Most fogtam 1 azaz 1m (egy méter, ezer milliméter) hosszúságú közönséges 12V-os fehér LED szalagot.
Rákapcsoltam 11.6V feszültségre 5 percig, majd kikapcsoltam és 1 perc múlva kézzel megérintve érezhetően melegebb volt mint a környezetében lévő tárgyak.
Mellesleg a "feladat" megfogalmazása levédhető a rengeteg kiskapu ellen hogy a szószátyárokat is mederben tartsa. De szerintem nem az a lényeg hogy LED szalag világít és azt hány kW-os tápra kötötték rá, hanem az hogyan oldod meg...
Igazából nem is tűzhely leállás az, mert úgy volt, hogy gáztűzhely lesz. Ez időközben módosult, különben nem 1,5-es keresztmetszetű kábelt használunk.... :(
Van bedugós teljesítménymérőm, de nem aljzatba álltunk le a tűzhelynek, MM FAL van, sorkapcsozva. Érdemes lenne felrakni egy lengőaljat, a tűzhelyre meg egy dugvillát, és megmérni úgy a bedugós műszerrel? Nem néztük az órát, mennyire pörög, nem tudom. Holnap megnézem.
Igen, panellakás. Teljesen újra lett kábelezve a kecó, plomba bontás is volt, mert az órától a betáp kábel is újra lett húzva az elosztó dobozig. Szóval nem a szomszédéról megy, meg nincs semmi turpisság a dologban. Egyébként a Mixvill-es termékekről (XBS) mik a vélemények? Mert az ÉV relé és az összes kismegszakító is a fenti üzletből származik.
Mi lehet magyarázat arra, hogy a 16 A-es "B"-s kismegszakító 30 A-es áram esetén sem old? Villany főzőlap, mind a négy fej együttes, legnagyobb teljesítményen történő járatásakor a lakatfogó bizony 30,3 A-t mutatott. 16 A-es, "B"-s bizti van előtte, a villanyórán szintén 16-os, B-s. Egyik sem ment le. Mi lehet az oka? Ami még fura volt: a főzőlap betápja alul lett méretezve, 1,5-es MBCU-n kapja a naftát. Tudomásom szerint azt 16-os biztivel szokás védeni, mert 20 A környékén már melegszik. Ez a MM FAL viszont langyosnak is alig volt nevezhető. Hogy lehet ez?
Ha kimondottan az a cél, hogy jól kitoljunk a feladványt a gyakorlatban is kipróbálni szándékozókkal,
tehát hogy a lekapcsolás után egy perccel már ne tudja megállapítani kézrátétellel, hogy egy perce világított-e a világítás, akkor lehet olyan ledes világítást csinálni, ami egy perc alatt szinte tökéletesen visszahűl szobahőmérsékletre (nemcsak a led-sor, de még a tápegység külső felülete is).
A kevés watt/méteres led szalagok alig melegszenek és ha szabadon jár körülötte a levegő, akkor pillanatok alatt ki is hűlnek lekapcsolás után.
A tápegységet meg egyrészt durván túl kell méretezni, másrészt meg marhajó hűtése legyen: Pl van olyan Enermax PC tápegységem, ami 12 volton tud 250 wattot és a lekapcsolás után még megy a ventilátora egy darabig. Egy ilyenre rákötünk mindössze 10 wattnyi ledet, a lekapcsolás után egy perccel hidegebb, mint a a környezete ;)
Lehet arra is gondolni, hogy 1 lámpa van eleve a pincében, 1 a lépcsőnél, 1 a padláson, így amit nem látsz kapcsolgatva, az lesz a ludas. De nem ez az igazi megoldás, hanem:
Az izzólámpa ugye melegszik. A 3-ból 2 kapcsolót felkapcsolsz, és 2 perc után az egyik kapcsolót lekapcsolod, majd felrohansz. Ha a lámpabúra hideg, akkor az eleve nem piszkált kapcsoló az. Ha a búra meleg, de nem világít akkor az amelyiket lekapcsoltad. Ha pedig meleg és értelemszerűen világít is, akkor meg az ami most is fel van kapcsolva.
Természetesen a lámpa jó, és a felrohanásig nem hűl vissza.
Ne felejtsük el, hogy magyar aggyal teljesen máshogyan látjuk a kérdést és pillanatok alatt megoldunk lehetetlen dolgokat a többi néphez képest. Vagy csak mindenki már hallotta a megoldást?
(Mondjuk a jelenlegi szakképzés alapján, ha az lenne a szakmunkásképzés vizsgafeladata, hogy aki megoldja szabadul a teremből, pár év alatt csak új iskolák lennének mert megtelnének a régi sulik állítólag felkészült, mindent tudó, vizsgázni akaró diákokkal)
Értem az okfejtésedet, de én arra akartam felhívni a figyelmet, hogy az a bizonyos "teszt-áramkör" kizárólag a belső (mechanikus) működést kívánja vizsgálni!
Semmi köze a kimenő áramkörökhöz.
A "<" relációjel sem biztos, hogy jó irányba mutat nálam...
Azt, hogy írod: "az elmenő kapocsra van bekötve egy védőföldelés" pedig nem tudom értelmezni...