Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Persze az Atmos cég is javasolja a puffer használatát.
A fagázas forumon csontig rágott dolog a Vigaszkazánok puffer nélküli használata.
A lényeg honnan idul az ember, mert ha van egy jólmüködő vegyes kazánja nem muszáj attól megválni, mert pufferal és megfelelő szab. elemekkel korszerüsitheti a fütését és maradhat a megszokott tüzelő anyagoknál.
Tehát mindegyik megoldásnak van előnye és hátránya, és nem utólsó lényeg az anyagiak.
Ha jól értettem a leírásból még mindig ez a legjobb megoldás, mivel a másik oldalra téve a biztonsági vezetéken keresztül vizet küldene a tágulásiba és ezzel áramlás, korrózióveszély lépne fel. Illetve helyesebben ott a 8. ábra azt írja, hogy a meleg oldalra, a hőcserélők (radiátorok és csőhálózat) elé kéne tenni. Lényegében a rendszerem 2 db hőcserélőből áll, nem egy radiátor és csővezeték erdőből. A kandallóban lévő hőcserélő nyomott, a másik szívott. Most a szivattyú induláskor a tartályt megnyomja, a gőzvezetéket megszívja, így plussz levegő nem kerül a rendszerbe.
Inkább az a kérdés, hogy a kicsi vízszintkülönbségből lehet-e gond majd az új konfigurációban?
Persze az is igaz így 70° feletti viz megy a rendszerbe. Tehát puffernélkül nehéz szabájozni a rendszert, marad a kátrányosodás, mert nem tudod szabályozni az előre menőt csak úgy ha csökkented a kazán hőfokát.
Így tényleg a Laddomat pufferhoz jó, persze kivétel a Vigaz fagázosok ezek mükönek puffer nélkül is csak az más kategoria.
Létezik még a "Honeywell T 100 R" ez kapiláris termos és 30-70° ig állitható. De ez is 50e. felett van.
A Laddomat nem csak puffer hoz jó, csak itt fix a beállitás (72°) de lehet cserélni a termó patront de minek?
Sok értelmét nem látom az álitgatásnak, mert a feladat az, hogy minnél hamarab érje el a kazán az üzemi hőfokot. Tehát nem lessz kátrányosodás, mert amig ég a tüz a kazán hőfoka mindig 72° felett van.
Ha ezt az üzemi hőfokot eléri a kazán mindegy, hogy a keletkezett plusz hőt pufferba v. a reddszerbe nyomod.
Persze, aggodnék is! De ez lemez kazán, nem pedig öntvény. Gondolj csak bele, alulról töltőik be a hideg víz. Lassan lentről felfelé, fokozatosaan "leszorítva" vagyis hát felfelé kitolva a forró vizet. Alul különben sem jaj de forró a víz. Szóval szépen lassan, fokozatosan, NEM PEDIG ZUTTY A HIDEG VÍZ MINT A NIAGARA. A lemez szinte abszolut érzéketlen. Esetleg a varrat. De az sem. Ezek azért má varratok.
Szóval ha öntvény lenne akkor ezt biztosan nem szabadna így megoldani, legalábbis kockázatos lenne.
Nem akartalak fárasztani a biztonsági szereléseddel de mivel mondod, hogy sokat vagytok a kazán közelében
ezért gondolkodtam rajta, de javits ki ha nemjó.
Az rendbe van ha a biztonsági hő kioldó kb. 95°- nál nyit és a tulnyomást kiereszted, és a gond ezután jöhet,
mert nyomás csökkenés van (nyomás csökkentő nyit) így hideg viz kerül a kazánba, azt mondod keveredik a visszatérővel de általában a gond akkor van ha nincs áram, így a szivatyu ál, tehát nem tud keveredni a visszatérövel, és sokkolod a kazánt a hideg vizzel. Ne akarlak idegesiteni de valahol olvastam, hogy ebből már volt puffanás. Talán ha a kazántól távolabb raknád a hideg viz beeresztés helyét . De a hőcserélő a biztonságosabb, hisz a hőkioldó szeleped már meg van.
Vettem egy hegeszthető 2"-os menetes csonkot külső menetest, egy 1" -os menetes csonkot külső menetes, és egy 1/2"-os menetes karmantyút természetesen ez is hegeszthető. aztán esztergályos kibökött nekem egy 5-ös anyagból 100 mm átmérő tárcsát. tárcsára lyukakat fúrtam faragtam. Lánghegesztés itt-ott. Aztán M8-as menet fúrása a saját készítésű merülőhüvelyemnek a dig. hőfokszab. részére. A lerövidített 1/2" menetes karmantyúban meg benn a termikus biztonsági szelep merülője. A végén a tárcsát leköszörültem hatlapura, hogy dizájnosabb legyen. Aztán spricc matt feketére.