Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

citromheja Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46357
Sziasztok!

1hónapja sikerült gazdája lenni egy 307 1.6HDi-nek(facelift). Nem ismeretlen előttem az autószerelés-szívás kombó, mivel előző kocsim Ford volt. :)
Amit tudok magam csinálok a kocsimon és addig túrom a netet, míg mindent meg nem találok... de most nem boldogulok.
Ráncfelvarrt lököst szeretném leszedni.
Alsó burkolatok le. Okés.
Kerékjárati ív belső burkolatok/zajcsillapítók ki. Okés.
Zárhídon a patentok le. Okés.

De hiába nézem a szétszerelős rajzokat, én nem találom, hogy hogyan van összekapcsolva a lökös és a doblemez!??? Valami patent szerű dolgot néztem a rajzon, de sehogy nem találom. Szedte már le valaki??? Help!
Hályogos a bal első lámpám és le kéne kapni kipuccantani, mert ez így nemszép! (Már vettem egyet - jó drágán - és sikerült kitakarítani. Azt tenném fel.)

Egyébként vicces, mert délután félve ütöttem le egy C5 tempomat kapcsolót, erre most este látom, hogy pont ez a mai téma! :D Mostmár be vagyok sózva rendesen. Szerintem pénteken felugrok érte és kipróbálom! Fordnál a kábelezés felszereltség függő volt. Itt nincs ilyen kitétel, hogy csak a nagyon felszereltek vannak előkábelezve, ugye!?

Bye
Cit
Martinka. Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46356
A homárra gondolsz? :D
VARáNUS
Előzmény: ádibébi (46352)
Martinka. Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46355
Köszönöm a kimerítő választ! Már csak egy kart kéne látnom és teljes a boldogságom. :)

Ha jól értem több féle kar létezik. Nekem egy konkrét kart kell keresnem vagy választhatok a többfunkciósok közül is, csak esélyes hogy nem fog minden funkciója működni?
Előzmény: ádibébi (46353)
kovacsi1968 Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46354
Sziasztok!
Most írok először ebbe a fórumba. A segítségeteket kérném a következő
problémámhoz:
Észrevettem, hogy a hűtővíz tágulási tartályomban a gyári fagyálló folyadék tetején olaj úszik, kb. egy kiskanálnyi mennyiség.
A motor : 1,4 8v benzines (tu3jp) 70 000 km. A motorolaj rendben, a vizet nem forralja,jól működik, semmi más hibajelenséget nem tapasztalni.
Ha valakinek volt már hasonló esete és sikerült megoldania, kérem ossza meg velem a tapasztalatait.
Köszönettel:
István
ádibébi Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46353
A biztonság rovatból kimaradt, hogy természetesen az ABS/ESP is idetartozik, azaz ha csak egy picit is dolgoznia kell valamelyiknek, mert megcsúszol (ilyenkor ugye fékez egyik-másik kerék) vagy mert kipörög, akkor a sebességrögzítés deaktiválódik.
Előzmény: ádibébi (46351)
ádibébi Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46352
ista, ista, az stimmel :))

pedálklaviatúrák (és természetesen manuál-, azaz kéznek való klaviatúrák) démona próbálok lenni széles ez világon :)

o-betüvel kezdődik, és van egy nyüves kolléga, akinek egy időben még TV-műsora is volt az M1-en. :)))

Előzmény: Haszika (46348)
ádibébi Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46351
A tempomat
---------------


A tempomat kar az index-kar alatt, a rádió-vezérlővel megegyező helyen, a bal oldalon van. Az enyém nem limitálós kar, tehát olyat nem lehet vele csinálni, hogy megadod neki a max tempót, és akkor hiába nyomod a gázt, az elektronika korlátozza a befecskendezést, hogy ne gyorsulj feljebb. Az enyém csak tartani tud egy adott sebességet. BŐŐŐVEN elég :))

A cucc csak 4. és 5. sebességben működik (smírónak is gondolom 4-től, azaz neki három gangban aktív).

A hátán van egy on/off forgató gomb (a csatorna-váltó a rádiós karnál), ezzel lehet ki-be kapcsolni. Bekapcsolt állapotban a km-kijelző átvált tempomat-üzemmódra, és vonalakkal, számokkal és az off felirat segítségével tudtodra adja, mi a pálya. Limites karok esetében ez a gomb három állású, ha jól tudom, ilyenkor az egyik állás a limiter. Természetesen a kijelzés és a gombok szerepe is változik ilyen módban.

