És pont emiatt mennék a benzines felé. Fele annyit sem mennék, hogy megtérüljön az a differencia a plusz javítási költségeket is megnézve. Akkor meg már szépen duruzsoljon nekem a sor6 benzin, ráérek majd 1-2 autóval később eco-hybrid-dízel-elektro autót birtokolni. Ráadásul a dízel is drágább, így az én felhasználási területemre nem érné meg. Az ultrabrutál exkavátor-nyomaték pedig nem fontos.
Mewo : Teljesen jogos amit írsz. Tapasztalatom, hogy a legtöbb autó kicsit túlmotorizálva a legjobb. Minél erősebb a motor, annál kisebb gázzal lehet vele haladni, és alacsonyabb fordulaton elváltani, ergo a fogyi alig-alig nő. Aztán van egy pont ahonnan elszabadulnaka fogyik, eltolódik az optimum. Én speckók alapján ezt az 530nál látom. Alatta nem sokkal kevesebb, fölötte a v8ak már alapjáraton is zabálnak kb. Csak a 3 különböző variáns közül kéne kiválasztani melyik a legjobb konstrukció. És ez általában elég szokott lenni a kritériumomhoz amit írtam. Egyáltalán nem jellemző felhasználás a 4 ember, csurig csomagtartó. Viszont ha évente párszor megesik, akkor élvezni akarom, hogy ugyanúgy nyűglődés, össze-vissza váltogatás nélkül lehet dinamikusan haladni. A normál használatban egyedül, vagy a párommal ülnék benne, így a coupet emiatt nem vetem el. Alapvetően minden stimmel a coupehoz, kedvenc formám. Csak az E60 szintén baromi jól néz ki, sokkal de sokkal tágasabb ha kell, jóval modernebb, és alig drágább. Magyarul lehet hogy hosszú távon érdemesebb befektetés.
De a lényeg nem az e46 vs e60. ez úgyis erős érzelem-és relatív ész érvek halmaza. Kizárólag az E60 specifikus tulajdonságok érdekelnének felhasználói tapasztalatokból, hogy könnyebben döntsek, mire számítsak az E60-tól. hibák, automata váltó, milyen 3literes motor, musthave extrák, nagyon rossz extrák, mivel érdemes venni, illetve mi pótolható nehezen, és hasonló furfangok.
Egy kupéba szerintem nagyon nehezen fértek be 4-en, ha mindenki 90-100 kg körül van.Hátra különösen rossz mászni, bár nem tudom, hogy a súlyhoz társul-e magasság is.
Mostanában én vagyok a soros a kollégáim szállításában, aki mind 100 kg és 190 cm körül vannak.Azt tudom mondani, hogy egy 530d még fél tonna súllyal is fölényes mindenhol és emellé, ha tudok egyenletes tempót utazni 145 tempomattal pályán, akkor 7 liter körül marad a fogyasztás.
A dinamikus vezetésre és kíméletes fogyasztásra 3-mas kaszni. Ezért is olyan drága, vagyis jobban tartja az árát.Más:-Azért van sok diezel, mert az 2000 fordulaton megy Kb. 140km/ó-val, és eszik 7litert(Kb,3000 fordulat=220Km/ó, és bárhogy "nyüstölöd 10liter alatt marad a fogyasztás.
Aham, értem, akkor jól lőttem be. Persze ez totál relatív mi számít gyorsnak. Egyszerűen a lényeg csak az lenne, hogy igazán valós felhasználás mellett, utazásnál normálisan lehessen vele haladni, ne 3-asban kelljen előzni ha sűrűbb a forgalom, miközben a laikus utasok épp halálfélelmben ülnek mert hallják a motort (bezzeg egy dízel lehet nagyobbat lép, csak nincs "félelmetes hangja :) ) 530 motorvariánsok megbízhatóságáról, étvágáyról akad info? 4 millióig elmerészkednék ha megéri, semmiféleképpen sem leharcolt példányt szeretnék.
Hú! Ez elég jó ajánlatnak tűnik. Fura ezt a modern formát ilyen áron látni. :) Az 525 még nem probléma. Nem versenyezni akarok vele. Fő elvárás: ülünk benne 4-en jó 90-100kg-os emberek, csomagtartó csurig, klíma maxon dolgozik, autóúton haladok. Előttem egy kamion, beszorulok mögé 80-nál. Elvárás: Különösebb hajcíhő nélkül kikerüljem, ne kelljen visszaváltogatni, kiforgatni, ha nem 2km-re van a legközelebbi szembejövő, csak lejjebb nyomom a gázpedált és viszonylag fürgén le is léptem.
Városban pedig minél kevesebbet egyen optimális használattal (a nagyobb/erősebb motor erejét arra használom,hogy minél hamarabb felváltva elérjem minél hamarabb a sebességet)
Nagyon jó is hogy bedobtad ezt. Úgy nézem rengeteg automata van. Én félek/ódzkodok tőlük. 1részt megbízhatóság miatt, másrészt élmény miatt. Mennyire használhatóak ezek manuálisként? Illetve mennyire okosak, valamint mennyi plusz fogyit jelent.
Amennyiben a menetdinamika vonz, maradj a 330CI-nél, de ha a kényelmes vezetés, jó úttartás, nagy sebességnél is, akkor az E60. Azért evvel is lehet röpködni(E60), de a méret és a tömeg nem hazudik.( Az ár inkább 4mill.)
No, most nézem hogy el is írtam. 330 helyett természetesen 530-ra gondoltam.
Csak a végeredmény nem mindegy. Egy elég nagy ugrást "tartalmazó" generáció, és még egy méret béli különbség áll a 2 autó között, és mégis csekély az árdifferencia.
Más márkára átültetve pl: Egy 3ajtós 1es focus azonos árban mint egy mk3-as (james bond) Mondeo? hááát.... Vagy egy béka civic azonos áron mint a szamuráj Accord? hááát. Bár talán ez is inkább azt mutatja mennyire szimbólummá nőtte ki magát az e46 coupe, és mennyire remek csomag. Beltér, minőség, mind jó. Csak azonos áron egy E60. Nagy szöget ütött a fejembe. :)
De az anyagiakat félrerakva, nagyon szívesen olvasnám a tipikus típushibákat, fontos összefüggéseket, amik a prospektusból nem derülnek ki.
viszont egyre jobban beleásva magam, közel 3milliónál állnék meg egy 2005 körüli szép példánnyal.
E60-nal sem lesz másként, az alapár, a hiányzó extrák, a kezdő szerviz, stb., és jóval az alapár felett jársz.
3-ért szép 530i nem nagyon van, külföldön vannak 8-9000 Euróért egész szépek, vagy negyedmillió km-rel, ami amúgy nem tragédia, de nyilván kockázati faktor.
természetesen , finomított ásványi olaj, persze jobb fajta ,de semmiféle képen nem pl: grupe 4 olaj , az kicsit költséges lenne a BMW-nek , a lényeg most az volt hogy miért érzi úgy hogy a másikkal jobb volt ,már az is valami hogy érzi valaki :) a különbséget,
Érik egy szép BMW beszerzése. Alapvetően az E46 formájába szerettem bele 1997ben még a pre-launch képek kiszivárgásakor. És a BMW klasszikus filozófiája hozzáállása a létező legszimpatikusabb, leginkább közelálló. Magyarul klasszikus BMW "imádó" vagyok, nem az újabb rajautó->BMW kategória :)
NNO!
Alapvetően adja magát hogy mit vegyek. Minél újabb 330CI e46-ot... viszont egyre jobban beleásva magam, közel 3milliónál állnék meg egy 2005 körüli szép példánnyal. Aztán átkacsintottam az E60 árakra és dobtam egy hátast. 2.5-től már választék is van. Persze nem alulról akarnék vadászni, és kizárólag benzinest, de szerintem 3 és 3.5 között már lehetne valamit találni 2005-2006-ból. Bármennyire is a szívem csücske az e46(és méltán aggatják rá az utolsó klasszikus, legszebb bmw címét), azért technikában, designban, helykínálatban, modernségben igencsak előrébb áll az E60. De akár cak a méretdifferencia is.... szerintem azért a BMW-nél is "áll" az a dolog, hogy minél nagyobb méretkategória, annál inkább prémiumabb és drágább azonos kiviteleket nézve.
Egyedül a beltér design nem tetszik, főleg az ajtókárpitok...bár a faceliftes már szép.
Tehát így jutottam el az E60-hoz. Milyen fő buktatói vannak? Benzinessel szeretném, és 200ló azért alap egy ekkora testbe, így 330-ban gondolkodok. A 3 verzió közül melyik a legjobb választás? Azt tudom hogy a legrégebbi nagyon jó konstrukció, viszont a legújabb 272lovashoz jelentősen kisebb fogyiadatok társulnak.
Nem akarok e46 vs e60 vitát. a lényeg, hogy tippeket, tanácsokat szeretnék kérni E60 gyengepontokkal kapcsolatban, milyen motoroat érdemes kerülni, avagy mi az optimális bele, etc
nagyon egyszerű a magyarázat , nem kell találgatni: a LM olaj magasabb kategóriás olaj mint a BMW dobozos ásványi olaj , sokkal jobb minőségű alap olajokból van , ezért sokkal könnyebben is szivattyúzható olaj , jobb adalék csomaggal , azért érzed hogy jobb és halkabb a motor, viszont semmi különös extra adalékkal nem rendelkezik adatlapja alapján ami indokolná a magas árát , sokkal jobb akár 3x jobb terméket tudok adni hasonló árban vagy még jobb árban is, sőt ha valakit érdekel akkor most ingyen ARCHOIL AR9100 adalékot adok hozzá 1-vagy 2 alkalommal , aki hamarabb jelentkezik :) ,ki lehet próbálni :) máshol ezt az akciót nem hirdetjük
olaj: Penrite Enviro+ 5w40 / Full synthetic / 5Literes // 85 éves olaj cég /
adalék : ARCHOIL AR9100 200ml
ez a mix nagyságrendel jobb mint az általad említett LM olaj!
Amit leirtam az csupan tapasztalat. Kb fel evente kerul nalam sor egy olajcserere. Ez ido alatt jobbnak ereztem a liqui moly 5w40eset mint a masikbol az 5w30at. Lehet ugyanezt tapasztaltam volna a liqui 5w30bol is. Talan ekkora a kulonbseg a ket olaj marka kozt mindenfele homerseklet tenyezo nelkul. Nem tudom! Mondom ezt ugy hogy soha semmi bajom nem volt a bmw 5w30al, most is az van benne, mert most epp igy jott ki.
lehet én vagyok analfabéta, de ha mindkettő 5w akkor télen miért jobb a 40-es mint a 30-as, mivel a második szám a hőmérséklet tűrése, tehát a 40-esnek akkor van értelme ha meleg van és jobb erőlteted... mondjuk nyáron...
Tavaly télen 5w40 liqui moly toptec 4100-et raktam raktam az enyémbe, habár ez 330d, de 30d. Nagyon meg voltam vele elégedve, nyárra meglett 10km akkor újra 5w30 bmw került bele, évvégén újra liqui moly jön!
Mintha télen finomabb lenne a járása az 5w40től. Lehet ahogy az autó korosoodik talán jobb is neki.
eddig 5w-30 gyári olajat használtam/használok... ki mit javasol... jó ez vagy van mondjuk castrol edge fst 5w-30, illetve a mobilnap is van valami hasonló...
Ez a bal oldali. (A jobb oldali az EGR-nél lévő felső termosztát.) Az sem drága egyébként, csak vegyél hozzá tömítést, mert a dobozba nincs. Az alsóhoz kikell venni a hűtőt, de a felső max. 1/2 órás művelet. A felsőről van videó a yutub-on EGR termosztát néven keresd. Annyi változtatással, hogy ne tekerd le a kiegyenlítő tartály tetejét (úgy nem folyik el a hűtővíz).
érdemes egy"kosszal" cserélni mind a kettőt, és utána nincs blama ha nem találtad el,anyagilag meg nem egy olyan nagy tétel, hogy sakkozni kelljen vele....
