Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Vettem egy hegeszthető 2"-os menetes csonkot külső menetest, egy 1" -os menetes csonkot külső menetes, és egy 1/2"-os menetes karmantyút természetesen ez is hegeszthető. aztán esztergályos kibökött nekem egy 5-ös anyagból 100 mm átmérő tárcsát. tárcsára lyukakat fúrtam faragtam. Lánghegesztés itt-ott. Aztán M8-as menet fúrása a saját készítésű merülőhüvelyemnek a dig. hőfokszab. részére. A lerövidített 1/2" menetes karmantyúban meg benn a termikus biztonsági szelep merülője. A végén a tárcsát leköszörültem hatlapura, hogy dizájnosabb legyen. Aztán spricc matt feketére.
Sziasztok!Szeretném a füstcsövem tövét leszigetelni, mert nagyon közel megy a villanyvezetékekhez.Szerintetek az üveggyapot vagy a közetgyapot hőállóbb?üdv!
Sziasztok, rendelkezem egy Demrad 6 tagos öntöttvas kazánnal, elszállt neki a hőmérséklet kijelző órája, a jeladóval együtt. Tud-e valaki esetleg segíteni abban, hogy hol lehetne ilyet barátibb áron rendelni, ez a réz spirálos, bedugós az öntévnyben típusú volt benne, szóval elfogyott valahova...
Itt az egyik boltban sok telefonálást követően 11 000 Ft.-ért tudnak segíteni benne, de egy kicsit sokallom....
Esetleg valami más megoldás..?? A csőhőmérő nem érdekel...
A válaszokat, illetve a segítséget előre is köszönöm
Köszönöm a "Szivattyú a fűtési rendszerben" cikket, nagyon hasznos volt.
Lenne egy kapcsolódó kérdésem a tudós urakhoz!
Kandallóköri, nyitott köröm hőcserélővel kapcsolódik a radiátoros, zárt cirkós rendszerhez. A 8. ábrához nagyon hasonló a nyitott oldalam jelenleg, de a szivattyú a hőcserélő után van. Elégedett vagyok a működéssel, bár néha (nagyobb hőmérsékletnél) kavitációs zörejek jeletkeztek a szivattyúnál (Wilo Star RS25/2). A tágulási tartály vízszintje 130cm-rel van a szivattyú szívócsonkja és 160-al a 0-pont felett. Sajnos nem is tudom fentebb tenni (a födém miatt).
Most bekötnék még egy hőcserélőt, ami szintén a kandallóból veszi a meleget. A megvalósítás egyszerűbb ha az előző kandallós hőcserélővel sorba kapcsolom a 2. ábra szerint. Attól tartok azonban, hogy nagyon kicsi lesz a piros körben lévő területen lévő vízszintek különbsége. Lehet ebből gond? Úgy értem nem szeretném ha pl. a leállás/elindulás vízcirkulációt okozna a tartályban vagy a keringés során a rendszer levegőt szippantana a gőzvezetékből pl.
Nem. Csak csináltam vele meleg vizet, meg nem engedtem lehűlni csak 75/38/20-ra, meg 23 fokon van most a lakástermosztát. Meg nem tudok mozdulni a sok papírhulladéktól. ;-)
Csak télen szoktam visszavenni 20 fokra, addig melegebbet szeretjük. Utána már elég a 20 fok.
Nálam a huzat szab. ablakokat is vezérli a füst hő. A mellékelt rajzokból ki rudod hámózni ha csak a szivattyut akarod vezérelni. A lényeg kazánban lévő termosztát csak 90° felett kapcsolja a szivatyut, (függetlenül a füst termosztát tól) a füst termosztát pediglen 100°felett kapcsol be.
Én csak 350C° os elektr.sűtő termosztátokat tudtam beszerezni, ezt kb. 1m re a kazán kilépőjétől helyeztem el a füst járatban.
Tegnap nálunk is megvolt az első begyújtás az őszi szezonban, a három szívattyúból egy leragadt, rá kellett segíteni, hogy elinduljon. Javaslom mindenkinek, addig figyelje, amíg kapcsol a termosztát.
Péntek délután vettem 6q szenet, orosz barna kocka 4800 Ft/q, ez tavaly 4000 volt. Az akác ágfa erdei m3-re 12000-ről 14000-re emelkedett.
Kérdezem, hogy országszerte ilyen brutális a szén és a tüzifa árának növekedése, vagy csak a keleti végeken?
Nekem kb 125 fokon. Utána már rohamosan esik a tűztér hőfok. De ugye nekem öntvény van. A másik, hogy nálam a vezérlő alapból úgy működik, hogy a beállított hőfokot eléreve +- 3 fokos hiszeterézisben ki be kapcsol kb 1 percre.
Vagyis ha 125 fokra teszem, akkor 128 foknál elkezd ki-be kapcsolni (szakaszosan üzemel) és 121 foknál teljesen leáll. De egy termosztát be van kötve a ("gányoló szerint" is) a kazán kimenőre és ha (nálam) 91 fokot eléri a kazán a bent lévő parázs miatt akkor függetlenül mindentől újra bekapcsolja a szivattyút.
Hideg is van mostmár felénk, meg a napkollektorból se jött sok meleg a HMV részére az utóbbi napokban - sok vendégünk kifogyasztotta - , így itt volt az ideje a próbaüzemnek.
Hát alaposan meg vagyok vele elégedve :-). Most éppen szauna van, és a HMV tartály is tele van 80 fokos vizzel.
Elso es legfontosabb: Elete halala a megfeleloen nagyra meretezett kemeny es huzat. Egy korabbi mezogep kazant csereltem HVK30ra es ez utobbi konstrukcio a nagy (hocsereloig felero) tuzterajto miatt hajlamos a toltonyilason valo ki-fustolesre, tavaszra fekete volt a feher kulso kopeny. (Ajanlom a jol szellozo helyen valo felallitast :) )Feltetelezem 160as vagy nagyobb kemeny eseten kevesbe jelentkezik...
Ezen kivul nem volt vele negativ tapasztalatom, remek a kulso szigeteles, konnyen tisztithato es a hasitofejszevel hadban allok is megkonnyebbulhetnek, befernek a nagyobb szivatos darabok is az ajton.
Puffer nelkul szerintem nem erdemes hasznalni, az elso szezon nekem igy ment le, tulfutott lakas, elszennyezett kemeny es hatalmas fogyasztassal telt a szezon. Mostanra beszereztem melle egy puffert es fix huzattal sokkalta gazdasagosabban es tisztabban uzemel.
A beepitett hocserelot meg kell meg nezzem, mert a bekotese utan a lemez kopenyelem alol csopogott a viz... A szerelom azt mondta, szedjem le a kulso burkolatot es vizsgaljam meg, nem e az esetlegesen hibas bekotesi tomitesnel kerul viz a lemez ala, ami az oldalan vegigfolyik es alul ki. Ketsegtelenul a belepo csonk oldalan csopog... Remelem nem heggesztesi hiba, mert akkor agyverzest kapok es biztos nem en fogom a pincebol felhozni cserere :D Holnap visszajelzek ezzel kapcs, addig nem mernem allitani, h hibas a cucc, de ha az, nem hallgatom el.
Amugy nem tudjatok, ezt most a Hajdu gyartja licenc alapjan, vagy csak forgalmazza sajat neven, mint pl a gazkazanokat?