Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2017.03.28 0 4 63143

amennyiben a vasút az ON topik távolsági Volán járatokat akarja kiváltani, akkor 90-97%-ban ilyen vonatokat kell indítania

 

Ez a   GÖCSEJ  IC   2015. 06.03-án.

 

Nos ilyen szerelvény összeállításból  kellene naponta indítania vagy 70-90 db-t, és akkor számottevő távolsági autóbusz forgalomra már nincs is szükség.

 

Ha ilyen  "vonatot"   indítanak, egyből kb. 50%-kal növelik a felkínált ülőhelyek számát.

 

 

Előzmény: kbn (63142)
kbn Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63142

Helyesen: történelmi távra visszatekintve 3-nál több busz egy irányban, egy időpontban Zalaegerszeg esetében rendszeresen heti egy járaton fordult elő - vasárnap 17:00, de a villamosítás, majd a bobai deltán ráindított Hetés IC hatására jelentősen visszaesett az utasszáma.

 

Mostanában nem szoktam látni a járatot, de szerintem 3 busznál hosszabb konvoj sima hétvégéken nemigen fordul elő az utóbbi években, ebből egyik ráadásul Zalaegerszegen kívül további 14 (részben vasúttal nem rendelkező) települést feltáró, 273 kilométeres gigajárat.

Előzmény: siófoki35 (63136)
timetable Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63141

Nagyon köszönöm én is a választ!

Most látszik csak, Borsodban még mennyi van - régebben járták a szerződéses járatokat, aztán az utóbbi két évben meg dolgoztak vonatpótlóban, felületes szemlélőnek úgy tűnhetett, amennyit itt lát, annál sokkal több nem lehet. Meglep a békési kocsik elfogyása is, illetve az hogy az FKC a KNYKK-nál még létezik. 

 

Melyik hely esélyes a következő selejtezésre? Felkészül Tolna?

Előzmény: Snake-Mojzi (63134)
timetable Creative Commons License 2017.03.28 0 1 63140

266: A megmaradtak az FKF-448, illetve BHR-335, jelenleg(?) mindkettő az encsi üzemnél van. Néhány hetük van már csak vissza, a BHR lesz az utolsó, május első felében jár le a forgalmija. Tartalékként ennek ellenére gyakran előkerültek az utóbbi időben.

Előzmény: Törölt nick (63139)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63139

Szuper lista. :)

 

Azzal kapcsolatban van-e adatod, hogy melyik busz jelenleg a legidősebb, ami közforgalomban szolgál? Mennyi 266-os van még forgalomban a KK-knál?

Előzmény: Snake-Mojzi (63134)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63138
Előzmény: Snake-Mojzi (63076)
Utasbiztonsági Ellenőrzés Creative Commons License 2017.03.28 0 1 63137

Tedd meg a javaslatod a vasutas fórumban.

Előzmény: siófoki35 (63136)
siófoki35 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63136

Hát azért Zegről, legalább hétvégén kéne közvetlen vonat, amikor negyed-ötödrésszel mennek a buszok...

Előzmény: trizs77 (63135)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.28 0 1 63135

Nem értek egyet nézeteddel.

 

Ugyanis az olvtárs által felvetett Zalaegerszeg, Salgótarján, Orosháza és más példák kibeszélése nem Volán-MÁV vagy vasút-busz kérdésről szól, hanem a fanatizmusról.

 

Az eszközhívő ugyanolyan fanatikus mint az iszlám állam harcosa.

Csak Ő nem Allah nevében pusztítana hanem vagy a vasút, vagy a busz nevében pusztítana.

 

Az ilyen provokált beszélgetések esetén előjönnek a sztereotípiák, a vélt vagy valós fél igazságok.

De az esetek 99%-ban nem teszik fel az alapkérdést :....Mi a feladat ?.....

 

Miért vagyunk itt ?

Miért beszélünk erről?

 

Mert ráérünk?

Mert adnak kávét és a pogácsa is jó?