Ha az alsó termosztátra gondolsz, akkor gyárit vegyél atiTDI-nél(nem drága).A neten fent van, hogy tudod lehívni a hőmérsékletkijelzést a műszerfalra (amíg le nem állítod). Érdemes megnézni, mert hibaüzenet nincs.Pontosabban először minimális fogyasztásnövekedés, majd DPF részleges eltömődés, rossz esetben vészüzemmód majd új DPF vásárlás. Mind ez azért, mert "ely ráérünk venni" egy vízpumpatermosztátot.
Szerintem minden hibajelenséget ki kell vizsgálni, hogy más rendszerek se károsodjanak, vagy élettartamuk ne csőkkenjen drasztikusan.
Én úgy vettem észre, h ilyen hidegebb időben álló helyzetben talán jobban melegszik, menet közben nagyon nehezen éri el a 3 csíkot... Hibát tudomásom szerint nem ír az autó erre.
2-vel szerelik a 35d-t? Van egy hengeres alakú meg egy Y alakú? Melyik melyik illetve milyen márkát érdemes nézni (Behr, Gates, Hans-pries)?
igen ezt tudom! 99-óta lakom egy hatalmas domb legtetején és van tapasztalatom mert csak bmw-k voltak... sokat szoktam kinlódni mert ahogy szokott lenni természetesen nem túrják a dombocskát a hókotrók..ezért szeretnék valami jó gumit persze ami nem egy vagyon.
Hankook nyáriban fasza, téliben nincs tapasztalatom, de biztos nem okozna nagy csalódást. Hátsókerék hajtásnak egy gyengéje van, dombon felfelé ne állj meg, lendületben kell maradni. : )
Ha jól emlékszem van itt valaki aki gumik forgalmazásával foglalkozik? talán Ardo? nem emlékszem pontosan sokat keresgélni meg nincs most időm. Téli gumit szeretnék vásárolni 225/50 r17 méretben.
esetleg árakat ha kaphatnék a streight@freemail.hu email címre..vagy itt is jó ha publikus. köszönöm. egyébként hankook gumikat nézegettem csak nem tudom ér-e valamit dimbes dombos havas helyeken egy hátsókerék hajtású autón?
Használ valaki iPhone-t a hangrendszerrel (ccc) összekötve? Mi a jó megoldás? Én azért elvárnám, hogy ne FM transmitter legyen és ne is kelljen pluszban AUX kábelt dugdosni. Csak USB/Lighting bedugva és az vigyen mindent, meg töltsön is.
Én is sokat szívtam egy időben az akkus dologgal.De van egy tippem a számodra.A csomagtartóban található biztitartóban van egy fekete kockabiztosíték.A száma,6136-6901 469.Mikor az autót nem használod,ezt húzd ki.Ha az akku így is lemerűl,akkor 99% hogy az akku kuka.ha nem akkor ezt a biztit cseréld ki egy zsír újra.
Nem szoktam csak hétvégente használni a kocsit, talán pont ezért is van ez a probléma. Most ház előtt állok, reggel megnézem indul e és leméregetem a dolgokat megint..
és nem lehet, hogy csak a vákumcső ment szét ami a "köcsögre" megy rá.... nekem pl ott eresztett hallható módon... leállítás után kiszállva és a bal első A oszlopnál hallgatózva szépen lehetett hallani amint ereszt!
ha mindenáron nagy számot akarsz látni az aksin, akkor az indítóáramra figyelj ne az elméleti kapacitásra
még1x, ennek a kocsinak az aksi fajtája a szűk keresztmetszet (AGM) nem a márka........bár talán pont ezért AGM-et nem nagyon gyártanak túl gagyiba asszem.....
persze sima savas aksi is elviszi, de azt akár fele annyi idő alatt meg fogja zabálni...ott mondjuk jobban el kel a minőség
A lényeg, h ugyan olyan akksit tegyél bele, mint amilyen előtte volt eredetileg (feltanítva). Ha így teszel akkor csere után 2 percre gépre kell tenni a paripát és "leokézni".
Ha nem olyat teszel bele, mint előtte, akkor tudomásom szerint újra kell programozni/flashelni... De ezt nálam jobban tudják itt a szakik.
Amúgy nekem 95Ah-s volt benne, Bosch Silver4 és ugyan ilyenre cseréltem.
Valamelyikőtök nem jár esetleg a 11. kerületben, akinek nagy diesel-e van? Nekem nem indul, és jó lenne ráindítani, hogy tudjam, hogy az akksi a rossz, vagy az önindító.
Amúgy ha akksit cserélek kell azzal valami mást is tenni, vagy csak simán kicserélem és minden működik tovább szépen?
Szvsz nem a hol, hanem a mit a helyes kérdés: AGM akksi, min. 90Ah, mert különben a sok áramzabáló rendszer, meg a nemtudomiértnemmegyekalvómódba kocsi, kicsinálja a sima akut pikk-pakk...főleg télen.
E60 530D-hez mindenképp kell a 110Ah-es akksi, vagy jó a kicsit gyengébb is? Ti hol vennétek akksit?
Ma este megpróbálom lemérni szivargyújtóból műszerrel. (Csinált már ilyet valaki? )
Ha jók az információim, akkor gyújtás nélkül 14 felettinek kéne lennie, ha ráteszem a gyújtást és mindent, amit lehet lekapcsolok (légkondi, lámpa) akkor 12,5 felettinek kéne lenni, ha 12,5 és 11,5 között van akkor le van merülve. Önindítózásnál ha 10 alá esik akkor valszeg kuka, ha 9,5 alá akkor biztos, hogy kuka az akksi... Egyetértetek?
Tavasszal ha minden jól sikerül, szeretnék venni egy 2008 környéki E60-as Bmw-t. Mindenképp Touringot szeretnék. Valamivel talán többet lenne használva pályán, mint országúton vagy városban. Kicsit nagyobb motorral szeretném mint a 2 ezres, mit javasoltok érdemes a 30D-t vagy elég a 2.5-ös dízel? A két motor között mi lényeges különbség van, van esetleg valami típushibájuk az adott motoroknak?
Egy pár napja vettem észre (nem tudom közre játszik-e, de mióta átcseréltem a nyári 19-es felnit, a téli 17-re), hogy a fék indítás előtt kőkemény. (2008 3.0d automata).
Ha leállítás után nézem, akkor bőven lehet még pumpálni, és szépen keményedik fel. Azonban egy idő után (persze pumpálás nélkül) teljesen felkeményedik.
Fékolaj tavasszal, kb. 10 ezer km-re volt cserélve.
Más problémát nem tapasztalok a fékkel, se nem erősebb, se nem gyengébb, ugyanúgy tökéletes, csak pár napja vettem észre ezt, hogy indítás előtt kőkemény.
Sziasztok ! Segítségeteket szeretném kérni . Jelenleg egy e 46 320d hajtok , de lassan lecserelem egy e 60-ra. Kiszemelt auto 2008- as evjarat 530i , joystick valtos 190 e km-el. Az autó németorszagbol lenne behozva vezetett szervizköny. Arra lennek kivancsi leginkább , hogy a joystick váltonál teszt vezetésen mire kell oda figyelni illetve ha esetleges hibái vannak hogy vehetem észre hidegen, üzemihőmérsékleten !? Valamint ha jól tudom 2008 as évjárattol probléma lehet még a lánchajtással ,ez igaz vagy csak tévhit ?? Előre is köszönöm a segitségeket !
Meg tudja mondani valaki, ilyen időben (ősszel/télen) mennyi idő alatt kellene elérnie az üzemi hőmérsékletet egy 35D illetve milyen terhelés mellett? Nem tudom, hogy a feltétel nem kedvező vagy a termosztátom nem jó...
Sziasztok.Egy 30d 218 lovas változatnak vagyok a tulaja.Mióta az autót megvásároltuk,lassan minden gyerekbetegséget végigfociztam.Vásárlás után azonnal szívósor dugózás,meg részecskeszűrő eldugulás,meg akkulemerülés,meg ilyen biszbaszok.Ma cseréltem thermostatot,és hát a szívócsőben lévő kis plasztikot,szépen meg is kajálta a turbo.De most van egy dolog amiben segítséget kérnék.Fel ment a fogyasztásom 9,8-10 körűlre.Városon kivűl járok vele,reggel este 22-25 km.Eleinte diagoltam,de semmi hiba.Most írja a lambdasondát.De mivel nem tudom hogy tudnám kiszűrni hogy tuti az e a hibás ,vagy csak valami miatt rosz jelet ad,ezért nem szeretnék 40ezret kidobni lambdasondára.Ha valaki tudna jótanácsal szolgálni megköszönném.
Nyáron vett barátom egy 2009 530xd automata -t és most eladta mert elmondása szerint szemmel láthatóan zuhant az üzemanyag mutatója,vegyesen 11-13l nyelt százon,,,úgyhogy szerencséd,h nem használod városban😄
A terv az volt, hogy pár év offolás után F10 követi az E39-et (benzin, manuálváltó...), és az E60 kimarad, de a modern technikát látva elbizonytalanodtam.
Ez egy E60 N53 motor esetén a levegő és a kipufogógáz sematikus rajza:
Katalizátorok, szondák mindenfelé, ami persze csak gyáriban van, és sok km esetén - szerelői vélemények szerint - hajlamos tönkremenni.
Ha már bonyolult, akkor ennyi erővel lehet dízel is, legalább kevesebbet eszik.
Ellenben az E60 meg klasszikus projektautó: mivel nagyon kajálta újonnan a jónép, a Bmw megtehette, hogy még a szokásosnál is szűkmarkúbban bánik az extrákkal, így lehetnek alapklímás, ill. ülésfűtés, navi, xenon, stb. nélküli 530-ak is a piacon.
Míg az ember egyet szintre hoz, az egy millió... (tehát nem javíttat, csak felextráz!)
Bááár... Az E39 is 556e Ft-ot "kért" az első évben csak az extrákra (ez 8-9 éve volt, mai áron ez is 8kiló), és eleinte rengeteg álmatlan éjszakám volt benne, hogy szabadott-e egy fapad autót megvenni csak azért, mert első tulajos, törésmentes, kevés km-es...
Multikormány, CD, MID, minden egyes lámpa, alufelnik, díszlécek, stb.
Utólag azt mondom, igen, mert a 100+ ezer együtt töltött km alatt egy generátor felújítás volt a nem tervezhető javítások sora, és slussz.
Fogja ezt nekem egy E60, vagy akár egy F10 nyújtani...?
Btw így nézett ki 9 éve, és pár napja, most szívesen megmutatom, mert órákat kenegettem, mire megkapta a téli védelmet :)
Én 205 ezerrel adtam el törésmentesen az E60-at. Ha jól tudom, most 225 ezer környékén is az még. Nagy mák faktor kell egy ilyen teljesítményhez, az igaz.
Mivel a kezdetektől ezt szajkózod mióta anno "idejöttem", ünnepélyesen fogadom, hogy ha letérdel a technika Te leszel az első akit értesíteni fogok, és csak utána a trailerest. :-)
Sorstársak vagyunk!Én is futottam egy szép kört mire vettem egy e60-t,ami nincs törve.Majd 3 hét múlva hátulról elég jelentős tempóval(a befékezett autót kb.7 métert eltolta!)telibe verte egy elmélázott nőszemély!Fel a fejjel,nézd a jó oldalát,jöhetett volna kamion is:DDD
Koszonom szepen! Ma voltam megnezni az autot, tenyleg szep. Teljesen vezetett szervizkonyv, kulsoleg minden patent ( kereskedo meg johogy szep kulsore ) , egy ev garit vallal mindenre, nem csak a fodarabokra. Nehez dolog ez az autovasarlas, vagy csak en aggodom tul..
Nemigazán tiszta, hogy nálad mit takar az "ilyen körülmények".
