Szerintem nincs baj a nickjével, mivel -szerintem- ezzel is az Ikarus illetve az Irisbus magyar érdekeltségei (Ikarus(bus) ; bizonyos részben Ikarus EAG) mellett akar "kampányolni". Persze ezt én csak gondolom, nem biztos hogy íg van, de mégis jobb lenne valami hasonló: IKARUSFOREVER, vagy valami hasonló.
Az is érdekes, hogy ilyen és ehhez hasonló hírek mindig nyáron (közepén, végén) látnak napvilágot és mindig őszi szerződés aláírásról beszélnek benne (jelen esetben ugye szeptember) :-o
azt sajnos nem,de azon a 400 valahányas csuklóson ami szeged és makó közt jár ott bizti van.legalábbis tavasszal volt,mert a makoi volánnál jav a buszomat és azzal jártam át.annyit tudok,hogy az valahogy 14 óra 20 körül indult a mars térről makóra.méghozzá egy igen csinos hölgy kalauz volt.
2003.-ban Szeged autóbuszállomáson is láthattál volna ilyet. Akkoriban volt szarrá törve az autóm, és busszal jártam.Egyszer-kétszer beállt egy 280-as, és a hátsó ajtón kezdte a felszállítást.Ahogy kell, ajtó mellett kalauzülés, jegyosztás, minden. Régebben ez általános volt.Elég régen, nem véletlenül keres egy 504Laci nevű nick mindenhol egy KN (kalauznélküli) táblát vagy matricát vagy fotót a neten.....
2003-ban volt, hogy kis.kavicssal lehidaltunk Hódmezővásárhely autóbuszállomáson, mert ott ült a kalauznéni a hátsó ajtónál és ott szálltak fel az utasok. Akkor láttaqm ilyet életemben először és utoljára.
Kassán 6 db 415-ös és 11 db 435-ös van (1996/97-es évjáratok), és mivel ezek ugyanolyan altípusúak, mint a Pozsonyban található sokszor ennyi 415/435, talán célszerű is, hogy átadják a készleteiket.
Íme az ésszerű járműgazdálkodás! Na ehhez nem értenek még nálunk. :-(
Nem is erről beszéltem. :-) Pozsonyban nem egy olyan buszt láttam, amit úgy írhatnék le, hogy "ahol eredetileg piros, ott zöld", ilyen sasmadarak meg Kassán járnak. És pozsonyi volt a rendszámuk. Karosák voltak.
1) Újabban több kassai színezésű busz járkál pozsonyi rendszám alatt. Miért? Kassa eladja a gépparkjának egy részét Pozsonyba? 2) Mintha betoldottak volna ebbe a 415-ösbe egy 30 centis részt!
Mennyi globus, és akkor ez mind különböző? Vagy neeeem? Érdekes, Tupac, axittem, te pont tudod, hányadán áll a 350-es téma, de csalódtam benned. :-))))
Igen, akartam is mondani, de azzal az a baj, hogy nem olyan a gyártási száma, hogy beillene a 0001-től 0011-ig terjedő sorba. Talán mert jobbkormányos volt. :-)
Abbizony, vártam a 417-st feltűnni.Neked zöld lámpád volt, mert különben telibe kaptalak volna, és akkor most itt vigyorognál a képen, és szentségelnél, mint a volános vezérek, hogy "jaj, csak a netre ne kerüljön fel az ábrázatom"-legalábbis ilyesmit lehet olvasni a TV fórumán a volán hivatalosainak tollából,, vagy egyfenét, örülnél neki....
Hát ilyennel én is utaznék!:-) Nekem csak egy Iveco v. Noge v. mittudoménmifélefajta busz maradt tavaly, le is bénultak a lábaim egy időre, buszon alvás közben... :-(
Na az egy tipikus helyközi busz lett volna eredetileg, az ülései alapján legalábbis...
