Ha már uvegtéma: Az ocsemnek megcsinaltak ingyenesen a cseret! Van nalunk egy ilyen ceg, amugy automoso :) de van nekik egy ilyen szolgaltatasuk, hogy kicserelik az uveget is, bármilyen auton. Feltétel: kell keresni egy károkozot, es a ket kocsi papirjait kell vinni. Egyik auton sincs CASCO, csak a kotelezo. A csere 1-1,5 oran belul megvan, es utána kitakaritjak az autot kivul belul!!! :)) Majd telefonon szolnak, hogy lehet érte menni.
Ez egy Alianzos casco ami a lombardos autóhitelbe van beépítve. Vagyis csak egy adott összeget fizetek a lombard felé de ebben van casco is. Teljes értékű 10/100-as (10% önrész, de minimum 100E-Ft.). Ez szerinted tudhatja ezt az opciót?
Nem emlékszem hogy ott a szerződés megkötésekor kaptam volna casco kötvényt, de később jött valami alianzos tapír postán. Na majd este átnézem a papírokat, és ha nem találok erre választ akkor bemegyek a biztosítóhoz.
Amúgy a szélvédő egyben van de ha a nap adott szögben süt, apró karcokat látni a felületen. Valszeg a jégkaparó okozhatta. Ritkán látni és alig, emiatt nem igazán zavaró, de ha erre is vonatkozik a casco akkor talán megérné kicseréltetni.
hát nálunk pont úgy volt, ahogy mondtad. Mentünk, leparkoltunk egy fa alá egy parkolóba, mikor indultunk volna, vettük észre. Előtte pont hajtogattuk a napellenzőt (a napellenzős tükörben néztünk hátra a gyerekekre), szóval akkor még tuti nem volt ott. Indulásnál már ott volt. A fáról semmi nem hullott le, max a levelek (de azok ilyenkor inkább nőnek) vagy az elszáradt virágok. Nem értem még most sem.
Nézz utánna a szerződésben. Valami üvegkár-biztosításnak nevezik. Szerintem a jobbféle alap casco-kban benne van, de szerintem már vannak ilyen csökkentett szolgáltatású biztosítások is, hogy pl csak lopáskár (csak ha minimum 30cm vasbeton szerkezettel minden oldalról zárt (nyilászárók nélküli) épűletből lopták el...), stb... Azok biztos nem.
Nekem is Alianzos cascom van de erről a szélvédő 10%-ról nem tudtam. Minden casco ilyen, vagy ez egy választható opció volt a megkötéskor? Tudsz erre biztos választ vagy utána kell járnom?
Én egyszer "ügyetlenül" tettem fel a telefont a műszerfal tetejére (elbobtam). Ott nekipattant a szélvédőnek, és szépen berepedt. :-(
Szerencsére volt Allianzos casco rajta, simán benyelték, hogy "reggelre betört, fa alatt parkoltam, stb...". Így csak 10%-ot kellett fizetni, bár az is volt 15 rugó márkaszervízben.
Az biztosítós mondta, hogy nincs vele semmi gond, csak akkor szaroznak, ha mondjuk valaki félévente próbálja cseréltetni a szélvédőt...
Ja illetve még a rendszám matricával volt még egy kis adminisztráció, meg tán pár ezres az okmányirodában is ottmarad, illetve 1-2hét mire megjön a matrica. Gondolom anélkül nem lehet vizsgázni se. :-(
Még idáig nekem a Textár jött be,igaz ez is ad némi kis hangot mint ahogy írtad kis fék lenyomás esetén.De az előző amit vettem két napig volt benn körülbelül mert az visitott ha valakinek kell ott a csomagtartóba féláron eladó.xd
Ezek szerint ez féktárcsa függő. Nekem és Ádinak is a gyári tárcsávál visítanak a Textárok. Lehet van oyan tárcsa amivel jóban vannak.
Persze visítás és visítás közt is különbség van. Ami nekem bántja a fülemet az lehet neked simán elfogadható, vagy fordítva. Talin sikítunk egyet és meglátjuk ki a hangosabb. :)
Nekem is Textar került bele még ősz elején, és nekem is sikít a lassító fékezésnél. Ha kicsit erősebben megnyomom a pedált akkor azonnal elhallgat. A mai napig csinálja, és azt mondják csinálni is fogja... A fékhatással nincs gondom csak a hangjával. Mint ha vasuti kocsival közlekednék... :( Igaz már megszoktam, mert nincs lé váltogatni a betéteket, de ha a tárcsa is cserélve lesz akkor biztosan nem Textar betétek kerülnek bele.
