hogy különféle statisztikák lóbálása édeskevés lesz nálam. Ismerem a statisztikák fajtáját.

Kedves Ibrahim!

Igazán nem akartam rosszindulatúan reagálni, csak a literteljesítmény témában többnyire nehezen őrzöm meg a hidegvéremet - túl sok tompa véleményt kellett már végigolvasnom erről...:-( Az igazság ugyanis oly nyilvánvaló, hogy a szemünket kiveri. Konkrétan: az gyárt nagy kiterteljesítményű motort, aki csak akar, és ebben semmi dicsőség nincs... Ez kizárólag üzlet- és termékpolitika kérdése. Az már más lapra tartozik, hogy a gyárak ebből is marketing-fegyvert kovácsolnak, és sokan be is dőlnek ennek a törekvésnek.
Mondok egy nyilvánvaló példát: motorkerékpárok. Melyik gyártónak NINCS >100 LE/l teljesítményű motorja? Napnál világosabb, hogy a könnyű és kis terheléssel futó motorkerékpárok esetében a fordulatszám könnyen és gyorsan emelhető, így hát mindenki kiaknázza az ebben rejlő lehetőségeket.
Vagy ott vannak az olyan autók, mint a Honda Legend, a Lexusok. Érdekes módon egyikben sem erőltetik a nagy literteljesítményt; vajon miért? Pedig ha ez bármilyen valós felsőbbrendűséget jelentene, nyugodtan megtehetnék, a technológia adott...
Vagy feltehetnénk a kérdést: miért és mennyiben kell jobban tisztelnünk egy olyan műszaki megoldást, ami 192 lóerőt hoz ki 1800 ccm-ből mondjuk turbo nélkül, mintha turbóval teszi ezt? Mi az istentől lenne az előbbi helyből annyira felsőbbrendű, hogy prejudikatív ítélkezésre késztet minket, még mielőtt akár egy keserves métert is mentünk volna az autókkal, hogy megtapasztaljuk őket??

Előzmény: MagicZ (60)
morvaiz Creative Commons License 2002.02.01 0 0 78
Tisztelt MagicZ

"tudod az Autót Európában találták fel, a japánok meg ezt is lemásolták, mint mindent."

koopintás, eltanulás, most már nem mindegy.Az biztos hogy k.* baszhatja az itten fejlesztök csörét ha valamit kiizzadnak a japánok meg fel pénzért/energiával továbbviszik. De ugye ezen dolgok ellen van a szabadalmazás stb.De ha én tele lennék ötletekkel,ambiciokkal meg miegymással nem idegesitene ez a japán eljárás hisz tudnám mire 1 dolgot átvesznek én 2 másikat dobok piacra, de ez mindha már nem igy lenne.Talán kivétel a merci, az uj E osztály megint tele lesz mindenféle masszirozóval stb.Talán egyre jobbnan fél europa a felkelö naptól. Naja kérem nem fuzionálni kéne meg márkákat ide-oda veszegetni.

"mert amikor nyalkas idoben az elottem halado kocsi altal felfrocskolt vizet nem erzekeli, es allandoan nekem kell huzgalni azt az olcso bajuszkapcsolot, attol kikeszulok"
Ugy ez csak kötözködés ?
Mindannyian tudjuk,hogy ezt megoldani nagyon bonyolult lenne, mind ahogy azt is hogy ha kiérsz a városból felcsattanjon a világitás.Ez sem francia hiányosság és nam a rendszer hibája.Nem felfröcskölés-érzékelö hanem esö.De amik ki nem probálhatom , hogy müködik, mennyire gyors, addig én is szkeptikus vagyok vele szemben(most persze még bodorfelhö sincs az égen)

"Nade kerdem en, jo az, amikor az embernek folyton a pofajaba villog, hogy HEADLIGHT FAILURE, meg ABS FAILURE, meg azistentudjami FAILURE???"
Na ez azért erös.Egyrészt nem kéne ráhuzni a francia autókra.Az autó nem windows,hogy ilyeneket firkáljon,talán csak a Fiat egyterüje amibe valami win-mutáci a fedélzeti sz.gép.(soh nem vennék és pont emiatt)Ezek ugye elektronika hibák. Ha jol tudom a fajlagos elektronika a japán gépekben a legnagyobb.

Tisztelt sansalvador,
"fűnyirókomplexus"
Ez nagyon jó :))

Kb. 2 hónapal ezelötti Német Auto-Motor, összehasonlító-teszt : Merci E 220 CDI, BMW 520td, Peugeot 2.2 HDI.
Még ki sem nyitottam az ujságot már mondtam otthon a sorrendet (merci,bömös,pug). És tévedtem. A helyes megoldás Peugeot 607,Merci, BMW.
És én tudom a német mennyire lokálpatrióta, tehát éreztem ennek az eredménynek a súlyát. Pedig még a müanyag lakatba is belekötöttek.

"És a lex egy kicsit talán feljebre pozicionálta a modelljeit."
A Lexus otthon is presztizsmárka, attól hogy a suhogós-nadrágosok nem veszik még az. Aki olyat vesz az tudja mit vesz és nem 607 és GS300 között vacilál. A peugeot a 607-tel (föleg a diesellel) az olyanokat célozta meg mint én.
A Lexus IS müszerezetsége tényleg ötletes,egyedi de szokás kérdése.
A 607-é meg rendivül kulturált, elegáns, és szokás kérdése.