Egy adott tempó rögzítéséhez bekapcsolt állapotában (és 4. vagy nagyobb sebességben, zárt kuplung mellett) be kell nyomni vmelyik "hangerő"-gombot, ekkor az adott sebesség fixálódik, és az ótó rögzíti a motor fordulatszámot, ezzel a sebességet, és a lehetőségein belül (a nulla és a maximális között) úgy szabályozza a befecskendezést, hogy ez a fordulat megmaradjon.
A hangerőgombokkal lehet a rögzített (=tartandó) sebességet növelni-csökkenteni.

A sebességtartást deaktiválni/aktiválni pedig a kar végén lévő gomb nyomásával lehet.



Logika
--------

Természetesen ez nem audi és nem volvó meg merci meg bömbi, tehát nem fékez helyettünk (ha lejtőn lefelé a nulla befecskendezés és az ezzel járó motorfék ellenére 5 km/h-val feljebb gyorsulsz, mint a rögzített érték, akkor a kijelzőn a beállítotttempó heves villogásba kezd. Majd ha a lejtő elmúlt és te még élsz, a járgány lelassul a beállított tempóra, majd azt tartja).
És természetesen ha a motor erejét a sebesség megtartásához meghaladja egy emelkedő, és 5 km/h-val lelassulsz a beállított értékhez képest, akkor is villogni kezd a kijelzett érték, és a vezérlés padlógázon küldi az autót az emelkedő végéig, amíg el nem éred a megadott tempót.

A "hangerő"-gombokkal lehet a beállított sebességet növelni vagy csökkenteni (1 km/h-s lépésekkel, hosszabban nyomva pedig ötösével ugorva. Ez utóbbi esetben kidejezetten muris figyelni, hogy vajon az autó (persze 10 km/h-t meghaladó valós és beállított sebességkülönbség esetén) másképp gyorsít-e, mintha te nyomnál padlót. Szerintem nem, csak érzékcsalódás.).

A kar végén lévő gomb pedig a rögzítést aktiválja/deaktiválja. Azaz ha mentél 100-zal, majd fékezés/kuplung vagy temiattad a tempomat deaktivált, később pedig az akadály elmúltával újra tempomatra váltanál, akkor ezt a gombot megnyomva az előzőleg beállított tempóra gyorsul az autó. Ha ehelyett a gomb helyett a hangerő-gombok vmelyikét nyomod meg, akkor pedig az aktuális tempót rögzíti. A végén lévő kar ezenkívül a rögzítést is feloldja, azaz ha pl pályán látod, hogy kijött egy kamion, akkor erre a gombra kvázi lelépsz a gázról, az autó motorfékezni kezd.

Még az fontos, hogy a tempomat/gázpedál meccset mindig az erősebb (=magasabbra állított) nyeri. Tehát rögzített 130-nál ha beletaposol a gázba, akkor az autó meglódul (a kijelzett 130 villogni kezd, mihelyt átléped a 135-öt), mehetsz gyorsabban, amíg kedved tartja, majd ha teljesen vagy félig elengeded a gázpedált (a 130-hoz indokoltnál lejjebb), akkor az ótó visszalassul 130-ra.

Hogy mire jó, ha ilyen helyzetben nem engeded fel teljesen a gázpedált? Hát pl ha a hosszú úton a párod alszik, és 130-as tempóról nem akarsz a gázról leugorva motorfékezni, mert arra a rántásra felébredne, akkor sima átmenetet tudsz csinálni így: nyomod a gázt kb 100-hoz szükséges mértékig, a kar végén a gombbal deaktiválod a rögzítést, és utána finoman veszed el a gázt, hogy elkerüld a rántást (ez ugye dízelnél érdekes, mert a benzines motorfék az ugye nem olyan izmos...)



Biztonság
-------------

Ami a legfontosabb: mindig észben kell tartani (főleg az elején, amig meg nem szokod, amig nem automatizálódik a használata), hogy a tempomat fölött korlátlan uralommal rendelkező kütyük listája: fékpedál, kuplung, gyujtáskulcs.