Itt a másik kocsi, világosabban,elölről-hátulról.Kéretik elnézni, hogy a kocsi derékba van kapva, a hátulnézetében meg minden benne van ami egy buszfotózásnál nemkívánatos, de egy kétéves unoka egy műanyag motoron hetvenhét szétguruló kisautóval nem esély a nyugodt fotózáshoz....:-))) elölről:
Üdv buszfanok! Vasárnap Kecskeméten jártam, így beújítottam "néhány" Kunságos fotót. A galéria vegyes, de elég sok a busz. Jó nézelődést! http://tkv.freeweb.hu/galeriak/gal-010/index.html
Találtam a két féléről képet, akkor itt a lényeges különbség (az egyiknél hosszúkás a küllő): www.kulonjarat.hu/trilex_02.jpg és www.kulonjarat.hu/trilex_03.jpg
Bp. 18. ker, Méta utca 36. Bekopogtok, jelitek szándékotokat, leteszitek a pénzt az asztalra, és midenki boldog lesz! De viccen kivül :o) Vigyétek a francba :o)
Na de gyerekek...! Hiszen CTB-681-et kell megvenni, aki egy nyíregyházi 260.02-es. (Hogy miért, azt kérdezzétek a Nyíregyháza közlekedése topicban CTB-681-től. :-)) De 415-öst szívesebben vennék a BKV-tól.
Namost, ha abal oldali futómű fékdobjára felszereled a koszorúpántot, akkor az is Trilex. Még egyszer: a Trilex a kerékpánt rendszerére utal, és nem a futóműre. Ott legfeljebb csak annyi van, hogy a futómű szerelhető Trilex rendszerű kerékpánttal is. Kivéve persze azokat, amelyeknek a fékdobját eleve Trilex agy fogadására alakították ki, lásd LiaZ A4-A5, de akár egyes BPW tengelyeket is.
Nahát, nem is gondoltam, hogy személyeskedniakartál volna..eszembe sem jutott:-) Nem mellesleg,a küllős agyból (005.00) 8 darab van, szintén raktáron...:-))
Egyszer sem a tengelyre gondoltam, hanem a kerékpánt rendszerére, de annyi baj legyen, végső soron megerősítetted az állításomat, miszerint akár 005.-ös híd is lehet alatta.. (zárójelben:trilexpánttal készültek teherautó futóművek is, pl a 831.31 típus is, melynek komplett fékszerkezetéből kettő darab hever a raktáramban, természetesen trilex koszorúpánttal szerelve-ez sem küllős, a normál 831.02-3341-031 fékdob külső peremére van szerelve a koszorúpánt.)
Szerintem rosszul használjuk a "trilex" megnevezést, mert az nem a tengelyre vonatkozik, hanem a kerékpántra. A kerékpántok egyformák az alábbi három képen látható tengelyen.
A tengely viszont a farosoknál, a 620-630-a s típusok többségén és néhány első generációs 255-266 típuson MVG 005.
Az 556-180-557 -nél eleinte MVG 180.03, majd ott is LIAZ EV3
Trilexpánttal készültek MVG 832.23, 24, 25 típusú tengelyek is, amelyek nem küllősek(832.23 mellső, 832.24 jobbkormányos, 832.25 utánfutó) Ilyenek voltak pl. a BKV-s BX 515253-XX rendszámú buszokon is.
Georg Fischer keréktárcsákat pl. a 260.29-es típuson alkalmaztak tömlő nélküli kivitelben Liaz EV3/A4 típusú tengelyhez.
Ebből látszik, hogy a küllős kerék is lehet "nemtrilexes" és a "tárcsás" kerék is lehet trilexes.
Azt már csak később, menetközben láttam, hogy olyan nagyrábahíd van alatta, ami belül vastagabb és kifelé "vékonyabb" lesz. Ez alapján gondolom jó régi lehet.
Namost a faros trilexe eredeti Georg Fischer, míg a 256 mellső, és 280-as A és C tengelyeken szerelt A4-illetve A5 (LiaZ gyártmány) trilexe valószínűleg a Kamaz-hoz megvásárolt amerikai Rockwell tengelyek trilexe, európaiasítva, (hogy ilyen szépen fejezzem ki magam), azaz a collméretek méterre vannak átalakítva. (Megjegyzem, a Kamaznál ezzel nem bíbelődtek-igen érdekes kerékcsavarjuk van ennélfogva-a belső menet withvorth, a külső meg méter..)
Ne haragudj, hogy ide írok, de nem tudom az e-mail címed és viszonylga sürgős a dolog.
Szóval szeretném "bezáratni" az általam nyitott Ikarus autóbuszokról mindenkinek című fórumot és kíváncsi lennék, hogy szívesen látnál-e itt pár új embert. Azért jutottam erre az elhatározásra, mert ha azok az emberek akik oda írnak, sokkal több segítségre lelnének itt, mivel több szakértő embert találnának nálad és ezenkívül itt sokkal jobb az információáramlás is. Válaszod várom.
