szerintem meg ez a heger lesz a befutó, magas, betétvasakkal pedig állítható a fogásszélesség, 90 centi alapba, 15el kevesebb mint a bagodi, és a 90 centiből lehet csinálni 80at....
aham...tehát ez egy fasza eke...még az alkatrész ellátásnak utána nézek :-P meg felhívom a csórikámat, hogy mennyi a fogásszélessége....és hogy milyen az alkatrészellátás...figyi....dárga akkor drága...3-5 hektárban nem fog elkopni olyan hamar :-P
Ez nagyon brutális jó eke ,de kérdés az alkatrész mennyi ,na az is brutális drága ezért ajánlottam neked a Lajtát mert olcsó minden hozzá.Akkor már inkább Vogelt vegyél az alkatrész biztosított hozzá.
Wazze el is szállitja neki ha kéri,és tetszik neki valaki!
Nekem is csak mondták hogy a hármas lajta eke 800kg,még sokaltam is szerintem jó az 500-600nak is!
Enyémbe is megvan 3-4q !
De ez ö dönti el,láttam már 200ér is vogel IH Kühne ekét Dunántulon,csak nézni kell az Agroinformot meg az agrárkeresöt,és egész nap bujni,hátha van egy elfekvöbe valahol egy eke,ami ott van!
Lajta nem ugrik ki a földböl,van az még 600-800kg egy jó hármas lajta eke!
Nekem vogel van 750es és abban is megvan 3-4q ,és annak csak egy vascsö kell és oda teszem ahová kell!
Könnyü nem jó,mert a kemény földböl ,néha csak 20cm helyett csak 5cm szánt,pl az elején vagy mikor szeged befelé!
Ami jó az jó,én hármast vennék és azt tudnám használni hármasra és kettesre is ha ugy van,és utólag nem bánnám meg,ha mennem kell bérmunába,akkor nem mindegy,hogy kettes vagy hármas,és ott is lehet ugy szántani,hogy elsö eke 5cm visz,a hátsó meg 30cm ,és már könnyebb a gépnek,nekem is volt aki igy szántott régen,de már énis ki tudom szántani 20-25cm
ha lenne egy jó lajta, vagy bagodi ami kettes, meg is venném, de elkapkodni nem akarom. Az biztos, hogy nekem a bagodi 3as bfe 20 cetis szántásban ideális körülmények között sem jött be. Inkább legyen 3as eke, kisebb fogásszélességgel, magas nyakkal. Pl. 75-90 cm legyen a fogásszélesség és viszi a 80as gond nélkül. Lajtát nem veszek, mert fél tonna, van amikor kézzel kell egy kicsit mozgatnom. Azt mozgassa az aki megtervezte...
A füzesabonyi gazdaságban 80-as MTZ-kel szántottunk, orosz meg román ekékkel, mindenhol gond nélkül vitték. Én a helyedben vennék egy jó állapotú 3-as ekét (típustól függetlenül, de valami elterjedtebbet, Lajta, Kühne), és ha csak sekélyebben kell szántani, akkor 3 fejjel, ha mélyen kell akkor meg 2 fejjel szántanék.
ez a regent? megnlztem...a lajta 120, a bagodinak 105, ennek meg 90 cm a fogásszélessége...ezt kényelmesen elkell vigye a 80as mtz szerintem..vélemény?
Ezen mult hét szombaton nagyon meglepődtem!Ismerősömék be ugrottam segíteni aratnl!A Gazdának egy 5 éves turbós 892.2-ese van nincs benne 1000 üzemóra,csak kíváncsiságból megnéztem a Forgalmiát és 62 Kw-van bele írva ami azt jelenti hogy 83,08 Lóerő!Számomre ez nagyon meglepő,hogy turbós motorral csak 84 ló bruttóba! :-)
Csak azt tudni is kell beállítani. Nekem a kisfülkés 50-es Mtz-m a 2 fejes 40-es Lajtát elhúzza szépen ha jól be van állítva. (Szóval mióta egy hozzáértő beállította azóta gyönyörűen forgat és az 50-es is elbírja)
Jó lenne a két fejes is, ha jó állapotban van, és lehet vele melózni rendesen, gondlom az nem fogja meg a gépet...de nem találok normálisat se az agroinformon, se a jófogáson, zala, veszprém, vas, győr-moson-sopron, vagy somogy megyében
Itt Ecseden fekete szijas föld van Nyolcvantettessel a hármas fejes ekével mindegy hogy vogel vagy lajta,csak sirnak,mert olyan kemény a föld,sok ember már szélesz kerekü turbós 892,2 vagy nagyobbat 105,130lovast,vagy nyugati gépet vett,!
nyolcvanasok csak kettes ekét visznek,de ugy remül vele mint a pinty!
Egyik ismerösöm,ugy megy a kettes ekével,hogy réver néha a turbós 90lovas hármas ekére,mert az csak terep3 hüzza ezek meg o6ban a kettest!
Egy negyvenest vagy 45ös vegyél és az viszi mint a cukrot a nyolcvanas terep5be vagy O6
Igen, de nekem nincs elsőkerék....ha lenne első kerék meghajtás, akkor nem variálnék ennyit, lajta aztán kész...de sajnos így valami köztes megoldást kell találnom, amit húzni is bír, nem is medvézi be, jól le is forgatja, meg 25 centi mélyen menjen....
Attól ,hogy egy eke még nehéz nem jelenti .hogy az is húzni.A háromfejes Lajták 510 kg és terep négybe negyvenes fejjel a legkötöttebben is szépen muzsikált nyolcvankettessel .És teszem hozzá ennek térdig ér a kormánylemeze mikor elhoztuk az első ilyet körbeültük a haverokkal nézegettük ez bazi nagy menjünk próbáljuk ki és amikor a kukorica tarlót lekente teljesen elájultunk na azóta csak negyvenest használunk !
ez itt van mellettünk, és csak 75 cm-t fog összesen...ez milyen fajta eke?? a váz és föld közti távolság 80 cm. kb. vagyis az ekevas+kormánylemez, +a nyak rész összesen kb. 80 centi magas...igen rondára van lefestve, ezért alkudni fogok...
Ha dolgozok a géppel és melegen leengedem a fagyállót úgy is jó tisztítani nem? Mert hála istennek nincs gondom a hűtéssel! Meg mióta nálam van mindig fagyálló van benne télen nyáron! Úgy hogy vízkő vagy lerakódás nem lehet! Tescoba kapható zöld színű fagyálló 5L jó lenne bele?
Én még mindig azt mondom a kettő fejessel minden körülmények között elszántok 80 cm fogással ! A 35-s igaz 70 cm fog de repülne vele a nyolcvanas és ami a trükk benne ,hogy ne csutkázzon azt csak telefonon mondom el neked és az álló tengerit is leszántod vele .
Figyelj már te fatökű nehogy már te mond meg milyen ekét vegyen ez nem vált be ennyi jó ,hogy kipróbálta . És ha egy kettő fejes lajtát vesz vagy voogelt akkor azt vesz mi közöd neked hozzá ?
Márpedig kolléga 3x30 vagy 3x35-ös ekét a mezítlábas 80-as normálisan csak diffizárral viszi... Csináld meg a diffizárat, ha nem akarsz differenciálművet cserélni...
bazdmeg azért mert nincs benne a difi....amúgy meg ha lefelezem nem akarok én 3 hektárt 3 napig szántani...amúgy ha lefelezem, vagy 4esből 3asba rakom szented nem pörög ki a kerék, új gumival??? ekkorát fog ez a fajta eke!! BEA 25/25-2M-ilyen van a sógoromnak, ezzel 6.-ba szántottam tavaly, csak most kukorica szár van rajta. BFE-3 E függesztett eke sok a 80as MTZ-nek! Aztán lehet okoskodni jobbra meg balra, ez minimum 82es mögé való, mert első hajtás nélkül meglehet baszni!
Vagy inkább egy kettes KÜHNE vagy IH eke 35 vagy 40es fejekkel!
Egy nyolcvanas el kell vinnie a Bagi ekét nálunk a nyocvanas 3x35ös visz MTZ-80 fórumtárs elötte lengyel eke volt,csak az eltört,nem birta a Szabolcsi földet!
Vogelt könnyü huzni,pláne a L-950es csak használtba 300-500közt van
De majd Gjoni elmondja!
Nem szabad kipörögni a keréknek a bagi hármas eke,miért nem léptél rá a difire?
Meg miért nem felezted le? Ha nincs benne akkor terep3masba és elvitte volna 25cm mélyen
Kipróbáltam a BAGIDI BFE3 -as ekét a 80as mtz után. Mondom addig nem veszem meg... igaza lett a sógoromnak. Jelenleg ebben az időben ilyen földben mint a rongyot kellett volna vinnie. 25-30 centi mélyen próbáltam először...megállt a gép, a kerekek meg forogtak :-/ így próbálgattam 3.-ba 4.-be 5.et nem is mertem kapcsolni....mondom kicsit feljebb állítom a kereket, ne fogjon annyit. Digitális vízmértékkel állítottam az ekét. 0,1 fok pontossággal!!! 18-20 centi mélyen tudott 4.be menni vele a gép, de szerintem szarul forgat, nagyon sok csutka maradt fent. Pedig jó állapotú ekét próbáltam....nekem a 80as után ez nem jött be.....ez az eke akkor lenne jó, ha kettes lenne. Ilyet nem veszek az biztos.....inkább egy vogel ekét veszek...
Ez egy homok föld,és nem is annyira csutkás,annyira agyon van tárcsázva,amugy nekem is igy megömlött,és egy csutka sincs fent ugy leforgatta,de ez ugy látom turbós 82es
Akkor is a nyolcvankettes erösebb egyik 59kw másik csak 42kw!
