Keresés

Részletes keresés

Garázslakó Creative Commons License 2015.04.04 0 0 693

Márpedig ez kondenzátor hiba. A motor belsejében is van egy. Ha ez nem segít, akkor ki kell cserélni a panelt. A baj az, hogy minimum 25 éves mindegyik, ez a hiba bármelyikből előjöhet.

Előzmény: IstvánBX (692)
IstvánBX Creative Commons License 2015.04.04 0 0 692

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

Van egy veritas famula electronic 4891 tipusú varrógépünk. Használtan került hozzánk, de sajnos két hét múlva előjött rajta egy hiba. Bekapcsolás után 5-7 perc múlva elindul magától a gép. Semmihez nem nyúlunk, nem teljes sebességgel, de elindul. Megállítani csak úgy lehet, ah kihúzzuk a konnektorból vagy a pedált húzzuk ki a gépből. Javasolták már, hogy az elektronikát kiszedik belőle és mint egy sima varrógépet lehet használni. Viszont alányom ragaszkodna a plusz tudásához (tű stop fent-lent, pedálon kívüli sebesség állítás, egy öltés). Ha esetleg valaki találkozott már ilyennel és ismeri a megoldást megköszönném ha megosztaná velem. Az elektronikában a elektrolitkondikat már kicserélte, hátha kiszáradtak és az okozza a hibát, de maradt a jelenség.

Garázslakó Creative Commons License 2015.03.26 0 0 691

A másik gép alatt a fényképezőgépedet értettem...
Az a bobbin beállítás nem olyan bonyolult. A lényeg az, hogy csak éppenhogy tartsa meg a súlyát a cérnánál fogva.

Előzmény: Mokus95 (690)
Mokus95 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 690

Én csak egy gépről írtam (nincs is több), mivel adtam azt az ötletet, hogy két gépről írok?

 

Most a gép az apámnál van, így nem tudom a feszességet megnézni, de emlékezetből tudom, hogy az orsó azért esik ki a bobbinból ha csak lógatni próbálom a kettőt együtt, mert ugye a cérnát a bobbin nyitott oldalán, ott ahol az orsót is becsusszantjuk a bobbinba fűzzük be a vékony hézagon úgy, hogy átcsusszantjuk az átlósan elhelyezkedő feszítő lemez alatt a bobbin túlsó oldalára ahol is van egy vékony vájat is kialakítva a cérnának és abból a vájatból megy tovább a bobbin zárt oldalán lévő kis fém kampót megkerülje. Idáig én mindig úgy próbáltam az ejtést, hogy ebbe a kis kampóba is be volt "fűzve" a cérna (mivel az össz surlódáshoz ez a kampó is hozzájárul mielőtt a cérna végleg elhagyja bobbint.)

 

Tehát akkor feltételezem, hogy a lógatásos tesztet úgy kell csinálni, hogy rögtön miután a cérna kibújt a feszítőlemez alól ott kell, hogy lógjon?

 

Mivel nincs most a gép itt, nem tudom most ezt kipróbálni, de emlékezetem szerint az a pont ahol a cérna kibújuk a feszítőlemez alól is már a bobbin geometriai középvonalán túl van, tehát így is kifog az orsó billenni a bobbinból. De majd csak a hétvégén fogom tudni ezt ellenőrizni. Ha igazam van, akkor lefogom fotózni vagy videózni a problémát és felteszem a linkjét ide.

 

Köszi a tanácsokat a hevederről és a szénkeféről!

 

------------------------------------

 

Egyébként a motor ékszíját Csepelen vettem a szuperszíj boltban ha bárki különleges szíjat keres:

http://www.szuperszij.hu/

 

Az eladó ott különben említette, hogyha nem lett volna megfelelő méretű szíj, akkor még mindig adhatott volna egy méretre vágható műanyag zsinór szíjat amit forróra hevített spaklival könnyen össze lehet ragasztani.

 

 

Előzmény: Garázslakó (689)
Garázslakó Creative Commons License 2015.03.25 0 1 689

Szép munkát végeztél mindkét géppel.
Az alsó szál feszességét úgy kell beállítani, hogy a cérnánál fogva tartsa meg a súlyát, kissé megrántva, 1-2cm-t kell a bobinnak lefele mozdulni. Ha rendesen be van "húzva" a cérna a szorítólemez alá,  nem eshet ki az orsó a bobbinból.
A fogaskerék kenése miatt ne bontsd szét, inkább fújjál bele egy kis WD-40-et a vékony csövecskéje segítségével.
A tengelyeket összekötő hevedert ne érje olaj, mert tágulni fog tőle.
A szénkefék becsiszolásánál ügyelj arra, hogy véletlenül se szoruljanak, inkább lötyögjenek kicsit.