Ha hirtelen a beállított sebesség túl soknak tűnik, mert gyün a kanyar veszettül, akkor (ok-okozat, vagy szimmetria-elv ellenére (=ha a gyors menést a tempomattal állítottam be, akkor azzal is kell megszüntetnem), mindkettőre nagyon !! hajlamos a homo sapiens) a megoldás nem a tempomatkar b@xtatása, hanem a fékpedál erőteljes és azonnali taposása! Ezt nem árt néhányszor a gyakorlatban, lassab tempónál is kipróbálni, reflexet kiépíteni (=beállítani egy adott tempót, majd amikor fékezni kell, akkor a tempomat kar helyett a fékpedállal deaktiválni a sebességrögzítést, a lényeg az, hogy a két dolog között ne teljen el 5-10 mp-nél több idő, hogy az agy egy folyamatként tanulja meg.)
Előzmény: Martinka. (46347)
Feriker Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46350
szép jó estét mindenkinek!
egy szerelési kérdéssel fordulok hozzátok. ma vittem el a 307 SW-t műszaki előzetesre és felírták hibának, hogy a pótféklámpa egyik izzója nem világit. tud valaki ez ügyben segíteni, hogy hogyan tudnám leszerelni a lámpát a helyéről, mert kívülről semmi lehetőséget nem látok, belülről, levettem a műa. burkolatot, de a látszó lyukakon benézve, ott sem találtam semmi kézzelfogható lehetőséget (csavarhúzóval sem). nem tudom azt sem, hogy izzó van-e benne vagy LED. az első sárvédőn levő indexlámpákba is ki kell cserélnem az izzókat, mert "már nem eléggé sárgák".
a féklámpához szeretném segítségét kérni valaki hozzáértőnek.
előre is köszönöm.
dimice Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46349
Azért akadnak SAGEM-ek is, de valszeg igazad van, nem kéne ennyire tartani tőle...
Előzmény: ádibébi (46346)
Haszika Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46348
Szőlőtaposó vagy? Esetleg futball_ista?:)))
Előzmény: ádibébi (46345)
Martinka. Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46347

Ádi léci írd le a működését, ill amit róla tudni érdemes. Még nem használtam soha, és pugosat nem is láttam. Mást már igen. :P

 

Nekem pl gyorshajtás miatt jutott eszembe ha lett volna és használtam volna akkor most beljebb lennék 30K-val. :(

Előzmény: ádibébi (46345)
ádibébi Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46346
Jajjnecsináljátokmár!

Ebben az autóban egy darab panel sincs, ami ne bosch lenne vagy milyen... ;)
Előzmény: dimice (46344)
ádibébi Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46345
Mindenkinek egyébként, akinek nincsen még tempomat, és gondolkodik benne, miután mérlegelte a dolgot műszaki szempontból, és eldöntötte, hogy beteteti, csak azt tudom mondani, hogy a ráfordítandó költséget ne sajnálja, mert nekem az autóban ez az első számú dolog, amiről soha többé nem szeretnék lemondani. Számomra minden fillérét megérte! (A másik ilyen a napvédő fólia, de tudom, hogy azzal 3%-kal benn vagyok az illegális zónában, tehát csak zárójelben írtam :))

Ahogy kiteszem a lábam a városból, belövöm, mégha csak 2 km-t megyek, akkor is, mert egyszerűen jó a fogyasztásnak, és a jobb lábnak is, ami nekem ugye precíziós munkaeszköz :) Ne nem mintha elkopna a gázpedál-nyomástól :)))
Előzmény: ádibébi (46342)
dimice Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46344
Ettől félek én is!!  Francia elektronikába belenyúlni, amikor egyébként minden jól működik...hát ez olyan ördög kísértésnek tűnik. :)
Előzmény: Martinka. (46340)
Martinka. Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46343

Ülésbe is hátába is van fűtés, ráadásúl teljes felületben.

 

Akkuból áram be utastérbe. Ott egy relé csak gyujtás alatt ad áramot a további szakaszra. Relétől elvittem a középkonzolig, ahol a kapcsolókat rögzítettem. Kapcsolókból tovább a vezérlő elektronika megkapta egyenként a 10A-t egy biztosítékon keresztül. Vezérlőtől meg a kábel az ülésig el lett dugva a kárpitok alatt, végül az ülés alatt jön ki. Csatlakozókkal összekötve a fűtőszálakat, ha ki kell venni akkor se kelljen vágni, csak széthúzni. Télen nincs nála jobb. Amíg nem volt rajta üléshuzat, addig kb 10mp alatt érezni kezdted a meleget. Huzaton keresztül kb 1 perc.