És a nyolcvankettes a fötengely átforog,mert le van sulyozva az 552es meg nem csak félig,ha jól tudom mert nincs lesulyozva,jobban dolgozik tehát nagyobb a munkát fejt ki és erösebb!
De a Kollégák elmandja Szabi27 Gjoni én buta vagyok hozzá csak hajtom,hogy ne unatkozzak itthol!
Bár csak lenne még tsz,hogy minden nap legyen munka a gépnek ne álljon itthol,mert a szürke ló dolgozni akar kevés a óra benne
De le is írtam, hogy egyforma fordulattal mentem! És egyiket se pörgettem ki, egyforma fordulaton teszteltem. A 82 egyel nagyob sebességbe indult és jobban felpörgött. Az út meg kemény és egyenes, elsőhajtás nem kellett.
Hy! Ma szétszedtem az mtz 550-esemen a kompresszort hogy meggyűrűzöm, hátha többet fog nyomni.Ez a fülke alatti kivitelű. -Ebbe külön kell olajat tölteni a főtengelyéhez? Úgy örököltem.... -Vagy esetleg át kellene valahol a váltóból jönnie az olajnak? Újjal benyúlva tök száraz csak olaj gőzös minden a tengelynél de arra gyanakszom, hogy mivel oldalán is van csavar és az alján is leeresztő szerűség külön olajnak kellene lennie ott. Ha külön kell töltenem bele meddig kell feltölteni? És milyen olajjal, váltó olajjal?
Indulásnál,teli teherrel,bekapcsolni az elejét hatba felezve és padlógáz,és meglátod ,hogy kijön!
Nem szabad hagyni hogy kis fordulaton lefuladjon! Csak képzeld el,hogy egy 6,5t pótkocsi 25q + a teher amit huzni kell,és ha laza a talaj akkor meg nem bir menni!
Nem olyan kemény az ! Hidegen is fúrható a fonáka felől ! A reszelő meg megoldja a négyszöget ! Még a kormány lemez sem akadály ,aszt is fúrtam már fel többet is ! Indítani a CNC esztergában használt fúró hegyekkel szinte nincs olyan vas amit hűtés mellett ki ne lehetne fúrni ,az valami kobaltos fúró hegy !
Kis tanácsot szeretnék kérni. Szaby27 talán jobban képbe lesz.
Szóval ugyanabba a nyomba ugyanazzal a terheléssel az MTZ-552 nehezebben indul meg 6.-ba mint a 82-es 7.-be pótkocsi húzásnál. A sebesség áttétele ugyan az lehet mindkettőnél. 1200-1300-on van a megindulás és húzatás /a föld végéig/ is csak szép lassan így megy, szóval nem mondanám, hogy a magasabb fordulatával húz jobban a 82-es mert nincs jobban pörgetve, mint az 552.
Szerintetek mi lehet a különbség? Kisebb fordulaton is már ennyire jelentkezik a lóerőtöbblet a 80-as motornál? Nyomatékba nagyjából ugyan ott lehetnek!
Ezzel egy a baj,hogy 2furatos laposvasat nem gyártanak,mert tán a Bagi,de nem pászol a furatok,és ezt kováccsal kell kifuratni!
Ami a jó három furatos vagy négyfuratos olyan mint a IH Khüne!
Ugy tudom egy IH laposvas 40es 5000-15000ft van Vogelnél 35ös vagy 40es az meg 30000-40000közt!
És nem biztos hogy már van eredeti 30as kormánylemez,mert az a széria elavult attól van 35ös vagy 40es !
Ez volt a elsö ekéje amit megvett a Khünétöl,ugyan ott csinálják,csak vele szembe,megvett egy parcellát Mosonmagyarováron,ahol csinálják a Vogel L-S-M ekéket
Üdv! Érdeklődni szeretnék, valaki nem-e találkozott már olyannal, hogy az mtz főleg 9-ik ben egy bizonyos fordulatnál nagyon rángat. Már a váltót átnézte a szerelő, kuplung teljesen új, adagoló adagolóssal átnézetve beállítva és nem jövünk rá mi lehet. Egyesek szerint a gumi miatt is lehet, a jobb oldali egy Taurus kb:70%-os , a bal egy Voltyre kb:50%-os. Tudna nekem ebben valaki valami hasznos infót mondani? Ez egy 550E típusú 1996-os évjáratú traktor.
Ne akarj ilyen vackot ,nekünk most jött egy 100 Le-s gép ,ha elakad a pótkocsival ,szét kell akasztani ,mert vontatni nem lehet, a vontató letépi a traktor elejét ,hát kell ez neked ?
A szlovákoknál van egy skoda motoros skoda traktor ,na az bir menni ,olyasmi mint a T-150-s Nem nagy pénzekért cserélnek gazdát ! A yutubon megtalálod !
12 évig csináltam sofőrként és saját autóval is, de ma már nem kérek belőle. A 460-at egy kicsit erősnek találom 3 hétről. Ilyenkor azt szoktam mondani, hogy szeretnék ott állni amikor fizetik kifelé, de ma már minden elképzelhető. Itthon egy alapfizetés van ami legális, a többi meg km díj ami szabályellenes. A kettő közötti különbséget fizetik napidíjban, üzemanyag megtakarítás stb. ha kifizetik. Vannak cégek akik elküldenek 3 hétre (unió)minimum, de leginkább 3 hónapot szeretnének, külföldi telephellyel, ha visznek lefogják, vagy saját költségedre mehetsz. előjössz, ha mindent jól csináltál is hiányzik a pénzből, mert ez a haszon nekik, a magyar sofőr. Az osztrák 1500 eur alatt nem megy, és ez belföld. Annak való aki nem családos ember, ez az én véleményem.
Én a mezőgazdaságot csak hobbiból csinálom, saját föld művelése. Egyet szeretnék az életben elérni, legyen egy 120 le traktor ami bír menni, mert az mtz az csak a rendsodrót és a fűkaszát szereti.
Igen ! Mindenféle fám van de csak a kertben ,cseresznye, őszibarack,sárgabarack ,körte ,alma Red delicsesz . A másik kertemben meg is hasonlóan ! Mindent igy kezelek és gyakorlatilag igen bevált ,szinte nincs is gomba betegségem ! A molyok ,a vértetű viszont ,mivel a szomszédom bió kertet tart fent igy nálam minden kétszeresen jelentkezik ! És több fája van kezeletlen mint nekem kezelt !
Üdvözlet. Segítséget kérnék. Adott lenne egy Mtz 50-es gép, a szervója most lett felújítva, a benne lévő olajat már nem teszem vissza mert elég elhasznált már, a kérdésem az lenne milyen viszkozitású szervóolajat vegyek bele? (motorolajat nem teszek bele, mint sokan, szervó olaj volt benne mindig)
Tudom,mert látom a gépemen,hogy hajtották,és mikor kell bele valami akkor a másik gépböl bele tettéknem vették bele az uj alkatrésztés nem volt jó gazdája!
Ez a baj,hogy nem ügyeltek ,rá hanem nem vettek bele uj alkatrész,hanem betették ami van,és eladósra került!
Én ha elromlik valami az uj kerül bele,nem biztos hogy a régi sokáig fog menni a régi
Győrtől 25km-re lakom. GYőr mellett van egy jó adagolós, ott volt az enyém is. Most harap a gép. A nyáron volt hüvelyezve. A 7 évvel ezelőtti szett egyik hüvelye kb 1500-2000 óra után kívül lerohadt, belül lekopott az öntési hibáig. Szivacsos, gázos volt az anyag 3centi szélesen egész hosszon... Szivatott 1 évig, még jó, hogy a másik trakimat üzembe helyeztem addigra... Találomra a hengerbe befolyt a víz(3 havonta, vagy 2 naponta)... Legalább 6x hengerfejeztem emiatt...
Nem bántottál,meg!Nem kell bocsánatot kérned!Csak én is azért írtam hogy más egy gazdánál dolgozni,meg más egy saját gazdaságban!Érted?Mert egy gazdánál az sem számít ha kiesik a traktor kereke csak menjél vele és hajtsál!A saját gépedre meg csak jobban ügyelsz,karbantartod,mert a sajátod!Egy kis saját gazdaságban az ember arra törekszik,hogy minél jobban teljesítcsen,hogy esetleg el tudja tartani belőlle a családját!A Mai gazdák többsége már sajnos nem a termelés miatt harcol a földért hanem a Támogatásért!
Énis csak alkalmazott vagyok! Nem akarok menni közmunkára ,mert az nem számit bele a nyugdijba,se én dolgozzak a mások helyett,aki a fa alatt pihen vagy a jó meleg helyen!
inkább dolgozok a földeken,a szüleimmel ,mert tudom,hogy van egy kis haszon!
bocsi ha megbántottalak,nem vagyok hülye se bunkó se részeg,se gyógyszert se szedek!
Csak egy LUZER VAGYOK ugy,mint a Magyar válogatott
Beállítom vizszintesre a jobb lakatot úszóba rakom és kész. A mélységet én szabályzom a hidraulikával, de fog rá készülni két kerék és akkor uszóba fogja követni a talajt...
Biztos nem keverem, mert a gépeden van egy kompresszor az levegőt termel és a sűrített levegő pneumatikus gépet tud meghajtani ami lehet csiszoló gép is. Hasonló mint a fogorovosoknak van csak nagyobb.....
nincs erdő!Nem tudom hol olvastad?Ez nem a sajátom én csak alkalmazott vagyok!Sajnos nincs itt olyan sok pénz,sőt...Nagyon nem jó a gondolkodása a gazdámnak!14 éve gazdálkodik!De többet nem akarok ide írni!Én havonta 220-230 órát gürizek és ennek 90-95% át az Mtz-ben töltöm!Van jószág is úgyhogy van helye a szálas takarmánynak!Van ötszáz db birka,meg hetven-kettő db tehén!