Előzmény: Mokus95 (688)
Mokus95 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 688

Köszi a válaszod, közben rájöttem a lehetséges variációk közül a motor tengelyén van a "kuplung", ami kikapcsol amikor a bobbin orsóját rátesszük.

 

A motor ékszíjjat is sikerült kicserélnem, még a motor szénkeféit kell majd kicserélnem mert már csak 3mm hosszúak, nem találtam seholsem pont olyat ami kell, úgyhogy majd valószínűleg csiszolnom kell majd őket ezeket a megfelelő méretre.

 

A varrógépet kitisztítottam, leolajoztam/zsíroztam ahol kellett, egyedül a kampós tengelynek a kúpos fogaskeréhez nem tudom, hogy hogyan lehet hozzáférni, a tengely másik végén lévő csavart sem tudtam kilazítani.

 

Néhány képet még hozzátettem a PDF filehoz is akit érdekel:

http://www.pumi.org/geza/temp/Lada_T132_sewing_machine_images.pdf

 

Amire még nem tudtam rájönni az az, hogy mikor ideálisan feszes az alsó cérna feszessége. Ugyanis több helyen olvastam, hogy először ezt kell beállítani és hozzá hangolni a felső cérna feszességét. Az a módszer itt nem működik, hogy ejtsük le a bobbint 15 cm magasról és 2-3 cm-t fog a bobbin lecsúszni akkor jó a feszessége, mert ha elengedem a bobbin-orsó együttest, hogy csak lógjön a cérnán, rögtön kiesik az orsó a bobbinból. Valami más módszer kellene ide.

Előzmény: Garázslakó (685)
Garázslakó Creative Commons License 2015.03.22 0 1 687

Farmervarrásra egyik háztartási gép sem alkalmas.
Két réteget összevarr bármelyik, de pl. egy nadrágfelhajtás esetén van olyan rész, ahol akár 8 réteg anyag is lehet. Cippzár csere ugyanez. Tudom, árulnak un. farmertűt, de ez csak parasztvakítás.  A gép képességei ettől nem fognak javulni. Ide már ipari gép kell.

Előzmény: szaturnusz01 (686)
szaturnusz01 Creative Commons License 2015.03.22 0 0 686

Sziasztok!Érdeklődnék hogy van valakinek tapasztalata a Toyota E&ER 22 programos varrógéppel?Jó gép?Én olyat szeretnék ami farmert is varr.

Garázslakó Creative Commons License 2015.03.18 0 1 685

- a tűrúd oldalra való kibillentése akkor jön jól, ha a varrás jellege úgy kívánja, hogy ne középen álljon a tű (pl. zippzár csere)
- a visszavarrással erősítjük el a varrat kezdetét és végét. kb. 1cm hosszan szokták használni. Előre beállítani nem lehet, ameddig lenyomva tartod, addig visszavarr.
- orsózáskor a főtengelyt ennél a gépnél nem tudom konkrétan mi állítja le, de elmondom mi jöhet számításba: az üres orsó felhelyezésekor kioldja a hajtást, vagy a kifordítható orsózófék oldja le, vagy a kézikerék tengelyirányú elmozdítása segít.
- greifer olajozás: vedd ki a bobbint, forgasd a főtengelyt lassan és figyeld meg az álló és a forgó rész közötti pontokat, ahol a két felület "összeér". Cseppents bele néhányat, majd kézzel forgasd meg a gépet. Ha meglódult az olaj, itasd fel parírzsepivel, hogy ne kenje össze a cérnát.
- a csigás meghajtásokra azért tesznek zsírt, mert az tovább "ott marad". Az olaj ide ezért nem praktikus.

Előzmény: Mokus95 (683)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.18 0 0 684

szervusztok!

 

Eladó - helyhiány miatt - egy kiválóan működő asztalos Veritas márkájú 23 programos varrógép. A gép megkímélt állapotú, fém alkatrészekkel rendelkezik. Nem gagyi műanyag. A gép megtekinthető kipróbálható Ára: 20 ezer Forint

Mokus95 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 683

Garázslakó,

köszönöm a válaszod, sajnos nekem valóban hiányzik a használati utasítás, nem csak a használathoz hanem a rendszeres karbantartáshoz is:

 

1. mire való a tűrúd balra-jobra való kibillentése?

 

2. mi az a visszavarró és mikor használják ezt? És mitől függ, hogy mennyi "visszavarrást" állítasz be?

