Annyira ritkán nézek be ebbe a topikba, mert az autónk csak szalad, suhan, falja a kilométereket itthon és külföldön egyaránt. Leszámítva hogy megviccelt egy szimering, amin keresztül egy 350 km alatt a motorolaj nagy része elfolyt és ennek cseréjekor kiderült hogy a kuplungom is végét járja, semmi érdekes nem történt Citroenjeinkkel.
Amiben tanácsot kérnék: hátsó futómű.
Cserélni illik most már, mert nagyon húzza a fenekét. Pár szervizbe telefonáltam. 55-140 ezer Ft közötti ajánlatokat kaptam. Mindenki elmondja, ők csak gyári technológia blabla bla és garancia stb.
Volt aki pici pénzt mondott, de ki/be szerelést majd 30ezer ftra taksálta (egy 16éves gyereknek sem kihívás az a pár csavart kitekerni), illetve menet közben tudja megmondani az árat. Volt aki konkrétan adott ajánlatot.
Ki hol csináltatta? Kinek melyik szervizzel mi a tapasztalata?
Itt a fórumban visszaolvasva talán az jött le, menjek Veresegyházra.
De persze van itt nagyobb gond is: a műszerfalon állandóan ég a 2 db légzsák izzója már vagy jó féléve,baloldali aluról jövő kisebb kopogás s a szerlő persze nem talál semmit....
A tünet a jobb oldalon jelentkezett, ott kopogott, ahogy én hallottam, de a baloldali toronycsapágy volt a ludas.
A problémát azért zártam ki, mert ősszel volt cserélve és nem is a legolcsóbbat kapta, hanem monroet ami szerintem név. De úgy látszik a név nem kötelez!
Benzines 1,6Xsara II - a jobb sárvédő alatt van egy kb. 1 literes műanyag tartály a benzin vezetéken. Az micsoda? Ki kell néha cserélni vagy pucolni? Van köze a motor teljesítményéhez vagy bármihez? Ha valaki tudja, írja le pár sorban! Köszönöm!
Köszönöm a gyors választ! Mint emlitettem,többek közt ezt a videót is vagy 3-szor végignéztem,meg olvastm hozzá s az a helyzet hogy a videón látszik ez a keskeny doboz aminek végül is leveszik az elejét s kihúzza a szűrőt.Nálam NINCS meg ez a keskeny doboz ,semmi nincs csak a motor.Azt hiszem holnap lefotózom szemből úgy ahogy a videó felvételen is látszik s akkor kiderül hogy sajna nekem nincs mit kiszerelnem.Azt elfelejtettem hogy xsara 2-ről van szó!De mégegyszer köszönöm a segítséget.....próbákozom........
Nekem a kombiban a kesztyűtartó alatti burkolat levételével lehet elővarázsolni. A kesztyűtartó alatt két tipli kivételével lehajtható a szövet burkolat és ott található egy nagy műanyag ház, ott egy hosszúkás formát kell keresni azt a hosszanti irányban meg kell húzni előre vagy hátra arra nem emlékszem pontosan és ha kipattant akkor kiszedhető.
Az 1-es képen a fertőtlenítőt a pollenszűrő helyére fújják.
Segítséget szeretnék kérni .van egy Citroen Xsara 1.4 coupé 2000 11 -ik havi.Szeretnék pollenszűrőt cserélni de egyszerűen nem találom a megadott helyen!!Már végig néztem az összes ezzel kapcsolatos videót,hozzászólást de nem találom...A kesztyűtartó alatti védőburkolatot már többször levettem,se szemből sem pedig alúról nem látom hogy hol lehet a helye.Már a kesztyűtartót is kiszereltem de nincs a légzyákot mondjuk még nem kaptam ki de azt nem is szeretném.Előre is köszönöm a segítséget...
Értem, akkor viszont az feledhető, mert az meg se moccan.
Amit viszont észrevettem a motortartó alsó bak eléggé el van fáradva, azt rángattam nekem akkor nem adott ki semmi hangot, szerintetek ettől kopoghat, és mondom az furcsa, hogy a jobboldalon kopog a leginkább.
Sziasztok! Aki hasonlóan amatőrként szerel, hagy osszam meg mai tapasztalatomat:
Ablakmosó tél óta nem működik nem ad még hangot sem. Itthon szabin volt időm, ezért nekiálltam, kiszereltem (nem egyszerűen ) a szivattyút, elvittem bevizsgálásra. Persze tökéletesen működik. Mondja a mester, hogy szereljem vissza, és át kell nézni a biztosítékokat.
Nem kevés idő alatt visszaszereltem, ekkor már a multiméter is előkerült, és a csatlakozóban nem volt feszültség. Nem tudom hogy amúgy kellett-e volna lenni de most nem volt bekapcsolt állapotban sem. Így biztosítékok ellenőrzése következett.
Két helyen van ablakmosó biztosíték a motortérben a 14-est kellett megnézni, persze rossz volt. 10! Ft a cserebiztosíték, de gavallér voltam, vettem egy készletet 200 Ft-ért, és láss csodát működik. Tapasztalat, elektromos eszköz hibájánál ezzel kezdjétek, mert én is pár órát, meg némi koszosságot megspóroltam volna magamnak!
Ugyanúgy álltunk hozzá a kérdéshez mindketten: első lépésként én is gyári szoftveres bevizsgálással kezdtem.
Így hát természetes, hogy tiszteletben tartom a módszeredet. :)
Az előfordulhat, hogy a helyi márkaszerviz villamossági szerelője nem állt a helyzet magaslatán, ám ott álltam az autó mellett végig, és tényleg csak annyi hibaüzenetet írt ki, hogy kontakthiba. Viszont egy okból nagyon is hasznos volt, hogy megtörtént a gyári szoftveres vizsgálat: az első tulaj törte az autót egy éves korában, és az akkor beépített (egyébként helyes cikkszámú) légzsákvezérlőt rosszul, csak két légzsákhoz tanították be.
Utána még bepróbálkoztam azzal, hogy elvittem a városom legismertebb autóvillamossági műhelyébe, ahol még csak a vizsgálatig sem jutottunk el, ugyanis a tulaj kioktatott, hogy olyan 306-os márpedig nem létezik, ahol 4 légzsákhoz egy közös légzsákvezérlő, plusz oldalanként ütközésérzékelők vannak az oldallégzsákokhoz. Mikor közöltem, hogy de, hiszen ez pontosan ilyen, akkor jött a szokott szöveggel, hogy az okoskodó tulajokból elege van. Nyilván nem hagytam ott az autómat.
Ilyen előzményeket követően talán te is megérted, hogy végső megoldásként nekiálltam magam a javításnak.
Legvégül még egy új légzsákvezérlőt is vettem, amelyet szintén márkaszervizben (de egy másikban) tanítottak fel, immár négy légzsákhoz.
Szeretem a csiklót :), jah és ezek még jók is. Azt kizárnám, mert terheletlen állapotban rángattuk a sógorommal minden irányban de meg se moccant, felemelve pedig a kereket de semmi.
Segítséget kérnék, mert sehogyan sem tudunk rájönni egy kopogó hang okának.
Van egy 1,4-es kombi 99-es xsaram, már többször voltam szervizben, ahol végül már azt a tanácsot kaptam, hogy hangosítsam fel a rádiót.
Hibajelenség: igazából két különböző dolog is lehet, az egyik: menet közben a bal kerékkel ha úthibákra hajtok kopogó hang hallatszik, a bal kerékkel ez nem minden esetben történik meg de esetenként előfordul.
A másik jelenség, amikor y-ban fordulok néha hallható egy nagyobb koppanás, amikor a kormányt kezdem tekerni jobbfelé.
Ami ki van alatta frissen cserélve:
stabilizátor rudak és szilentek, talpasok és perselyek a lengőkarokban, trapéz gömbfej, a kormányösszekötő gömbfejei nem lettek cserélve, mert a szerelő szerint szinte újak.
Ha valaki tapasztalt valami hasonlót és leírná mi vezetett a megoldáshoz azt szívesen fogadnám!
Azt ugye olvastad a mondatomban, hogy valószínűleg ?
A diag sem mindenható, és nem árt a szakértelem is hozzá. :-)
Mondjuk amivel eddig én találkoztam, ott minden esetben tudtam diagolni és irányt is mutatott.
Még mindig azt mondom, hogy előbb diagolni és utána hibát keresni egyszerűbb, mint átnézni az egész autót. Persze lehet próbálkozni a tipikus kontaktos helyekkel, és fél napot eltölteni benne hibákat keresve. (amit lehet, hogy diaggal sem úszik meg az ember, legfeljebb tudja, hogy merrefelé kezdje a keresést és esetleg nem utolsónak nyúl rá a tutira.)
Természetesen mindenkinek megvan a maga véleménye a saját tapasztalatai alapján, részemről ez rendben is van, mindenki úgy javít, ahogy neki tetszik. Remélem az én módszeremet te is tiszteletben tartod. :-)
Na tegnap sikerült megcsinálni én kormányoszlop alatti vezetékeket masziroztam meg meg kontaktoztam és most jó. Koszonom a segítséget előre is. Megszűnt a hiba amire már több mint fél éve angyalok.
kell hozzá egy akna,jól a szélére állni majd valaki produkáltatja a hangot vele,mondjuk ha lehet álló motornál és közben alulról figyelni a "gólyalábat" hátha kilehet szúrni valamit ami rendellenes.
A képen úgy tünt mintha nagyobb lenne. Nekem is a B van a kocsiban. Egyébként én elképzelhetőnek tartom hogy a bsi-ben átlehet állítani a kijelzőt,hogy mutason neked is ilyeneket( ha a kábelek jelen vannak).
Nem gyári csatikat építettem be, hanem amilyen autóvillamossági csatlakozópárhoz hozzájutottam, (amelyhez aranyozott érintkezőim is vannak).
Stabilabb csati, mint a gyári megoldás, csak sajnos ezen nincs a rövidrezáró híd, így gondosan ügyelni kell minden efféle megoldásnál arra, hogy ráadott gyújtásnál nem illik széthúzni...
Ami két csatlakozópárt említettem, azok nem a kormányoszlopnál lévő csatlakozók, hanem egészen lent, a műszerfali- és a karosszériaköteg csatlakozásánál lévő ki kétkamrás csatlakozópárok.
1-es Xsarán ott nem találtam ilyen csatikat, a 2-es Xsarát viszont nem ismerem, ott elvileg lehet. Öcsém 1-es Xsaráján a kontakthiba egyébként a légzsákvezérlő közvetlen közelében lévő egyik kis csatlakozópárnál volt. Ott széthúztam, szorítottam a hüvely-érintkezőkön, és már évek óta hibamentes ismét.