Esetleg a talajmarót szoktad szintezni a visszintességét? Úgy értem hogy a hidraulikán a bal oldali függőleges orsón széjjelebb tekersz? Ezt kint a határba hogy csiszoljam le? Szerintem kevered valami mással nem?
Egyszerű ajtópántokkal van felfogatva. Azért lebegős, mert ha elkap valamit akkor kidobja, meg simitó hatása van. Meg nem dobja 2m-re hátra földet. Uszóba nem teszem mert akkor lemenne a vízig és kidarálná a fákat. Én szabályzom a mélységet a hidraulikával. Már láttam ilyen betegséget le kell csiszolni és utána festeni. Pneumatikus csiszolóval szokták csinálni.
Te már akkor kulák vagy 241 hektár földel,nem közrkedni akarok!
Nekem csak 2,55hektárra kapok támogatást és hatot használok!
Amugy nagyapámnak 20hold volt11,5 hektár!
Csak régen átvágták ,mikor fiatal volt a tészben hogy maga öreg nem kell ennyi ,föld akkor volt 70éves és bagóért megvették neki csak 6 osztálya volt,de kiemelkedö okmánya volt tszben növénytermesztésböl és vegyszerezésböl,igaz nem gépet vezetett csak a háti gépet,és a vegyszerr keverte meg akkor meg nem sok volt tán hungazin,meg egy pár vegyszerr!
Régen ugy csinálták,hogy ráiratták a földett az okos ember,és utánna visszavették pár ezressért,átvettét töle!
Amugy ha nem menne a szekér nem csinálnád,hogy 86ha szántó 55ha lucerna 100ha gep,és még 20ha erdö!
abból tudsz eladni is!
Nekem is jó lenne lucerna gep ,bebáláznám és nagy részét eladnám,még az erdöt is kitermelném és pénzt kell keresni és mindenki ott keres ahol tudd Kamionozásssal bérmunkával,vagy elad valami terményt!
Igaz nehéz de miért nem veszel fel embert traktorost ami 5000ft elmenne gépet vezetni és már ketten szántanátok!
Szia!Nem akarom én sem vitatkozni senkivel,de Kavicsosnak igaza van!Nem mindeggy hogy magadnak dolgozol vagy gazdálkodsz!Vagy elmész egy maszekhoz és dirigálnak!Gyere el hozzánk 1 hónapra melózni,tőllünk maximum a diliházba mész tovább,nem Kamionozni mint Kavicsos!Szomorú de sajnos igaz!86 hektár szántóra 55 hektár lucernára meg durván 100 hektár gyep kaszálóra egyedül vagyok egy Mtz vel!Tavaly ősszel mikor esett az eső akkor került hozzánk a bérgép! 100 hektárt szántottam ki vele,meg 35 hektárt lazítottam EGYEDÜL!Abba a lágy puliszkába 35 cm mélyen föl lett szántva 35 hektár jó kötött kukorica tarló,a tél nem ette meg a tavasszal az Mtz vel fél 3.ba 1600-as fordulaton boronáltam úgy hogy majd ki estem a gépböl!4 sorral kellett elboronálni a 35 hektárt az Mtz vel!Meg tudnák még sztorizgatni!Szerinted erre vágyik az ember?Dögöljél meg azért hogy ők jól érezzék magukat?Meg vagy fizetve és becsülve!?
Én két lemosó permetezést szoktam csinálni a fáimon, az egyiket champion 50 WP-vel dupla dózissal rügypattanás előtt, de minél közelebb a rügypattanáshoz ,eszt csak olyan ráérzéssel lehet kiszórni február végén március legelején ! A másikat nevikénnel ,vagy hasonló lemosóval eszt meg rügypattanáskor, és gyakorlatilag mást szinte nem is kell szórni egész évben ,kivétel a rovarölők !
Széles kerék nagy suly orbit kormány,és ugy hogy ne legyen eggyes hibák,pl elsöhidból folyik az olaj vagy nem birja a nagymunkahenger estleg a vezérlötömb,és hogy visszahajt a elsöhajtás,igy levesz lóeröt!
Énnekem 100lovas tetszik,ilyet kellett volna csinálni 1985töl nem 80as vagy 82es akinek sok ott van az 550es 552 vagy 592 570es 57lovas vagy 62lovas!
vagy kék D-241 75lovas gépek!
de mindenkinek más a jó,de a ruszkik sok hibával dolgoznak!
Ha egy cattapiller vagy egy Zetor valta dolgozni holnap már nem dolgozna ott a szerelö!
Igaz mtz végigdolgozta a tsz de mindig terveztek a ruszkik oldalváltó orbit kormány nagy kerék nagy suly ,és lehetne sok jó dolgot kitalálni vagy összeállni a Orosz Fehérorosz Bulgárral és egy jó terméket csinálni,de én ehez hülye vagyok!
Ha a 82es olyan lenne mint régen a bukócsöves mtz-50 akkor kevesebb panasz lenne a többi gépre is mert a legjobb eltalált gép MTZ-50 bukócsöves és a Jumz-65 volt!
Kérdésem lenne az oldalazó talajmaró hátsó lemez hogy van felfogatva? Meg miért olyan lebegősre csináltad? Úszóba talajmarózol vagy csak simán leengeded és te szabályzod a mélységet? Valamit nem hallottál hogyan lehet a kéregrákot kezelni gyógyítani? Vagy felétek nincs ilyen gombabetegség?
Én ám már itt a környék országait bejártam ,és még sehol se mondták hogy ne legyek ott ,nem akartak megölni se ,ki se akartak rabolni. Azért nem ártana neked ha egy kicsit körülnéznél a környező országokban ,volna mit tanulni tőlük ,sokkal olcsóbban termelnek mint mi !
A gyerekeknek meg az unokáknak nem építkezére kell a pénz, hanem hogy elbasszák. Aztán a vége mindig az, hogy se pénz, se föld, aztán néznek mint hal a szatyorban. Utána meg mennek ki külföldre...de egyik haverom mondta jól..."had menjenek..több marad nekünk"...
A gazdálkodás munkaiényes ha bejön szakitasz sokat,azért van sok embernek 50-100hektárja egyeseknek meg 1000hektár,és adogassa elfelé és a kamatjából megél,amit valamikor bagóért megvettek,itt is azt csinálják!
A kamionozásból is megélsz ha a saját a kamion ha meg igen akkor azt is kell szerelni na meg 4 óránként aludni!
De ott is van hogy kirabolnak lelönek stb!
Én inkább turom a földet azért a 100-200eft mig elmennyek már országba,hogy megöljenek vagy kiraboljanak,esetleg karabolozzak!
Volt rá példa hogy sokan ott hagyták mert nem jó volt a pénz!
460eft van ráforditás,tudni kell nyelvet ,ja és ha éhes vagy kföldön 3x akkora a kaja mint nálunk!
De tudod mindenk van elönye és hátránya ez olyan mint neten pénzt keresni de tegyél be 10000ft és 100 embernél már jó arány ha ráharapnak 1000euróra vannak netes hirdetés ,én inkább 10000ft veszek gázolajt és szántok hat hektáron ha több lenne akkor lenne 2 -3 gépem munkásaim és válalkozó lennék minden meglenne nem kéne menni sehová egy kombájn bálázó csötörö lazitó gabonavetögép gyürüshenger ásóborona és 20hektár jó minöségü 20aranykoronás föld
A talajok az idén érdekesen alakultak, még nincs teljesen átázva főleg abban a mélységben mint ahogy te is szántasz. A nyári szárazság most még okoz meglepetést.
Most fogom másodjára feladni a traktoros életemet ,mert nincs időm semmire ,a fizetés meg minimális! Amikor az ember nettó fizetést 71 ezer és 115 ezer között visz haza, és ezért szinte csak egy hónapból ,csak aludni járt haza ,és ha eső volt még egy egy vasárnapot otthon lehetett. Hát köszönöm inkább nem megyek sehová ,mert ez így nem élet inkább rabszolgaság ! Ha elmegyek kamionozni akkor ettől kevesebb melóval három hét alatt nemzetközi fuvarban európában kényelmesen 430 és 460 ezer ft között keresek ! És nem nyelem a port egy ócska 80 MTZ-ben ,vagy szerelem állandóan a 920-ast !
Tehát én úgy gondolom a régi öregek más miatt műveltek földet mint most ,akkor egyáltalán a kaja megtermelése volt a célja ,most meg a jólét kevés munkával ! A munkahelyek is inkább a cselédség irányába mutatnak ,az embereknek nincs magán élete csak a munka,a munka és az élet ? Én tsz-ben dolgozom és elvárják hogy minden nap menjek dolgozni ,és az én munkám ,netán hobbim ,az le van sza...va ?
Sziasztok! Mi a különbség a szívó motoros MTZ 820 vezérműtengely és turbómotorba lévő vezérmű tengely között? Az MTZ 820 típusba is beépíthető? A szelepek nyitási idejét, nyitási nagyságát is megváltoztatja?
Ez igaz ,de az én nagyapámnak is volt egyszerre 7 tehén ,meg 10 hízó ,most a faluban nincs ennyi ! Ne hasonlítsd az akkori meg a mostani árakat a földművelésben .Akkor még ennyi kártevő sem volt !