Mert senki nem hallgatja meg saját tévképzeteinket és itt végre hangosan kimondhatjuk ?

 

Nem.

Nem.

 

 

Azért vagyunk ott és akkor, mert meg kell beszélnünk, hogy mivel, hogyan szállítsunk el :

      - Zalaegerszegről kb. napi 200-250 főt Budapestre ?

      - Salgótarjánból kb. napi 250-300 főt Budapestre,

      - Orosházáról kb. napi 60-90 főt Budapestre?

 

Ahelyett ezt megbeszélnénk, jönnek a hagymázosan begőzölt eszköz hívő szélsőségesek és minden gondolat nélkül mantrázzák saját eszköz vallásuk, vélt tanait.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: timetable (63129)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.03.28 0 2 63134

DAKK:

CLY-001 IK256.21H 1997 Szeghalom
DUD-009 IK250.59 1993 Baja
DUD-635 IK256.21H 1997 Békéscsaba

 

DDKK:
AAI-731 IK256.50 1990 Szekszárd
AOB-876 IK250.59 1991 Pécs
AZD-655 IK250.59 1991 Szigetvár
BOU-609 IK250.59 1989 Mohács
BRZ-245 IK256.50VL 1989 Szigetvár
BSF-127 IK256.50V 1989 Szekszárd
CCM-878 IK256.50V 1989 Dombóvár
CCP-077 IK250.93 1991 Pécs
EUC-497 IK256.50VL 1989 Szekszárd
FKC-115 IK256.74C 1995 Nagyatád
FKC-117 IK256.74C 1995 Kaposvár
KAY-485 IK256.74C 1995 Kaposvár

 

ÉMKK:
AAY-293 IK256.50VL 1989 Miskolc
AGX-131 IK256.50VL 1989 Kazincbarcika
AOB-114 IK256.50VL 1989 Miskolc
BFA-339 IK256.50V (Vázcserés) 1986 Fehérgyarmat
BFJ-751 IK256.50V 1987 Mezőkövesd
BHK-413 IK256.50V 1986 Mezőkövesd
BPH-390 IK256.51 1990 Tiszaújváros
BPG-691 IK256.74C 1995 Miskolc
BPG-693 IK256.74C 1995 Miskolc
BPR-113 IK256.50V (Vázcserés) 1985 Encs
BPR-114 IK256.50V (Vázcserés) 1985 Sárospatak
BPR-116 IK256.50VL 1987 Miskolc
BPR-118 IK256.50VL (Vázcserés) 1986 Miskolc
BPR-119 IK256.50VL 1987 Miskolc
BPR-122 IK256.50VL 1987 Miskolc
BRU-254 IK256.50V (Vázcserés) 1984 Mezőkövesd
CKH-425 IK256.74 1990 Miskolc
DUM-015 IK250.67 1990 Miskolc
DUM-110 IK250.67 1989 Miskolc
DUM-992 IK250.67 1990 Miskolc
EZZ-270 IK250.67 1990 Tiszaújváros
GKZ-595 IK250.67 1990 Mezőkövesd
JLZ-533 IK256.21H 1997 Encs

 

ÉNYKK:
BPG-915 IK256.21H 1997 Sümeg

 

KMKK:

AAI-727 IK256.50 1990 Hatvan
BRF-804 IK256.50V 1987 Eger
BRF-820 IK256.50V 1989 Eger
BSN-555 IK256.50VL 1989 Balassagyarmat
BSN-557 IK256.50VL 1989 Balassagyarmat
CCV-445 IK256.50V 1986 Salgótarján
CCV-449 IK256.50V 1989 Salgótarján
CCV-694 IK256.50VL 1989 Balassagyarmat
CJZ-932 IK250.67 1990 Eger
FIS-058 IK256.50VL 1989 Salgótarján
FLW-039 IK256.50V 1989 Salgótarján
FPF-985 IK256.50VL 1989 Balassagyarmat

 

KNYKK:
ABF-372 IK256.50V 1986 Oroszlány
AEU-777 IK256.50V 1986 Oroszlány
FKC-236 IK256.54 1984 Oroszlány
KAZ-698 IK250.68A 1994 Székesfehérvár

 

A feltalálási helyek nem feltétlenül stimmelnek.

