amennyiben a vasút az ON topik távolsági Volán járatokat akarja kiváltani, akkor 90-97%-ban ilyen vonatokat kell indítania
Ez a GÖCSEJ IC2015. 06.03-án.
Nos ilyen szerelvény összeállításból kellene naponta indítania vagy 70-90 db-t, és akkor számottevő távolsági autóbusz forgalomra már nincs is szükség.
Ha ilyen "vonatot" indítanak, egyből kb. 50%-kal növelik a felkínált ülőhelyek számát.
Helyesen: történelmi távra visszatekintve 3-nál több busz egy irányban, egy időpontban Zalaegerszeg esetében rendszeresen heti egy járaton fordult elő - vasárnap 17:00, de a villamosítás, majd a bobai deltán ráindított Hetés IC hatására jelentősen visszaesett az utasszáma.
Mostanában nem szoktam látni a járatot, de szerintem 3 busznál hosszabb konvoj sima hétvégéken nemigen fordul elő az utóbbi években, ebből egyik ráadásul Zalaegerszegen kívül további 14 (részben vasúttal nem rendelkező) települést feltáró, 273 kilométeres gigajárat.
Most látszik csak, Borsodban még mennyi van - régebben járták a szerződéses járatokat, aztán az utóbbi két évben meg dolgoztak vonatpótlóban, felületes szemlélőnek úgy tűnhetett, amennyit itt lát, annál sokkal több nem lehet. Meglep a békési kocsik elfogyása is, illetve az hogy az FKC a KNYKK-nál még létezik.
Melyik hely esélyes a következő selejtezésre? Felkészül Tolna?
266: A megmaradtak az FKF-448, illetve BHR-335, jelenleg(?) mindkettő az encsi üzemnél van. Néhány hetük van már csak vissza, a BHR lesz az utolsó, május első felében jár le a forgalmija. Tartalékként ennek ellenére gyakran előkerültek az utóbbi időben.
Ugyanis az olvtárs által felvetett Zalaegerszeg, Salgótarján, Orosháza és más példák kibeszélése nem Volán-MÁV vagy vasút-busz kérdésről szól, hanem a fanatizmusról.
Az eszközhívő ugyanolyan fanatikus mint az iszlám állam harcosa.
Csak Ő nem Allah nevében pusztítana hanem vagy a vasút, vagy a busz nevében pusztítana.
Az ilyen provokált beszélgetések esetén előjönnek a sztereotípiák, a vélt vagy valós fél igazságok.
De az esetek 99%-ban nem teszik fel az alapkérdést :....Mi a feladat ?.....
Miért vagyunk itt ?
Miért beszélünk erről?
Mert ráérünk?
Mert adnak kávét és a pogácsa is jó?
Mert senki nem hallgatja meg saját tévképzeteinket és itt végre hangosan kimondhatjuk ?
Nem.
Nem.
Azért vagyunk ott és akkor, mert meg kell beszélnünk, hogy mivel, hogyan szállítsunk el :
- Zalaegerszegről kb. napi 200-250 főt Budapestre ?
- Salgótarjánból kb. napi 250-300 főt Budapestre,
- Orosházáról kb. napi 60-90 főt Budapestre?
Ahelyett ezt megbeszélnénk, jönnek a hagymázosan begőzölt eszköz hívő szélsőségesek és minden gondolat nélkül mantrázzák saját eszköz vallásuk, vélt tanait.
Mennyi jármű van még aktív állományban a 250-es, és 256.50-es kocsikból a KK-nál? Beleolvasgatva a megyei topikokba, több helyen látom hogy jött még vissza kocsi friss műszakival, vagy hogy napi szinten számolnak velük, tartalékként. Közben meg villámgyorsan koptak ki előbb a (régi neveiken) Kunságtól, aztán múlt évben meg a Pannontól vagy Somlótól (jól értem az ÉNYKK topik alapján, hogy egyetlen, tapolcai telephelyes 256-os maradt csak az egész ÉNYKK-nál?). Nem könnyű követni olyannak, aki nem fotósként listázza, hanem inkább arra lenne kíváncsi, merre van még esély utazni velük.
Szóval, össze tudnánk gyűjteni telephelyekkel, hogyan állunk e két típust illetően?