Ha leveszem az adagolót porlasztót beállításra! Akkor ugye nekem Mtz 552 D-244-motor butitott 80-as motor nincs súly a főtengelyen! Akkor beállításokat 80-as értékre kérjem?
Amikor az én nagyapám dédnagyapám gazdálkodott, akkor sem volt állami támogatás, mégis művelték a földet. Nem kellett volna adni a kezdetektől fogva sem, mert így ingyen volt a bérlőnek a terület. Sok esetben csak a földalapú támogatást adták bérleti díjba. A kárpótlásból visszakapott területet gazdája gép hiányában nem tudta művelni, akik meg művelték szándékosan rosszul csinálták ezzel is elvéve a kedvét szerencsétlennek, később inkább bérbe adták. Most meg már el is adták sokan, mert a családban a gyerek meg az unoka oda nőtt, hogy kell a pénz építkezésre stb.
Ha beindítom a gépet 1-egységet pluszba megy mutató de rövid idő után beáll 0-ra! Ha felkapcsolom a világítást mínuszba megy csak 1800-2000-fordulaton megy ki 0-ra mínuszból!
De nekem ha nincs felkapcsolva fogyasztó akkor is 0-áll évek óta így megy!
Gondolkodom egy terület eladáson 0.7 hektár ,most 1 millát adnának érte ,de ha nem lesz támogatás csak 100000 ft-ot fog érni lehet eladom most a pályázat nyertesek költik a lóvét rendesen!
Plusz súly nem igen hiányzik neki mert így is váltó gyilkos a drága 51 mázsa orsúllyal az öntömege negyed tankkal.(mérve volt) a körmös taurus-ok meg fognak rendesen.
Hát kiváncsi leszek hogy hányan fognak megélni a földekből ! Mikor most is inkább az állami támogatás a haszon egy hektáron ,ha még az sem lesz akkor mi lesz az értelme a mezőgazdaságnak ? Percek alatt mindenki tönkre megy ! A kollégáim még tartják a kapcsolatott a szerbiai magyarokkal ,és az egyik aszt mondta mindenük van tej, szalonna ,kolbász , de egy hete nem látott kenyeret ,nagyon szeretne kenyeret enni ! Meglehet itt is ez lesz ?
Nem tudom nálatok hogy megy, de felénk nyílt titok (azaz tény) hogy a földárveréseken ki, hol, mennyi földet vesz. Az úgynevezett kisgazdák semmit. Csak az ex-kommunista nagybirtokosok (volt tsz-elnökök), és az újdonsült fidesz-vitézek rúgnak labdába. Az előzőeknek pénze, az utóbbinak hátszele van. Ja, és nem is titkolják. De az igazán nagyok csak korlátozottan vesznek. Állítólag azért mert 2020 után megszűnik a föld-alapú támogatás.....
És ezekhez az infókhoz elég csak eljárni heti 1-2 alkalommal a helyi vendéglátóipari üzemegységbe....
És ha igen,akkor miért nem teszel fel 13,6x20,és 16,9x38 gumit és elöre 450kg suly,ja meg kerekenként belüre 40kg sulyt,ne csk kint legyen,jobb a tapadása,és egy kicsit nehezebb lesz,csak ez pénz kérdése,néha megéri és kifizetödö!
Pedig ha tudnád hogy azaz orosz generátor szerkezetileg jobb mint bármelyik autóé ,nem tennéd ! Az autókban csúszó gyűrűs szénkefés rendszerű generátor van az eredeti orosz generátorban meg ilyen nincs ,sőt két csapágyon és a forgórészen kívűl más nincs benne ami mozogna ! Ebben az orosz generátorban az állórészt gerjesztik és az állórészről is veszik le az áramot . Bár mostanában aszt mondják hogy az állórészek tekercse feltágul a rázkódástól és menetzárlatos lesz ! iIyen miatt mennek tönkre !
Járó motornál úgy mérj, hogy bekapcsolod a fényszórókat és esetleg a fűtőventilátort is. Ha ekkor a feszültség nem esik 0,5V-nál többet a generátor kivezetésén, akkor rendben van
Ha megy a világítás akkor a generátor nem bír annyit tölteni, hogy a világítás mennyen + töltés. (Lehet az újabb generátorok többet bírnak)
Nézd meg, hogy világítás nélkül nagyobb fordulaton mennyit jelez a töltés mutató. Ha akkor sem jelez töltést, akkor valahol valami nem jó. Elsődlegesen kimérném a generátornál a kimenő feszt. Nagyobb fordulaton 14 (meg pár tized ) voltot kellene leadni.
Elöször takarisd meg a kardánt az olajsártól,ha megvan vidd el és belepróbálja ,mégis milyen kell mert sok van!
Nálam is ,mikor fater megvette,nem volt jó bele ,mert átesett,és nem vették vissza ha olajsáros,venni kellett két uj gardánt,annyira tág,volt!Mondták hegesszem be,de nem mertem,mert ez forgó alkatrész!
Ja nem mindig veszi vissza a habi!
Vagy marad a hegesztés vagy uj komplett gazdánt veszel,ha mág nincs kikopva !
Az ampermérőnek amúgy 0-kell állnia mikor ketyeg vagy dolgozik a gép? Mert este dolgoztam vele és világítással hiába volt 2000-fordulat mínuszba volt kétegységgel?
Nekem 4 lengö kés van alsó elfordul teljesen 360° a felsö csak 180° tehát félig!
És van bal oldalt egy álló kés,jobb oldalt semmi!
Ezt Törö csinálta 2006ban azóta,6hektárt vágok évente,na meg bérmunka,csak már kevés van mert sokalja a 1hektárra a sok pénzt pedig levágom,ha 3m a vastag a csutka és a tötávolság 10-20cm van és ha van benne 3 m gaz levágom a teljesen a földig!
1hektárt 12500ft vágom két soros szárzuzóval 82essel!
és az is elfogyaszt 5-10liter gázolajt elpüfög! és már ha 380ftx10=3800ft !
De sosem mértem,hogy mennyit eszik meg,lehet többet,és akkor ,már nincs annyi haszon,csak az 1ha=10000m2 sokan már 4 sorossal és 2x tudd vágni
helló .hát gyárilag ami van hozzá az nem fordult vissza meguntam levettem igy hidrolikával tartatom .nekem csak bal oldalt van álókés de nem venni észre nagyon semmit sajna
Ez ugyan olyan föld mint egy picit visszäbb a kolega írta!A két vége ahol hajlat van merejül SZIk,meg foltokba áll rajta a víz!A partos részek homok a köztes részek meg barna föld!Tehát a 16 hektár 80% a homok és barna föld,20%-a meg szik!Amennyit csak tudok kiszántok belőlle!Még így is maradnak foltok amiket nem fogok tudni kiszántani!Hogyne kaparna a gép a vizbe sárba! :-)
Kornél! Ezt a gépet motor árban veszed meg 300ért :-) 300 ft. egy használt motor...én vettem egy szakadt mtz 300ért, de már kiárultam belőle annyit, hogy a motor, váltó, derék, hátsóhíd, első kerekek, meg egy halom aprólék 200 000. ftba van benne. 200ért meg ennyi alkatrészt nem kapnék. Ha jó a gép, 300 ért megkell venni. Nézd...használt gépet ami műszakis, jó, és még valamennyit kell rá költeni 800 000 ftét kapsz. Ha ezt megveszed, plussz új gumikat, az plussz 300 000= 600 000 ft. +műszaki ha úton akarod használni, mondjuk akkor legyen benne fullra felújítva 1 millába. Na mármost egy tökéletes nagyfülkés felújított gépet ennyiért nem kapsz.....lesz vele munka, de ha valóban jó, akkor kifog szolgálni. Ez az én véleményem....amúgy egy első hajtás használtan 300 000 ft legalább....
szia! Köszönöm, hogy szóltál, tudom! Amúgy nem ez az eke, hanem egy másik, mert kettő ilyen kicsi van nekik, az amelyiket megveszem nincs patkolva!! Csak azért ezt fényképeztem le, mert lusta voltam bemenni a többi gép közé, mert a másik ugyanilyen eke beljebb van lerakva a telepen!
A 750 et nem ismerem,csak a 850-et meg a 950-et!Úgy van a gépen a középső lyukban van de viszont az ekén a legfelső furatba van a harmadik pont!Nekem így jó!Ezen az ekén új orbetétes vasak vannak és mind a három ekenád is új,meg az utolsó ekefejnek az ekenádján a koptató poda is új!Rajta vannak a beforgatók is!Nekem nagyon bejön ez a 950-es eke!
Inkább veszek egyet olcsón és szétszedem majd újból összerakom belekerül 1 millába de akkor tudom hogy ha beleülök és menni kell akkor az indul és megy és minden működik!! Mert lehet ha veszek egyet 1 milláért arra megint rá kell költeni és állandóan túrni!! Egyik rokonnak volt egy kisfülkés 82 ese teljesen szétszedte majd összerakta 3 kosár alkatrtészt cserélt benne 10 éve azóta 2 évet erdőn dolgozott a gép meg közben 10 ha földet túrnak vele évente és a 10 év alatt pár tömítést meg gumigyűrűt kellett cserélni és jó a gép!!
Szép szántás ,nekem is ilyen van csak 750 vogelem van,csak nem tudom beállitani,mert z tengelyes,mindig az a baj,hogy elsö ekefej mélyre meg vagy nem jó a dölés szöge,ha meg jó akkor nem kap bele!
a harmadik pont a gépen közepsöbe az ekén is ott van!
