Hátha valakit érdekel:
Minden idők legnagyobb hóvihara tombolt Törökország észak-nyugati részén. A sűrű hóesést viharos erejű jeges szelek kísérték. Isztambulban teljesen megbénult a közlekedés, és leállt az elektromos hálózat 80 százaléka. A vihar miatt lezárták a hajóforgalom előtt a Boszporuszt és a Dardanellákat is, ahol mintegy hetven teherhajó várakozik az átkelésre. Ugyancsak megbénult a közlekedés Belgrádban a hirtelen jött, nagymennyiségű hó és a jégpáncéllá dermedt utak miatt. A rendőrség felszólította a szerb főváros lakóit, hogy ha tehetik, nem menjenek az utcára.
"Jó fejek ezek a hollandok:-) csak ez a bérezés nem tiszta ezt a 10 makit vezetési időre kapja, vagy a fuvar alatt eltöltött órák száma után.
Az viszont nagyon tetszik, hogy minden költséget ők álnak és nem a napi díjból meg az üzemanyagból kell ki okoskodni a vacsit. "
Ez nagyon sok helyen így van, hogy fizetik a kajcsit. Ha jól tudom, nálunk is költségtérítésként a nemzetközis sofőröknek adómentesen adható 25dollár napidíj.
Azt úgye tudod, hogy már Euro van odaát? :o)
A fizetési feltélekere már nem emlékszem pontosan, mert már vagy 5-6 éve volt.
Abban maradtunk, hogy elmegyek jövő héten az első helyre és ha ott megmaradok akkor ott maradok. Ha nem és ha addig nem talál embert akkor visszamegyek hozzá (bár ezektől a vámárus dolgoktól nem vagyok tulzottan elájulva -aki csinálta már, az biztos tudja miért).
Ebben most jó sok a "ha" de hát mindkettőnek megvan az előnye és hátránya, a kettőböl össze lehetne hozni egy nagyon jót.
"Hollandia valószínűleg nem él azzal a lehetőséggel..."
Jó fejek ezek a hollandok:-) csak ez a bérezés nem tiszta ezt a 10 makit vezetési időre kapja, vagy a fuvar alatt eltöltött órák száma után.
Az viszont nagyon tetszik, hogy minden költséget ők álnak és nem a napi díjból meg az üzemanyagból kell ki okoskodni a vacsit.
LaciBácsi.
Én se vágom, hogy mit ír ki, csak ha mosolyog, akkor jó vagyok, ha nem, akkor nem:-)
Gabesz:
Akkor ezek után mire jutottál, maradsz az eredeti tervhez vagy maradsz itt (illetve ott)
Szerencsére nem kellett messzire menni vele. Mikor rakodtak akkor a raktáros nagyon meglepődött, hogy felmegy egyszerree a 25 paletta :-)
Teljesen kockára lett rakva.
Most itthon megnéztem hogy mennyit ért az a rakomány, háát...nem szivesen boritottam volna meg. 100db Acer szervergép volt Pentium Xeon proszeszorral (600E-2Mill/db).
Kicsit azért sajnálom, hogy nem Gyöngyös lett az MAN-nel. Ez az Iveco nem olyan volt mint amivel régebben voltam. Ez sokkal hosszabb volt, ami szerintem városban nem túl elönyös.
Egy darabig birja, de azután...
Általánosságban igaz, hogy a 7,5t autók alváza általában 12t-ig (amig a keréktárcsa 17,5"-os) addig ugyanazt az alvázat használják, csak a gumiabroncs mérete (és ezzel terhelhetősége) más, és a laprugó van a nyagyobb terhelhetőségre méretezve, illetve az első híd néha a hátsó is más.
Addig amig nem a max. sebességgel közlekednek az ilyen túlterhelt autókkal addig nincs gond, mert az autók úgy vannak kialakítva, hogy a maximális sebesség és terhelés során fellépő statikus és dinamikus erőhatásnak feleljen meg. Ha túl van terhelve az autó, de nem haladsz gyorsan akkor nem fordul elő akkor erőhatás, hogy ez tönkretegye az autót.
Ha hátul légrugós az autó, akkor annak meg meg sem kottyan az a plusz 2 tonna. A levegő elintézi az egészet.
Bár ha baleset van és kiderül, hogy túlterhelt az autó és ennek köze van a balesethez, akkor a sofőrt veszik elő.
Ma olvastam egy érdekes hírt!
Hollandia valószínűleg nem él azzal a lehetőséggel, hogy a május 1.-n csatlakozó új unios tagállamok állampolgárai előtt korlátozza munkaerőpiacát (elvileg mindegyik régi EU tagállam 7 évre bezárhatja az új csatlakozó tagországok elől munkaerőpiacát).