Nekem a 306-nál egyáltalán nem mutatta meg a diag, pedig márkaszervizbe vittem, gyári cuccal nézték...
Annyit gyanítottak, hogy kontakthiba. Sokra mentem vele...
Kínomban magam álltam neki, hogy megjavítsam.
Azzal kezdtem, hogy áramtalanítottam, a légzsákvezérlőt is leválasztottam, és a csatijában lévő rövidrezáró lemezek ideiglenes kiiktatásával egyesével végignéztem az összes légzsákhoz (nálam 4 van), és az övfeszítőkhöz menő vezetékeket, hátha ki tudom szűrni, hol is van nagyobb ellenállás, mint 20 Ohm.
Sajnos nem jártam sikerrel, ugyanis minden jónak tűnt.
Utána kicseréltem az ülések alatti csatlakozókat, holott előtte már szorítottam a hüvely-érintkezőkön. Hiába, maradt a hibajel.
Aztán nekiálltam átnézni a kábelkötegek hozzáférhető részeit, hogy hátha olyan csatlakozót találok, amelyet addig nem.
És lám: a vezetőnél, a lábtérben még két kis légzsák-csatira leltem. Szerencsétlen módon simán eléri a sofőr lábfeje. Ott volt a hiba...
Xsaránál más a légzsák-vezetékezés, de szerintem ott is a csatikat kell górcső alá venni.
Az ülés alatti mókolásokat átforrasztanám, a vezérlőnél lévő csatik érintkezőin szorítanék első lépésekként.
Megnéztem az utas oldali légzsák csatit,rendesen be van kötve lufik benne vannak mind a 2 oldalt. vagyis helyén vannak!
a légzsák indító a sebességváltó latt van azt is már kioperáltam megnéztem sértetlen nincsennek külsérelmi nyomok,három csatlakozó van a középkonzól alatt ami a légzsák vezérlőbe megy 1db Zöld csati,és 2db fehér és ilyen érdekes szétszedési módszere van de még nem jöttem rá hogy kell széthúzni mert műanyag katyvasz nem akarom eltörni. a kábelek sértetlenek,tehát nem tudom hol a hiba.
kontaktoztam már,aztán az üléseseket is előtte kiszedtem,a légzsák övfeszítő patronokat ellenőriztem a helyükön vannak azok is nincsennek kilövetve, a kábelein meg nincsennek az ülés alatt csatlakozók,csak össze vannak drótózva összegányolta az előző tulaj.
Bárkinek szakmai véleménye akár neked is szívesen meghallgatom mert már 1 éve próbálok rájönni,de szerintem még egy villamoságis se jönne rá lehet nem tudom. 40.50.000-ért csinálja meg .. szánalom.
Szia! pontosan nem tudom. a kijelzőre az van írva hogy Multifunction B. a 2001-2002-esek től kezzdték belerakni gondolom ezeket . Az enyémbe még csak a digitális óra támogatás van és az is van most benne jelenleg!
ez elvileg mutatja a fogyasztást,hány km-ert mentél mennyit mehetsz meg ilyenek,nem volt lehetőségem kipróbálni. De megvan a készülék.
Xsara1-nél az euro2-es benzinmotoroknál a gázpedál bowden segítségével mozgatja a pillszelepet direkt összeköttetéssel. Míg euro3-nál - mint a tu5jp4 is - ez közvetett. Pedál bowdennel mozgat egy potmétert a motortérben és ez által szabályozza az elektronika a motoros pillszelepet.
Toji76: ezt a gázpedálerzékelőt még nem szedtem szét.
Mindenképpen ellenőrizzétek a torony szilent csavarjait,főleg ha cseréltétek a toronyszilentet(egyébként javasolt mert én az enyémen mindkét oldalon a kiszerlt feltehetően eredeti még nem cserélt toronyszilenteken azt tapasztaltam hogy a gátlo szár és a toronycsapágy kialakítása nem volt centrikus,eltorzult. ) Egy alkalommal az enyém egy sima felemelés majd leengedés után nem talált vissza a helyére ( elvolt torzulva a toronyszilent) és ezért bele ért a doblemezbe a rugó felsőrésze. Érdemes ellenőrizni. De egyébként a stabilizátor szilentje is adhat hangot,ha megragad csupán attól hogy tekergeted álóhelyben a kormányt.
Szia! Nemtudom hogy hol laksz. De ha Budapesten akkor a Soroksári úton az Illatos környékén a Közvágóhíd irányából jobb kéz felől (ellenkező irányból nem tudsz befordúlni) van egy citroen bontó. Én ott vettem kapaszkodókat. Én kompletten vettem. 1000Ft/db. De gondolom oda adja csak a takarót is.
Kellene nekem,-keresek ajtók feletti kapaszkodóhoz végzár fedelet. (Xsara 1999)Tehát azt a szürke műanyag fedelet, ami a kapaszkodó rögzítési pontját takarja...Teljesen elmorzsolódott nekem kettő,-valószínűleg a meleget nem bírták....
Tudna-e valaki segíteni ebben nekem??? Közvetlenül (van neki :-) ), vagy közvetve..(beszerzési lehetőség, cím, honlap..)
Nem tudom megoldódott e a problémád, de ha kinyomott kuplunggal abbahagyja az akkor magából a váltóból érkezik. Szerintem kiment az egyik csapágy, 5.-ben azért halkabb, mert nem a nyomaték, hanem a fordulatszám kisebb.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni! 2001 xsara 2-nél ha a kormányt kitekerem akár jobbra akár balra, bent a kocsiba ropogó-kattogó hangott hallani. A szerelő rögtön torony csapágy cserét javasolt. Csere után is meg van a probléma. Ha bal oldalt meg van emelve és a gömbfej le van kötve akkor nem ropog tekerésnél. A két gömbfej cserélve lett a talpasok jók, még olajat is nyomtam bele hátha ki van száradva. Stab pálca is cserélve lett tehát nem lóg semmi. A toronynál kézzel is érezni mindkét oldalon a remegést. Valami ötlet mit nézzek meg, hogy ne keljen sorba cserélni mindent.
Szóval nemrég rendeltem egy elég jó Hibakiolvasót,és semmiféle hibát nem írt meg nem is tárolt el a computer.
Az Airbag lámpa világít és nem tudom a hiba okát.
Nekem nincsen oldalsó légzsák az ülésekben elől,csak vezetőoldali,utasoldali van és ennyi. meg a övfeszítő patronok.
Szerintetek ha nincsen tárolt hibakód akkor hol keressem a hibát hogy elaludjon az Airbag lámpa,hátha találkozott már valaki ilyennel,vagy hasonló típusú autója van mint nekem.
vagy egy kis segítséget képet tudna nekem valaki küldeni az utas oldali légzsák szétszedéséről hátha ott van valami hiba.
anyosülés elött a lábtérnél ha felnézel a kesztyütarto alatti részen.
3 csavar fogja a kárpitot, azokat kiveszed, lehajtod a kárpitot és ott egy hosszukás müanyag lap alatt(1 csavarral) van a pollenszürö, azt kiveszed ott a höcserélö.
én ide szoktam fujni
Citroen Xsara 2-n szeretnem a legkondicionalo elparologtatojara rafujni ezt a tisztitoanyagot.
Nem talalok kepeket az interneten, se robbantott abrat, csak annyit talaltam egy youtube videon, hogyan kell a ventillator motorjat, illetve pollenszurot kivenni/cserelni.
Hol van a hocserelo es honnan tudok legkonnyebben hozzaferni? Ertelemszeruen annak a feluletetere szeretnem juttatni azzal a kis muanyag csovel az anyagot....
Mivel az enyém Kakasdon újították fel, én azt ajanlom. Előtted szedik szét és rakják össze, mindent elmondanak, mutatnak. Állitasuk szerint eddig csak egy autót vittek vissza azok közül melyeket ők újítottak fel. Egy berlingót, melyet túlterheltek és átugrott egy fogat a torzió. Perselyes máshol felújítottal viszont már gyakran találkoztak.
Az jó, ha csak a kapcsolót küldöm el? Azaz a komplett com2000-et
Amit most csinált reggel meg nem is értem. A gyári pótkulccsal nem indult be. Ki írta hogy indításgátló hiba, de az önindítót tekerte. Gyári kora óta nálunk van és eddig ilyet nem csinált. Ez mi lehet?
"még sokunk xsarájában lehet olyan híd mint az enyémben,és az ilyenféle hídban a tengely a lengőkarba van illesztve szorosan és a hídtestben vannak a csapágyak."
Úgy vélem még sokunk xsarájában lehet olyan híd mint az enyémben,és az ilyenféle hídban a tengely a lengőkarba van illesztve szorosan és a hídtestben vannak a csapágyak. Ezért hát az eljárás sem teljesen azonos.Hamarosan prevenció jellegel azt hiszem elkövetem a csapágyazást,mert már a hátsó kerekek dőlése a futóműállításnál nem nagyon de már eltér az előírttól.
Ez a com2000 téma engem is érdekel. Nekem néha elkezd villogni a tompított visszajelző a műszerfalon és olyankor mikor ezt csinálja az országútit vagy a ködlámpát is lekapcsolja. index kart megmozgatva elmúlik. gondolom valami kontakt probléma de nem merem szétszedni.
Egy szerelő a fórumról. eljött érte és vissza hozta, a saját hídját csinálta meg. Kutya baja nem volt, aztán hirtelen vége lett. Viszont már nem foglalkozik ilyenekkel. Tudtommal nem kellett semmit sem hegeszteni, csak csapágy csere meg ilyenek. 100.000km felett ment felújítva, de az eredeti híd akkor is többet bírt. Most olyat keresek ami tartósabb lehet és nem csere hidat kapok.
...érdekes ...az enyém meg nem ... :-)) ..sőt olyan is előfordult , hogy a nyomás meg volt és be is kapcsolta a rendszert de mégsem hűtött mert a gáz 3/4-e már hiányzott ...
A klíma tekercsére adhatsz bármilyen polaritással villanyt, ha behúz elindul a klíma. Ha megy a klíma 30 mp-en belül el kell indulnia a ventillátornak is. Ha a ventillátor nem indul el a klíma lekapcsolna ha nem diekt villany lenne rajta.
Ha a ventillátor nem indul el 1 percen belül kapcsold ki a klímát mert túl nagy lesz a nyomás a rendszerben.
Persze mindez azt feltételezi hogy van rendes gáz a rendszerben.
Sziasztok! A pillangószeleppel a lerakódott "korom" takarításán kívül mást kell / lehet még csinálni, vagy ha megadja magát akkor csak a csere marad?
A tünetek, alapjárat ingadozni szokott mostanában (újraindítás után általában megjavul) és hibakódokat is írt a vezérlőbe (gázbowden állás érzékelő) + check engine lámpa és antipollution fault. Köszi!
