Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Na mielőtt teljesen hülyét csinálok magamból az olyan motorokat kerülöm, aminek olyan szép fényes a hengerfeje. Most hogy az mi, OHV, vagy OHC azt had ne.
Én automatikusról beszéltem nem kéziről. És ilyen automatikus kizárólag a 4 ütemű motoroknál alkalmazható. Erről a felhasználó semmit sem lát (mivel a vezérműtengelyre épített kis mechanika). Csak onnét fogod tudni, hogy van a motorban ilyen, hogy nem tépi ki a kezedből a berántót és még az asszony is berántja. :) Pl.: Briggs, vagy Techumseh motoros fűnyírók. De hidd el a kínaiban is van (az OHV vezérlésűben tuti)
Hát ilyen kézi dekomp. (indításkönnyítő) csak az egyik láncosomon (MTD) van. Meg a babettámon volt. Ezeken a kínai vacakokon ilyenről még álmodni sem lehet. ;-) A többi stimmel.
Alapvetően a gépben (tankban) sem. A láncfűrészeimet teljesen leengedtem, kijárattam, kiszárítottam, olajat a hengerbe és eltettem. Csak fullszintetikust használok már 2 éve.
Óvatosan darabokra a karbit. A tanknak a zárócsapját is nézd meg, de gondolom ott azért láttál brenyát.
Hát a fűnyíróm, meg a kapagép az nem keverékkel megy, és az is megsínyli a benzin benne maradást. A másik, hogy egy évnél idősebb benzint csak mosóbenzinnek használok. Az oktánszám nagyon sokat esik a tárolás alatt és az is okozhat indulási nehézséget (és nem is megy úgy a gép).
A simsonom napi szinten megy (hétvégén van időm robogni vele) és csak jó időben. De pöcc-röff.
A fene sem emlékszik a fúvóka számra, csak ma 6 gépnek takarítottam a karbiját. ;-)
Benzint azért sem célszerű hosszú (pl.:holtszezon) időre a tankban + karburátorban "felejteni", mert ti. a könnyű szénhidrogének elpárolognak, elillannak. Ezt tetézi az, hogy a 4 ütemű motorok el vannak látva egy indítást megkönnyítő automatikus dekompresszorral, mely egy bizonyos főtengely fordulatszám alatt (kb.:800 ford./perc), sürítés közben kissé megnyítja a kipuf. szelepet. Az így résre nyitott szeleptől sürítési nyomás kisebb lesz, s ettől lesz könnyebb kézzel a berántás. Hátránya, hogy az "elpetróleumosodni" készülő, "átváltozott" benzinünket nem lesz képes berobbantani, mivel a sürítési végnyomás túl kicsi.
A teljesen átalakult benzinünk eztán csak mosóbenzinnek, vagy bekeverve lesz jó.
Vannak ennél olcsóbbak is, meg az egyik eladó 97%-os csak. Ilyentől nem szabad venni. Sok (tele van az ebay) 99%-os eladókkal, pár forinttal drágább, de tuti küldi.
Igen, pont ilyen az enyém is. A patron csak az, amit kiemelsz a csavaros fészekből. Abból kivetted a fényes stiftet és azt mérted 10,3 mm-nek. Így van? Akkor már csiszolok is és próba fűtés holnap!
Amúgy ha beigazolódik a sejtésem és tényleg csak a rozsdamentes pöcök hossza adja a különböző visszakeverési határpontokat, akkor:
1. egyrészt adhatnának csak ilyen pöcköket 20Ft/db áron, de ez nyilván nem lenne bolt, vagy
2. eleve tehetnének a dobozba 5-6 méretet, hagy örüljön a user és állítgathasson (mint egy univ. laptop táp), vagy
3. gyárilag gyárthatnának egy előfeszítő csavart az aljába (kb. a VTA ilyen lehet), amivel a user kedvére tegergethetné a kívánt hőfokot (olyan trakisbandi-féle állításra gondolok).
Ha nem lesz igazam, akkor megkövetem (egyébként meg megkövezem) emiatt az ESBE-t.
Pici benzint tegyél a gyertyához, és nézd meg hogy elkapja-e. Ha van pöfögés, akkor karbi (vagy tank) koszolódás lehet. A másik, hogy nekem csak szivatóval (levegőelzárás) indul be, akkor viszont pöccre. De ezek ilyenek.
Ugyan olyan van nekem is, csak praktikeres márkában.
Én 3-4 havonta indítom be, olyan 20 percet járatom. Benzint nem tárolok benne, éppen azért, hogy NE ülepedjen kocsonyásodjon bele. Nyáron teljesen szét szoktam szedni és a karburátorát (minden benzines gépemnek) ki szoktam mosni sima mosószeres vízben ultrahangos mosóban. Megszárítom, és mehet vissza a gépre.
Az átfújkálás kevés, valszeg el vannak dugulva a fúvókák, egy rézszállal is próbáld meg át"fúrni".
Vagy 5 éve megvan, pöccre indul.
Ezek a kínai benzines kütyük nem szeretik a benzint, ha bennük marad. Szétmálik a gumi, beletaknyosodik, stb...
Pont ma járattam ki mindenből és téliesítettem a gépeimet (simsonomat is). Tavasszal előveszem és pöcre indulnak.
Báláskazán tervrajzot keresek. Van hozzá megfelelő lemez és apukám heggesztő és lakatos mester, ő készítené el a kazán. Ő csak ilyesmit tervrajz alapján tud készíteni.