Keresés

Részletes keresés

Irisbus Creative Commons License 2017.03.29 0 0 63156

Nem tudom hogy megy ez a mostani iskolavasárnapokon, de régebben 3 Agriás expressz és 3 Volánbuszos expressz indult Egerből Budapestre 17.45 kor.

Az Agriások rögtön Egerből, a VB-sok Jósvafő, Kazincbarcika, és Szilvásvárad településekről jöttek.

Most az indulások a menetrendben szépen el vannak húzva, 15 percenként indul busz Budapestre, és valszeg mentesítővel.

Előzmény: kbn (63149)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.28 0 1 63155

Egy távolsági Volán autóbusz visz 45-50 utast.

Ok.

 

Ha kiváltom más eszközzel, akkor annak a más eszköz= 80 ülőhely egy kocsijának felére van szükségem.

Tehát ha egyetlen más eszköz kocsit vontatok, már túlkapacitást hoztam létre.

Ami nem baj.

Sőt.

Legalább kényelmesen ülnek az utasok.

 

De ha egy távolabb lévő célállomásra közlekedik napi 6 busz Budapestről, akkor egy héten az 42 indulás.

 

A legtöbb eszköz hívő ott rontja el, hogy a heti 42 indulásból tényleg van 2-3 olyan indítás, amikor több busz is kell, mondjuk 2 vagy 3.

 

De van kb. 20-25 olyan indítás (vagy több?) amikor a 45-50 ülőhelynek csak a fele foglalt.

Azaz a távolsági Volán autóbusz (ON téma) jó félházzal közlekedik.

 

Az pedig ugye 25-30 utas.

Ok.

Erre a 20-25 indításra is indítanának egy-egy villamos mozdonyt, mögötte egy kocsival, 25 utassal?

 

 

siófoki35 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63154

Na, akkor azokat láttam ;)

Előzmény: kbn (63149)
kbn Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63153

Aki tágan értelmezett negyedrészt szeretne látni, Nagykanizsán és Keszthelyen iskolavasárnap találhat még. De ha elkészül a déli parti vasút, ezek valószínűleg ugyanúgy le fognak állni, mint az egerszegi.

Előzmény: kbn (63149)
timetable Creative Commons License 2017.03.28 -1 0 63152

trizs77: "ilyen vonat"

kbn: "ráindított ... IC"

 

Ha most szóváteszem, hogy ez már majdnem burkolt eszközhívés, akkor én is eszközhívővé válok? :)

Kértem hogy ne itt folytatódjon a szál, mert a topik nagy része valószínűleg nem kíváncsi az egy kocsis vonaton gúnyolódásra, pont úgy ahogy a kötöttpályás alágazat "nagy terveire" sem.  

Előzmény: trizs77 (63143)
Racilaci Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63151

A múlt héten forgalomban láttam BPR-683-at. Igaz, utast nem szállított, de a saját lábán közlekedett.

Előzmény: timetable (63140)
Cpt.Dave Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63150

Az egri is , Dobó IC talán hasonló volt mondjuk igaz két kocsival ,azzal a különbséggel hogy az Füzesabonyban leakadt és onnan ment külön Egerbe, de volt idő mikor egy komplett Samu szerelvény közlekedett Egerbe. nem volt hosszú életű egyik se. azóta próbálkoztak hibrid IC-vel szegedi mintára, aztán ez is elhalt. Amíg 30 percenként van busz Pestre addig csak erőlködés. Hát még ha megépül majd az M25...

Előzmény: trizs77 (63143)
kbn Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63149

Péntek este valóban egyszerre startol el menetrend szerint 6 zalai járat, de 5 különböző célállomással és 6 különböző útvonalon. Ebből csak 3 érinti Zalaegerszeget.

Előzmény: siófoki35 (63148)
siófoki35 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63148

Olyan lehetett, hogy egyszerre indult mondjuk három kanizsai, és három egerszegi busz? Mert kifejezetten emlékszem, hogy péntek este az M7-esen mindig a Zala Volános buszokat előzgettük :D

Előzmény: kbn (63142)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.03.28 0 1 63147

A 266-osokat megválaszolták.

