Szerintem nem kell túllihegni ezt a dolgot. Ha megcsináltatod kell fújni egy színmintát és jobban meg lehet állapítani a szín azonosságot. Ezek az szürke, ezüst színek elég kényesek az is igaz.
Most tanácstalan vagyok,annyit olvastam már a neten,meg voltam bent a renault szervizben,megnézetni a karcolást a lökhárítón,mert szeretném megjavíttatni.
A szervíz vezető a megtekintés után ezt mondta
nem annyira vészes,ha ő a helyemben lenne nem csináltatná meg.Na meg mondta azt is hogy minden újabb modellnél mindig változatnak a festék összetevőin és nem ugyan az az árnyalat a szürke,vagy más szín sem,tehát meg eshet ha ők meg csinálják nekem azt a részt ,akkor más árnyalatú lesz a szürke.Azt mondta ha középen lenne ez a kis sérülés akkor még más lenne a helyzet ,de az árnyalat eltérésre nem tudnak garanciát vállalni vagy jó lesz a festés vagy egy árnyalattal másabb.Mondta hogy mekkora felületet kéne megcsiszolni mert ugye nem csak azon a ponton és azt festeni és újra lakkozni,na meg bontani kell meg stb...Tehát lebeszélni akart.(árat azt nem is mondott)
Viszont emailban ezt írta
"Tisztelt Kiss Úr!
Kérésének megfelelően megnéztük az elküldött fotót. Amennyiben lehetősége van rá, kérem keressen meg minket személyesen hogy a lehetőségeket meg tudjuk beszélni. A pontos javításról csak a gépkocsi megtekintése után tudunk ajánlatot adni."
Viszont mikor oda gurultam ami nekem 120km oda vissza út akkor meg jön a lebeszélő duma.
Többen azt mondják ők is meg javíttatnák,de egy csomót utána olvasva félek a fényezés sikerességétől
Viszont a neten olvasgattam dolgokat és el bizonytalanodtam,hogy bele merjek e vágni a dologba.
Színkód
Amikor elkezdenek gyártani egy autómodellt, az első autókkal együtt színkártyákat is fújnak. Ezeket küldik szét a festékgyártóknak, akik a saját laborjukban előállítják a festéket. A sorozatban gyártott autók viszont a későbbiekben sokszor eltérnek ettől a színtől, sőt néha még a gyárak is kihoznak módosított színeket. Ha valaki az autója színkódja alapján szeretné javíttatni az autóját, érheti meglepetés. Például a futó VW, Audi, Saab típusokhoz viszonylag jók a színkódok, de sok más modellel akad gond. A tapasztalatok alapján a hazai Suzukik botrányosak, és sajnos a Fordok sem jeleskednek.
Nem titok, hogy vannak azonos modellek, melyek a világ különböző részén készülnek, és a gyárak általában mindig a hozzájuk legközelebb eső festékforgalmazót választják. Lehet, hogy ugyanazt a színt az egyik a Standoxtól, a másik a Sikkenstől, a harmadik meg ki tudja, honnan rendeli. Egy márkának többféle beszállítója van, és ezért kizárt, hogy a színek tökéletesen megegyezzenek. De még ettől durvább dologról is hallottam. Elején sérült gyári Swiftet próbáltak javítani és az autó egyik hátsó elemét vitték színmintának. A fényezés közben kiderült, hogy az autó orrán levő gyári festék köszönő viszonyban sincs a hátsó színnel, egy autón belül is más árnyalatok voltak, de egy átmenetet képeztek, ami emberi szemmel észrevehetetlen. A Suzuki metálfényezéséről is legendák keringenek, egy típuson és egy évjáraton belül is nagy különbségek lehetnek.
Hibajavítás
A legbosszantóbb dolgok az apró sérülések, kavicsfelverődések, horzsolások, amik kezelés nélkül komoly gondok forrásai lehetnek. A szándékos karcolásokat már nem is mondom, mert már magától a gondolattól is ideges leszek. Ezeket a hibákat a szakember viszonylag könnyen el tudja tüntetni. Előkészítéssel és ködöléses technológiával az egész elem fényezését is megúszhatjuk. Meglepődtem, amikor kiderült, hogy a metálfestéket könnyebb javítani. Ilyen esetben a bázisfestékkel ködölnek, és az egész elemet lakkozzák. Az akrillal már nehezebb, olyankor a ködölt felület sokkal jobban látszik, de ilyenkor a polírozás segíthet, plusz úgynevezett ködölő-hígítót használnak, és máris megoldott a színeltérés. Melléfújásos ködöléssel lehet a színelúsztatásokat megoldani. Ez azt jelenti, hogy ha például egy ajtóelemet kompletten fényeznek, akkor a belefújnak a mellette lévő elemekbe is, így ha van egy kis színárnyalat-különbség, az láthatatlanná válik.
Tapasztalatból tudom, hogy vannak olyan napszemüvegek, melyekkel a különböző festékminőségeket könnyedén észrevenni. Mindenkinek ajánlom, ha autót vásárolni megy, vigyen magával egy polárszűrős napszemüveget (pld. Polaroid) A napsütésben azonnal látszik melyik elemet fújták. Nálunk már bevált.
