2 dolog: Kormánykapcsoló majdnem biztos hogy hibázik. Egyik irányba kapcsolni majd a kormányt ellentétesen (gyorsan) tekerni. Ha átugrik a kar az ellentétes irányba akkor xar. Lehet vele alkudni. Új ára 75K bontóban a majdnem hibátlan 20K körül.
Most volt téma a kormányvibráció. 120-130 körüli tempóra gyorsítasz, és a kormány vibrálni kezd. Fútőmű, vagy gumihiba. Szintén alkudni lehet rá, megcsináltatni kevésbé. :/
Ezen felül mindenképpen elvinném egy olyan szervizbe ahol ki tudják olvasni a hibaüziket. Az sokat elárulhat. Azután egy teljes átvizsgálás, olyan mint amit műszaki vizsgán csinálnak.
Egy ilyen állapotfelmérés 5000Ft körül lehet, de sokat spórolhat, ha gáz a kocsi.
Gumi le, felületet lecsiszolni, de óvatosan, csak addig amíg a gumi takar, vagy kicsit beljebb hogy biztos legyen. Ezután eltakarni a gumin kívüli részt és ecsettel, vagy spray-vel lefesteni. Száradást követően összerakni.
Igen, ezért írtam, hogy meg kell győzni a német kollégát. Ugyanis saját állítása szerint nem szállít csak Németo-ba. Ha meggyőzhető, hogy szállítson ide is, akkor a vámmal nem kell számolni.
Igen, azzal nincs gond. Szombaton a PPS azt mutatta, hogy a jobb külső szenzor nem működik. A többi szépen jelezte a távolságokat, ha elmentem mögötte. A jobb szélső meg sem nyekkent.
Körbekérdeztem pár bontóban is, de egyelőre mindenhol azt mondták, hogy nincs. Viszont fura dolog történt, mert nemrég működött a tolatóradarom. Aztán nem sokkal később már megint nem. Elképzelhető, hogy csak valami érintkezési problémám van és azért nem megy.
Egy 2005-ös évjáratú 1.4-es presence vásárlásán gondolkodom. Mit érdemes végignézni rajta vásárlás előtt? Milyen típushibái vannak? Előre is köszi a válaszokat!
Nekem úgy tanították, hogy vezérlést csak hideg motoron szabad cserélni! Legalább 4 órát kell hülnie, mielőtt felteszi az ember az új szettet (de bontani addigis szabad)!
Nekem 122e van benne. Tényleg 240ekm-t mondtak a márkaszervízben. Nagyobb igénybevétel esetén cseréljem 190e-nél! Nagyon nehéz elhinni, mert az előző dízelemen is 55e km-ként cserélni kellett. 240eKm. Nagyon sok, de az itteni szervíznek keresnie kellett, hogy mikor kellhet a csere, a fehérváriak szemrebbenés nélkül azonnal mondták, hogy 240ekm. Megkérdeztem, hogy most, így használtan vettem. Akkor cserélni kell-e? Ránézett a szervizekre és megállapították, hogy valós futásteljesítmény. Kicsit elbizonytalanodott, mert ez még csak a csereperiódus felénél jár, de mégiscsak tulajdonos csere volt... még majdnem 100ekm múlva kéne cserélni. Nem tudott okosat mondani. Összeszámolta, hogy mibe kerülne egy vezérlés csere minden alakatrésszel+munkadíjjal és mondta, hogy nem tudja egyértelműen a cserét javasolni, de lebeszélni sem. Ha sűrűbben kéne cserélni (~100ekm-ként), akkor rávágta volna, hogy cseréljek, de így nem merte.
Viszont olyat is mondtak, hogy azért ilyen ritkán kell cserélni, mert kiegyensúlyozottabb a járása: ergo precízebben megtervezett alkatrészek. Tehát akkor nem biztos, hogy bármit bele mernék tenni... viszont nem is hiszem, hogy nálam lenne a következő vezérlés csere és emiatt aggódni kellene.
Szíjszakadáskor biztos, hogy nem újítanám fel, inkább motorcsere. Meglepő, de már van egypár bontott motor itthon is, pedig viszonylag fiatal az 1.6hdi.
Aa 1.6 HDI nyílván drágább alkatrészeket tartalmaz, amitől mégdrágább a vége... Egyre inkább jónak tűnik az a 35-ös alkatrész ár.
Az 5,5 óra a cserére reális? Cimbivel átnéztük mennyire lehet hozzáférni, elmondása alapján 2 órába bala kell férjen a csere. Lehet ekkora különbség a 2 motor között?
mostanában kicsit nyikorog/rezonál valami 1-es fokozatban kuplungoláskor. 1.6 benzines ráncfelfarrott az enyém. Tudtommal ebben nem kéttömegű van. Mégis ez lenne a baj, vagy tényleg más, remélhetőleg olcsóbb gond van?