Igazad van ott távol messze minden előfordulhatott. Ma utánajártam. Képzeld a gép leírásában közli a négy állást( Emel-süllyeszt-úszó -és a null-helyzet). A kapcsolási rajzán pedig csak három állást ábrázol. Igen a tolólapnál hátrafelé jön jól az úszó amikor símítani kell a talajt.Elhúzni egy kis dombocskát-kupacot.
De igen, azt írtam és nem is kell. Ez a törzsön lévő, asszem 39,5 liter/perc teljesítményü nagy böszme valami, a hajtásával együtt, amit bentről lehet kapcsolni egy nagy karral a bal oldalon. Már csak azért sincs rá szükségem, mert ha beválik traktorként a csühös, akkor ennek a hajtásnak a helyére szeretnék egy kompresszort felépíteni.
Lefilmeztem, no para, majd rakom fel szép sorban youtube-ra. A hang a MÁVAG-nál jó f*s lett, mert annyira dübörgött, hogy a fényképezőm már nem bírt lemenni olyan alacsony frekvenciára:-)
Gratulálok, igazán igényes munka, mind esztétikailag, mind műszakilag. Miután járt, még azt vártam, esetleg egy forgásirányváltást láthatok. Édesapám felvilágosított: a Mávagnak mindegy, legfeljebb nem olyan gyorsan megy előre. Ezt eddig nem tudtam.
Hát persze ahogy az öreg mondta árokásóban nincs úszó mert nem lenne értelme munka oda-vissza semmi egyéb funkció. Kicsit elkalandoztam a sztori elején, de ha jól értem akkor az árokásóból akarsz trakit faragni?
Ivánéknál tényleg minden megtörténhet! Az én első tömbömben nincs úszó fokozat, egyszerűen két állás van és kész, méteres csővel sem lehet még egy fokozatot taszajtani rajta. Ez van, pedig minden helybeli öreg róka esküdözött, hogy van benne úszó. Ha nem lennék úriember, tisztességtelen fogadások során legalább 5 rekesz sört nyertem volna csak a tegnapi napon. Lényeg a lényeg, beraktam egy 50-es tömböt, és most már minden klappol. A tank is bekerült a fülkébe, tanktartó az orráról lebontva, segédalváz lebontva, nagy hidraulika tartály lebontva, ülés beépítve. Holnap még egy kis kasztni munka (nem igazán záródnak az ajtók), motorolajcsere, váltó olajszint ellenőrzés, teljes zsírozás, világítás, irányjelző, kabinvilágítás, munkalámpa, aztán jöhet a vallatás egy 3 fejes lajtával. Köszönöm a segítségeteket!
Mezőkövesden a MÁVAG T 20-25 indítását akartam levideózni. Láttam, hogy zárja a hengerfejet - elő a masinát, de mire az elindult a motor is járt. Ennyi, szóval lemaradt az egyetlen rántás, amitől egyből elindult. Itt a videó: MÁVAG indítás
Hát... nemtom... A hős Szovjetunióban minden megtörténhet. Az én gépem vezérlőtömbjén van. A motoron lévő hidraulika szivattyúról és annak műszerfal melletti vezérlőtömbjéről beszélek. A tolólap és a kitámasztó lábak mennek róla. Örülök, hogy szemmel láthatólag jól érezted magad a NAGY DUTRÁBAN!
S.O.S!!!!! Nagy Jumz-os mágusok! Ma összeállt a félig meddig a Jumz hátulja, de a hidraulika vezérlő tömb bekötése okoz egy kis gondot. Emel is meg ereszt is, csak úszó fokozatom nincs. Az lenne a kérdésem, hogy van-e egyáltalán úszófokozat ezen a tömbön, vagy az árokásók tömbje nem tudja ezt a funkciót? Ha esetleg tudja, megtudná mondani valaki, hogy a tömb mely kivezetéseire kell rácsatlakoznom? Segítségeteket előre is köszönöm!
Ma este végre hazaért a Jumz, illetve BH 025. Ha minden jól megy, holnap délután megyek bontani a hátsó felfüggesztést hozzá. Ha lesz időm csinálok képet róla.