Felvetődik a kérdés, hogy egy kisipari munka megüti-e a gyári szintet. A profi anyagokkal, jó szakemberekkel végzett fényezés nem hogy eléri a gyári fényezés színvonalát, hanem sokkal szebb is lehet. A gyári fényezések narancsossága egy kisipari munkánál nem megengedhető. A műhelyekben a lakkba került esetleges szennyeződéseket kipolírozzák, míg sorozatgyártásnál nem sokat gondolnak vele. A gyári fényezéskor kb. 20-25 kisebb szemét kerül a fényezésbe, melyeket jobb helyeken utólagos kézi csiszolással, illetve polírozással megpróbálják eltüntetni.
Egyetlen különbség a korrózióvédelemben lehet. A gyári elemek galvanizálását kisipari módon nem lehet pótolni. Léteznek ugyan az ilyesmit pótolandó szemfényvesztő cinksprayk, de nem sokat érnek. Egyedül a gondos, száraz technológiás megoldás áll a legközelebb az eredetihez.
Nem tudom most mitévő legyek az autó még csak most lesz másáfél éve tehát még nincs fakulás a fényezésen
Ma nekiálltak a bal hátsó ajtó aljának, illetve a bal sárvédőív kijavításának:
Levették róla azt az "élvédő" gumit, nyilván az már nem mehet vissza.
Kérdés: kell-e rá másik gumi, vagy mit érdemes csinálni a felülettel? Ugyebár ott a kb. 3cm szélességű, fényezett felület van "visszahajtva", - az-az kőfelverődésnek ki van téve a felület.
Azon gondolkodtam, h ha már tolok vissza rá zárógumit, akkor végigkenem szélvédőragasztóval vastagon, h ne tudjon alatta párásodni, belefolyni a víz/sár.
Hm. Kár, hogy nem került képbe időben.... Ha teszem fel 2-3 év múlva fel kell majd újítani a jelenleg jó vastagon ráfújt bitumenes réteget, akkor arra is érdemes lehet majd rámenni a katepoxszal?
Ha tudtam volna a katepoxról, lehet hogy elgondolkoztam volna rajta a bitumenes cucc helyett. (pár hónapja lettem kész az autómmal) Végül is kb. 9 ezerbe került a bitumenes anyag, 30-ból kijött volna a katepox is... Nekem megérte volna a különbséget, ha annyival jobb, de gondolom gazdaságosan javított (értsd: azért nem teljesen rozsdamentes) kasztnira nem nagyon érdemes katepoxot tenni...?
Alvázvédelem kisebb javításához (alapozás után) melyik a jobb szerintetek Body 930 vagy Olvikor 200?
Mindkettőből van itthon, de a Body 930 olyan sűrű, hogy megáll benne a csavarhúzó, ez normális, vagy annak a jele, hogy döglődik (a doboz alján lévő kódszám alapján 2014-ben gyártották és 24hónap lenne a szavatossági ideje...)???
Az Olvikor jóval hígabb, kb. mint egy jó sűrű zománcfesték, pedig ez itt áll már legalább vagy 8-10éve.
Korant rozsdaátalakító és az alvázvédelem közé érdemes lenne még egy plusz alapozó réteg, vagy a Korantot már lehet alapozónak tekinteni és mehet rá közvetlenül valamelyik alvázvédő?
van a dinitrolnak olyan viaszos alvázvédője ami egy kicsit mindig puha marad,abból van fekete ,és barna,pl az új kocsiknál jól néz ki az áttetsző barna:-)
van a bitumenes.amit szinte mindenki gyárt,dinitrol,motip,sikaguard,car fon,stb
meg van az örök életű epoxi alapú 2 k s katepox,az svájci eredetileg.
azt lerobbantani sem lehet,állja a legkeményebb kromofágot,benzint,savakat.
gyakorlatilag egy légmentes műanyag réteget képez.
de sajna az eszközökről is nagyon nehezen jön le:-)
:) Nitrót amúgy is ritkán használok mert sajnos már valami újrahasznosított lötty csak. Csak úgy kíváncsiságból olvasok mostanában véleményeket fórumokat ezzel a témával kapcsolatban és ember legyen a talpán aki eltudja dönteni mi a jó és hogyan. Pedig egyszerűnek tűnik az alvázvédelem és üregvédelem.
Ha hígítod ne használj hozzá nitrót, hanem lakkbenzint mert nitrótól felkeményedik és aztán repedezik össze vissza. Nekem legalábbis egyszer fújtak rá bitumenes alvázvédőt amivel ez történt és dolgozott is alatta a rozsda. Mérgelődtem miatta amíg szedtem lefelé és amikor az új anyagot vettem meséltem a boltosnak hogy milyen volt a 40 ezres bevonatom, kérdeztem a bitumenes ilyen szar? Erre mondta ő, hogy nem, hanem biztos nitróval hígították azért szokott ilyen lenni.
Úgy volt,hogy ma megy talpára,de hiba került a gépezetbe,így változik a helyzet. Általában kétségeim vannak az ecsettel való kenéssel. Ha az idő is megengedi szerintem fújok rá egy réteget ha van még értelme.