Keresés

Részletes keresés

széles tamás Creative Commons License 2005.09.25 0 0 19207

Stimmel, hogy az MSA az IFR-ben végrehajtott repülésre vonatkozik, de attól még az akadályok nem lesznek alacsonyabbak, hogy VFR-ben repülök. :-)

 

És mivel lusta ember vagyok (mellesleg szeretem a biztonságot) ezért bízom azokban az emberekben akik megszekesztették a Jeppit.

 

Előzmény: b737 (19206)
b737 Creative Commons License 2005.09.25 0 0 19206
Az MSA-k IFR repülésre vonatkoznak, de az VFR-re is vannak előírva minimális repülési magasságok. 300m- es oszlop meg elég kevés van :-)
Előzmény: széles tamás (19200)
széles tamás Creative Commons License 2005.09.25 0 0 19205

Nem tudom ki bújik meg a nicked mögött, de szerintem ismerjük egymást. Nem kevés LHDK-s felszállással a hátam mögött  van némi ismeretem a környékről.

 

És tök fölösleges azon morfondírozni, hogy kellenek-e a gömbök a vezetékekre, vagy sem. Cseszheti az ember a felelősségbiztosítást, meg a másik felelősségét, ha baj van.

Előzmény: GARFIELD (19202)
Rysher Creative Commons License 2005.09.25 0 0 19204
Szerintem ha az egy repülőtér közvetlen közelében van, akkor mindenképp kötelező !
Előzmény: Törölt nick (19203)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.25 0 0 19203
Kötelező vagy nem kötelező azokat a piros gömböket a vezetékre feltenni? Mert ha kötelező, akkor a távvezeték tulajdonos felelősségbiztosítása fizethet.
Előzmény: GARFIELD (19202)
GARFIELD Creative Commons License 2005.09.25 0 0 19202
"de ha látok villanyoszlopot, akkor feltételezem, hogy "madzag" is van közöttük"
Ha látod. Vagy tudod.
Ha olyan idő lesz, lefényképezem.
Előzmény: széles tamás (19200)
GARFIELD Creative Commons License 2005.09.25 0 0 19201
Pedig ott van. De tényleg nagyon nem látszik. Sokszor repülök arra, és nagyon gondosan kerülöm. Sötét a háttér (duna, hegyoldal), és nem tünik ki belőle. Nincs pirosra festve, a tartóoszlopok sem jól láthatóak. És nem számítasz rá, hogy qnh szerint 1000-1200 lábon találkozol egy vezetékkel.
De nekem "könnyű", mert a környéken kezdtem a repülést, így ismerem eléggé.
Előzmény: lms (19199)
széles tamás Creative Commons License 2005.09.25 0 0 19200

Jómagam is gyakran reülök Dunakeszirő Visegrád fölé, mert szép a látvány és az utasoknak ez tetszik. Azt viszont nem értem, hogy mi ez a látható - nemlátható felsővezeték körüli probléma.

 

Létezik egy olyan fogalom a repülésben, hogy MSA (minimum sector altitud). Igyekszem minden alkalommal mielőbb elérni, és az alá nem menni.

 

A VFR repülésben létezik egy olyan mondás, hogy azért van ablak a gépen, hogy a pilóta kinézzen rajta. Nyilván nem a felsővezetéket fogom keresgetni, de ha látok villanyoszlopot, akkor feltételezem, hogy "madzag" is van közöttük. Ha az én magasságomban látom az oszlopot, gyanakodni kezdek. Ha alattam van a teteje, nyugodtabb vagyok, mert a vezeték "belógni" szokott, nem "kipuposodni"!

 

Ettől az esettől elvonakoztatva!!!

Hallottam én már pilótát dicsekedni az esti sorakozó után, hogy sikerült a vezeték ALATT átrepülnie. Erre csak annyit mondtam Neki, hogy lehet, hogy ügyesnek tartod magad, én viszont úgy gondolom, hogy felelőtlen voltál.