Az enyém még elég jó állapotban volt. Csak volt időm és gondoltam megelőző jelleggel essünk túl rajta. Nem dőlt a kerék, nem nyikorgott, stb... És mégis kicsit be volt már maródva a hídtest. Csodálkoztam én is. Máshol lehet hogy összerakták volna még úgy, mondván jó az még.
Segítene valaki bejelölni, hogy merre találom a MAP szenzort és a pillangó szelepet (1,6, 8v, TU5JP)? Évek óta nem volt tisztítva és ha jól feltételezem ez akár indoka is lehet annak, hogy alacsony fordulaton rángat az autó, illetve sebességkivétel után felugrik a fordulatszám kb. 1000-et és csak nagyon lassan megy vissza normál állapotba. Ha szakszerű tudást igényel a tisztítás, akkor természetesen hagyom a dolgot és szakemberre bízom, de függetlenül azért nem árt, ha tudom mi-merre is van az autóban. :)
- Központi zár: egyáltalán nem működik, még kulccsal sem;
- Jobb oldali visszapillantó: hol visszahajtható, hol nem.
Az utolsó két problémáról az egyik szerelő, akinél járt, azt mondta, hogy a jel bemegy a bsi-be, de onnan már nem jön ki. Eddig két szerelőnél volt, az egyik nem tudta megcsinálni, a másik viszont rontott rajta elég sokat. Tudnátok esetleg ajánlani (Budapesten), olyan szerelőt aki garantáltan meg tudja javítani a fenti hibákat?
van fehérváron, vagy környékén márkatárs, ki segítene önzetlenül? Hogy megkíméljem magam felesleges kiadásoktól...habiszti diagnosztizálások, felesleges beszerzések...felesleges tízezrek kiadását tudná velem megakadályozni :-)
1.4 Xsara 1999. MAP szenzort próbálnánk....pár percre át tennénk az enyémbe a te jódat..s kiderülhetne hogy esetleg az enyém hibás-e??? Ha igen...akkor venni kell...mese nincs..Ám ha a te jó szenzoroddal ugyanazt teszi az autóm mint eddig...akkor kiderült, hogy másban kell a hibát keresnem...
Előre is köszönet minden jó szándékú márkatársnak!!!!
Azt mondjuk nem kellene megvàrni, hogy a hídtestet is cserélni kelljen. Akkor már nagyon gatya a híd. Felújításkor az nekem még ép volt, nem kellett cserélni.
Egy 2002-es, 1,4-es benzines xsaram van. Segítséget szeretnék kérni Tőletek!
Amikor használat után pihen az autó kb 8-10 órát, nem akar indulni. Ráadom a gyújtást, benzinszivattyú dolgozik, aztán indítom, és egy pillanatra mintha beindulna, de mégsem teszi. Ezt kb 5-7 alkalommal eljátszom, mire beindul. Ha viszont csak egyhelyben indítgatom 8 óránként, akkor indul?! Mi lehet a hiba oka? Előre is köszi a segítséget!
nekem olyan van amit te szeretnél 1.6 16v 2001 es eddig a légtömegmérőn kívűl semmilyen motorikus hiba nem volt 235000 km nél jár
rozsda egyedul a hátsó híd felett van a kasznin de az könnyen orvosolható meg a jobb hátsó lámpámba bejutott a víz és elrohadt valószínűleg az előző tulaj rosszul rakta vissza.
A többi amit cserélni kell az kopó alkatrész én teljesen meg vagyok az autóval elégedve :)
Most már biztos több cég ráállt a tengelycsonk gyártásra. Régebben többnyire az MC gyártmányt használták. Rendeltem a napokban egy ilyen gyártmányú olajbetöltő zárókupakot. Más ne tegye.
Azt hiszem soha nem lesz felhasználva. Ahogy az kinéz... Ráadásul pont a lényeg nincs rajta. A tömítőgyűrű.
Ahol én csináltattam a híd felújítást, ott az általam említett módszerrel javították a hídtestet. Meg más cégnél is láttam ugyanezt a technikát.
Nekem is az a tapasztalatom hogy az első szerelésű alkatrészek élettartamát nem tudják már az utólagosan beszereltek, még a gyáriak sem.
Mondjuk híd tekintetében nem hiszem hogy Mo-on sok gyári alkatrészes felújítást csináltak volna, mert az csak anyagköltségben kb. 400ezer.
Egy dologban javítanálak ki, ami a végeredményen nem változtat semmit, de azért......
Nem ugyanolyan tengelyeket használnak a gépműhelyek, de az igaz, hogy mindegyik utángyártott. Van aki olaszt használ, van aki kínait és van aki itthon gyártatja !! A csapágyházakat meg perselyezni szokták azokban a gépműhelyekben, amiket én ismerek. Nem hegesztenek és marnak semmit.
Ezen kívül a poén az egészben még az, hogy a gyári alkatrésszel összerakott híd sem lesz olyan tartós, mint az első szerelésű híddal. (Magyarán amivel kigurult a gyárból)
Nem akarok vitába bonyolódni, de a tények a következők.
Mindegyik felújító műhely ugyanazokat a tengelycsonkokat használja. Ami UTÁNGYÁRTOTT!
Még egyik műhely sem mutatott arról TÜV, vagy egyéb hivatalos tesztet hogy a felhegesztett cső minősége megfelel a gyáriénak. Tehát csak a hit marad.:)
Ha gyengébb anyagot hegesztenek hozzá akkor az szétnyílhat ami balesethez vezet.
Eredetivel egyező anyagminőséggel felhegesztik és újra marják a felületeket.
Összességében egy jó műhely az eredetivel megegyező minőséget állít elő, a kevésbé jobb műhelyek nem eredeti gyári alkatrészei pedig gyorsabban kopnak.
Valószínű hogy gyengébb anyagokkal csinálták a tiedet.
Baromság. Azt csak a felújító műhelyek mondják hogy jobb lesz mint a gyári.
Az OK hogy a csapágy gyári minőség. DE.
A tengelycsonk utángyártott. Gyáriban csak lengőkarral együtt van jó pénzért.
Ha a hídtest is bemaródott(többnyire igen), akkor levágják a végeit és hegesztenek rá egy-egy csövet. Ami tuti nem olyan kemény anyagból van mint a gyári. Plusz ezeknek a műhelyeknek nincs olyan technológiájuk amivel edzeni tudnák az anyagot.
Üdv! Köszi a választ, ezek szerinte nem veszélyes hibák. A kocsimat eddig is magam szereltem, ezután is én szeretném csinálni. Igazából, ahogy látom a rohadás, illetve a motorbajoktól remélem, hogy nem kell félni, a futómű problémákat meg orvosolni lehet. Egy jó állapotú bontott hátsó híd mennyibe kerül?
2011-ben fel lett újítva a xsara hátsó hídja, és most ismét megadta magát, de sokkal hangosabb mint régen. Ez mitől lehet? Miért tart ilyen rövid ideig egy felújítás? Én úgy tudtam felújítás után jobb lesz mint a gyári.
Rég nem jéártam erre, most a következő problémára várok segítséget, útmutatást tőletek!!Ezeket már most, előre megköszönöm!
1.4 Xsara 1999 Km.:185.000
Hibajelenség: indulás után (hideg motornál) gyorsítani akarok, a ford.szám 2000-ről visszapattan 1500-ra én meg bólogatok az ülésben..az autó ugrál...Aztán nagy gázfröccs kinyomott kuplungnál, s ha szerencsém van a motor fölpörög, kuplung rá..és így megy...ha nincs szerencse...kissé tovább ugrál az autó....Aztán volt olyan is, hogy mérgemben üresben ,-mondom jól megtúráztatom...No akkor meg a fordulat 4000-ig ment, s onnét vissza 3000-re...s így hintázott, mig el nem vettem a gázt..... Az alapjárat viszonylag rendben, ám a motor "nem jár szépen"......
S ha végre megkegyelmez, s haladni kezd...akkor meg a következőt teszi: lenyomom a gázpedált, de nem annak megfelelően gyorsul, hanem sját "ritmusában"...öregurasan......aztán egyszercsak utoléri a gázpedál állása által indokoltnak tartott sebességtartományt....110-120-nál nem hajlandó többet menni, s 100-ról 120 ra hogy felgyorsuljon kell neki sima úton 5 km :-) Nooormááális????
S az egészben olyan érzete van az embernek, hogy elég neki a négy sebesség...nem is igazán igényli az ötödiket....
Mi lehet a hiba?????? tapasztalat..javítási mód????
Várom..s köszönöm a jószándékú megnyilatkozásokat...
Az autót (2002-es 1.6 16V) 2008-ban vettük a számláló szerint 72000Km-rel, most 220000 van benne.
A motornak semmi baja, a kaszninak semmi baja - a koccanást leszámítva, ami javítva lett.
Az eddigi javítások:
-kuplung csere
-thermosztrát csere
-hátsóhíd felújítás
-alsó és jobb oldali motortatóbak csere
-stabilizátor (kutyacsont) csere
-középső és hátsó kipufogódob csere
-jobb első ablakemelő javítás
-ventillátor szabályozó javítás 2-szer (itteni leírás alapján 1500-2000Ft-ból házilag javítható)
-töltés hiba (a fórumban szereplő leírás alapján kb. két perc alatt meglett a hiba, kijavítottam)
-lengőkar szilent csere
Hibák amivel együtt élünk:
-bajuszkapcsolók szarakodnak (a világítást magátol felkapcsolja + a kijelzőt nem lehet váltani)
-könyöktámasz teteje letörött
-a kesztyűtartó nem nyitható
-hűtőrácsból a logó felső része hiányzik (autópályán elrepült)
Ezen kívül csak olyan dolgok voltak amik felhasználói hibára vezethető vissza.
- belső tükör szétugrott
- hangszórók tönkrementek, túl lettek terhelve
- jobb oldali légbefúvó széttörött
- ülés magasság állító szétesett
- tükör állító eltörött
A kopó és kötelezően cserélendő alkatrészeket nem írom (pl: fék, olaj, gyertya, vezérműszíj, ...stb.).
Jó kis autó, A-ból B-be eljutni kényelmes tempóval megfelelő.
A típusnál előforduló hibák szerintem itt a fórumban mind le vannak írva. A több mint 63000 hozzászólás nem azt jelenti, hogy sok a probléma vele. Általában fórumot csak híbák, problémák esetén használják.
Francia autót csak akkor vegyél, ha van megbízható francia autóhoz értő szerelőd.
A francia kocsiknak lelke van, s ezt nem minden szerelő tudja :)
Sziasztok! A közeli jövőben szeretnék venni egy ilyen típusú autót, 2000 utáni típust. Egy 1.6-os benzinesre gondoltam. Ahogy nézem árban elég széles a skála, 400e-ft tól... Mire kell figyelni, mik a típus hibái? Mennyire hajlamos a rozsdásodásra, motor mennyire megbízható?
