Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tomo1988 Creative Commons License 2016.06.17 0 0 63404

Egyébként az a megfelelő ha az Airbag és az utas oldali együtt alszik ki beintitas után? Meg akkor elvileg most aktív és nem deaktiv az Airbag

Előzmény: zimurgy (63396)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.06.17 0 0 63403

Sajnos nekem nincs ilyen kabelkoteg a kocsiban így nem tudom hasznát venni a kutyunek pedig jó lenne. 😞

Előzmény: Kornél 2 (63398)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.06.17 0 0 63402

Na tegnap sikerült megcsinálni én  kormányoszlop alatti vezetékeket masziroztam meg meg kontaktoztam és most jó. Koszonom a segítséget előre is. Megszűnt a hiba amire már több mint fél éve angyalok.

Előzmény: zimurgy (63396)
Skydriver Creative Commons License 2016.06.17 0 0 63401

Üdv.

Érdekelne a megoldásod,aktuális lett:-(.Email címem nyilvános.Előre is köszönöm.

Előzmény: dani32 (54882)
peti.olah Creative Commons License 2016.06.17 0 0 63400

Urak!

Tudja valaki, hogy az autón lévő Citroen felirat betűinek mi a betűtipusa?

Kornél 2 Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63399

kell hozzá egy akna,jól a szélére állni majd valaki produkáltatja a hangot vele,mondjuk ha lehet álló motornál és közben alulról figyelni a "gólyalábat" hátha kilehet szúrni valamit ami rendellenes.

Előzmény: mediprofil (63393)
Kornél 2 Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63398

A képen úgy tünt mintha nagyobb lenne. Nekem is a B van a kocsiban. Egyébként én elképzelhetőnek tartom hogy a bsi-ben átlehet állítani a kijelzőt,hogy mutason neked is ilyeneket( ha a kábelek jelen vannak).

Előzmény: Tomo1988 (63384)
mediprofil Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63397

Sajnos pont ő mondta, hogy nem kell!

Előzmény: francecoupe (63394)
zimurgy Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63396

Nem gyári csatikat építettem be, hanem amilyen autóvillamossági csatlakozópárhoz hozzájutottam, (amelyhez aranyozott érintkezőim is vannak).

Stabilabb csati, mint a gyári megoldás, csak sajnos ezen nincs a rövidrezáró híd, így gondosan ügyelni kell minden efféle megoldásnál arra, hogy ráadott gyújtásnál nem illik széthúzni...

 

Ami két csatlakozópárt említettem, azok nem a kormányoszlopnál lévő csatlakozók, hanem egészen lent, a műszerfali- és a karosszériaköteg csatlakozásánál lévő ki kétkamrás csatlakozópárok.

1-es Xsarán ott nem találtam ilyen csatikat, a 2-es Xsarát viszont nem ismerem, ott elvileg lehet. Öcsém 1-es Xsaráján a kontakthiba egyébként a légzsákvezérlő közvetlen közelében lévő egyik kis csatlakozópárnál volt. Ott széthúztam, szorítottam a hüvely-érintkezőkön, és már évek óta hibamentes ismét.

Előzmény: Tomo1988 (63392)
slaci 1.4 sx Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63395

Sziasztok!

Van 1 pár szép állapotú első fényszóróm eladó ha valakit érdekel!

telefonszámom:30 358 8920

francecoupe Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63394

Szerelő esetleg nem említette, hogy együtt illik cserélni?

Előzmény: mediprofil (63393)
mediprofil Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63393

Csak a toronycsapágyat cserélték. Hogy tudom ellenőrizni a toronyszilentet, szét kell megint szedni? És azt hogy a rugó beleér-e a doblemezbe?

Előzmény: Kornél 2 (63379)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63392

Hason lehet a konstrukció. de ezeket a csatikat mondjuk ami az ülés alatt van hol lehet beszerezni? mert nekem egyiken seincs ilyen csatlakozó.

