Tudjuk, számodra minden ami vasút az csak rossz, gazdaságtalan lehet.
Ha rajtad múlik akkor már a 2-es vonalat is beszántattad volna, meg a GYSEV-es dunántúli vonalakban is csak a ráfizetést látnád.
Én magam részéről ahol 5 emberrel robog a vonat ott valóban el kell gondolkodni hogy kiváltható-e busszal, vagy ütemesíteni lehet-e a menetrendet (mert most ugye 27 évvel a rendszerváltás után sem sikerül egy normális menetrendet kihozni sehova sem) Érdekes, mert Gyarmat felé ahogy te is mondtad 2-3 busz is megy egy időben annyi az utas. Vonatot ugye itt sem kell rendbeszedni jó ez a balkáni állapot 2017-ben tömörögni, és végigállni a buszokon. Salgótarján, Orosháza, Zeg, dettó.
Az utolsó szakaszában a 35-ös vonalról is vannak példák. Ez a vonjuk be az önkormányzatokat a buliba, nem hangzik rosszul. De pl. Bonnya (ha már kép is van) esetében elképzelve a dolgot: polgármester kiadja a közmunkásoknak az ukázt, rakják rendbe a vasút mentét. Eleve: messze van, aszfaltos utat sem nagyon látni a környéken. A közmunkások valószínűleg körberöhögik, mondván, hogy annak is több értelme van, ha egész nap csikket szednek a buszmegállóban, abban a hűdenagyon sokban. A másik az, hogy mostanában merült föl, nem tudom, megszavazták-e már: 3 év alatt max 12 hónap közmunkát lehet(ne) végezni. A Somogyi Hírlap közölt mostanában egy cikket erről, több polgármestert nyilatkoztattak, mennyire rosszul fogja a falvakat érinteni: munkalehetőség nem lesz ezen kívül továbbra sem, de sok feladatra nem lehet fölvenni embert, amire pedig szükség lenne. Meg még: honnan teremtenek elő az önkormányzatok annyi pénzt, hogy rendbe szedjék a vasút környezetét...
"úgy tudom áprilistól la LUX Express is leállítja a Budapest-Krakkó-Varsó járatait"
Sajnos így van, kivonulnak a lengyel piacról, csak a Baltikumra összpontosítják erőiket, Lengyelországból már csak arrafelé lehet majd menni velük, de dél felé nem.
Nagy kár értük, nekem nagyon bejött ez a fajta színvonalas és olcsó nemzetközi buszozás, amit ők képviseltek.
A jövő hónapban is utaznék velük, de már nem lehet :(
Ha jól emlékszem, tavaly októbertől állította le a krakkói/wroclawi járatait a Volánbusz, majd idén januárban a külföldi partnere (Jordan Group) is megszüntette járatait. Ami a nem Eurolines járatokat illeti, úgy tudom áprilistól la LUX Express is leállítja a Budapest-Krakkó-Varsó járatait, így marad a vonalon a PolskiBus Krakkó-Varsó és Krakkó-Wroclaw irányú járata és a minősíthetetlen színvonalat nyújtó OrangeWays krakkói járata.
Rétsági buszállomásra egyszerre bejön hat átmenő járat busza. Ebből kettő a rejtélyes "menetrend szerinti járat" nevű végállomásig közlekedik, kettőn fordított útirányú tábla van, kettőn talán jó tábla. Ja és nincs az irányoknak fix kocsiállása. Találd ki aztán hogy melyik a te buszod.
Például bejön két Vác-Balassagyarmat feliratú busz, nem tudni, melyik megy Vácra és melyik Gyarmatra, ugyanis itt van a "pók"... :o :O
Ha ilyen kihasznált erre a busz, miért nem rázzák gatyába a vonatot?
Normális pályán tudná hozni az 1 órás menetidőt Gyarmat - Vác - Nyugati között.
------------------
Fizikából hányasod volt ?
Ugye nem Te voltál fizikából az osztályelső ?
Ha egy vonat Bp-Nyugati pu és Balassagyarmat főpályaduvar között 59 perc menetidőt produkálna kb. 20 megállással, akkor a Berkenye előtti kanyarokban - a centrifugális erő miatt - kiesne a tömés az utasok fogából.
más
Ugye földrajzból se Te voltál az osztály legjobbja ?
A buszállomásunk legnagyobb baja szerintem hogy nincs rendfenntartás. A rendőröknek el kéne távolítani a váróban lakó, ott piáló és bagózó csöveseket, a külső teret be kéne kamerázni hogy a hülyegyerekek ne merjenek rongálni. Az épületet 2 éve kívülről ráncba szedték de a "kedves utasok" által idő előtt amortizálódik. A wc is pár éve lett felújítva de wc-s néni híján elkezdték szétverni, a csapokat lelopták, így semmi értelme. Az útburkolatot és a gyalogos járófelületet viszont már 20 éve fel kellett volna újítani, az úgy szar ahogy van. A csukósokkal meg nem kéne felugratni a halszálka végén, nagyon amortizálja a padkát, burkolatot. Jó, tudom nincs hely. Talán utóbbinak is következménye egy másik szolgáltatási színvonal csökkenés: induló buszok helyére parkolnak a pihenők, így vagy az úton kell felszállni, vagy valahonnan messziről jön a vezető szólni az utasoknak hogy máshol indul. Ismeretleneknek gyakran esélyük sincs.
1./ Az mennyire megszokott hogy ma este a Budapest - Balassagyarmat vonalon egy Classik Ikarus 256 (asszem ez a típusa) közlekedett?
2./ Az nem csak elővárosban jár?
3./ Mindenesetre balkáni állapotok voltak olyan tömeg volt és kényelmetlen.
--------------------------
Az Ikarus-256-os típusú autóbusz kimondottan távolsági típus.
Nagy a valószínűsége, hogy nem igazi Ik-256-tal utaztál, hanem a típus életciklusának végén, hasonló főtipusszámban (256) de eltérő altípus számmal, pl. 44 vagy 52 gyártott változattal.
Esetleg C56-tal?
Azok már elővárosi konfigurációban készültek.
A zsúfoltság igen ritkán függ a típustól.
Pénteken (igaz más napokon is) a Budapest-Bgyarmat járatok , délután, majd mindegyike másod- és harmad résszel közlekedik.
Úgy látszik tegnap mákszem került a gépezetbe ha egy kocsin nyomorogtatok.
Az mennyire megszokott hogy ma este a Budapest - Balassagyarmat vonalon egy Classik Ikarus 256 (asszem ez a típusa) közlekedett? Az nem csak elővárosban jár? Mindenesetre balkáni állapotok voltak olyan tömeg volt és kényelmetlen.