Hát akkor vettem az autót amikor 8000km volt még a szervizből a számláló szerint. Az előző tulaj tolta neki rendesen. 6.6l átlagfogyasztás és 60 feletti átlag sebesség a számlálók szerint. Miután megvettem nulláztam. Én elég spórolósan megyek: 5,4l fogyasztás jött ki első hónapra. Dolgozni járok az autóval minden nap. 20km oda, 20km vissza nem igazán városban.
A másik kérdésem lenne, hogy az hogy a víz hőfok soha nem megy 75°C fölé a műszerfal szerint, az mennyire normális?
bocs ha nem ide tartozik. Esetleg valakinek van-e xsara 1.6 sx 2000-es évjáratúnak a biztosítéktábla kiosztásáról képe vagy valami dokumentuma nagyon sokat segítene :) Olvasgattam rengeteget de sehol nem találok.
Szerintetek az miért van, hogy a szerviz kilométer számláló kétszer gyorsabban számlál visszafelé, mit a rendes számláló előre. Tehát mentem kb 4000km-t az autóval. A össz- és a napi kilométer számláló jól mér. Ezalatt a szervíz számláló 8000km-ről lepörgött 0-re.
A klíma kompresszor, mágnestekercs csatlakozóját nézd meg mert nagyon el tud oxidálódni a csatlakozó érintkezői. Én elmúlt 4 nyáron ezzel kezdtem mert nem volt hűtés, és most kicseréltem egy egyszerű toldó hüvelyre és lezsugorcsöveztem.
Oké, de ez normális, hogy menet közben szétcsúszik? Vagy a benzincsövet is cserélni kellene ? Korábban is volt már ilyen történésem, amikor megvolt még az a bizonyos fül. Mit cseréljek?
Tényleg akkora munka, csak amire ez vonatkozik, az igazából az alsó motortartó bak, csak rosszul írta. A kép a váltótartó bakról készült, azt valóban könnyű cserélni, cserébe szinte sosem kell.
Nálam most cserélték a váltótartó bakot. Bal oldali féltengely ki,és le kell szerelni az egész házat ami tartja a bakot. Utána ki lehet préselni a tartóbakot..."
Előfordult már esetleg valakivel olyan, hogy az elektromos ablak leeresztés közben csúnya recsegő hangot adott ki (Citroen Xsara Break 2003 2.0 HDi 90LE)? Egyik napról a másikra jött elő a probléma, az ablak működik, csak attól tartok hogy egyszer csak nem fog... és akkor gondban leszek ha lent marad.
Sziasztok! Xsara II-höz van egy pár alsó fényszórórögzítőm, a márkaszervízben csak párban tudták rendelni. Egy ezresért odaadom, ha valakinek kell. + posta, ha úgy van. Debrecenben vagyok.
Mivel szállítják gyakorlatilag mindegy a hely. Bontókat kérdeztem elég sokat itt, Kelet-Magyarországon, egy helyen volt, horribilis áron, máshol hiánycikk. Gondoltam, hátha tudtok valakit, aki éppen most bont Xsarát.
Sziasztok! Citren xsara 2003-as benzines 1.4 es-em van.Üzemanyag szivattyút cseréltek benne,na azóta nem azt mutatja a szintjelző amennyi üzemanyag van benne! Lehet ezeken állítani mert a szerelő azt mondta csak akkor ha hajlít az úszó tartó rúdon.Ez igaz? Kérem aki tudja segitsen! Köszönöm szépen!
Köszönöm a gyors választ,erre a biztonsági beállításra nem gondoltam.Pedig valahol már hallottam róla,talán itt a fórumon írtak róla jó pár évvel ezelőtt.Még egyszer köszönöm a segítséget.
Szevasztok márkatársak.Egy ki segítségre lenne szükségünk.Vettünk a fiamnak egy 2004-es II-es 1.6 16v xsarát.Az a probléma,hogy a csomagtartó ajtaját csak a "C" gombbal lehet kinyitni.Az "A" gombbal mind a négy ajtó kinyit,de a csomagtartó nem.Azt csak utána a "C"gomb benyomására lehet kinyitni.Bezárni minden ajtót bezár a "B"gombbal.Mi lehet a hiba?Gyenge az elem,vagy rossz a mikrokapcsoló.
Régebben lehetett vásárolni a hátsó szélvédő fűtésmelegítésére javító "szalagot". Ez nem tudom létezik e még. Ez áthidalta a szakadt részt. Lehet hogy ez megoldást jelentene. De ha sikerülne olyan vékonyan ónozni,én lennék az első kuncsaftod.
Elkészült és be is szereltem a pótkerék tartót. Rozsdamentes anyag, 19-es hatlap fejjel, amit nyit a kerékkulcs. Nem nagy tételben, de 1-1 darabot tudok/tudunk készíteni, 6e FT/db áron.
A belső visszapillantó tükörnél, a szélvédőre felragasztott tartó és a tükör fém konzolja között van valami rugalmas anyag, vagy közvetlenül éintkezik a fém az üveggel?
A szélvédő cserénél csak a tartót ragasztották vissza, s most sikerült vennem tükröt.
Nem tartom valószínűnek (bár nem lehetetlen), hogy a gyárit kiiktatták volna.
Márkaszervizben vagy jobb műhelyekben van olyan teszter, ami megmondja, hogy a távirányítód maga működik-e. Ha igen, akkor vagy össze kell mégis tanítani (amihez lehet, hogy műszer kell) vagy valami teljesen más a hiba oka. :-)
A következő kérdésem lenne, Van egy Xsara Break 2 autóm. Hét éve van nálam. Mikor megvettem már be volt építve egy utólag beszerelt riasztó két távirányítóval. Ez kapcsolja a központi zárat is. Nem tudom kik szerelték be. Soha nem használtam a gyári bicska kulcsot. Most viszont elővettem kíváncsiságból. Vettem bele elemet. És a gépkönyv szerint megpróbáltam betanítani. De nem csinál semmit. A kérdésem az lenne hogy vajon a gyári távirányító romlott el (ez esetben javítható-e ?), vagy annak idején amikor a riasztót szerelték be akkor a gyári távirányítót valahogy kiiktatták?
Sziasztok.Adott egy Citroen Xsara 1,6(1999)-es kombi.A légkondi nem hűt.A kapcsolón világít a zöld lámpa,de nem kattan,hogy bekapcsolna a légkondi.Nem hűt semmit.Elment a gáz?Vagy más lehet a hiba?
Ez a kep nem a mi autonkban keszult, hanem az interneten talalt leirasbol emeltem ki. Aki keszitette eloszor vezetoragasztoval probalkozott, de az nem valt be, vegul beonozta es az lett a jo.
Ettol fuggetlenul az altalad csatolt kepen levo nyak az uj?
Pont azért tettem fel a kérdést, mert nekem is az a hozzáállásom hogy egyszer kell megcsinálni valamit, de akkor rendesen.(Javítással foglalkozom én is, csak más szakterület.) Inkább költök rá egyszer többet, mint többször kevesebbet(ami sokszor összességében sokkal több), mert nekem fontos az üzembiztonság, meg nincs arra lehetőségem hogy gyakran otthagyjam szerelőnél az autót. Meg csak minőségi alkatrészeket veszek. Most is megvettem a gyári vez. szíj + vízpumpa szettet. Ilyen korú és értékű autónál azt hiszem ezt nem sokan tennék meg.
Viszont ha valami teljesen indokolatlan, mert mondjuk a sokkal idősebb és többet futott példányokban sem volt vele gond, akkor nem ragaszkodom a "mindent csere" állásponthoz.
De majd FeZ_ mester, vagy valaki más hivatásos, a tipushoz értő szerelő is talán elmondja a tapasztalatait.
Különben szívtam már meg az előre gondolkodás miatt, mert sajnos az aftermarket alkatrészek minősége gyakran kritikán aluli.
Mikor kuplungozás volt akkor amiket felsoroltál azok természetesen nálam is cserélve lettek. Kivéve a főtengely szimering. De akkor még csak 160e volt benne, meg ugye fiatalabb is volt.
Itt tényleg nem volt valami nagy meló a 3db szimeringet kicserélni, de mondjuk a 16db szelepszár szimering cseréje az kicsit macerásabb. Ezeket egyébként lehet úgy cserélni ha a helyén van a HF és nincsenek kiszedve a szelepek?
Én kuplungoztattam levették a váltót azzal a lendülettel: Főtengely szimmering, nyeles tengely szimmering és féltengely szimmeringek is mentek a levesbe. Jók voltak de mentek a levesbe. Előre látásból. 3-4 ezer Ft volt a szimmering de a váltót 30.000 vették le. Hát ezért. Ha később folyni kezd egy szimmering ismét 30.000-ért veszik le a váltót.
64 labu PQFP mikrokontrollereket is rutinszeruen kezzel forrasztottam a sajat (meg kollegak) paneljeire, ahhoz kepest ezek "oriasfeluletek" :))
Nekem most pont az a jo, hogy helyben meg tudom csinalni, mert nem az en kocsim es kemeny muanyagok vannak mindenhol, konyvem nincs hozza felek, hogy elpattan/torik valami ha elkezdem szetfeszegetni tipusismeret nelkul.
Kiviszem az invertert, meg az asztali forrasztot, azzal a forrasztas par perc alatt meglesz.
Nem olyan nagy szám leszedni a kormányt, meg a kapcsolót. Viszont ott a helyén ónozgatni a parkolóban ahhoz biztos kéz kell(és jó páka). Elég kicsik azok a felületek.
Szétszedésnél nagyon figyelj oda, mert ha elrepülnek a kis rugók, vagy a hengerek az elég gáz.
Mint írtam állapotfüggő hogy mit kell(lehet) vele csinálni.
Igen, azt kell ónozni(ha van még mihez). Ha ügyes vagy akkor nem kell leszedni az egész kapcsolót. Asztalon nyilván azért kényelmesebb. Van olyan felújító ember, aki valami utángyártott nyákkal helyettesíti azt a részt. De akkor már egyszerűbb venni egy új kart.
Én nem ónozgattam(nem kellett). Letisztítottam az érintkező felületekről a zsírt, meg állítottam a réz karika érintkezőjén.
1.6 16V motornál volt már valakinek főtengelyszimering, vagy szelepszárszimering hibája?
