Keresés

Részletes keresés

DaleHeke Creative Commons License 2002.07.10 0 0 302
Opportunista csökevény! :-)

Juteszembe, a VICE Plus/4 modulja álomszépen fut, bár időzítéseket nem néztem benne, csak Lion/Chromance-al nagy hangon Excortistoztunk munka közben, miután kijavítgattuk a hibákat a forrásban és leforgattuk Linuxra. Fő a jókedv a Netngine-nél! :-) Remélem azóta megpróbálta lefordítani valaki más is a VICE team-ből, mert nem lenne jó megint végigmenni rajta vi-al... :)

Na megyek vissza C#-ba, kezd korán lenni... :)

Dale

Előzmény: edhellon (301)
edhellon Creative Commons License 2002.07.10 0 0 301
Viszont amit C64-en tuti nem lehet megcsinálni úgy mint Plus/4-en, az a 320x400-as felbontás. Igazi fél pixeles interlace, nem fake.

Na igen. Harsfalvi Leventet (TLC) kene errol megkerdezni, o jatszogatott ezzel par evvel ezelott. Meg talan Crown is. Volt jo kis beszelgetes errol a plus/4-es levlistan. :)

Amugy tenyleg lehet igazi interlacet csinalni,
(mint Amigan :) valahol meg kodom is volt (van :) hozza, de a x. eve nem lattam a plus/4-es lemezeimet...

Ertelmes hozzaszolasok uralkodnak...

Akos

PS: 300 :-)

Előzmény: DaleHeke (300)
DaleHeke Creative Commons License 2002.07.10 0 0 300
IMHO nem fog látszani...

Úgy értem a kereten nem fog látszani semmi, a képernyőn 'belül' persze igen, csak ennek nem sok értelme van, ha scrollert tennél oda ricegne a széle... :-)

Viszont amit C64-en tuti nem lehet megcsinálni úgy mint Plus/4-en, az a 320x400-as felbontás. Igazi fél pixeles interlace, nem fake. Fogalmam sincs hogy működik, lehidaltam amikor megláttam. (Crossbow ilyen jellegű effectjei jól kigondolt barbatrükkök, tökéletes imitáció, de mégse az igazi.)

Előzmény: DaleHeke (299)
DaleHeke Creative Commons License 2002.07.10 0 0 299
Hmmm, peldaul mi van, ha az XSCROLLt maximalisra allitom? Vajon latszani fog az a plusz 7 pixel?

IMHO nem fog látszani... Proky-val szórakoztunk ilyesmivel anno de semmire se lehetett használni. C64-en is csak sprite-ok jelennek meg ott, nagy öröm ez nekem. :) Szerintem nem érdemes ezzel kísérletezni.

Viszont ha már időzítés, Gameboy Color-on nagyon klassz dolgokat lehet csinalni a videochip tweak-elésével, imádnivaló! :) Ejj be kéne már fejezni a GBC-s Resource demót...

Dale

Előzmény: bubis (298)
bubis Creative Commons License 2002.07.09 0 0 298
... talan erdemes kiserletezni vele.

Hmmm, peldaul mi van, ha az XSCROLLt maximalisra allitom? Vajon latszani fog az a plusz 7 pixel?

Előzmény: bubis (297)
bubis Creative Commons License 2002.07.09 0 0 297
Szia!

Ugye az YSCROLL allitasaval elerheto, hogy egy karaktersor kozepen legyen badline. De a 4x4-hez csak az egyik kell, hiszen csak a szinek valtoznak. Mukodik szerinted ugy, hogy mondjuk a 2. sorban atallitom az YSCROLL-t, a 3. sorban pedig vissza allitom. Meg lehet igy uszni a masodik badlinet? Nyilvan azert kerdezem, mert igy egy kicsit gyorsabb lesz a rutun.