 

A legöregebb közforgalmú kocsik:

ABF-359 IK280.17 (Vázcserés) 1982 KNYKK Esztergom
KOY-278 IK280.17 (Vázcserés) 1982 KNYKK Esztergom

 

Ha a vázcseréseket nem számítjuk bele:

FKC-236 IK256.54 1984 KNYKK Oroszlány

Előzmény: Törölt nick (63139)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63146

Köszönöm.

Előzmény: timetable (63140)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63145

Az már rég nincs állományban (igaz, fizikailag még létezik, szerencsére).

Előzmény: Irisbus (63144)
Irisbus Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63144

Volánbusz:

DZA-298, oktatóbusz

Előzmény: timetable (63130)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.28 0 4 63143

amennyiben a vasút az ON topik távolsági Volán járatokat akarja kiváltani, akkor 90-97%-ban ilyen vonatokat kell indítania

 

Ez a   GÖCSEJ  IC   2015. 06.03-án.

 

Nos ilyen szerelvény összeállításból  kellene naponta indítania vagy 70-90 db-t, és akkor számottevő távolsági autóbusz forgalomra már nincs is szükség.

 

Ha ilyen  "vonatot"   indítanak, egyből kb. 50%-kal növelik a felkínált ülőhelyek számát.

 

 

Előzmény: kbn (63142)
kbn Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63142

Helyesen: történelmi távra visszatekintve 3-nál több busz egy irányban, egy időpontban Zalaegerszeg esetében rendszeresen heti egy járaton fordult elő - vasárnap 17:00, de a villamosítás, majd a bobai deltán ráindított Hetés IC hatására jelentősen visszaesett az utasszáma.

 

Mostanában nem szoktam látni a járatot, de szerintem 3 busznál hosszabb konvoj sima hétvégéken nemigen fordul elő az utóbbi években, ebből egyik ráadásul Zalaegerszegen kívül további 14 (részben vasúttal nem rendelkező) települést feltáró, 273 kilométeres gigajárat.

Előzmény: siófoki35 (63136)
timetable Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63141

Nagyon köszönöm én is a választ!

Most látszik csak, Borsodban még mennyi van - régebben járták a szerződéses járatokat, aztán az utóbbi két évben meg dolgoztak vonatpótlóban, felületes szemlélőnek úgy tűnhetett, amennyit itt lát, annál sokkal több nem lehet. Meglep a békési kocsik elfogyása is, illetve az hogy az FKC a KNYKK-nál még létezik. 

 

Melyik hely esélyes a következő selejtezésre? Felkészül Tolna?

Előzmény: Snake-Mojzi (63134)
timetable Creative Commons License 2017.03.28 0 1 63140

266: A megmaradtak az FKF-448, illetve BHR-335, jelenleg(?) mindkettő az encsi üzemnél van. Néhány hetük van már csak vissza, a BHR lesz az utolsó, május első felében jár le a forgalmija. Tartalékként ennek ellenére gyakran előkerültek az utóbbi időben.

Előzmény: Törölt nick (63139)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63139

Szuper lista. :)

 

Azzal kapcsolatban van-e adatod, hogy melyik busz jelenleg a legidősebb, ami közforgalomban szolgál? Mennyi 266-os van még forgalomban a KK-knál?

Előzmény: Snake-Mojzi (63134)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63138
Előzmény: Snake-Mojzi (63076)
Utasbiztonsági Ellenőrzés Creative Commons License 2017.03.28 0 1 63137

Tedd meg a javaslatod a vasutas fórumban.

Előzmény: siófoki35 (63136)
siófoki35 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 63136

Hát azért Zegről, legalább hétvégén kéne közvetlen vonat, amikor negyed-ötödrésszel mennek a buszok...

Előzmény: trizs77 (63135)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.28 0 1 63135

Nem értek egyet nézeteddel.

 

Ugyanis az olvtárs által felvetett Zalaegerszeg, Salgótarján, Orosháza és más példák kibeszélése nem Volán-MÁV vagy vasút-busz kérdésről szól, hanem a fanatizmusról.

 

Az eszközhívő ugyanolyan fanatikus mint az iszlám állam harcosa.

Csak Ő nem Allah nevében pusztítana hanem vagy a vasút, vagy a busz nevében pusztítana.

 

Az ilyen provokált beszélgetések esetén előjönnek a sztereotípiák, a vélt vagy valós fél igazságok.

De az esetek 99%-ban nem teszik fel az alapkérdést :....Mi a feladat ?.....

