Addig rendben van, hogy ha koszos, akkor nem működik, de olyan nincs, hogy kosz miatt kevesebb a feszültség. Tehát vagy érintkezik, vagy nem, de olyan nincs, hogy "kicsit érintkezik", legalábbis nem jellemző. Ha a távirányító átküldi digitálisan az elem feszültségét, akkor érintkezik az elem, persze a hibaüzenet nem egyértelmű, lehet, hogy mást is jelent. Meg kell mérni az elem feszültségét gombnyomás közben, és akkor kiderül. Vannak ócska elemek, amik nem bírják az áramot (pl. KIK-es 100Ft-os).
Novoth Tibit (atyaúristent, überdiagnosztát) is kérdezték, hogy milyen olajat ajánl, úgy általában. Azt mondta, amit a gyártó ajánl, és a franciáknál megemlítette, hogy a TOTAL-t.
A múlt héten cseréltek elemet egy órámban. Először nem akart megindulni az új elemmel, de az érintkezők tisztítása után igen. Lehet, hogy szimplán koszos az érintkeződ.
Ahogy a kolléga írta, errefelé a többség Total olajat használ, ettől még a többi gyártó olaja is tökéletes lehet, ha teljesíti a gyártó előírásait. Az nem derült ki a kérdésedből, h melyik 1,4-es motor van neked, a 8, vagy a 16 szelepes, és az is számít, hogy hány a km és milyen állapotban van a motor, és hogyan használod. Ha hidegen üveghangon küldöd neki, az is más, meg ha kíméled, az is. Az 5W40 lehet jó olaj, de ha kopottabb a motor, akkor lehet, hogy azt már enni fogja, a 10W40-nel meg még simán ellesz egy darabig.
A lényeg, hogy a 3 éves, 16.000 km-t használt motorolaj a tesztek szerint abszolút megfelelt a gyár előírásainak, tökéletesen el tudta látni a kenési és egyéb feladatokat. Jenő is látott patika állapotú 1,6 HDi-t szétszedve, szigorúan 20.000-es csereperiódussal, sosem korábbival. Tehát nyilván a használat módjától is függ ez az egész. Ettől függetlenül én is 12.000-es periódust tartok a 20 helyett, kb odáig szép a hangja, utána már zörgősebben jár a motor. De lehet, hogy ez teljesen felesleges, mert hiába zörög jobban, tökéletesen ken a 20e km-t futott olaj is. Mondjuk nekem elenyészően kevés az olyan menet, hogy hideg motorral csak pár km-t megyek.
Hát az én véleményem az hogy évente kell cserélni olajat függetlenül a megtett km-től azon kívül itt mindenki total olajat használ,mert a gyár is ezt ajánlja,nem tudom mennyi km van a kocsiban de én pl 5w40 használok az hígabb olaj.
Jó régen nem jártam erre, még vannak ismerős formuozók. :-)
Kérdezni szeretnék, hogy tudja valaki, hogy a motorháztetőn lévő ablakmosó-folyadék fuvókája mivel van szerintetek rögzítva a motorháztetőhöz? 307sw 2005-ös ráncfelvarrott. Ragasztással, vagy szorosnak kellene lennie a műanyag illesztésének? Nekem az egyik mindig kiemelkedik a helyéről. A hozzá kapcsolódó cső kinyomja. Kézzel hiába illesztem vissza és a spricnifejen sem látok olyan valamit, ami letört volna. A párja a mésik oldalon is ugyanúgy néz ki, az alatt mintha lenne egy kis ragasztó.
Légyszi' segítsetek abban, hogy írja meg valaki, hogy hány kilométerenként kell olajat cserélni egy Peugeot 307 1.4 Presence kocsiban, ami 2005-ös évjáratú.
A kezelési útmutató kis könyvben nem találom. Előre is köszönöm!
A diag néha bekapcsolva hagyja a szivattyút lekérdezéskor. Ilyenkor, ha nem jár a motor, akkor nekem is zümmög / visít. Járó motornál viszont semmit nem hallani.
Az enyém 0 km óta ilyen. Na, jó 30E km-el vettem, de már akkor ilyen volt. Ez van. Ha találsz megoldást, ne tartsd magadban. Egyébként amint elindulsz elnyomja a menetzaj.