Előzmény: timetable (63130)
Racilaci Creative Commons License 2017.03.27 0 0 63133

Borsodba gyere, itt még látsz eleget, akár még Miskolc-Eger távolságira is berakják egyiket-másikat. 

Előzmény: timetable (63130)
Takszi55 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 63132

ÉNYKK-nál már minden öreg selejt lett. (Sümegen megvan még a BPG-915, de az újabb .21H)

Előzmény: timetable (63130)
siófoki35 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 63131

Nógrádban van még pár szépséges 256-os.

Előzmény: timetable (63130)
timetable Creative Commons License 2017.03.27 0 0 63130

Be is dobnék vonatozás helyett egy másik témát.

 

Mennyi jármű van még aktív állományban a 250-es, és 256.50-es kocsikból a KK-nál? Beleolvasgatva a megyei topikokba, több helyen látom hogy jött még vissza kocsi friss műszakival, vagy hogy napi szinten számolnak velük, tartalékként. Közben meg villámgyorsan koptak ki előbb a (régi neveiken) Kunságtól, aztán múlt évben meg a Pannontól vagy Somlótól (jól értem az ÉNYKK topik alapján, hogy egyetlen, tapolcai telephelyes 256-os maradt csak az egész ÉNYKK-nál?). Nem könnyű követni olyannak, aki nem fotósként listázza, hanem inkább arra lenne kíváncsi, merre van még esély utazni velük. 

 

Szóval, össze tudnánk gyűjteni telephelyekkel, hogyan állunk e két típust illetően?

timetable Creative Commons License 2017.03.27 0 0 63129

Rétságra van vasút, csak nincs használatban...

 

------

Az a tiszteletteljes kérésem, hogy a téma folytatását ne itt. Van rá topik, itt nyugodtan lehet folytatni mind a bilizést, mind a cinizmust.

 

Miközben, az ide írogatók zöme alapvetően tudja, hogy Balassagyarmatra jóval gyorsabb a busz, Orosházán a gyakoribb eljutások miatt népszerű a vonat is. Salgótarjánba gyorsabb a busz, de Hatvanhoz közeledve a vasút szerepe növekszik a távolsági forgalomban, regionálisban pedig végig elfogadható teljesítményt nyújt. Egerszeg az egyetlen, melynek ügyében nem tennék ilyen sommás véleményt, mivel itt trizs77 topiktárssal ellentétes ismereteim vannak arról, melyik alágazat akarja megmondani a másiknak, mit tegyen... 

Előzmény: kbn (63128)
kbn Creative Commons License 2017.03.27 0 1 63128

...továbbá építsük ki a vasutat Rétságra és Érsekvadkertre is.

Előzmény: -Smiley- (63122)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.27 0 3 63127

az Orosháza-Budapest közvetlen vonat hiánya.

 

Ma Orosházáról - átszállás nélkül - vagy személygépkocsival, vagy busszal lehet a fővárosba jutni.

 

A közel 200 km-t (190 km) kb. 4 óra alatt teszi meg az autóbusz.

Hétköznaponként 6 közvetlen járat van a kb. 28.000 lelkes városból.

Szerintem elég.

 

De a 6 db közvetlen busz helyett legyen közvetlen vonat.

Ok.
legyen.

 

A reggeli 2 db buszon - szerintem - van 2x20 vagy 2x25 olyan utas, aki Orosházáról Budapestre utazik.

Ők átültethetők egy kb. 40 ülőhelyes vasúti motorvonatba.

Ha nagyon kényelmessé kívánjuk tenni utazásukat akkor 80-100 ülőhelyes vasúti kocsiba ültetjük át őket.

többen akkor se lesznek de 40-50 utas kényelmesebben utazik 100 ülőhelyen mint 50 ülőhelyen.