"Ha jol sejtem, Te kulfoldon dolgozol... Ott a jo minosegu utakon valoszinuleg amugy sem jon ki a futomu zajossaga."
Azért itt is utak vannak, Frankfurtban is ráz néhol,a picit korosab audimon azért ezek vissza is jöttek.

"Azert engedd meg, hogy en is gratulaljak az uj kocsidhoz."
Megengedem, és köszi.
"Ne szegyeld leirni, ha valami gond lesz vele. :))))))"
Miért szégyelném ,nem az én hibám lesz, Te is bevallotad mivel furikázol otthon.
(eredmény 1:1)

- - - - - - - - - - - - -
Vissza a 607-re:
szvsz a kifinomultság de legföképpen az elegancia bizonyos foka(i) hiányoznak az japán autóból. Én szeretem ha az autó meglep, és még 2 honapos használat után is tud valami újat mutatni amit csak akkor veszek észre mikor tényleg kell. A japán autókba minden ott van ahol kell, minden egyértelmü és ennyi.Ök ezt hivják ergonomiának.
De én majdnem eldöltem a gyönyörtöl mikor a 607-en nyitottam a garázsban az ajtót (este sötétbe nehogy meglássák, hogy megyek még egy kört vele) és tükrök zizegéssel kinyilnak és a belsö világitás nem felkapcsolódott, hanem feléledt. Szépen lassan nehogy a pupillámnak erölködnie keljen. Kinyitottam az ajtót, és láttam hova lépek mert ott is pislákolt a meleg fényü izzó.
A müszerpark esti paradox (fehér mégis sötét) viselkedése , nem lekvarcolós, sötétedésfüggö, a halk ciripelö check-hangok mind mind egy jó kezdés.
Vagy egy másik példa, a diesel achillesina az olaj. Van ugye a 607-ben egy olajhöfokmérö, hogy az ember tudja mikor hajszolhatja a motrot. Gyujtás után 5 mp-ig az olajszintet jelzi. Ne keljen már a nivópálcát huszkodni. Ezt különössen azért étékelem mert a másik autóm elejétöl fogva ette az olajat. Én megbiztam benne és nem ellenöriztem 5000 km-ig,aztán akkor volt pofáraesés. És már néha nagyon rüheltem hidegbe a pálcával játszadozni reggelente. Na szóval ha ez tul bonyolúlt lenne a dogozonak akkor azért van ben egy kontrolllámpa is, hogy hát Te hülye nem látod hogy alacsony az olajnivó! Na meg persze külön olajnyomásjelzö lámpa is. Mindez egy kör alakú apró müszerbe egyesitve.

Tudom mindez talán más autóban is benne van, de kérem nem lehurrogni és nem elvenni az örömömet. :->
Mikor mentem átvenni (természetesen nem birtam ki 4-ig) és megpillantottam, harmatfrissen,elökészitve, a számomra gyártott redszámmal az olyan volt mint mikor az egykori barátnömet menyasszonyi ruhában megláttam.

Üdv mindenkinek.
Egy 607-es tulaj.

Előzmény: MagicZ (60)
sansalvador Creative Commons License 2002.02.01 0 0 77
Erről van szó.
Előzmény: Saughassy (76)
Saughassy Creative Commons License 2002.02.01 0 0 76
Csak a tisztánlátás végett az Alfa már kb 1 évtizede használja a változó szelepvezérlést, igaz ők ezt nem tartották annyira fontosnak, hogy a márka imidzsét erre építsék. Egyszerűen van, működik, és kész. ;)
Meg aztán... az Alfa arra is jó példa, hogy nem kell minden fűnyírómotornak nyomatékszegénynek és hasbaszúrt disznót utánzó hangúnak lennie. Azt hiszem, hogy a motor használhatóságának és élvezhetőségének elég kevés köze van a literteljesítményhez, meg a hasonló szép statisztikai adatokhoz. Inkább legyen 20 LE vel kevesebb, de húzzon pincétől padlásig és legyen olyan hangja, ami mellett nincs késztetése az embernek rádiót hallgatni. ;) Persze kinek kinek ízlése szerint, az egészből csak annyi a lényeg, hogy pont a hangulat, a tradíció hiányzik a japán autók nagyrészéből. Ezt pedig elég nehéz lóerőkkel és hi tech megoldásokkal kompenzálni. Másról beszélünk ;)
U.i. Láttam egy régi Honda Prelude kupét? Létezik ilyen ? Na aaz.. sajna nem ülhettem benne, de abban benne volt minden amit most hiányoltam :)
Előzmény: MagicZ (60)
sansalvador Creative Commons License 2002.02.01 0 0 75
Áhhh, a Thesis belsejét ne is mondd! Az maga a tökéj és gyönyörűség. Qrva szép. Attól azt kell mondjam egy Lexus is messze van. A részletek, a stilus, a hagyomány, ez mind benne van a Thesisben.
Előzmény: ibrahim (73)
sansalvador Creative Commons License 2002.02.01 0 0 74
Nem vagy rossz helyre sorolva, ne aggódj.:-) Amit irtam az idéztedre, nem neked szántam, hanem általánosságban. Egyetértek azzal, amit mondasz. Főleg a kormányállitást. MagicZ mondta itt, hogy sokan az összekuporgatott pénzből megvásárolt "ócska" autójuk hibáit nem merik bevallani, mert az már kinos. Nos, én ismerek olyan embert akinek a több, mint 7 milliós japán autójában a csak egy irányban állitható kormányt nem szabad kritizálni, mert ami japán az tökéletes és a legjobb, kitűnő ergonómiája van, mert az japán és a japánok a legjobbek ebben.:-) Király nem?:-) Tulajdonképpen ő/ők sem merik bevallani, hogy amiben ülnek, az messze van a valós ergonómiától. Csak hát ugye...