Előzmény: BuNnY (46339)
ádibébi Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46342
2005/10, azaz felvarrott az enyém.

tempomat kb 1 hónapos korában, 2006 nyár végén ment fel neki, éppen a csak tempószabályzós (nem limitelős) kar volt raktáron. Seperc alatt fent volt.

Az autó azóta három alkalommal volt motorszoftver frissítésen (mindig saját kérésre, sosem elektronikai zűr miatt, egyszerűen érdekelt, hogy ugyanarra a motorra milyen progit írnak később. A legutóbbi tényleg, érzékelhetően eltér a korábbiaktól, egyenletesebben megy és tényleg takarékosabb is), egyszer pedig magát a tempomat-programot frissítették egy újabbra (azt a szoftvercsoportot, amiben ez is benne van, ha a motorvezérlést, akkor azt, akkor összesen négyszer.). Soha semmilyen probléma nem volt sem az installálásnál, sem a használatánál.

De azt tudom, hogy 2006/03- körül mintha lett volna vmi elektronikai változás a kocsiban, cseréltek nem kevés dolgot, tehát Smíróé akár emiatt is lehetett zűrösebb. De amennyire hallottam, a mai napig tesznek tempomatokat utólag, még 308-ba is, szóval...

Egy a tuti: Frédiék néha marhára elő tudják adni a paráztatást (ki nem emléxik vmelyik mondatra ezek közül: "nem szabad frissíteni, mert meg fog halni a BSI", "...mert elveszted a tempomatot", "a michelin gumi jó, a többi egy rakás f&s...", nem lehet feltenni alufelnit a 307 sw-re pótkeréknek." "nem létezik, hogy a hamutartó villany miatt nem megy a fényszóróállítás..." stb.), amik egy részéről kiderült, hogy lefelejtették előle, hogy "úgy vélem", "azt hiszem", stb. És végül pl a fenti felsorolásból (naná, hogy velem történt mindegyik) nálam egy sem jött be.

Ez - természetesen - nem vonja kétségbe sem a szakértelmüket, sem az ügyfélhez és a szereléshez való pozitív hozzáállásukat! De az is igaz, hogy miattuk vettem feleslegesen EGR szelepet (egy nem teljesen felkészült kolléga hibája miatt).
Előzmény: _Haszi_ (46322)
Smíró Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46341
Semmit nem programoznak újra, semmit nem tudnak ezzel tönkre tenni. A kar szoftveres felismertetéséhez nem kell semmit elállítani. Szerintem. Akkor vágják ki a helyét is, amikor már müxik. Egy próbát megér szerintem. Ha lesz annyi időm, amennyi sajna nincs - holott Ádinak is ígértem valamit - akkor lehet, elindulok én is a limit bekapcsolására valamerre.
Előzmény: dimice (46337)
Martinka. Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46340

Nekem is pont ez a félelmem. PC-ből megtanultam már hogy ami jól működik azt nem érdemes megbolygatni. (Cseréltem már alaplapot azért mert ucsiztam és nekiestem kitakarítani a gépemet... :/ Szakmabaliként is sikerült lesarkaznom chipset-et.)

 

Tehát én is nekiesnék, valszeg rá is szánom magam, de kicsit tartok tőle.

Van miért aggódnom? 2004-es 1.6HDI 16 szelepes. Ráncos. :) 