Utazni is jó volt vele....A gyerekek is élvezték. Élveztem nagyon, csendes, rezgéstől, egyébtől mentes. Jutott Creptóból is, hát.....aki egy ilyenen végigcsinálja a Győr-Szegedet, hát megérdemli.Nekem Vprémig elég is volt.
Sejtem mennyire, a tegnapi kocsimban beépített akvárium volt reggel kocsiátvételkor -állt a víz a kis irat(kesztyű) tartó vályúban, de csurig, meg a relációstáblában...
Naná, hogy nem kutya! Valóra vált egy(1) álmod-gratula hozzá-hozzátéve, hogy azért a körülményeket nem kívántam volna hozzá...
Amúgy láttam ott érdekes 256-ost is, elöl lengőajtóval, hátul meg Steyr-ajtóval.Balaton volános gép, majd lesz kép is, de erről a gépről most nem tudom feltenni.
Nahallod, én is szarrá áztam, de jó elfoglaltság volt a szegedi busz indulásáig.....
Amúgy elcsodálkoztam, mennyi ex NDK-s gép van, s mind szépen rendberakva. Múlt pénteken bent voltam a telepen, ott is egy vázjavítás volt épp. (Ja, a Rába mentő duuurva szép!)
Annyira szerintem nem jó a színösszetétel miatt, de az poén, hogy elől felfele szélesedő trapézban festették a kéket! Mindhármat átfényezték, legalábbis én úgy láttam az elmúlt napokban.
Frodo...? Amúgy FJT-698, és továbbra is Five Stars. De csak ezen a héten lesz a géppel, mert jövő héttől átszervezés lesz a cégnél, aztán apám majd megkapja a nagy Credót, a 11 métereset (axem FJU-776). Ha minden jól megy.
Egyszer elhangzott az, hogy tulajdonosi tiltás alatt van az E94G. Nekem csak az a véleményem, hogy azt a trágyadomb Agórát se tudták ráérőszakolni a kinyírt gyár vevőkörére.
A Csepelnél az alvázgyártás ekkor szűnt meg, a jövőben pedig esetleg Scania alvázra készülhetnek majd E94G-k, de az hulla drága lesz és a francia vezetőség amúgy sem engedné jelenleg. Jól mondok mindent?
Nem inkább a 72-19-est láttad? A 20-as, 30-asokat Récsei és Mező adta. 7218-ig Óbuda volt, 7219-től Récsei, 7219 a 20-as csopvez kocsija volt.
A BX-72-esek csilivili megjelenésére a récseis vonalakon én is emlékszem (homlokfalukon kék Voith matricával), 1983 után ez volt az első komolyabb új beszerzés Récseiben 260-asból.
Az a borzasztó, hogy emlékszem már rá, hogy újonnan csilivili megjelent a Dózsa-Dembinszky sarkán 30-asként, de akár 20-as is lehetett.:-) Asszem ő volt az első BX72-es, amit láttam.
Nembaj, úgyis tervben van egy buszos lerucc még, mert 1 óra alatt nem sok mindent láttam, ekkor alighanem Ön is ki lesz értesítve, hátha rá tecc érni :o). De a 417-eseket kb 9-szer buktam, viszont azért csak lett fotó :o) Győr büszkeségei számomra. Az autóbuszgyártás egyik csúcsa.
Ismét előtérbe kerül balgaságom, tegnap ugyanis felétek mászkáltunk. Meg vagyok dícsérve, nagyon szép buszok vannak a városban! (+ extraként tegnap egy Nohab is átviharzott a pu.-n) Deviszont nagyon ügyesen elfelejtettem szegény kis 06-55-öt :o(((
És tőlem szikla, hegyodal, akármivel megdobhattok, de ez gyönyörű. (Főleg az utastér)
teljesen szétoffoltuk a topicot,de úgy látom mindenki nyaralni van úgyhogy mindegy.
a volánnál ma érdeklődtem,de nem mondtak biztató híreket.előzetesen kb 30 ezer körül mondták/darab.hétfőn lesz 100%. na ilyesmi lámpákat lehet törökből behozatni.Az ára olyan 25-30 eur/db közt van.de még ez sem 100%.
