Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ádibébi Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46370
Na igen, néha engem is megkísért, hogy felhúzott vagy keresztbetett lábbal, netán törökülésben vezetgessek, kormányozgassak, mikor éjjel tök üres a pálya előttem-mögöttem, és már baromira nem esik jól a lábamnak, hogy a bedagadás határára kerül a sok üléstől, de aztán mindig leállítom magam, pl. egy akármikori defektre gondolva, és így jobb a békesség alapon a jobb lábam előtt nem lehet semmi, még a bal sem, mindig egy mozdulattal el kell tudnom érni a féket.
Előzmény: Smíró (46361)
Jena307 Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46369
Felesleges kiszerelned, ha látható a sérülés, vegyél autósboltban "car system" vagy "berner" karosszéria tömítö pasztát kend be ha száraz és kész. Úgy néz ki mint a sziloplaszt de brutális jó anyag.
Előzmény: Törölt nick (46360)
Zolysys Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46368
Csak a régit tudom sajnos :S
Előzmény: citromheja (46357)
Zolysys Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46367
Ha jól emlékszem:
Felső-belső burkolat leszed.
Aztán benyúlsz pl csavarhúzóval és van 2 fül amit ÓVATOSAN el kell nyomni és szépen ki tudod húzni a helyéről a pótféklámpát. Egyébként fém foglalat nélküli 5W os izzó van benne.... nektek :D:D:P
Előzmény: Feriker (46350)
Jena307 Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46366
Kicsit túlzásba viszitek a parát, a tempoval kapcs. Bementek bepattintanak egy kart a helyére, átállítanak 2-3funkciót aktívra nyomnak egy entert kész, ha nem másik kar próba. Nem olyan nagy dolog ez hogy ennyire körül kelljen járni. A számtekeseknek külön:itt külön menü rendszeres kezelö felület van tehát nem tudnak összekuszálni semmit, tehát nem bitenként írják be a tempot a programba.
Smíró Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46365
Ez jónak néz ki.
Előzmény: citromheja (46363)
Smíró Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46364
Kisjenő nevű falu, a határon, közvetlenül előtte. Ahogy beérnél a faluba, előtte jobbra lesz egy OMV kút, ott. Az tuti üzemanyag. Múlt héten 270 volt a dízel, 280 körül a benya. Utána a faluban lesz balra egy ÁFOE kinézetű, ott lehet HUF-ban is fizetni, de csal az óra, meg még 2 kút jobbra-balra, ott nem tankoltam. A határnál lévő Petrom megszűnt sajna. Bankkártyával érdemes tankolni, ha csak nincs békebeli RON-od, mert jobb a kártyára a váltás.
Előzmény: gombfoci (46362)
citromheja Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46363
Én ezt csaptam le.
Ha nem müxik nálam, átadom beszerzési áron:
http://www.vatera.hu//citroen_c5_tempomat_kapcsolo_169698708.html
Előzmény: Martinka. (46355)
gombfoci Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46362
Smíró,

hol szoktál RO-ban tankolni? Szombaton átnézünk Felix fürdőbe, visszafelé megtankolnék.
Előzmény: Smíró (46361)
Smíró Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46361
Ez fullos:-) Annyival egészíteném ki, hogy a tempomat bekapcsolásakor a Km óra kijelzés alakul át és a beállított sebességet írja ki számmal, off-on, illetve lim jelzéssel. Ha túlléped a sebességet, akkor villog.

Ami engem gyakorta megszívat még ennyi év után is, hogy ha beállítok mondjuk 130-at és sietősen előzök, majd látom hogy előttem valaki kijön a pályán, de motorfékkel kezelhető lenne a probléma, nos akkor megy is a motorfék ---- 130-ig, aztán húz tovább. No ilyenkor keresem ám a féket kapkodva... ez tud nálam meglepetést okozni és némi parát:-) Főleg, ha időközben a jobb lábam a bal combom alatt pihenget...
Előzmény: ádibébi (46351)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46360
Koszi, Már csak holnap fogok neki, az eso kozbeszolt. De nem értem,hogy lyukadt ki.
Előzmény: Zolysys (46335)
extekergo Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46359
Hogy mit művelsz a pedálokkal ha nem a kocsiban nyomod? :)
Előzmény: ádibébi (46352)
Martinka. Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46358
Gratu az ótóhoz! Asszem nekem is olyan van csak öregebb és imádom! :) (2004)

A szétszerelést passzolom, viszont a kérdés jó a tempomat témához!