 

A többi utas nem Budapestre jön, hanem az útvonal közbülső városaiba utazik.

 

Van még naponta,  másik 4 közvetlen busz.

Azokon kb. 5-12 utas utazhat - buszonként - Orosházáról Budapestre.

Ok.

 

Nekik is indítsunk közvetlen vonatot ?

 

Naponta hány közvetlen vonat közlekedjen Orosházáról Budapestre ?

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.03.27 0 2 63126

Azért nem vall túl nagy hozzáértésre, hogy egyetlen péntek délutáni tapasztalat alapján mindjárt 160-as, vagy gyorsabb pályát álmodnál Balassagyarmat felé. 

És mondd csak, a zsúfolt busz (mennyien is voltak rajta, hány álló utassal indultatok?) induló utasai közül hányan mentek Gyarmatig?

Előzmény: -Smiley- (63122)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.27 0 3 63125

Salgótarján, Orosháza, Zeg, dettó

--------------

 

Nem látom műszaki akadályát annak, hogy :

     - Salgótarjánba,

     - Zalaegerszegre,

     - Orosházára,

45-55 személyes motorvonatokat indítson a vasút, közvetlenül, átszállás nélkül.

Az ilyen ellen nem a buszosok tiltakoznak*** hanem a vasutasok.

Vasutasok a vasút ellen.

 

Amúgy se a buszosok szoktak vasúti kérdésekbe beleszólni, hanem vasutasok szólnak bele a buszos kérdésekbe.

 

--------------------

 

Amit felvetettél az három különböző ügy.

Nézzük sorjában.

 

 

1./ =  Salgótarján-Budapest.

 

Mostanában - átlagosan - van 30-60 utas óránként a két város között.

Mivel Fónagy óta titkosak az utasszámok, maradjunk a legutóbbi ismert adatoknál, a két város közlekedő közforgalmú utasok kb. 90-95%-t a busz viszi el, kb. 5-10%-t a vasút.

 

Álmaid szerint ezek legyenek vasúti utasok?

Ok.

Legyenek.

Nincs annak semmi jogi vagy műszaki akadálya.

 

Az utasok reggel óránként megtöltenek kettő buszt, hisz jellemzően másodrésszel jönnek a korai buszok Starjánból Budapestre.

Nem mindenki, nem a két busz teljes utasmennyisége Salgótarjánban száll fel.

 

Jellemzően kora reggel megtelik egy teljes busz Salgótarján - Budapest utasokkal.

Ez kb. 40 fő.

 

Majd kb. 8,40-től 18,40-ig, óránként kb. 10-20 fő Salgótarján-Budapest utas van.

 

Majd délelőtt elég egy busz is óránként.

Délután és este szintén elég egy busz.

A buszok kihasználtságát vegyük 60-70%-nak ami igen jó átlagos kihasználást jelent.

Nyilván a reggeli busz csurig van töltve még a 17,40-kor Budapestre induló járat talán 70%-os, vagy az alatti töltésű.

 

Ezt kellene kiváltani vonattal.

Ok.

Váltsuk ki.

 

Ha jól  vagyok dezinformálva, Salgótarján közönsége jó 10 éve (?) nehezményezi a közvetlen budapesti vonataik elvesztését.

Nem a Volán, nem a buszos cégek szüntették meg ezeket a vonatokat, hanem a vasutasok jelentették ki, hogy nem fér bele a salgótarjáni közvetlen vonat a Hatvan-Budapest pályakapacitásba.

 

Akkor most álljunk oda, hogy kedves vasutasok, mégiscsak tegyetek be Hatvan és Budapest közé, napi 14 új közvetlen vonatot Salgótarjánból Budapestre ?

Ezek a vonatok kb. 100 ülőhelyesek legyenek.

( másfél vasúti személykocsi )

 

Szerinted hogyan fogadják a vasutasok ezt a vasutas+civil kérést?