Topic OFF Érdekes. Személyesen találkozva emberkékkel ugyanez a szitu jön elő.Lefőnököznek,én meg zavarba jövök.Ennél már csak az a rosszabb,hogy kezdem megszokni...:) Az igaz,hogy általában határozott mókus vagyok (néha nem),de hogy ez ennyire lejöjjön...régebben nem fordult elő,mostanában egyre gyakrabban.De hiába olvasok vissza,semmi parancsolót nem találtam. Igaz,természetgyógyász is vagyok,és már sok furcsa dolog történt velem,de mindig rácsodálkozom kicsit.Olyan nemtommilyen érzés.... Topic ON
Tehát mid is van? Egyébként Sanyi vagyok,Szia! Ne haragudj,te vagy az idősebb....
Jól van Főnök. Még a végén ha jó az ára én is bedurrantok előre egy távolsági fényt.
Viszonyításképp:egy kollégámnak összetört a török Volvo buszának az eleje.Hasonló lámparendszere van mint a c56 osnak és azt hiszem olyan 50 EUR körül hozták neki darabját az újaknak.
Úgy van.2 pár.1 pár tompítottas+1 pár csak refis. De mivel ilyen jól el vagy eresztve kapcsolattal,jó lenne megtudni a méretét is,mielőtt belemászom...Ide mindennap felnézek.És nagyon hálás is lennék. :)
Azt sajnos nem tudom,de mivel számítógépeken van a raktári cucc szerintem telefonon is megtudják mondani.Legalábbis a megyeszékhelyeken levő volánoknál. De ha nagyon komoly akkor hétfőn szegeden rátudok kérdezni az árra. Tehát c56 os első lámpái kellenének?
Sziasztok! De jó h. van 1 Ik fórum is, fene se gondolta volna h. ilyen sokan szeretitek az Ik-okat, naná h. én is, de nekem még sajna nincs buszom. Van viszont egy Ik 620, 2 ajtós buszról ( 1963 ) alkatrész-katalógusom. Én inkább a régi Ik-okért rajongok! Ha v.kit érdekel a fénymásolata, szivesen lefényelem neki, 425 oldal, 12Ft/oldalért tudok fényelni. gyuribacsi@freemail.hu
Rendben. :)) Bár nekem buszokkal eddig annyi kapcsolatom volt,hogy utazom(tam) rajta,meg láttam kinyitva a seggét,meg az utcánkban is van buszsofőr,és régen mentem egy régi,rövid Ikarusszal 1(!! :)) kört. Most meg a lámpája kéne nekije... Ebbe az orrba,a helyzetjelző is pattanna kifelé... :D
Sziasztok! Nekem ilyen lámpák kellenének mint az előzményemben a kék iris buszon van(27645).Suzukiba akarom belerakni,két pár kéne,egy tompított,meg egy refis pár.Ha jól tudom a tompított tud refit is... A pontos méreteivel se vagyok tisztában,ha valaki megadná,megköszönném.Szemre befér :))
Nem tudja amúgy valaki hová tartozik ez a busz? Egész májusban ott állt az egri KPM előtt és az egyik haverom szerint rendszám nélkül is állt ott egy - két napig.
Az esetleg nem lendítene valamit még pluszba a kocsi szellőzésén, ha az összes ablakot eltolhatóra cserélnéd ki?
Talán az eltolós ablakokhoz olcsón hozzá lehet jutni bontóban -bár így felmerülhet az a gond is, hogy evvel az ablakcserével felborul a kocsi "eredetisége"...
Na itt vagyok csak akadt némi fennakadás a hálózaton.
IK-211 megköszönném, ugyanis az MAN felajánlotta hogy beszereznekem az övéből, potom 38.000 Ft + Áfáért. !?!?!?!?
Tupolev
1975-ös gyártású, szimla lámpás, úgy van ahogy Grimbi irja -Kék-fehér, oldalanként 2-2 1/4 részben eltolható ablakokkal- és még valami! Forgó kilincses !!!!!
A bontókat már végig telefonáltam, aranyért sincs.
Malwin
Miskolci vagyok - csak hogy ne legyen annyira egyszerü - de kösz a címeket, holnap végigzargatom őket.
Szasz, nem tudom, merre vagy, de: -ha budapesti, vagy környéki: Szigetmobil kft, Szigetszentmiklós -ha debreceni vagy környéki: Prím-Vol Kft Debrecen -ha szegedi vagy környéki: Autó-Protect Kft Szeged -ha dunántúli: Rother Kft Győr, Busz-Center Kft, Gönyü
Itthon nem tudom,de törökben vannak ilyen cégek.Ha komolyan érdekel nekünk itt szegedébe van egy törökünk aki ilyenekkel foglalkozik.Megkérdezhetem tőle,hogy van é és miljen áron.Ha van akkor ide is szállítják.