Mit kell megnéznem hogy az autóm alkalmas-e az utólagos tempomathoz?
Előzmény: citromheja (46357)
citromheja Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46357
Sziasztok!

1hónapja sikerült gazdája lenni egy 307 1.6HDi-nek(facelift). Nem ismeretlen előttem az autószerelés-szívás kombó, mivel előző kocsim Ford volt. :)
Amit tudok magam csinálok a kocsimon és addig túrom a netet, míg mindent meg nem találok... de most nem boldogulok.
Ráncfelvarrt lököst szeretném leszedni.
Alsó burkolatok le. Okés.
Kerékjárati ív belső burkolatok/zajcsillapítók ki. Okés.
Zárhídon a patentok le. Okés.

De hiába nézem a szétszerelős rajzokat, én nem találom, hogy hogyan van összekapcsolva a lökös és a doblemez!??? Valami patent szerű dolgot néztem a rajzon, de sehogy nem találom. Szedte már le valaki??? Help!
Hályogos a bal első lámpám és le kéne kapni kipuccantani, mert ez így nemszép! (Már vettem egyet - jó drágán - és sikerült kitakarítani. Azt tenném fel.)

Egyébként vicces, mert délután félve ütöttem le egy C5 tempomat kapcsolót, erre most este látom, hogy pont ez a mai téma! :D Mostmár be vagyok sózva rendesen. Szerintem pénteken felugrok érte és kipróbálom! Fordnál a kábelezés felszereltség függő volt. Itt nincs ilyen kitétel, hogy csak a nagyon felszereltek vannak előkábelezve, ugye!?

Bye
Cit
Martinka. Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46356
A homárra gondolsz? :D
VARáNUS
Előzmény: ádibébi (46352)
Martinka. Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46355
Köszönöm a kimerítő választ! Már csak egy kart kéne látnom és teljes a boldogságom. :)

Ha jól értem több féle kar létezik. Nekem egy konkrét kart kell keresnem vagy választhatok a többfunkciósok közül is, csak esélyes hogy nem fog minden funkciója működni?
Előzmény: ádibébi (46353)
kovacsi1968 Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46354
Sziasztok!
Most írok először ebbe a fórumba. A segítségeteket kérném a következő
problémámhoz:
Észrevettem, hogy a hűtővíz tágulási tartályomban a gyári fagyálló folyadék tetején olaj úszik, kb. egy kiskanálnyi mennyiség.
A motor : 1,4 8v benzines (tu3jp) 70 000 km. A motorolaj rendben, a vizet nem forralja,jól működik, semmi más hibajelenséget nem tapasztalni.
Ha valakinek volt már hasonló esete és sikerült megoldania, kérem ossza meg velem a tapasztalatait.
Köszönettel:
István
ádibébi Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46353
A biztonság rovatból kimaradt, hogy természetesen az ABS/ESP is idetartozik, azaz ha csak egy picit is dolgoznia kell valamelyiknek, mert megcsúszol (ilyenkor ugye fékez egyik-másik kerék) vagy mert kipörög, akkor a sebességrögzítés deaktiválódik.
Előzmény: ádibébi (46351)
ádibébi Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46352
ista, ista, az stimmel :))

pedálklaviatúrák (és természetesen manuál-, azaz kéznek való klaviatúrák) démona próbálok lenni széles ez világon :)

o-betüvel kezdődik, és van egy nyüves kolléga, akinek egy időben még TV-műsora is volt az M1-en. :)))

Előzmény: Haszika (46348)
ádibébi Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46351
A tempomat
---------------


A tempomat kar az index-kar alatt, a rádió-vezérlővel megegyező helyen, a bal oldalon van. Az enyém nem limitálós kar, tehát olyat nem lehet vele csinálni, hogy megadod neki a max tempót, és akkor hiába nyomod a gázt, az elektronika korlátozza a befecskendezést, hogy ne gyorsulj feljebb. Az enyém csak tartani tud egy adott sebességet. BŐŐŐVEN elég :))

A cucc csak 4. és 5. sebességben működik (smírónak is gondolom 4-től, azaz neki három gangban aktív).

