Miért ragaszkodsz a Cv2 motorjához? Ha az a lényeg, hogy 4 ütemű motorod legyen, szerintem sokkal jobb a Suzuki 1000 ccm-is 3 hengeres motorja. Az USA-ban sokan használják ezt a tipust UL gépekben, ott Geo néven árulják.
A motor teljesen alumínium, szárazon 45 kg, + hozzájön még kb. 15 kg hűtő, hűtővíz, olaj, generátor, stb.
Mivel a suzukik szinte soha sem romlanak el, elég könnyen be lehet szerezni egy ilyen motort, nekem legutóbb 50e Ft-ért ajánlottak egyet minden elektronikával együtt. Akik már alakitották át ezt a tipust UL gépbe, a régebbi karburátoros változatot ajánlják, mert az a legkönnyebb, és könnyű tuningolni. Tuning nélkül 50 Le a teljesítménye, ami kb. annyi, mint a Rotax 503-nak, átlagos pilótának, nem túl nehéz utasssal bőven elég.
Ha csak egyedül akarsz repülni, esetleg termikelgetni is szeretnél, inkább egy könnyű egyszemélyes trájkot kelllene építened, egy 20-25 Le-s motorkerékpár blokkal. Neked biztosan nem okozhat gondot egy trike építése. Én ugyan nem vagyok gépész, de saját magam terveztem és építettem a gépem.
Magamról bemutatkozásképpen: Eddig csak vitorláztam, összerepültem pár száz órát. Repülőgépszerelőként dolgozom, a munkahelyem mellett nincs lehetőségem vitorlázni, viszont régen vágyom egy önerőből felszállni képes légbenjáró szerkezetre. Az egyik kollégám vett egy trabant motoros sárkányt, és én is kedvet kaptam a sárkányozáshoz. Viszont személy szerint nem vagyok megbékélve a kétütemű motorokkal, ennek korábbi személyes okai vannak. Viszont az emlékezetem szerint valaki-valakik már szereltek Citroen CV-2-es kacsa motort sárkányba, igaz, hogy csak együlésesbe. A megoldásai nagyon tetszettek, az fogyasztásával is meg lennék békélve, mint az egyik leginkább figyelembe veendő költség. Viszont már nem emlékszem, hogy hol láttam a gépet, és kit tudnék megkeresni a szerkezeti megoldások, beépítések ügyében.
A segítségeteket kérem.
Tud-e valaki ilyen motorral felszerelt sárkányról, akinek a gazdája sagítene rajzokkal, vagy lehetőség lenne lefényképezni, leméretezni a motor beépítést? Esetleg üzemeltetési tapasztalatait megosztaná velem.
Előre is köszönöm, és mindenkinek boldog, békés ünnepeket kívánok.
A sárkányrepülés és a siklóernyőzés nem tilos, de ezek motoros változatai (motoros sárkány, hátimotoros ernyő) a környezetvédelemre való hivatkozás miatt be van tiltva Ausztriában. Legalábbis nekem ezt mondták a klubtársaim, akik körberepülték Magyarországot az országhatáron kívül motoros sárkánnyal. Ausztrián is keresztülrepültek, de a légiirányítóknak nem mondták hogy sárkánnyal mennek.
Kicsit túlzó a cikk, annyira nem egyedülálló ez a gép. Az oroszok már több mint 10 évvel ezelőtt csináltak hasonlót. A trike légellenállása valóban sokkal jobb mint pl. egy Jet Star-nak, de a szárny továbbra is egy hagyományos flexibilis sárkány. Hiába áramvonalazzák a végtelenségig a trájkot, ha a szárny siklószáma alig haladja meg a 10-et.
A sebesség is inkább a szárnytól függ, a 120 km/h utazósebességet nálunk pl. 3 sárkány is tudja a klubban, pedig azok itthon készültek. A trike 11M Ft körüli ára irreális, ennyiér már "igazi" repülőt is lehet venni.
Egyébként nekem nagyon tetszik a gép, de amíg a szárnyakat nem fejlesztik tovább, addig inkább csak dekoráció egy ilyen trike. A gyalogsárkányokon pl. már 10 éve eltüntek az árbócok!
Ami még érdekes, hogy Ausztriában TILOS motoros sárkánnyal repülni!