Vagy azt, hogy az esetek 80%-ban nem megyek gyorsabban pályan 145nél és orszagúton 110-nél? Mert igazad van ezt egy 1.0 Suzuki is tudja, innen nézve nemhogy a 30d, de még a 20d is tök felesleges. Csak az a nem mindegy, mennyi idő alatt éri el. :-) Ennyi erővel barmilyen autó aminek a teljesitménye nagyobb kb 50LE tök felesleges hiszen kb. ennyi már elég sík úton ennek a temponak az eléréséhez, más kérdés, hogy kb egy örökkévalóságnak tűnik.
csináltam ilyet már nem egyszer. csak ezen még nem. a fékpofákat cseréltem , acsavart a dobhoz állítotam,. azt nem tudom hol lehet a bowdent állítani. az e46 on a kézifékszoknya alatt kellett unánaállítanom . ennél is?
Én az év elején vettem 2009es 530d xDrive-t, 120k km-el. Abban már a sokgombos iDrive van CiC-s navival. Rögtön kapott egy chippet, azóta így használom 20k km-t beletettem semmi problémám nem volt vele. Szerintem az összkerék marha jó, nem kell hozzá havas út, már esőben, kanyarban is érzi az ember az előnyeit.
Sajna a szívosor olajszivárgása engem is utolért, ez orvosolva lesz rövidesen.
Kicsit tartottam a magas fogyasztástól és a gyorsan kopó gumiktól de ilyen hál'istennek nincsen. (Prémium dieselt tankolok szinte kizárólag az osztrákoknál és így járok 6,7-7,2 között/ 278le és 560nm az autó lemérve/ igaz városban nemnagyon használom és mivel egész ausztria egy merő trafipax erdő, nem is nagyon járok csak a megengedett +10%-val
autómata váltóról nem tudok mit mondani az enyém kézi6-os
A 239k km kicsit soknak tűnik, itt már azért számítani kell meghibásodásokra szerintem, de ennek tudatában vállalható.
Az osztrákok előszeretettel sózzak a pályákat télen, ennek nyomai a fényezésen nem is de az alsó tájékon lehet nyomot hagytak.
Első körben a féktárcsán belül kell, az egyik kerékcsavart kiszedve, a lukon kell benyúlni csavarhúzóval. Ha még nem csináltál ilyet, lehet érdemes hozzáértőre bízni.
Tudnál nekem segíteni abban, hogyan sikerült megoldanod, hogy a távirányítóról is nyíljon a csomagtér ajtó? Nekem sem működik a gombos nyitás, esetleg az ajtóátvezetőben volt a kábel megtörve?
Tegnap azt észleltem a kocsimba hogy ha középre teszem hogy nyomja be a levegőt nem akarja ugy nyomni illetve ha akarom állitani az intenzitást egy darabig mintha jobban nyomná de utána ha tovább állitom felfele az intenzitast mintha semmi nem történne!
És alig jön be levegö de ez csak közép állitáskor van!
Ha át teszem a szélvédőre ott viszont teljesen jol nyomja ki a levegőt!
Mi lehet a problélama?
A monitoron már probáltsm beállitani de nem változik semmi:(
Üdv. e60 Sedan-ban simán elfogtok férni. Mi 2 gyerekkel 5 és 11 évessel horvát útra kényelmesen elfértünk az 520 literes csomiban. 1 hétre pakoltunk. Jobban elfértünk az E60 ban mint a jelenlegi Grand Cherokee ban pedig itt 1000 literes a csomi. Éppen ezért alig várom a jó időt ujra hogy elővehessük. Én merem ajánlani a Sedant 2 kisgyerekkel!!
Igen,azzal is van balhé,de a melóhelyen űber szopás és nem tudom elvinni.Ha minden igaz 16.-án talán szabin leszek,ha fix akkor kereslek.Az inpa pusztán azért kell,mert az dúrva,hogy a pont a saját autómba ne tudjak élő adatot nézni(ez a saját faszságom,mivel szerelő vagyok és keresem néhány nehezen emészthető dolog okát), időnként roppantul érdekelne pl.részecskeszűrő nyomáskülönbség,hőfokok,korrrekciók stb.E mellett köszönet eddigi korrekt munkátokért is ,hidd el keresni foglak!!!
E60 vasarlasa elott allok. Ausztriaban elek igy hat innen lenne az auto. Voltam mar par helyen nezelodni de nem szeretnem elsietni. Lenne egy kiszemeltem:
illetve magarol az autorol? kicsit sok ez a 239e km, de viszont rendszeresen szakszervizbe volt szervizelve. Varom a hozzaszolasokat es a segitsegeket! Koszonom szepen!
Valaki pls. segítsen mert szét b&sz az ideg!Inpa 5.0.2 verzió,k+dcan kábel.Hosszú szopás után megy win7-n,szinte minden rendszert olvas 2004-s E60 530d-ben,de a motort még az istennek sem.(SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR. Program will be stopped).Hát gondolhatjátok az érdekelne leginkább!!Ha valaki lenne aki hozzá tud szólni a problémához igen megköszönném!
E61 535d touringból kettő darab faceliftes (2008-2010) van fent a neten. Az elmúlt hónapban nem került fel újabb. Úgy látszik elég kevés fut belőlük Mao-n. 535d sedan ugyanebből van még pár, viszont két felnőtt két gyerek plusz motyó hátulra, nem tudom hogy müködne....
Családosoknak mi a véleményük? El lehet férni két kisgyerek plusz motyóval simán egy sedanban? Sokat dob vajon egy touring a lehetőségeken?
Sziasztok!Van egy 2004es 530d-m ,az autot utobbi idoben nagyon kis tavokon hasznalom.A hibajelenseg az ,hogy az auto erotlenne valt ,illetve kb 3000 a max fordulat ,ettol eltekintve az alapjarat normalis, engine management lampa nem gyulladt ki es nem irt ki semmilyen hibauzenetet.A turbo rendben van, illetve a toltoagban nincs szivargas ,a szivosorban levo pillangoszelepek, illetve a helyuk levannak dugozva.A kipufogoosszetetelnel a dpf elott hangosan kifuj ,ezert arra tippelek a dpf lesz eltomodve.Lattam youtube-on tobbfele hazilag vegezheto megoldast (spray a szenzornal befuj majd jarat ,dpf levesz gozborotva stb).Mik az ezen eljarasokkal kapcsolatos tapasztalatok ,hasznalhatnak ,haszontalanok vagy esetleg arthatnak? Nem vagyok otthon Magyarorszagon ezert keresek ilyesmi megoldast.Valaszokat elore is koszi.
Segítséget, vagy ötleteket kérnék az alábbi problémához: ( 530D E60 2006-os automata gépsárkány:) ha kiteszem a váltót DS-be akkor szinte pontosan 1700-as fordulatnál rángatni kezd ( de csak ha kitartom ezt a fordulatot se alatta, se felette nem ). Normál D-ben minden rendben a teljes fordulatszám tartományban. Hibakódom nincs. Szerettem volna rá egy szoftveres optimalizálást ( nem a lóerők miatt, úgy éreztem kellemesebben megy és kevesebbet is fogyaszt ) és akkor jött először próbapadon egy olyan hibajelenség, hogy
4000 f/perc fordulat körül túltölt a turbó aztán letilt. Hibakód törlés, és minden a régi. Ha rajta van a tuning program akkor már normál D-ben is rángat 1700-nál. Ezután vissza az eredeti motorvezérlő program és ismét csak DS-ben rángat. Eddig ezt észre sem vettem, mert ugye ritkán jár az ember 4000-es motorfordulat felett automatával.
Amikor megvettem a kötelező köröket lefutottam: olaj, szíjak, szűrők, kartergáz szűrő, szívósor kiherélés stb. A turbóm is rendben van, viszont a szerelő kivett előle egy kis műanyag spirált mondván ezt úgyis csak bedarálja.Gondolom ez arra való, hogy megpörgesse a levegőt a turbónak + a szívósor kiherélés biztos beleszólt a nyomásviszonyokba ( a DPF-hez nem piszkáltunk ). Mivel hibakódom nincs, valamilyen mechanikus problémára gyanakszok. Ötleteket, hozzászólásokat szívesen fogadok. Üdv.
Sziasztok! lenne eladó BMW e60-ra eredeti bbs 124 kétszéles alufelni garnitúra 0 km-es gumikkal!hibátlan nagyon szép állapotban, nagyon olcsón adom kompletten az ára 210 000 Ft .
még nem hirdetem most fogom felrakni ha valakit érdekel +3620/497-06-70 es számon elér
De tegnap este ujra világitani kezdett kimentem vele az autopalyára mentem vele kb 10-15 percet 110 km/h orával! Utána elnyujtottam neki és mikor jöttem le a kipufogobol mintha szikradarabokat láttam volna vagy mintha valami szikrázott volna?
Nem tudna vki segiteni nekem ebben?
Mi lehetett ez?
A lámpám ugyan ugy világit azon gondoljodom bemegyek s bmwbe és kérek egy regenerálást rá?
akkor ezeket látnom kellene a VIN alapján történő lekérdezésben?
Csak mert nem találom. Ez a felső kettő amúgy a dynamic drive része vagy az valami teljesen más dolog? Eladó hírdet sz*rul vagy nem is minden esetben tűntetik ezt föl?
A manuális váltóval szerelt 520i-vel nagyjából semmi bajod nem lenne, legalábbis nekem ez volt a tapasztalatom. Az automata váltó hajlamos szarakodni (váltóolajcsere ügyben megoszlanak a vélemények), viszont az 525i jobban megy, de cserébe viszont többet is fogyaszt (főleg automata váltóval). Ha a biztonságos üzemelés fontosabb, akkor a manuális 520i a jó választás, ha a kényelem és a jobb teljesítmény akkor pedig az 525i. Mondjuk én a helyedben azért az egyéb felszereltségeket is nézném (nagy navi vs. kis navi, normál vs. komfort ülések, napfénytető stb. stb.).
E60 vásárlását tervezem, két kiszemelt példány közül kellene választanom. Mind a kettő 2004-es évjáratú, benzines, futásteljesítmény nagyjából azonos.
Az egyik 520 manuális váltóval, a másik 525 automata. Ha feltételezzük, hogy mind a kettő normálisan karbantartott, rendszeresen szervizelt példány igényes tulajtól, akkor ti melyiket ajánlanátok inkább? Melyik váltóval lesz kevesebb gondom a meghibásodást illetően?
1er (E81 / E82 / E87) DVD System Professional (CCC / SA 609) bis 09/2008 3er (E90 / E91 / E92 / E93) DVD System Professional (CCC / SA 609) bis 09/2008 5er (E60 / E61) DVD System Professional (CCC / SA 609) bis 11/2008 6er (E63 / E64) DVD System Professional (CCC / SA 609) bis 11/2008 X5 (E70) DVD System Professional (CCC / SA 609) bis 10/2009 X6 (E71) DVD System Professional (CCC / SA 609) bis 10/2009
Tudod, hogy csak humorizáltam... ;) Abszolút érthető amit írsz. Külföldön sincs olyan pre LCI 530i, ami megfelelne az igényeidnek? Én eladnám az A6-ot a helyedben és használnám az E39-et amíg filózol. Egyszer egyébként megnézném azt az E39-et. Te meg kipróbálhatnád a sokat átkozott közvetlen befecskendezéses F10-et, ami így 10e kilométer használat után egyelőre hibátlan. :)
Azért tegyük hozzá, hogy igényeimnek megfelelő E60 híján 2 éve vettem egy A6-ot nem kevés pénzért, de - finoman fogalmazva - erős kételyeim vannak, és az eladásán gondolkodom.
Csak és kizárólag hátsó kerékhajtású autó jöhet szóba, így eléggé korlátozott a piac. Mondjuk Mercim még sosem volt, és a W211 nem is tetszik annyira kívülről, ellenben belülről sokkal lakájosabb, mint az E60.
Van nekik is egy 3 literes benzines V6 231 lóval, de az manuál váltóval ritka, mint a fehér holló.
Arra nem lesz pénzem, hogy kevés km-rel vegyek F10-et, közvetlen befecskendezéses benzinest meg sok km-rel nem fogok venni, se E60-at, se mást.
Ha meg már így is - úgy is szopás van a motorral, akkor egyen legalább keveset...
Egy 258 LE-s facelift előtti E60 530i lenne az igazi, de mire azt az igényeimnek megfelelő szintre hozom (nagy navi, új iDrive, kívül-belül megfelelő színkombináció, stb.), akkor közelebb vagyok az 5 M Ft-hoz mint a 4-hez.