Azért érdekelne, mert gatyába kéne rázni a motort(vezérmű szíj szett, vízpumpa, HF tömítés, egyéb tömítések, stb..) és ha már meg van bontva, akkor megelőző jelleggel érdemes e a fent említetteket cserélni. Anyagköltségben nem lenne nagy plusz, de munkadíjjal együtt azért már jelentős. Meg ha mondjuk indokolatlan a csere, akkor nem erőltetem, elkerülvén az elrontás lehetőségét. :)
Viszont a következő 100e km-ig nem is szeretném ha megint meg kéne bontani valami miatt a motort.
Én megjavítottam a sajátomat, azóta is tökéletes. Szerintem írtam róla. Keresd vissza.
Ha nem akarsz vele bíbelődni, akkor elvileg egyben lehet cserélni. De ebay-en lehet rendelni külön a bal oldali kart. Azt meg nem nagy kunszt kicserélni. Csak pontosan be kell azonosítani hogy neked milyen kell.
com2000 hiba és javítható ha elhozod vagy elküldöd. a bontottakkal az lesz a baj hogy ugyan ennyi idősek és ugyan ez lesz a bajuk vagy már ugyan ez a bajuk.
Felmerult egy masik problema, azt hiszem ez is ismeretes Citroeneknel.
A vilagitaskapcsolo nem mukodik rendesen, tobbnyire villog a belso visszajelzo inditas utan, ha picit megmozgatom az elfordithato reszt, akkor abbahagyja. Fel- es lekapcsolhato, azzal nincs problema.
Ennek orvoslasat mar lattam korabban ebben a temaban.
Felmerult a kerdes, hogy ha esetleg csereljuk, akkor com2000-es (vagy mi) vagy nem az a kapcsolo.
2003. 06. havi Citroen Xsara II 1.6 benzin.
Ebbol meg lehet mondani, vagy valahogy meg tudom nezni/allapitani a kocsin belul?
Szevasz minerel.Olvastam a korábbi belyegyzésedet,hogy van egy piros táska amit el lehetne vinni.Meg van-e még?Most vettünk a fiamnak egy xsarát,de nincs benne táska.
...10 éve járok a Berlivel de eddig csak a bal elsővel volt gondom ....a jobb oldali biztosan ugyan ilyen mert az is "vezérlő zár".. a két hátsó meg vagy vagy ...
...ja és a bal elsőben még motort cseréltem egyszer pár éve...
...pontosan, jól érted ... úgy ahogy én tettem ... vagy kitalálsz magadnak valami más módszert ... a lényeg hogy meg legyen a kapcsolat a kapcsoló és a mechanika között ...
Ha jol ertem,a kek mikrokapcsolonak a 2db fekete pocke kapcsol egy-egy aramkort es ha ezek megkopnak, akkor megszunik a mechanikus kapcsolat, akkor all elo a mostani helyzet.
Hogyan lehet ezt megtoldani ugy, hogy uzembiztos legyen utana?
A tobbi ajtoban is ilyesmi a megoldas, vagy ott mashogy nez ki?
...amint Kárász "cartárs" is említette nem a kapcsoló ment tönkre hanem csak a "pöcök" kopott meg és emiatt nem akad be /nem viszi magával a mechanika .... a fotón nehezen kivehető , de én egy megfelelő méretű csövecskét toltam a pöcökre /mindkettőre/ ami 2-3 mm -rel hosszabb ....ennyi ... már 4 vagy 5 éve teszi a dolgát ..
...a zár műa. háza két része össze van préselve , óvatos erőszakkal szétfeszíthető de később nem igazán ragasztható össze .
Ezért én csak egy megfelelő kötegelővel rögzítettem , gondolva arra is , hogy esetleg újra szét kell kapni...
Probaltam az elozmenyeket es "utozmanyokat" is atnezni, de reszletesebb leirast nem talaltam, de lehet, hogy nem vettem eszre.
Ilyen zarat ujonnan hol lehet legolcsobban beszerezni? Termeszetesen nem markakereskedore gondolok, anno Audi-VW alkatresz kereskedo is volt, aki ugyanazt az alkatreszt, mint a markaszerviz, toredekaron beszerezte.
Bontottat nem szeretnenk, mert az ugyanugy lutri, az ugyanugy meg lehet kopva.
Nem a kapcsolóval lesz a probléma, hanem az azt működtető pöcök kopása a hiba oka. De szerintem le van írva, olvasd el a képekhez tartozó leírást is. Vagy ha ott nincs, akkor a hsz. előtt és után lévő írásokat.
Csak egyben lehet venni. Azt hiszem nem is csavar fogja össze, hanem szegecsek.
...akkor két lehetőséged van ... vagy keresel egy komplett megfelelő bontottat és kicseréled ..vagy amint már ajánlották megkeresed a hsz-emet és megjavítod ahogy én tettem ....
Azt mondanam igen, de nem tudom/szeretnem reprodukalni a helyzetet amig lehet, lenyeg az, hogy amikor probaltuk megszuntetni a borzalmas vijjogast, akkor valamelyik gomb hatasara nyitott aztan vissza is zart, vagy forditva. Erre nem emlekszem, de hatarozottan emlekszem, hogy nem maradt az egyik allasban, hanem visszatert az eredetibe.
Az a valoszinubb, hogy bezartuk, aztan visszanyitotta.
Amikor szolt a riaszto a fenti okokbol kifolyolag probaltuk kulccsal ki-be zarni, de az sem segitett.
Azt csinalta, hogy a riaszto kikapcsolo gombjanak megnyomasara egyik allasbol atment a masik allasba, tehat bezart-kinyitott (vagy forditva, erre most nem emlekszem).
A megoldast vegul az jelentette korabban is, hogy az osszes ajtot kinyitottuk es becsuktuk tobbszor. Tehat nem csak a zarat, hanem az egesz ajtot.
Utana bekapcsoltuk a riasztot es akkor abbahagyta a szirenazast.
A zarszerkezetet meg tudom nezni kulso kibontassal? Tehat ajtokarpit leszedese es nagyobb megbontas nelkul?
Mekkora az eselye, hogy kontakthiba van, eleg lehet ezt "megreszelgetni" (kontaktspray, smirgli, drotkefe) vagy ez nem vszinu, hogy fog segiteni?
A zárszerkezetben van a kapcsoló. De a VW csoportos kocsiknál is ott van már régóta.
Lehet még vezeték szakadás is az ajtóátvezetésnél.
Amikor fenn áll a probléma, akkor próbáld ki azt hogy a kulccsal megjáratod ide-oda mindkét zárat.
Gyárilag mindegyikben van immo, de annak nincs köze a riasztóhoz. Ha jól van bekötve a riasztó, akkor az üzemanyag ellátás és esetleg a gyújtás áramkörét szakítja meg.
Most vettünk egy 2004-es 1.6 16v II-es xsaraát a fiamnak,de nem kaptunk hozzá kezelési könyvet.Ha lenne valakinek, amelyre már nincs szüksége szivesen vennénk.
Mar tobbszor megtortent, hogy a riaszto megszolalt bezaras utan kozvetlenul es nem tudtuk megszuntetni a problemat. Volt, hogy apam munkabol szirenazo riasztoval jott haza.
Kiderult -akkor meg markaszervizben-, hogy valamelyik ajtonyitas erzekelo adott fals jelet es ertelemszeruen nyitottnak latta az ajtot a riaszto es emiatt szolt.
Megcsinaltak.
Most harmadszor jott elo a jelenseg. Termeszetesen meg fogjuk csinaltatni leven, hogy vszinuleg ugyanaz a problema, mint ami volt.
A kerdesem, hol talalhato ez az ajtonyitas-erzekelo?
Ez apam kocsija, nekem Audijaim voltak, azokon egy gumi porvedovel ellatott egyszeru nyomokapcsolo volt az ajto toveben, konnyen le lehetett ellenorizni, hogy kapcsol vagy sem. Olcson cserelheto volt.
Ezen a kocsin nem latok ilyet.
Esetleg magneses elven mukodik valahol???
Multimeterem, szerszamaim vannak, regebben a sajatomon szinte mindent en javitottam, de ehhez a gyari hasznalati utasitason kivul se dokumentacionk, se konyvunk, se kapcsolasi rajzaink nincsenek.
Meg felek, hogy az 1980-1990-es Audikhoz kepest itt mar esetleg bele van valahogy gyogyitva valami kozponti komputerbe vagy riasztoba, mint "periferia" vagy nemtommi.
A riasztonak nincs sajat akkumulatora, az inditoakkumulatorrol megy minden. Immobilizer sincs -gondolom-, mivel ha ment a riaszto, a kocsival akkor is haza tudott apam jonni.
...a szervó folyása a szimmering kopása miatt van ,mint ahogy már írták és csak egyre rosszabb lesz ... sajnos csere egy bontottra vagy felújítás , de kivétel nélkül nem úszod meg ....én minimum 3 éve itt újíttattam fel és azóta is por száraz ..
Köszi Fez, ebből szerviz lesz, csak nem szeretnék tök hülyén odamenni. Ez tönkremehet egyik pillanatról a másikra? :/ Pont műszaki előtt, remélem nem túl húzós tétel.
Az első képen egy kopogás szenzor van. Az a hőhatástól gyakran megreped. Amíg jól működik (nincs hibakód vagy hibás motorműködés), nem feltétlenül kell vele foglalkozni. (szerintem)
Elszivárog a szervó olajam. Nincs még más jele csak a folt az aszfalton, meg sok km után kell csak tölteni bele, de meg akarom csináltatni. Csatolok képet, hogy hol folyik el. Valakinek volt már hasonló problémája? Az egész kormánymű kiszerelése nélkül javítható ez, mert ha nem gondolom akkor elég húzós összeg lesz.
A másik képen meg az önindító "mellett" láttam egy alkatrészt megrepedve az mi lehet és "baj", hogy repedt?
Meg még egy kérdés, hogy a klímám olyat szokott csinálni, általában akkor amikor 31-32 fokot ír ki a a kijelző, hogy nem indul el a klíma kompresszor. A visszajelző világít, hogy működik de nem fúj hideget. Ilyenkor kikapcsolom, hogy ne világítson a visszajelzője, leállítom a motort, várok fél percet elindítom a kocsit, bekapcsolom a klímát és működik jég hideget fúj egyenletesen, ez mitől lehet.
Bal első ablakemelő, komfort elektronikás érdekelne ha van valakinek.
2001-es Xsara 2-nél index problémám van! Ez még a régi kapcsolós, NEM a Com2000. A hibajelenség annyi lenne, hogy sok éves gondtalan használat után ma egy indexelés alkalmával úgy maradt az index. De furán viselkedik.
- Leállított állapotában az index kar üres állásban, gyújtás ráad, és elkezd jobbra indexelni magától. ilyenkor megpróbálom balra kapcsolni az indexet, és az index visszajelzés megszűnik a műszerfalon, de az index mégis tovább működik.