 

Miért vagyunk itt ?

Miért beszélünk erről?

 

Mert ráérünk?

Mert adnak kávét és a pogácsa is jó?

Mert senki nem hallgatja meg saját tévképzeteinket és itt végre hangosan kimondhatjuk ?

 

Nem.

Nem.

 

 

Azért vagyunk ott és akkor, mert meg kell beszélnünk, hogy mivel, hogyan szállítsunk el :

      - Zalaegerszegről kb. napi 200-250 főt Budapestre ?

      - Salgótarjánból kb. napi 250-300 főt Budapestre,

      - Orosházáról kb. napi 60-90 főt Budapestre?

 

Ahelyett ezt megbeszélnénk, jönnek a hagymázosan begőzölt eszköz hívő szélsőségesek és minden gondolat nélkül mantrázzák saját eszköz vallásuk, vélt tanait.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: timetable (63129)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.03.28 0 2 63134

DAKK:

CLY-001 IK256.21H 1997 Szeghalom
DUD-009 IK250.59 1993 Baja
DUD-635 IK256.21H 1997 Békéscsaba

 

DDKK:
AAI-731 IK256.50 1990 Szekszárd
AOB-876 IK250.59 1991 Pécs
AZD-655 IK250.59 1991 Szigetvár
BOU-609 IK250.59 1989 Mohács
BRZ-245 IK256.50VL 1989 Szigetvár
BSF-127 IK256.50V 1989 Szekszárd
CCM-878 IK256.50V 1989 Dombóvár
CCP-077 IK250.93 1991 Pécs
EUC-497 IK256.50VL 1989 Szekszárd
FKC-115 IK256.74C 1995 Nagyatád
FKC-117 IK256.74C 1995 Kaposvár
KAY-485 IK256.74C 1995 Kaposvár

 

ÉMKK:
AAY-293 IK256.50VL 1989 Miskolc
AGX-131 IK256.50VL 1989 Kazincbarcika
AOB-114 IK256.50VL 1989 Miskolc
BFA-339 IK256.50V (Vázcserés) 1986 Fehérgyarmat
BFJ-751 IK256.50V 1987 Mezőkövesd
BHK-413 IK256.50V 1986 Mezőkövesd
BPH-390 IK256.51 1990 Tiszaújváros
BPG-691 IK256.74C 1995 Miskolc
BPG-693 IK256.74C 1995 Miskolc
BPR-113 IK256.50V (Vázcserés) 1985 Encs
BPR-114 IK256.50V (Vázcserés) 1985 Sárospatak
BPR-116 IK256.50VL 1987 Miskolc
BPR-118 IK256.50VL (Vázcserés) 1986 Miskolc
BPR-119 IK256.50VL 1987 Miskolc
BPR-122 IK256.50VL 1987 Miskolc
BRU-254 IK256.50V (Vázcserés) 1984 Mezőkövesd
CKH-425 IK256.74 1990 Miskolc
DUM-015 IK250.67 1990 Miskolc
DUM-110 IK250.67 1989 Miskolc
DUM-992 IK250.67 1990 Miskolc
EZZ-270 IK250.67 1990 Tiszaújváros
GKZ-595 IK250.67 1990 Mezőkövesd
JLZ-533 IK256.21H 1997 Encs

 

ÉNYKK:
BPG-915 IK256.21H 1997 Sümeg

 

KMKK:

AAI-727 IK256.50 1990 Hatvan
BRF-804 IK256.50V 1987 Eger
BRF-820 IK256.50V 1989 Eger
BSN-555 IK256.50VL 1989 Balassagyarmat
BSN-557 IK256.50VL 1989 Balassagyarmat
CCV-445 IK256.50V 1986 Salgótarján
CCV-449 IK256.50V 1989 Salgótarján
CCV-694 IK256.50VL 1989 Balassagyarmat
CJZ-932 IK250.67 1990 Eger
FIS-058 IK256.50VL 1989 Salgótarján
FLW-039 IK256.50V 1989 Salgótarján
FPF-985 IK256.50VL 1989 Balassagyarmat

 

KNYKK:
ABF-372 IK256.50V 1986 Oroszlány
AEU-777 IK256.50V 1986 Oroszlány
FKC-236 IK256.54 1984 Oroszlány
KAZ-698 IK250.68A 1994 Székesfehérvár

 

A feltalálási helyek nem feltétlenül stimmelnek.

