Na igen, néha engem is megkísért, hogy felhúzott vagy keresztbetett lábbal, netán törökülésben vezetgessek, kormányozgassak, mikor éjjel tök üres a pálya előttem-mögöttem, és már baromira nem esik jól a lábamnak, hogy a bedagadás határára kerül a sok üléstől, de aztán mindig leállítom magam, pl. egy akármikori defektre gondolva, és így jobb a békesség alapon a jobb lábam előtt nem lehet semmi, még a bal sem, mindig egy mozdulattal el kell tudnom érni a féket.
Felesleges kiszerelned, ha látható a sérülés, vegyél autósboltban "car system" vagy "berner" karosszéria tömítö pasztát kend be ha száraz és kész. Úgy néz ki mint a sziloplaszt de brutális jó anyag.
Ha jól emlékszem: Felső-belső burkolat leszed. Aztán benyúlsz pl csavarhúzóval és van 2 fül amit ÓVATOSAN el kell nyomni és szépen ki tudod húzni a helyéről a pótféklámpát. Egyébként fém foglalat nélküli 5W os izzó van benne.... nektek :D:D:P
Kicsit túlzásba viszitek a parát, a tempoval kapcs. Bementek bepattintanak egy kart a helyére, átállítanak 2-3funkciót aktívra nyomnak egy entert kész, ha nem másik kar próba. Nem olyan nagy dolog ez hogy ennyire körül kelljen járni. A számtekeseknek külön:itt külön menü rendszeres kezelö felület van tehát nem tudnak összekuszálni semmit, tehát nem bitenként írják be a tempot a programba.
Kisjenő nevű falu, a határon, közvetlenül előtte. Ahogy beérnél a faluba, előtte jobbra lesz egy OMV kút, ott. Az tuti üzemanyag. Múlt héten 270 volt a dízel, 280 körül a benya. Utána a faluban lesz balra egy ÁFOE kinézetű, ott lehet HUF-ban is fizetni, de csal az óra, meg még 2 kút jobbra-balra, ott nem tankoltam. A határnál lévő Petrom megszűnt sajna. Bankkártyával érdemes tankolni, ha csak nincs békebeli RON-od, mert jobb a kártyára a váltás.
Ez fullos:-) Annyival egészíteném ki, hogy a tempomat bekapcsolásakor a Km óra kijelzés alakul át és a beállított sebességet írja ki számmal, off-on, illetve lim jelzéssel. Ha túlléped a sebességet, akkor villog.
Ami engem gyakorta megszívat még ennyi év után is, hogy ha beállítok mondjuk 130-at és sietősen előzök, majd látom hogy előttem valaki kijön a pályán, de motorfékkel kezelhető lenne a probléma, nos akkor megy is a motorfék ---- 130-ig, aztán húz tovább. No ilyenkor keresem ám a féket kapkodva... ez tud nálam meglepetést okozni és némi parát:-) Főleg, ha időközben a jobb lábam a bal combom alatt pihenget...
1hónapja sikerült gazdája lenni egy 307 1.6HDi-nek(facelift). Nem ismeretlen előttem az autószerelés-szívás kombó, mivel előző kocsim Ford volt. :) Amit tudok magam csinálok a kocsimon és addig túrom a netet, míg mindent meg nem találok... de most nem boldogulok. Ráncfelvarrt lököst szeretném leszedni. Alsó burkolatok le. Okés. Kerékjárati ív belső burkolatok/zajcsillapítók ki. Okés. Zárhídon a patentok le. Okés.
De hiába nézem a szétszerelős rajzokat, én nem találom, hogy hogyan van összekapcsolva a lökös és a doblemez!??? Valami patent szerű dolgot néztem a rajzon, de sehogy nem találom. Szedte már le valaki??? Help! Hályogos a bal első lámpám és le kéne kapni kipuccantani, mert ez így nemszép! (Már vettem egyet - jó drágán - és sikerült kitakarítani. Azt tenném fel.)
Egyébként vicces, mert délután félve ütöttem le egy C5 tempomat kapcsolót, erre most este látom, hogy pont ez a mai téma! :D Mostmár be vagyok sózva rendesen. Szerintem pénteken felugrok érte és kipróbálom! Fordnál a kábelezés felszereltség függő volt. Itt nincs ilyen kitétel, hogy csak a nagyon felszereltek vannak előkábelezve, ugye!?