Tegnap kiprobaltam valamit: Hosszu STA, STX sorozattal vadul valtogattam az $FF07 regiszter 3. bitjet, azaz a 38/40 oszlopos uzemmodot. Hat nekem nagyon ugy tunik, hogy nehol megnyilt oldalt a keret! :) C64-en ugyanigy nyitjak meg, csak rendesen idozitve van. Lehet, hogy semmi erdekeset nem lehet kihozni belole, mert csak a hatterszint lattam ott, de talan erdemes kiserletezni vele.

Andras

Előzmény: Gaia (296)
Gaia Creative Commons License 2002.07.08 0 0 296
Ugy ertem a 0.-ban olvassa a karakteradatokat es a 7.-ben a kovetkezo sor szinadatait.

Kozben rajottem, hogy a nagy optimalizalasban pont a 'Proof' utolso part-jaban lathato effektet vagtam haza "kicsit", es igy mar nem megy benne ugy az effekt, ahogy kene neki :-( Vissza kene csinalni...

Előzmény: bubis (295)
bubis Creative Commons License 2002.07.08 0 0 295
Egesz pontosan minden karaktersor 0. es 7. soraban tortenik a DMA, amikor a TED elveszi a buszt a procitol a karakter- es szinadatok kiolvasasa miatt (nincs gyakorlati kulonbseg a grafikus modban sem), igy itt a CPU jelentosen lelassul.

Erdekes amit irsz, en mintha mast tapasztaltam volna. Biztosan rosszul emlekszem, vagy valamit rosszul szamoltam annak idejen! Ha a 7. sorban a karakter es szin adatok toltodnek be, mi tortenik a 0. sorban?

A 4x4-es progit koszi! Majd megnezem egy igazi gepen is, egyelore csak az emumban neztem meg, es szerintem nem teljesen jol csinalja =(

Az en es a Luca gepen mindenesetre jol csinalja. :)

Udv!
Andras

Előzmény: Gaia (294)
Gaia Creative Commons License 2002.07.06 0 0 294
minden karaktersor utolso ket soraban lelassul a proci

Egesz pontosan minden karaktersor 0. es 7. soraban tortenik a DMA, amikor a TED elveszi a buszt a procitol a karakter- es szinadatok kiolvasasa miatt (nincs gyakorlati kulonbseg a grafikus modban sem), igy itt a CPU jelentosen lelassul.

az lett az eredmeny, hogy az egesz kepernyon csak szurke arnyalatok voltak es minden szin eltunt!

Bocs, de nehez elkepzelnem pontosan mi tortenhetett. Valoszinunek tartom, hogy a TV szinkronizacioja "rontodott" el a raszterszamlalo ugratasaval, ezert lett minden fekete-feher es nem kozvetlenul a TED valamilyen belso vektora miatt. A TED-nek nincs kulon szin es fenyero buffere (AFAIK), azokat egyszerre olvassa be az egesz kovetkezo karaktersorra vonatkozoan minden karaktersor 7. rasztersoraban ($FF1F regiszter also 3 bitje mutatja az aktualis erteket).

Engem meg erre erdekelne progi.

Utananezek, most fejbol nem tudom egy ilyen progi nevet sem, de majd keresek egyet, es elkuldom.

A 4x4-es progit koszi! Majd megnezem egy igazi gepen is, egyelore csak az emumban neztem meg, es szerintem nem teljesen jol csinalja =(

Előzmény: bubis (291)
bubis Creative Commons License 2002.07.05 0 0 293
Bocs, ugy ertem, hogy vizszintes iranyban! Mert fuggolegesen Plus4-en sem nagy kunszt, amit viszont c64-en nem lehet megcsinalni.
Előzmény: bubis (292)
bubis Creative Commons License 2002.07.05 0 0 292
Ez egyedulallo a plussy-n, a C64-en nem tudsz ilyen radikalisan beavatkozni a kijelzo mukodesebe.

Tenyleg durvan be lehet avatkozni, de jo lenne ezt ki is hasznalni. Nem tudom, hogy tudtad-e, de c64-en az egesz kepernyot el lehet scrollozni tetszoleges karakterrel is a VIC megszivatasaval. Kivancsi lennek, hogy ez megy-e a TED-en is valahogy.

