Amennyiben a menetdinamika vonz, maradj a 330CI-nél, de ha a kényelmes vezetés, jó úttartás, nagy sebességnél is, akkor az E60. Azért evvel is lehet röpködni(E60), de a méret és a tömeg nem hazudik.( Az ár inkább 4mill.)
No, most nézem hogy el is írtam. 330 helyett természetesen 530-ra gondoltam.
Csak a végeredmény nem mindegy. Egy elég nagy ugrást "tartalmazó" generáció, és még egy méret béli különbség áll a 2 autó között, és mégis csekély az árdifferencia.
Más márkára átültetve pl: Egy 3ajtós 1es focus azonos árban mint egy mk3-as (james bond) Mondeo? hááát.... Vagy egy béka civic azonos áron mint a szamuráj Accord? hááát. Bár talán ez is inkább azt mutatja mennyire szimbólummá nőtte ki magát az e46 coupe, és mennyire remek csomag. Beltér, minőség, mind jó. Csak azonos áron egy E60. Nagy szöget ütött a fejembe. :)
De az anyagiakat félrerakva, nagyon szívesen olvasnám a tipikus típushibákat, fontos összefüggéseket, amik a prospektusból nem derülnek ki.
viszont egyre jobban beleásva magam, közel 3milliónál állnék meg egy 2005 körüli szép példánnyal.
E60-nal sem lesz másként, az alapár, a hiányzó extrák, a kezdő szerviz, stb., és jóval az alapár felett jársz.
3-ért szép 530i nem nagyon van, külföldön vannak 8-9000 Euróért egész szépek, vagy negyedmillió km-rel, ami amúgy nem tragédia, de nyilván kockázati faktor.
természetesen , finomított ásványi olaj, persze jobb fajta ,de semmiféle képen nem pl: grupe 4 olaj , az kicsit költséges lenne a BMW-nek , a lényeg most az volt hogy miért érzi úgy hogy a másikkal jobb volt ,már az is valami hogy érzi valaki :) a különbséget,
Érik egy szép BMW beszerzése. Alapvetően az E46 formájába szerettem bele 1997ben még a pre-launch képek kiszivárgásakor. És a BMW klasszikus filozófiája hozzáállása a létező legszimpatikusabb, leginkább közelálló. Magyarul klasszikus BMW "imádó" vagyok, nem az újabb rajautó->BMW kategória :)
NNO!
Alapvetően adja magát hogy mit vegyek. Minél újabb 330CI e46-ot... viszont egyre jobban beleásva magam, közel 3milliónál állnék meg egy 2005 körüli szép példánnyal. Aztán átkacsintottam az E60 árakra és dobtam egy hátast. 2.5-től már választék is van. Persze nem alulról akarnék vadászni, és kizárólag benzinest, de szerintem 3 és 3.5 között már lehetne valamit találni 2005-2006-ból. Bármennyire is a szívem csücske az e46(és méltán aggatják rá az utolsó klasszikus, legszebb bmw címét), azért technikában, designban, helykínálatban, modernségben igencsak előrébb áll az E60. De akár cak a méretdifferencia is.... szerintem azért a BMW-nél is "áll" az a dolog, hogy minél nagyobb méretkategória, annál inkább prémiumabb és drágább azonos kiviteleket nézve.
Egyedül a beltér design nem tetszik, főleg az ajtókárpitok...bár a faceliftes már szép.
Tehát így jutottam el az E60-hoz. Milyen fő buktatói vannak? Benzinessel szeretném, és 200ló azért alap egy ekkora testbe, így 330-ban gondolkodok. A 3 verzió közül melyik a legjobb választás? Azt tudom hogy a legrégebbi nagyon jó konstrukció, viszont a legújabb 272lovashoz jelentősen kisebb fogyiadatok társulnak.