 

a másik kérdésem meg az hogy a kormányoszlop  körül vannak a légzsák elrejtett csatijai vagy merre lehet találni ezt amit említettél?

 

Hátha nekem is az lenne a problem

 

köszi előre is

Előzmény: zimurgy (63391)
zimurgy Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63391

Nekem a 306-nál egyáltalán nem mutatta meg a diag, pedig márkaszervizbe vittem, gyári cuccal nézték...

Annyit gyanítottak, hogy kontakthiba. Sokra mentem vele...

 

Kínomban magam álltam neki, hogy megjavítsam.

Azzal kezdtem, hogy áramtalanítottam, a légzsákvezérlőt is leválasztottam, és a csatijában lévő rövidrezáró lemezek ideiglenes kiiktatásával egyesével végignéztem az összes légzsákhoz (nálam 4 van), és az övfeszítőkhöz menő vezetékeket, hátha ki tudom szűrni, hol is van nagyobb ellenállás, mint 20 Ohm.

Sajnos nem jártam sikerrel, ugyanis minden jónak tűnt. 

Utána kicseréltem az ülések alatti csatlakozókat, holott előtte már szorítottam a hüvely-érintkezőkön. Hiába, maradt a hibajel.

Aztán nekiálltam átnézni a kábelkötegek hozzáférhető részeit, hogy hátha olyan csatlakozót találok, amelyet addig nem.

És lám: a vezetőnél, a lábtérben még két kis légzsák-csatira leltem. Szerencsétlen módon simán eléri a sofőr lábfeje. Ott volt a hiba...

 

Xsaránál más a légzsák-vezetékezés, de szerintem ott is a csatikat kell górcső alá venni.

Az ülés alatti mókolásokat átforrasztanám, a vezérlőnél lévő csatik érintkezőin szorítanék első lépésekként.

Előzmény: FeZ_ (63386)
peti.olah Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63390

Az enyém 2002 novemberi.

Előzmény: BXtwelve (63389)
BXtwelve Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63389

Mikori HDi a tiéd?

Az enyém 2001-es, szép hosszú bowden megy a motortér jobb sarkába, a potihoz. :-)

De a potit, vagy inkább jeladót, szerelték más helyre is.

Előzmény: peti.olah (63383)
francecoupe Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63388

Amit írsz, az ülés alatt a gányolás. Azt rendesen össze kéne forrasztani.

 

Peti.Olah: akkor a hdi-nél olyan, mint ami Kárász00 képén van.

Előzmény: Tomo1988 (63385)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63387

És te tudnál nekem ebben segíteni? vagy valaki ismerős aki ilyet csinál? :)

Előzmény: FeZ_ (63386)
FeZ_ Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63386

Egy diag valószínűleg megmondaná, hogy merrefelé kéne a hibát keresni. Szerintem. :-)

 

Előzmény: Tomo1988 (63385)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63385

Megnéztem az utas oldali légzsák csatit,rendesen be van kötve lufik benne vannak mind a 2 oldalt. vagyis helyén vannak!

a légzsák indító a sebességváltó latt van azt is már kioperáltam megnéztem sértetlen nincsennek külsérelmi nyomok,három csatlakozó van a középkonzól alatt ami a légzsák vezérlőbe megy 1db Zöld csati,és 2db fehér és ilyen érdekes szétszedési módszere van de még nem jöttem rá hogy kell széthúzni mert műanyag katyvasz nem akarom eltörni. a kábelek sértetlenek,tehát nem tudom hol a hiba.

 

kontaktoztam már,aztán az üléseseket is előtte kiszedtem,a légzsák övfeszítő patronokat ellenőriztem a helyükön vannak azok is nincsennek kilövetve, a kábelein meg nincsennek az ülés alatt csatlakozók,csak össze vannak drótózva összegányolta az előző tulaj.

 

Bárkinek szakmai véleménye akár neked is szívesen meghallgatom mert már 1 éve próbálok rájönni,de szerintem még egy villamoságis se jönne rá lehet nem tudom. 40.50.000-ért csinálja meg .. szánalom.