Én is nem rég cseréltem le a fékbetéteket, tárcsákkal együtt, de buta módon (leginkább sajnos pénztárca kímélő módon) azonnal elfogadtam a Bárdis ismerős (árban verhetetlen) ajánlatát, és megvettem a HQ márkajelzésű betéteket... Bár ne tettem volna. Olyan iszonyatosan visítanak, hogy az valami elképesztő, és kibírhatatlan. Legközelebb biztos, hogy kipróbálom a Textart, sok helyről hallottam én is hogy az jó, és nagyon bánom, hogy most nem azt vettem..
compi ügyben, most van két tankolásom egy tisztán város (na jó, M0-val) és egy tisztán vidék közút, minimális pálya.
Város compi szerint 7.4, excel 7.45, országút compi 6.8, compi excel 6.81, szóval szerintem pontos adatot ír, ez egyszerű kerekítési eltérés. Kicsit többet vártam tőle közúton, de eszetlen sokat pörögnek ezek a motorok. Barátom régi off nissan primera on legutóbbi adriás utunkon szintén 1.6 lényegesen kevesebbet forgott hasonló sebességnél, rövid a váltónk vagy kéne baromira egy 6. fokozat hozzá.
Na mindegy, végülis ez még belefér, csak azért bosszantó mert egy jó ötössel megolhattak volna szvsz fél- egy litert. Volt nálam tavaly előtt karikol 2 hétig egy pug 308 a BMW motoros 175 lovas turbó 1.6. Ment mint a barom, és kevesebbet evett mint a mostani 307-esem - hat gangos váltó van benne. Azóta is az álom motor számomra.
Most cseréltem az elős gyárikat textar betétre, eredeti tárcsa maradt. Kis sebességnél (5-15 km/h között) kicsit visít, meg kicsit kevésbé harapós, mint ami benne volt (=picit lassabban épül fel a teljes fékezés), de meg lehet szokni, végülis jól fog, és remélem, a sikítás is eltűnik, legalábbis az előző szett is vinnyogott egy darabig, aztán abbanhagyta... Szóval nem tudom,hogy ajánljam-e. Olyat is hallottam, hogy ezt vegyem, a többi szar, és olyat is, hogy pont ezt a szart vettem? Bármi más jobb lett volna....
Azért csak vigyázva, mert elöl (az első tengelyen) már 1-2 mm differencia is jelentős elhúzást és gumi-nyírást okoz. A hátsó kerekeknél mindegy, ott függetlenül forognak, de elöl ugye (?) nem...
(Nálam a 2008-as "balesetben" kimúlt gumi helyére vett ugyanolyan mintájú, kevésbé kopott gumit tettem fel előre a másik, eredeti gumival együtt az első tengelyre. 200 km-t bírtam ki, de annyira elhúzott, és annyira instabilan ment az ótó, hogy azonal hátra kerültek, ott is vannak azóta is.)
Lehet Nyíregyen a levegőben volt valami mert nekem is kiírta ezt:) bár sztem amiatt,hogy én E85-öt tankoltam a benzinhez aztán valami nem tetszett neki,eddig pedig szépen ment vele,de nekem is elmúlt a rángatás 1 perc alatt egy nagyobb gázadásra.
Sziasztok!Ma Nyiregy-Miskolc úton motor diag. lámpa kigyulladt és kiírta catalitic converter fault,motor rángat hangos,megálltam pihent aztán ment rendesen.Gondolom nem természetes dolog ha valaki tud írjon valamit erről a jelenségről.
Haszika, elképzelhető igen, hogy csal a comp, a többséggel ellentétben nekem többet mutat átlagfogyasztást, mint a kúton mért, mindig első kattanásig tankolok, és pontosan fél literrel mutat többet a comp a mért adathoz képest...ez van. Nekem 2.0 HDi 90 LE van, országúti 90-es tempó mellett 5.0-t ír, de a valós fogyi a kúton számolva 4.5.
Kérdésem lenne fékbetétekkel kapcsolatban. Lassan cserés lesz mindegyik elől- hátul. Esetleg tapasztalat valakitől, hogy milyen betétet érdemes megvenni és mi az amit semmiféleképpen sem.
Szélétől indult meg a repedés akkor az az üveg feszültsége miatt következett be.Több oka is lehet hibás beszerelés,nem megfelelő hézagolás,vagyis annak hiánya,hőtágulás,zsugorodás a kaszni részéről,az üveg nem tudja produkálni ezt.Épületeknél is pont ezért adnak tágulási hézagot,mert a fémek hideg hatására zsugorodnak,meleg hatására tágulnak.Pont ezért is van a gumi tömítés.én meg próbálnám gariba hátha.
Még arra gondoltam, hogy tegnap az M1-en mentünk. é galázatos volt a sztráda minősége. Egyszer 10-nál egy olyan dupla kátyúba sikerült belemenni, hogy ha akkor egy lehelletnyit "csavarodik"(?!) a kasztni, simán okozhatta ez. Rosszul gondolom? (kicsit szarul vagyok, mert 2 hónapon belül megy vizsgára a kocsi és így nem fog szeirntem átmenni, szóval cserés. A casco-t is meg kell néznem. :-((()