Egy Makó környékén gazdálkodó ember nekem azt mondta, hogy ők nem szántanak csólyosi ekével, mert náluk kötött földön nagyon nehéz húzású szerintetek igaz lehet? Ott inkább a Vogel Noot, lengyel eke megy féligcsavart kormánylemezzel.
Én Dorozsmán (Szeged mellett) gazdálkodok, itt van szikes is, vadfekete föld is, homokosabb is, de az én földjeim feketeföldek, ide milyen ekét javasoltok? Csólyosiról valami véleményt tudtok mondani? Annak a kormánylemeze univerzális.
Ha jól van állítva semeddig ! A csúszó sarukat azért találták ki ennek kell átvenni a vontatás közben a húzásból eredő "felrántást " akkor jó a beállítása ha az eke megáll a talpán ,és a barázdában szaggatott vonalat húz maga után ,rendszeres állítást igényel ahogy kopik az ekevas !
látom 160 :-) ennél szebb állapotban van amit megakarok venni, a kopó alkatrészek kivételével! 90ért megveszem szentem, mert költök rá egy kicsit, és ha mégsem vállik be, eltudom adni úgy, hogy még keresek is rajta :-P
Igen, az vagyok! A több mint 40év élettapasztalat folyamodványa képen. De szerintem ezzel igen sokan vagyunk így. Viszont a téma lezárva. Ez MTZ topic....
Nem ez az, egy másik ugyanilyen, ami kicsit rosszabb állapotban van. Néhány kopó alkatrészt cserélni kell.....így 90 000 ft az ára......szerintem az nem vészes, agyonrohadva viszont nincs. Még annyit, hogy ehhez hol lehet alkatrészt kapni? Nehogy rosszat vegyek hozzá :-P
Szerintem Bagodi megveheted magas a szára és cuccot is lehet hozzá kapni .És nem is rosszul forgat .A hátsó ekenádhoz tegyél csúszósarút ne menjen a földbe vízig !
A szomszédomnak 2005 vagy 2007 gépet vett tiszta ujat 820as és meg van elégedve amit dolgozik az legalább 10-15 hektár,és egy kis bérmunka!
A gumin kivl nem cserélt semmit!
De ez ugy van hogy egyiknek jó a másiknak nem,akkor legalább 10ember lizingelt uj gépeket amikor pályázat utján elengedték fát és 30százalékát,és ki lehetett fizetni 100000ével!
Meg nem kellett semmi kuláknak lenni csak egy hektár regisztrált fölnek és egy östermelöi és már fogytak a gépek!
Ma már nem vesz senki mert egy gép 5 misi meg az fa ha már nem több egy 820.4 a többi még zsirosabb!
Hallottam hogy egy nyugati majdnem olcsóbb és jobb,csak annak a drága az alkatrésze és a kompjuter ha beszarik akkor ott áll a paraszt és néz a fejéböl kifele!
Mtz vel meg egy villáskulcs és egy csavarhuzó és megyen is megbizható,csak a ruszkik nem ilyenek,hogy arra is figyeljenek hogy övék legyen a lejobb gép 2015-2016ban!
Valamikor az mtz ötvenes ugy felment a dombra 6,5t pótkocsival teli tengerivel mint a pinty de még eleje se volt benne!
Utánna jöttek a Crisztál zetor ,,,Dutra ---Rába ami magyar verhetetlen gépek voltak,csak a ruszkik bezárták azokat,és nesze mégis szar a mtz,minöségben!
minden törik,mikor nem kéne a hengerfej,hüvely dugó,stb
Szia!Én meg egy 2004-es 820.2-essel melózok lassan már 2 éve!Ez nem gyorsító váltós,egyenes hidas,Én nagyon megvagyok vele elégedve,igaz mostanára már a váltója kissé hangos!Amúgy 8700 üzemóra van benne és a motorja bontatlan!6700 üzemórával vettem át 2014 március elsején!Most van benne 8700 üzemóra!
Sziasztok!Megkezdtem tegnap a szántás a 820.2-es Mtz vel meg egy 3 fejes 950-es Vogel ekével! 40 cm mélyen szántok terep 3-ban Napra tarlót 16 hektár!Majd hozok képeket!
Kavicsos:Olvastam a kistraki fórumon nem vagy megelégedve a melóhellyel meg más sem aki alkalmazott ként melózik a mezőgazdaságban!?Nem vagy vele egyedül Én sem rajongok már érte!De majd személyesen a többit! :-)
Ezzel szemben a nyugati gépek ,ugy fejlödnek,hogy az csak na!
Régen else tudtam képzelni,hogy miaz mikor megvette nagyapám a T-25öst,semmi nyugati tán egy kettö!
Mindenkinek 82 552 550 jumz ltz55 mtz50 ennyi!
Most meg egész nap ,dolgoztam a szürkével,az utcán csak Jonit Same Valmet new hollandot lehet látni 2 db pótkocsival,ugy huza hogy nem is látszik hogy füstöl!
Néha feltünik egy 80 vagy 82 es ami 2 pótkocsival küszködik teli tengerivel!
Nagyon romamosan megy a nyugati gépek!
Ja a török gépek is jó,csak nem jut esembe a neve yotó,meg a többi!
MTZ elég baj hogy nem fejlesz tik ki a turbót meg akármit,azért nincs vevöje,nyugatiból többet eladnak mint MTZ böl okos a tudomány Szar a RUSZKI TECHNIKA
Persze ezt így látatlanba meg is mondom neked.Nem vagyok látnok ,de ezerszer mondtuk már neked te fafejű nem dumálni kell adagolóshoz vinni mindent Kálmán ott van a szádban ,Én innen elvittem neki a szart és ő is aranyat varázsolt belőle és ő a legolcsóbb a megyébe !Kell még ennél jobb tanács?
És ha még az akku is lemerül menet közben ,na az az igazi ! Meg amikor hol a légkondi szivattyúja hol a generátor tartója mikor mi törik le róla ! A mijeink már mind át van kókányolva ! A rádió bekötése meg felgyújtja az áramtalanítóját ,már egymás után két gépen cseréltük ! Az egyiken beégett egész a hiraulikáig ,nem is mertem egyedül újra húzni a vezetékeket !
Hát ezaz ! A 80-as 6-ban indúl rúg vág mint a fene 85 mázsa kukoricával a süppedős földön 7-8-ban füstölve de simán difizár nélkül végigment, a 920 a négykerék hajtásával ,és az erősebb turbós motorjával 6 -ban semmi, elkezdett nyekegni pont akkor amikor húznia kellett volna durván 1 tonnával volt több rajta és egyszerüen a mai napig nem értem mi az oka hogy csak hörögni bírt ! Tudom a gyorsított váltó az oka ,itt már kioktattak ebből !
Hát én is ugyanezt tapasztaltam, mert eddig én is a régiekkel dolgoztam csak és mostanában hajtom az újabbakat és elég negatív a tapasztalatom, azt hitem erősebbek és nem.
A tsz-ben a legfiatalabb MTZ 1989-es volt, attól csak öregebbekkel dolgoztunk. Én amikor először mentem egy 2003-as 820.2-vel, csodálkoztam, hogy hogy lehet egy MTZ ilyen erőtlen. Ott, ahol a régiek pótkocsival simán, erőlködés nélkül mentek fel 9.-ben, ez még lassú 9-ben is döglődött.
Hiába fütyül, hangja van de ereje nincsen! Nekem az öreg 82-es 140 mázsát felvisz a pályafelüljáróra nagy 9.-kel, egy ilyen új turbós meg a 20 mázsás tárcsával megfullad és vissza kel kapcsolni, akkor miről beszélünk. Egy ilyen új még turbóval sem tudja azt, mint a régi szívó! Szerintem a 82-esnél megállt a tudomány!
Nehogy,már egy régi 82es legyen az 94es többet ér mint egy 2002es 892 vagy 820,1 vagy 952?
Hát akkor nagy a hiba,akkor nem lenne minden gazdának 820 vagy 892,2 zsir uj és 952,3 itt járogatnak befelé ugy fütyül mint a pinty!
Megkérdeztem,töle,hogy miért adta el a 82es gépet,pedig olyan hangja volt a 95os piros 82esnek,ez volt a válasz gyenge volt a födekre!
Hát elég baj,hogy nem birnak jó gépet csinálni,legyen az 920 892 vagy 952!
ezeknek kereszbe hosszába el kéne huzni a sima kiskerekü 82est!
Ez a véleménem,ez olyan mint ha suzuki és a wolsvágen vagy
Sl merci BMW van külömbség
ferrári viper :-O
Most már kurvára elszurták az mtz gyárak azért vesznek nyugati gépet mert az jobb és biztonságosbb ha a ez a vélemény,pedig a ruszkik preciz emberek voltak valamikor
Nekem is ugyanez a tapasztalatom ! Jobban szeretem használni a 80ast mint a 920-ast Nagyon vigyázni kell a kipufogókkal nem mindegy milyen van rajtuk bazi nagyot lehet hibázni velük ,és sok múlik az adagolókon is ,a jó adagolós kincset ér !
Az egyenes hidas az gyorsítós ! Igazad van a régiek bitangabb gépek a kis piros nyolcvankettőmet nem adnám semmi féle új szerzetért amit az Orosz gyárt mostanában!
Én az öreg 82-est százszor többre becsülöm mint ezeket a 892-eseket, valahogy erősebbnek tűnnek az öregek, mintha több lenne az erőtartalékuk, nem akarnak úgy megfulladni mint ezek . Szerintetek?
Ma dolgoztam egy MTZ 892.2-essel, ami végre megy kb. 40 km/h (1800 fordulatnál), de azt tapasztaltam, hogy nagyon lassan gyorsul és olyan nyomatéktalannak tűnik, nagy 9.-kel mentem fel a felüljáróra a tárcsával és vissza kellet felezni, mert megfulladt volna.
