A munkacsoportnak jövő március 31-ig kell a kormány asztalára tennie egy olyan javaslatcsomagot, amely benyújtható az Országgyűlés számára.
Az új szabályok céljai között a jogalkalmazók feladatának megkönnyítése is szerepel... A kulcs annak a sokszor gumiszabályként alkalmazott alapelvnek a megreformálása, miszerint a személy- és vagyonbiztonságot nem sértve, illetve nem veszélyeztetve kell közlekedni.
Példaként hangzott el, hogy téves vélekedés, hogy egy kerékpáros csak biciklijét tolva haladhat át egy gyalogosátjárón. A KRESZ nem mond ki ilyen szabályt, pusztán azt, hogy a zebrán kerékpáron áthaladva nincs elsőbbsége az úton közlekedő autóval szemben, ez csak a gyalogos számára adott. A gépjárművezetőnek ebben az esetben azonban követnie kell a felvázolt alapelvet, vagyis el kell hárítania a veszélyt azáltal, hogy átengedi a biciklist annak ellenére is, hogy nem neki van elsőbbsége.
Eszerint teljesen felesleges a zebra melletti kerékpárátkelő, ha elsőbbségadás kötelező van kitéve a bringásnak, a zebrásoknak van elsőbbsége, így a bringásoknak is a bringarészen a lámpás kereszteződésekben, ha nem működik akkor viszont az ott kikúrt elsőbbségadás kötelező vonatkozik a bringásra amit a többség eddig sem vett észre és az autósok meg satufékeznek mintha randőrt látnának. Sőt, ha egyirányúsra van írva az átkelős bringasáv, akkor a zebrán oda-vissza 10km/h-val lehet menni.
Azonban ahol a bringásnak van elsőbbsége nem lámpás kereszteződésben, ott szeretik nem mellétenni a zebrát is, pedig a kettő pont egyforma erejű.
Tökre elég lenne a zebránál úgy moddolni, hogy azon a bringás is átkelhet 10km/h-val, az autósnak pedig számítania kell rá. Egyébként is bármikor meg kell tudnia állni. És ha bringázik, nem tolja akkor gyorsabban szabadul mindenki.
Csak múlt héten tudtam besurranni a pesti oldalon a Moszkva sétány és a Margit híd közötti szakaszra. Hétfőn már az autóké volt, nekem maradt a fenti, rázós bringaút.
Egyébként kihúzták a dugót a Duna fenekén, elkezdett apadni. Ma: 610 cm, holnap: 588 cm, holnapután: 552 cm - Budapestnél.
Remélem, Lupánál is le fogják takarítani az ártéri szakaszt! Bár ott még sok az 552 is.
A tavaly téli panaszáradatomnál nem tudom, ki javasolta már az itteni nickek közül a Marathon Schwalbe Tour+ külsőt, de ma a friss, Flórián téri kerékpárút közepén éktelenkedő úthibát kikerülve belefutottam egy széttört, átlátszó üveg romjaiba, és megúsztam defekt nélkül. Ezer hálám, bárki voltál!
Jó buli az üres budai alsó rakparton végigmenni. Itt-ott benyal a Duna az út szélén.
Szerdán Szentendre felé az autópálya hídig lehetett menni a parton. A római-parti út csak a békásmegyeri gát előtt volt lezárva, ott csak a Királyok útján lehetett elmenni. Délebbre, a csónakházaknál nem volt probléma.
Pár napja (amióta lezárták a rakpartokat) nem jártam biciklivel a következő útvonalakon, így azt szeretném kérni, hogy aki viszont igen, az legyen olyan kedves, és írja meg, hogy lehet-e rajtuk közlekedni, vagy a Dunától távolabbi útvonalat kell választanom: - budai alsó rakparti kerékpárút az Üstökös utca és a Szépvölgyi út között; - Budakalászi Duna-parti kerékpárút a Lupaszigeti úttól északra.
Szerintem a bicklis súlyának legalább 70%-a a hátsó kerékre esik. Minél magasabb, annál inkább (mert a nyeregrúd felfelé tolva hátrafelé is megy).
Én úgy tapasztaltam, hogy a könnyű futás leginkább a légnyomástól függ. A versenygépek virsli kerekében 7bar van, jól is futnak. A normál kerekekben régebben max 3,5bar volt, az újakra már sokszor 5bar van írva. Persze az az ára, hogyha átgurulsz a forintoson a seggeddel is megérzed, hogy fej vagy írás...