Én tavaj októberben vettem egy Ikarus 256-ost, mindenki megrökönyödésére, ugyanis az idén múlt el 30 éves. Az idő múlásával azonban egyre többen elismeréssel szólnak mindarról, ahogyan ez a matuzsálem szolgál, az egyszerüségének és megbizhatóságának következtében.
Bevallom élénk emlékeket ébresztett az iskolai kirándulásaimról, és ennyi idő is elégvolt ahoz, hogy biztos legyek abban, ez az AUTÓBUSZ már nem lesz másé.
Amire nekem kell arra tökéletes. Ugyanis gyerekeket szállítok vele színházba, úszni, korcsolyázni.
Ebből adódóan ez eggyetlen problémám vele, hogy a sok kis csöpség hamar elhasználja a levegőt a buszban. Az ablakok kinyitásával nemsokra megyek mivel általában a városban közlekedek vele. Ezért szeretnék beépíteni az autóbuszba néhány tetőszellőző ventilátort.
Ebben kérném a segítségeteket. Ha valaki tudja hol lehet beszerezni ezeket, vagy legaláb a gyártót vagy a típust, sokat segítene. Jó magyar szokás szerint a közlekedési vállalatoknál jót mosolyogtak a problémámon, a segítség csöpnyi jele nélkül.
Elvileg ISM-003-tól 009-ig van és még a 11 is. Ezek szerint nyolc. A lyukakban is lehet azok voltak. Érdekesség, hogy kékként és fehérként vannak regisztrálva.
Érdekesen lett átalakítva ez a 260-as is. Bár az ajtótlan oldal takarásban van, mindössze középtájt van egy bolygóajtó, a többi meg lett szüntetve. A buszt elméletileg a GJSZ csinálta.
Buszosok! Figyelmetekbe ajánlom a GREEN PLUS-t. Kevesebb füst, üzembiztonság, több lőerő és kisebb fogyasztás 10-15%
www.humanprofil.hu/greenplus
harsanyizoltan@yahoo.com
Majd megveszi valamelyik alkatrész-nagyágyú, és ott folytatja, ahol abbahagyta.(tipp: Draspó-övé a fél Újpesti Gépelemgyár,nameg a Csepel szervókormány is..) Nem csak ajtók, hanem kapaszkodóelemek, és lépcsőszekrények is készültek Szegeden.
A Hírtv információi szerint az Ikarus szegedi üzeme bezár, így 152 ember kerül utcára. Az üzemben ajtók, autóbuszalkatrészek készültek, többek között a nabi részére.
Nagyon sajnálom és remélem, minél előbb tovább boldogulnak majd, az ott dolgozó emberek...
"Július 31-től vasárnaponként három buszjárat indul az Újváros autóbuszállomás, Turul-emlékmű, Népház, bányász skanzen útvonalon. A buszok 10, 13 és 16 órakor indulnak az állomástól. A Turultól 10.40, 13.40 és 16.40-kor mennek tovább. A skanzentől 12, 15 és 18 órakor indulnak a buszpályaudvarra. A jármű minden megállóban megáll. A jegyek ára felnőtteknek 400, gyerekeknek 200 forint, 6 év alatt ingyenes. Az árban benne van egyórás múzeumi tárlatvezetés is. A hegyre látogatók akár piknikezhetnek is: az első járattal mennek, az utolsóval pedig visszajöhetnek."
Hát ez az. Mint lentebb írtam, a helyközis 435-ösök értelemszerűen levegővel működő, de mechanikusnak mondott váltójának típusára lennék kíváncsi. Elég részletesen kifejtettem?
Szeretném tudni, melyik cég üzemeltette, létezik-e dokumentáció az átépítésről, egy jó minőségű kép sokat segítene. Tudomásom szerint több darab is készült.
Ui.
Ha minden a terveim szerint alakul szó lehet egy ilyen jármű felújításáról.
Juteszembe, volna néhány kérdésem: tudja vki az Allison váltós kocsik rendszámát (egy 280-asról tudok a Kisalföldnél és egy 435-ösről a Volánbusznál)? Mit lehet tudni erről a váltóról? Bevált?
