Nekem is pont ez a félelmem. PC-ből megtanultam már hogy ami jól működik azt nem érdemes megbolygatni. (Cseréltem már alaplapot azért mert ucsiztam és nekiestem kitakarítani a gépemet... :/ Szakmabaliként is sikerült lesarkaznom chipset-et.)
Tehát én is nekiesnék, valszeg rá is szánom magam, de kicsit tartok tőle.
Van miért aggódnom? 2004-es 1.6HDI 16 szelepes. Ráncos. :)
Érdekes ez a dolog, nálunk a családban évszámot tekintve pont fordítva sikerült az utólagos beszerelés... :( Nem igazán értem mi az oka, hogy hol működik, hol nem.... bár szerintem ez jó részt szerelő függő lehet, azaz a siker attól függ kinek van hozzá cérnája végigjátszani a dolgot tisztességesen. A márkaszervizek meg azért nem erről híresek, hogy gondolkodjanak...inkább a csere a mottójuk. Egyébként én is berakatnám, és az előkészítése is megvan, de félek, hogy egy esetleges újra programozással több kárt tesznek, pedig valóban jó lenne!
A 2002-es benzines SW-m gond nélkül ment az utólagossal... A 2006, de 2007-ben forgalomba helyezett HDi-m már okozott gondot, ugyanis a sebesség limites kapcsolót nehezen lehetett felinstallálni, nem is a 307-et érzékeltették vele, hanem átállították a Planat-et 807-re és akkor elfogadta. A tempomat müxik is, csak sajnos a sebesség limit nem. Azóta voltam Frédiéknél, de nem volt kedvük hozzá szagolni. Ezt az utólagos tempomatot a PH elutasítja, mert olcsó - illetve ez a reális ár érte és nem a 80 ezres lista ár. Megkockáztatom azt is, hogy sok szervizben utólag raknak be riasztót, tolató radart, tempomat kart és az extrát szépen lenyúlják a vevőtől. Erre bizonyíték ugye, hogy nem színre fújtak az érzékelők, nem szürkék/fehérek a mozgás érzékelők az utastérben.
Szóval utólag is be lehet varázsolni, a szv. frissítés az új típusoknál - felvarrotnál - átmenetileg odavághat, de szerintem valamilyen módon azután is be lehet üzemelni. A réginél nem zavar be, volt több szoftver frissítésem is akkor. Kár kihagyni, mert a (nem gyári!) navi mellett a másik legjobb dolog (szerintem). Ja, mindkát alkalommal a gyári karért 11 és 14 ezer közt fizettem, plusz a beszerelési költség, ami 5.000 HUF volt a második esetben, mert akkor carakodni kellett.
Ma eszrevettem,hogy folyik az ablakmosom. Aláneztem, es egy helyen lattam, hogy lyukas. Hogy tudnam kivenni, es megjavitani? Le kell szednem az egesz elejet?
Bocs, hogy beleszólok, de nem teljesen van így! Először is kell, hogy legyen egy érzékelő gomba a kuplungon is.... Másodszor pedig valóban szoktak gondok lenni a COM 2000-el szerelteknél. Állítólag volt egy frissítés 2003 körül, és azóta biztosabban működik a dolog, de az előttieknél LEHETNEK (nem törvényszerű) gondok! Öcsém 2002-esén soha nem tudták normálisan felrakni, ki is köttette végleg, a 2005-ösön meg minden további nélkül működik. Tehát azért ez nem csak városi legenda, és az ország egyik leg, ha nem a legnagyobb szervize csinálta mindkettőt... Nekem 206-os nagyobbik HDi-m van, elővezetékelve (kuplung, fék) és a ugyan az a COM 2000 van benne mint a 307-ben (fedélzeti comp. stb...) tempomat csatlakozási helye is megvan, és még így sem mondták biztosra, hogy minden rendben működne. Én ezért nem is kockáztattam meg, amíg nem mondja valaki biztosra. Na szóval nem okoskodni akartam, hanem csak tapasztalat. Van pár Pug a családban. :)
Meg a konkrét karról is érdekelne kép. Meg a működését is leírhatnád. Érdekelne milyen funkciói vannak. Ilyen közel még sosem voltam hozzá, hogy belevágjak. :)
Nézd meg a következőt: Féklámpa kapcsolónál van másik csatlakozó ami lóg a közelben? Ha an akkor egy retardens féklámpa kapcsoló, egy tempomat kar kell, a kar helyét kikell vágni a burkolatból, mindent betenni, PPlanet2000 el feltanítani. és kész! 2002 es gépem van utólagos tempoval.
Figyi az első versenyző pancser volt, egyszer mert nem talált ide a fórumra, egyszer mert rossz szervizet választott. Itt nekünk sokunknak van ilyen. A beszerelésnél annyi gond lehet hogy ha nincs meg egy kábel a féklámpakapcsolótól akkor azt be kell rakni de ez is kevés esetben fordul elő, továbbá érdemes nagyobb szervizet választani ahol több fajta kar is van raktáron és lehet próbálkozni. Azt még érdemes tudnod hogy általában ha beviszed az autót csak akkor kell fizetni ha működik a dolog, de ezt azért tisztázd-fixáld előre. Ha komolyan szeretnéd, akkor próbáld meg, veszteni valód nincs, a szoftverfrissítéstől meg kár tartani azt csak akkor szabad megengedni ha tényleg baj van az autóval csak úgy feleslegesen ne piszkálják.