"Tényleg a japánok miért használták pl az elektr. ablakemelőt szinte elsőként nagyszériában az autóikban?"

Azért irtam oda, hogy szinte. Tisztában vagyok vele, hogy az amerikai autók mindenben az élen voltak és vannak ilyen szempontból.

Üdv.

Előzmény: ibrahim (72)
ibrahim Creative Commons License 2002.02.01 0 0 73
A pugról itt írotakkal mélységesen egyetértek.
Fejlődés egyik lehetséges iránya: 608-asba azért próbáljanak már meg igazi fát és fémet szerelni az utastérbe..! Akkor kb tökéletes lenne (ami szemmel nézve) :)
308 Premiumnál továbbra is el fogjuk nézni a műanyag fautánzatot :P

Amúgy, tudjátok mi lehet majd még egy érdekes dolog a nagykategóriában? A Lancia Thesis. No, az kívül belül gyönyörű. Szvsz főleg belül. Rengeteg ötletes és kifinomult megoldással - ezt jól eltanulták pl. az újabb Pugoktól.
Ha nem mondtam volna: szvsz a belseje álomszép :D
(az a mattra-selyemfényűre kezelt _valódi_ mahagóni, na az nem semmi..)

Előzmény: sansalvador (71)
ibrahim Creative Commons License 2002.02.01 0 0 72
Hi :)

Úgy érzem, rossz táborba vagyok itten sorolva :)) Mégeccer megjegyzem: _nem_ vagyok japán-fan! Van pár japó autó, ami tetszik azon információk alapján, amelyekkel rendelkezem róluk. Ennyi. De pl. az idegbaj kerülgetett, amikor anno megláttam az első sajtófotókat a mostani Civicről, vagy amikor a Toyota Hungary publikálta az új Corolla ár- és felszereltség-listáit. Ez utóbbiról egészen addig úgy gondoltam, hogy na végre, talán ez lesz az a japán, amit megvennék (mert a nehezen vitatható megbízhatóságuk, bevallom, vonz). Nos, most már tudom, hogy valszeg nem venném meg. Mert azért az _nevetséges_, hogy alapáron még a legfullosabb Corollában (talán csak a TS-t leszámítva?) is csak két légzsák van - de ugyanakkor csiri-biri, agyon bonyolított Optitron műszeregység, ami éjszaka 300 km alatt lekvarcolja az ember arcát még minimum fényerőn is :))
Meg a kormány csak magasságában állítható. És ezt eddig _minden_ általam olvasott autós sajtótermék tesztje kritizálta - tehát nem mondható, hogy a hiányosság ellenére bárki megtalálja a megfelelő üléspozíciót. Erre szoktam magamban feltenni a kérdét: "Miért????" Milért kell apró, de igen bosszantó dolgokkal elrontani egy típust, miért akar ezeken elhasalni egy gyártó.. Mert, ha erre bárki azt mondja, hogy ezen spróoltak a fejelsztésnél, akkor kérem szépen, azonnal tessék bezárni a gyárat, mert ott súlyos anyagi gond lehet.. :)

Ezzel együtt, továbbra is fenntartom: van _néhány_ nagyon jó japán autó. Úgy ahogy vannak. Európaiból, és amerikaiból viszont _sok_...

>"Képzeld el, mi lett volna, ha a Ford a Focusig bezárólag következetesen T-modellnek hívja az autóit. :-)" (Mr. Boró,(65))
Na, ez 10 pont :DDD

>"...607 3.0 Privileg(e)..." (Sansalvador, (63))
Az egy másik franszia márka... ;))

>"Tényleg a japánok miért használták pl az elektr. ablakemelőt szinte elsőként nagyszériában az autóikban?" (Sansalvador, (64))
Ez így kicsit sántít. Nézz meg pár 1950 után gyártott amcsi nagyvasat. el. ablakemelő mellet még automata váltót és légkondit is fogsz találni bennük (többek között).. :)

sansalvador Creative Commons License 2002.02.01 0 0 71
Na ja.:-) Legszivesebben én is veteránkodnék, de azért igy is lehet élvezkedni, amikor az autó van értem és szinte mindent tud, amit régen elképzeni sem lehetett. Ez jó. Egyébiránt a Peugeotnak -bár sok részletében nagyon jók az újak és ez megtisztelő a tulajdonos részére is, igy nekem is- azért azt kell mondjam van még mit fejlődnie/csiszolódnia ennek a márkának is. Korántsem tökéletes. De azt hiszem legalább több téren is küzdenek/tesznek érte. Talán most már látszik egy kicsit. Ezt becsülöm benne. Csak vannak akik ennek ellenére még mindig a sárga földig szapulják, pedig lenne mit/mást is szapulni! Csak fától az erdőt, bakelitet a megbizhatóságtól nem látja az ember!:-)