Előzmény: timetable (63130)
Racilaci Creative Commons License 2017.03.27 0 0 63133

Borsodba gyere, itt még látsz eleget, akár még Miskolc-Eger távolságira is berakják egyiket-másikat. 

Előzmény: timetable (63130)
Takszi55 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 63132

ÉNYKK-nál már minden öreg selejt lett. (Sümegen megvan még a BPG-915, de az újabb .21H)

Előzmény: timetable (63130)
siófoki35 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 63131

Nógrádban van még pár szépséges 256-os.

Előzmény: timetable (63130)
timetable Creative Commons License 2017.03.27 0 0 63130

Be is dobnék vonatozás helyett egy másik témát.

 

Mennyi jármű van még aktív állományban a 250-es, és 256.50-es kocsikból a KK-nál? Beleolvasgatva a megyei topikokba, több helyen látom hogy jött még vissza kocsi friss műszakival, vagy hogy napi szinten számolnak velük, tartalékként. Közben meg villámgyorsan koptak ki előbb a (régi neveiken) Kunságtól, aztán múlt évben meg a Pannontól vagy Somlótól (jól értem az ÉNYKK topik alapján, hogy egyetlen, tapolcai telephelyes 256-os maradt csak az egész ÉNYKK-nál?). Nem könnyű követni olyannak, aki nem fotósként listázza, hanem inkább arra lenne kíváncsi, merre van még esély utazni velük. 

 

Szóval, össze tudnánk gyűjteni telephelyekkel, hogyan állunk e két típust illetően?

timetable Creative Commons License 2017.03.27 0 0 63129

Rétságra van vasút, csak nincs használatban...

 

------

Az a tiszteletteljes kérésem, hogy a téma folytatását ne itt. Van rá topik, itt nyugodtan lehet folytatni mind a bilizést, mind a cinizmust.

 

Miközben, az ide írogatók zöme alapvetően tudja, hogy Balassagyarmatra jóval gyorsabb a busz, Orosházán a gyakoribb eljutások miatt népszerű a vonat is. Salgótarjánba gyorsabb a busz, de Hatvanhoz közeledve a vasút szerepe növekszik a távolsági forgalomban, regionálisban pedig végig elfogadható teljesítményt nyújt. Egerszeg az egyetlen, melynek ügyében nem tennék ilyen sommás véleményt, mivel itt trizs77 topiktárssal ellentétes ismereteim vannak arról, melyik alágazat akarja megmondani a másiknak, mit tegyen... 

Előzmény: kbn (63128)
kbn Creative Commons License 2017.03.27 0 1 63128

...továbbá építsük ki a vasutat Rétságra és Érsekvadkertre is.

Előzmény: -Smiley- (63122)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.27 0 3 63127

az Orosháza-Budapest közvetlen vonat hiánya.

 

Ma Orosházáról - átszállás nélkül - vagy személygépkocsival, vagy busszal lehet a fővárosba jutni.

 

A közel 200 km-t (190 km) kb. 4 óra alatt teszi meg az autóbusz.

Hétköznaponként 6 közvetlen járat van a kb. 28.000 lelkes városból.

Szerintem elég.

 

De a 6 db közvetlen busz helyett legyen közvetlen vonat.

Ok.
legyen.

 

A reggeli 2 db buszon - szerintem - van 2x20 vagy 2x25 olyan utas, aki Orosházáról Budapestre utazik.

Ők átültethetők egy kb. 40 ülőhelyes vasúti motorvonatba.

Ha nagyon kényelmessé kívánjuk tenni utazásukat akkor 80-100 ülőhelyes vasúti kocsiba ültetjük át őket.

többen akkor se lesznek de 40-50 utas kényelmesebben utazik 100 ülőhelyen mint 50 ülőhelyen.

 

A többi utas nem Budapestre jön, hanem az útvonal közbülső városaiba utazik.

 

Van még naponta,  másik 4 közvetlen busz.

Azokon kb. 5-12 utas utazhat - buszonként - Orosházáról Budapestre.

Ok.

 

Nekik is indítsunk közvetlen vonatot ?

 

Naponta hány közvetlen vonat közlekedjen Orosházáról Budapestre ?

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!