Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.08 0 0 12993

ha gyárilag van (pl Honda) akkor visszarakjuk,de ha nincs nem rakunk pluszban.Sika

karosszéria tömítővel .

Előzmény: runner 125 (12992)
runner 125 Creative Commons License 2014.10.08 0 0 12992

Ok, köszi, de az élvédő gumiprofilról mi a véleményed? Ti szoktatok felrakni? Mivel érdemes végigragasztani, h ne tudjon belefolyni a víz?

 

Köszi.

Előzmény: Törölt nick (12991)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.07 0 0 12991

szerintem ebből nagy baj nem lesz.

 

Előzmény: runner 125 (12990)
runner 125 Creative Commons License 2014.10.07 0 0 12990

Hi,

 

Ma nekiálltak a bal hátsó ajtó aljának, illetve a bal sárvédőív kijavításának:

 

  

 

Levették róla azt az "élvédő" gumit, nyilván az már nem mehet vissza.

 

Kérdés: kell-e rá másik gumi, vagy mit érdemes csinálni a felülettel? Ugyebár ott a kb. 3cm szélességű, fényezett felület van "visszahajtva", - az-az kőfelverődésnek ki van téve a felület.

Azon gondolkodtam, h ha már tolok vissza rá zárógumit, akkor végigkenem szélvédőragasztóval vastagon, h ne tudjon alatta párásodni, belefolyni a víz/sár.

 

Mit gondoltok?
Köszi.

Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.10.07 0 0 12989

Hm. Kár, hogy nem került képbe időben.... Ha teszem fel 2-3 év múlva fel kell majd újítani a jelenleg jó vastagon ráfújt bitumenes réteget, akkor arra is érdemes lehet majd rámenni a katepoxszal?

Előzmény: Törölt nick (12988)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.07 0 0 12988

a ketepox az rozsdaátalakítóbnélk8l us jó,nem véletlenül kerül jóval többe

Előzmény: Mindenváró Ádám (12986)
ksyy Creative Commons License 2014.10.07 0 0 12987

Szégyen nem szégyen,jegyzetelem az infókat mert elfelejtem. Szerencsére kapok bőven tanácsot. Köszönöm.

Előzmény: Törölt nick (12982)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.10.07 0 0 12986

Ha tudtam volna a katepoxról, lehet hogy elgondolkoztam volna rajta a bitumenes cucc helyett. (pár hónapja lettem kész az autómmal)
Végül is kb. 9 ezerbe került a bitumenes anyag, 30-ból kijött volna a katepox is... Nekem megérte volna a különbséget, ha annyival jobb, de gondolom gazdaságosan javított (értsd: azért nem teljesen rozsdamentes) kasztnira nem nagyon érdemes  katepoxot tenni...?

Előzmény: Törölt nick (12983)
RM 66 Creative Commons License 2014.10.07 0 0 12985

A 930 olyan sürü.

Előzmény: laci6662 (12984)
laci6662 Creative Commons License 2014.10.07 0 0 12984

Alvázvédelem kisebb javításához (alapozás után) melyik a jobb szerintetek Body 930 vagy Olvikor 200?

Mindkettőből van itthon, de a Body 930 olyan sűrű, hogy megáll benne a csavarhúzó, ez normális, vagy annak a jele, hogy döglődik (a doboz alján lévő kódszám alapján 2014-ben gyártották és 24hónap lenne a szavatossági ideje...)???

Az Olvikor jóval hígabb, kb. mint egy jó sűrű zománcfesték, pedig ez itt áll már legalább vagy 8-10éve.

 

Korant rozsdaátalakító és az alvázvédelem közé érdemes lenne még egy plusz alapozó réteg, vagy a Korantot már lehet alapozónak tekinteni és mehet rá közvetlenül valamelyik alvázvédő?

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.06 0 0 12983

alvázvédőben is többfajta van.

van a dinitrolnak olyan viaszos alvázvédője ami egy kicsit mindig puha marad,abból van fekete ,és barna,pl az új kocsiknál jól néz ki az áttetsző barna:-) 

van a bitumenes.amit szinte mindenki gyárt,dinitrol,motip,sikaguard,car fon,stb

meg van az örök életű epoxi alapú 2 k s katepox,az svájci eredetileg.

azt lerobbantani sem lehet,állja a legkeményebb kromofágot,benzint,savakat.

gyakorlatilag egy légmentes műanyag réteget képez.

de sajna az eszközökről is nagyon nehezen jön le:-) 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.06 0 0 12982

alvázvédőre a lakkbenzin a jó,

az üregvédőre írtam nitrót.

Előzmény: ksyy (12977)
ksyy Creative Commons License 2014.10.06 0 0 12981

Robox-ot nem kérdezted még,én most ott vettem karosszéria tömitő pasztát kenhetőt.

Előzmény: Peti251 (12979)
ksyy Creative Commons License 2014.10.06 0 0 12980

:) Nitrót amúgy is ritkán használok mert sajnos már valami újrahasznosított lötty csak. Csak úgy kíváncsiságból olvasok mostanában véleményeket fórumokat ezzel a témával kapcsolatban és ember legyen a talpán aki eltudja dönteni mi a jó és hogyan. Pedig egyszerűnek tűnik az alvázvédelem és üregvédelem.

