Ezen a tempomat dolgon én is variálok már egy ideje, de eddig ahol érdeklődtem vagy horror árat mondtak (60k + áfa akciósan, hehehe) vagy nem értettek hozzá vagy mindenféle rémtörténettel riogattak és lebeszéltek.
Szóval ha valaki mostanában berakatja ossza majd meg a tapasztalatait és hogy hol csináltatta + mennyiért.
Amúgy az enyém 2002 évjáratú 2.0hdi 90Le (vagyis ennyi volt a chip előtt :))
Nem rossz, de a GPS-el az a bajom hogy az csak egyszer szól ha gyosabban hajtasz, ha nem lassulsz vissza nem figyelmeztet többet, meg nem azonnal figyelmeztet hanem amikor már tartósan benne vagy a büntis tempóban. Addig meg akár 5 trafin is keresztülmehetsz.
A másik dolog hogy csak akkor használom ha ismeretlen úton haladok. Az ismert utakra nem viszem magammal, és pont ott vagyok bátrabb a kelleténél.
Eddig 2 tempomatos kocsit vezettem, de már azis élmény volt, hogy nem nekem kellett a gázt nyomvatartani. Bár mostmár kezdenek elég zsúfolttá válni a pályák és nemsokat lehet használni.
Elgondolkodtató így a limiter... ha asszony vezet, előtte 'véletlenül' bekapcsolná az ember és nem kapnék csekket... vagy legalábbis nem gyorshajtásért! :)))
Hű az az ablakmosós cikk érdekelne. Merre keressem? Itt volt valhol? Már csak a lökös és dob"lemez" összefogatás volt hátra, hogy kijöjjön. Azzal nem boldogultam és inkább összeraktam.
Talira tervezek menni, ha Te is akkor ott mindent megmutatok ülésfűtésből. Ha hamarabb nekiállnál akkor fotózok is! Talira talán nekem is lesz Tempomat. :)
Rákérdeztem egy Pugos szerelő ismimre, aki elmondása szerint simán meg tudja csinálni, csak szerezzek megfelelő kart. Sajna a fékpedálnál a kapcsoló nem "tempomatos" tehát azt is cserélnem kell vagy kiegészíteni mégegyel. :(
Aki szintén gondolkodik a tempomat témában annak egy kis infó a fékpedál kapcsolóró:
A fehér fékpedál kapcsoló 2vezetékkel a csatiban nem elég, de akinek piros kapcsolója van amiből 4 vezeték jön ki az már tempomat támogatott, vagyis oda nem kell más előkészítés fékpedál téren.
Ha ez ebben a formában nem igaz akkor én kérek elnézést! :)
Az enyémbe sajna nincs tempómat,nálam a GPS vissit ha túllépem a sebességet,ez is valami.Szeretek az autóval nem egy sebességtartományba menni még autópályán se.Lassan annyi a kényelmi funkció a kocsikba hogy elveszti az ember a vezetés élményét.
Ameddig én néztem: a lökhárító és a dobban levő műanyag betét patentozva van, oda kell a műanyag benyomós fejű patent. A lökhárító alatt középen van még egy borítás kb a hűtő alatt a motorig, a zárhídra csavarozható fém csavarokkal. A műanyag dobbetét pedig a karosszériához, az első nyúlványhoz is van patentolva benyomós fejűvel. A lökhárító és a doblemez kapcsolata is patentos belül. A doblemez jobban mondva dobműanyag alá beférsz ha alulról már levetted a burkolatot.
Elvileg ennyi de valahol volt egy leírás az ablakmosó tartály szelep javításáról ott volt fotó is hogyan vedd le a lököst.
A tempomathoz még annyit, hogy az utólagos tempomat nem fogja a kilométer számlálón kiirni a beállított sebességet.
Legalábbis nálam nem. 2003-as autó, utólagos tempomat (2008as). A kar meg lehet limiteres vagy se, ez tök mindegy, az enyém az, de a limites funkciót nem tudja.
Martinka: Lehet ősszel megkereslek ülésfűtés ügyben, ha addig nem futnánk össze. Ez a dolog még hiányzik a jószágból, és asszony szereti (na jó, én is).
Tempomat:
1. a vaterás kép kísértetiesen hasonló, mint ami az enyémben van, szerintem nagy esélyes, a kérdés az, hogy melyik buszra van kitalálva ugyei ...
2. én protestálnék a limiter mellett, igenis kell. Ha már utólag építitek bele véleményem szerint mindenképpen olyan legyen, ami tudja.
Volt szerencsém sok autót tesztelni, így kitapasztalhattam melyik extra hasznos, melyik nem. Egyértelmű volt számomra, hogy a tempomatot CSAK limiteressel szabad venni.
A tempomat cruize része kizárólag üres közúton, vagy pályán hasznos, amikor nincs az, hogy ráfutsz állandóan az előtted bóklászóra.
A limiter viszont mindenhol jó. A működése ugye annyi, hogy beállítod a max sebességet és addig te szabályozod az autó sebességet, csak túl gyorsan hajtani nem enged. Nálam ez úgy van belőve, hogy 55-ön a limiter, és városban benyomom, így nem kell a rendőrök miatt parázni (ez 52 GPS szerint), viszont tudok alkalmazkodni a forgalomhoz. EGyébként a limitert felül lehet írni vész esetén, előzéskor stb. ha határozott padlógázt nyom az ember, nem kapcsol ki, de engedi a túllépést.