- Próbálom jobbra és balra az indexet, egyszer csak megszűnik, a kar a középső állásban, nem villog semmi, majd az autóhoz érés nélkül pár másodperc múlve mégis indexel jobbra (visszajelzés nincs, csak a lámpán látszik).
- Majd magától megint megáll, és pár másodperc múlva újrakezdi.
- Gyújtást lekapcsolom, majd vissza, az autó megint jobbra villog.
Melyik részben kell a hibát keresni? Indexrelé? bajuszkapcsoló? Talán BSI?
Bármilyen tesztelési ötletet is szívesen veszek, hogy az autószerelőhöz pontosabb diagnózissal menjek.
Az autó olyat produkál, hogy a kormányt ba mozgatom, szakaszosan mozog, nehezen tekerhető úgy 60fokot,majd 60-at könnyen és ismét. Semmi külső behatás nem érte gyakorlatilag simán állt 2-3 órát, majd elindulásnál így viselkedett. Szervó olaj rendben. Merre keressem a hibát, ismerős a probléma valakinek?
Ha erre a veresegyházi cégre gondoltál, akkor ki kell hogy ábrándítsalak. Mint bontó egy nagy nulla. Jártam már ott, ők újították fel a hátsó hidamat. Nagyon kicsi telephelyen vannak, alig van bontott alkatrészük.
Veresegyházán (bennük megbízom) sajnos csak kék és fehér van.
Egy csomagtérajtó fényezés mennyi lenne kb. - 2 évvel ezelőtt 45000-et mondtak rá, inkább leragasztottuk a sérülést. Két hónap múlva megy műszakira, addig meg kellene oldani valahogy.
- hátsó csomagtérajtó pótféklámpával, szélvédővel, rendszámvilágítással ezüst színben (ablaktörlő nem kell) - belső visszapillantó tükör (a szélvédőre ragasztott "konzol" nem fontos) - külsőtükör állító kapcsoló - jobb hátsó lámpabúra - jobb oldali utastér szellőzőrács - autórádió keret - nagy "B" kijelzős
Részben én, részben segítséggel készül. Ha lesz egy minta darab, akkor jelentkezem és ha kell valakinek, kialkudunk valami árat. Illetve ezt a többiekkel is meg kell beszélnem, akik foglalkoznak a dologgal. Mennyiért lehet venni a hagyományos verziót?
Terveim szerint minden rozsdamentes anyagból készül, a "kampós" része pedig egy tömbből lesz kifaragva. Láttam már öntött és lemezből hajlított ilyen alkatrészt is, de mivel van rá lehetőségem, így egy darabból lesz. A két bekezdésű menet funkcióját értem természetesen, de mivel nem napi műveletről van szó, így szerintem nem lényeges. Főleg, hogy ilyen menetet célszerű NC esztergán készíteni, mert hagyományoson elég lassú művelet, ilyen menetmetszőt pedig nem láttam még. Szóval ezt hanyagolom.
A két bekezdésre azért van szükség, hogy ne 86-ot kelljen tekerni, míg lejön a pótkerék, hanem csak 43-at.
A fej alatt van egy 8 mm magas, 17 átmérőjű nyak, amire a műanyag karika megy. A fejet meg célszerű 6 lap fejűre csinálni, hogy a kerékkulccsal lehessen tekerni.
Kampót meg a csavart is megcsinálod rozsdamentesből? Vagy csináltatod? Lehetne mindjárt kettőt, az egyiket átvenném.
Nem tudja valaki véletlenül, milyen hosszú a pótkeréktartó csavar? Szét (illetve össze) rohadt és rozsdamentesből szeretném elkészíteni, de nem ismerem a méreteit.
Szia Krisztián vagyok a hátsóhidat fel kel ujitani az enyemmel is ez volt mar 2x is én Kakasdra vittem le nagyon ugyesen dolgoznak jo munkat vegeznek, csak ajállani tudom őket
Sziasztok! Egy olyan problémám lenne 1.6os 16v break2 vel hogy mikor megmelegszik kicsit a műszerfal és indulok el vele a kesztyűtartó felöl nyekergő hangot ad az auto valahonnan a pollenszűrőtől jön a hang. Találkozott már valaki hasonlóval?
Kérdésem a következő milyen típusú fékbetétet vegyek előre, hogy ha olyan "puha" fékbetétet szeretnék mint az eredeti ferodo (a gyári) csak olcsóbb kivitelben. Kemény féktárcsát vettem és puha betét kellene bele, mert kemény betétet sikerült vennem és annyira kemény a fékem hogy ki kellett venni belőle.
Alul is és felül is 2-2 karom tartja az előlapot. Azokat kell óvatosan szétfeszíteni, és jön ki az előlap, a tekerőgombokkal együtt. A klímanyomógombokkal vigyázz, szét tud ugrani, ámbár egyszerű cucc, csak el ne vesszen a rugó, stb.
Sziasztok, fűtéskapcsoló világítás cseréjét hogy kell csinálni? Xsara II. Lebontottam a teljes középkonzolt, a fűtés kapcsolók egy fehér színű műanyag dobozban vannak, nem láttam rajta kívül izzónak a helyét. Tartok tőle, ha ezt a dobozt szétszedem, nem esik szét teljesen, összerakhatatlanul? Mit javasoltok? Köszönöm
BSI hiba miatt sokáig állt az autó (3 hónap), lehetséges, hogy elengedte a klímagázt? Előtte jól működött.
Illetve ha bekapcsolnám a klímát (világít a zöld visszajelző), nem kapcsol be a kompresszor, az lehet a gáz hiányának oka? Vagy attól még kéne hallani a "kattanást"?
Engem is utolért az air bag fault hiba. A visszajelző egy idő után elkezd világítani, ha leállítom a motort és ujra elindítom egy ideig jó. Valami kábel forrasztásos módszerről hallottam, de nem tudom, hogy mit és hol kell. Ha valaki tudja, az írjon. Ha van kép róla azt is elfogadom. :D
Elvileg bármelyik márkakereskedésben van ill. rendelhető. Persze nem üresen csak a táska, hanem minden belevaló cuccal együtt és az újabb rendelhető már csak - tudtommal.
Kell valakinek egy citroenes táska? Az a piros amibe a különböző autós cuccokat lehet pakolni. Aki eljön érte a XII. kerbe az ajándékba megkaphatja. Nem postázok, nem viszem semerre mert annyit nekem nem ér. Ugyanitt még megvannak a gyári xsara acélfelnik amire lehet egyezkedni.
Nekem a generátort és az öninditót összekötő vezetékkel volt probléma egy vill. szerelőhöz vittem, mert feleslegesen levettem a generátort és kiderült hogy jó.
Adódott egy kisebb probléma a 2002es, 1.6 16v Xsarámmal. A töltésem elszállt, ezt ki is írja, és mérhető is a hiánya. Utána olvastam itt a topicban, kicseréltem a gerjesztő kábel szürke ágát. Az első problémám, hogy a piros vezetéknek nyoma veszett a motortérben. Hova megyen az? A másik amiben segítség kéne, hogy a hiba továbbra is fennáll. Merre induljak el? Vegyek másik generátort? Nem igazán van lehetőség kamura alkatrészeket vételezni sajnos:/ előre is köszi.
Lehetne alá tenni távtartót, de az 1 cm pont az a vastagság, ami szerencsétlen. (kicsi) A tehermentesítő peremet szerintem nem lehetne kialakítani és így biztonságtalan rögzíteni a kereket.
A igazán legjobb megoldás a kerék eladása- és megfeleő méretű vásárlása lenne.
Hello egy kis segitség kellene!Xsara ll 15 ös gyári acélfelni helyett vettem 16 os alufelnit aminek az ET szám 28 és sajnos de beleér belül a karosszériába!nem tudom mi lenne a megoldás!1 centiméter körülbelül a bibi!
Van egy 1999-es xsara break kombim. Reggelente hideg motornál nem akar indulni. Illetve indul, de olyan mintha nem járna minden henger, dadog az autó, magas a fordulatszám (1000 körüli) és iszonyat benzin szag van. Ha elindulok úgy megy az autó mintha ugrálna és hallani a motoron is, hogy nem egyenletesen jár. Ilyenkor megszoktam állni. Aksi sarut leveszem pár pillanat visszateszem, és általában utána mint ha mi sem történt volna megy a kocsi rendesen. De nem mindig. Mi lehet a gond? Gyertyák, főtengely jeladó már cserélve lett. Valakinek valami ötlet? Köszönöm.
Sziasztok! Van egy Xsara II. (2002-es, 1,4 benzines) autóm. Szerintem a "feneke" nagyon lent van, alaphelyzetben is. Ha beül hátra 2 ember + 1-2 csomag is bekerül a csomagtartóba, már szinte felniig leül szegény. Tavaly volt lengéscsillapító csere, 2 éve pedig a hátsó hidat kellett cserélni benne. Szeretnék segítséget, esetleg ötletet kérni, hogyan lehetne "megemelni"?!
A bal első fényszóróból hiányzik az izzót odafogó drót. Illetve rugó, nevezzük bárhogyan, biztosan tudjátok mire gondolok. Lehet pótolni valahonnan, vagy milyen megoldással tudnám maradásra bírni az izzót? Esetleg találkozott valaki hasonlóval?
sziasztok. van egy 2000-es II-es xsarám 1,4 benzin. úgynézki h alapjárati motort kell cserélni. de sokan mondják h ne újat vegyek hanem bontottat, mert az újat rá kell tanítani. na ezt hogy kell?vagy csak szerelő tudja?
Abból is van többféle és nem mindegyikkel megy mindegyik. (tehát nem csereberélhetőek szabadon) A gyári számát ki kell nézni, azt beváltani és úgy megpróbálni. Sajna az általános alkatrész forgalmazók katalógusai annyira vacakul referenciáznak, hogy még így is becsúszhat olyan hiba, hogy amit adnak, azzal mégsem megy. :-(
Köszi, de egybe vettem az egészet, akkor miért nem megy? Kompletten hűtőbordával, tranzisztorokkal, mindennel. A mostaniakon valami MJ kezdetű van az eredeti FJ helyett. Ez amit írnak sok helyen hogy ezt kell cserélni, és ez jó helyette. Tehát komplett új az egész.
Sziasztok. Citroen xsara 2 2002-es évjárat. Egyik reggel a fütőmotor teljes fokozaton ment, lekapcsolni nem lehetett. Olvastam a fórumot. Tipikus előtét ellenállás. Vettem egyet és komplett kicseréltem. ez ami a motor mellé van beépítve egy hűtőbordán. Tehát vettem egy új utángyártottat. Ezzel nem indult el a motor. Visszamentem a boltba, adtak egy másikat, amit ott be is raktam, de ezzel sem ment. Adtak egy másik gyártmányú alkatrészt, de ezzel sem ment. Visszarakom a régit, megint max fokozaton megy. A motorhoz megy egy csatlakozón 4 vezeték. Vastag piros és fekete, vékony sárga és narancssárga, plusz egy vékony fekete külön. Piros+fekete 13,5v-ot mutat, egyik vékony 12 vagy 13,5 már elfelejtettem, másik vékony 1,25 volt. Ha a fütéskapcsolót 0-ra állítom az 1,25 volt 0 volt lesz. Ez a két lehetőség van. A kapcsoló fokozatmentes. Mi lehet a baj, hogy az új alkatrésszel nem működik?