Ennyire meg azért nem vagyok benzinfanatikus, mikor 1-2 millió Ft-tal olcsóbb a dízel (mert az legalább VAN, és ott könnyebben lenyelem az automata váltót, amit amúgy utálok)
És persze mindeközben megvan az E39, pár ezer km-t ő is fut minden évben, most kapott 3 kilóért szinte új futóművet, most jön a kuplung és környéke, meg aztán végre a fekete szövet üléseket is ki kéne dobni belőle...
Szerintem, ha lesz folytatása a filmnek akkor Téged fognak felkérni a Never Ending Story 2 főszerepére. :D Kb. 6 éve taliztunk amikor meg akartad nézni az E60-amat vásárlás céljából. Az biztos, hogy jól körbejárod a témát, de ami láthatóan nem megy azt szerintem ne erőltesd tovább. :)) Én kihagynám az E60-at a helyedben és rögtön F10-be ülnék át. Nekem az a személyes tapasztalatom eddig, hogy közelebb áll egymáshoz az E39 és az F10 kényelemben, stílusban és megbízhatóságban. Technológiailag persze ég és föld a különbség az F10 javára. Az E60 sem egy rossz autó, de az E39-hez képest teljesen más a karaktere minden szempontból. Dízelt meg főleg nem vennék E60-ból a helyedben, a szívó benzinesekből választanék, mivel egyelőre azok tűnnek az utolsó megbízható BMW motoroknak. Persze, Tiéd a döntés. :)
Igen a hűtővíz elég cinkes a "szép" leírás mellett! :D
2006. 06. hónapi a passat, leírásban meg a következő:
Fiatalabb autó vásárlása miatt szeretnénk megválni tőle..............Csere is érdekelhet ebben az esetben ráfizetek, de kizárólag az alábbi típusokra: Audi A4 AVANT 2008-tól, vagy AUDI A6 S-line AVANT 2005-től, MÁS NEM!
2005ös autó nem lesz fiatalabb 2006nál, és mindez egy E60 fórumban!
Sziasztok,ma a bömbölő olyat csinált amit még előtte nem.alapjáraton rángatott mint egy bakkecske,viszont gázadásra kisimult a járása.hibaüzenetet nem irt.530d-a kocsi.Valakinek ötlet?
vagy levenném, vagy feltölteném legalább min. jelzésig a hűtőfolyadékot, mert a hozzáértő azonnal kiszúrja, hogy nívó alatt van, így meg hiteltelenné válhat a szép leírás ..
:-))))
Egyébként volt ilyen Passatom ( az 5. Passat életemben 1991 óta), mentem vele 45k km-t, de ez után mondtam, hogy soha többé Passatot.
Ha esik az eső, és utána már száraz az út, kinyitom az ajtót és víz van a küszöbön. Ez lehet azért mert el van dugulva az esőcsatornám? (Van ilyen tetőablakom)
530d 2005.08. hó, minden előjel nélkül beadta hibának a légzsák hibákat. Meg is maradt többszöri indítás után is! Nem hinném h valóban a légzsák lenne a hibás.... valami ötlet, hogy mi lehet a megoldás?
A gumisom ajánlott egy komplett szett téli Uniroyal garnitúrát, alufelnivel együtt 100-ért...Pirelli és Contikat használtam eddig, Unival kapcsolatban van tapasztalatotok? Köszi!
Küszöbök lesznek inkább a nehezebb dolog. (én annó tök véletlen találtam Csepelen egy bontóban)
Az elsőbe kellenek még a rácsok, illetve a dobbetét oldalából csak le kell vágni.
Hátsónál meg az alsó takarókat vagy megveszed vagy átalakítod. Az oldalsó tartók rövidek lesznek (be kell toldani alulra-mélyebre lóg a lökős sarka) a közép alsó tartót meg "csak" meg kell kurdítani.
Küszöb meg csak pattintós alul meg "csavaros", csavaros.
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni M-es lökhárítókat és küszöböt szeretnék az autóra, de nem tudom honnan tudnám ezeket beszerezni, illetve, hogy milyen áron mennek és miket kellene még cserélni, hogy jól illeszkedjen. Esetleg link is jöhet ahol dokumentálva van a folyamat. Kösz
E60-nál ez annyiban más, hogy itt nem villog a lock off meg log on, hanem az első hidden locked menüben látható B-vel kezdetű kód utolsó 5 számjegyének az összegét kell bepötyögni unlock code-ba, és úgy nyílik, amennyire láttam a menü maga tök ugyanaz.
Sikerült belőni a kompenzálást, már hihetőbb értékeket számol, de le kellett nulláznom hozzá
Tudtok valami bontót Budapesten ahol találhatok egy vezetőoldali ajtódísz elemet?
generátorról? mert ugye nekem az a bajom, hogy nem izzít hidegben rendesen, ezért rángatózva indul egy kicsit... de izzításkor a generátor még nem termel semmit sem...
Valaki találkozott olyan"problémával", hogy a jobb első xenon erősebb? Bi-xenon bekapcsolásakor a bal oldali kapcsol fel a jobb kb. marad ugyanolyan erős és a kattanó hang is a bal oldal felől jön csak. Lci előtti. Köszönöm aki segít!
Az aksim nincs egy éves még nem volt vele gondom csak nem is szeretném hogy az utastérben meleg legyen viszont az aksit lemerítse mert az enyémen valamiért szinte maxon megy a befújás az alap helyett,mindenhol azt lehet olvasni,hogy a legkisebb fokozaton kellene mennie.
Megnézetem majd,hogy ez nálam mért van így.
Egyébkén az előmelegített motorral azonnal meleget fúj ha elindulok vele,ezért sem tartanám fontosnak álló helyzetben a működését.
Elképzelhetőnek tartom, hogy szoftveresen lehet tovább variálni a működését, de ahhoz már gép kell és főleg hozzáértő szakember. Maszibmw-t vagy Steeef-et tudom ajánlani a problémád további megoldására. Mindkettő elérhetőségét megtalálod itt a fórumon is. Üdv.
Végig próbálgattam már mindent ezek szerint csak a motor melegítést nem lehet kapcsolni.
Nem szeretném a nagy utastér melegítésben lemeríteni az akkumulátort a ventilátorral,mert az eddig általam olvasottakkal szemben az enyém nem alapon megy valamiért hanem szinte maxon.
1. Bekapcsolás 2. Kikapcsolás 3. A rendszer aktiválása 4. LED: aktivált rendszernél kb. 5 másodpercig világít 5. LED: bekapcsoláskor villog 6. Antenna
A vételi körülményektõl függõ hatótávolság átlagos értéke kb. 150 m. A távirányítót az antennával felfelé nézõ helyzetben és a lehetõ legmagasabbra tartva érhetõ el a legnagyobb hatótávolság. A be- és kikapcsolásnál az antennát nem szabad megérinteni és a gépkocsi irányába tartani.
Be-/kikapcsolás
1. Addig tartsa nyomva a 3 jelû gombot, amíga 4 jelû LED világítani nem kezd. 2. Körülbelül 5 másodpercen belül nyomja meg a kívánt gombot: > A bekapcsoláshoz az 1 jelû gombot > A kikapcsoláshoz a 2 jelû gombot Az 5 jelû LED kb. 2 másodpercig tartó gyors villogással igazolja a be-/kikapcsolási kívánságot. A szimbólum villog az automatikus klímaberendezés kijelzõjén. Ha az állóhelyzeti szellõztetést vagy - fûtést a távirányítóval kapcsolja be, akkor annak igazolásaként a belsõ világítás rövid idõre bekapcsolódik.
Ha veszek uj antenna erösitöt azt kell programozni a kulcsokhoz? Vagy azert masik eszköz a felelös, hogy felismerje az auto a hozzatartozo kulcsot, es eleg ha cserelem az erösitöt?
Eladó ritka felnigarnitúra BMW-re, pl E60, E39, E38, F10, stb. Breyton Vision II első felnik: 8,5x20 zoll Hátós felnik: 10,5x20 zoll Gumik: elöl:Pirelli P Zero Nero 245/30 r20 DOT 2808, profil ca. 5 mm Hátul: 285/25 r20 Toyo Proxess tr1, DOT 3009. Profil 8 mm, az egyik kb. 2000 km-t ment, a másik vadi új, még a címke is rajta van! Adom a hozzávaló Breyton nyomtávszélesítőket és csavarokat is.
Tudna valaki pontos infot azzal kapcsolatban,hogy történik e valami akkor /konkrétan,hogy leáll e az auto,vagy letilt e/, ha tullépi az ember az olajcsere intervallumot?
Üdv. Az ajtóba az van írva hogy a legkisebb kerék amit támogat 225/55/ 16. Gondolom nem hiába. Mi a helyzet a 205 ös gumikkal? Csak hogy megnyugodjak mert most adtam el az uj 205 gumikat mert nem mertem alá azt rakni.
Györ csak egy megalo volt mar haza ertem München be. Ha esetleg zavarhatnam egy par kerdessel a kesöbbiekben akkor lehet hogy zavarnam meg egy kicsit majd
4 átvezetés van a karosszéria és a hátaó csomagtér ajtó között! Ebből a jobb középső az antenna erősítő vezetékei! Az antenna erősítő a hátsó spoiler alatt van,ez ellenőrizhető beázásra,ha Győrben laksz akkor ajánlom Boguszt Koroncón!
Sziasztok az lett a problemam, hogy nem nyit es nem is zar az auto egyik kulcsrol sem. A müszer falrol nyit es zar is. Valakinek tipp???? Ugy remlik mar volt ez a tema de mar jojozik a szemem az olvassastol, de akkorsem talalom
Nos, a km állás... Németországban élek, itt is vettem az autót. Itt elvileg nem "divat" az óratekerés. Persze itt is buktak már le vele, viszont börtönt is kaptak. A gáznak külön szervizkönyve van. 2008-ban került beépítésre, 90 ezer km-nél.
Én amikor kibontottam a gyári BMW dobozos ablaktörlőmet akkor BOSCH ablaktörlőket találtam benne. Természetesen könnyen előfordulhat hogy ismét fel fog lángolni az a vita mely szerint az utángyártottban és a gyáriban más minőség van...
Sziasztok! Szeretnék tippeket, segítséget kérni tőletek, hátha előfordult másnál is ugyanez a hiba, és nem kell tovább keresgélnem. Elöljáróban: az autóm egy E60 525i, 192 LE, 2003 októberi, automata váltós (6 sebességes), beépített gázzal, 202 ezer km-rel (189 ezerrel vettem). A probléma: kis fordulaton (kb. 2000), állandó sebességnél picit kileng a fordulatszám ( kb. 100 fordulatnyit), valamint alacsony fordulatról történő kigyorsításnál időnként ránt egy-kettőt, különösen terhelés alatt (pl. meredek emelkedő). Ezt benzin- és gázüzemen egyaránt produkálja, talán gázon erőteljesebben, de nehéz ezt eldönteni. Kicsit olyan érzés (laikusként), mintha egy-egy pillanatra kihagyna a motor, vagy nem menne egy henger. Egyébként hibátlanul vált fel és vissza is. Első tipp a váltó volt mivel - állítólag - ezeket 200e környékén fel kell újítani (minimum wandler). Jártam váltószervizben, azt mondták, a váltási képe tökéletes, inkább gyújtás körül lesz valami. Egyébként is ez nem nagy nyomatékú motor, mint a dízelek, ezzel többet bír a váltó. Aztán jött egy BMW szerviz, szerintük is "gyújtásos". 6 gyertya csere, majd 6 trafó csere. Semmi változás. Egy harmadik szerelő szerint az is lehet, h tömítési elégtelenség miatt több levegőt szív. A kiolvasás jelenleg 2 hibát mutat: időnként kiírja a hibát a 4-es és 6-os hengerre, másrészt egy "gangwahlschalter sensor" hiba, ami szó szerinti fordításban ugye fokozatválasztó kapcsoló szenzor. Ez utóbbi miatt néha piros váltóhiba jelzés is előjön, olyankor nem vált. Leállít, újraindít, minden rendben. Ezt fogom most megjavíttatni, ahogy időpontot kapok. Azt mondták, vagy ténylegesen szenzor, vagy kábelszakadás (típushiba). Azt viszont nem tudják, hogy ettől lehet-e a fent említett rángatás. A hengereknél meg a befecskendező düznik cseréjét javasolják. Igen ám, de a gáznak és a benzinnek külön düznik vannak, és mivel mindkét üzemben létezik a probléma, ez se hiszem, hogy megoldás. Szóval most a szenzornak utánajárok, vagy csere, vagy kábelcsere. Ha nem szűnik a rángatás, megint tanácstalanság. Ha valakivel történt ilyesmi, vagy van tippje, mert látott ilyet, kérem, írjon, segítsen, mert megőrjít, hogy senki se tudja a megoldást. Meg aztán nem túl szimpatikus módszer ez, hogy sorban cserélgetek ki mindent, aztán hátha. Egyrészt egy vagyon ez a metódus, másrészt ehhez nem kell szakértő, ezt magamtól is tudom. Szóval, ha valaki tud segíteni, nagyon megköszönöm. Üdv, Bálint Tamás
En arra lennek kivancsi, hogy nappali fenynel pl. napsutesben mit mutat.