Előzmény: Mr. Boró (69)
sansalvador Creative Commons License 2002.02.01 0 0 70
ja és még annyit, hogy az autó mert a literteljesitménye a legnagyobb és mert elektronyos a zablaka meg a zárja, attól még nem biztos hogy mindenkinek az álma. Ma vannak fontosabb dolgok is. Bizonyos biztonsági/kényelmi dolgok. Ezelőtt 50 évvel 4 keréken elgurultál A-ból B-be és nem áztál meg. De ha kisodródtál egy kanyarban meghalhattál. Ma is elmész és nem ázol meg. De ma másképp mész el. Ez a lényeg. És itt nem feltétlen előny a 120 LE/1000ccm. Attól még meghalhatsz ugyanúgy. Na ebben nem látom a japánok olyan klasszisokkal nagyobbra értékelt felsőbbrendűségét.
Előzmény: sansalvador (68)
Mr. Boró Creative Commons License 2002.02.01 0 0 69
:-)

Azért érdekes ez a dolog... A Peugeot több évtizedes folyamat eredményeként gyárt olyan kifinomult autókat, mint manapság. Ehhez képest a Honda az első szellő hatására radikálisan szakít a sportos hagyományokkal és idomtalan fröccsöntött izék készítésébe fog. El tudom képzelni, mi lett volna, ha az ilyen gyártók határozzák meg a világ autóiparának a fejlődését. Mivel hűséges típus vagyok, valószínűleg egy veteránautóban ücsörögnék...

Boró

Előzmény: sansalvador (66)
sansalvador Creative Commons License 2002.02.01 0 0 68
"mert határozottan nem igaz, hogy a japók csupa sz@rt csinálnak"

Hát ha sz@rt nem is, de azért az egekbe sem kell magasztalni őket szerintem. Vitathatatlan a motorjaik műszaki fejlettsége. De csak erre alapozva, nem lehet kijelenteni azok felsőbbrendűségét! Azaz: a motorjaik műszaki fejlődésének gyorsasága és minőségi javulása nincs párhuzamban az autó egyéb paramétereivel. Lásd forma, felszereltség, anyaghasználat.

Ha ezek együtt fejlődtek volna a motorjaikkal akkor egy szavam sem lenne. Csak egy időszakban Japánban piszkosul rááltak erre a megbizhatóság vesszőparipára és belesúlykolták a nagytömegbe. Sokaknál hatott is. Csak a bizonyos 'mellékzöngék' az autóban kissé kárát látták ennek...Kár hogy ezt sokan nem látják be. Nem akarják.

Előzmény: ibrahim (67)
ibrahim Creative Commons License 2002.02.01 0 0 67
Kedves AUE!

B@sszus, olasz autót hajtok, engem nem kell győzködnöd :))))
Amúgy a literteljesítmény szvsz az _egyik_ jó fokmérője egy motor technikai fejlettségének. Amit írtam, csak azért írtam, mert határozottan nem igaz, hogy a japók csupa sz@rt csinálnak. Lityótelj. kategóriában természetesen citálhattam volna pékdaként az Alfa 1,6 TS motorját, ami 120 LE-s. Véleményem szerint a ma létező _egyik_ legjobb 1,6-os motor. Pedig már nem új...

ibrahim

Előzmény: Az Utolsó Európai (55)
sansalvador Creative Commons License 2002.02.01 0 0 66
Hali!:-)

Gondoltam, hogy rátalálsz a Téged illető sorokra, igy biztam benne, hogy azokat Te fogod megválaszolni. Igy is lett!:-)))

Azaz Boró beszélt helyettem is!:-))

Előzmény: Mr. Boró (65)
Mr. Boró Creative Commons License 2002.01.31 0 0 65
Kedves MagicZ!

A vitába csak néhány mondat erejéig kapcsolódok be, sansali beszél helyettem is. :-)

"Na es itt a hirhedt megbizhatosagi vita: szamomra a JD Powers vevoelegedettsegi felmeresek es a meghibasodasi statisztikak nagyon is elegendo bizonyitekok. Amig majd minden teren japan markak allnak az elso helyen (a meghibasodast nem felreertelmezni!!!), addig en nyugodtan alszom..."

Nyugodtan aludhatsz, tényleg jók a japán autók, de a full-size kategóriákban személyautóknál, pick-upoknál, SUV-knál és minivaneknél egy kivétellel amerikai autók állnak az első 3 helyen. A vevői elégedettséget pedig jelenleg a Cadillac vezeti, utána a Lexus, majd a Lincoln következik. Az, hogy a magyar újságok csak félinformációkat közölnek és Ti ennek alapján próbáltok véleményt formálni az autóiparról, nem garancia arra, hogy igazatok is lesz...

"A Toyota a vilag legnagyobb gyartoja, a Corolla pedig a maga 29 millio ertekesitett peldanyaval a vilag legnagyobb darabszamban eladott autoja..."

Ja igen, csakhogy formai evolúciónak nyoma sincs... Képzeld el, mi lett volna, ha a Ford a Focusig bezárólag következetesen T-modellnek hívja az autóit. :-) Kétes dicsőség...

" Buszke nepseg az amerikai, nehezen viseli, hogy letaszitottak az autogyartok elso helyerol..."

Igen, büszke, de annyira azért nem tájékozatlan, hogy ne ismerné a jelenlegi rangsort: a legtöbb autót a GM gyártja (amerikai), második a Ford (szintén amerikai) és utána a többiek. Honnan taszították le a japánok az amerikaiakat? :-)

"Hozzateszem, konnyu baszomnagy teherautomotorokkal arcolni. Mert a Vipere az..."