Nem akarok e46 vs e60 vitát. a lényeg, hogy tippeket, tanácsokat szeretnék kérni E60 gyengepontokkal kapcsolatban, milyen motoroat érdemes kerülni, avagy mi az optimális bele, etc
nagyon egyszerű a magyarázat , nem kell találgatni: a LM olaj magasabb kategóriás olaj mint a BMW dobozos ásványi olaj , sokkal jobb minőségű alap olajokból van , ezért sokkal könnyebben is szivattyúzható olaj , jobb adalék csomaggal , azért érzed hogy jobb és halkabb a motor, viszont semmi különös extra adalékkal nem rendelkezik adatlapja alapján ami indokolná a magas árát , sokkal jobb akár 3x jobb terméket tudok adni hasonló árban vagy még jobb árban is, sőt ha valakit érdekel akkor most ingyen ARCHOIL AR9100 adalékot adok hozzá 1-vagy 2 alkalommal , aki hamarabb jelentkezik :) ,ki lehet próbálni :) máshol ezt az akciót nem hirdetjük
olaj: Penrite Enviro+ 5w40 / Full synthetic / 5Literes // 85 éves olaj cég /
adalék : ARCHOIL AR9100 200ml
ez a mix nagyságrendel jobb mint az általad említett LM olaj!
Amit leirtam az csupan tapasztalat. Kb fel evente kerul nalam sor egy olajcserere. Ez ido alatt jobbnak ereztem a liqui moly 5w40eset mint a masikbol az 5w30at. Lehet ugyanezt tapasztaltam volna a liqui 5w30bol is. Talan ekkora a kulonbseg a ket olaj marka kozt mindenfele homerseklet tenyezo nelkul. Nem tudom! Mondom ezt ugy hogy soha semmi bajom nem volt a bmw 5w30al, most is az van benne, mert most epp igy jott ki.
lehet én vagyok analfabéta, de ha mindkettő 5w akkor télen miért jobb a 40-es mint a 30-as, mivel a második szám a hőmérséklet tűrése, tehát a 40-esnek akkor van értelme ha meleg van és jobb erőlteted... mondjuk nyáron...
Tavaly télen 5w40 liqui moly toptec 4100-et raktam raktam az enyémbe, habár ez 330d, de 30d. Nagyon meg voltam vele elégedve, nyárra meglett 10km akkor újra 5w30 bmw került bele, évvégén újra liqui moly jön!
Mintha télen finomabb lenne a járása az 5w40től. Lehet ahogy az autó korosoodik talán jobb is neki.
eddig 5w-30 gyári olajat használtam/használok... ki mit javasol... jó ez vagy van mondjuk castrol edge fst 5w-30, illetve a mobilnap is van valami hasonló...
Ez a bal oldali. (A jobb oldali az EGR-nél lévő felső termosztát.) Az sem drága egyébként, csak vegyél hozzá tömítést, mert a dobozba nincs. Az alsóhoz kikell venni a hűtőt, de a felső max. 1/2 órás művelet. A felsőről van videó a yutub-on EGR termosztát néven keresd. Annyi változtatással, hogy ne tekerd le a kiegyenlítő tartály tetejét (úgy nem folyik el a hűtővíz).
érdemes egy"kosszal" cserélni mind a kettőt, és utána nincs blama ha nem találtad el,anyagilag meg nem egy olyan nagy tétel, hogy sakkozni kelljen vele....
Ha az alsó termosztátra gondolsz, akkor gyárit vegyél atiTDI-nél(nem drága).A neten fent van, hogy tudod lehívni a hőmérsékletkijelzést a műszerfalra (amíg le nem állítod). Érdemes megnézni, mert hibaüzenet nincs.Pontosabban először minimális fogyasztásnövekedés, majd DPF részleges eltömődés, rossz esetben vészüzemmód majd új DPF vásárlás. Mind ez azért, mert "ely ráérünk venni" egy vízpumpatermosztátot.
Szerintem minden hibajelenséget ki kell vizsgálni, hogy más rendszerek se károsodjanak, vagy élettartamuk ne csőkkenjen drasztikusan.