Ha az idod engedi esetleg lohetnel egy olyan kepet is.
Mas:
Lehet haldoklik az akksim?
Mult heten toltogettem zeneket a merevlemezre, utana par napig csak rovidtavon hasznaltam az autot sok inditassal. Majd ketszer is bedobta hibanak az alacsony akksifeszultseget. Aztan hetvegen mentem 120kmt-t azota nem jott elo a hiba.
Igaz 5eves, lassan idoszeru az elhalalozasa........
Üdv.! Led marker 45 watt-os ledes izzót (7000K). Csak simán csatlakoztatni kell és nem jelez hibaüzenetet. Xenon.hu. Az enyém nincs az oldalon, bent ajánlották az üzletben és 29.900. Neten néztem rendelőset külföldről és úgy csak 12.000. A XI. kerületben van a villányi úton és van sok okosság e60 hoz, pl rendszámtábla ledek, belső világítások. Nagyon segítőkészek!
Sziasztok! Reggel kiégett az egyik helyzetjelző lámpám. Sajnos gyárit nem találtam sehol s.o.s.-ben, így módosítva lett. Eladó a másik megmaradt 1db izzó!
ha valakinek X-es kocsija van akkor érdemes lecserélni az osztómű vagy transzfer olajat SOS mert csak én kb 10db-ot láttam mostanában szervizek asztalán, darabokra tört Kínai csapágy sorral , teljesen elkopott alkatrészekkel, drága több 100.- ezer a felújítás ! az ok kevés olaj 0.8dl , rossz hűtés, és a rossz olaj 3$ os hordós shell olaj BMW dobozban ! 150000km csere intervallummal, a shell max 50000km-t enged ,
tudok adni hozzá 100% PAO szintetikus olajat , az egyetlen kiváltója a BMW által "kevertetett" viszkozitásnak ,
Van arra valami lehetőség, hogy a computer által mutatott átlagfogyasztás valódi értéket mutasson?
Nekem most 5.9-et mutat, miközben kb 7.5 az átlag fogyasztásom. E39-esben volt egy rejtett menü erre, de itt nem találtam csak iDrive hidden menüt, amiben nem találtam ilyesmi.
Másik kérdésem a nyikorgós kormány. Csináltam egy új videót róla, miközben kicsit mozgatták:
https://www.youtube.com/watch?v=EKBRh-yAlTM
Belülről ilyen feelingje van :/ https://www.youtube.com/watch?v=70oEEDZ6eig
Igaz, hogy használt kormányműre lett cserélve, de nemrég történt meg a csere, és amúgy jól reagál mindenre, jól kormányozható, nem ráz, nem húz...
Van erre valami ötlete valakinek? Olyan, mintha valamit csak meg kéne kicsit olajozni :)
Amikor összeomlott a DPF akkor nekem is hasonló tüneteket produkált. Tűzgolyó nem volt, ellenben sűrű világosszürke füst és erőteljes teljesítményvesztés igen.
Az érdi emelkedő közepén történt, alig tudtam elvánszorogni a kihajtóig.
DPF tisztítás előtt állok. Valami eszméletlen füstöt lőtt ki az autóm, aztán meg szikrázott és tűzgolyókat is lőtt ki a kipufogón. Rohadtul megijedtem.... Begyulladhatott valami a részecskeszűrőben, vagy mi?
Párszor besültünk, pedig ha tudtam volna jól jött volna :) Na de azt tudja e valaki hogy az miért van amikor beindítom az autót indul vele együtt a rendszer is? És hogyan lehet azt kikapcsolni?
Hidd el jo dolog lesz nyaron,amikor pl egesz nap suti a strand elott. Te elorelatoan beallitod indulasi ido elottre 15 percel.Es mire mesz az autohoz kinyitod nem az 50 fokos forro levego jon ki,csak a 30😉😉😂😂😂
Lehet hogy neked lesz igazad és tényleg csak szellőztetés. Igazából ma egész nap kocsiban ültem de elfelejtettem megnézni :D Azt tudom hogy lesz valami Independend mod a beállításban de 20 mp nél többet még nem szántam rá szóval lehet csak szellőztetés. Üsse kavics :) Mélygarázsban úgysem lesz rá szükség. Jó éjt.
Állóhelyzeti fûtés A távirányítóval történõ mûködtetéskor valamint elõre beállított bekapcsolási idõ esetén az állóhelyzeti fûtés kb. 156-nál kisebb külsõ hõmérsékletnél kerül bekapcsolásra. Közvetlen mûködtetéssel bármilyen külsõ hõmérsékletnél mûködõképes, menet közben azonban nem.
Apropó a DTC. Ugyebár ha bekapcsolva van jól jöhet havas emelkedőn. Ha a DTC gombot hosszsan nyomjuk max 10 mp-ig akkor kikapcsol a DSC. Őrülteknek ajánlott. Nekem állóhelyzetben elforgott a 18 as kerék nagy gáznál szóval semmi értelme.
Üdv. mindenkinek! Amikor beindítom az autót elindul a légkondi is. Tudja valaki hogyna lehet hogy csak akkor kapcsoljon be ha akarom? Éjjel letöltöttem egy E60 kezelési útmutatot és rájöttem sok apró dologra amiről eddig fogalmam sem volt :))) Nem vagyok egy extra leső guru de leírom hátha más is figyelmetlen mint én :D Be lehet állítani az index 3x -os pislogását a menüben, tolatásnál átkapcsolom a visszapillantót az én felemre berakom R be és a jobb tükör lemegy hogy lássam a padkát, visszaállítás- jobb oldali tükörre kapcsolás. Sikerült beállítani hogy 20 km/h nál lezárjon a központizár (Ezt hiányoltam az e60 bol az 1-es után, és örülök hogy ebbe is "lett"). Találtam állófűtést is amiről nem tudtam hogy van. Időzíteni tudom ez is k*urva jó....És még egy dolog amit én nem tudtam ( a párom tudta csak nem szólt) ha hosszam nyomva tartom zárás után a záró gombot felhúzza az ablakokat. Nyitásnál hosszan lehúzza. ( a napfénytetőt is). A központi zár piszkálgatása után most már a csomagtartóm is nyílik távirányitórol és eddig ez sem ment. Szóval én örülök ezeknek az aproságoknak :) Leírtam hátha más sem foglalkozott vele eddig. Biztonságos utat.
Szerintem az elvárásaidnak megfelelhet. Tényleg szinte új gumik. 133.000 lett volna az áruk de kedvezményesen 115.000 ért vettük. Én ezt így fix. 80 ért adom. Budapesten meglehet tekinteni a XIII. ban de rugalmas vagyok. Üdv.
Az abroncs valójában jövőre kell, de megeshet, hogy még a télen. 4-5 mm-es a most, de lehet hogy mégis meg kell indulnom pl. Ausztria irányában februárban. Nem akarok akkor rohangálni ha a szükség úgy hozza.
Tárolni tudom őket, a szerelést munkanapokon magam meg tudom oldani és számomra a 2-3 éves téli papucs tökéletes, mivel max négy-öt évig lesz az autón.
Csak prémiumkategóriás gumik jöhetnek szóba, épp azért mert hét évesen sem szeretném ha "törné a jeget".
Irányár, hely, esetleg képek?
Szóval ha van jó ajánlat arra igyekszek lecsapni. Mindenesetre köszönöm az újak felajánlását is :)
Sziasztok! Eladó lett 4 db vadonatúj Goodyear Ultragrip 8-as téli gumi szett. 205/55/r16. 2013 Februárban lett vásárolva így van még rá kátyúgarancia. A párom 1-esére vettük de azt eladtuk pár napja így felesleges sajnos. Csere is érdekel 17-es kerék garniturára is értékegyeztetéssel. Üdv.
Nekem 2005-ös -530D-, és bele van téve a 7 gombos iDrive, merevlemezes navi, és a HUD is utólagos.
Minden tökéletesen, és hiba nélkül megy, de azzal együtt kell élni, hogy időnkét 1-1mp-re bevillan, és eltűnik a kép -mert ugye alvázszám alapján nem stimmel a benne lévő extra az évjárattal-. Erre is van már megoldás, csak nincs hangulatom kiszedetni a komplett műszerfalat:)
A katalizátornak valóban nem tesz jót a csak városi rövid használat , jól mondod , hisz akkor soha nem tud regenerálni.
Alkalmanként akár havonta , ki kell menni akár az új M0-ra kicsit meghajtani , annak aki abszolút nem megy hosszabb útra.
Én igazán nem tudok tapasztalatot mondani az N53-al kapcsolatban.
Amikor megvettem 145e km volt benne több mint két éve. Abban az évben gyári visszahívásban kicserélték a befecskendezőket és a trafókat. Azóta 18e km mentem vele.
Most kapott egy új Nox szenzort aminek az ára 100e ft felett van.
Valamint egy kisnyomású üzemanyagrendszer szenzort ( kb. 20e ft).
Szépen megy , jól fogyaszt , elégedett vagyok vele.
Az elmúlt napokban Bp.- Miskolctapolca (500km) kiránduláson ( Országút nem csiga tempó ) 8.5 literes átlagfogyasztás jött ki , alaphangon 1800kg az autó ... Szerintem nem rossz..
Volt amikor 7.7 litert fogyasztott Bp-Sárvár útvonalon kicsit mérsékeltebb tempóban...
Autópályán tempo függő 8 liter ha nem nyomom , odalépve sem evett 9 liternél többet..
E60-nél még jelezte a fed.comp., hogy 100 ezrenként cserélni kell a gyertyákat, de F10-nél nem ír már semmit erre vonatkozóan. Vajon mennyi lehet az annyi? :)
Több autóm is van mostanában, de csak idősebbek természetesen. Sajnos nem csak én jártam így családon vagy a közvetlen környezetemen belül, hanem még mások is. Igen fiatal Audikkal ültek fel a xopórollerre. Nemrég vettem egy nagyon-nagyon szép állapotú E39 525i-t, kézi váltósat. Azzal csapatok néha, ha élmény-autózni akarok.
EUR4-től felfele én már nem hiszem, h veszek autót.... Sztem nagy kockázattal jár, persze vannak kivételek, szerencsések...
Egyetértünk, az E39 az egyik legzseniálisabb autó volt a maga idejében és még ma sem kell szégyenkeznie (persze figyelembe kell venni azt, hogy az E60 és F10 technikai fejlettségi előnye több kockázati tényezőt is rejt magában). Abban is osztom a véleményedet, hogy a közvetlen befecskendezésű benzinesek és a dízelek között már alig van kockázati különbség az egyre szigorúbb EU környezetvédelmi szabványoknak köszönhetően. A NOx katalizátor is regenerál időnként (német fórumokon ezt olvastam és azt ajánlják, hogy havonta legalább egyszer 30 percnél többet kell autózni minimum 100 km/óra sebességgel, hogy a regenerálási folyamat frankón végbe mehessen), tehát valóban legalább akkora xopás lehet a vége, mint a DPF szűrő a dízeleknél, ha valami xar kerül a palacsintába.