Sziasztok! Az mitől van, hogy a kilométeróra és a fedélzeti kijelzőn a megtett távolság nem egyezik. Kb 5-6 km eltérés van főleg ha városon kivűl megyek hosszabb útra?
Sziasztok! Citroen xsara 1.6 16v 2001-es évjáratú kocsinkban néha hallható 3 pittyenés. Mint az Aldis reklámban Hajdú Steve ahogy csinálja. Mitől lehet? Van hogy 2 hónapig nem halljuk de tegnap 2x is volt. Olajszint rendben. Nem ír ki semmit a központi számítógép és nem is gyullad föl semmi lámpa. Válaszokat köszönöm!
Néhány napja vettünk egy 2000-es Xsara 1.9 D-t, és sajnos csak azután, hogy a hazaúton lerepült az ékszíj, és az újat is elkezdte a motor ledobálni, akkor vettük észre, hogy a feszítőgörgők is ferdén állnak. Ezért az egész feszítő szerkezetet ki kellene venni, csak az a kérdés, hogy hogyan: milyen kulccsal mit kell lecsavarozni stb., ebben szeretném a segítségeteket kérni.
A zár problémám megoldódott, az első két ajtónál vezetékszakadás volt.
Most az lenne a problémám, hogy a gyári fejegységet lecseréltem egy sony fejegységre. Beszereltem és ez kb. 1-2 cm-rel beljebb van, mint a gyári és a keret se illeszkedik. Csináltam egy pár képet. Valaki járt már hasonlóan? Mit lehet ezzel kezdeni?
A tempomat kar kapcsolóinál milyen ellenállást lehet mérni, amikor jól működik a kar?
Az ON/OFF kapcsoló 0 ohm, ott "rendes" érintkezők zárnak. De a másik 3 gomb vmi szilikonos-gumivezetós, aminél 50-70 ohm ellenállást mérek. Ilyenek vannak a TV távirányítókban is, ott sem ad rövidzárat, hanem 100 ohm körüli értékeket.
Ezek alapján a kart jónak mondanám, a kuplung kapcsolón megvan a 12V, a kapcsoló alapban zárt. A fékpedálon a 4 pólusú kapcsoló egyik ága alapban nyitott, a másik ág zárt, pedál nyomásnál mindkettő ellentétesre vált.
Mi befolyásol még, hogy mégsem működik a tempomat?
Exclusiv felszereltség, elvileg gyári szerelésű a tempomat, nem utólagos. Szerintem.
Esetleg Lexia-val lehet látni vmi hibára utaló dolgot?
Xsara Break 2 kocsimba a gyári CD lejátszó 2 napja nem adja ki a lemezt. Amikor megnyomom a kiadás gombot újra kezdi játszani a lemez tartalmát az első számtól. Van valami tippetek hogy mit lehetne vele kezdeni hogy kiadja a lemezt?
Öregszik a kocsim, újra kellene egy kis információ...
Szóval, adott egy 2004-es Xsara 1.4 HDI kocsi, 115eKm-el. Úgy látom, hogy a hosszbordásszíj eléggé repedezett már. Idén mennék hosszabb útra és nem szeretném, ha gond lenne vele. Cserélni kellene, de megnéztem a Unix alkatrész listát és több kérdés is felmerült bennem:
1. Elég csak a szíjat cserélni, vagy szíj és feszítő, esetleg teljes szett csere muszály? A szíjnak nincs "hangja".
2. Melyik szíj a jó? Kiválaszottam a kocsi tipusát és mégis többféle hosszúságút látok. Van 1345,1341 és 1705 mm hosszú is?! Most melyik a jó ebbe a kocsiba? Esetleg csak akkor derül ki, ha kiveszik?
3. Tudtok-e olyan megbízható helyet, ahol szakszerűen kicserélik? Mennyi idő egy ilyen csere?
Azért venném meg az alkatrészt én és nem a szervíz mert olcsóbban tudok hozzájutni ismerősön keresztül.
Tudod autó pályázás után nem illik azonnal leállítani a motort mert a blokk belseje 7-800 fokos és felforralja a vizet. Járatni kell pár percig hogy meghűljön az ún. mag, a szivattyú meg elhordja a túlmelegedett vizet.
Azt se felejtsd el hogy a ventillátor a hűtőben hűti le a vizet nem a motorban, ezért kell neki még járni.
Turbósnál meg fokozottan igaz mert a turbóban lévő olajat is le kell hűteni.
Nekem xsara 2 1.6sx 16v van 2001-es és nekem is csak gyújtáson megy a ventilátor. Más autókon tudom, hogy leállás után még megy. Lehet a citroen gyárilag így csinálta?
A minap körülbelül 25 fokos hőmérsékletnél, hosszabb autópálya-menetet követően megálltunk egy pihenőhelynél.
A motor leállítását követően elkezdte a hűtővizet nyomni kifelé a kiegyenlítőtartályból.
Meglepett, hogy a hűtőventillátorok nem mentek. A motort beindítva, alapjáraton járatva azonnal megszűnt a víz kinyomása, és a két ventillátor is járt.
Mennyire életszerű, hogy csak gyújtás esetén működnek a ventillátorok?
(Használható kapcsolási rajzom sajnos nincs, ez egy igen rövid ideig gyártott kivitel, -2000 januári Xsara1-, de már a 28-biztosítékos utastéri biztitáblával.)
Nem emlékszem mmára hibakodra nem iírtamfel. De mmegnézzükmegint, bbeszéltem bbarátommal ez ügyben. Viszont tegnap napközben szimpla parkolas utan bealtam a garazsba mas dolog vegett, inditom diag llámpa elalutt, azota hhibátlan, este is kocsiztunk vele, ma délelőttis es semmi,tökéletes ! Nem ertem. De gondolom a hibát ttárolta?? Megnezettetem és mondom! AAmúgy koszonom a segitsegeteket es az ötleteket.
Mondjuk egy megbízható szerelőhöz, aki ki tudja olvasni a hibát, abból következtetni tud, mi a gond és nem találomra cseréli az alkatrészeket. Lehet lambda, de akár gyújtás vagy szenzor hiba is.
Sziasztok! Segitseg ötletet szeretnék kérni!
A vas 2001es 1,6 16v. Tavaj nyáron jelenség: megalt menet közben motordiag lámpavvilágított, Antipollution fault hiba. Újraindított megy de jelez a diaglampa és rosszabb fogyasztást mutatott a komp. Hibatorles barátom kütyüvel másnap és azóta hibátlan volt minden!! A mai napig, most reggel elindulás után ugyan ez a jelenség mint tavaly nyáron! Ertem én,hogy katalizator vagy lambdaszonda vagy iesmi, de tavaly nyár óta megjavult!!!!????? Ha valami elfossa magát az nem gyógyul még magától! Mi legyen szerintetek? Hová,kihez, merre,? Aki kepbevan vele!!!!!
Koszonom!
195/50 16-os gumikat használok 7 széles ET15-ös felnikkel, de szerintem a 205/50 már nem férne el ezekkel a felnikkel, hátul is kevés hely maradt a belső doblemeznél, éppen nem ér bele sehol semmibe...
Lehet korábban nekem is hozzászokott a fülem, de amikor átülök egy más hasonló korú autóba (ugyanúgy diesel-ek), akkor mindig meglepődöm, hogy azok milyen halkak. Utána a citroenben már zavar a sikítás. Váltóolajcsere 60 ezrenként megtörtént, a megfelelő olajjal... De mintha hangosodna, szóval el kell mennem egy szerelővel ránézetni, hátha a féltengely okozza...
Az enyém 110 le-s hdi,és a tünet szinte ugyanez,azzal a különbséggel,hogy az enyém csak harmadikban motorfékezés közben hallatja a hangját 2000rpm alatt.
Halkan ami szinte nem is észre vehető minden sebességi fokozatban van motorfékezésnél.
Én amikor megvettem cseréltem benne olajat -ez egy kicsit segített-,meg tettem bele adalékot (xado váltó adalék) valamenyit ez is hozott a dolgon,de el nem múlt tőle (sajnos).
A váltó nyelestengely csapágy tud ilyen búgó hangot produkálni, ezt hallottam, de azt gondoltam, hogy az állandó hang. Viszont nálam csak motorféknél hallatszik. Sima gyorsításkor semmi hangja. Így is erre a hibára gondolsz?
Az egyel nagyobb collal csak?a gyári mérete 195/55/15 nem hiszem hogy nagy baja birna lenni!Ausztriában elég jok az utak !csak kivánvsi lennék fel lehet e szerelni a 205/50/16 ost mert az joval jobb árakon elérhető már mint a 195/50/16 os!
tudna e valaki segiteni xsarára szeretnék tenni 16 os alufelnit és a felni mérete 7x16 os és arra lennék kiváncsi elférne e a 205 ös gumi vagy vsak a 195 ös megy el! Szeretnék 205/50/16 ost rátenni!köszi
Én is felfigyeltem valamire. A fékem teljesen jó a rásegítés is, de amikor leállítom a motort sziszeg a fékpedálnál és ha picit is rábillentek a pedálra, akkor abbahagyja vagy kisebb hanggal sziszeg és elmegy a vákuum a vákuum dobból.
Cserélni kell a devander-t, vagy elég egy tömítés cseréje is?
2001-es Xsara2 90Le HDI-nél minimális gázadásra (sebességtartás) vagy motorfék esetén magas sípoló / búgó hang hallatszik. Ez akár 60-80 km/h-nál es fokozatban is hallatszik.
Tehát pl megy az autó 70-el 4esben, leveszem a gázról vagy visszábbveszem rajta a lában, és elkezd búgó hang jönni, de magas hangú, mint a régi turbó motoroknál, amolyan sípolás. Ez mitől lehet? okoz problémát? Mit kellene átnézni / javítani hozzá?
@Hf0969 Miért kellett cserélni a váltótartó bakot? Mi volt a hibajelenség? Ez engem érdekelne, mert kuplung (szerkezet és bowden) csere és motortartó bak csere után is billeg a motor és gázadásra picit ráng az autó, mintha valahol kopott bak lenne...
