Ma nekiálltak a bal hátsó ajtó aljának, illetve a bal sárvédőív kijavításának:
Levették róla azt az "élvédő" gumit, nyilván az már nem mehet vissza.
Kérdés: kell-e rá másik gumi, vagy mit érdemes csinálni a felülettel? Ugyebár ott a kb. 3cm szélességű, fényezett felület van "visszahajtva", - az-az kőfelverődésnek ki van téve a felület.
Azon gondolkodtam, h ha már tolok vissza rá zárógumit, akkor végigkenem szélvédőragasztóval vastagon, h ne tudjon alatta párásodni, belefolyni a víz/sár.
Hm. Kár, hogy nem került képbe időben.... Ha teszem fel 2-3 év múlva fel kell majd újítani a jelenleg jó vastagon ráfújt bitumenes réteget, akkor arra is érdemes lehet majd rámenni a katepoxszal?
Ha tudtam volna a katepoxról, lehet hogy elgondolkoztam volna rajta a bitumenes cucc helyett. (pár hónapja lettem kész az autómmal) Végül is kb. 9 ezerbe került a bitumenes anyag, 30-ból kijött volna a katepox is... Nekem megérte volna a különbséget, ha annyival jobb, de gondolom gazdaságosan javított (értsd: azért nem teljesen rozsdamentes) kasztnira nem nagyon érdemes katepoxot tenni...?
Alvázvédelem kisebb javításához (alapozás után) melyik a jobb szerintetek Body 930 vagy Olvikor 200?
Mindkettőből van itthon, de a Body 930 olyan sűrű, hogy megáll benne a csavarhúzó, ez normális, vagy annak a jele, hogy döglődik (a doboz alján lévő kódszám alapján 2014-ben gyártották és 24hónap lenne a szavatossági ideje...)???
Az Olvikor jóval hígabb, kb. mint egy jó sűrű zománcfesték, pedig ez itt áll már legalább vagy 8-10éve.
Korant rozsdaátalakító és az alvázvédelem közé érdemes lenne még egy plusz alapozó réteg, vagy a Korantot már lehet alapozónak tekinteni és mehet rá közvetlenül valamelyik alvázvédő?
van a dinitrolnak olyan viaszos alvázvédője ami egy kicsit mindig puha marad,abból van fekete ,és barna,pl az új kocsiknál jól néz ki az áttetsző barna:-)
van a bitumenes.amit szinte mindenki gyárt,dinitrol,motip,sikaguard,car fon,stb
meg van az örök életű epoxi alapú 2 k s katepox,az svájci eredetileg.
azt lerobbantani sem lehet,állja a legkeményebb kromofágot,benzint,savakat.
gyakorlatilag egy légmentes műanyag réteget képez.
de sajna az eszközökről is nagyon nehezen jön le:-)
:) Nitrót amúgy is ritkán használok mert sajnos már valami újrahasznosított lötty csak. Csak úgy kíváncsiságból olvasok mostanában véleményeket fórumokat ezzel a témával kapcsolatban és ember legyen a talpán aki eltudja dönteni mi a jó és hogyan. Pedig egyszerűnek tűnik az alvázvédelem és üregvédelem.
Ha hígítod ne használj hozzá nitrót, hanem lakkbenzint mert nitrótól felkeményedik és aztán repedezik össze vissza. Nekem legalábbis egyszer fújtak rá bitumenes alvázvédőt amivel ez történt és dolgozott is alatta a rozsda. Mérgelődtem miatta amíg szedtem lefelé és amikor az új anyagot vettem meséltem a boltosnak hogy milyen volt a 40 ezres bevonatom, kérdeztem a bitumenes ilyen szar? Erre mondta ő, hogy nem, hanem biztos nitróval hígították azért szokott ilyen lenni.
Úgy volt,hogy ma megy talpára,de hiba került a gépezetbe,így változik a helyzet. Általában kétségeim vannak az ecsettel való kenéssel. Ha az idő is megengedi szerintem fújok rá egy réteget ha van még értelme.
A viasz szerintem a frissen javított por és rozsdamentes helyekre jó. Ráül a porra koszra, és semmi értelme nincs.
A másik pedig az, hogyha lehet akkor jól melegítsd(forrósítsd) meg hogy minél folyósabb legyen, mert alig akarja majd kivinni a sima rücsipisztoly amire csövet húzol. Sőt, ha hosszú a cső ki sem viszi, visszadolgozik a dobozba, és az atyaúristen is olyan lesz, csak az nem amit akartál!
Amúgy kipróbáltam hogy PET palackba fújtam belőle egy kicsit, jó szeplős, szellősnek tűnt, de pár nap alatt szanaszét terült az egész palackban.. (viasz) Gondolom a küszöbben is hasonlóan működk