Sajnálom, hogy így jártál. Én bízom abban, hogy az a 3-4 év amennyi eltelt a között, hogy kijött az első közvetlen befecskendezésű benzin motor (E60) majd amikor az F10 hasonló motorral elindult, az azért számít valamennyire. Emlékszem, hogy a kormányművet említetted anno. Most egyébként milyen autód van?
Szerelői körből (pl. Hantos R.) azért én is sok rosszat hallok.
30i-ről beszélve nagyon nem éri meg az a + 14 ló, és a -10% fogyasztás, amit az N53 hoz.
(Ráadásul ha 100-as benzint kell tankolnod, akkor az rögtön + 10% üzemanyag költség.)
Igen ám, de LCI-ben ott a CIC, ami a 7 gombos iDrive-val nagyságrendekkel jobb a régi CCC-nél, tehát ha már LCI, akkor én csak is 2008/09 hótól vennék E60-at.
(Persze egyszer azért azt szeretném látni, hogy hogyan működik a CIC a 2007 előtti modellekbe szerelve, mert a hirdetéseket nézve sokan megcsinálták már, igaz, sok rosszat is olvastam.)
Kicsit továbbgondolva:
sajnos a benzin és dízel motorok egyre jobban hasonlítanak. A dízel régóta bonyolult, meg keveset eszik, de cserébe egyre finomabban jár, a benzines meg egyre kevesebbet eszik, de egyre problémásabb.
BMW-nél sincs másként, csak ott az a "baj", hogy a régi sorhatosokkal egekben van a mérce, ahonnan a hülye EU szabályok miatt kénytelenek voltak visszalépni.
Én E39 M52-be hugyos lukoil 95-öst tankolok, autópályázás előtt néha kap egy befecskendező tisztítót, olajat nem eszik, van benne negyedmillió km.
Sok mindenben egyet értettünk itt az évek során, de ebben sajnos nem. Az N53B30-as motorral nekem igen sok problémám volt, ezért is adtam el. S nem lehet azt mondani, h nem figyeltem oda a vásárlásnál. Maximális körültekintés, kevés km-es, maszi által átnézett darabról beszélünk. 2 év alatt mind a 6db injektor kuka - 2x menet közben váltam 5hengeres BMW-vé -, az összes gyújtótrafó kuka, NOX szenzor 120.000km-nél, kuka. És mindezek a hibák annak ellenére, hogy csak prémium üzemanyag, ha lehet OMV, csak és kizárólag BMW olaj és alkatrészek, szűrők, kötelező szervizek 10.000km-ként. És mégis....
Nem beszélve arról, hogy 115.000Km-nél kopogni kezdett a kormányművem, jelentős lógást állapítottak meg a szerelők - aktív kormánymű persze... -. Illetve a dynamic drive hidraulikájából is folyt az olaj, és nem csak minimális szivárgásról beszélünk.
Az autóm sérülés és fényezés mentes volt, végig BudapestMotors-os szervizekkel...
Nekem nagyon nagy csalódás volt az E60-asom, pedig "szerelemnek" indult...
A NOX szenzor meghibásodása nem igazán városi vagy autópálya használat függvénye. Egyszerűen ennyi az élettartama 150e-200e km , úgy mint a lambda szondáknak...
Sziasztok, kijelző ki be kapcsolàsa oka meg van, ccc modul,de viszont még lett a mára egy hiba jelzés.a légzsák és az ővfeszitőt mindig beìrja hibának, A HIBAKÓD ALACSONY FESZÜLTSÉG. Ki lett törölve de vissza jött.valaki valamit tud? Köszönöm.
Én egyelőre nyugodt vagyok F10 esetében a közvetlen befecskendezés dolgában (OMW Maxxmotion 100-at tankolok és hosszabb útjaim vannak). Egyébként szerintem E60 esetében sem vészes annyira a dolog, idáig egyetlen autóról hallottam a környezetemben, akinél NOx probléma volt (csak jeladó), nála is 190.000 km környékén. Ő meg inkább városban vezet.
Ezek mind a közvetlen befecskendezéses benzinmotor neuralgikus pontjai, tehát azokat kell lehetőség szerint kerülni, főleg a sokat futott korai (2007) példányokat.
A pre LCI azt jelenti, hogy facelift előtti modell. Annál meg ugyebár olyanokkal nincs gond, melyeket felsoroltál. Gyújtógyertya trafó az, ami visszatérő és bosszantó gond lehet.
Sziasztok! Van egy gondom: e60 530d ,2005-ös azt produkálja, hogy a kijelzőn nem jön be más csak a BMW felirat kb, 20 mp-re, majd eltűnik 10 mp-re. Folyamatosan ezt csinálja, valamint a joy stick inaktív. Másnapi indulásnál megint jó, de már második indulásnál ismét ez a hibajelenség egész nap. Előre is köszönöm a segítséget, ha esetleg valaki már találkozott ezzel a hibával.
Például az, hogy fiatalabb az autó. No, meg az sem elhanyagolható tényező, hogy optikailag is szebb az LCI (lámpák, csomagtartó ajtó, lökhárítók), illetve már CIC fejegység van benne ami technikailag ugyebár nem egy szint a CCC-vel. Ez így összességében szerintem elég sok plusz, de én speciel E60 esetében egy M Paket felszereltséggel bíró pre LCI 530i-t preferálnék (az egy rendkívül megbízható és remek motor) és raknék rá LCI lámpákat és csomagtartó ajtót. :) CIC fejegységre nem cserélném a CCC-t mert az sohasem lesz az igazi.
Erdeklödnek, meg van-e meg a tetocsomagtartao? A masik kerdesem, szeretnek vasarolni 225/50 r17 RunFlat-os gumikat. esetleg ha tudnal nekem arakat irni azt meg köszönnem. Bocsanat az ekezetek hianya miatt, nement pillentyüs a laptopom.
Azt írtad csak LCI-ben gondolkoznál, te mivel indokolod ezt? Örülnék, ha leírnád. Nem nagyon tudok dűlőre jutni, sokan azt mondják, hogy csak LCI. Ennyivel "több"? Update és egyéb változtatásokról úgy ahogy tisztában vagyok, de akik azt mondják, hogy csak LCI-ben gondolkoznának, azoknak mi adja a pluszt?
Hogyha a normál kúlső visszapillantó helyett elektromossan nyhajthatót veszek akkor elég a sofőr ajtón kicserélni a panelt egy olyanra amibent bent van az a gomb is? Másik kérdésem az lenne , ha kicserélem a műszerfalamat mert kikell mert nyiltak a légzsákok , ,olyant veszek amibe bele lehet rakni a Head upp display-t akkor az működni fog ? Elötte normál műszerfalam volt. Arra akarok kilukadni hogy a csatlakozok kivannak építve a bmw-k ben hogy késöbb lehessen bele tenni más cuccokat is vagy ezek már macerásabbak?
Nővérem Angliában vásárolt egy 2007-es 525d BMW-t. Elvileg 105.000 km van az órában, nem tudom odakint mennyire tekergetik.
Piszkosul nem értenek az autókhoz, és meg vagyok róla győződve, hogy csak a pasijának az egója volt a legkomolyabb érv az autó mellett. 12.000 font volt, tehát nem volt olcsó, még odakint sem.
Alvázszám gyanánt ezt küldte el:CW82746 Azt mondta Sport változat. (nincs most több adat nála, én meg türelmetlen vagyok ezért kérdezlek benneteket)
Tudok esetleg mondani valami közelebbit?
Milyen motor lehet benne, milyen jellemző hibái lehetnek (DPF, örvénycsappantyú, tüzelőanyag ellátó, vagy keverékképző rendszer, turbó... esetleg más, nem motorikus jellegű)
Minden válasz érdekel, bár tudom, hogy kevés adatot adtam, de bízok a fanatikusokban,aki ebből is kibogarásszák a pontos típust.
Az autó elég sokat fogy hidegen menni, hiszen az iskola 20 perc gyalog és ezzel kell vinni a gyereket... (én a fejemet fogom, de ez van)
Ha tőlem kérdezted, nekem óra szerint 160.000 nél folyt. (Valós kb 250.000 szerintem mert hihetetlen lenne a 160 de állapotról sajnos nem mondom azt sem hogy nem annyi, csak saccolok.) Ha nem tőlem akkor bocs.
Öszetört az első normál lökhárítom, ha M~es lökhárítot vennék azt fel lehetne tenni simán , csavarok ugyanott vannak?vagy a lökhárító mögötti légterelőket is cserélni kéne?
első lengőkarszettet csarélek és az első alsó lengőkar golyóscsapfelőli része nem akar kijönni.(pedig úgy tudom hogy nem is kúpon van) mekkora méretű gömbcsukló kiütő villát vegyek vagy inkább a kinyomószerszám lenne a praktikusabb? csinált már valaki ilyet ?
Sziasztok. Lenne pár kérdésem. BMW E60 2004 Business kijelzővel. A DVD ami benne van az 2006 os kicsit elavult. Szeretnék egy újabb DVD-t bele tenni, de egyenlőre töltögettem ezt azt, de azt mondja, hogy nem jó. Mit kellene tenni? Van valakinek olyan esetleg ami működik? Mi kell hozzá, hogy menjen?
Nem voltam pár napig a külföldi projektem miatt, úgyhogy sajnos nem tudtam folytatni ezt a magasröptű beszélgetést. Én bevállalom, ha tévedtem. Valóban tökön lőttem magam azzal, hogy a "Hát" szó után nem raktam vesszőt a nagy idegességemben. Ezt természetesen le is csapta a magasan művelt úriember, akinek a nevéhez az inportőr (ezt a megnevezést külön ajánlom a figyelmedbe a hivatásod miatt), anpulla, kontrolált és egyéb kifejezések köthetőek és akinek semmit nem jelent a smiley ikon sem, amit a beszólásom mögé biggyesztettem.
Mondatot egyébként kezdhetünk "hát" szócskával (lásd. magyar költők és irodalmárok művei), de valóban csak akkor érdemes, ha szemben állunk és tartjuk a szemkontaktust a másik féllel. :) Már csak azért is, nehogy aztán hátba rúgjon. :) Biztonsággal kizárólag akkor kezdhetünk háttal mondatot, ha a fejünket el tudjuk fordítani 180 fokos irányban.
Más: Hétvégére talán fel kerülnek az autóra a cuccok amit elhoztál. Remélem minden OK lesz.
Igazad is van, csak még mindig ott az esélye, hogy egyszer beszakad valami (rossz széria, anyaghiba, vagy akármi miatt) engem csak ez tartott vissza ettől.
Ja és nehogy azt hidd én nem probáltam okosba megoldani. Feltettem én is a kérdést hogy nem lehet tömítés cserével megoldani? Jól kiröhögött a szerelő ismerősöm, szégyelltem is magam. Nem lehet egyébként mert ugyanúgy szivárogni fog, tehát nem ott ereszt, nekem legalább is ezt mondta és mondom én vittem a csere szívósort. Megéri a csere sok sok kilométerig jó lesz. Az én régimet eladtam 15.000 ft ért és utolag megbántam mert egy kereskedő vette meg rájöttem és hirdettek is egy 5 öst. De akkor már késő volt. Szóval vigyázzatok mit vesztek itt Magyarországon :) Ennyit a magyar piacról aki fúj a kintről behozott kocsiktól meg is érdemli! Na elkalandoztam! Üdv mindenkinek!
Az én véleményem az hogy ne foglalkozz ilyen 30 ezres megoldásokkal! Enyém is eresztette az olajat és befolyt az izzitó elektronikába ami kidobta a gyertyákat hibásnak. 139 ezerért van gyári új szívósor a neten. Jobban jársz vele! Én 100 ezerért vettem gyári újat Németből (alkalmi vétel volt) és azóta mentem 10.000 km -et, folyamatosan rakom bele a kilométereket, olajszivárgás nulla. És 139 ért ugyanaz van a neten amit én is vettem! Gyáru új! Nem a wallisból kell megvenni 250 ért mert ott is ugyanaz van, tudom mert a wallisban tették nekem bele ismerős által. 139 szerintem baráti hiszen egy mai lófa** mobiltelefon ára. Üdv!
