Ismerős keres NFU (esetleg RFN) motoros, ráncfelvarrott SW-t, minden földi jókkal, kisgyerekei örömére. Tudtok eladót? Ha igen, ne kíméljetek ám :) Köszi!
En konkretan sajnos a kerdeseidre nem tudom a valaszt, de ahogy online jönnek a szakik szerintem maris lesz reakcio toluk :) az elozo hozzaszolasombol nem derült ki mert nem irom oda sajnos mindig, en egy 2.0 Hdi -t hajtok, nem benzinest bar neha mar gondolkozom rajta hogy jobban jarnek, aztan latom azokkal is akad problema :)
Egyebkent en is a premium uzemanyagot teszem bele amikor csak tehetem, sajnos nem sikerul mindig ugyanott tankolnom de altalaban Shell, OMW, Aral.
Erdekes, hogy amikor Nemetorszagban tankolok az Aral premium-bol ("Ultimate Dizel") azzal 6 literrel jarok, amikor Magyaorszagon tankolok (legtobbszor OMW Maxxmotion) akkor inkabb 6.5 liter a fogyasztas, ugyanazon az uton, hasonlo korulmenyek kozott.
szia, na ez engem is érdekelne, hátha idáig fog elfajulni az én problémám is egyszer valamikor :/ Párhónapja lettem tulaja egy 2008-as SW, 1.6 benzinesnek. Én azzal a jelenséggel találkozom itthon, városban közlekedéskor, hogy felváltok magasabb fokozatba, és ha a közlekedési helyzet nem engedi meg, hogy utána tartsam vagy gyorsítsam a sebességet azonnal, gurulnék tovább sebességben hagyva, de a motor el kezd rángatni, a fordulatszám mutató ugrál 1 és 2 ezer között nagyon gyorsan. Szerencsére nem mindig csinálja ezt, ritkán fordul elő, de ezt csak itthon tapasztaltam, teljesen mindegy milyen benzinnel 95-ös, 100-as.. rá kell lépnem a gázra, hogy megszűnjön. A benzinre amúgy is érzékeny az autóm. Kopogásos égésre, csörgésre hajlamos minden 95-vel, teljesen mindegy hol tankolok vele itthon, egyedül a 100-as oldja meg a problémát. Németországból behozott autó ez -> ?? úgy tudom a gyújtást nem lehet állítani rajta, ha nincsen hibakód a szerelők nem tudnak mit kezdeni a jelenséggel. Ettől függetlenül cseréltettem kopogásérzékelőt nem régen, attól mintha javult volna a helyzet, mintha most már tanulgatna az elektronika, változtat az előgyújtáson, de ahhoz 4000-re vagy fölé kell forgatni a motort, de alapjaiban a csere nem oldotta meg a problémát. Klímával mindig előjön a csörgés induláskor, kigyorsításkor. Klíma nélkül csak terhelten, emelkedőkön. Ez egy ilyen motor? itthon fogadjam el ilyennek vagy lehet még valamit tenni vele a drágább tankolások helyett? Ami még érdekes tapasztalat volt: múlt héten jöttünk vissza Görögországból vele, becsületesen tette a dolgát 3000 és még néhány száz km alatt. Emiatt a benzin para miatt ahol lehetett magasabb oktán számút tankoltam, vagy pancsoltam, nem találkoztam a problémával, viszont volt egy olyan alkalom, ahol nem volt más csak 95-ös. Már ott járt a kezem, hogy töltöttem volna bele az adalékot, amikor a kutas kijött, hogy hagyjam a fenébe, mert ez extrás benzin, ami nekik van. Úgy tettem. Klímával is csak ritkán hallottam becsörögni, pedig ott vannak emelkedők rendesen. Nektek milyen tapasztalatotok van a benzinesekkel az itthoni kutaknál ? Csak én fogtam ki egy betegest vagy ez egy ilyen konstrukció? Még egy.. túl vagyok egy kuplungszett cserével is, de induláskor, haladáskor mindig hallok egy rezgő, kávédaráló hangot leengedett ablaknál. Ha sebességben hagyva gurulok, nem hallom, de amint adok rá egy kis gázt előjön. Kicsit hosszú lettem sorry, de bátorkodtam rátok borítani a tapasztalataimat, megválaszolatlan kérdéseimet. Hátha tudtok segíteni nekem is. Előre is köszi!
Multkor volt a szitu, hogy Horvatorszagbol hazafele autopalyan fulladozott majd leallt a motor. Akkor a velhetoen rossz minosegu uzemanyagnak veltem, de sajnos azota megint elojott egy rovid idore, bar most nem kiserte hibajelzes a muszerfalon. (elsonek 8 hibat irt be: koztuk klima, gazpedal, jelado dolgok, uzemanyag nyomas,..)
Minden elojel nelkul leesik a fordulat ugy, hogy vissza is kell valtani de ott is fulladozik ekkor megallok, de alapjaraton se jobb.
Dugulas? Szuro problema? Minden szurot rendszeresen cserelek. Magatol elmult es ment tovabb problema nelkul.
Mi lehet? Teljesen olyan, mintha elfogyna az uzemanyag es a gazadagolasra is csak darabosan reagal.
Citroen C4 1.6Hdi 2007-es évj. 110le MCP6 -os automatával.
Így 180.000km-nél a zörgő kettőstömegűből a lassú és néha csúszó kuplungolásból következtetve, és a márkaszervíz szerint is eljött a kuplung és kettőstömegű csere ideje.
A márkaszervíz közel 400ezer forintot mondott, viszont kedvezményekkel meg tudom venni a sachs szettet, plusz automatához való kinyomocsapággyal, szimeringgel együtt kb 150ezer-ből.
-Az első kérdésem az lenne, hogy a kuplung és kettőstömegükből melyik az ajánlott márka, sachs, valeo luk?
-A második, hogy a csere után szükséges "kuplung fogáspont újratanítás"? amit elvileg csak a márkaszervíz tud megcsinálni?
-Továbbá váltó olaj cseréről tudtok valami infót, hogy milyen kell bele és mennyi?
...mint írtam nem Peugeot-ban volt ...hanem Citroen C4-ben , Berlingóban meg ki tudja miben ...de az NFU motorhoz való.. annyit kell megnézned be-e fér ...
2. ha van ilyen autó a rendszerükben, akkor abban (szerintük) nincs FAP, és menj...
3. ha mindez nem tetszik, akkor kérj az importőrtől pecsétes papírt, amiben kiejelentik, hogy a te alváz és motorszámú gépjárműved tényleg gyárilag FAP-pal volt szerelve.
ennek a 3. pontnak valamilyen formája biztos működik a TÜVnél is.