Előzmény: Gaia (290)
bubis Creative Commons License 2002.07.05 0 0 291

A jovo heten elkuldom.

Pontosan nem ertheto mit ertesz az alatt, hogy a fenyero memoria nem frissul?

Na en ugy vettem eszre, hogy minden karaktersor utolso ket soraban lelassul a proci, mert a TED a kovetkezo karaktersor megjelenitesehez szukseges adatokat ekkor olvassa be a memoriabol. Azt, hogy a karaktersor kozepen ujra olvasodjanak a cimek, ugy lehet elerni, hogy mondjuk minden karaktersor elso rasztersoraban az YSCROLLt atalitod ugy, mintha a 4 pixellel el lenne tolva a kepernyo. Ekkor a karaktersor kozepen ujraolvasodnak a cimek (pontosabban a 3. es 4. sorban) es a sor also felen mar az uj memoriacimek alapjan jelenitodik meg minden. Ekkor az 5. sorban visszaallitod az YSCROLLt az eredeti ertekre. Ezt kell minden karaktersorban megcsinalni. Tehat igy lehet 4x4-et csinalni.

Nos en azt probaltam ki, hogy mi van akkor, ha nem az elso rasztersorban alliton az YSCROLLt, hanem a 3-ban. Ekkor ugy tunik elindul az a folyamat, ami ujra olvassa a TED regisztereket, de mivel kesve indul nem csinal meg mindent rendesen a TED es ezert van az, hogy a fenyero memoria vektorokat (csak feltetelezem, hogy a TED-nek vannak ilyen belso vektorai) nem firissiti minden karakter oszlopnal.

A fenyero es a szinkod ugyanazon cimen helyezkedik el.

Ez tevedes. Grafikus modban a szinmemoria ket reszre van osztva, az elso 1K a fenyero ertekeket hatarozza meg, a masodik a szineket. Jo, igaz, hogy ugyanazzal a regiszterrel hatarozzuk meg a helyuket, de nekem mas kiserletekbol is ugy tunt, hogy a TED kulon kezeli oket. Peldaul ha jol emlexem kiprobaltam, hogy atugrattam a 0 vagy 1 sorszamu rasztersort es az lett az eredmeny, hogy az egesz kepernyon csak szurke arnyalatok voltak es minden szin eltunt!

Annyit tudok, hogy ha a raszterszamlalot elteritgeted el lehet valoban erni azt, hogy az elektronok mas sebesseggel egjenek ki (vagy hogy is kell ezt mondani), azaz a fenyero ugy valtozik, hogy a fenyero-infot kozben nem is valtoztatod.

Hmmm, ilyet en meg nem tapasztaltam. Engem meg erre erdekelne progi.

A 4x4 rutint elkuldom neked emailben. Majd ezt fogom modositani, de igy latatlanban nem akarom megcsinalni, mert nem vagyok biztos benne, hogy nem valami komolyabb idozitessel csinaltam amirol meseltem.

Udv!
Andras

Előzmény: Gaia (290)
Gaia Creative Commons License 2002.07.04 0 0 290
El tudnad kuldeni a rutint? Pontosan nem ertheto mit ertesz az alatt, hogy a fenyero memoria nem frissul? A fenyero es a szinkod ugyanazon cimen helyezkedik el. Annyit tudok, hogy ha a raszterszamlalot elteritgeted el lehet valoban erni azt, hogy az elektronok mas sebesseggel egjenek ki (vagy hogy is kell ezt mondani), azaz a fenyero ugy valtozik, hogy a fenyero-infot kozben nem is valtoztatod. Emulatorban pedig csak enyhe (esetleg durvabb) villodzas jelenik meg, hisz ehhez az effekthez a TV-t (monitort) is gyakorlatilag emulalni kell. Ez egyedulallo a plussy-n, a C64-en nem tudsz ilyen radikalisan beavatkozni a kijelzo mukodesebe.

Erdekes lesz, ha majd elkeszul a VICE plus/4 verzioja (bar a forrasban mar benne van), mert abban van mar PAL emulacio is.

bubis Creative Commons License 2002.07.04 0 0 289
Szia Attila!

