:-) Akkor nem csak én jártam így!! Rohadt egy dolog volt mire rájöttem az enyémnél. Vagy két héten át minden nap napirendi pont volt hosszabb rövidebb időre. Erre mindenkinek érdemes ránézni ha fura zajokat hall az elsőfutóműből.
Ha egy pillanatra beindul (érdemes nézni a kompresszort ) majd leáll és sehova tovább akkor az is lehet,hogy a hűtő túl keveset hűt a közegen és nagy lesz a nyomás a rendszerben és ezért leállítja a kompresszort.probáld meg slaggal kimosni jó hosszan a hűtőket szemből,meg ahogy csak tudod,talán segíthet. sajnos az is lehet hogy a szárító szűrőd már nem az igazi és miatta szökik magasra a nyomás (túl magasra a meleg segítségével).
Olyan kérdésem lenne a fóeumozókhoz hogy a venti söntellebállását hogy tudom megnezni h jo-e illetve ha nem akkor milyenre kell cserélni?
+1 valaki ismer fejér megyében jó villanyász szerelőt mert az előző összegányolta az elektronikát azóta úgy van klíma ha minimum ra van veve a hőfok fejre tolva a levegő és autora a venti a klima gombhoz hozza se kell nyulni
pár napja írtam hogy az üzemanyag szintjelző a kocsiban nem jó. kiszedtem nagy nehezen az AC pumpat. a műszerfalon ha állítok az uszón akkor jelzi hogy működik. beraktam és utána egy 20 perc múlva megint nem volt jó. rakok fel pár képet hogy mikre tippelnék. a Karocska alján ott ahol a műanyag van ott volt egyébként valami vagy sem szerintetek?
Meg lógni kell ennek az usz karocskának,vagyis szabadon mozoghat lifeghet,vagy tartani kell neki valaminek?
Annyira ritkán nézek be ebbe a topikba, mert az autónk csak szalad, suhan, falja a kilométereket itthon és külföldön egyaránt. Leszámítva hogy megviccelt egy szimering, amin keresztül egy 350 km alatt a motorolaj nagy része elfolyt és ennek cseréjekor kiderült hogy a kuplungom is végét járja, semmi érdekes nem történt Citroenjeinkkel.
Amiben tanácsot kérnék: hátsó futómű.
Cserélni illik most már, mert nagyon húzza a fenekét. Pár szervizbe telefonáltam. 55-140 ezer Ft közötti ajánlatokat kaptam. Mindenki elmondja, ők csak gyári technológia blabla bla és garancia stb.
Volt aki pici pénzt mondott, de ki/be szerelést majd 30ezer ftra taksálta (egy 16éves gyereknek sem kihívás az a pár csavart kitekerni), illetve menet közben tudja megmondani az árat. Volt aki konkrétan adott ajánlatot.
Ki hol csináltatta? Kinek melyik szervizzel mi a tapasztalata?
Itt a fórumban visszaolvasva talán az jött le, menjek Veresegyházra.
De persze van itt nagyobb gond is: a műszerfalon állandóan ég a 2 db légzsák izzója már vagy jó féléve,baloldali aluról jövő kisebb kopogás s a szerlő persze nem talál semmit....
A tünet a jobb oldalon jelentkezett, ott kopogott, ahogy én hallottam, de a baloldali toronycsapágy volt a ludas.
A problémát azért zártam ki, mert ősszel volt cserélve és nem is a legolcsóbbat kapta, hanem monroet ami szerintem név. De úgy látszik a név nem kötelez!
Benzines 1,6Xsara II - a jobb sárvédő alatt van egy kb. 1 literes műanyag tartály a benzin vezetéken. Az micsoda? Ki kell néha cserélni vagy pucolni? Van köze a motor teljesítményéhez vagy bármihez? Ha valaki tudja, írja le pár sorban! Köszönöm!
Köszönöm a gyors választ! Mint emlitettem,többek közt ezt a videót is vagy 3-szor végignéztem,meg olvastm hozzá s az a helyzet hogy a videón látszik ez a keskeny doboz aminek végül is leveszik az elejét s kihúzza a szűrőt.Nálam NINCS meg ez a keskeny doboz ,semmi nincs csak a motor.Azt hiszem holnap lefotózom szemből úgy ahogy a videó felvételen is látszik s akkor kiderül hogy sajna nekem nincs mit kiszerelnem.Azt elfelejtettem hogy xsara 2-ről van szó!De mégegyszer köszönöm a segítséget.....próbákozom........
