Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Azt nem értem ha zárt rendszer van és ha valahol szivárog a víz, akkor ott, hogyan a bánatba tud levegőt beszívni. (Esetleg úgy, hogy ha szívott a szakasz. Végülis hallottam már olyat, hogy visszatérőbe beépített autom. légtelenítőnél szlopát kis levegőt a rendszer. -csak hangosan gondolkodtam).
A helyi forrásnak más a hangja és az folyamatos sajnos volt részem benne a gázkazán-nál.
El vizkővesedett a gázkazán és mivel szakaszokra volt bontva a kazánrész igy a többirészen volt cirkuláció csak ahol a vizkő elzárta ot felfort a viz. Ez egy folyamatos pezsgő hang (hasonló mikor egy fazékban kezd melegedni a viz).
Ez viszont néha néha jelentkezik tehát nem folyamatos, de ezekszerint másoknál is ez előfordul.
Bár én csak a második próbabegyújtáson vagyok túl, de a másodiknál nálam is bugyborékolt a kazán. Én a hang helyét a rostély felől hallottam, ami csöves, azaz ott is víz van.
Én akkor arra tippeltem, hogy parázs miatt helyi források alakultak ki a rostélyban.
Ez elképzelhető? Vagy pedig még sok a zoxigén, és az válik ki olyankor?
ha a termosztatikus szelepre gondolsz, ami 60 fok körül tartja a kazánban a vizet.
Ha bárkinek kell, lesz hamarosan egy eladó Acaso termovar szelepem 1" BB kvs 9, 61C, használt, tavasz óta működik kifogástalanul csak kicsinek találom a 35 kw kazánomhoz, ezért vettem egy esbe 511-et.
Te két külön dologról beszélsz. A Discoverys eset a tengeralattjárokkal az ugye a KAVITÁCIÓ mint jelenség. Ez nem más mint a vízben a forgó lapát egyik oldalán drasztikusan leesik a víz nyomása és ettől felforr ott a víz. Ezek a buborékok elposszannak és ezt hallják a hanglokátorral.
A másik eset a vízben oldott oxigén kiválása 60 fok felett. Ez zárt rendszerben többször nem fordulhatna elő abban az esetben, ha ilyenkor sikeresen ki lehet légteleníteni a rendszert. Fontos megjegyezni ide vágólag, hogy különös figyelmet szenteljünk a tágulási tartály előfeszítési, és a rendszer nyomásának harmonizációjára. (szerintem...)
Most néztem hátrafélé legalább 10% os oldalt a kijővő felé 5% os emelkedés van, legalábis a külső burkolaton. Na mindegy hagyom így mivel már fűtűnk ezerrel.
A kazán 2 éves de új korában is csinálta, meg a régi is, ez nem forralás mert nem folyamatosan jelentkezik, kb. félóránként. Tehát ez ojan mikor keletkezik egy bubórék és azt az áramlás fel viszi.
Micro bubórékokat kelthet a sziv. lapátjai (a napokban láttam a Diskovery tv-én a jenkik mit kisérleteztek a tengeraltjárojuk hajócsavarján, hogy ne keltsenek micró buborékokat pedig ot jóval nagyobb a nyomás)
másik ha melegitesz egy fazékban vizet, még jóval a forráspont elött keletkeznek szemmel láthatóan
ezek a kis bubórékok. Valószínű a vizszintes viztereknél reked megvalahól, de mióta felraktam a spiro légtelenitőt a radiátorok légtelenítőinél meg szünt a sziszegés, tehát a redszerbe nem megy be a levegő.
Fűtés átalakításhoz szeretnék tanácsot kérni. A nyarat sajnos "elaludtam" így most kell nekivágnom.
Mellékelten egy általam elképzelt bekötés.
Adott két különálló fűtésrendszer "lakás" és "műhely", zárt rendszerek és gázkazánnal fűtünk.
Ez a két rendszert összekötném egy vegyes kazánnal és egy 1000L-es pufferral.