Egyik ismerősömnek is van egy 892.2-ese, az viszont nem megy 27 km/h-nál gyorsabban.
Hozzáteszem mindkét gép gyári.
Szerintetek akkor a 892.2-esekből 2 fajtát gyártottak, gyorsítósat is? A felezőt fordította meg, vagy a váltót variálta meg a gyár esetleg a difit hogy van belőle lasabb és gyorsabb is van belőle?
Gjoni!! Most van egy másik variáció. Néztem egy ekét egy ismerősnél, kopottak rajta a vasak, de max kicserélem. Nem tudom, hogy milyen típusú, de a következőre emléxem a táblácskájéval kapcsolatban: KFS volt talán ráírva, és hogy 370, meg számsor. 3as eke, piros. Mond ez így neked valamit? Súlyra simán elbillentettem oldalra....az eke felépítése az háromszögű volt...
szóval a 70 000 ftos szerinted jó eke?? vagy a lajtára gondoltál? A lajta amúgy 3 fejes eke, a 70 000 ftos meg 4 fejes! De ránézésre kicsik a fejek....mi számít drága alkatrésznek?
Mert nekem van egy jó vogel ekém ennyi,Láttam Más kereskedö mennyiért ad egy ilyen ekét mint én 400eft akkor az enyém is megér a 200at ,nagyon jó forgat vogel
Azért nem kapkodom le bazzeg, mert nem akarom a gépet agyonszaggatni sem, meg nem akarok vele 2-3asba kullogni, ezért keresek egy aranyközéputat, ezért kérdem meg a gjonit minden szar ekéről!! Újat meg nem veszek meg 3 hektár földre hülyeség!!!
Félek ettől a nagy ekétől...hányadikban lehet ezzel értelmesen szántani? 150ért van, új vasakkal, jó állapotban...Csak az zavar, hogy ilyen nagy..és nem szeretném gyilkolni a gépet. Úgy tartózkodom tőle....80as mtz...ha lenne első hajtás, nem gondolkodnék rajta. de így.....jövő hétig van gondolkodási időm, hogy elhozom-e....gjoni te ezt megvennéd 80as mtz után?
Ez ugy van mindegy milyen az adagoló,csak a fötengely legyen felsulyozva,ez már át tud fordulni tehát 2200 fordul,de lennie kéne a lenditökeleren 80 tárcsa hogy gyorsabban pörögjön!
És akkor a kuplungon is kell a 80as tárcsa és már 550esböl 80as lett!
Remélem jól tudom,na meg a porlasztóknak is egy kicsit tübbet nyom,175bár az 550 meg anyit vagy csak 155 165 ha jól mondták! +- eltérés 10el !
Csak ne kör adagoló legyen rajta bármilyen jó Orosz ukrán UTN ami fel lehet huzni 2200ig !
Akkor lánc a vonóhorog és a vonólap közé az nem enged le ! A szemes csapját a vizszintes lakatnak ,aszt szoktam beledugni a vonólap fúratába ehhez egy nagy csavarral a láncszemet hozzá csavarozom ,felülre meg a vonófej fúratába a lakat kengyelével ,vagy seklivel a lánc másik végét kapcsolom !
Én a 2 fejes nagy lajtámat (40-es)a kisfülkés 50-esemmel húzom. 4-5-ben elhúzza. Talaj függő. Igaz hogy biztos nem örül neki mert a 13,6-os hátsó keréknek nem mindig van elég tapadása/fogása. Szóval sűrűn kell taposni a difizárat....
Jut eszembe.....Nem tud valaki véletlenül kis fülkés 50-esre hátsó hidraulika tehermentesítő megoldást/szerkezetet?
Kérdezz meg az agroinform fórum oldalon az mtz szerelés mindöröké belarusz,ott tudnak segiteni nekem is onnen adtak letölthetö mtz-82 könyvet csak eimal kell,és kinyomtatod!
Olyat nézz amit tudol huzni mint a KHÜNE vagy IH vagy lajta ekék!
Nem tudom,mennyin dolgozol,és milyen géped van,de én nem a gépnen foglalkoznák,mert késöbb megbánod!
Legalább 75-85cm legyen a gerenda magassága hasmagasság!
Egy fej 35-40cm vigyen!
És a fejosztás 85-95cm legyen,akkor nem fog betömödni!
Mint az IH KHÜNE CSÓLYOSI stb!
És ha nem birja az ekét,mert olyan a körülmény akkor lekapsz egy fejet és akkor is viszel 80cm!
Hármas ekével lehet vinni 90-120cm csak nem mindegy ,hogy 75cm vagy 95cm fejosztás!
30fejeknél 75cm fejosztás!
35cm 85-90cm
40cm 95-105cm fejosztás!
Gjoni tudja
Na meg az agroinformon eke topikba,most nem tudom kori01 meg egy faszi egy sárga mélylazitó azt tudd tanácsot adni ha megkérdezed,azért,még nem kell fizetni !
Jó,de vannak töle magasabb köldökü ekék,mint KHÜNE IH CSÓLYOSI HELTI,LAJTA REGENT KVENERLAND és még lehene sorolgatni,csak az a lényeg neked mennyi pénzed van,utánna nehogy megbánd,mert nem egy hektárra veszed és nem egy nap szántol vele!
Gjoni tudja ,hogy mi a jó géped után csak sok ló legyen benne
Mostanában nem volt nézve egyik se! 1200-1300 fordulaton talajmaróztam és kis szürke füstöket lökött néha! Meg másik mikor pótkocsizok 80q léalma kipörög 9-be és akkor is lök szürke füstöket mintha köpné!
Nekem is az kéne már 4 éve nem volt hozzá nyulva,de az elözö gazda se hiszem ,hogy ezzel foglalkozott,azér adta el!
Birja az ekét és a tárcsát,csak melegen 70-80fokon mindha lusta lenne vagy elhagy az erö!
arra gondolok,hogy vagy az elötöltés van elálitva vagy a szelephézag,van kikopva,vagy valami rossz az adagolóba esetleg a porlasztó beégtek esetleg,ujat kiván
Gjoni tudja a nevét csak nem jut eszembe valami Lengyel de le van irva W kezdödik porlasztócsucs,ebbe 82esbe 5lyukas kell?
Hali! Az 552-es észre sem vette a 1,5m marót sem. Terep 1 vagy országúti 2-be 1400-1500-al maróztunk gyomtól függ. Hétvégén a 820-assal lesz próbálva,majd lesz videó is.
Neked az 552-s hogy vitte az oldalazó talajmarót? Nekem 5 tagos van 1m munkaszélesség kicsit pipál vele a gép országuti 2 sebesség 1200 fordulat! Fogyasztás is majdnem duplája mint a 3 tagos volt!
Kb mindent leírtál ami fontos... Hiába ismerőstől vettük hidraulika kormány levegőbe én is belefutottam :D És igen ha magának csinálja az ember akkor igényesen csinálja meg... bár akkor sem alszik a kisördög nekem a most kilökte a hidraulika az O gyűrűt a nyomó ágon... tettünk bele más fajta tömítést ha azt kinyomja akkor megérdemli :D Sokszor az apróságok miatt bont az ember és akkor veszi észre h ez csere érett ezért is mondtam h a vétel után fog kibukni ami baja lehet hisz öreg meg sokat ment lehet patyolat volt az előző gazdánál csak épp az alkatrész ami elromlik mondjuk 15 éve teszi a dolgát...
Én a saját hibáimból tanulva, a következőket nézném meg...levenném a hűtősapkát, ha kipufogó gázt nyom bele, akkor hüvelyrepedéses, vagy hengerfejes. Megnézném az olajnyomást melegen, 3 legyen, vagy felette. Gumik állapota, (amit én vettem azon szerencsére új volt) de egy hátsó gumi 100 000 ft. Az olajfolyások ha javítható helyen vannak, nem is annyira érdekes. Pl. réz alátét, gumigyűrű, ezek filléres dolgok. Motor hangja nagyon fontos. Nem kopog-e benne valami. TLT-t terhelés alatt kell megnézni!!! Kormány eléggé fontos, mert kurva drága a felújítás, de én most átalakítom orbitosra az biztos. Váltó nem zörög-e, könnyen veszi-e a sebességeket, minden fokozatot meg kell próbálni, felezőt is. Ha veszel gépet, akkor úgy vegyed, hogy még fél milla legyen mellette, mert bármilyet veszel, úgyis kell rá költeni, és ha magadnak lesz megcsinálva, akkor azt igényesen érdemes. Kerüld a gányolós szerelőket! Nekem egy ilyen volt többet nem lesz. Két 20on éves fiatal srácot szoktam hívni, mert azok még látnak meg hallanak! A 60-70 éves tszcsés szerelők már vak is meg süket is az összes, meg szarból akarnak várat építeni. Ha kikell cserélni egy alaktrészt, és van mellette egy mésik ami félig kopott, azt is scerlni kell, mert legközelebb meg azért kell szétszedni, és az drágább lesz mintha akkor kicseréled. A termosztátot érdemes megnézni vagy valahogy megbizonyosdni róla, hogy bent van-e. Mert ha melegszik a motor, kiszedi a paraszt. Az első meghajtáshoz nemtok hozzászólni mert nekem nincs. A hidraulikát is terhelés alatt kell megnézni, bár ezek a szivattyúk újonnan sem olyan drágák. Vagyis úgy értem, ha megevszel egy mtz-t és mondjuk rákell költeni egy 100ast, azon nem szabad fenn akadni. Egy motorfelújítás, ha a főtengely rendben van, az anyagköltség kb. 50 000 ft.