Mondanom sem kell, nem értett egyet velem. :-)

Előzmény: GARFIELD (19193)
lms Creative Commons License 2005.09.25 0 0 19199
Nekem nem rémlik, hogy Dömös környezetében Duna feletti távvezeték lenne... persze csak évente 1-2 alkalommal járok arra és akkor sem távvezeték-nézőbe, tehát ki tudja. Csak a terep miatt valószínűtlen (távvezeték a pilisből a börzsönybe?). Szentendre alatt, a Luppa sziget környékénvan ilyen duna fölötti távvezeték, óriási, piros-fehérre festett oszlopokkal a két parton. Szóval feltűnő jelenség.
Előzmény: doncike (19196)
Vgyuri Creative Commons License 2005.09.25 0 0 19198

Dömös mellett van egy nagyon nagy rét, onnan indul a Rám szakadékhoz vezető út. (10 évvel ezelőtti állapot). Persze ha előbb jön a drót...

 

Az első híradások szerint neki ment a drótnak ezért kényszerleszállt, az újabbak szerint kényszerleszállás közben akadt bele. Ez a hihetőbb, mert a vezetékbe akadt gép ritkán szokott tervszerüen kényszerleszállni :-(

 

 

Előzmény: lms (19181)
doncike Creative Commons License 2005.09.25 0 0 19197

RTL Online:

 

"A sportrepülő Nagymaros és Dömös között zuhant a vízbe, egyetlen utasa, a pilóta partra úszott. A gépet éjjel kezdték a partra vontatni, de vagy a sodrás miatt, vagy ezért, mert nekiütközött valaminek, leszakadt a tűzoltóhajóról, elsodródott és elmerült.

Bár a tűzoltók próbálták megtalálni, nem sikerült, keresését pedig, mivel nincsenek ehhez megfelelő eszközök, befejezték - tájékoztatta a Független Hírügynökséget Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője.

Az elmerült gép nem jelent veszélyt sem a hajózásra, sem a vizisportokat űzőkre."

 

doncike Creative Commons License 2005.09.25 0 0 19196

Jól gondolom, ugye, hogy csak azt tudjuk, hogy valami felsővezeték volt, azt nem hogy melyik?

 

Az index szerint egy motoros is megsérült, amikor a leszakadó felsővezeték elézuhant az útra, ez inkább valami "helyi" vezetékre utal szerintem, bár nem zárja ki a Duna felettit.

 

Továbbá az, hogy a gép -- szintén az index szerint -- 10 méterre van partról, szóval ez sem azt averziót erősítit, hogy a Duna feletti felsővezetékben akadt el.

 

Majd kiderül.

Talán.

Dynasty-006 Creative Commons License 2005.09.25 0 0 19195

Na,ja Peter Gabor sincs mar...........

 

A story szerint mikor Fazekast kineveztek,nem szivesen vallalta,mert ahogy mondta o ehhez nem ert.Majd kozoltek vele,hogy ez patfeladat.

Ja ha partfeladat,akkor vallalom-hangzott a valasz.

érónyúz Creative Commons License 2005.09.24 0 0 19194

Rambo, azok kedvéért, akik szeretnek visszaolvasni a topicban (és elnézést azoktól, akik nem):

Zamek Vladimir már nincs az élők sorában. Vilmos Endre sem. Lénárt neve helyesen Lénárd (D-vel). Ő sem él már. A fia azért az aviatikában keresi a kenyerét a mai napig. Fazekas József és Jávor József (Jávor azóta szintén elhunyt) éppen hogy az 1975-ös bejruti katasztrófa után kerültek a Malévhez - párthatározatra, hogy rendet tegyenek. Dr. Fülöp András, mint főpilóta volt ehhez a szükséges harmadik lába a széknek.

A 30-i kegyeleti nap időközben kiegészült azzal, hogy, 15.30 órakor Hónig Péter, a Malév Rt. elnöke és dr. Gönczi János vezérigazgató a Farkasréti temető 35/1-1-es parcellájánál, megkoszorúzza a bejruti katasztrófa áldozatainak tiszteletére emelt síremléket és lerója kegyeletét.

