Nem akarok off-roadozni,gyalog járom a természetet,de a jelenlegi autómnál nagyobb hasmagasságú autót szeretnék.Úgy érzem hogy a SUV/Crossover kategória az én stílusomhoz való.(Nyomvályus földutak száraz időben a szőlőhegyre,horgásztanyákra,ne kelljen izgulni a padkák meg a rossz utak miatt mikor ér le az alja stb).
Az autó színének a nevéig próbáltam eljutni, mert ezek a sügérek talán ennyit kiírnak. Aztán, ha ez megvan, akkor felcsapom az internettet, és 2 mp. alatt megtalálom a színkódot, majd feltelegrácsolhatom a jóbarátot, akinek ezt lediktálom.
Majd ez a jóbarát, szedi a lábát, a festőig meg sem áll, amaz leírja egy cetlire, kikeveri a festéket, és átkenyi a cimbi fehér autóját ződre.
Persze én is megálomdtam már, ha egyszer úgy lesz a sorsom, akkor egy üres Defender alvázra csinálok egy transzformerszt, ami csak autóformátumú váz, és minden marhaságot ki lehet belőle hajtogatni, szerszámok, ládák, fogmosó, sátor, budi, mittomén. :-)
jó dolog a merevhíd,meg az erős alváz,DE a 20év valljuk be ,hogy a többi alkatrészt azért elfogyasztotta.
5 évig volt egy közel 30éves G,most (2éve) meg egy majd' 20éves W124,tehát tudom miről beszélek.
a haveri körben van 5db rendszámos G (áruk 3-10M HUF) W460,W461,W463 és egyik sem családi autóként működik.
mindegyik megy,de 12-20L-rel SENKI nem vállalja be,hogy azzal viszi a családot.
néha a fűtés,néha az ablakemelő,néha a műszerek mennek tönkre. a motor és a híd azért természetesen nem esik ki alóluk és mindig haza lehet érni belük a legkeményebb túrákról is...
ha az embernek egyetlen autóra van pénze, akkor egy 20éves terepjárót nem ajánlok...
u.i. második autónak én is folyamatosan keresem az "új" kocsit,de az nem a mindennapos munkába járásra kell. Aticar Landcruiserével én is szemezek egy ideje... :)
(egyébként az azért tény, hogy a terepjáróval, ha járnak vele napi szinten terepen, esetleg ritkábban, de akkor komolyabban nyomják, akkor sem a fogyasztás a döntő tényező -- ok, ok, most tekintsünk el a nagy V8 benzintemetőktől... de olyant nem is linkeltem)
Nem küldelek: ) én a 3,2 milliós árának függvényében írtam, amit írtam. Azon pillanatok alatt lesz + 1 millió ft-os értékvesztés. Az fogyasztás-különbségben tetemes...
(meghát nem is beszéltünk arról, hogy mire is lesz ez, mert végül is ez itten az offroad topic :))
2 millióért nem ajánlgatnék sem G-t, sem LC-t, de 3 felett már azért...
Ide is bemásolom, mert talán sokaknak hasznos lehet. A Land Rover topicban már hosszabb előzménye van (lásd oda tartozó hozzászólásaim), a lényeg az, hogy megpróbáltuk tisztázni, hol, mikor, hogyan szabad közlekedni terepjáróval a természetben, hogy elkerülhetők legyenek a konfliktusok és hatósági eljárások. Mik a tiltások, mik a gyakran elhangzó tévedések, mit szabad és mit nem? Az ide tartozó törvények összeszedése mellett a kérdésben érintett hatóságoktól is állásfoglalást kértem, hogy kiderüljön: mindenki ugyanazt olvassa-e ki a jogszabályokból. A végeredményt egyetlen átfogó dokumentumban foglaltam össze.
A 22 oldalas mű a nagyon fantáziadús és nagyképű "Terepjáróval a természetben - vonatkozó jogszabályok, hatósági állásfoglalások, törvénymagyarázatok gyűjteménye" címet kapta. Lehetnek benne elgépelések, helyesírási hibák, szerkesztési bakik és esetleg tárgyi tévedések, ha jelzitek, javítom őket.
Megkérek mindenkit (ahogy azt a dokumentumban is jeleztem), hogy lehetőleg tartsa egyben az anyagot, vagyis ne terjesszen belőle részleteket, mert akkor nem ér semmit az egész (pont úgy, mint önmagában az erdőtörvény vagy a Tvt). Ha valahol csak egy rész kell belőle (pl. fórumon magyarázatként használni), akkor a komplett PDF-re hivatkozzatok (mondjuk oldalszámmal). Amúgy a dokumentumra a creative common Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország (CC BY-NC-ND 2.5) licensz érvényes, tehát szabadon terjeszthető, hiszen pont az a cél, hogy minél többen tisztában legyenek a szabályozással. A műben szereplő tévedésekért és az ebből adódó problémákért persze felelősséget nem vállalok, mindenki csak a saját felelősségére olvassa és használja a benne található információkat!
Kérek mindenkit az utolsó oldalon található "Záró gondolatok" című rész tanulmányozására is.