A világ talán legócsább hulladékja. Olasz, VM motor, rendkívül buta főtengelycsapágyazás megoldással. Két fajta van belőle. Ami már szétesett, és ami rövidesen szét fog esni. Alkatrész nincs hozzá. Illetve ami van, az gyári hibás. A gyár tudja, de gátlástalanul árulja a mérethibás csapágyházakat.
A spritmonitor.de eléggé pontosanmegmutatja, mekkora a fogyasztáskülönbség a benzines és a dízel között. én azt mondom,hogy vegyes használatban 7, 9 , 10 a 2.0 dízel az 1.8 és a 2.0 benzin az 5-ös esetében.
Ha marad a Mazda a képben, akkor vásárlás után egy fék, szét-összeszerelés illetve egy teljes alváz és üregvédelem erősen ajánlott, mivel a 6-os Mazdák esetében ennek igénye már mutatkozik.
Lehet jó választás egy Mazda is, csak fel kell készülni a buktatókra, és ha hosszú távon gondolkozol, akkor ez igencsak kifizetődő.
Más: a nagyobb autó esetében is próbálj megmaradni a 205/55 r16 illetve hasonló árú abroncsoknál, mert ez után komoly ugrás jelentkezik...
A Mazda 5-öst annak ellenére ajánlom, hogy én egy kicsit megjártam vele, mert ebből egy 2.0 benzines rendesen átnézve sok meglepetést nem tartogat... ráadásul az elég fürge is. A 2.0 dízel ha jó, akkor képes mosolyt csalni az ember arcára, mert már 6 személlyel és kevés csomaggal is megkérdezték a hátsó sorból, hogy miért, egy ez ennyire?? A dízel használatát városban meg kell gondolni, mert a 6-10 km es távok sem egészségesek.
Mazda esetében még jó pont, hogy a 2006 utáni példányoknál alvázszám alapján lekérdezhető az előélet.
Pár pillanatig én is azt hittem. Aztán vettem egy 5-öst. Két év és nem kevés idegeskedés. Most kb oké a vas. Az egész project eddig 3 milla. 2.4 az autó, kötelező szervizek (a vezérlés kb 70.000 anyag árban), hozamszabályzó szelep 4 bontott porlasztó stb. A karbantartás az márkaszervizben voltak, a javítások azok saját melók. 104.000 km-es 5,5 éves autó volt. Most 148.000 km bár ez rf7-es motor.
Jellemző:
A porlasztóalátétek átégnek, akkor ugye kokszol, illetve eszi az olajat.
A kettőstömegű...
Svc szelep
Kényesek a porlasztók
Egr
A turbó megóvható, de egy használt autónál nem lehet tudni...
Én egy Grandist vettem volna, de a pénztárcám másik fele (oldalborda...) máshogy döntött...
Ma már megvagyok a verdával: most téligumival autópályán (max 130 km/h) Bp-Makarska 4felnőtt, irgalmatlan csomagmennyiséggel (nem látsz hátra középen) 6.8 l/100 km
A Mazda esetében a rozsda az sajnos valós veszélyforrás, illetve a 2.0 dízel az vagy jó, vagy nem... Amennyiben kisebb-nagyobb nyűgök vannak vele, akkor elég nehéz rájönni az okára, illetve az rf5 motoroknál nem olcsók a tüzelőanyag ellátó rendszer elemei, és felújítani nem nagyon lehet őket. A kettőstömegű ára meg horror. Kb 250 kuplunggal együtt, no meg valakinek ki is kell azt cserélni...
2.5-ös van néhány a látómezőmben, a nagyobb motorost nem ismerem, ( gondolom a szerkezet nem lehet nagy kaland ) bár most vett az egyik taxis srác ilyet... még nem volt a kezeim között. :)
Tapasztalatom szerint azok rohadtak nagyon amiket a kereskedők sokáig tárolnak, és előtte nem mossák le az alját. Egyébként semmivel nem rohadósabb a többinél.
Motoroknál, (diesel ) a legnagyobb probléma az átfújó injektor a szelepdekni alatt.
Besűrűsödik az olaj, eltömődik a szivattyú szűrőkosara, a csökkenő olajnyomás miatt előbb a turbó, majd a hajtókarcsapágyak adják meg magukat.
Nemrég törött dugattyúval is találkoztam, a dugattyú felső része nem kapott elegendő hűtést...
Nem véletlenül javasolják mindenhol a karter leszerelését minden 60E Km-nél, és tisztítását a szűrőkosárnak...
Ha bármi gond volt és le kellett vennem a kartert, mindíg volt már fém az aljában... elég vészjósló... nem véletlenűl van annyi eladó füzött blokk amit "valahonnan" behordanak az országba.
A többi szerkezetben semmi extra, egyszerűen javítható.
A Chrysler 2.5-ös diesel motorja szerintem strapabíró, vezérlés javítása macerásabb, (vízpumpa ) ott inkább az alu segédváz a zűrös, ha egyszer megindul benne a trapézkar csak a csere segít.