Nekem hasonló esetben az első futóműnél a tűzfalon lévő (szilent vagy valami bilincs szerűség) cucc volt a hibás. Hiába mondta a szerelő, hogy jó a futómű, mégis kopogott, amíg azt ki nem cserélték.
Sziasztok! XsaraII-es 1.4 benzines kocsinál olyan gondom van hogy valami kopogást hallok elöröl főleg ha egy kicsit hullámos aszfalton megyek át, ill. ha alapjáraton hátramenetben felengedem a kuplungot akkor is koppan elég hangossan. Lengéscsillapitókat megnézettem 70%-on vannak, motortartó bakok most lettek cserélve elég rossz állapotban voltak de ez se hozott eredményt, futóművet átnézték de semmi logást nem találtak. Valakinek esetleg ötlete hogy mi lehet ez.
Akár. De okozhatja pl eltömődött, csereérett üaszűrő is vagy gyújtás probléma. A szivattyú búgás a nyomás szabályzó kitakarításával megszüntethető. Ezzel kezdeném. Utána szűrők, olaj, gyertya csere ha nem mostanában volt.
Nálam most cserélték a váltótartó bakot. Bal oldali féltengely ki,és le kell szerelni az egész házat ami tartja a bakot. Utána ki lehet préselni a tartóbakot. A kuplungról csak annyit,ha cseréled akkor a bowdent is cseréld le,mert ugyan úgy meg kell majd erőszakolnod a váltót,hiába új a szerkezet. Legalább is én így jártam.
...mint már írták Map szenzor , minimum takarítás.... de én még megnézném a holtpontjeladót , mert össze szokott szedni fém reszeléket ... valamint megtakarítanám az összes negatív/test csatlakozást a kasztnin , váltón , stb...
Motortartóbakot kell cserélnem. Van ajánlott vagy kerülendő gyártó? (mindegyiket cserélném)
A hátsó/alsó támasztógörgőt ki lehet cserélni a helyén, vagy ki kell fűzni belőle a kardán tengelyt?
Esetleg valami buktató a csere köben amire figyelni kell?
A másik probléma a kuplung, nagyon magasan fog. Okozhatja bowden hibája, vagy mindenképpen kuplungcserés? Teszteltem behúzott kézifékkel, s mindegyik fokozatban lefullasztotta a motort. Menet közben se utal semmi a megcsúszásra.
A harmadik probléma a váltó, mely az egyes fokozatot nehezen veszi. Erőből kell váltani.
Érdemes a váltorudazatot felújjítani, vagy a váltóban lehet a hiba?
Sajnos nincs franciához értő, becsületes szerelő a környéken (legalábbis én nem találtam), így nekem kell megoldanom amit lehet.
....lehet... de eddig mindig azt mondták márka szervizben , hogy nincs rá garancia hogy esetleg jobb lesz , de akár az ellenkezője is előfordulhat.... de az is lehet , hogy csak egyszerűen nem értettek hozzá....
Van egy 1,4 xsarám és normális dolog az,hogy akkor is számol visszafelé az órám a következő olajcseréig amikor napokig áll az autóm nem rég még 1600km volt hátra az olajcseréig és állt 5 teljes napot és most mikor megint beültem már csak 800km volt hátra az olajcseréig most jelez a szerívkulcs az esedékes olajcserére.Nem a megtett kilométer után számol vissza?Utána számoltam a szervizeimnek és átlagban 8000-10000km-ként volt így az olajcserém most meg 5000km-re jönne ki.
Ma sikerült megoldani az alapjárati problémát. Leszedtem a fojtó-szelepházat, kitisztítottam, most már láthatóvá vált a hézag a szeleptányér és a ház között.
A mikrokapcsolonak mi a feladata? Kinyitottam az osszes ajtot a kocsin es ahogy a taviranyitoval megnyomtam a zaras gombot minden ajtonal lehetett hallani a kattanast, de a csomagtarto ajtajanal nem es az kezzel se nyilik, csak a taviranyitoval. Valaki megtudna nezni, hogy felnyitja a csomagtartot es ha a tavoranyiton megnyomja a zarasgombot kattan-e a csomagtarto zar? Citroen Xsara 2
A gyertya szerintem is jó főleg a mostanit a szervízbe rakták bele. Ha a gyertya vagy a trafó lenne rossz valamelyik gyertya trutyis lenne, látszana melyik nem dolgozik rendesen.
NGK volt benne kétszer is cseréltem 2000-3000 km volt benne szép tiszták szárazok voltak. Most a szervízbe cserélt citroen(BOSH) van benne. Ahogy berakták kb 100km után előjött a probléma. Valahol csinálnak olyan diagnosztikát, hogy menet közben nézik műszerrel úgy szerintem ki lehetne jobban szűrni a hibát?
Trafó volt cserélve(VALEO) semmi változás. Mechanikus hiba(szelep) gondolom azért nem lehet mert időnként időnként jó és 2200 fordulat fölött viszont már nem érezhető a jelenség (csak gyorsításkor van ez). Mintha a gyújtás vagy üza keverék nem volna jó az alacsonyabb fordulathoz.
Első perctől kezdve itt tankolok ( 2014 aug.) és csak egy év múlva kezdődött a hiba,bár romolhatott a minősége. De időnként miért javul meg? Azért egy próbát megér kipróbálom a MOL kutat. Ezen a tipuson lehet szoftvert frissíteni?
...a lambda nem szabályozza a gyújtást , csak a keverék képzést... a gyújtás , jobban mondva az előgyújtás állításában a kopogás szenzornak van szerepe..
...a gyertyához annyit hogy, máskor ne dőlj be a márka szerviznek mert ennyiért 4 készletet is vehettél volna és ugyan olyat mint a "gyári" csak nem Citroen vagy Peugeot van rá írva , hanem Bosch ... :-))
A ventillátor nem kapcsol azonnal, hanem a gáz nyomásának növekedésére kapcsol be. Ilyenkor 10-60 mp mire bekapcsol.
A kompresszor ki-be kapcsolgatása normális ha hideg levegőt fúj ezért automata.
azért kapcsol ki hamarabb mert az automata klíma nem megy le 2-3 fokra hanem 8 fokos levegőt állít elő, hogy ne fázz meg hamar. gyorsan lehűl ebben az időben ezért kapcsol ki, ha vársz vele akkor vissza fog kapcsolni.
Nekem is 1.6 16V-van a omw és shell benzineket nem szereti, csörög, nem úgy megy ahogy kell és a fogyasztás is megnő. Ahogy egyszerű kúton tankolok megszűnik a hiba.
Debrecen. Probléma: Főleg 2000-es fordulat alatt gyorsításkor de néha fölötte is enyhén szaggatva gyorsít mintha egy henger nem menne rendesen. Ilyenkor a pillanatnyi fogyasztás kigyorsításkor 14-16l. Tudom mindenki azt mondja, hogy azt nem kell nézni de ha nem produkálja a hibát akármilyen intenzíven gyorsítok 10l fölé nem megy és mintha zsinóron húznák olyan jól gyorsul. Ha beállok egy fix sebességre szépen megy csak a fogyasztás nőt meg kb. egy literrel. Ja és gyorsításkor egézségtelen hörgő-csörgő hangja van a motornak mintha a gyújtás nem lenne jó és erőtlen, a gázt pumpálni kell. Tankolni mindig egy helyen szoktam OMV MAXX MOTION 95. Cseréltem gyertyát nem lett jobb. Elvittem szervízbe műszeres diagnosztikára nem találtak semmit azt mondták gyertya 27000-ért kicserélték gyári gyertyára 100 km után megint előjött a hiba. Cseréltem trafót ( VALEO) semmi javulás. Volt fojtószelepház takaritás (tiszta volt) . MAP szenzort cseréltem szerintem rosszra mert az alapjárat nehezen esett vissza és már kétszer leállt intenzív gyorsítás után 100-110-nél. Utánna pöcre indult sárga motor jel 3 inditásig világít, hibakód: P 0106, P1632, P1327. Visszaraktam a régi MAP szenzort azóta az alapjárat jó. Hidegen kevésbé érezhető megyek 50 km-t ha megállok és el akarok indulni majdnem lefullad, játszani kell a kuplunggal és 2000 fordulat kell. Most lamda szondán gondolkodom úgy tudom az gyújtást is szabályoz. Még cseréltem hőgombát is mert hidegen nem ment de a csere után megszünt a hiba. Kopogásérzekelőt is tanácsolták cseréltem nem jobb. Ha van ötleted vagy egy jó szerelő megköszönöm előre is!
Megneztem ugy, ahogy irtad es ahogy a vezetooldalit lezarnam kinyit az osszes ajto. Leszedtem egy rajzot a karpit leszedesehez, de amit pirossal bekarikaztam, azt nem tudom hogyan lehet leszedni. Ezt a mikro kapcsolot hol kell keresnem?
Mar minden kecsereltem rajta egyedil a hőgombat nem csereltem ki meg. Azert nem viszem el szerelohoz mert o is csak talalomra csergeti az alkatreszt. Ezeket az alkatreszeket meg en is kitudom cserelni!
A pollenszűrőt minden nehézség nélkül ki-be lehet csúsztatni a helyén, ha megfelelően csinálod.
Hol nem találsz megfelelő szakembert helyileg?
Citrozoli: klíma kapcsán hűtőventillátorra gondolsz? Klíma bekapcsolásakor alapból elindul az első fokozaton. Az meg hogy a klímakompresszor ki-be kapcsol tudtommal természetes, hőfoktól függő.
Csak az a baj, hogy nem találni megfelelő szakit vagy ha tudsz nekem írjál. Az ilyen több esélyes hibát senki se szereti. A szakszervíz meg mocsok drága és ő is csak találgat. Olyan szerelő kéne aki menet közben nézné műszerrel így talán kiadná a hibát.
A pollenszűrő a kesztyűtartó alatt. A kárpitott két csavar fogja, a fedelet leveszed és állítva van. Elég szűk a hely alig tudtuk kivenni el is szakadt a régi és az új is nehezen ment a helyére.
Most reggel még bent volt a hiba, azután a 2. indítást követően eltűnt. Csak rövid távokon van használva, ezért elmentem az autópályára kicsit meghajtottam. A Fordon segített, a fogyasztás is barátságosabb lett.
A MAP szenzort "jóságát" ki lehet mérni? Kap majd egy fojtószelepház takarítást is.
Olyan kérdés lenne még, hogy a pollenszűrőt hol találom? Van esetleg valakinek robbantott ábrája?
És ha nem javul meg? Kicseréled a trafót is? Ha még akkor se? Jön komplett fojtószelepház? Aztán ott tartasz, hogy ráköltöttél 70e forintot és ugyan olyan rossz az autó. Miért nem keresel egy hozzáértő szakit? Ajánlgathatunk itt dolgokat, ötleteket, de a távgyógyítás ritkán működik.