A helyközis kialakítású 435-ösök "psz.psz." váltója milyen típusú?
A fogaskerék az ASH váltó negyedikseb fogaskereke, szvsz. A generátor VG 750-ez úgy tudom,a 255-ösökön volt, D2156-os mocival. Majd megnézem katalógusban.
A szervó előttiek az elektromos csatlakozók a generátorhoz. A generátorról semmit sem mondtál. Majd talán valaki más? És hol érdemes őket elbótolni?:-) ARTUR
Szervószivattyú, áteresztőszelep, olajnyomásadó, mögötte néhány szimmeringet sejtek becsomagolva, és egy kipufogófék (bubu). Döntően Ik200-as család alkatrészei. Fogaskerék és a a szervó előtt lévő kettő akármi nem tudom hova jár. Talán valaki majd elárulja!
Sziasztok "buszmágusok":-) Megláttam a topicotokat és eszembejutott, hogy van pár elfekvő alkatrészem. Ha tudtok, kérlek segítsetek a beazonosításában, mert úgy tudom egy részük IK.-é. Segítségeteket előre is köszönöm:-))) Üdv: ARTUR Elsőnek egy generátor, milyen típusé lehet? Használatlan, új, csak poros.
Tupolev, nézegettem tegnap a honlapodat, és az a német C56-os az újdonság erejével hatott rám. Tudnál mondani róla 1-2 mondatot (mikori gyártás, milyen motor van benne és legfőképpen hogy hogyan került oda??)
Tudom ajánlani a www.kulonjarat.hu oldalt, ahol részletes infókat találhatsz némely típusok altípusairól. Amúgy ha már kérdezed, a 260.00 a BKV részére készített kivitel volt 1985-ig, a 260.01 pedig az első fajta, Szovjetúnióba exportált 260-as.
Amúgy igen, a legelső példányoknak már régen annyi.
Még csak most ismerkedek a buszokkal, így örülök, hogy rátaláltam a topicra. Az lenne a kérdésem, hogy mi lett a sorsa a legelső 260-nak és 280-nak? Alighanem selejtezték már őket, de ki tudja?
Van valami olyan oldal a neten, ahol el van magyarázva, hogy pl. mi a különbség a 260.00 és a 260.01 között?
Igaz, azelőtt meg januárban. És próbáld összeszámolni, hogy a benzin hányszor drágult ezidő alatt, és előreláthatóan hányszor fog még.
Tüntetést szervező illetékes hozzászólása baromira nem ide illett, menjen máshová tüntetést, taxisblokádot szervezni, stb. Erre igyekeztem offtopic módon reagálni úgy, hogy észrevegye magát. Amúgy meg benzinüzemű Ikarus busz utoljára 1948-ban volt, úgyhogy pihenjetek és vegyétek elő a biciklit, vagy a villamosbérletet.
Ez se nem BKV fikázó, se nem politikai topic. A topic -mint a neve mutatja- az Ikarus buszokkal, azok szeretetével kapcsolatos. Nincs helye benne se árvitának, se politikai uszításnak, sem egyéb hasonló baromságnak.
A jövőben tartózkodni kellene a nem ide illő hozzászólásoktól.
Igen piros áés elég matt, a tetején meg mindenféle dobozok vannak, úgy néz ki, mint egy villamos a tető oldal reklámjaival. :-) A multjáról fingom sincs, többször láttam már a Dózsán, ma meg a Blahánál. Tök jó vazzer. :-)))
Újabb két gyöngyszermet láttam ma. Az egyik, már régi motoros katasztrófavédelmis IK280 BSR-346, a másik pedig egy IK250-es ANZ-427 fehér, zöld csíkokkal egész szép állapotban és elöl már rába hidas. Ha van kép vagy infó bármelyikről, előre is köszi!
Pedig emléxem, hogy Te is lefotóztad. Nem a filmesre ment?
Tupi: A 211-es is megvan. Mögötte a telepen meg egy piros-fehér 256 áll.
(Ti se tudtok itt formázni, tök xar ez a két iróablak, amiben nem is lehet irni...)
R.
Láttam egy középen fehér, fent-lent szürke IK250-est, elég kopott állapotban. Nagyon tetszett, megnézném fotón is ha van, csak nem biztos, hogy jól emlékszem a rendszámra. FIS-522 Ha valakinek beugrana az remek lenne. Köszi!