"kerestek egy uj fórumot..... ahol nem vagyok rajta,mert nem áll senkisem!"
És ez biztos az ő hibájuk.......
Te idejöttél, kérdezgettél, érdeklődtél, segítettünk, adtad a hülyét, azután is segítettünk. Majd te kezdted el oktatni többieket arról, amihez előtte még fogalmad sem volt. Jöttél a hülye politikai(?) baromságaiddal, stb. Egy este 86-szor írod le ugyanazt, aminek semmi köze az MTZ topikhoz. És még majdnem csodálkozunk, hogy elmegy innen szinte mindenki..
Oldalazó talajmaróval hogy vagy megelégedve? Van neked hozzá két tagod is? Eléggé csapja kifelé hátul a földet? Milyen sortávolságú sorokat csinálsz vele és hány késessel?
Üdv! Bele bújni egyik gépbe sem lehet sajnos ha valami kibukik az nálad fog előjönni... Nem lebeszélni akarlak... Mikor mi vettük a kis fülkés 80-ast hiába ismerőstől vettük jöttek elő szépen sorba az apróbb problémák... Azóta komplett hidraulika rendszer csere, levegőrendszer felújítás kormány felújítás, hidraulika csövek rendbetétele, következik majd a fék meg a hajtás átvizsgálása idővel... egyedül a motorjára nincs panaszom :) Szerintem ezeknél a gépeknél nem lehet leírni h mi az amit érdemes megnézni mindent meg kell nézni... Indítsd be hallgasd meg alapjáraton közepes gázon és padló gázon csörgés csattogás kopogás ha a kopogás a motorból jön nem túl jó jel... igazából sehonnan nem kellene furcsa hangnak jönnie... Az olajnyomás melegen mérvadó hidegen szinte mind 3 felett van... Kardánt próbáld ki 540/1000-es megvan-e én használom mind a 2 fokozatot kormány holtjáték mi mennyire lóg kuplung holtjáték sebességet hogy veszi minden sebességet próbálj végig
Köszi,nem akarom a gépet megeröltetni a kettes lazitóval,ekég nekem egy is akkor már kell rá egy elmunkáló ha van értelme meggondolom sokat nem akarok költeni mert másra is kell a pénz hat hektára,meg nem akarok kölcsönkérni sem
Elhiszem! :-) Még az előző hozzászólásomat szeretném ki egészíteni annyival hogy haverom mostanság órabérbe jár maszekolgatni!7000 Ft/óra!Mondjuk ha azt vesszük lehet van benne valami igazság mert ha 3 szöges a föld akkor is szívás,meg az ember honnan tudja azt pontosan hogy hány hektár az a terület ahová elhívnak dolgozni! Az ilyen 1,2-1,3 hektár jó 1 hektárnak is...stb! :-)
Sziasztok érdeklődnék venni szeretnék egy 82-es kis fülkést melyik szerkezeti részeit érdemes tüzetesen megnézni? Illetve próba közben milyen dolgokra érdemes figyelni?
Tisztában vagyok vele hogy nem új gépek meg sok baj az első hajtásnál szokott lenni illetve a hidraulika rendszer olaj folyásai szoktak lenni.
Nekem a melóhelyen 3 késes Omikron lazító van,igaz az új árát nem tudom,de azt igen hogy a 820-as Mtz elvisz 35-40 cm mélyen!A kések után van egy tüskéshenger,ami egyben elmunkáló,meg mélységhatároló is!
Felénk is Ha-ra járnak szántani!Több gazda is földtől függően 20-35 ezer Ft/hektáros áron jár dolgozni!van egy nagyobb gazdaság ők egy időben cm re szántottak! 1000 Ft/cm/ha!Tehát ha Te azt mondtad nekik hogy van egy hektár földed,azt 25 cm mélyen szántsák ki akkor 25 ezer Ft,ha azt akarod hogy 40 cm mélyen akkor 40 ezer Ft,így érthető!
Ki tudna segiteni Mélylazitó vagy altalajlazitó ügyben?
Milyet érdemes venni ami nem tul drága vagy csináltassam meg u vasból de milyen legyen 100as vagy 160as,és a kést vágassal ki 20ból vagy 30asból? Egy késes elég a szüke gép után és van nyomaték tartalék a 50-60cm mélyen!
De egy üzemóra az 100perc mindegy hogy 1800 vagy 2200 pörög,igy mondták a traktoros emberek aki a tészbe dolgoztak,mert egy óra és még nem fordul át az óra
Nekem aszt szokták mondani hát ilyet még nem láttunk ,meg ez a kert még igy nem volt felszántva ! Itt is a pici trakik két fejjel szántanak ,ill karcolják a földet ! Ha meg én húzom az ekét meg csak mindenki néz hogy eszt igy is lehet !!
Nálam egy kert 128m hosszu és 24m széles ez 3072m2
másik kert 100x22m =2200m2 többi fasor,meg köszméte van benne! 5272m2 ebben már lehet fordulni,de ebben is ugy csináltam hogy mind a kettöt szétfele szántottam,elöször a kisebbiket utánna a másikat,mert ha egybe fognám fel sokat kell elöre hátra tologatni 28m hosszabb egyik mint a másik
Ezt én értem a számításod! De már többször mértem mikor 2000-2200 fordulaton dolgozok akkor mikor megy 1/üzemórát akkor 6L fogyasztás!
De ha 1500-1800 közötti fordulaton dolgozok akkor 7-8L körül jön ki a fogyasztás mikor megy 1/üzemórát az óra!
Múltkor is kimentem tárcsázni vetés előtt 2x tárcsáztam a földeket 1.25/ha ugye 2x tárcsáztam akkor 2.5/ha a terület kimentem pont váltott az üzemóra jó mondom! És számoltam mikor megcsináltam 3/üzemóra ment bele mondom jó 18L fogyasztás mikor hazajöttem másnap nézetem 25L fogyasztás volt!
Sajnos nem ! 1x1 métert 8 forintért ! De van ám minimál áram is 4000ft ez alatt nem is megyek sehová ! Én már sokat buktam hogy tudjam mit kell kérni ! Ez egy olyan műfaj amit inkább kedvtelésből csinál az ember, mert hogy keresni nem lehet vele az már biztos ,és a gépet eszi ám ,most is kuplung javítása van folyamatban a sáros földek miatt !
Hol laksz te? 8Ft/m2 szántás A te lakhelyed egy aranybánya :) Egy hektár 10ezer m2 azaz 80ezerFt/ha Egyen meg 40liter gázolajat akkor is 65ezer tiszta lóvé.... Nem kevered a m2 az négyszögöllel?
Itt mifelénk 8Ft/ négyszögöl ha van egy hektár vagy nagyobb a terület. Ha egy hektártól kisebb akkor 10-12Ft/nöl.
Itt ám nem lehet szar munkát végezni, és 30cm mélyen, kis fogással, egy fejjel , és úgy kell kinézzen a kert mint ha ásva lenne ! Másként nem hívnak ,nincs lóvé ! És egy kert csak olyan 50x30,esetleg 40 méter ,a max meg negyed hektár ,és csak egy irányba szántva !
A kertekben még majdnem kevés is ,sok az üresjárat ,és a forgolódás ,tologatás ,vagy épp kerülgetés ! Az órabér talán eléri az 1000ft is ,ha nem kell venni valami alkatrészt ! Akkor nem marad semmi ,vagy minuszba futok !
Ugy jön ki a szártépözés hogy 4,5ft vagy 5ft/ négyszögöl
4,5x2777=12500ft/hektár
5x2777=14000ft!
ha m2 számolod 1,25ft/m2 vagy 1,4ft/m2!
De van ugy hogy most többet kérnek a esö miatt
Hallottam,hogy 20at is elkértem egy hektár után,ha nem tetszik akkor vág le baltával!
Kopik a gép a gázolaj fogyik kopik a szártépö kés stb,olaj kell !
Ha lerobbansz akkor haza kell huzni ha eltörik a kés akkor megint kést kell venni 3-5e ft,és nem tudsz dolgozni benne van minden a pakliban!
És ha olyan a csutka hogy 3m és 20cm van,na meg tiszta gazos akkor már megint sok gázolaj kell hogy levágj,de te tudod én igy dolgozom,senki se hiv,mert ugy kéne baráti áron amit elfogyaszt a gép!
Mikor mentem,egy magyarnak,másnap azt monta a másik kocsmába,hogy ez a gép ennyit fogyasztott és mennyit kerestem,pedig ,én becsületesen levágtam egy hektár azaz 10000m2 mentem a géppel!
Olyan volt hogy 2-3m csutka meg ugyan olyan a gaz,attól féltem,hogy elakadok,mert nem ismerem a földet,beis huztam az elejét,nehogy meglepetés érjen!
ugyhogy igy gondolkozz,neked megy a gázolaj munkaidöd és kopik a szártépö és a gép!
Most, hogy le van cserélve mind a 6 ekevas újra 40+ mélységig le ment a tavalyi állítással. Én átlag 33-35 között húzom, ha trikitálénak kell végképp szántani az szokott 26 cm körül lenni.
Mit gondoltok erröl a lazitórról 100x100 vastag falu 65000ft?
ladó altalaj lazítok!
100x100 zártszelvény vastag falu 65000ft és megcsinálja u vasból is max 10000ft + többért kések 20 lemezböl van kivágva,milyen érdeles venni 82es után egyest vagy kettest?
