Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Igen, én voltam az az egyes:)):) Köszönöm szépen a kiemelést!:)
Ááááá! Bár látom Joe már ízekre szedett, de had fussak én is egy kört:) Előre is elnézést kérek:)
Elolvastad amit a 22356-ban írtam? A radiátor így működik. Pont. //Esetleg megkérdezném a Google a barátod-e?//
"- kicsi a radiátor teljesítménye (nagyobb hidegben nem elegendő)"
Nem, a radi valsz. pont jó vagy éppen TÚL VAN MÉRETEZVE. Az, hogy nem ad le több meleget, amikor hideg van, az nem azért van mert hideg az alja, hanem mert NEM KAP TÖBBET. Tudna többet leadni, ezért is hideg az alja. Vagy másképp fogalmazva: azért hideg az alja, mert LEADOTT MINDENT, AMIT KAPOTT. Capisci?
"- nincs megfelelő hőelvonás a kazánból (könnyen túlmelegszik)"
Ha a kazán túlmelegszik, akkor az nem a radiátor miatt van, hiszen az még tudna leadni hőt (akkor nem tudna, ahogy helyesen Joe is írta, ha nem lenne lényegi különbség a be és kimenője között). Ha a kazán túlmelegszik, de a radi normálisan megy (be:meleg, ki:hideg), akkor a keringetőt lehet még feljebb nyomni, hogy VIGYE EL A HŐT A KAZÁNTÓL, oda ahol azzal tudnak mit kezdeni. A radiátorban még van tartalék, ugye.
"- csökken a kazán hatásfoka"
Ennek semmi köze a radiátor méretéhez. Ill. igen, van köze, de nem úgy. Ha pl. a radiátorok KICSIK, ezért NEM TUDNAK TÖBB HŐT LEADNI (be: meleg, ki:meleg), akkor a kazánt nem járathatod magas hőfokon, mert felforr a vized. És viszont: ha a radiátorok túlméretezettek az igényekhez és a kazánhoz képest, akkor ugyan a kazi fullon jár, ez jó, de nem tud pl. 70-80 fokos előremenőt csinálni ha megfeszül sem. Ez nem biztos, hogy baj, de ha csak 40-et tud és te radiátorral próbálsz fűteni, akkor nem lesz elég hatékony a hőleadás a radiátoroknál, de nem azért mert KICSIK, hanem mert NAGYOK (a kazánhoz képest). Ha nincs keverőd, akkor még a kazán is beledöglik a nagy radiátorokba. Ha van, akkor a folyamatos 60+-on tartás miatt annyi meleget kell a visszatérő hideghez kevernie, hogy alig lesz, ami az előrét táplálja (ezért lesz az előre 40+), de legalább a kazán nem lesz kátránygyár.
"- korrózió a kazánnál (túl hideg a visszatérő)"
Ennek sincs köze hozzá. A hideg visszatérő ügye ugye egy keverő szeleppel elintézhető, de egyébként sem korróziót okoz (a hőcserélőn, BELÜL), hanem kátrányosodást (a hőcserélőn, KÍVÜL). Korróziót a nyitott rendszer és a műanyag csöves rendszer okoz(hat) (22332).
Értjük egymást?:)))
Tényleg ne haragudj, nem neked szántam személyesen, csak a tévhiteket ne hagyjuk életben! Főleg egy nyílvános fórumon, ahová sokan azért néznek be, hogy tanuljanak (én is). Azért vagyunk itt sokan, okostojások és azért vannak a barátaink (Mr. Gugli, Mrs. Wiky), hogy segítsenek nekünk. Amúgy mérnök vagyok én is, lehet ez sok mindent megmagyaráz (jót, rosszat egyaránt):)))
Nekem is ez a problémám. Azt írják itt egyesek, hogy ez normális. Ez nem igaz. Kb. 10-15 fok különbség illik, hogy legyen a bemenő és a kijövő között. Ha ennél nagyobb, az több szempontból sem jó:
- kicsi a radiátor teljesítménye (nagyobb hidegben nem elegendő)
- nincs megfelelő hőelvonás a kazánból (könnyen túlmelegszik)
- csökken a kazán hatásfoka
- korrózió a kazánnál (túl hideg a visszatérő)
...
több oka is lehet, pl. rosszul van méretezve az ESBE szelep; vagy a szivatyú van alulméretezve/rossz helyre bekötve; nagy a rendszer hidrodinamikai ellenállása; a radiátorok iszaposak/vízkövesek; a csövek keresztmetszete lecsökkent a lerakódásoktól...stb. Szakember kell hozzá, pl. épületgépész. Szerintem.
Értem, kösz. Az ét és fék erősen viccből volt, talán úgy is írtam. Kenőképességük nulla, bár lehet az oxigént kizárnák, de egyéb okból maradnak ki a játékból (savas, maró anyagok).
Várj egy pillanatot! Mi a probléma? Csak annyi, hogy a radiátor teteje forró az alja langyos? Nincs más? Te viccelsz! Miért szerinted hogyan kéne működnie? Ez a radiátor funkciója. Forró víz be, meleg a levegőnek átad, kihűlt víz vissza a kazánba.
Ha egyébként minden oké, a szobák melegek, a víz nem forr fel, akkor ne nyúlj hozzá!
Esetleg vedd feljebb a szivattyút. Max. ennyi. Szerintem.
Jelenleg 24kw-os kombi gázcirkóval fűtök egy 90nm házat amibe 4 db lapradiátor van zárt rendszrbe műanyag csövekkel. Szeretnék áttérni vegyes tüzelésre, de meg szeretném hagyni a gáz kazánt is. Több kérdés is felmerült bennem. A vegyes tüzelésű kazánt egy hőcserélős puferre akarom rákötni a jelenlegi rendszert a hőcserélőre ami igy zárt marad, és itt jönnek a kérdáseim :
A vegyestüzelésü kazán és a puffer közé is tegyek szivattyút vagy az megy gravitációval is ?
Amikor a puffer fel van fütve, a puffer hőmérséklete és a hőcserélő között mekkora a különbség?
A pufferben lévő hőcserélő /2.5-3nm/ ad-e elegendő hőt a radiátorok felé ?
Az olaj a tágulásiba csak szükségmegoldás, és lehetőleg valami finom olaj, nem ét és nem fék! Nem kell sok, csak egy filmet húzzon a víz tetejére az oxigén ellen.
Értem a kérdést, bár csak az előzmények tükrében. ;-)
Én nem vacakoltam vele. Magam készítettem a réz merülő hüvelyeket, és a C100-al a puffert mérem, mégpedig a tartály közepéig ér be az érzékelő hüvelye, abba van betolva (az nekem 8 méteres érzékelőt jelent, ennyire van a kazántól - ahol a C100 van - a puffer)
Még mérem a kazán hőfokot is digittel, ott egyszerűen a csőhöz van szorítva a kilépésnél, majd infrával ellenőriztem a vízhőfokot, és a digit egységen korrigáltam a hőfokot.
Most minden pontos nálam aránylag, de ugye ez nem labor. :-D