Előzmény: Mindenváró Ádám (12978)
Peti251 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 12979

Akár miskolcon, akár interneten, de hol kapok jó ár-érték arányú 2K epoxy alapozót??

Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.10.06 0 0 12978

Azok nincsenek kizárva, csak a nitró... lehet hogy más is jó, érdeklődj nálam okosabbaknál is....  :-)

Előzmény: ksyy (12977)
ksyy Creative Commons License 2014.10.06 0 0 12977

Rendben,akkor venni kel mert csak aromás-észter-univerzális higitó van itthon.

Előzmény: Mindenváró Ádám (12976)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.10.06 0 0 12976

Ha hígítod ne használj hozzá nitrót, hanem lakkbenzint mert nitrótól felkeményedik és aztán repedezik össze vissza. Nekem legalábbis egyszer fújtak rá bitumenes alvázvédőt amivel ez történt és dolgozott is alatta a rozsda. Mérgelődtem miatta amíg szedtem lefelé és amikor az új anyagot vettem meséltem a boltosnak hogy milyen volt a 40 ezres bevonatom, kérdeztem a bitumenes ilyen szar? Erre mondta ő, hogy nem, hanem biztos nitróval hígították azért szokott ilyen lenni.

Előzmény: ksyy (12968)
ksyy Creative Commons License 2014.10.05 0 0 12975

Úgy volt,hogy ma megy talpára,de hiba került a gépezetbe,így változik a helyzet. Általában kétségeim vannak az ecsettel való kenéssel. Ha az idő is megengedi szerintem fújok rá egy réteget ha van még értelme.

Előzmény: Törölt nick (12974)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.05 0 0 12974

én inkább vártam volna holnapig és akkor kompresszorral fújtqm volna le :-) 

ha ecsettel festetted akkor minek hígítani?ecset mindent elbír.

 

Előzmény: ksyy (12973)
ksyy Creative Commons License 2014.10.05 0 0 12973

Mivel a kompresszorom pont nincs itthon,így melegítettem és lekentem 2×. Szerinted azért megfújam még 1 sorral? Holnap este már lesz kompresszor.

Előzmény: Törölt nick (12969)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.05 0 0 12972

persze itt minimális felületi rozsdára gondoltam.

mélyebb rozsdára már csak a vágás elég.

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.05 0 0 12971

annyit tennék hozzá hogy a rozsda a környezet oxigén,széndioxid,és vízpára tartalmából táplálkozik.

Ha az üregvédő ráül a poros rozsdára és elfedi légmentesen lassítja a további oxidációt.

Valami értelme van .

Előzmény: Peti251 (12966)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.05 0 0 12970

ha nem jön ki az egyszerű fizika,ugyanis nem mindegy hogy milyen átmérűjüek a fuvókák a cső végén.

de az sem mindegy hogy a pisztoly amire a csövet húzod milyen átmérőjű.

összefüggés van a cső hossza és a furatok átmérője közt,a nyomás sem mindegy valamint a sűrűség sem.

én rengeteget póbálkoztam mire mindent szinkronba hoztam úgy hogy a cső végén is erős legyen a nyomás,ezáltal nagyon finom legyen a porlasztás.!

Előzmény: Peti251 (12966)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.05 0 0 12969

nem tudom de ha az egészet lefújod és szépen akarod az elég sok idő ha felmelegíted mire a feléhez érsz kihül.

én hígitani szoktam, ráadásul nincs két egyfoma sűrűségű flakon,így a hígitással lehet egyszintre hozni.

Előzmény: ksyy (12968)
ksyy Creative Commons License 2014.10.05 0 0 12968

Hali.

Kenném az alvázvédőt az aljára az autónak.  Hígitsam vagy inkább melegítsem szerintetek?

 

ksyy Creative Commons License 2014.10.04 0 0 12967

Akkor ez így elég érdekes lesz,remélem azért ér majd valamit.

Előzmény: Peti251 (12966)
Peti251 Creative Commons License 2014.10.04 0 0 12966

A viasz szerintem a frissen javított por és rozsdamentes helyekre jó. Ráül a porra koszra, és semmi értelme nincs. 

 

A másik pedig az, hogyha lehet akkor jól melegítsd(forrósítsd) meg hogy minél folyósabb legyen, mert alig akarja majd kivinni a sima rücsipisztoly amire csövet húzol. Sőt, ha hosszú a cső ki sem viszi, visszadolgozik a dobozba, és az atyaúristen is olyan lesz, csak az nem amit akartál! 

ksyy Creative Commons License 2014.10.04 0 0 12965

Azért ez jó,hogy vannak tapasztalatok ilyen téren. Köszönöm az infókat.

Előzmény: Mindenváró Ádám (12964)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.10.04 0 0 12964

Amúgy kipróbáltam hogy PET palackba fújtam belőle egy kicsit, jó szeplős, szellősnek tűnt, de pár nap alatt szanaszét terült az egész palackban.. (viasz) Gondolom a küszöbben is hasonlóan működk

Előzmény: ksyy (12962)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!