Nem sok. Ha valahol látsz valami súlykorlátot, azt úgy kell érteni, hogy 1 kerékre értve, dehát 2 van alattad. Azaz ha 70-re írják akkor az 140 lesz, de ez az érték is bőven súlyhatáron belül van, csak nem publikállják soha. Maga a küllő irtózatosan sokat kibír, a szegecses felni csak dizájncucc, ha eleve alufelniről van szó. Annyival nagyobb lyukat kell fúrni a felnire így annyivl gyengébb is lesz. De ha szépen le van sorjázva belülről akkor totál fölösleges, a felni külső oldalán abszolúte semmi haszna sincs, csak és kizárólag dísz, éshát a paraszt meg ugye ezt látja... Ugrabugrálni úgysem fogsz. Ha lehet minél több küllő legyen, minimum 36, de ha tudsz kicserélhető tandemkerékre is, abban 40 küllő van. (és 2 ember súlyára van tervezve minden tandem!!) Az agydinamó visszafogja a kereket örökké, ha világítasz, ha nem. (ha világítasz akkor még az az 1-3 watt is hozzámegy ami beterheli) A gumi középvonalában legyen egy teljesen sima, folyamatos, 1cm széles futóél. és fújd fel úgy, hogy ez ne horpadjon be alattad. Ha nem folyamatos, hanem szaggatott, esőmintákkal szabdalt, "göringyes" akkor azzal nagyon szar lesz menni és még hangos is lesz aszfalton. A gumi szélén lehetnek krosszminták, az soha nem ér le az útra, csak ha szarba-sárba mész véletlenül. Egyébként is, ha valahol szétesik alattad, az mindig a leggyengébb pontján lesz. Ha a küllő az akkor ott, ha túlméretezett, akkor a felniből fog kiszakadni vagy az agyból, vagy a lánc, vagy a váz valamelyik hegesztése reccsen szét.
Én csak 110 kiló vagyok, a hátsó kerekem egy fullkommersz alu, szegecselés nélküli, viszont a küllők igényesebb darabok, talán DT? passz, 1,6, illetve már 1,75-ös gumi van hátul, a kerék köszöni szépen, jól van, még egy centírozásra se érett meg a tavaly szeptemberi fűzés óta. Pedig kapott azért olykor rendesen. Ja, és volt csomagos túra min. 15 kiló cuccal (az ugye mind a hátsó keréken van), szóval van esélyed a 120 kilóval.
Lehet széles gumi, a mintázata számít elsősorban. Slick vagy aprómintás még földutakon is teljesen jó szerintem. Szerintem ennél sokkal többet nem tudsz tenni az ügy érdekében.
Neki lehet állni a kerék könnyítésnek is, talán ez érezhető a legjobban.
A külső minél könnyebb, annál érzékenyebb a defektre. A kerékkel nem szórakoznék, legyen olyan, mint a tank, megbízható küllőkkel, ha tényleg 100 kg fölé kellene.
Most már országúti verseny gumik is ott tartanak, hogy pl. egy direkt high end versenyre gyártó cég minimum gumi mérete is 26-tól indul.
Anno a normális 20 majd 23-as méretű volt, ennek is vége, 25-öst használok már egy jó ideje én is.
Sajnos úgy néz ki, , hogy a képeken lévő ktm.et eladta a tulaj.
A 120kg. sok lenne neki?
Jelenleg egy Author prime feliratú bringám van 27es kerekekkel, a vázat nem tudom, hogy hányas. Azzal ezidáig nem volt gondom.
Egyébként ha egy "jó futó" kerékpárt keresek akkor miben kellene gondolkodnom? Gondolom a túl széles gumi nem jó. No, de még mi befolyásolhatja, hogy könnyen kelljen tekerni ahhoz, hogy minél többet elguruljon? (elektromos felejtős)
A KTM-nek a belépő modelljei is jó minőségű, átgondolt darabok, nincsenek rajtuk gagyi alkatrészek. A kép alapján nem sokat mehettek vele, szerintem még egy láncot sem nyúztak el. A gumik is szőrösek, nem jellemző, hogy eladás előtt átgumizzanak egy biciklit. Ha a vázméret passzol és kényelmesnek találod, nyugodtan vedd meg.
A hidraulikus tárcsafék jó dolog, ha nem csak száraz időben akarsz menni. Tény, hogy a szervizelés jóval drágább, mint egy V féknél, de a fékbetét sem kopik olyan gyorsan, viszont a felnit sem koptatja. Sok múlik azon, mennyit mégy és milyen körülmények között. A fékfolyadékot azonban legalább 2-3 évenként cserélni kell, mert akkor is elöregszik, ha nem használod. A tömítés sem tart örökké. Azért ne aggódj, ha meg tudod venni, a karbantartásra is fog telni.
Ha most nem lenne bringám, pont ilyesmiben gondolkodnék, pont ebben a műfajban. Túra, országút, könnyű terep, erre való. (Én a saját cuccaimat tenném rá egy ilyesmi vázra, pont ilyesmi bringákat nézek, de ez az én nyomorom.)
Csekk:
A villaszárak nem lógnak-e?
A kerekek nem kotyognak-e? Nem vészes, de garantált kónuszcsere.
A váz nem repedt-e?
A kormány nem lötyög-e. A csapágy nem vészes tétel.
Hajtómű szépen jár-e?
Váltás rendben van-é?
Általában igaz, mint az autóknál: Ha jól be van állítva, akkor gondja volt viselve.