Vhol fennt voltak a neten a polgári repülőorvosi minősítés feltételei, most viszont nem találom őket. Ha bárkinek bármi infója van erről a lapról, kérem írja le
Eladó: 'A'keretes Trike Molson motorral, 2003-ban felújított
kifogástalan állapotban.
Esetleg 2 személyes trike-ra csere is érdekel.
Megtekintheted: http://j2nagy.freeweb.hu/index.html
(032_hi.JPG,034_hi.JPG)
Velem csak egyszer fordult elő, hogy ellenőrizetlen géppel szálltam fel. Miután észrevettem, hogy az összerakótársam elfeletette a bal oldali alsó latnikat betenni, és az utolsó 3 felsőt sem kötötte be, -ezért szépen libegtek a madzagok reptében- megfogadtam, hogy minden alkalommal átnézem. Ma már rutinból kukkolok, még kigurulás közben is. :-)
Nekem is sokszor csak a levegőben jut eszembe, hogy át sem néztem a gépet start előtt....
Most hogy több gép van a hangárban, előfordul hogy a kipakoláskor egymásba akadnak a szárnyak. Egyik alkalommal sikerült az egyik gép szárnyvégével a másik szárnyvéghatárolóját beakasztani a latni alá. Természetesen a gépet nem nézték át a start előtt (mikor leszálltunk még jó volt...). Elemelkedés után viszont rögtön észrevette a pilóta hogy valami gond van, szerencsére le tudta tenni a gépet, nem sérült semmi. Azóta legalább a szárnyvéghatárolókat megnézzük.
Elmegyek hozzátok látogatóba... és ott is maradok. :-)))
Már annyira megszoktam a szerelést, hogy szerintem hiányozna. Meg aztán, így biztos, hogy minden alkalommal átnézem a szárnyat. Egy hiba sem maradhat rejtve.
A régi vicc jut eszembe, amiben a kislány kéri az apját, hogy meséljen azokról az időkről, mikor még fel kellett állni, hogy a TV-n csatornát válts.
Ha látogatóba érkezik hozzánk valaki más reptérről, el vannak hűlve, hogy milyen kényelmes dolgunk van. Régebben 8-9 gép volt a hangárban, akkor még járó motorral is lehetett bent közlekedni. Most 12-13 sárkány van bent, ennyi még elfér úgy hogy nem kell levenni a szárnyat a trájkról.
Több klubtársam is azt mondta, hogy abbahagyja a sárkányozást, ha szét kell szedni a gépet a tárolás miatt, ezért most szóba került a létszám maximálása. Ez számomra eléggé furcsa, mert én azt szeretném ha minnél többen repülnénk, legfeljebb a kevesebbet repülő pilóták kerülnének hátra, vagy esetleg nekik kellene levenni a szárnyat. Nekem egyébként nem szokatlan a szerelés, mert a gyalogpilóták naponta többször is kénytelenek nyitni-csukni a szárnyat, de a motoros klubtársaim úgy megszokták az összeszerelve tárolt gépeket, hogy el sem bírják képzelni milyen lehet amikor még a szárnyat is nyitni kell.
A gyalogszárnyakat egyébként elég jól megviseli a sok szerelés, régebben főleg a latnizsebek koptak el, meg a belépőt tette tönkre a köves talaj, de a korszerűbb (külföldi) szárnyakat állítva is lehet nyitni, azokra sokkal jobban lehet vigyázni.
A szárnyat? Ehh... a trike-t is össze kell hajtogatni, ha egyáltalán be akarjuk vinni az ajtón! Ha 6 gép van bent, akkor a gyűlést az udvaron kell tartani mert nem férnénk be. :-/
Szerelés? Már eleve így tanuljuk/tanítjuk ezer éve. Legalább a növendékek megtanulják, és a csavarok is faszán bekopnak. :-)))
Most bontom le a saját garázsomat (80nm) itthon, annak az anyagából, plusz esetleg hozzácsapott cuccból akarunk egy viskót összetákolni egy ideiglenes helyen, bár az is mindössze 3 összecsukott gépnek lesz elegendő. Nehéz élet ez...
A siófoki elvileg nemzetközi, de szerintem a csőd a cél. Már saját határőreink sincsenek, úgy kell kihívni őket a közeli VÁMudvarról, ha külföldi gép érkezik. Nálunk kb egy gépen sincs rádió. Nem is nagyon lenne kivel kommunikálni, a madár se jár felénk. A toronyra meg a fene se kíváncsi. :-)
A szárnyat nyitva tároljátok, vagy azt is össze kell csukni?