Az első eset egy 2006-os példány. Ami már ráncfelvarrott. Hogy abba hogy megy az utólagos beépítés, nem tudom, talán smíró szaktárs vagy ádibébi tudnak nyilatkozni.
A második népitélet egy 2002-es kocsiról szól, az még a régi tipusú, abban egyszerűen megoldható a tempomat.
Neked mikori évjárat? Merre laksz? Lényeges, hogy melyik márkaszervíz teszi be a kart, mert áreltérések vannak.
kg az. Ez a dinamikus centirnél valami érték, hogy bizonyos kerékfordulatnál mekkorát üt. Az enyémben állítólag 4 kg maradt. Persze nem forgatták el a gumit el a felnin. Nem tudom, hogy segített-e volna. Holnap megyek megint...
Én tegnap voltam dinamikus centíren. Nos az eredmény, a jelenlegi 2 hátsó kerék volt elöl, ami értékben 6 ill 8 kg-os értéket kapott a centírnél. Amiből gumi forgatás utján, sikerült volna 0,5-0,5 kg lefaragni. Ennek nincs értelme, mert 3 kg vagy az alatt jó, ha annál több akkor rázni is fog.
A jelenlegi 2 első kerék,(ez volt hátul) 3-3 kg. A 4-esen tettem 1 próbakört, előtte már 110-nél éreztem, hogy ráz, most 120 körül még semmi nem volt. Szerintem jobb lett.
De a főpróba hétvégén lesz. Majd beszámolok.
Tanács. Esetleg görgőzés. De mivel nem tudják megmondani, hogy az a 2 hatalmas érték a felni, illetve a gumi hibája, az sem garancia, hogy jó lesz.
Most nem fogom megcsinálni a görgőzést, mert örülök, hogy rendben van a centír(remélem).
Röviden most ennyi.
Érdekes volt látni, mi és hogyan. Főleg hogy valóban segítőkészek, és amit kérdezel, ha tudnak válaszolnak, elmagyaráznak, stb...
Én biztosra mentem. Egy ismerősöm autóját elvitte a bank. De még előtte sikerült kicsrélni. Az övé egy gyári új azaz fél évet használt kijelző volt, amit kicsréltünk az enyémre. Így nem volt kockázat, tudtam hogy jó lesz. Valóban a napsütéses órák az ideálisak a cserére. Kicserélitek autó becsuk ablak felhúz és kis idő múlva kiderül hogy jó vagy nem...
Én is gondolkodom a tempomaton, olcsóbb mint a 30.000-res gyorshajtás...
ha gyárilag be van kábelezve, csak a kart kell megvenned, és megtanítják neki, hogy mostantól tempomat is van. 20ezer körül van, szerencsésebb esetben még alatta.
Tudni kell az első tulajáról, hogy őrült összeget költött erre a kocsira, képekkel illusztrálta, saját oldala volt a kocsinak, ha jól emlékszem csak a hifire 300ezer körül költött, másik ugyanennyit a telefonról indítható állófűtésre. Igen megszállott volt, de ugye kinek mi a hobbija. Sajnos hiába a sok belefeccölt pénz, az eladáskor sajnos úgysem jön vissza, ez van.
Ezek szerint urban legend, akkor előbb-utóbb berakatnám, csak kérdés, hogy ezt kitől, hogyan, mennyiért... Annyira azért nem vagyok képben friss tulajként, meg korábban se volt ilyen gép alattam.
Hozzád fordulnék kérdésemmel, tudom hogy te is hasonló szituban voltál, megtaláltam hozzászólásodat, mikor két fotóval is illusztráltad a hideg és a napsütötte központi kijelzőt. Találtam hármat is a vaterán, de félő ugyebár, hogy a másik is car lesz, van itt egy a közelembe, azt gondolom, az lesz a befutó, inkább elautózok érte. Ha kicseréljük ott a helyszínen, pár perc alatt úgyis kiderül, nem? Napfényes időpontban célszerű a bizniszt lebonyolítani. Te hogy csináltad? Üdv, Robi
Igen rosszul, olyan mendemonda volt hogy szoftfrissítéstöl ugrik, de ezt még senki nem igazolta, bekavarni meg nem szokot. Nekem kb. 3 éve van, eddig nem volt gondja és imádom.
A tempomat érdekelne főleg, a hideg popótol nem tojom össze magam, de a tempomatnál meg itt mindenféle problémákat olvastam, ha jól emlékszem, hogy szoftverfrissítéstől elkezdve mindenféle buzermanciát okozott a vezérlésben, de lehet csak rosszul értelmeztem a dolgokat:D