Ez azért lehet jó, mert hollandiában a sofőrök bérét ágazati kollektív szerződés szabályozza (külön belföldőn és külön nemzetköziben). Én jópár éve a német munkaügyi központban olvastam egy holland cég hídetést aki sofőröket keresett és az alapdíj óránként 10 márka volt plusz pótlékok, plusz kajapénz stb.
Anglia és írország sem korlátozza munkaerőpiacát az új tagállamok előtt, dánia sem abban az esetben, ha az "idegen" új unios munkavállaló is ugyanazt a bért kapja meg, amit az ágazati szerződés előír (azért, hogy ne törjék le a béreket az olcsó keleti munakerők).
Németország, Franciaország, Spanyolország, Belgium 2 év tilalom után felülvizsgálja a munkaerőpiac megnyitását.
Akkor az vagy 8.163-as, vagy 8.174. (a 163-as kevesebbet eszik)
A 174-est csak egy évig forgalmazták, helyette jött a 185-ös.
MAN betegség, hogy nagyon kicsi a hálófülkésnek az ágya, olyan kiegészítő szivacsdarabokat kell rakni az ülés és az ágy közé, hogy nagyobb legyen. Ennyi az összes baja. Valószínűleg nincs benne ABS, mert az akkori modelleknél nem volt alaptartozék, extraként meg nagyon drága volt.
Sziasztok! Új látogató vagyok itt a topicban, de volna egy kérdésem hozzátok. Tavaly egész évben októberig jártam ki Bécsbe. /igaz, csak heti egy alkalommal/ Egy 7,5 iveco eurocargóval, sopronnál. Sosem volt egy leányálom ki ill. bejutni, de amikor október közepén lezárták az üres sort az valami brutál volt! Tudtok-e azzal kapcsolatban már valami biztosat hogy mi lesz májustól??? Úgy hallottam lesz egy eu sáv ahol csak a személyit kell felmutatni, de ez a személyautókra vonatkozott nem a teherekre.
Előre is köszi. Sziasztok.
Na ez az. Csak miért van az, hogy pont ilyenkor jönnek ilyen ajánlattal mikor már félig fel vagyok véve egy másik helyre. Ez olyan mint amikor megvettem az első autómat. Azt is kerestem vagy fél évig és mikor megvettem utánna rá egy hétre egy jobb felszereltségűt tudtam volna venni ugyanannyi pénzből.
A Cargo szerintem is nagyon jó autó, már csak azért is mert az volt az első igazi teherautó amit vezettem (már saját c-s jogsival) és olyan dolgokkal volt teli mint pl. az elektromos ablakok+tükrök, Isri ülés, Webasto kályha, dupla ágyikó meg ilyesmik.
Tegnap este néztem aszem a pro7-en egy műsort, amiben egy kamionost ellenőriztek.
Ahogy kivetem a víszbül (made by szalacsi) az volt a probléma hogy nem vette ki a pihenő idejét, mert 3,5 órát araszolt a stuban.
Kérdezték a rendőrök, hogyan pihent ez alatt erre előkapott egy könyvet és azt mondta, azt olvasta, na itt már röhögtek a rendőrök rendesen és fahrer is kínjában, következő baki 120-al pörkölt erre mutatta: kormányt alul megfogta és bambán bámult előre.Van ez igy
Kész vége lehet, hogy félre halottam de vagy 50 vagy, 500 euróra megvágták.
Nem semmi kenték a rendőrök a tahográfot beültek egy teljes átlagos lakóbuszba térkép elő, és a kettőből kikövetkeztették hogy merre járt. Természetesen az egészet videó kamerára rögzítették.
Nekem nincs sok tapasztalatom e téren, de én se tudnék ellen állni egy ilyen ajánlatnak.
7,5-es mégis csak teherautó szerintem sokkal nagyobb élvezet egy ilyet vezetni, mint egy Partnert vagy Boxert.
+ vidék nekem jobban bejönne, mint Bp.
Hát éppen ez a dilemmám. A fizu itt is ugyanannyi lenne (itt kevesebb, de nem kellene bejárnom Óbudára hanem csak szinte a szomszédba->ez a másik helyen nekem kb. havi 30E+ kiadás -1.5 óra alvás), itt viszont egyből visszaülhetnék 7.5-es autóra (Iveco, MAN). Mindemellet itt nem Budapest és Pest megye lenne, hanem ismét Fehérvár Gyöngyös, Nyiregy, Zalae (ahonnan eljöttem ott ugyanezekre a helyekre jártam).