 

Előre is köszönöm a válaszokat

Előzmény: Kornél 2 (63381)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63384

Szia! pontosan nem tudom. a kijelzőre az van írva hogy Multifunction B. a 2001-2002-esek től kezzdték belerakni gondolom ezeket . Az enyémbe még csak a digitális óra támogatás van és az is van most benne jelenleg!

 

ez elvileg mutatja a fogyasztást,hány km-ert mentél mennyit mehetsz meg ilyenek,nem volt lehetőségem kipróbálni. De megvan a készülék.

 

http://www.ebay.fr/dsc/sis.html?_itemId=110738300143&_nkw=Afficheur+SAGEM+Citroen+XSARA+9643823677

 

ez a típusú készülék

Előzmény: Kornél 2 (63380)
peti.olah Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63383

Ennyire nem tudom a változtatásokat :)

Ismerős panaszkodott, hogy az I-es szériás autójában idióta módon a motortérbe tették a potit, innen volt az okoskodásom.

Az enyémben meg (igaz HDi) a pedál tövénél ott a csatlakozó, tehát nyilván a poti is ott van.

Előzmény: francecoupe (63382)
francecoupe Creative Commons License 2016.06.16 0 0 63382

Xsara1-nél az euro2-es benzinmotoroknál a gázpedál bowden segítségével mozgatja a pillszelepet direkt összeköttetéssel. Míg euro3-nál - mint a tu5jp4 is - ez közvetett. Pedál bowdennel mozgat egy potmétert a motortérben és ez által szabályozza az elektronika a motoros pillszelepet.

 

Toji76: ezt a gázpedálerzékelőt még nem szedtem szét.

Előzmény: peti.olah (63377)
Kornél 2 Creative Commons License 2016.06.15 0 0 63381

Az nem lehet,hogy az utas oldali zsák ki van kapcsolva vagy az nem érintkezik rendesen?

Előzmény: Tomo1988 (63353)
Kornél 2 Creative Commons License 2016.06.15 0 0 63380

Ez melyik kijelző? A legnagyobb? Amit a navishoz használtak?

Előzmény: Tomo1988 (63354)
Kornél 2 Creative Commons License 2016.06.15 0 0 63379

Mindenképpen ellenőrizzétek a torony szilent csavarjait,főleg ha cseréltétek a toronyszilentet(egyébként javasolt mert én az enyémen mindkét oldalon a kiszerlt feltehetően eredeti még nem cserélt toronyszilenteken azt tapasztaltam hogy a gátlo szár és a toronycsapágy kialakítása nem volt centrikus,eltorzult. ) Egy alkalommal az enyém egy sima felemelés majd leengedés után nem talált vissza a helyére ( elvolt torzulva a toronyszilent) és ezért bele ért a doblemezbe a rugó felsőrésze. Érdemes ellenőrizni. De egyébként a stabilizátor szilentje is adhat hangot,ha megragad csupán attól hogy tekergeted álóhelyben a kormányt.

Előzmény: mediprofil (63359)
toji76 Creative Commons License 2016.06.15 0 0 63378

Megnéztem pont ilyen a pedál.

 

Hogy kell szétszedni?

 

Előzmény: francecoupe (63376)
peti.olah Creative Commons License 2016.06.15 0 0 63377

Az I szériánál.

Előzmény: francecoupe (63376)
francecoupe Creative Commons License 2016.06.15 0 0 63376

Csak egy kis kiegészítés: nem ilyen a gázpedál. Bowdenes és a motortérben van a gázpedál potméter.

Előzmény: Kárász00 (63375)
Kárász00 Creative Commons License 2016.06.15 0 0 63375

A villanypedál az amit a lábaddal nyomsz. :) (Úgy emlékszem 1.6 16V-d van.)

A fojtószelep poti pedig a fojtószelep egységben van(amire a vastag műanyag cső megy, ami a légszűrőtől jön).

Előzmény: toji76 (63373)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!