Nekem ugyanez az évjárat, ugyanez a motor volt. Nem jelent semmit, hogy utolsó széria szívósor tekintetében. Ékszíjtárcsára is tegyél lassan félre . (abból csak gyárit vegyél!) Amúgy hamar megadta magát a szívósorod, nekem 170 ezerig bírta. A márkaszervizes megoldás, gyári az tény, de majd 200-ba fog fájni. De van egy végleges megoldás, ami nem nevezhető gyárinak megvan 30-ból. Nagyon ne halogasd a javítást mert hoz magával más javítanivalót is.
köszi a választ igen ugy sikerült elinditani a motort az szerencsére nem sérült. Abbol az aksisaruból csak újat szabad gondolom venni. Igen övfeszítő is elszált ott elég csak a patront cserélni bagy az egész övszerkezetet? A bölcsőcserének hogy állnátok neki remélem a motort nem kell kiszedni hozzá a bölcsőt már megis vettem hozzá hétvégén csere utána meg műszerfal csere + pár aproság a többit meg majd magyarban
Most, hogy lassan itt a síszezon gondoltam elviszem a gépet (530d Lci 2009) a helyi BMW szervizbe egy átvizsgálasra.... Na a következő örömhírrel fogadtak: kezdjek el kacérkodni a szívósor cseréjének gondolatával ,mert látható rajta egy pici olajkilépés. Elég szűkszavú volt a szaki, annyi lejött, hogy a pill. szelepek tengelyénél jön ki az olaj. Kérdeztem, hogy nincs valami tömítéskészlet, aminek cseréje ezt megoldja? De sajna azt a választ kaptam, hogy van tömítés szett, ki is lehet cserélni de ezt a problémat sajna nem oldja meg. Na fasza.... 138.000km van az autoban. Jöhet a komplett szívósor csere..... Pedig ez egy utolsó szeriás E60, nem a korai kehes pill.szelep potyogós.....
Tényleg nincs erre semmi más megoldás, vagy csak meg akartak vezetni a szervízben?
Már ezer éve nem jelentkeztem, de most szeretnék Tőletek tanácsot kérni. 2007-es 525DA LCI tulaj vagyok, nagy megelégedéssel. Most viszont olyan jelenséggel találkoztam, amivel eddig még nem. A csomagtérajtót nem tudom kinyitni, sem egyik, sem másik távirányítóval/kulccsal, sem a belső nyitó gombbal, sem a külsővel. A kocsi semmiféle hibajelzést nem ad, tanácstalan vagyok. Van valami ötletetek?
Rakok fel képeket az autorol . Azért itt akarom megcsinálni mert itt dolgozom és idén nem megyek haza a nagyát itt meg akarom csinálni a karosuéria munkát ami szinte nics is rajt azt majd ithon mert ott olcsobb a hűtőnél is kaptak a müanyagok azt is kicserélem amit muszály hogy lehessen vele menni ebayon megveszem ami kell. De olyan kábelt ami megszünteti az áramot nem találok sehol . Valami cikszám vagy pontos megnevezés? A bölcsőt kitudom ugy cserélni alulrol hogy a motort nem szedem ki? Van koléga aki ért az autokhoz utána futomű beállítás , műszerfalcsere kiüttetem a hibakodokat és a többit othon
Szerintem is olcsóbb lesz itthon, ugyanis a hűtősor és még "ezer cucc sérülhetett", ami menet közben, tartós terhelés alatt, visszafordíthatatlan károkat okozhat.
Ez nem tűnik kis kárnak, semmiképp sem érdemes ott megcsináltatni. Tudok adni barátságos árú trailer kontaktot, bontott alkatrészeket, és megbízható szerelőt is.
Ha érdekes, írj egy mailt: bmwcucc kukac gmail.com
Mért vagy hozzá olyan szőrős szívű. Én megbocsájtottam, hogy bizonytalan az illető.
Egyébként, szabad társalgásban, válaszként kérdésemre felelhetsz kérdőszóval kezdődő mondattal. PL. Téged ki a kutya kérdezett a témában? Ez után kezdheted így a mondatot.
Ahogy olvasgattam a forumot elég sok hozzáértő van itt . Van egy nagy gondom öszetörtem az autómat kiugrott egy vad elém kitéptem egy oszlopot az útmellet az még a kisebb baj lenne de a beton tuskot is kitépte a földböl . a bölcsöböl is lepattant egy darab azt cserélni kell + légzsákok müszerfal... a kérdésem az lenne a motor nem kapott de nem indult el a légzsákok miatt , ha megveszem a légzsákokat meg a műszerfalat elötte kikell ütni a légzsákhibát vagy ráérek utána is ne hogy kinyíljon az új légzsák. kell új légzsákvezérő, hallottam hogy valami kábelt is kikwll cxserélni az aksinál hogy elinduljon a motor ? a bölcső kicseréléshez megkell támasztani fölülröl a motort? mer németországban történ a balesit itt megakarom csinálni anyira hogy haza tudjak vele menni.
Ellenben a felkiáltójelet meg feleslegesen tette bele, de nem baj:)
Szerencsére van az barátságos kis ikon a hozzászólások jobb felső sarkában amivel (le lehet tiltani) , el lehet rejteni a magasan kvalifikált, mindenhez jól értő, kedvesen, egyértelműen, nem okoskodva kommunikáló emberek megnyilvánulásait.
legalább ne égesd már tovább magad... ha akkora nagy nyelvújító vagy meg helyesírás ellenőrző, akkor rájöttél volna, hogy "hát"-al nem kezdünk mondatot, nem a vessző hiány volt a fő probléma...
Sziasztok! Egy kérdésem volna:nemsokára hazaérkezett külföldről, és szeretném leszervízeltetni a kocsim ( szívósortömítés tisztítás,vezérlés csere, ölj csere, stb....). 2004es e61 em van. A kérdés:tudnátok e ajánlani olyan szervízt v szerelőt akinél nem aranyrögökben kell fizetni, és lelkiismeretesen megcsinálja a kocsit!??? Esztergomban lakom, tehát Pest és környéke is szóbajöhet! Köszi előre is a seggítséget! Üdv!
A SCAMSOIL egy olyan jó minőségü és keresett termék, hogy profitjából az inportőrnek még nem sikerült összehozni egy ingyenes weboldalt, és lefordítani magyar nyelvre a terméket, ez azért gyanus. Lehet hogy az utóbbi kötelező? Nem titok: IGEN.
az AT olajcserét kimondottan hidegen vagy is normál környezeti hőmérsékleten kell végezni mer akkor több olaj tud kifolyni , az ATF olaj hidegen is úgy folyik mint melegen , nem olyan mint a motor olaj ! ha meleg a váltó akkor a szűkebb rések miatt nem jön ki az olaj rendesen, vagy sokkal lassabban jön le , azért van az hogy kb 3 literrel jön ki több olaj ha úgy hagyod reggelig ,
ezt általánosságban írtam nem csak BMW-re gondoltam hanem pl. ott ahol van pálca a szint nézésre :) ha leméred akkor egyszerűbb nem kell annyira vigyázni ,
az AT váltó olajcserére fel kell készülni , mindig van 1 kis rizikó benne , az új olaj le fogja oldani a lerakódásokat , ha nem szakszerűen van csinálva a csere akár rosszabb is lehet egy váló mint előtte,
1-2 tipp : van profi tisztító anyag amivel kb 2000km-t kell menni olajcsere előtt , az olajcsere ha lehet így történjen, : lehet házilag is ha van lehetőség, első alkalommal a régi szűrő csavarját az egyik sarkon csak finoman kiengedni , így kifolyik kb 3.5- 4 liter olaj / le kell mérni mennyi jött le / szűrő vissza csavar ,utána feltölteni , elmenni kocsikázni kb 1/2 órát ,utána levenni a szűrőt és reggelig úgy hagyni , így kb 7 liter fog lejönni reggelre, ezzel a módszerrel kb 90%-osan kicserélődik az olaj , a lejött mennyiségeket mindig meg kell mérni és akkor nincs gond hogy több vagy kevesebb lett bele rakva,
Az én tippem annyi a problémáddal kapcsolatban, hogy túl lett töltve az olaj, így nagyobb ellenállás kell a váltónak ahhoz, hogy a két kis félgömb szétnyíljon, ezért lehet magasabb a fordulatszám. A javaslat az, hogy melegen állítsátok be az olajszintet, ha jól emlékszem az én szerelőm (s barátom is egyben) is hangsúlyozta,hogy váltó olajat, annak szintjét csak üzemi hőfokon lehet cserélni/beállítani. Pisszegett is, amikor a forró olaj kicsit rácseppent a kezére. Ez csak tipp, mint mondtam fentebb.
Szia! Az olaj simán le lett engedve, aztán karter csere és vissza lett pumpálva új gyári olaj. Ati akitől az alkatrészeket is vette ajánlotta a szerelő srácot, azt mondta eléggé sok ilyet csináltatott már vele és nem volt gond. Én nem értek hozzá, hogy miként kell/kellett volna ezt csinálni. Előtte teljesen jó volt, de persze most sem rossz, csak kicsit mintha másképp váltana, előtt talán hamarabb váltott. A másik, hogy két hétig állt az autó és utána olyan érzésem volt, mintha jobban felpörögne indulásnál gázadásra és később indulna meg.
Az automata váltó hiba megállapítás, orvoslás, "nem egzakt tudomány", sok benne a két esélyes eredmény. A javítás viszont, szakmai tudás, tapasztalatok alapján lehet csak eredményesen elvégezni. Sokszor a végkifejlet drágább mint egy bontott váltó. Győrben a főiskolán egy egyetemi tanár, fő szakterülete és "munkaterülete". Őt ajánlanám. Amennyiben nem szakszerűen lett (értem alatta Pl. szivattyús rendszerrel) lecserélve az olaj, abban az esetben lehetnek problémák.Egy tipusú adalékot ajánl +ba hozzá, amelytől az egyéb környezeti és terhelési hatásokra nem válnak ki az ősszetevők az olajból , és elősegíti a lerakodások leoldását, és a lebegtetést.Az anpulla kb. 7000Ft +szerelés.Inkább szelepvezérlési problémákat lehet vele megoldani.Előtte hibátlan volt? Esetleg az útólagos vegyszeres utókezelés segítene. Ha nagyobb gond lenne írj.
Az ézékelő kétlépcsős, 6 és 4 mm-ernél ad támpontot a DSC-nek. Valószínű már elérte az első lépcsőt, így nem lehet kinullázni, csak kopásjelző csere után.
Sziasztok! Megpróbálkozom még egyszer utoljára feltenni a kérdést, hátha valaki tud válaszolni...
Automata váltó olaj cseréje után olyan, mintha kicsit másképp váltana az autó, lehetséges ez? Normális ez?
Tegnap pl. kb 2 hét után beindítottam és elindultam olyan későn indult meg az autó, mintha felpörgött volna kicsit, tehát nem egyből kezdett kapcsolni, hanem mintha manuálisan később engedtem volna fel a kuplungot.
A másik pedig nagyobb hangerőn néha elmegy a mély, mintha valami kontakt hiba lenne. Valakinek volt hasonló már?
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem... A mai napon előjött a hátsó fékbetét szerviz kódom, 2 hete volt nézetve az összes és minden rendben volt. Ami a lényeg, hogy nem bírom kiütni belőle...ami nem piros, azt ki tudom nullázni, de a hátsó fékbetéttel nem tud mit kezseni...nem nullázza a km-t! Mit tudok ilyenkor csinálni? Segítsetek pls!! :)
szerintem nem kéne tovább ragozni a hülyeséget... egyszer leírtál valamit, most meg bizonygatod hogy csak neked van igazad mikor már többen mondják, hogy hülyeség...
ezzel igazán segítő tanácsokat tudsz adni a BMW-s társadalomnak... mert ide általában tanácsért, segítségért jönnek az emberek, mint minden más közösségbe, nem azért hogy a hülyeséget olvassák 120 kommenten keresztül.