Köszönöm a kimerítő választ! Már csak egy kart kéne látnom és teljes a boldogságom. :)
Ha jól értem több féle kar létezik. Nekem egy konkrét kart kell keresnem vagy választhatok a többfunkciósok közül is, csak esélyes hogy nem fog minden funkciója működni?
Sziasztok! Most írok először ebbe a fórumba. A segítségeteket kérném a következő problémámhoz: Észrevettem, hogy a hűtővíz tágulási tartályomban a gyári fagyálló folyadék tetején olaj úszik, kb. egy kiskanálnyi mennyiség. A motor : 1,4 8v benzines (tu3jp) 70 000 km. A motorolaj rendben, a vizet nem forralja,jól működik, semmi más hibajelenséget nem tapasztalni. Ha valakinek volt már hasonló esete és sikerült megoldania, kérem ossza meg velem a tapasztalatait. Köszönettel: István
A biztonság rovatból kimaradt, hogy természetesen az ABS/ESP is idetartozik, azaz ha csak egy picit is dolgoznia kell valamelyiknek, mert megcsúszol (ilyenkor ugye fékez egyik-másik kerék) vagy mert kipörög, akkor a sebességrögzítés deaktiválódik.
A tempomat kar az index-kar alatt, a rádió-vezérlővel megegyező helyen, a bal oldalon van. Az enyém nem limitálós kar, tehát olyat nem lehet vele csinálni, hogy megadod neki a max tempót, és akkor hiába nyomod a gázt, az elektronika korlátozza a befecskendezést, hogy ne gyorsulj feljebb. Az enyém csak tartani tud egy adott sebességet. BŐŐŐVEN elég :))
A cucc csak 4. és 5. sebességben működik (smírónak is gondolom 4-től, azaz neki három gangban aktív).
A hátán van egy on/off forgató gomb (a csatorna-váltó a rádiós karnál), ezzel lehet ki-be kapcsolni. Bekapcsolt állapotban a km-kijelző átvált tempomat-üzemmódra, és vonalakkal, számokkal és az off felirat segítségével tudtodra adja, mi a pálya. Limites karok esetében ez a gomb három állású, ha jól tudom, ilyenkor az egyik állás a limiter. Természetesen a kijelzés és a gombok szerepe is változik ilyen módban.
Egy adott tempó rögzítéséhez bekapcsolt állapotában (és 4. vagy nagyobb sebességben, zárt kuplung mellett) be kell nyomni vmelyik "hangerő"-gombot, ekkor az adott sebesség fixálódik, és az ótó rögzíti a motor fordulatszámot, ezzel a sebességet, és a lehetőségein belül (a nulla és a maximális között) úgy szabályozza a befecskendezést, hogy ez a fordulat megmaradjon. A hangerőgombokkal lehet a rögzített (=tartandó) sebességet növelni-csökkenteni.
A sebességtartást deaktiválni/aktiválni pedig a kar végén lévő gomb nyomásával lehet.
Logika --------
Természetesen ez nem audi és nem volvó meg merci meg bömbi, tehát nem fékez helyettünk (ha lejtőn lefelé a nulla befecskendezés és az ezzel járó motorfék ellenére 5 km/h-val feljebb gyorsulsz, mint a rögzített érték, akkor a kijelzőn a beállítotttempó heves villogásba kezd. Majd ha a lejtő elmúlt és te még élsz, a járgány lelassul a beállított tempóra, majd azt tartja). És természetesen ha a motor erejét a sebesség megtartásához meghaladja egy emelkedő, és 5 km/h-val lelassulsz a beállított értékhez képest, akkor is villogni kezd a kijelzett érték, és a vezérlés padlógázon küldi az autót az emelkedő végéig, amíg el nem éred a megadott tempót.
