Nem a standard állapot, de nekünk sehol nincs ilyen. A dobok egy idő után akkor sem mozdulnak el, ha a kereket leveszed. Hosszabb idő után a tárcsák sem. De jó ha van, mertegyrészt a kerék szerelésnél nem ugrik szét semmi, másrészt könnyebben központosítja a dobot, tárcsát, harmadrészt a felnit is könnyebb felhelyezni.
1-es puntónál a féktárcsát és a dobot is két-két kúpos fejű csavar fogja. Ilyet lehet kapni valahol, vagy az amúgy is rövid 7végém egy részét esztergálással tölthetem?
Másik: van egy visszatérő problémám, miszerint az autó melegen hosszabb indítózásra indul, míg reggel pöccre. A szívott levegő hőmérséklet jeladó kb jó értéket mutat. A fojtószelepház és szívósor frissen tisztítva, a teljes üzemanyag rendszer áttakarítva. Valakinek valami tipp?
Erősen mattult foltokkal teli fényszóró polírozásához használható-e az autó karosszériájára (lakkozott felületre) ajánlott polírozófolyadék vagy paszta? A benne levő anyagok károsíthatják-e a plexit?
Még annyi, hogy valszeg az összeszerelésnél lett megerőltetve a nyomólap, ami úgy működik, de biztos tudod, hogy amikor a kinyomócsapágy nyomja, akkor a közepe befelé megyen, de a rúgólamellák megfeszülnek és így a nyomólapeltávolodik a tárcsától.
Na most az a nagy ütés vagy az, hogy a kinyomócsapágy már rég nem nyomja, de a lamellák nem állnak alapállapotba, mert megsérültek és a motor rázásától egyszercsak visszapattannak, vagy a villa-kinyomócsapágy és esetleg bowden combó szorul és akkor ugrik vissza.
De inkább a nyomólap sérülésére gyanakszom, mert nem véletlenül tört el a kinyomó szerkezet.
Az az összeszerelésnél feszült be és megnyomta a lamellákat, amikor a váltó harangja rá lett húzva. (szerintem.)
Valszeg' melegen a ferde lamellák is működnek.
(Vagy visszatérve a kinyomóra, a megkent rész sem szorul melegen annyira és a két hiba összeadódik.)
A nyekergés is ezt igazolja. Nem teljesen fekszik a kuplungtárcsád a lendkerékre és ugyan megcsúszni nem tud, de hirtelen gáz-féknél megpróbál és az adhatja a hangot.
Tedd be nagyobb, mondjuk hármas fokozatba, lépj a fékre is a jobblábaddal, ereszd fel a kuplungot és nyomj egy kövér gázt.
Ha nem fullad le, akkor gól és kezt el szétszedni!
Első tanács. Soha nem teszünk kenőanyagot a harangba. A zsírba beleszáll a kuplung kopásából eredő por. Ezenkívül a zsír, akármilyen hőálló bekerülhet mindenhová és megcsúszhat a kuplung is esetleg. A kinyomócsapágy fémtisztán csúszik előre-hátra!
A zaj lehet egy kuplungtárcsa megcsúszástól oda-vissza és ez nem jelenti azt, hogy esetleg csúszik is a kuplungod állandóan. Néznék egy pedál holtjátékot és egy villa holtjátékot is, mert ahogy fent beakad a kinyomócsapágy, úgy rátehénkedve is beszorúlhat.
Amúgy írtam, hogy van egy váltóm. Egy tízes az ára.
Lehet, hogy jobban jártál volna vele, mint 4ezrenként szerelni és nem megy el a kedved a kocsitól.
Jelenleg nem tudom, hogy megvan-e még, mert lehet, hogy öscém pénzzé tette, de ha érdekel, írj és megnézem. Uno MK2 1500 70LE.
Szó szerint. CSak nem volt időm korábban leírni. DE most megteszem.
Szóval. Tavaly ősszel cseréltem magam komplett kuplungot. CSapágy, szerkezet, tárcsa. 134 e km-nél. Full jól sikerült minden. Vaj könnyű lett pedál, nem rángat, nem remeg, minden okés.
Aztán tavasszal feltehetően a feleségem hibájából szétment a váltó, lefogazta a rükvercet. Aztán a morzsa meg ledarálta a difit. Mindez a szerelő cimbimnél derült ki. Ő húzta szét az egész váltót. A feleségem alacsony, rövid lábú, nem érte a pedál teljesen, nehézkesen kezeli a felhúzó gyűrűt a karon is, szóval.............na mindegy, megtörtént a baj.
Kapott egy másik váltót, ami egy Punto I-ből származik. Annak a belső tartalma átlett pakolva a régi házba, hogy az illesztések passzoljanak frankón, ahogy kell. Ezzel nem is volt gond.