 

 

trizs77 Creative Commons License 2017.03.27 0 2 63124

Érdekes, mert Gyarmat felé ahogy Te is mondtad 2-3 busz is megy egy időben annyi az utas. Vonatot ugye itt sem kell rendbe szedni jó ez a balkáni állapot 2017-ben tömörögni, és végigállni a buszokon.  Salgótarján, Orosháza, Zeg, dettó.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Tisztelem véleményedet de én máshogy látom.

Szerintem ez nem érdekes.

Inkább szomorú.

 

 

 

Budapest-Balassagyarmat = 82 km = 90 perc, ma busszal.

Budapest-Balassagyarmat = 104 km = 150-160 perc, ma vonattal.

Ok.

Változtassuk meg.

 

--------------------------------------

 

 

Nem látom akadályát annak, hogy a közlekedési kormányzat kiírjon egy tervpályázatot az alábbi tartalommal.

       - Budapest-Balassagyarmat közé olyan vasúti összeköttetés tervezése, mely megépítése után, a két város között 80 perc vagy kevesebb lesz a menetidő 10 közbülső megállással.

      - Az új eljutást úgy kell megtervezni, hogy óránként és irányonként minimum 100 ülőhely biztosítsanak, reggeli csúcsidőben óránként 200 ülőhelyet.

 

---------------------------------

 

Csak látnám már nem picsorognak 27 évig hanem egyszer valóban kiírják.

 

Én csak egyet kérek.

szemben az álmodozókkal, a számoktól félőkkel, e tervpályázat csak akkor legyen érvényes ha minden építési, és ami ennél fontosabb üzemeltetési költséget a pályázó előre kiszámol és azt nyilvános munkájában közzé is teszi.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2017.03.27 0 1 63123

Nekem nincsenek olyan földön túli képességeim mint neked.

 

Te tudod a másikról, hogy mit gondol, ezzel valószínűleg a föld népességének oly kicsi részébe tartozol, akiket más országban cirkuszban mutogatnak.

 

Én ilyet nem tudok.

Igaz a népesség 99,99999%-a se tudja.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

Egy autóbusz feladata az, hogy a 30-50 utast, vagy ennél kevesebbet,  elvigyen A-ból B-be kb. 0-250 km távolságra.

 

Kiegészítő dolga, nem alapfeladata a 10 fő  alatti utasszállítás, vagy a 250 km feletti utaztatás.

Ezt akkor kell tenni, ha ilyen feladatokra a más utazási mód aránytalanul drága, vagy nem lehetséges.

 

Példa :

Vittem anno 8 fő hegymászó/barlangászt kb. 350-550 kg felszereléssel a védett Olimposzra.

8 főt nem 250-es Ikarusszal kell vinni, de a felszerelésük bonyolultsága miatt a vonatos, vagy repülős utazás szóba se kerülhetett.

Klasszikusan nem autóbuszos feladat, amit a körülmények miatt (kb. 250 oldalnyi engedély volt velünk) autóbusszal végeztünk el.

 

Amennyiben 250 km-nél messzebbre kell menni busszal, ami naponta sűrűn előfordul, annak legtöbbször anyagi okai vannak.

A magyar diákok járhatnának a francia Alpokba síelni vonattal is, repülővel is.

 

 

 

Előzmény: -Smiley- (63122)
-Smiley- Creative Commons License 2017.03.26 -2 0 63122

off:

Tudjuk, számodra minden ami vasút az csak rossz, gazdaságtalan lehet.

Ha rajtad múlik akkor már a 2-es vonalat is beszántattad volna, meg a GYSEV-es dunántúli vonalakban is csak a ráfizetést látnád.    

 

Én magam részéről ahol 5 emberrel robog a vonat ott valóban el kell gondolkodni hogy kiváltható-e busszal, vagy ütemesíteni lehet-e a menetrendet (mert most ugye 27 évvel a rendszerváltás után sem sikerül egy normális menetrendet kihozni sehova sem)  Érdekes, mert Gyarmat felé ahogy te is mondtad 2-3 busz is megy egy időben annyi az utas. Vonatot ugye itt sem kell rendbeszedni jó ez a balkáni állapot 2017-ben tömörögni, és végigállni a buszokon.  Salgótarján, Orosháza, Zeg, dettó. 

