Nekem is gyanús volt,ezért kértem valaki nézze át, mert hogy a motorkapcsokon a szembelévő színek nem egyeztek,ó, pedig látszik az eredeti rajzomon,hogy ceruzával még jól rajzoltam, de aztán a színeket már eltévesztettem. Remélem így már ok. Köszi a segítséged,ez nagyon lényeges hiba volt.
Szerintem hibás a rajz. A fő áramkörben van a hiba. Csillag/delta kapcsolásnál a motoron az azonos fázisokat szembe kell kötni. Pl. a Z-V tekercsvég most azonos fázist kap delta kapcsolásban. Az U-V kapcsokra kötött vezetékeket cseréld meg.
Mivel behúzáskor többnyire nem egymagában van húzva, ezért nem valószínű, hogy a húzástól elszakadna.
De tömör lévén, ha ugyanazon a ponton többször is meg van hajlítva, akkor elég könnyen eltörik.
És amikor egy elosztó táblával birkózol, ott azét előfordul derót-hajlítgatás (pláne, ha valami miatt többször is le kellett szedni vezetékeket többször is kikötni/bekötni/átkötni vagy ilyesmi)
Nem is olyan régen egy fali UTP aljzattal jártam így: a bekötés le lett tesztelve, de mire a kis kockát végre sikerült bepattintani a helyére**, addigra annyit lett hajlítgatva a sok ér, hogy az egyik eltört szép csendben.
(** aki a Schneider Anya fali UTP aljzatot ilyenre tervezte, az szerintem még életében nem dolgozott ilyesmivel, van olyan UTP aljzat, amit negyed (tized?) annyi idő alatt be lehet kötni - és sajnos nem ez az egyetlen ilyen szerelő-szívató termék)
amelyik kettő össze van kötve lemezzel, oda jön/ne/ a 230 egyik vége, a másik vége a szabadon maradt egyik sarura, a kondenzátor a lemezes átkötés és a teljesen szabad maradt harmadik végre
A segítségeteket szeretném kérni egy motor bekötésben. Be volt kötve, szétszedéskor le lett írva, de a kutya megette a papírlapot mire a csapágycsere megtörtént. Nyomógomb, kondi, 230V. A motor adatai: IMI CZ792 T7C IP44 220V 6,2A 750W 2900f/p Előre is köszönöm!
A 3f bevezetés sem olcsó, pláne a vill szerelő,anyag Eon. szóval 2-300e és egy csomó utánjárás fúrás faragás, és a műhely a háztól 70m re van. Az frv. bírná, csak a hozzáprogramozást nem tudják, és ez már megvan, ami nem volt drága. Ez a megoldás, kb. mindenestől 60e pénz volt,ha az invertert is hozzászámolom!Ennyiért talán a 70-80m kábelt sem kapnám meg ha bevezettetném.Mivel a drehagép már így is az inverterről ment, így ez a kis + költség már elenyésző a 3f hoz képest. Ennyi untig elég a használati célomhoz.A rajz egyébként jó,vagy bibis? Az a zöld keretes rész a kapcs.szekrény,és csak abba kellett a 2 kapcsolót beszerkeszteni, amit 6500 ért vettem a többi benne lévő cuccal,amiket a rajzon nem is jelöltem,mert az nem játszik itt szerepet. (2db 220v. os konnektor,hozzá 2db. kismegszakítóval védve)! Szóval ezért nem akartam a 3fázist. Az esztergát kb 20 órát használom,az emelőt meg autóhoz kb.5 alkalommal éves szinten. Időnként a futókhoz meg elég "220"ról járatni.(40db).
Ennyi pénzkiadásból + problémamegoldásból talán már kijönne egy akkora inverter ára, ami simán kibírja a nagyobb motorterhelés (vagy a házba behozni a három fázist :)
Nem, az csak 2db ki-be, és a zöld piros gombos meg egy motorvédő,alatta meg egy 4 pólusú dugalj,így lehet bármit még ráakasztani simán direktbe.A halom vezeték meg a motoron van meg a vezérlőjében, azzal nincs dolgom, csak ezek amik hiányoztak a két féle betáphoz.
Pufitartály tartalékfűtéséhez szeretnék egy 9 kw-os 3 fázisú fűtőpatront beszerelni.
Az aljzat előtt 3 db B25A kismegszakító van.
Mivel 3 fázis aljzat csak a villanyórában van, ezért 12 m-es kapcsolós lengőaljzatos hosszabítót kell készítenem. Milyen vastagságú kábelt vegyek hozzá, 5 * 1,5-ös elbírja, vagy vegyek inkább 5 * 2,5 -öst, hogy ne füstöljön el? Létezik 3 fázisú lengőkapcsoló?
Másik kérdés, hogy bírni fogja a kismegszakító? Hogyan tudnám még a fűtőpatron megvásárlása előtt valahogy kipróbálni, hogy nem veri-e le a kismegszakító majd ekkora teljesítménykivételnél?
Sajnos az frv. vel nem tudok milyen irányba futni, mert a motorról abszolút nincs semmiféle adatom, (tábla), és még csak itt a neten sem találok még csak hasonlót sem. Ez az emelő egy régi gyártmánya a ZIPPO nak, de az emelőn sincs a márka feliratán kívül semmi aminek alapján kutakodhatnék. Az frv. vel meg addig ez ügyben nem tudnak mit programozni, ami meg most rajta van, azt még az esztergához lőtték be, aminek van adattáblája. Tehát maradt ez a megoldás. Meg aztán itt talán a megyében sincs olyan aki ehhez szerintem értene, ezért is kellett már nem is tudom hová küldenem anno. Egyébként a rajz így már "használható"? "hivatalosan" tudom nem is használható a masina,de nem is úgy használom,csak bezárt kapunál,és magánként!