No, akkor halljuk, melyik teherautóban van a Viper motorja? Megjegyzem, a Vipertől én sem esek hanyatt...

Boró

Előzmény: MagicZ (60)
sansalvador Creative Commons License 2002.01.31 0 0 64
Ohhh, heló!:-)

Látom felháboritottalak!:-)) No mindegy, azért vagyunk hogy vitázzunk!:-) Csak mondatokban:

"...akik raadasul nem tudnak elfogultsag nelkul tekinteni egy japan autora, ugysem lehet megertetni, hogy egyik-masik miert klasszisokkal jobb."

Nos látod ez az! Én nem mondtam, hogy egy francia autó klasszisokkal jobb, egy japánnál, de azt igen, hogy több részletében jobbnak találom, mint egy japánt. Igy ne nevezzünk már klasszisokkal jobbnak egy japánt, mert akkor igy rád is mondhatom, hogy nem tudsz elfogultság nélkül tekinteni egy francia autóra.

"Ezek odamennek minden standra, tuzetesen megnezik az autokat, kozben jegyzetelik a jo es a rossz dolgokat. Masok hibaibol is tanul az ember. En ezert csak felnezni tudok rajuk"

Hát én nem. Fényes bizonyiték a mai Európába betörni szándékozó japán autómárkákra, hogy nemcsak "lopják" az ötleteket, de fantázaszegénységükben már Európában is terveztetnek, pl a franciáknál. Az eredeti japán tervezések (lásd Civic) szánalmasan rondák. Meg is látszik az eladásokon. Hol van az eredetiség? Ezért nézzek fel rájuk?

"Meg a Ferrari utcai autoi sem tudnak ennyit!!!"

Meglehet. Viszont ez nem is lehet viszonyszám. Azaz ettől a Honda már jobb is, mint a Ferrari? :-)) Fenéket. Kispolgári autók maradnak még akkor is, ha 300 Le-t hoznak ki 1000ccm-ből. Soha nem fog beállni egy Honda sem egy gyűjtő garázsába, ahol Ferrarik, Lambok, Astonok, stb állnak. Ja a másolásra egy jó példa itt: az NSX kipuffogórendszerének lekoppintása a Ferráritól, elég szánalmas dolog volt. Ettől nagy a Honda?

"... Mellesleg hol van a Pegonak olyan terepjaroja, mint a Mitsu Pajero, a Nissan Patrol, vagy a Toyota LC???"

Nyilván a Pug kisebb gyár ezeknél, ezért majd ezek a modellek ezután jönnek/jöhetnek majd. De nem kell lekorlátozódni a Pugra, számomra van még jópár olyan autógyár a világon, amelyik simán tud minden olyan alternativát mutatni, amit a japán, sőt jobban is.

"Egyebkent nem lehet konnyu azon barataidnak, akik japan autot birtokolnak... Bizonyara csak legyintenek, amikor elkezdesz veluk vitazni."

Tévedsz, pont ők azok, akik kinjukban próbálják bebizonyitani azt, amit nem lehet. Nem szoktam vitázni, csak magamban mosolyogni a kinlódáson. Tényleg.

"Nade kerdem en, jo az, amikor az embernek folyton a pofajaba villog, hogy HEADLIGHT FAILURE, meg ABS FAILURE, meg azistentudjami FAILURE???"

Miről beszélsz? Nekem eddig még semmilyen FAILURE lámpa nem villogott a pofámba, pedig jópár francia autó járt nálam tartósteszten.:-) Ez is csak egy marhaság, amit a japánfanok elképzelnek maguknak, amikor elfogy az ütőkártya.:-) Szerinted mikor vennék én mégegyszer francia autót, ha állandóan FAILURE lámpák villognának a fejemnek??? Most komolyan kérdeztem, mert elég preciz ember vagyok és utálom ha valami sz@r. Például 2 év után a totál bedöglött hiresen nagyon fantasztikus überfasza japán hightech Panasonic faxom, 3 hónapos Technics házimozirendszerem, a telefonom MADE IN JAPAN akkuja, ami éppen 1 évet birt, előtte a MADE IN FINNLAND simán 2 évet ugyanilyen használattal. Meg sorolhatnám.

"Az esoerzekelos ablaktorlo szerintem felesleges"

Tudom, minden felesleges, amit a japánok nem használnak és az autóikban nem lehet kapni/rendelni. Tényleg tulképpen bringával is járhatnánk, minek az a fránya autó? :-) Tényleg a japánok miért használták pl az elektr. ablakemelőt szinte elsőként nagyszériában az autóikban? Pedig felesleges nem?
Most viccelsz? Életemben nem láttam még hasonlóan faszább a balesetbiztonságot csökkentő szerkezetet, mint ez az ablaktörlő megoldás. Ez számomra fontos.

"(marpedig a Peug ezt csinalja), mert amikor nyalkas idoben az elottem halado kocsi altal felfrocskolt vizet nem erzekeli"

Hát én minden nap ilyen autóban ülök, mégsem tapaszaltam ezt. Márpedig január elején direkt ezt figyeltem, olyan volt az idő. Azt, hogy nem érzékeli, hülyeség. Nagyon is érzékeli.

"A Lexus egy presztizsmarka (itthon persze nem ismerik), a Pego meg nem igazan... "

Ezt inkább úgy mondanám: Nálunk a Pug nagyobb presztizsmárka, mint a Lexus.

