Aki tágan értelmezett negyedrészt szeretne látni, Nagykanizsán és Keszthelyen iskolavasárnap találhat még. De ha elkészül a déli parti vasút, ezek valószínűleg ugyanúgy le fognak állni, mint az egerszegi.
Ha most szóváteszem, hogy ez már majdnem burkolt eszközhívés, akkor én is eszközhívővé válok? :)
Kértem hogy ne itt folytatódjon a szál, mert a topik nagy része valószínűleg nem kíváncsi az egy kocsis vonaton gúnyolódásra, pont úgy ahogy a kötöttpályás alágazat "nagy terveire" sem.
Az egri is , Dobó IC talán hasonló volt mondjuk igaz két kocsival ,azzal a különbséggel hogy az Füzesabonyban leakadt és onnan ment külön Egerbe, de volt idő mikor egy komplett Samu szerelvény közlekedett Egerbe. nem volt hosszú életű egyik se. azóta próbálkoztak hibrid IC-vel szegedi mintára, aztán ez is elhalt. Amíg 30 percenként van busz Pestre addig csak erőlködés. Hát még ha megépül majd az M25...
Péntek este valóban egyszerre startol el menetrend szerint 6 zalai járat, de 5 különböző célállomással és 6 különböző útvonalon. Ebből csak 3 érinti Zalaegerszeget.
Olyan lehetett, hogy egyszerre indult mondjuk három kanizsai, és három egerszegi busz? Mert kifejezetten emlékszem, hogy péntek este az M7-esen mindig a Zala Volános buszokat előzgettük :D
amennyiben a vasút az ON topik távolsági Volán járatokat akarja kiváltani, akkor 90-97%-ban ilyen vonatokat kell indítania
Ez a GÖCSEJ IC2015. 06.03-án.
Nos ilyen szerelvény összeállításból kellene naponta indítania vagy 70-90 db-t, és akkor számottevő távolsági autóbusz forgalomra már nincs is szükség.
Ha ilyen "vonatot" indítanak, egyből kb. 50%-kal növelik a felkínált ülőhelyek számát.
Helyesen: történelmi távra visszatekintve 3-nál több busz egy irányban, egy időpontban Zalaegerszeg esetében rendszeresen heti egy járaton fordult elő - vasárnap 17:00, de a villamosítás, majd a bobai deltán ráindított Hetés IC hatására jelentősen visszaesett az utasszáma.
Mostanában nem szoktam látni a járatot, de szerintem 3 busznál hosszabb konvoj sima hétvégéken nemigen fordul elő az utóbbi években, ebből egyik ráadásul Zalaegerszegen kívül további 14 (részben vasúttal nem rendelkező) települést feltáró, 273 kilométeres gigajárat.
Most látszik csak, Borsodban még mennyi van - régebben járták a szerződéses járatokat, aztán az utóbbi két évben meg dolgoztak vonatpótlóban, felületes szemlélőnek úgy tűnhetett, amennyit itt lát, annál sokkal több nem lehet. Meglep a békési kocsik elfogyása is, illetve az hogy az FKC a KNYKK-nál még létezik.
Melyik hely esélyes a következő selejtezésre? Felkészül Tolna?
266: A megmaradtak az FKF-448, illetve BHR-335, jelenleg(?) mindkettő az encsi üzemnél van. Néhány hetük van már csak vissza, a BHR lesz az utolsó, május első felében jár le a forgalmija. Tartalékként ennek ellenére gyakran előkerültek az utóbbi időben.
Ugyanis az olvtárs által felvetett Zalaegerszeg, Salgótarján, Orosháza és más példák kibeszélése nem Volán-MÁV vagy vasút-busz kérdésről szól, hanem a fanatizmusról.
Az eszközhívő ugyanolyan fanatikus mint az iszlám állam harcosa.
Csak Ő nem Allah nevében pusztítana hanem vagy a vasút, vagy a busz nevében pusztítana.
Az ilyen provokált beszélgetések esetén előjönnek a sztereotípiák, a vélt vagy valós fél igazságok.
De az esetek 99%-ban nem teszik fel az alapkérdést :....Mi a feladat ?.....
Miért vagyunk itt ?
Miért beszélünk erről?
Mert ráérünk?
Mert adnak kávét és a pogácsa is jó?
Mert senki nem hallgatja meg saját tévképzeteinket és itt végre hangosan kimondhatjuk ?
Nem.
Nem.
Azért vagyunk ott és akkor, mert meg kell beszélnünk, hogy mivel, hogyan szállítsunk el :
- Zalaegerszegről kb. napi 200-250 főt Budapestre ?
- Salgótarjánból kb. napi 250-300 főt Budapestre,
- Orosházáról kb. napi 60-90 főt Budapestre?
Ahelyett ezt megbeszélnénk, jönnek a hagymázosan begőzölt eszköz hívő szélsőségesek és minden gondolat nélkül mantrázzák saját eszköz vallásuk, vélt tanait.
Mennyi jármű van még aktív állományban a 250-es, és 256.50-es kocsikból a KK-nál? Beleolvasgatva a megyei topikokba, több helyen látom hogy jött még vissza kocsi friss műszakival, vagy hogy napi szinten számolnak velük, tartalékként. Közben meg villámgyorsan koptak ki előbb a (régi neveiken) Kunságtól, aztán múlt évben meg a Pannontól vagy Somlótól (jól értem az ÉNYKK topik alapján, hogy egyetlen, tapolcai telephelyes 256-os maradt csak az egész ÉNYKK-nál?). Nem könnyű követni olyannak, aki nem fotósként listázza, hanem inkább arra lenne kíváncsi, merre van még esély utazni velük.
Szóval, össze tudnánk gyűjteni telephelyekkel, hogyan állunk e két típust illetően?
Az a tiszteletteljes kérésem, hogy a téma folytatását ne itt. Van rá topik, itt nyugodtan lehet folytatni mind a bilizést, mind a cinizmust.
Miközben, az ide írogatók zöme alapvetően tudja, hogy Balassagyarmatra jóval gyorsabb a busz, Orosházán a gyakoribb eljutások miatt népszerű a vonat is. Salgótarjánba gyorsabb a busz, de Hatvanhoz közeledve a vasút szerepe növekszik a távolsági forgalomban, regionálisban pedig végig elfogadható teljesítményt nyújt. Egerszeg az egyetlen, melynek ügyében nem tennék ilyen sommás véleményt, mivel itt trizs77 topiktárssal ellentétes ismereteim vannak arról, melyik alágazat akarja megmondani a másiknak, mit tegyen...