A "hangerő"-gombokkal lehet a beállított sebességet növelni vagy csökkenteni (1 km/h-s lépésekkel, hosszabban nyomva pedig ötösével ugorva. Ez utóbbi esetben kidejezetten muris figyelni, hogy vajon az autó (persze 10 km/h-t meghaladó valós és beállított sebességkülönbség esetén) másképp gyorsít-e, mintha te nyomnál padlót. Szerintem nem, csak érzékcsalódás.).
A kar végén lévő gomb pedig a rögzítést aktiválja/deaktiválja. Azaz ha mentél 100-zal, majd fékezés/kuplung vagy temiattad a tempomat deaktivált, később pedig az akadály elmúltával újra tempomatra váltanál, akkor ezt a gombot megnyomva az előzőleg beállított tempóra gyorsul az autó. Ha ehelyett a gomb helyett a hangerő-gombok vmelyikét nyomod meg, akkor pedig az aktuális tempót rögzíti. A végén lévő kar ezenkívül a rögzítést is feloldja, azaz ha pl pályán látod, hogy kijött egy kamion, akkor erre a gombra kvázi lelépsz a gázról, az autó motorfékezni kezd.
Még az fontos, hogy a tempomat/gázpedál meccset mindig az erősebb (=magasabbra állított) nyeri. Tehát rögzített 130-nál ha beletaposol a gázba, akkor az autó meglódul (a kijelzett 130 villogni kezd, mihelyt átléped a 135-öt), mehetsz gyorsabban, amíg kedved tartja, majd ha teljesen vagy félig elengeded a gázpedált (a 130-hoz indokoltnál lejjebb), akkor az ótó visszalassul 130-ra.
Hogy mire jó, ha ilyen helyzetben nem engeded fel teljesen a gázpedált? Hát pl ha a hosszú úton a párod alszik, és 130-as tempóról nem akarsz a gázról leugorva motorfékezni, mert arra a rántásra felébredne, akkor sima átmenetet tudsz csinálni így: nyomod a gázt kb 100-hoz szükséges mértékig, a kar végén a gombbal deaktiválod a rögzítést, és utána finoman veszed el a gázt, hogy elkerüld a rántást (ez ugye dízelnél érdekes, mert a benzines motorfék az ugye nem olyan izmos...)
Biztonság -------------
Ami a legfontosabb: mindig észben kell tartani (főleg az elején, amig meg nem szokod, amig nem automatizálódik a használata), hogy a tempomat fölött korlátlan uralommal rendelkező kütyük listája: fékpedál, kuplung, gyujtáskulcs.
Ha hirtelen a beállított sebesség túl soknak tűnik, mert gyün a kanyar veszettül, akkor (ok-okozat, vagy szimmetria-elv ellenére (=ha a gyors menést a tempomattal állítottam be, akkor azzal is kell megszüntetnem), mindkettőre nagyon !! hajlamos a homo sapiens) a megoldás nem a tempomatkar b@xtatása, hanem a fékpedál erőteljes és azonnali taposása! Ezt nem árt néhányszor a gyakorlatban, lassab tempónál is kipróbálni, reflexet kiépíteni (=beállítani egy adott tempót, majd amikor fékezni kell, akkor a tempomat kar helyett a fékpedállal deaktiválni a sebességrögzítést, a lényeg az, hogy a két dolog között ne teljen el 5-10 mp-nél több idő, hogy az agy egy folyamatként tanulja meg.)
szép jó estét mindenkinek! egy szerelési kérdéssel fordulok hozzátok. ma vittem el a 307 SW-t műszaki előzetesre és felírták hibának, hogy a pótféklámpa egyik izzója nem világit. tud valaki ez ügyben segíteni, hogy hogyan tudnám leszerelni a lámpát a helyéről, mert kívülről semmi lehetőséget nem látok, belülről, levettem a műa. burkolatot, de a látszó lyukakon benézve, ott sem találtam semmi kézzelfogható lehetőséget (csavarhúzóval sem). nem tudom azt sem, hogy izzó van-e benne vagy LED. az első sárvédőn levő indexlámpákba is ki kell cserélnem az izzókat, mert "már nem eléggé sárgák". a féklámpához szeretném segítségét kérni valaki hozzáértőnek. előre is köszönöm.
