Rétsági buszállomásra egyszerre bejön hat átmenő járat busza. Ebből kettő a rejtélyes "menetrend szerinti járat" nevű végállomásig közlekedik, kettőn fordított útirányú tábla van, kettőn talán jó tábla. Ja és nincs az irányoknak fix kocsiállása. Találd ki aztán hogy melyik a te buszod.
Például bejön két Vác-Balassagyarmat feliratú busz, nem tudni, melyik megy Vácra és melyik Gyarmatra, ugyanis itt van a "pók"... :o :O
Ha ilyen kihasznált erre a busz, miért nem rázzák gatyába a vonatot?
Normális pályán tudná hozni az 1 órás menetidőt Gyarmat - Vác - Nyugati között.
------------------
Fizikából hányasod volt ?
Ugye nem Te voltál fizikából az osztályelső ?
Ha egy vonat Bp-Nyugati pu és Balassagyarmat főpályaduvar között 59 perc menetidőt produkálna kb. 20 megállással, akkor a Berkenye előtti kanyarokban - a centrifugális erő miatt - kiesne a tömés az utasok fogából.
más
Ugye földrajzból se Te voltál az osztály legjobbja ?
A buszállomásunk legnagyobb baja szerintem hogy nincs rendfenntartás. A rendőröknek el kéne távolítani a váróban lakó, ott piáló és bagózó csöveseket, a külső teret be kéne kamerázni hogy a hülyegyerekek ne merjenek rongálni. Az épületet 2 éve kívülről ráncba szedték de a "kedves utasok" által idő előtt amortizálódik. A wc is pár éve lett felújítva de wc-s néni híján elkezdték szétverni, a csapokat lelopták, így semmi értelme. Az útburkolatot és a gyalogos járófelületet viszont már 20 éve fel kellett volna újítani, az úgy szar ahogy van. A csukósokkal meg nem kéne felugratni a halszálka végén, nagyon amortizálja a padkát, burkolatot. Jó, tudom nincs hely. Talán utóbbinak is következménye egy másik szolgáltatási színvonal csökkenés: induló buszok helyére parkolnak a pihenők, így vagy az úton kell felszállni, vagy valahonnan messziről jön a vezető szólni az utasoknak hogy máshol indul. Ismeretleneknek gyakran esélyük sincs.
1./ Az mennyire megszokott hogy ma este a Budapest - Balassagyarmat vonalon egy Classik Ikarus 256 (asszem ez a típusa) közlekedett?
2./ Az nem csak elővárosban jár?
3./ Mindenesetre balkáni állapotok voltak olyan tömeg volt és kényelmetlen.
--------------------------
Az Ikarus-256-os típusú autóbusz kimondottan távolsági típus.
Nagy a valószínűsége, hogy nem igazi Ik-256-tal utaztál, hanem a típus életciklusának végén, hasonló főtipusszámban (256) de eltérő altípus számmal, pl. 44 vagy 52 gyártott változattal.
Esetleg C56-tal?
Azok már elővárosi konfigurációban készültek.
A zsúfoltság igen ritkán függ a típustól.
Pénteken (igaz más napokon is) a Budapest-Bgyarmat járatok , délután, majd mindegyike másod- és harmad résszel közlekedik.
Úgy látszik tegnap mákszem került a gépezetbe ha egy kocsin nyomorogtatok.
Az mennyire megszokott hogy ma este a Budapest - Balassagyarmat vonalon egy Classik Ikarus 256 (asszem ez a típusa) közlekedett? Az nem csak elővárosban jár? Mindenesetre balkáni állapotok voltak olyan tömeg volt és kényelmetlen.
Nem is lenne ezzel baj,ha nem lenne annyira legatyásítva a szolgáltatás.Na de hátha lesznek új(abb) buszok is.Én ezekkel nem mernék még egy télnek nekivágni.
Az M6LOG már toborozza az új feladathoz a munkaerőt. Valószínűleg a jelenlegi alvállalkozóktól is átveszik az embereket.
Ami a buszokat illeti: a Pest megyei alvállalkozáshoz 250 db busz bérlésére írt ki tendert a Partiscum, amit azzal a lendülettel tovább is ad leendő alvállalkozójának üzemeltetésre. A tenderkiírás alapján a járműpark kb. kétharmadát a jelenlegi alvállalkozóktól vennék át (King Longok, Temsák, Intourok, esetleg az Interregiok), a többi, túlságosan öreg járművet (pl. MAN csuklósok) újabbakra cserélik.
A másik alvállalkozás (a HOMM-ot és Szekér-Transz-t váltó) esetében az alvállalkozónak saját járműveivel kell ellátnia a feladatot.
Tehát jön egy cég eszköz,és ember nélkül,és viszi a munkát.És mi lesz a sofőrökkel?Munkaerő nélkül is lehetséges?Mert annak a bérlése nem egyszerű történet.De gondolom csak sofőrrel együtt tudják kiadni,mert abból egyébként sincs.
És a buszok?Egynémely King Long nagyon leharcolt állapotban van már.
A Partiscum Busz már megkötötte az alvállalkozási szerződéseket a Volánbusszal, az eddigi alvállalkozók helyét ők veszik át. A tenderekkel a Partiscum Busz keres alvállalkozó(ka)t. Pest megyében is az M6LOG lehet a befutó, bár itt egyelőre képlékenyebb lehet a történet, ugyanis a járműállomány nagyjából kétharmadát a jelenlegi alvállalkozóktól (Kontakt/T&J/Color) vennék át.
Egyelőre semmi. A Pest megyei tenderen az eredményhirdetésre várunk. HOMM/Szekér-Transz területén március vége az ajánlattételi határidő, de jó eséllyel az M6LOG lesz a Partiscum alvállalkozója (utóbbi esélyes a Pest megyei tenderen is).