Terv szerint a vegyes kazánmnal fűtöm a puffert; a pufferből lesz egy hosszú (kb 75m) fűtőköröm (a lakás bekötés és a vegyes kazánház kb 30 méterre vannak egymástól, máshol nem lehetett megvalósítani, a fűtőkör egy része szabadban, egy része a műhelyen belül található, szigetelt armafilttel és kapott egy rozsdamentes borítást is).
A fő fűtőkörről egy zónaszelep(ek)kel kap igény esetén meleget a "lakás" és a "műhely". A puffert 90°ra fűteném, az olajégő leáll, ha a puffer teljesen fel van fűtve, és bekapcsol ha 65°alá esik (ennek a vezélrését még nem tudom, majd ki kell tapasztalni).
Utólag arra kondoltam, hogy az előre menő fő fűtőkörben valamilyen keverőszeleppel beállított értékű vizet keringettetnék. (nem gondoltam direktbe 90°os vízzel fűteni a "lakás", "műhely" köröket).
Kérném, hogy nézzétek meg a bekötési skiccem, ha valami nagy hülyeséget látnátok korrigáljátok. Esetleg milyen más elemeket tegyek még be...
kazán: Demrand 6 tagos öntöttvas
puffer: Plan/Gépész csop. 1000L hcs nélkül 8+4 kiállás, szigetelés 15cm kőzetgyapot + 2 cm polifoam.
A gázkazánok kimenő oldalon kapnak visszacsapó szelepet; vegyesre nem terveztem hűtőkört, mert olajtüzelésem lesz ( olajégő szabályozott lesz).
Későbbiekben szeretném az egész rendszert valamilyen módon automatizálni, hogy egy kisebb dobozból "könnyedén" vezérelhető beállítható leszen a rendszer, illetve lássam a pufferben a rétegzett vízhőfokokat, egyéb pontokon a zőmérsékleteket.
Várom az ötelteket és tanácsokat. Az átalakítást mindenféleképp még a héten meg kell ejtenem.
Én 2 érzékelőt akartam 1 REX-re kötni és 2 dolgot akartam vezérelni ennek megfelelően. Te 1 érzékelővel akarsz 2 REX-et vezérelni, ami különböző hőfokoknál csinál majd valamit, igaz? Ez így más. Ezt lehet valsz.
Tisztelt fórumozok, kérdésem lenne, hogy más kazánoknál is halható üzem közben néha bugyborékolás,
ez akkor halani mikok eléri a kazán az üzemi hőfokot (80°) és kb. félóránként halani a kazán vizteréből.
Feltételezésem közép v. alsó résznél a micró bubórékok össze álnak az áramlás viszi tovább, és ez adja azt a hangot. Szerencsére a rendszerbe nem jut be mert több légtelenitő van. A nyomás stabil honapok óta, szivárgás nincs, tehát kivűlről nem jut be levegő egyébként zárt rendszer van.
Nem olyan rossz az! Indulásnak megfelelő (jobb, mint kézzel kapcsolgatni:)). Egy telet végigfűtöttem vele (a képen még láthattad is). Persze az is igaz, hogy most már úton van a két rexi, ami le fogja váltani ezt a csőhörgőt is. Egyébként nem mindenki igényli a visszajelzést arról, hogy megy-e a szivattyú és éppen hány fok a víz. Te igen, én igen és még sokan mások, de van aki letojja és csak az érdekli, hogy meleg van-e? ///Főleg a hölgyek és a humán beállítottságúak, vagy tévednék?:)))///
1 éve csináltunk egy bazi nagy kandallót (400kg, 29,5kW, 2 körös), bazi sok pénzért (3500eur volt csak a kandi). Külön kellett hozzá venni egy gyári vezérlőt (80 eur), amiben be vannak drótozva a szivattyúk indulási és leállási hőfokai (57/53). Jó, jelzi a kazán vizének hőmérsékletét, megy-e a szivi és tiltja a cirkót is, na de ennyi pénzért még nem is babrálhatom?:))