Biztosan meg lehet szokni, hogy ha repülni akarsz egy órával hamarabb ki kell menni a reptérre, de az sokkal jobb amikor csak kitoljuk a gépet a hangárból és már repülhetünk is.
Saját hangárt nem tudtok építeni? Nemrég láttam egy hirdetést a sarkanyrepules.lap.hu-n, ahol fóliasátorhoz hasonló hangárt árulnak. 4 gép fér el benne nyitva.
Nálunk az a gond, hogy megpróbálják a repteret úgy üzemeltetni, hogy a nemzetközi előírásoknak is megfeleljen. Egy nemzetközi reptéren elég szigorúak a beléptetés szabályai, más kérdés, hogy nálunk alig van forgalom. Amikor kötelezővé tették a reprádió használatát, sokan háborogtak miatta, de végül mindenki megvette, most meg sokszor jó hasznát vesszük, amikor egymást keressük a légtérben. Szerintem a mostani beléptetési rendszert is hamarosan megszokjuk, és ha a nagygépes forgalom nem fog ugrásszerűen megnövekedni, még jó pár évig fogunk Debrecenben repülni. Bár ha a transzponder használatát előírják, akkor szerintem eljön mindenki, mert a transzponderek árából tudnánk venni egy akkora földet, ami egy ul reptérnek bőven elegendő lenne.
Nálunk is vannak hangárgondok, pedig csak egy koszlott putriról van szó. Külön fizetni kellene a tárolásért, tehát itthon tartjuk a biciklit. Szóval, gondok mindenhol vannak. :-(
(Miért utálják a motoros sárkányosokat majd' mindenhol?)
Gondoltam hátha valakit érdekel.... Van egy eladó 1 üléses trike -om, trabant motorral, áttétellel, légcsavarral, műszerekkel stb. Az ára 90 000 Ft. Ha valakit érdekel, akkor hívjon a 06-20-333-81-83 -as számon!
Hát még azon milyen jól mulatnál, amikor a debreceni nemzetközi reptéren a fegyveres őrség leszállít a robogóról, mert csak tolni lehet a gurulóúton.
Csak a hangár miatt hagyjuk magunkat szivatni, mert ingyen használhatjuk, és 10 sárkány kényelmesen elfér benne nyitva. Régebben még tolni is lusták voltak a pilóták a gépeket, járó motorral közlekedtek a hangárban.
Nem tudom meddig tűrnek még meg bennünket a reptéren, én már gondolkodom hogy a 4 hektáros birtokunkon kialakítok egy privát repteret. Csak a biztonságos tárolást kellene megoldani, mert nálunk elég sok a "megélhetési bűnöző".
Nálunk van lehetőség magán"reptereken" (ideiglenes fel-leszállópályákon) való le-felszállásokra, ha úgy adódik. 2 is van a közelben, és mindkettőt a klub egy-egy tagja birtokolja.
Régebben nagyon rendes srác volt a légirendész nálunk, de a mostani nem normális. Még a repteret kaszáló traktor forgalmiját is elvette, mert le volt járva a műszakija!
A légirendész, ha jóba vagy vele, semmivel sem törődik, csak, hogy ő is repülhessen eleget. Nem azért lett légirendész, hogy a szabályok betartatásával foglalkozzon. :-)))
Az idén azt terveztem, hogy több reptérre is elmegyek, és bemutatom a gépemet. A neten lévő képek és videók is érdekesek, de a valóságban sokkal látványosabb a gép. Azok akik meg kipróbálták a repcsimet, nagyon megkedvelték, több darabra lenne rendelés, de nem merek addig többet gyártani amíg az engedélyeztetés nem tisztázódik.
Hívtak a rétsági találkozóra is, de nem tudom hogy el merjek-e menni rendezetlen papirokkal. A műszaki vezetőnk nagyon rendes pilóta, de nem akarom hogy Ő vigye el a balhét.
A szárnynak ugyan rendben vannak a papírjai, de nem biztos hogy egy légirendész ennyivel megelégszik.