"Szerintem eppen felemelik, s mara megfordult a kocka. Eppen az europai (nem csak francia es olasz) gyartoknak van mit tanulni a japoktol."

1. Hát éppen a forditottját látni pedig! (ld.fent)
2. Isten mentsen, hogy a japóktól tanuljanak, aztán meg kapnának olyan frankó autóeladás visszaeséseket, mint azt a nagy japán autógyártás elszenvedte itt Európában az utóbbi években.

Egy kérdés:

MagicZ, te egy autós újságnál dolgozol, vagyis tesztelsz is igaz? Mert ezt veszem ki az általad elmondottakból. Mert ha igen, akkor köszöntöm az "elfogulatlan" magyar szaksajtót, ami mentes(?) minden autó szakmai elfogultságával szemben!:-) Éljen a japán, hulljon a francia!:-)))
Ha nem, akkor bocs.

Előzmény: MagicZ (60)
sansalvador Creative Commons License 2002.01.31 0 0 63
Hali!:-)

Na akkor folytassuk.

Ibrahim!

Már mér' lenne harag?:-)) Nyilván az én hibámból a hozzászólásomból kimaradt, hogy nem lehet full általánositani a japán autók között sem. Ott van a Lexus pl. Az tényleg jó, de számomra csak a 300-as sorozattól felfele. A 200-as nem jön be. Bár a nagyobb Lexusok is kissé jellegtelenek, igy külsőleg semmiképp nem versenyezhetnek számomra a luxuskategóriát képviselő európai vagy amerikai gyártmányokkal. De egészen biztosan jó autók, az egyik nagyon közeli ismerősöm LS400-asát ismerve. A Subaruban egyetértek, valóban a négykerékhajtás az egyik legjobb a személyautók között a világon.

Szóval igazat is adok, de azt fenntartanám, hogy egy japán autó mind külső, mind belső megjelenésben, felszereltségében nem állja a versenyt a konkurenciával és drágább is annál (pl nálunk). A motorokkal kapcsolatban:
Nos ez kétállásos dolog. Én meg vagyok arról győződve, hogy bármelyik autógyár ma a világon elő tud állitani olyan teljesitményű motorokat, mint ezek az általad felsoroltak. Kérdés, hogy az adott gyár milyen motorépitési filozófiát képvisel, milyen vevőkörnek kell megfeleljen, milyen szinben tünteti fel magát általában. Hozzátenném, hogy sok olyan gyártó van amelyik már akkor motort épitett, mikor még Japánban a szamurájok egymást szurkodták hasba.:-)) (kis túlzással persze:-))
No meg a japánok sem épitettek régebben ilyen túlhúzott motorokat, azokkal semmi gond sincs. De erre azt hiszem rájöttek már manapság és a sportautóikba szoritották ezeket a 8ezerig pörgethető fűnyirókomplexus:-) erőműveket. (Bahhh, nekem még a hátamon is feláll a szőr, ha rágondolok mennyire nem szimpi egy ilyen motor.)
Szóval azt viszont még a Honda sem fogja nekem bebizonyitani, hogy ezek a túlpörgetett, túlhajtott motorok hosszú távon is megbizhatóak, tartóssak maradnak. Azaz ameddig azok, az a kisebb tűrésnek és a szigorúbb minőségellenőrzésnek köszönhető, de valljuk be, e nélkül nem is lenne értelme hogy a piacon legyenek, hiszen hamar szétesnének.
Saját tapasztalalom, hogy (és ezt már más topicban leirtam) az álatalam megfigyelt 1.6-os 120 és 160 lovas Hondák egy bizonyos km teljesitése és lehajtása után motorikusan úgy elkopnak/elkophatnak, hogy komoly felújitás szükségeltetik, ami 1. nem éri meg Forintálisan, 2. egyáltalán vállalja-e épp eszű szerelő.
Láttam már ilyet, összesen 3 db 4-6 éves modellt (tehát relativ fiatalokat), de több olajat ettek, mint benzint. Persze hajtották is őket rendesen.
Szóval tulajdonképpen, hogy mit tud, azaz mit kell egy autónak összeségében adni, nyújtani a mai világban, arra jó példa pl a 307-Civic összehasonlitás, ahol több egymástól független tesztben (itthon és külföldön) a 307 vitte a pálmát. Azaz fényes bizonyiték arra a sokaknak (kicsit nevetséges) önelégült meggyőződésére, hogy az autó, ha megbizható akkor egyben a világ legjobbja is.:-) Mert ugye sokan gondolják igy - sajnos.
Az új Corolla valóban jobban sikerült darab, mint pl a Civic. Mind a külső-belső design, mind a felszereltség elvi lehetősége. Azért mondom, hogy elvi, mert sokkal jobb mint a Honda, de hogy ebből nálunk megint mi lesz elérhető, azt nem tudom. Persze az ár megint ott van, de azt már kitárgyaltuk.

Más:

Visszatérve a 607-re. Az előző kissé negativ hozzászólások erről az autóról (pl MagicZ-től, hogy mennyi hibája van, 206-os külső-belső design, szétesik, stb), amit azért sokan csak megmosolygunk, nos elfelejtettem mondani, hogy tavaly a német AutoBild Magazin összehasonlitó tesztet csinált egy ilyen 607 3.0 Privileg és egy Mercedes E Class 3.0 között, ahol érdekes módon a Peugeot nyert a Merci előtt. Csak érdekességképpen mondtam, márpedig ha egy ráadásul német újság, egy német büszkeséget sorol hátrébb egy gallal szemben, akkor abban esetleg lehet valami.