Ha akarod majd kuldok neked nehany tesztet a TED emulacio ellenorzesere. Eleg orult dolgokat csinaltam mar. Ha jol emlexem csinaltam 40x36-os kepernyot, es azt is sikerult elernem, hogy csinaltam egy 40x10-es kepernyot, utana 8 rasztersor keret es egy 40x25-os kepernyo, ujrakezdve az elejetol!

A legdurvabb es leg meglepobb a kovetkezo volt:

Akartam csinalni egy C64-rol jol ismert 4x4 rutint. Ennek a legyege, hogy (mondjuk) grafikus modban a karaktersorok kozepen szinmemoriat valtassz es a karakerek jobb illetve bal felen mas szint hasznalsz. Ezzel elerheto, hogy egymastol fuggetlenul szinezzel egy 80x50-es matrixot. Nos megcsinaltam, de kozben kijott egy erdekes dolog: el lehet erni, hogy az elso 20 karakter oszlopban a karaktersorok kozepen csak a szinmemoria vektorok frissuljenek de a fenyero memoria vektorok ne! :) Tehat az masodik 20 oszlopban a szin es fenyero is valtozik, de az elso 20 sorban csak a szin! :)

Udv!
Andras

bubis Creative Commons License 2002.07.04 0 0 288
Szerintem ha van egy ugyes programozo, akkor nincs gond a spriteokkal. Mondjuk az igaz, hogy ilyenkor a szinskala eleg limitalt. Nezzetek be a www.xeo3.com-ra, ott le lehet tolteni egy Scrolling.prg nevu filet, ami egy preview egy keszulo jatekbol. Na itt software spriteok vannak es nagyon jok!
Előzmény: Grones (287)
Grones Creative Commons License 2002.07.03 0 0 287
Igen a hardver sprite-ra gondoltam. Nekem sem hianyzott olyan nagyon de a C64-es emberek mindig emiatt cikiztek a gepet. Meg emiatt nem lehetett gondolom a C64 jatekokat futtatni. Amugy szerintem ment volna.
Előzmény: Buck Cherry (286)
Buck Cherry Creative Commons License 2002.07.02 0 0 286
Gondolom, a hardver sprite az, ami hiányzik neked a PLUS/4-ből. Nem olyan nagy gáz, a Spectrumnak egyáltalán nem volt, mégis milyen remek játékok voltak hozzá, pusztán szoftver sprite-ok használatával.

Buck Cherry

Előzmény: Grones (245)
putyi Creative Commons License 2002.07.02 0 0 285
Jó az e-mail címem, de próbáld meg a putyi27@yahoo.com-ra is...

Üdv: O+A

Előzmény: nyasi (284)
nyasi Creative Commons License 2002.07.01 0 0 284
putyi !

Írtam neked emailt ,de visszapattant!

Jó az emailcímed ?

Előzmény: putyi (282)
bubis Creative Commons License 2002.07.01 0 0 283
Szia!

Ez azt hiszem nekem tulsagosan is roncs. :) Nem vagyok egy barkacsolos tipus, hogy ebbol osszedobjak egy teljesen mukodo c64-et.

Andras

Előzmény: putyi (282)
putyi Creative Commons License 2002.07.01 0 0 282
Az egyiknek hiányzik a "4"-es gombja meg azt hiszem a joy portok nem működnek, mert ki van törve pár pöcök!

O+A

Előzmény: bubis (281)
bubis Creative Commons License 2002.06.28 0 0 281
Engem talan. De szeretnem tudni megis mennyire roncs.
Előzmény: putyi (276)
bubis Creative Commons License 2002.06.28 0 0 280
Szia!

Ebben a hozzaszolasodban utaltal ra, hogy szegedi vagy, en korabban innen sejtettem. Egyebkent nem ismerem a szegedi csapatokat. En csak nehany eve az internet jovoltabol jottem ra, hogy magyarorszagon viszonylag nagy +4-es elet volt, de ilyen szinten nem neztem utana a dolgoknak. En egyebkent eredetileg nem szegedi vagyok, csak eppen 90 ota ide jartam suliba (Sagvari majd Jate) es most itt dolgozom.