Ha jöttök, feltétlen szólj!!! Meg vagy hívva a Siófoki Reptérre, illetve egy másikra is. Már többen is kíváncsiak a gépedre. A körberepülésre is szívesen elkísérünk, fotózunk, videózunk, már ha nem baj. :-)
Anyáméknak van egy nyaralója Zamárdiban, igaz már 2 éve nem voltunk ott, de ha netán az idén megyünk, akkor elviszem a gépem és körberepülöm a Balatont.
Régebben nagyon sokan faricskáltak sárkányokat, főleg trájkokat, de néhányan még szárnyat is építettek. A műszaki vezetők simán kiadták a légialkalmassági kártyát "egyedi építésű" bejegyzéssel, de úgy látom most már nem ilyen egyszerű a helyzet, mert a felelősséget nem akarja senki bevállalni.
Nálunk a motoros pilóták többsége csak napnyugta előtt jön ki a reptérre, évekig szinte csak a klubgyűlésen találkoztam velük, mert én rendszerint dél körül startoltam, és már rég hazamentem, vagy éppen egy távrepülésről szállítottak vissza mire előkerültek. A motor leállításáról meg szerintem még hallani sem szeretnek, pedig az a legszebb a repülésben amikor csak a szél süvítését hallod. A motor berregése mindig megtöri a varázslatot.
Az új gépemben is olyan motor van, amit láncfűrész alkatrészekből gyártanak (henger, dugó)!
Közben rájöttem, hogy akire én gondoltam, Gergelicsnek hívják. :-)
Én motoros sárkánnyal repülök, de sokszor repülök úgy, hogy felmegyek 2000 fölé, hogy azután álló motorral jöjjek le. Az a 15-20 perc nagy élmény, ahogy csak a sodronyok körül süvít a levegő. Az utasaim is imádják ezt, ráadásul jóval olcsóbb mint 400-on vizszintesen repülni. Nálunk nyaranta szinte minden reggel van egy kb 30 m vastag felhőréteg, ami a Balaton felől jön lassan és egy-másfél óráig "él", aztán elszárad. 2-300 m magasságban szokott lenni, elszórt pamacsokkal, ezek között kimondottan nagy élmény szlalomozni. Egy-egy kisebb pamacsba azért sikerül beleugrani. Jó rázósak tudnak lenni. :-)
A saját építésű/átalakítású géppel való repüléshez, ha csak Te repülöd, nem hiszem, hogy szükség lenne túl komoly papírokra, de ennek utána kellene járni, mondjuk a PLH oldalán. Az én gépemen is vannak átalakítások, de kién nincsenek? Egyszer már olvastam valahol gyalogszárny gerincére szerelt láncfűrészmotorral hajtott gépről, talán a Pilóta Magazinban (béke poraira). Azóta agyalok valami hasonlón.
Aaah, Debrecen... Tisza... a legjobb hely Magyarországon. Ha nyerek a lottón, költözünk. Köszi az ajánlatot, talán ősszel megkeresünk, ha sikerül, talán átrepülünk Hozzád. :-)
Egyszer repültem csak a Balaton környékén, amikor egy távrepülés során arra keveredtem.
Nekem nem nagyon tetszik a motoros repülés, az az igazi, amikor csendben zuhanok felfelé egy termikben! Egy eset jelent kivételt, nagyon szeretek a felhők fölött-között repkedni, az meg motor nélkül ritkán szokott összejönni. Amikor felérek egy sötét felhőalapra, többnyire nincs kedvem belemenni a felhőbe.
Egyszer vettem egy ukrán motoros sárkányt, jókat repültünk vele, főleg útvonalakat, de végül eladtam. Egy nagy előnye volt, hogy az ismerősöket meg tudtam reptetni!
A Woodoo-t azért csináltam, mert a vontatópilótánk sokszor nem ért rá, amikor bomba idő volt, és arra gondoltam így majd sokkal többet tudok repülni. Sajnos a valóság az, hogy még annyit sem repülök mint régebben, viszont rengeteget dolgozok a gép tökéletesítésén. Az idén már azt terveztem, hogy körbeutazom az országot a gépemmel, és bemutatókat fogok tartani, de most még mindig a repcsim legalizálásánál tartok. Nálunk nem zavar senkit, hogy repülök vele, de nem tudom mit szólnának máshol a légirendészek ha meglátnának. A szárnynak ugyan rendben vannak a papírjai, de nem hiszem hogy ennyi elég lenne a hatóságnak.
Ha Debrecen környékén jársz keress meg, szivesen megmutatom a gépem, akár még repülhetsz is vele.