Üdv:

San

MagicZ Creative Commons License 2002.01.31 0 0 62
Nem ertek tul jol franciaul, de csak nem arrol van szo, hogy leleplezik a 307 SW szeriagyartasu valtozatat...(minden bizonnyal Genfben)???

Nous vous invitons ŕ vous connecter sur le www.peugeot-pressepro.com ŕ partir
du Vendredi 1er février 2002 ŕ 9 heures et ainsi découvrir la nouvelle 307 SW
qui sera commercialisée en France ŕ partir du 15 mars 2002.

MagicZ Creative Commons License 2002.01.31 0 0 61
Ja, altalaban csak az amerikai autos talalkozokon verik szet a "rizsautokat"... Azok meg koztudottan utaljak a porgos kis motorokat, melyekbol nagyobb teljesitmenyt hoznak ki (nem nyomatekot!!!), mint az o sokhengeres, tobbliteres motorjukbol, Ok a nagy nyomatekot szeretik, hat akkor nem kell japo autot venni. Buszke nepseg az amerikai, nehezen viseli, hogy letaszitottak az autogyartok elso helyerol...
Hozzateszem, konnyu baszomnagy teherautomotorokkal arcolni. Mert a Vipere az...
MagicZ Creative Commons License 2002.01.31 0 0 60
Kedves Europai es Sansalvador!

Azt hiszem ennek a vitanak se eleje, se vege nem lesz. Ket ilyen megszallott, Peug fanatikus emberrel, akik raadasul nem tudnak elfogultsag nelkul tekinteni egy japan autora, ugysem lehet megertetni, hogy egyik-masik miert klasszisokkal jobb.
MorvaiZ-vel jol esett beszelgetni (ezt nem neveznem vitanak), mert elfogadja es erzesem szerint fogekony a masik velemenyere - meg ha magaban meg is szuri azt. Persze ez forditva is igaz.

Ha nem haragszotok, most nem fogok leallni mocskolni a francia autokat, csak hozzatennek nehany dolgot a vitahoz.

"tudod az Autót Európában találták fel, a japánok meg ezt is lemásolták, mint mindent."

A lemasoltak helyett inkabb ugy fogalmaznek, hogy eltanultak. Utana pedig tovabbfejlesztettek. Ha jartal mar nemzetkozi autoszalonokon, akkor biztosan lattad a fenykepezogepekkel meg jegyzettombokkel maszkalo japo emberkeket. Ezek odamennek minden standra, tuzetesen megnezik az autokat, kozben jegyzetelik a jo es a rossz dolgokat. Masok hibaibol is tanul az ember. En ezert csak felnezni tudok rajuk. Ezert tartanak most ott ahol. Nem a sajat ujdonsaguk mellett feszitenek buszken, pedig megtehetnek.

>"a japán motorikus előny már a múlté, ez többé nem érv már"

A Honda S2000 2,0 literes motorja fantasztikus ellenpelda erre. Nem kevesebb, mint 240 loerot teljesit teljesitmenyfokozo nelkul. Ez pedig 120 loero/liter... Ha ez a szam nem mond neked semmit, akkor elarulom, hogy szeriagyartasu autoban, teljesitmenyfokozo nelkuli motortol ez jelenleg a vilag legnagyobb specifikus teljesitmenye. Meg a Ferrari utcai autoi sem tudnak ennyit!!!

"Csak halkan jegyzem meg, hogy pl. az Alfa már a 60-as években gyártott >100 LE/l teljesítményű szívómotorral autót."

Nem akarom szivatni az Alfasokat, mert abban a markaban van valami vonzo, de most mit csinalnak??? Mellesleg azt sem artana rendesen osszerakni... Mondom ezt 3 db 147, 2 db 166, 3 db 156, 2 db 145 es 2 db 146 vezetese utan. (Csakhogy meg ne kovezzetek.)

