Ilyen lett. Ha az időjárás engedi még valamikor alapozás és festés következik. Finom kapirgálásokra jó lesz, egyébként körbe elforgatható, különböző szögekbe állítható.
Egyik barátom traktorjának motor felújítását télire elvállaltam.Csupán embertársi segítségnyújtásból valamint szakmai kíváncsiságból, no meg szivesség-segítség viszonzásául .Végez a betakarítási munkálatokkal és máris utánfutóra kerül a motor és be a műhelybe!
Én már lecsupaszítva hoztam el az EO-t, csak a nagy szivattyú volt rajta, a segédalváz első fele, a nagy hidraulika tartály és tartója, illetve a tolólap munkahenger tartója. Már asszem egyszer írtam, hogy van egy traktorexport nevezetű cég ahol kicsi pénzért lehet kapni fődarabokat.
Most is lehetne ha pl olyan műszaki kultúrával rendelkeznénk mint Ausztria vagy Csehország, ahol a mai napig kapsz alkatrészt egy 50-60 éves Zetor-hoz, Steyr-hez. . . Nameg persze, ha nem hordtuk volna el a kohóba a rengeteg felhalmozott új alkatrészt, mert bizony mi hordtuk el nem más!!!!!
A TSZ-es világba volt egy megboldogult műhelyfönököm,szegény az azt mondta :
-Az a jó mikor valami el van törve,akkor nem kell gondolkodni,hogy hol a hiba ,azt rögtön lehet látni.Ime egy példa.Ezt sem kellett háromszor szétszedni,hogy megleljen mi diagnózis:
Rég jártam erre:-). Igaz nem sok minden történt traktoros ugyben nálam, mert nagyon kevés időm van mióta átmentem a Máv-gépészethez a trakciótól. Pénzre mondjuk nincs panasz. Nem sokára kész a húzó lapom, amiatt nem is voltam Kövesden idén mert azt hegesztettem ezerrel. Az első próba megmutatta hol kell merevíteni, a második jobban sikerült, még a lemez hátoldalát kell merevíteni és utána alapozás, festés és kész. Ezután jön a szállítóláda project. A kismotor pöpec azóta is.
Az előbbi eszmecseréhez hozzászólva, az én gépem első vezértömbjében is van úszó állás.
Az igazság az, hogy eléggé viseltes állapotban van, több ízben meg van nádalva, de már a hegesztések is el vannak repedve. Bízom benne, hogy a rá váró 4,5 hektárt kibírom vele szántani ezzel a bölcsővel is, de ha hosszútávon is látok benne fantáziát, és marad a portán, akkor szeretném kicserélni.
A gép Mezőcsáton van, ez Miskolctól kb. 30 km délre. A masina '84-es, külsőleg jó bőrben van a szivattyú, a belsejét még nem láttam. Fogalmam sincs mennyit érhet, de majd körülvizslatok. Nem jönne rosszul az ára, mert lassan minden pénzem felemészti az átalakítás, egy kis olaj egy kis zsír, lámpák, kapcsolók, műszerek, és még akksim nincs is, az önindító szerelőnél, de ezekkel Ti is biztos tisztában vagytok.
A műszerfal tábláján Jumz 6 AM szerepel, az ajtón meg EO 2621, nem tudjátok hogy milyen első vázöntvény passzolhat hozzá?
Képzeld Alsónémedin vásároltam egy T16-ost. Egy Novor 1000-est szeretnék a gerendelyére építeni és egy kisebb rézsűkaszát, de még se Novor, se rézsűkasza, se idő a traktor rendbetételére.... Üdv. Feri
Igen, légtelenítve megvolt, de bajok vannak bőven:
visszacsapószelepen állítani kell, vagy tán már nem is igaziak, az egyik fordítómunkahenger mozog, a szorító lemeze cserélt, és nem alkalmas, hogy tartsa, nomeg a fordító oszlopnak is van 10 cm holtjátéka, de még az alsó rögzitó csavart nem tudtuk meglazítani, hogy szorítsunk rajta.