Mindenkinek egyébként, akinek nincsen még tempomat, és gondolkodik benne, miután mérlegelte a dolgot műszaki szempontból, és eldöntötte, hogy beteteti, csak azt tudom mondani, hogy a ráfordítandó költséget ne sajnálja, mert nekem az autóban ez az első számú dolog, amiről soha többé nem szeretnék lemondani. Számomra minden fillérét megérte! (A másik ilyen a napvédő fólia, de tudom, hogy azzal 3%-kal benn vagyok az illegális zónában, tehát csak zárójelben írtam :))
Ahogy kiteszem a lábam a városból, belövöm, mégha csak 2 km-t megyek, akkor is, mert egyszerűen jó a fogyasztásnak, és a jobb lábnak is, ami nekem ugye precíziós munkaeszköz :) Ne nem mintha elkopna a gázpedál-nyomástól :)))
Ülésbe is hátába is van fűtés, ráadásúl teljes felületben.
Akkuból áram be utastérbe. Ott egy relé csak gyujtás alatt ad áramot a további szakaszra. Relétől elvittem a középkonzolig, ahol a kapcsolókat rögzítettem. Kapcsolókból tovább a vezérlő elektronika megkapta egyenként a 10A-t egy biztosítékon keresztül. Vezérlőtől meg a kábel az ülésig el lett dugva a kárpitok alatt, végül az ülés alatt jön ki. Csatlakozókkal összekötve a fűtőszálakat, ha ki kell venni akkor se kelljen vágni, csak széthúzni. Télen nincs nála jobb. Amíg nem volt rajta üléshuzat, addig kb 10mp alatt érezni kezdted a meleget. Huzaton keresztül kb 1 perc.
tempomat kb 1 hónapos korában, 2006 nyár végén ment fel neki, éppen a csak tempószabályzós (nem limitelős) kar volt raktáron. Seperc alatt fent volt.
Az autó azóta három alkalommal volt motorszoftver frissítésen (mindig saját kérésre, sosem elektronikai zűr miatt, egyszerűen érdekelt, hogy ugyanarra a motorra milyen progit írnak később. A legutóbbi tényleg, érzékelhetően eltér a korábbiaktól, egyenletesebben megy és tényleg takarékosabb is), egyszer pedig magát a tempomat-programot frissítették egy újabbra (azt a szoftvercsoportot, amiben ez is benne van, ha a motorvezérlést, akkor azt, akkor összesen négyszer.). Soha semmilyen probléma nem volt sem az installálásnál, sem a használatánál.
De azt tudom, hogy 2006/03- körül mintha lett volna vmi elektronikai változás a kocsiban, cseréltek nem kevés dolgot, tehát Smíróé akár emiatt is lehetett zűrösebb. De amennyire hallottam, a mai napig tesznek tempomatokat utólag, még 308-ba is, szóval...
Egy a tuti: Frédiék néha marhára elő tudják adni a paráztatást (ki nem emléxik vmelyik mondatra ezek közül: "nem szabad frissíteni, mert meg fog halni a BSI", "...mert elveszted a tempomatot", "a michelin gumi jó, a többi egy rakás f&s...", nem lehet feltenni alufelnit a 307 sw-re pótkeréknek." "nem létezik, hogy a hamutartó villany miatt nem megy a fényszóróállítás..." stb.), amik egy részéről kiderült, hogy lefelejtették előle, hogy "úgy vélem", "azt hiszem", stb. És végül pl a fenti felsorolásból (naná, hogy velem történt mindegyik) nálam egy sem jött be.
Ez - természetesen - nem vonja kétségbe sem a szakértelmüket, sem az ügyfélhez és a szereléshez való pozitív hozzáállásukat! De az is igaz, hogy miattuk vettem feleslegesen EGR szelepet (egy nem teljesen felkészült kolléga hibája miatt).
Semmit nem programoznak újra, semmit nem tudnak ezzel tönkre tenni. A kar szoftveres felismertetéséhez nem kell semmit elállítani. Szerintem. Akkor vágják ki a helyét is, amikor már müxik. Egy próbát megér szerintem. Ha lesz annyi időm, amennyi sajna nincs - holott Ádinak is ígértem valamit - akkor lehet, elindulok én is a limit bekapcsolására valamerre.