Előzmény: Törölt nick (19081)
GARFIELD Creative Commons License 2005.09.24 0 0 19193
Dömös és a túlpart között bizony ki van feszítve egy vezeték. Ami azért gáz, mert nem látszik. Nincsenek rajta piros gömbök, hogy látni lehessen, és ha közel repül a hegyhez, bizony könnyű beleakadni. Ott én kizárólag magasan, és csakis dömös felett repülök, mert tudom hol van a vezeték, de nem látom, csak ritkán.
Hamster Creative Commons License 2005.09.24 0 0 19192
(Nagyon gyorsan "fogynak" a dunakeszii Zlinek az utóbbi években:(()
Előzmény: még1MbR (19190)
gratet Creative Commons License 2005.09.24 0 0 19191

 

 Ha lefelé csorgunk a kék folyó medrében, Zebegény után, ahogy a nagy bal kanyar kezdődik van (volt) egy hosszú-hosszú vezeték, a bal és jobb part között, melynek pillérjei jól megbújnak a fák között, így teljesen láthatatlanok.

 

 Ha valaki esetleg alacsonyan akar a folyó fölött tájat nézni és nem tud a drótról, tuti hogy nem veszi észre! Ha a bal parthoz repül közelebb, ez a magasság lehet 60-80 méter is vízfelszín felett. Jó nehány éve ha jól tudom, már ancsát is fogott!!!

 

 

 

még1MbR Creative Commons License 2005.09.24 0 0 19190
orangutan Creative Commons License 2005.09.24 0 0 19189
A leszakadt drót egyrészt rövidrezárja a vonat felsővezetékét a sinekkel, földdel, egyéb fémtárgyakkal a környéken, másrészt simán útban lehet a vonatnak.
Előzmény: lms (19186)
lms Creative Commons License 2005.09.24 0 0 19187
kis géppel útra is le lehet szállni, nem is olyan ritka.
Előzmény: üveggolyó (19184)
lms Creative Commons License 2005.09.24 0 0 19186
azt mondták, feszültségmentes vezetéket szakított el. nem is értem, hogy miért állt le a vasúti közlekedés.
Előzmény: Törölt nick (19183)
üveggolyó Creative Commons License 2005.09.24 0 0 19185
Nem ég szét törvényszerűen a gép attól, hogy vezetékbe akad. Sőt többször nem, mint igen. általában elszakítja a vezetéket, így nem tudja átvezetni egyikről a másikra az áramot, egy vezetéket pedig akár meg is foghatsz a kezeddel, ha akarod... Én inkább azt nem értem, hogy hogyan került a vasút fölé? Biztosan hamarosan napvilágot látnak majd további részletek, és akkor okosabbak leszünk...
Előzmény: Törölt nick (19183)
üveggolyó Creative Commons License 2005.09.24 0 0 19184
Dömössel szemben -ahol a vasút is megy- meredek sziklás hegyoldal van csak, a túlpart pedig teljesen be van építve.
üveggolyó Creative Commons License 2005.09.24 0 0 19182
alighanem a Dunára...
Előzmény: lms (19181)
lms Creative Commons License 2005.09.24 0 0 19181
mármint hogy kényszerleszállás közben akadt bele a vezetékbe és emiatt esett a vízbe. de hogy hová akart ott kényszerleszállni...?
Előzmény: lms (19180)
lms Creative Commons License 2005.09.24 0 0 19180
A gép(roncs) fekszik a mederben, a parttól kb tíz méterre, és ha még ki nem vették, akkor vasárnapra várható. "kényszerleszállást" mondtak a híradóban.
Előzmény: Törölt nick (19178)
nanonym Creative Commons License 2005.09.24 0 0 19179
Ez a másik.
Előzmény: Törölt nick (19178)
széles tamás Creative Commons License 2005.09.24 0 0 19177
Ez a Malév festésű, vagy a másik? Netán a Gaál-féle?
Előzmény: nanonym (19176)
nanonym Creative Commons License 2005.09.24 0 0 19176
HA-SGH (Z-142) Dunakesziről, G.S.
Előzmény: Mbazsika (19175)
Mbazsika Creative Commons License 2005.09.24 0 0 19175

Valaki szerencsesen megmartozott a Duna kek habjaiban:

http://index.hu/politika/bulvar/0924nagyma/

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!