Az a tiszteletteljes kérésem, hogy a téma folytatását ne itt. Van rá topik, itt nyugodtan lehet folytatni mind a bilizést, mind a cinizmust.
Miközben, az ide írogatók zöme alapvetően tudja, hogy Balassagyarmatra jóval gyorsabb a busz, Orosházán a gyakoribb eljutások miatt népszerű a vonat is. Salgótarjánba gyorsabb a busz, de Hatvanhoz közeledve a vasút szerepe növekszik a távolsági forgalomban, regionálisban pedig végig elfogadható teljesítményt nyújt. Egerszeg az egyetlen, melynek ügyében nem tennék ilyen sommás véleményt, mivel itt trizs77 topiktárssal ellentétes ismereteim vannak arról, melyik alágazat akarja megmondani a másiknak, mit tegyen...
Azért nem vall túl nagy hozzáértésre, hogy egyetlen péntek délutáni tapasztalat alapján mindjárt 160-as, vagy gyorsabb pályát álmodnál Balassagyarmat felé.
És mondd csak, a zsúfolt busz (mennyien is voltak rajta, hány álló utassal indultatok?) induló utasai közül hányan mentek Gyarmatig?
45-55 személyes motorvonatokat indítson a vasút, közvetlenül, átszállás nélkül.
Az ilyen ellen nem a buszosok tiltakoznak*** hanem a vasutasok.
Vasutasok a vasút ellen.
Amúgy se a buszosok szoktak vasúti kérdésekbe beleszólni, hanem vasutasok szólnak bele a buszos kérdésekbe.
--------------------
Amit felvetettél az három különböző ügy.
Nézzük sorjában.
1./ = Salgótarján-Budapest.
Mostanában - átlagosan - van 30-60 utas óránként a két város között.
Mivel Fónagy óta titkosak az utasszámok, maradjunk a legutóbbi ismert adatoknál, a két város közlekedő közforgalmú utasok kb. 90-95%-t a busz viszi el, kb. 5-10%-t a vasút.
Álmaid szerint ezek legyenek vasúti utasok?
Ok.
Legyenek.
Nincs annak semmi jogi vagy műszaki akadálya.
Az utasok reggel óránként megtöltenek kettő buszt, hisz jellemzően másodrésszel jönnek a korai buszok Starjánból Budapestre.
Nem mindenki, nem a két busz teljes utasmennyisége Salgótarjánban száll fel.
Jellemzően kora reggel megtelik egy teljes busz Salgótarján - Budapest utasokkal.
Ez kb. 40 fő.
Majd kb. 8,40-től 18,40-ig, óránként kb. 10-20 fő Salgótarján-Budapest utas van.
Majd délelőtt elég egy busz is óránként.
Délután és este szintén elég egy busz.
A buszok kihasználtságát vegyük 60-70%-nak ami igen jó átlagos kihasználást jelent.
Nyilván a reggeli busz csurig van töltve még a 17,40-kor Budapestre induló járat talán 70%-os, vagy az alatti töltésű.
Ezt kellene kiváltani vonattal.
Ok.
Váltsuk ki.
Ha jól vagyok dezinformálva, Salgótarján közönsége jó 10 éve (?) nehezményezi a közvetlen budapesti vonataik elvesztését.
Nem a Volán, nem a buszos cégek szüntették meg ezeket a vonatokat, hanem a vasutasok jelentették ki, hogy nem fér bele a salgótarjáni közvetlen vonat a Hatvan-Budapest pályakapacitásba.
Akkor most álljunk oda, hogy kedves vasutasok, mégiscsak tegyetek be Hatvan és Budapest közé, napi 14 új közvetlen vonatot Salgótarjánból Budapestre ?
Ezek a vonatok kb. 100 ülőhelyesek legyenek.
( másfél vasúti személykocsi )
Szerinted hogyan fogadják a vasutasok ezt a vasutas+civil kérést?
Érdekes, mert Gyarmat felé ahogy Te is mondtad 2-3 busz is megy egy időben annyi az utas. Vonatot ugye itt sem kell rendbe szedni jó ez a balkáni állapot 2017-ben tömörögni, és végigállni a buszokon. Salgótarján, Orosháza, Zeg, dettó.