Nekem a kombiban a kesztyűtartó alatti burkolat levételével lehet elővarázsolni. A kesztyűtartó alatt két tipli kivételével lehajtható a szövet burkolat és ott található egy nagy műanyag ház, ott egy hosszúkás formát kell keresni azt a hosszanti irányban meg kell húzni előre vagy hátra arra nem emlékszem pontosan és ha kipattant akkor kiszedhető.
Az 1-es képen a fertőtlenítőt a pollenszűrő helyére fújják.
Segítséget szeretnék kérni .van egy Citroen Xsara 1.4 coupé 2000 11 -ik havi.Szeretnék pollenszűrőt cserélni de egyszerűen nem találom a megadott helyen!!Már végig néztem az összes ezzel kapcsolatos videót,hozzászólást de nem találom...A kesztyűtartó alatti védőburkolatot már többször levettem,se szemből sem pedig alúról nem látom hogy hol lehet a helye.Már a kesztyűtartót is kiszereltem de nincs a légzyákot mondjuk még nem kaptam ki de azt nem is szeretném.Előre is köszönöm a segítséget...
Értem, akkor viszont az feledhető, mert az meg se moccan.
Amit viszont észrevettem a motortartó alsó bak eléggé el van fáradva, azt rángattam nekem akkor nem adott ki semmi hangot, szerintetek ettől kopoghat, és mondom az furcsa, hogy a jobboldalon kopog a leginkább.
Sziasztok! Aki hasonlóan amatőrként szerel, hagy osszam meg mai tapasztalatomat:
Ablakmosó tél óta nem működik nem ad még hangot sem. Itthon szabin volt időm, ezért nekiálltam, kiszereltem (nem egyszerűen ) a szivattyút, elvittem bevizsgálásra. Persze tökéletesen működik. Mondja a mester, hogy szereljem vissza, és át kell nézni a biztosítékokat.
Nem kevés idő alatt visszaszereltem, ekkor már a multiméter is előkerült, és a csatlakozóban nem volt feszültség. Nem tudom hogy amúgy kellett-e volna lenni de most nem volt bekapcsolt állapotban sem. Így biztosítékok ellenőrzése következett.
Két helyen van ablakmosó biztosíték a motortérben a 14-est kellett megnézni, persze rossz volt. 10! Ft a cserebiztosíték, de gavallér voltam, vettem egy készletet 200 Ft-ért, és láss csodát működik. Tapasztalat, elektromos eszköz hibájánál ezzel kezdjétek, mert én is pár órát, meg némi koszosságot megspóroltam volna magamnak!
Ugyanúgy álltunk hozzá a kérdéshez mindketten: első lépésként én is gyári szoftveres bevizsgálással kezdtem.
Így hát természetes, hogy tiszteletben tartom a módszeredet. :)
Az előfordulhat, hogy a helyi márkaszerviz villamossági szerelője nem állt a helyzet magaslatán, ám ott álltam az autó mellett végig, és tényleg csak annyi hibaüzenetet írt ki, hogy kontakthiba. Viszont egy okból nagyon is hasznos volt, hogy megtörtént a gyári szoftveres vizsgálat: az első tulaj törte az autót egy éves korában, és az akkor beépített (egyébként helyes cikkszámú) légzsákvezérlőt rosszul, csak két légzsákhoz tanították be.
Utána még bepróbálkoztam azzal, hogy elvittem a városom legismertebb autóvillamossági műhelyébe, ahol még csak a vizsgálatig sem jutottunk el, ugyanis a tulaj kioktatott, hogy olyan 306-os márpedig nem létezik, ahol 4 légzsákhoz egy közös légzsákvezérlő, plusz oldalanként ütközésérzékelők vannak az oldallégzsákokhoz. Mikor közöltem, hogy de, hiszen ez pontosan ilyen, akkor jött a szokott szöveggel, hogy az okoskodó tulajokból elege van. Nyilván nem hagytam ott az autómat.
Ilyen előzményeket követően talán te is megérted, hogy végső megoldásként nekiálltam magam a javításnak.
Legvégül még egy új légzsákvezérlőt is vettem, amelyet szintén márkaszervizben (de egy másikban) tanítottak fel, immár négy légzsákhoz.