Előzmény: dimice (46337)
BuNnY Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46339
Csak háttámlába raktál fűtőszálat? Hogy oldottad meg az áramellátást?
Előzmény: Martinka. (46309)
Smíró Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46338
A kar nekem limites és minden meg is van, a szv. nem veszi valamilyen okból. Ezt megnézték, amikor beszerelte a haver.
Előzmény: Zolysys (46336)
dimice Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46337
Érdekes ez a dolog, nálunk a családban évszámot tekintve pont fordítva sikerült az utólagos beszerelés... :(  Nem igazán értem mi az oka, hogy hol működik, hol nem.... bár szerintem ez jó részt szerelő függő lehet, azaz a siker attól függ kinek van hozzá cérnája végigjátszani a dolgot tisztességesen. A márkaszervizek meg azért nem erről híresek, hogy gondolkodjanak...inkább a csere a mottójuk. Egyébként én is berakatnám, és az előkészítése is megvan, de félek, hogy egy esetleges újra programozással több kárt tesznek, pedig valóban jó lenne!
Előzmény: Smíró (46333)
Zolysys Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46336
Azért nem megy mert ha jól tudom a gázpedálhoz kell még egy kapcsoló vagy érzékelő . És más a két kar is.
Nekem sem megy ez a része :S
Előzmény: Smíró (46333)
Zolysys Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46335
Nem. csak a kereket kell levenned, aztán a belső műanyag dobot félig és elhajtani. aztán hozzáférsz a tartályhoz
Előzmény: Törölt nick (46331)
Smíró Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46334
Nálunk műanyag hegesztéssel foglalkozó kisiparos csinál.
Előzmény: Törölt nick (46331)
Smíró Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46333

A 2002-es benzines SW-m gond nélkül ment az utólagossal... A 2006, de 2007-ben forgalomba helyezett HDi-m már okozott gondot, ugyanis a sebesség limites kapcsolót nehezen lehetett felinstallálni, nem is a 307-et érzékeltették vele, hanem átállították a Planat-et 807-re és akkor elfogadta. A tempomat müxik is, csak sajnos a sebesség limit nem. Azóta voltam Frédiéknél, de nem volt kedvük hozzá szagolni. Ezt az utólagos tempomatot a PH elutasítja, mert olcsó - illetve ez a reális ár érte és nem a 80 ezres lista ár. Megkockáztatom azt is, hogy sok szervizben utólag raknak be riasztót, tolató radart, tempomat kart és az extrát szépen lenyúlják a vevőtől. Erre bizonyíték ugye, hogy nem színre fújtak az érzékelők, nem szürkék/fehérek a mozgás érzékelők az utastérben.

 

Szóval utólag is be lehet varázsolni, a szv. frissítés az új típusoknál - felvarrotnál - átmenetileg odavághat, de szerintem valamilyen módon azután is be lehet üzemelni. A réginél nem zavar be, volt több szoftver frissítésem is akkor. Kár kihagyni, mert a (nem gyári!) navi mellett a másik legjobb dolog (szerintem). Ja, mindkát alkalommal a gyári karért 11 és 14 ezer közt fizettem, plusz a beszerelési költség, ami 5.000 HUF volt a második esetben, mert akkor carakodni kellett.

Előzmény: dimice (46329)
Zolysys Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46332
Ok csinálok fotót :)
Előzmény: tisvol (46327)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46331
Sziasztok!

Ma eszrevettem,hogy folyik az ablakmosom. Aláneztem, es egy helyen lattam, hogy lyukas. Hogy tudnam kivenni, es megjavitani? Le kell szednem az egesz elejet?
micro521 Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46330
Jon ma valaki Ullore?
Előzmény: dimice (46329)
dimice Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46329
Bocs, hogy beleszólok, de nem teljesen van így! Először is kell, hogy legyen egy érzékelő gomba a kuplungon is....  Másodszor pedig valóban szoktak gondok lenni a COM 2000-el szerelteknél. Állítólag volt egy frissítés 2003 körül, és azóta biztosabban működik a dolog, de az előttieknél LEHETNEK (nem törvényszerű) gondok! Öcsém 2002-esén soha nem tudták normálisan felrakni, ki is köttette végleg, a 2005-ösön meg minden további nélkül működik. Tehát azért ez nem csak városi legenda, és az ország egyik leg, ha nem a legnagyobb szervize csinálta mindkettőt...  Nekem 206-os nagyobbik HDi-m van, elővezetékelve (kuplung, fék) és a ugyan az a COM 2000 van benne mint a 307-ben (fedélzeti comp. stb...) tempomat csatlakozási helye is megvan, és még így sem mondták biztosra, hogy minden rendben működne. Én ezért nem is kockáztattam meg, amíg nem mondja valaki biztosra. Na szóval nem okoskodni akartam, hanem csak tapasztalat. Van pár Pug a családban. :)
Előzmény: Zolysys (46326)
Martinka. Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46328
Meg a konkrét karról is érdekelne kép. Meg a működését is leírhatnád. Érdekelne milyen funkciói vannak.  Ilyen közel még sosem voltam hozzá, hogy belevágjak. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!