 

3. Ha orsózni akarok akkor hogyan kapcsolom ki a tű hajtást az orsózás idejére?

 

4. Ha a Greifert akarom megolajozni, lehet azt szétszedés (és időzítés elállítása) nélkül is csinálni?

 

5. A 9. képen látható csigás meghajtásra valamilyen zsírt kell tenni, vagy az automatikusan lesz olajozva valamelyik olajzó pont által? (mivel a gép most csont száraz, nem tudnám megmondani, hogy 40 évvel ezelőtt mivel volt utoljára kenve. Láttam olyan videót a Youtube-on, ahol minden csúszó pontot olajoztak de minden fogas vagy csigás kereket zsíroztak. Ezért vagyok bizonytalan ebben a kérdésben.

 

 

 

 

Előzmény: Garázslakó (682)
Garázslakó Creative Commons License 2015.03.17 0 1 682

Szép képeket csináltál róla, gratula.
A kezelőszervek egyértelműek. Föntről lefelé:
- tűrúd balra-jobbra kibillentés
- cikk-cakk szélesség állító (0-nál egyenesen varr)
- öltéshossz állító és visszavarró
- fogmagasság állító
A gép hátulján kibillenthető az orsózáskor használatos szálfeszítő.
A lényeg ez, a többi csak rizsa, amit leírnak. Olajozni a piros furatokon, és a greifer súrlódó felületein kell.

Előzmény: Mokus95 (681)
Mokus95 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 681

Sziasztok,

 

Az apám 1959-ben vette a Lada T132 típusú hordozható Cseh varrógépünket, tehát 56 évvel ezelőtt és még mindig működik. Az első tíz évben volt olajozva néhányszor, de azóta nem. Néhány napja a 85 éves apám varrás közben észrevett valami halk kopogó vagy kattogó hangot a gépből, erre elhatároztam, hogy csinálok egy jó kis karbantartást rajta, az összes porcicát kiporszívózom belőle, majd utána megolajozom az összes olajzó pontokon. (van rajta jó néhány).

 

A neten történt nyomozásom során kiderítettem, hogy ezeket a Lada T132-as varrógépeket egyes nyugati országokban Cresta T132 néven forgalmazták, de sajnos ilyen néven sem találtam hozzá kezelési utasítást.

 

Csináltam erről a varrógépről néhány fotót:

http://www.pumi.org/geza/temp/Lada_T132_sewing_machine_images.pdf

 

A képeken is látszik, hogy az ékszíjat már csak az imádság tartja össze, úgy tűnik, hogy a www.varrovilag.hu website-on lehet hozzá való ékszíjjat kapni, ha a méréseim nem csaltak, akkor 210mm x 5mm-es ékszíj kell hozzá.

 

Próbáltam a Neten angol nyelvű kezelési utasítást keresni hozzá, de nem találtam. Esetleg van valakinek egy példánya akár papír akár PDF formátumban?

 

 

Chris75129 Creative Commons License 2015.03.15 0 0 680

Sziasztok !

 

Ma lecseréltük a textima gépünket "halkabbra " egy ALTIN 8336 - 137A típusúra . Ha esetleg lenne valakinek ehhez egy használati útmutatója,vagy service manual-ja vagy tudja honnan lehet letölteni azt nagyon megköszönném :) Ja a másik pedig eladóvá vált a képen látható , rendzseresen karbantartott állapotban , 220/380 V motorral . Ára : 20 000 Ft ,de ha eljön érte akkor 5000 Ft üzemanyag hozzájárulást adok :)

 

Üdv Chris 

 

 

 

 

 

Garázslakó Creative Commons License 2015.03.03 0 0 679

Kedves polie 70!
Nyugtass már meg. Megérkezett?

Előzmény: polie70 (670)
Garázslakó Creative Commons License 2015.03.01 0 0 678

Nekem van ebből kézzel hajtós is.

Előzmény: chrismokie78 (677)
chrismokie78 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 677

chrismokie78 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 676
Köszönöm hogy leírtad a dolgokat. Sokmindent nem terveztem vele. Meg kicsit hiányos is az állapota. Azért hittem hogy régebbi mert 1982 ben már voltak elektromos gépek is. Meg az UNION nak a stílusa is régies.
Előzmény: evi585 (674)
Garázslakó Creative Commons License 2015.03.01 0 0 675

A történet 1946-ban kezdődött. Akkor vonatra pakolták a Singer németországi gyárát, mert szerintük rossz helyen volt. A fejlesztést tökéletesnek ítélték, ezért nem is változtattak egy-két alkatrészt leszámítva, amit műanyagra cseréltek. Az ezredforduló táján még gyártották, ez biztos. Valóban nehéz eladni, bár amit tudott 60 éve, ma is tudja. Zajos, de megbízható. Folyamatos tisztítást, olajozást igényel.

evi585 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 674

Szia!