Budapest-Balassagyarmat = 82 km = 90 perc, ma busszal.
Budapest-Balassagyarmat = 104 km = 150-160 perc, ma vonattal.
Ok.
Változtassuk meg.
--------------------------------------
Nem látom akadályát annak, hogy a közlekedési kormányzat kiírjon egy tervpályázatot az alábbi tartalommal.
- Budapest-Balassagyarmat közé olyan vasúti összeköttetés tervezése, mely megépítése után, a két város között 80 perc vagy kevesebb lesz a menetidő 10 közbülső megállással.
- Az új eljutást úgy kell megtervezni, hogy óránként és irányonként minimum 100 ülőhely biztosítsanak, reggeli csúcsidőben óránként 200 ülőhelyet.
---------------------------------
Csak látnám már nem picsorognak 27 évig hanem egyszer valóban kiírják.
Én csak egyet kérek.
szemben az álmodozókkal, a számoktól félőkkel, e tervpályázat csak akkor legyen érvényes ha minden építési, és ami ennél fontosabb üzemeltetési költséget a pályázó előre kiszámol és azt nyilvános munkájában közzé is teszi.
Tudjuk, számodra minden ami vasút az csak rossz, gazdaságtalan lehet.
Ha rajtad múlik akkor már a 2-es vonalat is beszántattad volna, meg a GYSEV-es dunántúli vonalakban is csak a ráfizetést látnád.
Én magam részéről ahol 5 emberrel robog a vonat ott valóban el kell gondolkodni hogy kiváltható-e busszal, vagy ütemesíteni lehet-e a menetrendet (mert most ugye 27 évvel a rendszerváltás után sem sikerül egy normális menetrendet kihozni sehova sem) Érdekes, mert Gyarmat felé ahogy te is mondtad 2-3 busz is megy egy időben annyi az utas. Vonatot ugye itt sem kell rendbeszedni jó ez a balkáni állapot 2017-ben tömörögni, és végigállni a buszokon. Salgótarján, Orosháza, Zeg, dettó.
Az utolsó szakaszában a 35-ös vonalról is vannak példák. Ez a vonjuk be az önkormányzatokat a buliba, nem hangzik rosszul. De pl. Bonnya (ha már kép is van) esetében elképzelve a dolgot: polgármester kiadja a közmunkásoknak az ukázt, rakják rendbe a vasút mentét. Eleve: messze van, aszfaltos utat sem nagyon látni a környéken. A közmunkások valószínűleg körberöhögik, mondván, hogy annak is több értelme van, ha egész nap csikket szednek a buszmegállóban, abban a hűdenagyon sokban. A másik az, hogy mostanában merült föl, nem tudom, megszavazták-e már: 3 év alatt max 12 hónap közmunkát lehet(ne) végezni. A Somogyi Hírlap közölt mostanában egy cikket erről, több polgármestert nyilatkoztattak, mennyire rosszul fogja a falvakat érinteni: munkalehetőség nem lesz ezen kívül továbbra sem, de sok feladatra nem lehet fölvenni embert, amire pedig szükség lenne. Meg még: honnan teremtenek elő az önkormányzatok annyi pénzt, hogy rendbe szedjék a vasút környezetét...
"úgy tudom áprilistól la LUX Express is leállítja a Budapest-Krakkó-Varsó járatait"
Sajnos így van, kivonulnak a lengyel piacról, csak a Baltikumra összpontosítják erőiket, Lengyelországból már csak arrafelé lehet majd menni velük, de dél felé nem.
Nagy kár értük, nekem nagyon bejött ez a fajta színvonalas és olcsó nemzetközi buszozás, amit ők képviseltek.
A jövő hónapban is utaznék velük, de már nem lehet :(
Ha jól emlékszem, tavaly októbertől állította le a krakkói/wroclawi járatait a Volánbusz, majd idén januárban a külföldi partnere (Jordan Group) is megszüntette járatait. Ami a nem Eurolines járatokat illeti, úgy tudom áprilistól la LUX Express is leállítja a Budapest-Krakkó-Varsó járatait, így marad a vonalon a PolskiBus Krakkó-Varsó és Krakkó-Wroclaw irányú járata és a minősíthetetlen színvonalat nyújtó OrangeWays krakkói járata.