Apropó. Ha az EAG már tavaly elkezdte mondogatni, hogy idén bevezetik a 3 tengelyest a hazai piacon is, akkor annak alapja volt. Hátha meg is egyeztek előre némely Volán-vezérrel a pozitív jövőképről...
No meg szerintem a Tisza Volán nemhiába vásárolt össze mindenféle EAG terméket különösen 2001 - 2003 között, főleg beleértve a 3 tengelyű E95-ösöket. Ha hosszú buszról lesz szó, valószínűleg nem állnak el az EAG-tól, ebben biztos vagyok.
Nem elképzelhetetlen most a Rába alváz sem.
Egyébként a 15 (+33%) busz leszállítási határideje elvileg 2005. október 31.
Biztos... Álkáá(d) biztos jó munkásember... :-))))
Viccen kívül, a Tisza Volán most pályáztat 15 db 3 tengelyű buszt és más volánoknál is elképzelhető a felbukkanás. Szóval nem napszúrás. :-)
A mai Metro újságban egy mondatban arról az örömteli hírről számolnak be, hogy a BKV Gjsz elkészítette az első IK260E típusú autóbuszát, amely a hátsó ajtónál nem két lépcsőfokos, hanem csak 1 és kis kihajtható rámpán kersztül tolókocsival is fel lehet jutni! Egy kép is van az újságban, de enmt udjátok, hol lehetne többet megtudni erről a buszról? És sok-sok képet találni róla?
Nem fogsz tudni -ide- képet beszúrni. :o(
Abortál a fórum, legalábbis ami a TotalCar -t illeti.
Ellenben a Tömegközlekedés alatti "Buszos honlapok" topikba simán fel tudod tölteni.
(Igen, ha jól látom, a formázás se megy...)
A hétvégén Szófiába vitt a szerencsém. Végre sikerült lekapnom ezt az igazán különleges darabot. Tud nekem valaki bővebbet mondani? Eredetileg is gázos volt, vagy csak ők fabrikáltak rajta, illetve, hogy eredetileg is Bulgáriába készült?
[image1]
Egyébként a 280-as trolik és dizelek még mindig róják az utakat. Iszonyatos állapotban vannak, de elnyűhetetlenek...
A linket persze nem sikerült az előbb berakni, tehát:
Na jó ez most sem akar sikerülni, teáht itt tudod megnézni:
http://mondi.web.elte.hu/kepek/fkb-985.jpg
Mi van emberek, miért nem ír senki? Örülnétek inkább előre, hogy nagy és büszke hazánk, Magyarisztán útjait lassan el fogják lepni a háromtengelyű E94-ek.
No nem mindenhol, mert azért a fejlődésnek azon a szintjén még nem állunk. :-)
Sajnos én nem jártam ott sohasem. Nekem is úgy mondták, hogy ilyesmiket lehet ott találni. Nem tudom. Tervbe van véve az ottani körút, majd meglátom mi lesz belőle.
A busz a Dombó-Autó KFT tulajdona. A cég MÁV-nak szokott vonatpótló járatokat csinálni. Lepsényben és Dombóváron lehet sok ilyen buszt látni. Sok igen érdekes darab van köztük, mint pl ez. Vannak ott elég rossz állapotú 266-osok és más 260-asok is.
A homlokfal díszítése igazán figyelemre méltó, ilyen dekorációval én inkább iránban tudnám elképzelni. Elég réginek tűnt a gép, a hátfal már jópár helyen korrodált volt,
nomeg a trilex. Induláskor akkora füstfelhőt okádott, hogy egy pillanatra nem is lehetett látni, hangjára meg ebből már lehet következtetni.
Az a helyzet, hogy a fórumot a BKV belső elhárítása is olvassa, ezért -hacsak nem valami erősen kirívó esetről van szó- lehetőség szerint senki sem szokott olyan információt leírni, ami alapján beazonosítható, hogy az adott időpontban ki vezette a kocsit.
Olyannal még nem találkoztál, hogy hibás értéket mutatott az óra?
Pl. 00-09-el jöttem múlt héten, és a sebességmérő össze-vissza ugrált, ráadásul kb. 30-as tempónál is lazán 70-et mutatott. Gondoltam is, ha valamelyik feljelentős utas meglátja, hogy "70-el megyünk", már írja is a levelet az Akácfába...