Beismerem, hogy a japanok messze lemaradtak a korszeru francia es nemet (egyes gyartok) dizeltechnologia mogott. Azert probaljak ledolgozni a hatranyukat. Peldaul a Honda Civic 1,7 literes 100 loeros Isuzu olajkalyhaja mar egesz figyelemre melto darab. A jaraskulturajarol nem tudok semmit, ezert ezt ne firtassuk. Viszont a benzinuzemu motorok valtozo szelepvezerlese, szelepkiemelese (amit tudtommal csak a Honda es a Toyota meg talan a BMW hasznal) - a kozvetlen benzinbefecskendezesrol mar ne is beszeljunk - mind a japoktol szarmazik... Amugy a nyomatekszegenyseg az i-VTEC motorokrol mar nem mondhato el. Na es mi a helyzet a hibrid autokkal... Nahat! Csak a Toyota meg a Honda kinalja szeriaban... Meg ilyet... Mellesleg hol van a Pegonak olyan terepjaroja, mint a Mitsu Pajero, a Nissan Patrol, vagy a Toyota LC??? Meg szabadidoautoja sincs, nemhogy valodi egyteruje, amilyen a Stream. A valtoja egyebkent ott tokeletes, ahol van. A Civicrol keszult elso fenykepeket latva en is elcsodalkoztam, hogy mi a f.sznak teszik a kozepkonzolra a valtot... Csak kesobb tudatosult bennem, hogy a kocsi konnyeden, akadaly nelkul atjarhato (a Civicben ez talan elhanyagolhato, de egyteruben semmikepp) es a sportos, villamgyors valtasookhoz a kezednek is kevesebb utat kell bejarnia a kormanytol a valtokarig. Azonkivul lenyegesen pontosabb, precizebb es rovidebb uton kapcsolhato, mint a 307-ese.
Egyebkent nem lehet konnyu azon barataidnak, akik japan autot birtokolnak... Bizonyara csak legyintenek, amikor elkezdesz veluk vitazni. Ha megsem, akkor meg kib...ott nagy mamlaszok. Gratulalj nekik a nevemben a valasztasukhoz. Meg akkor is, ha 1 millaval dragabban vettek, mint egy masik autot. Na es persze gyengebb felszereltseggel, mert ez nem mindegy. Nade kerdem en, jo az, amikor az embernek folyton a pofajaba villog, hogy HEADLIGHT FAILURE, meg ABS FAILURE, meg azistentudjami FAILURE??? Amugy egyik ismerosomet minden ok nelkul bezarta a 307-ese ugy, hogy orakig nem tudott kiszabadulni belole. Nincs egy kicsit tulbonyolitva az elektronikaja??? Az esoerzekelos ablaktorlo szerintem felesleges, ha elhagyjak a szakaszos torlest (marpedig a Peug ezt csinalja), mert amikor nyalkas idoben az elottem halado kocsi altal felfrocskolt vizet nem erzekeli, es allandoan nekem kell huzgalni azt az olcso bajuszkapcsolot, attol kikeszulok. Hasonlo a helyzet az automatikusan felkapcsolodo fenyszoroval. Amig nem erzekeli, hogy elhagytam a lakott teruletet, addig minek??? Persze a sok hulyenek, akik este elfelejtik felkapcsolni a lampat, annak jol jon, ezt beismerem. Mellesleg elektronikai teren a japanok joval Europa elott allnak (itt nem feltetlenul az autoiparra ertem), tehat hidd el, hogy meg tudjak csinalni ok is. De amig nem felhasznalobarat az a rendszer, addig minek??? Minden benne van ezekben az autokban, ami feltetlenul szukseges a kenyelemhez. Mellesleg en konnyebben es gyorsabban megtalalom az idealis vezetesi poziciot egy Hondaban, vagy Toyotaban, mint pl. az osszevissza allithato Fiat Stiloban. Persze biztosan az en anatomiammal van a gond.

"És a lex egy kicsit talán feljebre pozicionálta a modelljeit."

A 607-es 3,0 V6 kb. 12 milla. A Lexus GS300 valamivel gazdagabb felszereltseggel, jobb anyagmegvalasztassal, hatsokerek-hajtassal, kifinomultabb jaraskulturaval, es kib...ott kiraly automata valtoval 14,2 m. A Lexus egy presztizsmarka (itthon persze nem ismerik), a Pego meg nem igazan... es a buntetovamot meg nem is szamoltuk. Mo-on tenyleg k.rva draga az IS200, de ha mar felhoztad a japan arat. Mennyiert is kapsz hathengeres motorral es ilyen jol felszerelt 406-ost? Az 1,8-as negyhengeres kozel 5 milla... HUHA, meredek... Az IS200 kulso/belso designja pedig nagyon kifejezo es otletes. Ha a kulseje nem is, a belseje mindenkeppen veri a 406-ost stilusban. A kemeny muanyagai pedig lehet, hogy tapintasra nem, de latvanyra ugyancsak jobbak...

"mert ezek az autók magát az AUTÓ fogalmát, mint olyat tapossák a porba."

Ezt csak egy olyan elvakult japan auto ellenes ember meri leirni, mint te. Szerintem eppen felemelik, s mara megfordult a kocka. Eppen az europai (nem csak francia es olasz) gyartoknak van mit tanulni a japoktol. De meg ha vissza is veszek a tempobol, akkor is azt kell mondanom, hogy mindket felnek van mit tanulni a masiktol.

Na es itt a hirhedt megbizhatosagi vita: szamomra a JD Powers vevoelegedettsegi felmeresek es a meghibasodasi statisztikak nagyon is elegendo bizonyitekok. Amig majd minden teren japan markak allnak az elso helyen (a meghibasodast nem felreertelmezni!!!), addig en nyugodtan alszom...

Hogy miert verik szet emberek a japan autokat? Mert primitivek es nem tudjak elfogadni, hogy a japanok alig nehany evtized alatt autonagyhatalomma nottek ki magukat. A 100 eves jubileumukat fennhangon unneplo europaiak a tradiciokra epitkeznek. A Toyota a vilag legnagyobb gyartoja, a Corolla pedig a maga 29 millio ertekesitett peldanyaval a vilag legnagyobb darabszamban eladott autoja...

MorvaiZ

Ha jol sejtem, Te kulfoldon dolgozol... Ott a jo minosegu utakon valoszinuleg amugy sem jon ki a futomu zajossaga.

Azert engedd meg, hogy en is gratulaljak az uj kocsidhoz. Ne szegyeld leirni, ha valami gond lesz vele. :))))))
Bocs a piszkalodasert, de ezt nem tudtam kihagyni... :)))

Udv mindenkinek

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!