Ha valami kinézett alul, akkor esélyes, hogy követni fogja más is. Azt neked kell eldöntened, hogy mégy-e vele tovább, megkockáztatva egy esetleges nagyobb kárt is okozó hibát, vagy kijavítod a kisebbet. De nem biztos, hogy nálad is az a hiba, amit az előző hsz-ban írtam.
Ahol jó a kombájn ott nem is kell ,de egyébként itt se kéne ,csak hogy ne szedegessenek az emberek azért csináljuk ,és persze nem árt egy jó eke se ,na az itt nincs ! Ha meglátnád miket szántanak ,esküszöm halálra röhögnéd magad !
Ez álló kukorica szár kézzel törött csövesen! Kombájn után is leszártépőztem mert elég magas kukorica tarlót hagyott 30-50cm!
Eddig a kézzel törött kukorica szárat olyan 13-15L/ha terep3 vagy felezve jött ki a fogyasztás! Most meg levágtam 0.5ha-t 8-9L fogyasztás! Lassan ott vagy hogy 20L/ha akkor menyiért kell szártépőzni 1/ha-t?
Kombájn után felesleges zúzni, a reggeli harmat és ha van egy kis eső akkor után nagyon szépen le lehet szántani. Én is ott hagytam a kukorica földet, 140mm eső után iszonyat száraz még mindig...
Én már javítottam váltót ilyen deklitörés miatt. Annál a nyelestengelyen lévő fékezőtárcsa tört el, és az ment ki az alján, deklistől. 10-es csavar meg jöhet pár helyről, mert a csapágyházakat azok fogják.
Én 2m függőleges tengelyű szártépő! Tegnap vágtam 0.5ha álló kukorica górét 8-9Liter körül jött ki a fogyasztás Mtz 552 terep 3-ba 1500-1800fordulat! Kicsit sokallom?
nem foglalkozok senkivel,meg irosgatni,mert ha nincs külömbség itt is kapok 30eft Cseh öninditót vagy akármilyen fajtáju!
Ha olcsóbban adja,még ott van hogy egy két ezerforint a postaköltség!
Mindenhol lehet venni Habiban Keletagró és sok sok a helyen ahol az ember bemegy és adják,2,8kw sokat nem akarok érte adni csak megérdemel ,mert a szakinak már 20at adtam mindig cserélt vagy felsszel a fogakat csiszolta,még most megcsináltatom,de ha elromlik akkor lesz uj inditómotor,és az nem egy évig fog menni,meg ez a baja meg az !
Van külömbség,mert 4 sor 3m és a gyürüs henger az meg 5-6m!
Ez nyolcvankettes huzza?
Nálunk olyan 3m huzz esetleg 4m de azt már össze kell hajtani!
nem midegy,nekem csak 2 soros van de a fogyasztás jó,de az adagoló nem vot javitva se a porlasztó beszabályozva se az elötöltés se a szelephézag,pedig,már mondták,hogy meg kéne nézetni,mert nemmindenki olyan mint egy szaki,oda csavarja hogy ,mikor megelszik az olaj motor akkor nem bir mennni!
A gardánt kiszereled és belátsz a váltóba ,az olajat engedd le ha még maradt benne egyáltalán. Valószínűleg a gardán bolygóművéből esett ki a csavar ,de ott be látsz és megláthatod honnan pottyant ki . ha nem nagy a lyuk folyékony fémmel be ragaszthatod ,de csak akkor ha nem érint valami tartót belülről ,másként hegesztés vagy csere !
A gyűrűs hengerrel csak akkor keresel ha 40 hektárt lenyomsz, de addigra kieszi a tankot, és 8. gyorsított padlógázon ! olyan 5-6 m körüli hengerünk van ,de nem mértem még sose !
Olyan honlapja nincs de emailt tudsz küldeni neki és másnap visszahív telefonon és megmondja hogy mibe kerül +posta ,de először nézd meg hogy egyeznek-e ? És áttételest keress ,de nálunk is nézz körül a neten hogy hol mennyiért kinálják !
Tanácsot kérnék tőletek. 82-es mtz vel meg akartam fordúlni és tolatáskor hallottam egy recssenést, majd amikor a gép hátrább ment látom, hogy az olaj elfolyt. A váltó alján a kis dekni kitört, levettem a deknit és egy kb. 8-as vagy 10-es hatlap fejű csavar esett ki.
Volt már nektek hasonló eset?
Honnan kerülhetett oda?
Korábban trágya szóráskor hallottam hasonló zajt a váltóból, akkor a kardán leesett és a trágyát nagyon hátra tolta mire észre vettem, majd újraindításkor elfelejtettem visszábbjáratni és amikor ráindítottam a kardánt akkor hallottam először hasonló hangot.
Miért nem ugy csinálod,hogy telei öntöd a mtz tankját az 130liter!
Kimész szárvágózni levágsz 1 hektár földet,ha nincs akkor 2-3 hektár!
Hazamész megméred!
Másnap teletöltöd és meggyürüzöl egy hektár vagy kettöt hármat és hazamész és megméred ennyi!
Csak az a lényeg egyforma legyen a terület!
Régen egy gazda mérte ,hogy mennyi a szárvágázással vetéssel szántással,vagy egyébb munkánál.és felirta hektárba számolva és tudta mi mennyit fogyasz,és ment bérmunkába!
Két föld se egyforma szárvágó föld felett vág,mig a györö a földet tömöriti!
Van külömbség,és a gázolaj se tudod mennyi volt benne!
egyforma föld egyforma üzemanyag este meg visszaméred,megvan mennyi a fogyasztás
Attól függ hogy mennyit viszel RZböl kétsorost vagy négysorost?
Vagy gyürüböl mennyit,és nemmyit csinálsz meg?
Mélylazitóból bekajál egy hektárnál 82es egykésessel 50-70liter
Szántásban meg 20-35liter közt
és csak egy hektár!
Nálam két soros van de én nem mérem de 6 hektár vágok és mindig 20 liter öntök bele és levágok mikor mennyit 1-3 hektár csak mind messze van 5-8km egymástól más más helyen napi 6-8 órát munka
Hát az RZ-hez két naponta szoktam tankolni olyan 70 liter körül és eszt 18 óra alatt eszi ! De a gyűrűshengerezés na az a 9 órás meló alatt kirántja a tankot olyan 100 liter körül kajál !
Meg kell nézni valahol hogy mi a különbség a zetor és az MTZ önindító között és venni egyet az agrobírónál ,annál olcsóbban nem hiszem hogy lehet venni nálunk !
Hidd el,hogy a gardánossal hajtott gépek többet fogyasztanak mint a szántás vagy tárcsázás!
Nekem volt régen egy könyvem,csak nem találtam meg,traktoros és abba benne volt,nyugati és mtzre hogy 80% a gardánosra pl talajmaró szártépö eke 60% tárcsa 40% most már a mélylazitózás is vagy 70-90%
Emlékszem,még mtz-80as spcben 8as vetögép mükakis elvitt de ez már az emelö képeséggét meghaladta,és szaki segitségével lehettet segiteni valamilyen Mg könyv kb 1992-1995körül volt tszben néha dolgoztak,mtz és nyugati gép nem sok volt tán Joni vagy New holland ,mint most,hogy van több ezer fajta nyugati gép ,valahol mtz-50 dolgoztak meg Rába -dutra és crisztál a tszben ami még müködött
Minden munkagéphez ennyi a tlt felvéztel vagy gardán teljesitménye!
Tölcséres sószóró 10-15le
vegyszerezö 20-25le
fükasza 30-35le
Spc vetögép 40-45le
Talajmarók 50-60le közt attól függ 540 vagy 1000tlt
Szárvágó 60-65le közt
Bálázó 60-80le 540 vagy 1000 és attól kocka vagy kör bálázó!
De nálam is volt ,hogy 10le gardánt elcsavarta és eltörte mint a pinty a spc vetögép,mert nem volt 3-5mm hanem csak 1-2mm gardán csönek a fala!
Igaz ti hülyének néztek,de a részeg és a hülye mond néha igazat!
Szártépö meg azért nem vágja össze a csutkát mert csak egy álló kés van a 2 soros szárvágón,sok a csutka pl 20cm tötávolság és 2-3m magas!
Ha lenne még egy kés akkor jobban össze vágná sokan mondták más fórumban és olvastam már blogon csak nem tudom hol agrolux on!
De Rz-1,5 vagy 3m az jó vág,tán a 3m jobban vág,mert ott 10 kés van és a két közepsö sort is össze vágja mert a kések ugy vannak kialakitva hogy össze szecskázza,nem uhy mint 1,5es ahol nem tudja odavágni jobb oldalt ezért kell jobb oldalra egy álló kést és nincs gond
Azért azt te sem hiszed el, hogy a 80-as 13-15 lóerőt ad le TLT-be??? A 920- meg 40 lóerőt és mind a két gépnél egyforma a hajtásrendszer. Lehet Szemi zagyvaságaiból szedted ezt az adatot.....
Kb 70 lóerő körül ad le mind a két gép TLT teljesítménybe.
Van két régi rz-3 ,van egy zöld azon más szöghajtások vannak és van egy piros az valami olasz ,be épitett szabadonfutós ez mind rz de hogy a számuk hanyas ne kérdezd már nem látni rajtuk az rz-3t is a hajtás házon olvastam amikor az őszön cseréltük a késeket ,de azóta már megint kést cseréltek pénteken láttam a kukába a kopott késeket ! Össze hajlanak ám a két vég megközeliti a 3-4 cm úgy összehajlik ,főleg most a nagy 100 lovas jonderre húzta a sár miatt az öntözött táblán ,mi nem bírtunk menni csak a 4kerekesek tudtak elmenni azok is csak foltokban !