Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.06 0 0 82680

Bocs a bamba kérdésért, de miért volt szempont az, hogy fogyasszon a kocsi? Nem az lenne a lényeg, hogy minél KEVESEBBET fogyasszon?

 

:-O

Előzmény: trizs77 (82679)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 82679

20gy-re. Néhány rendszám abból az időből a 20gy-ről:  BX 71-13, 71-14, 71-15,.............62-05, 62-09, 58-96,59-00, 59-32,

 

------------------

 

Ebből a 71-13 és a 71-15 a 10-es vonal állandó kocsija volt, zsír új koruktól.

 

A 10-re csak kihalás útján lehetett bekerülni.

akkoriban szigorú hierarchia működött vonalcsoportok, azon belül vonalak között.

 

Ez a széria (71-13/14/15) arról lett nevezetes, hogy akármit csináltak velük a gkv-k nem fogyasztott eleget.

 

Hétvégén ez komoly gondot jelentett, ezért eléggé el nem ítélhető módon, műszaki csúnyaságokat*** kellett elkövetnünk, hogy végre fogyasszon már, nehogy levonják a pénzünkből.

 

*** műszakit és nem loptunk.

Egyszerűbb volt amikor egész műszakban 12,40-től 23,40-ig (11 órás műszak) nem állítottuk le, akár nyáron +30 fokban sem, hogy valamennyi fogyasszon már.

 

A második már műszakilag csúnya volt (Sz.L. haja valószínűleg égnek állt volna tőle).

Fix 2-ben, kb. 1800-2000-es fordulattal mentünk egy vagy két kört.

Csúnya dolog elismerem, de mit lehetett tenni ?

 

 

 

 

Előzmény: M62-255 (82672)
D-Robee Creative Commons License 2014.09.06 0 0 82678

köszönöm!

Előzmény: KápCity (82617)
13-39 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 82677

Lacus és a többiek!

Az alábbi, az utóbbi 3-4 évben (többé-kevésbé) rendbetett 415-ösök (vagy egyáltalán a 415-ösök) közül várható-e valamelyik, hogy tartósan (1-2 évnél tovább) forgalomban maradjon?

05-10L, 07-07L, 07-22Ó, 07-45L, 07-71F, 07-85F, 13-10K, 13-23K, 13-28Kf, 13-30L, 13-55F, 13-64K
(Fehérvár, Kecskemét, Kelenföld, Lanta, Óbuda)

(Bár pl. 07-22 eléggé kérdőjeles ebből a listából, mert ha úgy vesszük, nála csak egy hat év hosszúságúra nyúlt „vizsgaszemle” történt – a többiről nem tudom, mennyit ért a rajtuk végzett munka.)

Szó volt még arról is, hogy kb. 10 db 405-ös marad meg hosszabb távon, új motorral. Van-e már valami elképzelés arról, mely kocsik maradnak, vagy épp ellenkezőleg, melyek repülnek?

Lucky76 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 82676

Ezek szerint van olyan állapotban... Már-már kezdtem azt gondolni, fényezéses javítás lesz. :)

Előzmény: HBweb hu (82657)
KápCity Creative Commons License 2014.09.06 0 0 82675

Csak azért furcsállom, mert a futármentes 568-at kivágták Cinkotáról, illetve olyat is ami nem futáros, Délpesten és Kelenföldön meg azért jóval több futártalan 435-ös akad.. Ha még futártalanok.

541, 577, 124, 151, 911, 912, 932.

Előzmény: 13-39 (82674)
13-39 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82674

Nem tudok más selejtezésről, de ez persze nem jelent semmit.

Mivel egy hete volt egy elég hosszú lista, így most nem is kéne hogy legyen :) :/

Előzmény: KápCity (82671)
Zahnrad Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82673

Ha jól rémlik különböző olvasmányaimból, akkor az első megbontás után illene legalább az eredeti futás felét elérni a második megbontásig, nem? Mik a külföldi tapasztalatok?

Előzmény: Törölt nick (82642)
M62-255 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82672

Nekem a BX 59-44-ről első emlékeim a 7-es vonalról valók, gyerekként nem értettem,h a legtöbb BX 59-XX  ráncajtós volt , néhány pedig bolygó. 

 

Aztán még mielőtt a 20gy-re került volna, a 96gy-n is volt bőven, majd olyan 91-92-től a BX 59- XX récseis sorozat átköltözött a 20gy-re. Néhány rendszám abból az időből a 20gy-ről:  BX 71-13, 71-14, 71-15, 62-05, 62-09, 58-96,59-00, 59-32, 59-33, 59-35, 59-37,59-39, 59-45, BY-62-75, 62-76,  stb,stb

 

"Öccse", BX 59-45 még 04-69-ként tovább fog dolgozni.

Előzmény: trizs77 (82638)
KápCity Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82671

A délpesti és kelenföldi illetőségű futármentes 435-ösök és selejteződnek vasárnap üzemzárással vajon? Meglepne, ha ilyen rövid lenne a teljes lista :O

Előzmény: 13-39 (82664)
Ex Récseis Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82670

Amikor még volt Sallai főműhely, az ott felújított motorok 200-300 ezer km-t futottak.

Mostanában örülünk, ha a garanciális időt kibírják.

 

Előzmény: Törölt nick (82661)
paca664 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82669

Köszönöm, meglesz!