Steef igazad van tényleg vágva volt. De mi vagy ki vágta el? :) ezt nem értem.Inkább ki is kötöttem, mert bezárom a kocsit és kb 5 perc és magátol előre megy. Szerinted mi rá a megoldás?
Már bocs, de ez a hozzászólás már nem több, mint bizonyítvány magyarázás. A kínai akit HG említett biztosan qrva profi lehet mert arról híresek az ázsiaiak, hogy remek sofőrök. :)) Magyarországon általában azok vesznek kisebb gumit az autójukra, akik vagy a gumin akarnak spórolni vagy a fogyasztást akarják csökkenteni. Ennek pedig köze nincs a profizmushoz meg a sportos vezetés szöveghez, amit írtál. Nekem és még párunknak itt a biztonság a leglényegesebb szempont és nem azért mert egy kis megcsúszástól összeszarjuk magunkat, hanem mert ésszel, felelősségteljesen közlekedünk (lásd. kisgyerek és a piros labda esete). Lehetsz Te nagyon sportos király csávó, de ha a 205-ös gumi miatt nem tudsz megállni egy ilyen szituációban télen amikor az egyik pillanatban még van tapadás, a másikban nincs, akkor életed végéig gyötörhet a bűntudat. Két évente járok a céggel vezetéstechnikai tréningekre és mindig bebizonyosodik, hogy a gumin rengeteg múlik. A gyár sem véletlenül ajánl gyártókat és zár ki gumi méreteket.
Pláne evvel a kijelentéseddel nem értek egyet:"téligumit nem elindulni és hegyre felmenni veszünk,"
Nagyon sokan azért veszünk BMW-t mert sportosan szeretnénk közlekedni. Szeretünk kicsit sodródni kiautózni a vasból amit lehet, kontrolált körülmények közt.
A keskenyebb gumi elöbb kezd sodródni, de jóindulatúbb kezelhetőbb vezetést tesz lehetővé.Az autó gazdája megtanul vezetni. Aki egy Trabantot sem tud "kiautózni" és pánikbaesik a legkisebb megcsúszás alkalmával, de a neten nézve a BMW-vel
"számukra eletveszélyesen közlekedők" videóit, közben titokba feszít, hogy én is BMW-s vagyok, nekem nem szimpatikusak. A hétköznapokon meg úgy közlekednek BMW-vel, mintha babakocsit tolnának. A vezetéstecnika meg kimerül a TV-be látott közlekedj okosan-ba. Gyakorlati tapasztalat 0. A BMW-vel okozótt balesetek sosem 5-10-15 méteren mulnak, hanem a jóval nagyobb sebességtúlépéseken.
A fentemlített gumi továbbra sem rá való, de vannak előnyei, de nem az amatőrők számára.
Akinek nem inge, ne vegye magára.Akinek meg inge, az öltözzön fel már végre.
Sziasztok! Van egy kis gondom a visszapillantó tükörrel. Minden működött rajta kivéve a vezető oldali nem hajlott be elektromosan. Az autót már így vettem, de most nekiálltam. Leszedtem a borítást és elvolt szakadva egy kábel amit megcsináltam, ez volt a gond mert így már ki-be hajt viszont az a gond hogy nem áll meg mint a jobb oldali hanem teljesen kihajlik. Van valakinek ötlete??
E60 alapkereke 225/55R16 volt. Tehát 225 mm-nél keskenyebb kerékkel nem jött ki E60 a gyárból, aminek nyilván volt oka...
De az is tény, hogy a hasonló tömegű E39 alapkereke 205/65R15 volt, tehát talán bocsánatos bűn, ha valaki egy télen ritkán használt, kis motorral szerelt, amúgy is lassan hajtott, stb. E60-at 205 széles gumival szerel fel (időlegesen)
De!
Ha már 205 széles, akkor 205/60R16 legyen, mert annak legalább az átmérője megfelelő, ugyanis a gyárinál 22 mm-rel kisebb átmérő sok gondot tud okozni (főleg ha az mellesleg még az előírt 225 helyett 205 széles csak)
Tehát 205/55R16 méretű kereket üzemszerűen nem kéne E60-ra tenni.
Ráadásul akinek ez sem elég:
Szoktam látni egy zöld benzines E60-at, kínai hajtja, na azon van ilyen, irtó bénán néz ki.
engem nem kell hogy meggyőzz! 1 szezonon át tapasztaltam, mert egy hasonló értelmes magyarázatot adó eladó rámsózott 4 ilyen méretű gumit... hidd el tudom mi a különbség a 205 és a 225 között, fékhatásban, stabilitásban és még elindulásban is!
Nézd, velem nagyon sokszor előfordult már, hogy a fotelben ülve sokkal okosabb voltam némelyik autógyár főmérnökénél, mondván, hogy mi a fenének tervezi bele nekem a természetes emberi hülyeséget, tehát hogy minek van ekkora ráhagyás egy-egy alkatész teherbírásában, aztán mindig rá kell jönnöm, hogy nem miattam tervezi ezt így -aki autós fórumokat olvas, és versenytelemetriákat próbál értelmezni szabadidejében-, hanem az ebben az értelemben vett átlagemberre, aki csak el akar jutni A-ból B-be gondtalanul és, hogy konkrét példával is éljek, mondjuk nem gondolja (hisz nem érdekli), hogy hidegen nem nyomjuk azonnal tövig a gázpedált minden alkalommal, amikor ki kell fordulni egy kisutcából, mert az rossz a technikának.
Ezt egész (kicsit értelmetlen) monológot csak bevezetőnek szántam, és inkább a posztodra reflektálnék:
Szóval annak a két centinek a biztonság oldalán van jelentősége.Két centi rengeteget számíthat egy olyan vészfékezésnél, ahol már csak azt látod, hogy a kipattogott pöttyös után éppen nekilódul egy 5 éves forma lurkó, akiben a játék hevében fel sem merül, hogy te ott jöhetsz.Nyilván eldramatizálom a helyzetet, de pont tegnap történt meg velem egy ilyen szituáció.Ezúttal szerencsém volt, mert az Édesapja elkapta és visszarántotta, de már nem tudtam volna megállni, jócskán féktávon belül volt.Na és itt számít a fékút és a helyes gumiméret, mert nagyon nem mindegy, hogy mondjuk 10-zel, vagy 20-szal ütöttem volna el őt, a mérnökök meg tudják, hogy mi kell egy 1.9 tonnás kocsi megállításához.Ez csak egy kiragadott példa nyilván, de ha mondjuk betonfal közeledik egy rossz manőver miatt, akkor ott sem mindegy, hogy mennyivel mész neki.
A téliguminál meg kiváltképp így van, mert azokkal az okosakkal teljesen egyetértek, akik azt tartják, hogy téligumit nem elindulni és hegyre felmenni veszünk, hanem megállni!
Látom téged egy fizikatanár sem győzne meg arról, hogy vannak előnyei is ennek a méretnek(nem egy olyan ember aki mindennap ha kell kiautózza a lehetőségeket az autójából), de ez a gyári méretnél csak 20mm-rel keskenyebb, és téli körülmények vagy akvaplann hatás miatt, kanyarban az oldalterhelés viszonylatában inkább a kanyarsebesség nagysága téríti le az útról az autót, nem a keskeny gumi tulajdonsága.Összegezve a nagyteljesítményü autókkal való közlekedés egyesek szerint egy szakma, de erről sem akarlak meggyőzni.
Valóban a zavaró tényen kívül más problémám nincs vele, csak néha azért rontja a kocsi összhangját, de akkor ezek szerint másnak is vannak hasonló gondjai.
szerintem ne vezessünk félre senkit... a keskenyebb futófelületnek van jótékony hatása egy 1000 kg-os autónál ami nem bírja lenyomni a hóban...
de egy közel 1700kg-os autó esetében nem véltelenül van méretezve... és próbáltam a 205-ös gumit és szar, a hátulja úgy táncolt és csúszott, hogy az már nem normális.
továbbá a kisebb kerékátmérő nem csak a felhasalás szempontjából kellemetlen hanem pl a pontos sebességmérés miatt is adott esetben...
A méretváltó használatával kiderül, hogy semmi probléma a mérettel, ráadásul ez a gumiméret kisebb szélességű futófelület, aminek télen inkább jótékony hatása van.Esetünkben, kerékátmérő csökkenése (/ jel )inkább hasmagasságcsökkenést eredményez, és az 1,1cm hasmagasságcsőkkenéstől még "nem hasal fel az autó".
A képlet: 205 a gumi szélessége mm-ben /55 a magasság aránya a szélességhez viszonyítva."Tehát a per, törekszi, hogy ugyan olyan átmérő legyen a gumi."
nekem is ezt csinálta 525d-m. sajnos kormánymű csere vagy felújítás. nem lehet megúszni máshogy. én sem újítottam fel el lehet lenni vele . csak bosszantó de nem befolyásolja a biztonságot..
mennyi toronymerevítő van? mert én csak a felsőről tudok... az pl nekem a nyáron fellazult, de annak másmilyen hangja van, az annyira idegesítő volt mintha a kasztni akarna szétszakadni, ropogós, recsegős ha belementél valamibe pl.
2008 E60 LCI 3.0D, 190e km. A kocsi 3. éve van nálam, viszont a kezdettektől fogva egy kisebb hiba fent állt, amit 2 szerelővel is megnézettem, de érdemleges hibát nem találtak "amíg nem lesz rosszabb, ne foglalkozzak vele".
A hiba vázolva:
Egyenes állásba gurulok a kocsival (lényeg kis sebességnél érezhető), balra tekerem a kormányt, majd hirtelen jobbra, és egy nagyon apró koppanás, vagy lehet kotyogás, de csak egy pillanatra. Olyan minta a kormány kotyogna, de fix meg se mozdul. Menet közbe jobbra-balra kacsázva nem érezhető, csak egy bizonyos szintű tekerés, majd hirtelen vissza irányú tekeréskor. Tehát csak is akkor tapasztalom, mikor egyik irányból a másikba tekerem hirtelen a kormányt (garázsbeállásnál rendszeresen). Menetközben nem kopog, nem kotyog, nem ráz sem a kormány, sem a futómű.
Tudom így elég nehéz választ adni rá, de esetleg olyan válasza segítene aki már tapasztalt ilyet, és tudja mi lehet vagy lehetne a koppanás oka.
Elsősorban Steefet vagy Bogusz mestereket kérdezmém:
Adott az autóm 525d levetettem a DPF-em elküldtem ultrahangos tisztításra,ez kész.ledobtam a katalizátort feltettem egy "újat" mivel a szerelőm szerint nagyon kormos volt és egy 100ezer km-es törött gépből tudtam venni..Már összerakták az autót de hibaként irja a lambdaszondát,és a kipufogó hőmérséklet érzékelő szenzort,ugyanakkor érdekes mert a szenzor viszont hőmérsékletet pedig mutatja. Mi lehet ilyenkor?
Gondoltam még arra hogy talán cseréljük ki a lambdaszondát,mivel az én katalizátoromban az kb fél éves...Hőmérséklet szenzornál viszont nem irja melyik..Ha jól sejtem igy a továbbiakban regenerálni sem fog az autó.
az a baj hogy az E60-ba nem elég sok kis meglepetés , csak komoly védelem ér valamit, 1 motorvezérlő és 1-2 apróság és már indul is, sajnos, az F10 az már jobb mert ott hiába megy a motor a váltó nem fog elindulni , max egy jót lehet benne melegedni , tehát az a lényeg hogy az E60-ba speciális és komoly védelem kell és ha lehet akkor a motorháztetőt ne lehessen kinyitni, én tudom csak ő azt hitte hogy 1 hónap alatt mióta megvan semmi nem fog történni vele , hát igen nagy szerencséje volt hogy meg lett ,
Sziasztok!Betudom úgy zárni az autót hogy ne élesítse a riasztót? Csak a központit????Ha kulccsal zárom mechanikusan akkor is ráteszi a riasztót! 2004.E61