Csak amikor elhoztam a kész autót, akkor jeleztem is a cimborámnak, hogy mintha a kuplung pedál nehezebb lenne, mint a javítás előtt. Én úgy éreztem. Ugye előtte vajkönnyű volt a gyári szett. Aztán hétről hétre jöttek elő fura hangok a kocsiból, amit nem tudtam hova tenni( a mai napig fogalmam sincs, se nekem, se más szerelőknek se). Gázadáskor és fékezéskor egy kattogó hang hallattszott. Ez idővel átment inkább reccsenő hangba. De az autón nem volt észlelhető használati hiba. Használtam folyamatosan. Csak borzasztó idegesítő ez a hang, minden fékezésnél és gázadásnál. Olyannyira hangos lett a reccsenés, hogy már az úton az emberek ránéztek a kocsimra, hogy mi is ez. Ez még semmi. Bejött egy olyan hiba, amit írtam korábban, hogy a napi első elindulásnál feltapad a kuplung. Ez úgy mutatkozott meg, hogy reggel lemegyek a garázsba a kocsihoz.
Kinyit, beülök, beindít, kuplung be, seb. kapcs. pedál felenged és semmi nem történik. kb. 2/3-nál már a pedál, üt egy nagyot valami, kb 1 météertkiugrik a kocsi a garázsból. És utána már egész nap minden okés. Semmi gond, ilyen téren. Csak a reccsenések, de simán használom a kocsit, mint Ti is vagy bárki más. Másnap reggelig. Aztán minden kezdődik újból. Így néhány hónap után már berágtam kocsira és kedden szétszedtem magam a kocsit. Futómű ki, váltó le, kuplung ki. Egy hibát leltem rajta. A nyomcsapágy egyik rögzítő füle le volt törve. Ezáltal keresztbe tud fordulni a csúszó hüvelyen és akkor viszont bent tudja tartani a kuplung szerkezetet. Hiába engedem fel a pedált. Megörültem, mindent kitakarítottam kipolíroztam a csúszóhüvelyt, vékony grafitos zsírral raktam össze és összepakoltam az egészet. A futóművet megvizsgáltam, szilenteket, talpasokat, csuklókat, féltengelyeket és semmi a reccsenésre utaló jel. Minden masszívan áll benne. Most 139 e km van a kocsiban, megkíméltnek mondható az autó. Összeraktam és minden megjavultnak tűnt a mai napig...............sajnos.
Ma reggel megint feltapadt a kuplung. Azt hozzá kell még tennem, hogy amikor feltapad a kuplung, akkor nem tudom kivenni sebességből a váltót. SEHOGYAN SEM ! Beszorul a kar.
Ha leállítom a motort akkor sem jön ki a kar. Csak úgy tudom kivenni, hogyha megindulok a kocsival és ránt egy nagyot. Utóbbi időben már úgy próbáltam elkerülni ezt az induláskori rántást, hogy többszöri pedál benyomással próbáltam pattintani a szerkezetetmielőtt sebességet kapcsolok. Többnyire bejött.
Nos, ma reggel megint feltapadt a kuplung, és nap közben 1x 2x hallom a reccsenést, de már random szerűen, nem feltétlen fékezéskor. Délelőtt még csendben volt, délután már többször hallatta magát. Ma mentem a kocsival az átlagostól eltérően kb. 100-110 km távot.Nem vagyok boldog, mert másfél nap szerelés után nem sokkal jobb a helyzet.
Reggel majd megint megnézem, hogy mi a helyzet, de már félő számomra a következmény......................... pedig garázsos autó. Meg szeretem is, de........................
Ha el bírtátok olvasni, és van ötletetek, akkor várnám válaszotokat.
Lehet néha lentmaradt neki, vagy akadozott nagyon mint nálam a kuplungfőhenger. Egyszer én is úgy járok, hogy bent fog maradni, addig halogatom a cserét.:-) Én nemtom milyen "gumianyag" beszállító lehetett akkor mikor az enyém jött le a szalagról(2000), de szétmált/elöregedett egy csomó gumialkatrészem az is biztos.
Olyan gondom volna, hogy a Punto II-es kisautónknak a balhátsó indexével egy időben villog a féklámpa is. Szét szedtem kontakt spayvel megfújtam megtakarítottam de még mindig csinálja.
Én inkább kuplung kinyomó munkahenger beragadására gyanakszom. A kinyomó kar tengelye is szokott nagyon száraz lenni ettől is lehet szakaszos megragadás kiengedéskor.
Reggeli első elindulásnál beindít, kuplung benyom, sebesség kapcs(1 vagy R), kuplung felenged és nem indul el a kocsi. Amikor majdnem teljesen fent van a kuplung pedál, akkor viszont üt egy nagyot és megugrik a kocsi ijesztően. Utána másnap reggelig nincs ilyen jelenség, tökéletesen működik. Van tippetek mi lehet a gond?
Azt tudni kell, hogy már sok előzménye volt ennek, de jelenleg ez a helyzet. És már a hajam a tépem miatta.
Ha valakit érdekel az előzménye, mert szintén érdekes, akkor leírom azt is.