Előzmény: FJX-220 (82667)
masstransit Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82668

Menj ki és nézd meg.

Előzmény: paca664 (82665)
FJX-220 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82667

VP01/F13

 

14:47 Népliget M
15:23 Árpád híd M

15:54 Népliget M

16:30 Árpád híd M

17:49 Népliget M

18:24 Árpád híd M

19:00 Népliget M

19:37 Árpád híd M

20:11 Népliget M

20:46 Árpád híd M

21:16 Népliget M

21:47 Árpád híd M

22:39 Népliget M

Előzmény: paca664 (82665)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82666

Kb ennyi :)

Előzmény: Törölt nick (82661)
paca664 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82665

04-68 kint van még? Indulásokat tud valaki?

13-39 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82664

S” 2014.09.07.:
04-68, 05-68, 19-13, 19-50, 19-67

ckg471 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82663

#82651

Előzmény: BPO-105 (82662)
BPO-105 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82662

Tippjeim:

1. az 1995. évi 2.-nak legyártott 405-ös

2. a 4. PKD (de miért kocka?)

3. valami feltámasztott 260-as

Előzmény: Humarci (82647)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82661

Miért mennek tönkre a fődarabok?

 

1. Valóban, a felújítások minősége több okból lehet gyengébb? Miért?

2. Mert azt adott fődarabhoz nem ért az adott partner. Ilyen is van. Azért már nem csak Rába D10-et újítunk fel, egy korszerű motor elektronikája és nagynyomású üzemanyagellátó rendszere magas szaktudást igényel (motorról beszélünk).

3. Mondjuk a RÁBA D10-nél például készséggel elhiszem, hogy a jelenlegi nyomott áron amin készül (bőven egymillió alatt) nem lehet tisztességesen megcsinálni. Ha egy normális munkaórát számítasz normális rezsi óra díjjal, a megmunkálás költésgeit, a szükéges alkatrész költségeket adagolóstul a többin keresztül, akkor ennyiből színvonalas munka tényleg nem jön ki (mondom úgy, hogy persze semelyik partnert nincs okom sajnálni).

4. Az üzemeltetés körülményei mind forgalmi mind műszaki szempontból mostohák. Ha egy járművezető mínusz fokban D-veszting-1000rpmmel termel föl, akkor azon túl hogy buta, el kell nekünk is gondolkodni, hogy mire tanítjuk, mit tanítottunk neki, kik állítanak számára szakmai példát, mércét...

 

 

19-57 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82660

Nincs is rendben kicsit se. :(

Előzmény: Humarci (82656)
19-57 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82659

Nincs is rendben kicsit se. :(

Előzmény: Humarci (82656)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82658

Egy társasági, ágazati vezetőnek (már a jobbaknak) örök dilemája, hogy több autóbusz névre kiadva vagy kevesebb mindenki által használva?

 

A szakmában (már ameddig volt szakma) nem volt titok, hogy személyre kiadott buszok és a mindenki által használt autóbuszok rendelkezésre állása között, akár 100% (nem túlzás) különbség is lehet.

Nem vicc.

 

A lefutott, már nullára leírt autóbuszok esetén lehetséges olyan szcenárió, hogy az adott autóbusz üzem vezetése a minimálisan szükséges X autóbusz helyett X+ (40-60) % autóbuszt üzemeltet, de szigorúan négykezes kiosztásban.

 

Ekkor ugye a buszok futásteljesítménye nem változik, leírás nem jelentkezik plusz költségként mert már nincs leírás.

 

Ilyen esetekben a meghibásodások drasztikusan csökkennek, a szolgálati rendelkezésre állások pedig drasztikusan nőnek.

 

mindenképpen plusz költségként jelentkezhet a plusz 40-60% busz évenkénti vizsgáztatási díja.

 

Ezt kell összevetni a lecsökkent javítási költséggel.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

Magyarországon egy két ilyen példára emlékszem, melyből az 1962-1970 közötti szekszárdi kirobbanó siker, a későbbi szombathelyi kísérlet mérsékelten de sikeres volt.

 

Európában talán a máltai, még átszervezés ELŐTTI példa lehet tanulmányozásra alkalmas.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

a BKV autóbuszainál ez nehezen, nagyon nehezen lenne megvalósítható, de egy 10-20 db-os kísérletet azért bevállalnék.

 

...........................:-)))

HBweb hu Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82657

Tehát mégis feltámadás – szervátültetéssel. 
:-)

Előzmény: Törölt nick (82635)
Humarci Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82656

04-53 -al megleptél, nekem nem tűnik nagyon rendbe rakottnak

Előzmény: Törölt nick (82637)
Humarci Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82655

pszt! :D

Előzmény: 18-09 (82652)
Humarci Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82654

*****

Előzmény: 19-57 (82643)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82653

Zöld festékkel újítanak fel. A felújított cuccokkal az a baj, hogy nem tudod mit cseréltek valójában és mit nem. Azt tudod, hogy miről szól a számla. Ha nem állsz a felújító sarkában vagy nem bontod meg utólag a fődarabot, akkor elég jó esélyed van rá, hogy átvernek. Persze tudjuk, ilyen is csak a mesében van.

Előzmény: Grgabácsi (82645)
18-09 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82652

Jó, akkor 211 :D

Előzmény: Humarci (82651)
Humarci Creative Commons License 2014.09.05 0 0 82651

19-95 :)

Előzmény: 18-09 (82648)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!