Talalkozhatnank, ha gondolod. Esetleg jossz a Flag 2002-re?

Andras

Előzmény: putyi (278)
putyi Creative Commons License 2002.06.28 0 0 278
Én már régen tudtam, hogy te szegedi vagy!

Te nem ismerted a szegedi csapatokat??? Onnan tdhattad volna, hogy szegedi vagyok!

O+A / EVS (Electronic Vision Software)

Előzmény: bubis (277)
bubis Creative Commons License 2002.06.28 0 0 277
Szia Putyi!

Láttalak a Bartha Lászlós topikban, és most vettem észre, hogy korábban válaszoltál arra a kérdésemre, hogy szegedi vagy-e. Szóval én is! :)

András

Előzmény: putyi (211)
putyi Creative Commons License 2002.06.27 0 0 276
Üdv...

Mennyit adnál egy bővített C=16-ért?
Lehet, hogy van floppy drive is majd megnézem...

Van még két roncs C=64-em! A kettő együtt 2000 Ft! Kit érdekel???

Előzmény: nyasi (275)
nyasi Creative Commons License 2002.06.25 0 0 275
Hali!

Nincs valakinek PLUS/4-ese eladó esetleg 1551 driveval ?

Herr X Creative Commons License 2002.06.05 0 0 274
Szia!

Majd küldök listát. (Úgy szeptember tájékán lesz időm, addig csak olvasom a topicot.)

A kis kedvencem a D-MON v1.x(?) volt. Erre vagyok a legbüszkébb "szakmailag". Illegál kódot is ismerő monitor progi on-line debug funkcióval és sok egyéb nyalánksággal. (Pl: trace-elős disassembly)

Volt néhány demo, egy állati gyors körrajzoló, tuningolt turbók, programvédő kódoló.

Üdv: Szaki

UI: Lehet, hogy szólok Bandnak és BSZnek is a forumról.

Előzmény: CsaboLOD (259)
CsaboLOD Creative Commons License 2002.05.30 0 0 273
Omega, mindenben igazad van amit írsz. Viszont legalább most kezd összegyűlni egy kis csapat... Az utóbbi években szinte teljesen kihalt volt minden. Akik most úgy-ahogy aktívan programoznak: Bubis, Lavina, Ati, Luca, SVS, Beraxa Adam (barátom, eddig nem ismert, de most kezd programozni!) meg én. Na ez már valami... Remélem a felsoroltak közül mindenki ír is egy kis demót legalább. Ha mi belekezdünk akkor újra elindulhat valami. Akik még itt vannak elszórtan, de nem(?) aktívak: Szaki/NST, Fecoshy/MTV, te+SJP :-) SJP mondta, hogy vannak kiadatlan rutinjai, csak nincs akit érdekelne. A múltkor kaptam Lacoste/WLS-től email-t... Nos lehet hogy ezek az emberkék is beszállnak. Akkor aztán lesz demotermés.

Meg kéne már csináljam a website-ra, hogy lehessen évek szerinti statisztikát csinálni a kiadott programokra. Érdekes lenne látni, hogyan csökkent le... Vagy pl. megtudni, mennyi program született a plusira tavaly.

Ja és Omega! Küldj már képet magadról :-)

Előzmény: putyi (271)
bubis Creative Commons License 2002.05.30 0 0 272
Fecoshy of MTV a kovetkezot itra a +4 world forumara:


Sziasztok plus/4 rajongok! A MagneTic Violence (MTV) csapat szervezne egy nosztalgia partyt Magyarorszagon, Tolna megyeben. Mivel az oldalon nincsenek informacioink, ezert megadom a mail cimemet ahol informaciokkal szolgalhatok es az erdeklodoket nyilvantarthatom. Ez azert lenne jo, hogy mekkora helyre lesz szukseg a lebonyolitashoz.
Bovebb informaciot a fecoshy@hotmail.com cimen kaphatsz!

Fecoshy of MTV team

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!