A hátán van egy on/off forgató gomb (a csatorna-váltó a rádiós karnál), ezzel lehet ki-be kapcsolni. Bekapcsolt állapotban a km-kijelző átvált tempomat-üzemmódra, és vonalakkal, számokkal és az off felirat segítségével tudtodra adja, mi a pálya. Limites karok esetében ez a gomb három állású, ha jól tudom, ilyenkor az egyik állás a limiter. Természetesen a kijelzés és a gombok szerepe is változik ilyen módban.

Egy adott tempó rögzítéséhez bekapcsolt állapotában (és 4. vagy nagyobb sebességben, zárt kuplung mellett) be kell nyomni vmelyik "hangerő"-gombot, ekkor az adott sebesség fixálódik, és az ótó rögzíti a motor fordulatszámot, ezzel a sebességet, és a lehetőségein belül (a nulla és a maximális között) úgy szabályozza a befecskendezést, hogy ez a fordulat megmaradjon.
A hangerőgombokkal lehet a rögzített (=tartandó) sebességet növelni-csökkenteni.

A sebességtartást deaktiválni/aktiválni pedig a kar végén lévő gomb nyomásával lehet.



Logika
--------

Természetesen ez nem audi és nem volvó meg merci meg bömbi, tehát nem fékez helyettünk (ha lejtőn lefelé a nulla befecskendezés és az ezzel járó motorfék ellenére 5 km/h-val feljebb gyorsulsz, mint a rögzített érték, akkor a kijelzőn a beállítotttempó heves villogásba kezd. Majd ha a lejtő elmúlt és te még élsz, a járgány lelassul a beállított tempóra, majd azt tartja).
És természetesen ha a motor erejét a sebesség megtartásához meghaladja egy emelkedő, és 5 km/h-val lelassulsz a beállított értékhez képest, akkor is villogni kezd a kijelzett érték, és a vezérlés padlógázon küldi az autót az emelkedő végéig, amíg el nem éred a megadott tempót.

A "hangerő"-gombokkal lehet a beállított sebességet növelni vagy csökkenteni (1 km/h-s lépésekkel, hosszabban nyomva pedig ötösével ugorva. Ez utóbbi esetben kidejezetten muris figyelni, hogy vajon az autó (persze 10 km/h-t meghaladó valós és beállított sebességkülönbség esetén) másképp gyorsít-e, mintha te nyomnál padlót. Szerintem nem, csak érzékcsalódás.).

A kar végén lévő gomb pedig a rögzítést aktiválja/deaktiválja. Azaz ha mentél 100-zal, majd fékezés/kuplung vagy temiattad a tempomat deaktivált, később pedig az akadály elmúltával újra tempomatra váltanál, akkor ezt a gombot megnyomva az előzőleg beállított tempóra gyorsul az autó. Ha ehelyett a gomb helyett a hangerő-gombok vmelyikét nyomod meg, akkor pedig az aktuális tempót rögzíti. A végén lévő kar ezenkívül a rögzítést is feloldja, azaz ha pl pályán látod, hogy kijött egy kamion, akkor erre a gombra kvázi lelépsz a gázról, az autó motorfékezni kezd.

Még az fontos, hogy a tempomat/gázpedál meccset mindig az erősebb (=magasabbra állított) nyeri. Tehát rögzített 130-nál ha beletaposol a gázba, akkor az autó meglódul (a kijelzett 130 villogni kezd, mihelyt átléped a 135-öt), mehetsz gyorsabban, amíg kedved tartja, majd ha teljesen vagy félig elengeded a gázpedált (a 130-hoz indokoltnál lejjebb), akkor az ótó visszalassul 130-ra.