 

 

Előzmény: trizs77 (63120)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.24 0 0 63121

Az utolsó szakaszában a 35-ös vonalról is vannak példák. Ez a vonjuk be az önkormányzatokat a buliba, nem hangzik rosszul. De pl. Bonnya (ha már kép is van) esetében elképzelve a dolgot: polgármester kiadja a közmunkásoknak az ukázt, rakják rendbe a vasút mentét. Eleve: messze van, aszfaltos utat sem nagyon látni a környéken. A közmunkások valószínűleg körberöhögik, mondván, hogy annak is több értelme van, ha egész nap csikket szednek a buszmegállóban, abban a hűdenagyon sokban. A másik az, hogy mostanában merült föl, nem tudom, megszavazták-e már: 3 év alatt max 12 hónap közmunkát lehet(ne) végezni. A Somogyi Hírlap közölt mostanában egy cikket erről, több polgármestert nyilatkoztattak, mennyire rosszul fogja a falvakat érinteni: munkalehetőség nem lesz ezen kívül továbbra sem, de sok feladatra nem lehet fölvenni embert, amire pedig szükség lenne. Meg még: honnan teremtenek elő az önkormányzatok annyi pénzt, hogy rendbe szedjék a vasút környezetét...

Előzmény: trizs77 (63120)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.24 0 0 63120

elképzelések a részben konkurenciáról:

 

http://kozlekedesiklub.blog.hu/2017/03/23/regionalis_vasutak_merre_van_az_elore

 

Több helyen naívak, álmodozók.

 

azért írtam, hogy részben, mert szerintem a Volán helyközi járatai és a mellékvonali vasutak csak részben konkurensei egymásnak.

Nagyobb részben egymás kiegészítői.

 

 

dundalk Creative Commons License 2017.03.23 0 0 63119

Régen hallottam már az OW-ről (szerencsére). Még léteznek? nem adják fel :), de az utasaik sem

Előzmény: Snake-Mojzi (63115)
htibor Creative Commons License 2017.03.23 0 0 63118

Kezdődik :)

 

Székesfehérvár 2016. évi helyi közlekedésről szóló beszámoló

Link

sosiforda Creative Commons License 2017.03.23 0 0 63117

"úgy tudom áprilistól la LUX Express is leállítja a Budapest-Krakkó-Varsó járatait"

 

Sajnos így van, kivonulnak a lengyel piacról, csak a Baltikumra összpontosítják erőiket, Lengyelországból már csak arrafelé lehet majd menni velük, de dél felé nem.

Nagy kár értük, nekem nagyon bejött ez a fajta színvonalas és olcsó nemzetközi buszozás, amit ők képviseltek.

A jövő hónapban is utaznék velük, de már nem lehet :(

 

https://luxexpress.eu/en/krakow-budapest?_ga=1.231536796.265645467.1473408513

 

https://luxexpress.eu/en/lux-express-will-retreat-from-the-polish-market

Előzmény: Snake-Mojzi (63115)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.23 0 0 63116

Remélem más cégek észbe kapnak és kihasználják a lehetőséget.

Előzmény: Snake-Mojzi (63115)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.03.23 0 0 63115

Ha jól emlékszem, tavaly októbertől állította le a krakkói/wroclawi járatait a Volánbusz, majd idén januárban a külföldi partnere (Jordan Group) is megszüntette járatait. Ami a nem Eurolines járatokat illeti, úgy tudom áprilistól la LUX Express is leállítja a Budapest-Krakkó-Varsó járatait, így marad a vonalon a PolskiBus Krakkó-Varsó és Krakkó-Wroclaw irányú járata és a minősíthetetlen színvonalat nyújtó OrangeWays krakkói járata.

Előzmény: JCSABA (63113)
f_k Creative Commons License 2017.03.22 0 0 63114
Előzmény: kbn (63112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!