Az erek vastagsagara nincs eloiras. Amig a kabel tudja a szukseges parametereket a gyarto szabad kezet kap, de nagyjabol azonosak a parameterek kicsi szorassal a minosegi kabeleknel. Csak megjegyzem a 23AWG vastagabb mint a 24AWG !!!
Azt tudom, hogy az érpárok nagyfrekvenciás impedanciájának mértékét kötelező betartani a gyártók számára, attól eltérni nem szabad. Ez érthető is hiszen minden érpár tulajdonképpen egy nagyfrekvenciás szimmetrikus tápvonal (és a kábelTVnek sem mindegy, hogy 50 vaqy 75 ohmos impedanciájú kábelen vezetjük).
Azt viszont nem tudom, hogy az erek vastagságára mennyire kötelezve a kábelgyártók,
hiszen egy pl 100 ohmos tápvonal akár nagyon vékony vagy nagyon vastag erekkel is megvalósítható. Tehát éppen úgy, ahogy létezik 2 mm-es és hüvelykujj vastagságú koax kábel, ugyanúgy UTP kábeleket is lehetne gyártani baromi széles drótvastagság tartományban.
...szóval lehet, hogy az anyagtakarékosság jegyében meg fognak jelenni a piacon a réz-mentes vezetőjű és mindössze 3 mm vastag vékony UTP kábelek :)
Persze, csak aki egyszer befogta építőiparba az nem akarja utána a lakásba bevinni. Oké, van benne porzsák, meg vizes szűrő, stb, de a műanyagba ami beleivódik por (főleg cement és tégla) azt hazavinni a lakásba nem az igazi. Én is csak a garázst takarítom vele, főleg flexelések után, meg ősszel a bejött leveleket, amikor már odabent ropogósra száradtak.
Szerintem gépet elsőként a műszaki paraméterek után úgy kell választani, hogy legyen hozzá megfelelő adapter a cső végére ami a gépbe megy bele. Minél hosszabb gégecsöve legyen, így pl. horonymaróval a kézben lehet menni a létrával, nem kell a porszívót is magunkkal húzni. Ami hasznos dolog: az öntisztító funkció és a bekapcsoló automatika.
Bocs, de csak most értem haza. Amiket említettem én is ezzel a géppel próbáltam ki. Építőiparban jobbak a kompaktabb porszívók, de időnkénti melóhoz és garázs felporszívózásához jók a hordós testűek is.
Ő is nagyon jól és erősen szív, de mire rávettem, hogy legyen hajlandó leporolni magát, mert így már használhatatlan, hát hagyjuk. Meg a szervizük kritikán aluli. A horonymaróhoz 6 hónapot vártam a kúp-tárcsakerék kombóra. Pedig csak csehországba költöztek ki.
A 35 éves makita körfűrészemhez két hét alatt original zsírpapíros forgórészt küldtek Japánból és egy levelet, hogy nagyon sajnálják, de küldenek újat, hogy használjam tovább a gépet, stb...
Ezt kell megfizetni, nem a régen nagy márkát, aki ma ebből akar megélni. Szerintem.
Egyébként (pl kapcsoló órákkal) el lehet eltolni egymástól az üzemelési időket: hogy soha ne működjön együtt mind a három (maximum csak kettő közülük). A bojlernek többnyire elég 2-3 óra a felfűtéshez és a hőtárolós kályháknak sem kell az összes rendelkezésre álló óra, hiszen a fűtés maximális erejét az év leghidegebb óráira méretezik, de a fűtési szezon 98%-ában nincs ennyire hideg, a szezonális átlag hőigény a maximum teljesítmény felénél is kevesebb. Legrosszab esetben az év leghidgebb napján nem fürdesz, mert az összes óra kell a két kályhának :)
Első lépésként felírod (perc pontossággal!), hogy nálad a 24 órából mely időszakokban van vezérelt (leánykori nevén: éjszakai) áram
és beszerzel 3 db olyan kapcsolóórát, amely legalább 10 ampert tud kapcsolni (és amelyik akkor is képes számolni az időt, amikor nincs 230V)
majd egy gantt diagramon bejelölöd, hogy a 24 órából mely időszakokban áll rendelkezésedre az éccakai áram
és berajzolod, hogy a három berendezésed közül mikor kaphat áramot úgy, hogy mindig csak kettő kapjon belőle,
majd ennek megfelelően beprogramozod a kapcsolóórákat.
...vagy inkább szólsz az áramszolgáltatónak, hogy tessék mondani mennyibe kerülne eggyel nagyobb bisztositték ;)
Ha a 230V nálad nem pont 230V, akkor a berendezéseid által felvett kilowatt se pont annyi lesz amennyi a matricákon szerepel.
ráadásul a 20 amperes biztosíték sem halál pontosan 20 amperes (van egy pici gyári szórás),
de még az sem mindegy, hogy a biztosíték menyire (nem) tud felmelegedni a beépítés helyén.
Tehát a fenti lehetőségeket figyelembe véve létezhet olyan szerencsés kombináció, amelynél a 20 amperes biztosítékodról papíron több, mint öt kilowattnyi fogyasztó üzemel vígan, és létezhet olyan kombináció is, hogy már (papíron) 4,5 kW terhelésnél lecsap a 20 amperes bizti.
Akár még lehet olyan is, hogy csak télen nem veri le, vagy csak akkor, amikor a nap éppen nem süt rá a villanyóra-szekrényre. Még olyan is elképzelhető, hogy csakis ünnepnapokon fog lecsapni.