Hogy mire jó, ha ilyen helyzetben nem engeded fel teljesen a gázpedált? Hát pl ha a hosszú úton a párod alszik, és 130-as tempóról nem akarsz a gázról leugorva motorfékezni, mert arra a rántásra felébredne, akkor sima átmenetet tudsz csinálni így: nyomod a gázt kb 100-hoz szükséges mértékig, a kar végén a gombbal deaktiválod a rögzítést, és utána finoman veszed el a gázt, hogy elkerüld a rántást (ez ugye dízelnél érdekes, mert a benzines motorfék az ugye nem olyan izmos...)



Biztonság
-------------

Ami a legfontosabb: mindig észben kell tartani (főleg az elején, amig meg nem szokod, amig nem automatizálódik a használata), hogy a tempomat fölött korlátlan uralommal rendelkező kütyük listája: fékpedál, kuplung, gyujtáskulcs.

Ha hirtelen a beállított sebesség túl soknak tűnik, mert gyün a kanyar veszettül, akkor (ok-okozat, vagy szimmetria-elv ellenére (=ha a gyors menést a tempomattal állítottam be, akkor azzal is kell megszüntetnem), mindkettőre nagyon !! hajlamos a homo sapiens) a megoldás nem a tempomatkar b@xtatása, hanem a fékpedál erőteljes és azonnali taposása! Ezt nem árt néhányszor a gyakorlatban, lassab tempónál is kipróbálni, reflexet kiépíteni (=beállítani egy adott tempót, majd amikor fékezni kell, akkor a tempomat kar helyett a fékpedállal deaktiválni a sebességrögzítést, a lényeg az, hogy a két dolog között ne teljen el 5-10 mp-nél több idő, hogy az agy egy folyamatként tanulja meg.)
Előzmény: Martinka. (46347)
Feriker Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46350
szép jó estét mindenkinek!
egy szerelési kérdéssel fordulok hozzátok. ma vittem el a 307 SW-t műszaki előzetesre és felírták hibának, hogy a pótféklámpa egyik izzója nem világit. tud valaki ez ügyben segíteni, hogy hogyan tudnám leszerelni a lámpát a helyéről, mert kívülről semmi lehetőséget nem látok, belülről, levettem a műa. burkolatot, de a látszó lyukakon benézve, ott sem találtam semmi kézzelfogható lehetőséget (csavarhúzóval sem). nem tudom azt sem, hogy izzó van-e benne vagy LED. az első sárvédőn levő indexlámpákba is ki kell cserélnem az izzókat, mert "már nem eléggé sárgák".
a féklámpához szeretném segítségét kérni valaki hozzáértőnek.
előre is köszönöm.
dimice Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46349
Azért akadnak SAGEM-ek is, de valszeg igazad van, nem kéne ennyire tartani tőle...
Előzmény: ádibébi (46346)
Haszika Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46348
Szőlőtaposó vagy? Esetleg futball_ista?:)))
Előzmény: ádibébi (46345)
Martinka. Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46347

Ádi léci írd le a működését, ill amit róla tudni érdemes. Még nem használtam soha, és pugosat nem is láttam. Mást már igen. :P

 

Nekem pl gyorshajtás miatt jutott eszembe ha lett volna és használtam volna akkor most beljebb lennék 30K-val. :(

Előzmény: ádibébi (46345)
ádibébi Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46346
Jajjnecsináljátokmár!

Ebben az autóban egy darab panel sincs, ami ne bosch lenne vagy milyen... ;)
Előzmény: dimice (46344)
ádibébi Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46345
Mindenkinek egyébként, akinek nincsen még tempomat, és gondolkodik benne, miután mérlegelte a dolgot műszaki szempontból, és eldöntötte, hogy beteteti, csak azt tudom mondani, hogy a ráfordítandó költséget ne sajnálja, mert nekem az autóban ez az első számú dolog, amiről soha többé nem szeretnék lemondani. Számomra minden fillérét megérte! (A másik ilyen a napvédő fólia, de tudom, hogy azzal 3%-kal benn vagyok az illegális zónában, tehát csak zárójelben írtam :))

Ahogy kiteszem a lábam a városból, belövöm, mégha csak 2 km-t megyek, akkor is, mert egyszerűen jó a fogyasztásnak, és a jobb lábnak is, ami nekem ugye precíziós munkaeszköz :) Ne nem mintha elkopna a gázpedál-nyomástól :)))
Előzmény: ádibébi (46342)
dimice Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46344
Ettől félek én is!!  Francia elektronikába belenyúlni, amikor egyébként minden jól működik...hát ez olyan ördög kísértésnek tűnik. :)
Előzmény: Martinka. (46340)
Martinka. Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46343

Ülésbe is hátába is van fűtés, ráadásúl teljes felületben.

