Ha az ecu hibás, akkor nem lehetne vele kapcsolatot létesíteni nem?
Rá lett próbálva egy másik ecu, de annak meg nem lehetett a motorvezérlőjébe bemenni, úgy hogy most keresek egy másikat.
Ami miatt a szerelők az ecu-ra gondolnak, mind a kettővel más az alapjárat. Az egyikkel jobban hullámzik a másikkal kevésbé.
Mikor hozzám került az autó rendben volt, aztán melegen nem indult, ki lett pucolva a folytószelep és indult szépen, de enyhén hullámzott az alapjárat, aztán motorgenerál és még rosszabb lett.
Még annyi, hogy ha a tankszellőztető szelepről lehúzom a vákumcsövet és kap levegőt a folytószelep, vissza áll az alapjárat. Ha ez ad valami támpontot.
Alapjárat ingadozás a probléma. Ha gáz nélkül indulok /csak kuplungal/ akkor marad a kb 800-as alapjárat, ha gázt is adok mellé, akkor az alapjárat fent ragad, hullámzik és max 1000-ig esik vissza. Menet közben néha motorféknél rángat, pl. 4-ben nem tetszik neki az 50 km/h és rángat, néha még 30 km/h-nál sem. A motor stabil alapjáratnál is be-be remeg, bólint néha egyet.
Lambdaszonda cserélve, folytószelep cserélve, teljes motorgenerál /minden gyári/.
Ezzel azt akarod mondani hogy az összes E7J blokk egyforma?
Én azért erre nem vennék mérget!
Egyszer már nagyon beleszaladtam egy ilyenbe Mikor külsőre minden passzolt a főtengely végére nem ment fel a lendkerék......,( de lehet hogy most túlságosan óvatos akarok lenni)
Kell egy méteres vezeték. 1, 1,5 mm-es jó. Egyik végére rakj egy sima csúszósarut. A másik végét centi hosszan blankold le. Kézifék behúz, váltó üresbe. Kártya ki, ajtókat bezár.
Megkeresed az önindítót. A behúzó tekercsre megy 1 db vékony vezeték. Azt húzd le róla. (egy kis darab szigszalaggal esetleg le is szigetelheted, hogy ha véletlen kószaáram van benne, akkor se csináljon zárlatot.) Amit csináltál méteres vezetéket, rádugod ennek a vékony vezetéknek a helyére a behúzó tekercs sarujára. Másik végét meg egy másodpercre az akksi + sarkához érinted. Ha ez megvan, mond, hogy mit tapasztaltál. Elméletileg indítózni kellene neki. (motor nem fog beindulni)
Ha a kormányzár nem old ki, nem is jut el addig, hogy indítózzon. Amíg a zár el nem küldi a megfelelő jelet az indításgátlónak, nem indít. Kormány alatti burkolatot vedd le, egy fekete kockát keress a kormányoszlop jobb oldalán. Levenni zárt állapotban nem tudod, de a csavarját kilazítani kicsit, igen. Bal (!) menetes, és bele lehet törni, így csak óvatosan. Torx kulcs kell hozzá. Be szokott úgy szorulni, hogy nem tudja visszahúzni a nyelvet, és akkor a kocsi nem megy onnan sehova. Nálam is ki van már lazítva évek óta. Így a kocsi indul, cserébe nem zár be rendesen. Ha valahogy a csavar kilazítása után kinyit a kormányzár, és elindul a motor, akkor már ki tudod tekerni a csavart, és le tudod szerelni a kormányzárat. valahol rögzítsd kábelkötegelővel, hogy ne zörögjön, és ne akadjon be sehova, ahova nem kell... Így el tudsz menni vele szerelőhöz. Ez csak egy ötlet, de sok megánost megszivatott már.
Az akksi tetején levő nagy biztosítékokat is érdemes megnézni. Azok közül az egyik az önindítóé.