A tárcsafékről szv az, hogy amatőr szinten költséges flanc. Egy jó V-fék a karokkal együtt megúszható kompletten húszezerből. Tárcsából meg kell nézni az alap alkatrészeket, máris egy hatvanasnál járunk és gondolhatod, hogy nem lesz csúcskategória. Azt mondják, hogy a bowdenes felejtős. A legnagyobb fos az egészben, hogy nem tudsz visszalépni, a váz eldönti, hogy milyen lesz a fék. Én A V-féknél maradnék.
Sziasztok. Viszonylag kispénzű emberként fektetnék be egy drágább kerékpárba használtan.
Vajon mennyit érhet a képeken látható jó állapotúnak tűnő KTM.?
120.kg. alá kellene. Főleg aszfaltra, persze azoknak is ismerjük a minőségét.
Mit érdemes megnézni egy ilyenen?
Ezek a tárcsafékek mennyire drágán fenttarthatók, javíthatók? Az eladó szerint olajos tárcsafék. Ugyanúgy problémás mint egy autó féke? Folyhat is akár karmantyúnál?
Jó szöveg ez, a karos fali kerékpártartón: max. három kerékpár tárolására alkalmas.
Dehogy alkalmas! A 40-45 centis karokra kettőt is nehezen teszek fel, pedig kettő kényelmesen elférne (fejtől-lábtól), ha a nyergek és a kormányok nem lennének közel azonos magasságban.
Kis mókolással megoldottam. A belső bringa felsőcsöve alá tettem egy akkora támasztékot, ami eléggé megemelte a kormányt, így a másik jószág nyerge éppen befér alá.
"A lekanyarodó autósok viszont jobban látják a bicikliseket - és ott csak sövény van, fölötte látni a biciklist"
Este a buxussorok tökéletesen kitakarják a bringalámpákat, prizmákat. (Amit írtál nem ismerem, de általában ez szokott történni.)
A balesetek legnagyobb része a józan paraszti ész hiányára vezethető vissza. Nem "kényszerítik" a kresz betartására a közlekedőket, illetve nem segítik elő a kresz betartását.
A "kényszer"-re példa ha az öbölvezetéses kerékpárút szintben marad a korábbi egyenes vonalvezetéssel akkor 100% hogy át fognak rajta egyenesen száguldani továbbra is. Ha viszont az új kanyarítás szélén útszegélykő is van, sőt a korábbi leaszfaltozott részt is felszedik, befüvesítik, akkor mindenki kanyarogni fog.
Szerintem az ilyen problémákon sokat segítene, ha a kereszteződésben a kerékpárutat befelé hajlítanák. Egyrészt akkor az autó a bicikliknek járó elsőbbség adáshoz nem maradna a főúton, már valamennyire le lenne kanyarodva (mondja valaki szebben magyarul! :-)). Így nem kellene annyira hátrafelé néznie. Másrészt a kikanyarodó autónak is lenne hely, nem állna meg keresztben a kerékpárúton. Emellett a biciklisek is lassítanának egy kicsit. Persze ezt a megoldást nem lehet kizárólag sárga festékkel megvalósítani.
A Szilágyi Erzsébet fasoron a kerékpárút kissé távolabb megy a főúttól, ott elvileg lenne hely egy nem túl hosszú autónak. Sajnos sok autós nem képes kimenni az út sarkáig. Arra gyanakszom, fogalma sincs arról, hol van az autója eleje. Úgy viszont mégiscsak a bicikliút közepén áll meg. A lekanyarodó autósok viszont jobban látják a bicikliseket - és ott csak sövény van, fölötte látni a biciklist.
Szerintem sokkal nagyobb gond a kanyarodásnál a nyomás, hogy már állnak mögötte, és ezért minél előbb kell befejezni a manővert, mintsem a korlátozott rálátás. Ha kb. 45 fokban befordultál, és megállsz, azért fel lehet mérni, jön-e valaki, csak ekkor még az autó vége feltartja az egyenesen haladókat. Sokkal jobb megoldás lenne a topiktárs által írt dolog, miszerint a torkolattól picit el kell távolítani az átvezetést, és máris megoldódik mind a siessünk nyomás kérdése, mind a rálátás kérdése.
A képen láthatónál rosszabb a helyzet. Ez kb. március-áprilisban készülhetett a fák alapján, a sarkon lévő fa sokkal többet takar. Plusz az autók sem mindig így állnák, és nem mindig ilyen alacsonyak. Túl elől is van a tábla, és mindenképpen stop tábla kellene. Mivel ahogy írod is, balról jövő autókat csak akkor fogod látni, ha elállod a bringautat. Plusz túl sok itt a történés egy átlagos sofőrnek sajnos.
Eleve a másik oldalra kellett volna ez az egész szakasz, de ha jól tudom, ezt az Auchan csinálta feltételként, és azért van itt, és így. Sokan az úton mennek, vagy pedig Észak felé legkésőbb a Reichl Kálmán zebránál a túloldali szervizútra, aztán Záhony utcánál kikerülik a lámpát, és tovább a Gázgyárra.