Na tegnap sikerült megcsinálni én kormányoszlop alatti vezetékeket masziroztam meg meg kontaktoztam és most jó. Koszonom a segítséget előre is. Megszűnt a hiba amire már több mint fél éve angyalok.
kell hozzá egy akna,jól a szélére állni majd valaki produkáltatja a hangot vele,mondjuk ha lehet álló motornál és közben alulról figyelni a "gólyalábat" hátha kilehet szúrni valamit ami rendellenes.
A képen úgy tünt mintha nagyobb lenne. Nekem is a B van a kocsiban. Egyébként én elképzelhetőnek tartom hogy a bsi-ben átlehet állítani a kijelzőt,hogy mutason neked is ilyeneket( ha a kábelek jelen vannak).
Nem gyári csatikat építettem be, hanem amilyen autóvillamossági csatlakozópárhoz hozzájutottam, (amelyhez aranyozott érintkezőim is vannak).
Stabilabb csati, mint a gyári megoldás, csak sajnos ezen nincs a rövidrezáró híd, így gondosan ügyelni kell minden efféle megoldásnál arra, hogy ráadott gyújtásnál nem illik széthúzni...
Ami két csatlakozópárt említettem, azok nem a kormányoszlopnál lévő csatlakozók, hanem egészen lent, a műszerfali- és a karosszériaköteg csatlakozásánál lévő ki kétkamrás csatlakozópárok.
1-es Xsarán ott nem találtam ilyen csatikat, a 2-es Xsarát viszont nem ismerem, ott elvileg lehet. Öcsém 1-es Xsaráján a kontakthiba egyébként a légzsákvezérlő közvetlen közelében lévő egyik kis csatlakozópárnál volt. Ott széthúztam, szorítottam a hüvely-érintkezőkön, és már évek óta hibamentes ismét.
Nekem a 306-nál egyáltalán nem mutatta meg a diag, pedig márkaszervizbe vittem, gyári cuccal nézték...
Annyit gyanítottak, hogy kontakthiba. Sokra mentem vele...
Kínomban magam álltam neki, hogy megjavítsam.
Azzal kezdtem, hogy áramtalanítottam, a légzsákvezérlőt is leválasztottam, és a csatijában lévő rövidrezáró lemezek ideiglenes kiiktatásával egyesével végignéztem az összes légzsákhoz (nálam 4 van), és az övfeszítőkhöz menő vezetékeket, hátha ki tudom szűrni, hol is van nagyobb ellenállás, mint 20 Ohm.
Sajnos nem jártam sikerrel, ugyanis minden jónak tűnt.
Utána kicseréltem az ülések alatti csatlakozókat, holott előtte már szorítottam a hüvely-érintkezőkön. Hiába, maradt a hibajel.
Aztán nekiálltam átnézni a kábelkötegek hozzáférhető részeit, hogy hátha olyan csatlakozót találok, amelyet addig nem.
És lám: a vezetőnél, a lábtérben még két kis légzsák-csatira leltem. Szerencsétlen módon simán eléri a sofőr lábfeje. Ott volt a hiba...
Xsaránál más a légzsák-vezetékezés, de szerintem ott is a csatikat kell górcső alá venni.
Az ülés alatti mókolásokat átforrasztanám, a vezérlőnél lévő csatik érintkezőin szorítanék első lépésekként.
Megnéztem az utas oldali légzsák csatit,rendesen be van kötve lufik benne vannak mind a 2 oldalt. vagyis helyén vannak!
a légzsák indító a sebességváltó latt van azt is már kioperáltam megnéztem sértetlen nincsennek külsérelmi nyomok,három csatlakozó van a középkonzól alatt ami a légzsák vezérlőbe megy 1db Zöld csati,és 2db fehér és ilyen érdekes szétszedési módszere van de még nem jöttem rá hogy kell széthúzni mert műanyag katyvasz nem akarom eltörni. a kábelek sértetlenek,tehát nem tudom hol a hiba.
kontaktoztam már,aztán az üléseseket is előtte kiszedtem,a légzsák övfeszítő patronokat ellenőriztem a helyükön vannak azok is nincsennek kilövetve, a kábelein meg nincsennek az ülés alatt csatlakozók,csak össze vannak drótózva összegányolta az előző tulaj.
Bárkinek szakmai véleménye akár neked is szívesen meghallgatom mert már 1 éve próbálok rájönni,de szerintem még egy villamoságis se jönne rá lehet nem tudom. 40.50.000-ért csinálja meg .. szánalom.
Szia! pontosan nem tudom. a kijelzőre az van írva hogy Multifunction B. a 2001-2002-esek től kezzdték belerakni gondolom ezeket . Az enyémbe még csak a digitális óra támogatás van és az is van most benne jelenleg!
ez elvileg mutatja a fogyasztást,hány km-ert mentél mennyit mehetsz meg ilyenek,nem volt lehetőségem kipróbálni. De megvan a készülék.
Xsara1-nél az euro2-es benzinmotoroknál a gázpedál bowden segítségével mozgatja a pillszelepet direkt összeköttetéssel. Míg euro3-nál - mint a tu5jp4 is - ez közvetett. Pedál bowdennel mozgat egy potmétert a motortérben és ez által szabályozza az elektronika a motoros pillszelepet.
Toji76: ezt a gázpedálerzékelőt még nem szedtem szét.
Mindenképpen ellenőrizzétek a torony szilent csavarjait,főleg ha cseréltétek a toronyszilentet(egyébként javasolt mert én az enyémen mindkét oldalon a kiszerlt feltehetően eredeti még nem cserélt toronyszilenteken azt tapasztaltam hogy a gátlo szár és a toronycsapágy kialakítása nem volt centrikus,eltorzult. ) Egy alkalommal az enyém egy sima felemelés majd leengedés után nem talált vissza a helyére ( elvolt torzulva a toronyszilent) és ezért bele ért a doblemezbe a rugó felsőrésze. Érdemes ellenőrizni. De egyébként a stabilizátor szilentje is adhat hangot,ha megragad csupán attól hogy tekergeted álóhelyben a kormányt.