A másik a tempomattal kapcsolatban a lábbehúzás. Gondolkozzatok, a jobb lábbal fékezel. Ha magad alá húzod és bármi van, a reakcióidőd a sokszorosa, mintha a pedálról emelnéd át! Én mindig ott tartom a pedáloknál, hacsak tényleg nem egy kihalt autópályán megyek, és kicsit bosszant, hogy nem alakítottak ki egy lábtartót a jobb lábnak és pedálvonalban, az lenne a királyság.
3. Ami még szerintem megfizethetetlen extra, a sötétedő visszapillantó tükör. Aki mögött már jött refit használó vagy rosszul beállított lámpás barom, tudja miről beszélek :)
A képet látva már értem is azt amiről Ádi írt. :) A felajánlást elfogadom, ha neked nem válik be átveszem, de nyílván csak akkor ha nekem tutira jó lesz. Amúgy elég drága papírnehezék lenne belőle. :)
Volt asztalon egy ilyen lámpa. Kicsavaroztam a projector lencséjét (3db torx csavar), majd kivettem a lencsét és a foncsorát. A lencse helyén tuszkoltam be rongyot és próbáltam letörölgetni. Hol a fakanál nyelével, hol kartonpapírból vágott visszahajlított 'pálcával'. Az index környékén megszenvedtem vele, de nagyon. Ha nem megy a roncsolásmentes lökös leszedés, akkor megpróbálkozok a helyén kipuccantan. Már szereztem mágnest és kisebb fémlemezt! :)
Nálunk a márkaszervízben egy vonalbemenet bekapcsolásra is el akarják kérni a teljes motordiagnosztika árát! Fehérváron jártam és beszaladtam az ottaniba és ott már csak 4eFt-ot mondtak rá. Ekkor rájöttem, hogy itthon a Ford msz-nél semmivel sem jobbak, így csináld magad szakkörös leszek. (Sajna a diag kábellel is elakadtam. Valami trükk van a gyáriban, mert egy normál can-buszos kábelt nem fogad el a mocsok- elm327-ből - így kell még kutakodni kicsit.) Szóval a lényeg. Egyszerűbb, jobb, ha én csinálgatom a kocsit egyelőre.
De ha tudtam volna, h egy huszasból kijön Pesten, akkor nembiztos, hogy belekezdtem volna.
Annakidején próbáltam információt szerezni arról, hogy a gyári szinzezett oldalablakok menyire UV-szűrősek. Persze nem találtam semmi infót.
De tavaly csináltattunk vettünk ilyen UV hatására szinesedő napszemcsit (oakley amúgy) és azt vettük észre, hogy az utastérben teljesen átlátszó, míg lehúzott ablak mellett besötétedik rögtön.
Tehát a gyári üvegek is meglehetős UV szűréssel rendelkeznek, ami azért megnyugtató egy meglehetősen érzékeny bőrű gyerek mellett. :-)
Sajna nem tudok válaszolni, (hogy akkor meg minek írok, mi? Hogy ne maradjon szó nélkül a kérdésed.) de nem is rémlik, hogy valakinek itt lett volna ilyen baja az elmúlt három-négy évben. Szóval más nem nagyon jut eszembe, mint az, hogy akárhonnan az országból fel tudod hívni a frédi-béni Pug szerviz bármelyik kirendeltségét (üllőit előbb), és kérni egy szerelő kollégát, és elmondani, hogy te ilyet láttál a hűtővized tetején, és nem tudod, mire gondolj, hogy akkor most a motorból jött az olaj vagy honnan a fenéből került oda és mekkora lehet itt a baj, ha egyáltalán van. Legfeljebb nem leszel okosabb semmivel annál, mint amilyen most vagy, de hátha mondanak vmit, pl hogy ne aggódj, mert ha a motorból jönne az olaj, akkor ilyen és olyan tüneteket kéne még produkálnia a gépnek, és mivel ez nincs, valószínűleg másképp került oda, művi úton, nem hiba miatt. (De hogy tényleg hogyan, arra ötletem sincs...)
Na igen, néha engem is megkísért, hogy felhúzott vagy keresztbetett lábbal, netán törökülésben vezetgessek, kormányozgassak, mikor éjjel tök üres a pálya előttem-mögöttem, és már baromira nem esik jól a lábamnak, hogy a bedagadás határára kerül a sok üléstől, de aztán mindig leállítom magam, pl. egy akármikori defektre gondolva, és így jobb a békesség alapon a jobb lábam előtt nem lehet semmi, még a bal sem, mindig egy mozdulattal el kell tudnom érni a féket.
Felesleges kiszerelned, ha látható a sérülés, vegyél autósboltban "car system" vagy "berner" karosszéria tömítö pasztát kend be ha száraz és kész. Úgy néz ki mint a sziloplaszt de brutális jó anyag.
Ha jól emlékszem: Felső-belső burkolat leszed. Aztán benyúlsz pl csavarhúzóval és van 2 fül amit ÓVATOSAN el kell nyomni és szépen ki tudod húzni a helyéről a pótféklámpát. Egyébként fém foglalat nélküli 5W os izzó van benne.... nektek :D:D:P
Kicsit túlzásba viszitek a parát, a tempoval kapcs. Bementek bepattintanak egy kart a helyére, átállítanak 2-3funkciót aktívra nyomnak egy entert kész, ha nem másik kar próba. Nem olyan nagy dolog ez hogy ennyire körül kelljen járni. A számtekeseknek külön:itt külön menü rendszeres kezelö felület van tehát nem tudnak összekuszálni semmit, tehát nem bitenként írják be a tempot a programba.