Nem nagyon szoktak ilyeneket irogatni ide, pláne nem fotóval alátámasztva... Csodálom, hogy nem írtál dátumot, időpontot (a fényképen nincs), vagy valamit. Volt már arra példa, hogy egy nemnormális tag (Volvórendszám) ide képzelte a panaszirodát... Ne tudd meg, mit kapott...
A megfelelő szervizzel elmegy.Kérdés, mennyibe kerül ez km-enként.
Az például kardinális kérdés, mennyi időnként kell olajat cserélni, és mennyit, mennyi a ciklusideje a szűrőknek, egyebeknek.
Így lehet, hogy Scania rövid távon drágább, de a teljes futásteljesítményre vetítve olcsóbb, mert kevesebbszer kellett olajat cserélni, kevesebb szervizdíjjal, stb.
Motorra gondoltam a futásteljesítménynél. Több helyen hallottam, olvastam,hogy egy Scania motor bontás nélkül elmegy 1-1,5 millió kilométert. Ennek megfelelően nyilván drágább is. Szerintem a váltóra is ez állhat.
Azonos futásteljesítmény mellett a karbantartás gyakorisága, a ráfordított összeg lehetne egy egzakt mérőszám. Illetve, a futásteljesítményen belül az azonos körülmények között teljesítés a lényeg.
(mellesleg egy Rába motor a megfelelő karbantartás és normál üzemi körülmények között eléri, sőt meghaladja az 1 millió km-t élettartamban( amikor már nem gazdaságos felújítani) Ugyanez áll a Rába futóművekre is.
Szerintem a Scania alváz minősége (és az ára is) vastagon a Rába fölött van. Egy Scania alváz simán elmegy 1-1,5 millió kilométert, sőt még többet is elmehet. Ezzel szemben szerintem egy Rába tuti nem megy el ennyit. Csak saját vélemény, de én jobban szeretem a Scania motorokat.
Nem tudok adatokat, de talán a Scaniát ritkábban szervízelik, akkor viszont többe kerül.
A Volvo alvázról csak egy kocsival kapcsolatban van tapasztalatom, az pedig a Nógrád Volános FPG-864 E95. Ha ez alapján kéne megítélném a volvó alvázat, akkor tuti hogy szidnám rendesen... Ezzel a kocsival sok gond volt, nem is megy olyan jól (D7C motor van benne) hangos stb.
De tudod ez olyan dolog, hogy kinek ez, kinek az tetszik jobban, nem lehet egyikre sem egyértelműen azt mondani, hogy a legjobb. Mindnek vannak jobb és gyengébb tulajdonságai.
Igazad lehet,de lehet egy nagyon amatőr kérdésem?:Egy Rába alváz miben rosszabb mint egy Scania? Rába alvázas buszok is futnak sok ezer kilómétert;azokat gyakrabban szervizelik? Vagy a Rába alváz jó,csak nem E99 alá?
A héten egy egész délelöttöt töltöttem a győri proto 412-es fedélzetén, a "tulipánoson". Most őszintén: Állítólag sok a baj vele, de amikor műkszik, szerintem nagyon fa**a kis kocsi és igennagyon a szívemhez nőtt! Tényleg nagyon jó!
Most látom, hogy Tupinak van róla képe az "EAG-s magánbuszok" között. A különbség a képhez képest, hogy nincsenek dísztárcsái. Nekem így tárcsák nélkül spec jobban tetszett. :-)
Ó-tíz ma látott egy számára nagyon tetsző IK EAG E98HD -t. Frsz: GSG-324 /arany metál színű, az alján pedig szürke sáv van/ Kicsit már fakó, de nekem nagyon bejött. :-)
az emlitett kivételekböl szerencsére kevés van ( m*n, n*opl...) Tihany - Veszprém 1 óra 10 perc 26 másodperc :)) ha szerencséd van BPB-688 -al jössz (IKARUS 256.50 Steyr ajtóval hátul)
nyáron sztem már nem dobnak ki semmit lesznek még szép darabok
13.-tól vagyok "szabin", és Tihanyban fogom tölteni ezt az időt 2 hétig. Ezen napok közül bármikor előfordulhatok Veszprémben :o) Sacc 1 óra Tihanytól igaz?
És akkor aztán haddlám a prágásabbnál prágásabb, trilexesebbnél trilexesebb 260/280-asokat :o) MEg mindenmást, ami nem MAN. :o)