 

Nekem van és kb 1980-as években vettem. Szerintem stimmel az 1982 év.

Eladni lehetetlen, ha arra gondolsz. Én próbáltam, még ingyen sem kell.

Műszerészt sem érdekli, de viszont azt mondta, hogy olyan gép nincs, amit

nem tud javítani. Enyém sajnos nem tökéletes. Nem tudom Neked mi a szán-

dékod vele, azért írtam ezeket mind le.

Előzmény: chrismokie78 (673)
chrismokie78 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 673

Sziasztok.

Nem tudja valaki hogy az UNION ruszki varrógép hanyas évekbeli? Pedálos. A neten sok ilyen hirdetés van de az van alattuk hogy 1982-es. Szerintem sokkal régebbiek de nem értek hozzá.

Köszi.

Nikolett385 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 672

Szia,

az az egész beállításnak a lényege, hogy utána már ne mozduljanak el a fogaskerekek, mert nem megengedett a "lötyögés" mivel a munkafolyamat közben mindig a megfelelő pozícióban kell lennie a tűnek is meg a mellette elhaladó cérna leválasztó tüskének is, ami körbeviszi a felső cérnát az orsón, melyben szintén ott az alsó cérna, és így keletkezik egy öltés /egy csomó/. Lényeges dolog, hogy cikk-cakk programba kell beállítani a varrógépet, mert a varrótű 5-6 mm széles távolságban jön le, egyszer jobbra, egyszer balra. Alul a leemelő tűnek /forgórészen található hegyes tüske/ pedig bele kell akadnia a cérnába, mely a varrótűn keresztül ott van lenn/ azért van a varrótű lyuk környékén az íves beugrás, itt halad el a leválasztó tüske és viszi a felső cérnát körbe, hurkot készít ezzel a mozdulattal.  Ezt század mm-re kell állítani, mert képzeld el, hogy percenként akár hétszázszor megteszi ezt a hurokfogást.

Esetleg ha még pontosítani akarsz, szívesen segítek.

 

Előzmény: Tsukina (671)
Tsukina Creative Commons License 2015.02.27 0 0 671

Sziasztok!
Tudnátok nekem segíteni egy kicsit? 
Olyan problémám akadt és kérdésem is egyben, hogy a varrógép hurokfogoját nem lehet normálisan beállítani úgy hogy felvegye az alsószálat. Amennyiben sikerül beállítanom pár öltés után ismét elállítódik... :(

A hibát okozhatja a hurokfogót meghajtó törött fogasív, aminek hiányzik a tengelyhez csatlakozó részéből egy kis darabka a csavarfej környékéről? :)

Válaszaitokat előre is köszönöm! :)

polie70 Creative Commons License 2015.02.27 0 0 670

Hu , pedig ez a címem, fogalmam sincs miért, nem sikerült. hegyine.renata@freemail.hu vagy rency1970@gmail.com hátha sikerül. Köszönöm

Előzmény: Garázslakó (669)
Garázslakó Creative Commons License 2015.02.26 0 0 669

Elküldtem, ez jött vissza:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

hegyine.renata@freemail.hu

Előzmény: polie70 (668)
polie70 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 668

Szia szeretném én is E-mailben az m2 használati útmutatóját. hegyine.renata@freemail.hu. Köszönöm

Előzmény: Garázslakó (610)
zodes Creative Commons License 2015.02.12 0 0 667

Az se biztos, hogy kell. De a taposóban lévőt, ha beteszem (már betettem) ártani nem árt és kemény 150 jómagyar Forint volt. Van egy villanymotoros ismerősöm Ő azt mondta az is zavarszűrő. Ma átviszem hozzá, megszakértjük. :-) 

Előzmény: Garázslakó (666)
Garázslakó Creative Commons License 2015.02.11 0 0 666

A taposóban lévő zavarszűrő kondit a 90-es évekig használták. Azóta már minden elektronikai cucc komoly zavarvédelemmel rendelkezik, nincs értelme beépíteni, nem is alkalmazzák. Tönkremenetele esetén ki kell iktatni, pótolni fölösleges, a gép működésére semmilyen hatással nincs. A motorban lévő 3 lábú működését nem ismerem.

Előzmény: zodes (662)
zodes Creative Commons License 2015.02.11 0 0 665

Én is erre gondoltam, de van WD-40-em is. Szerencsére úgy néz ki, mintha egy hete vettem volna! Túl sok mindent nem kell feloldania.

Előzmény: sickamic (664)
sickamic Creative Commons License 2015.02.11 0 0 664

A fegyver is preciziós műszer, az olaja biztosan jó a varrógéphez. (szerintem)

Előzmény: zodes (660)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!