 

Akkuból áram be utastérbe. Ott egy relé csak gyujtás alatt ad áramot a további szakaszra. Relétől elvittem a középkonzolig, ahol a kapcsolókat rögzítettem. Kapcsolókból tovább a vezérlő elektronika megkapta egyenként a 10A-t egy biztosítékon keresztül. Vezérlőtől meg a kábel az ülésig el lett dugva a kárpitok alatt, végül az ülés alatt jön ki. Csatlakozókkal összekötve a fűtőszálakat, ha ki kell venni akkor se kelljen vágni, csak széthúzni. Télen nincs nála jobb. Amíg nem volt rajta üléshuzat, addig kb 10mp alatt érezni kezdted a meleget. Huzaton keresztül kb 1 perc.

Előzmény: BuNnY (46339)
ádibébi Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46342
2005/10, azaz felvarrott az enyém.

tempomat kb 1 hónapos korában, 2006 nyár végén ment fel neki, éppen a csak tempószabályzós (nem limitelős) kar volt raktáron. Seperc alatt fent volt.

Az autó azóta három alkalommal volt motorszoftver frissítésen (mindig saját kérésre, sosem elektronikai zűr miatt, egyszerűen érdekelt, hogy ugyanarra a motorra milyen progit írnak később. A legutóbbi tényleg, érzékelhetően eltér a korábbiaktól, egyenletesebben megy és tényleg takarékosabb is), egyszer pedig magát a tempomat-programot frissítették egy újabbra (azt a szoftvercsoportot, amiben ez is benne van, ha a motorvezérlést, akkor azt, akkor összesen négyszer.). Soha semmilyen probléma nem volt sem az installálásnál, sem a használatánál.

De azt tudom, hogy 2006/03- körül mintha lett volna vmi elektronikai változás a kocsiban, cseréltek nem kevés dolgot, tehát Smíróé akár emiatt is lehetett zűrösebb. De amennyire hallottam, a mai napig tesznek tempomatokat utólag, még 308-ba is, szóval...

Egy a tuti: Frédiék néha marhára elő tudják adni a paráztatást (ki nem emléxik vmelyik mondatra ezek közül: "nem szabad frissíteni, mert meg fog halni a BSI", "...mert elveszted a tempomatot", "a michelin gumi jó, a többi egy rakás f&s...", nem lehet feltenni alufelnit a 307 sw-re pótkeréknek." "nem létezik, hogy a hamutartó villany miatt nem megy a fényszóróállítás..." stb.), amik egy részéről kiderült, hogy lefelejtették előle, hogy "úgy vélem", "azt hiszem", stb. És végül pl a fenti felsorolásból (naná, hogy velem történt mindegyik) nálam egy sem jött be.

Ez - természetesen - nem vonja kétségbe sem a szakértelmüket, sem az ügyfélhez és a szereléshez való pozitív hozzáállásukat! De az is igaz, hogy miattuk vettem feleslegesen EGR szelepet (egy nem teljesen felkészült kolléga hibája miatt).
Előzmény: _Haszi_ (46322)
Smíró Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46341
Semmit nem programoznak újra, semmit nem tudnak ezzel tönkre tenni. A kar szoftveres felismertetéséhez nem kell semmit elállítani. Szerintem. Akkor vágják ki a helyét is, amikor már müxik. Egy próbát megér szerintem. Ha lesz annyi időm, amennyi sajna nincs - holott Ádinak is ígértem valamit - akkor lehet, elindulok én is a limit bekapcsolására valamerre.
Előzmény: dimice (46337)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!