Szeretnénk venni egy C sportcoupe-t (2004 Facelift utánit). Tudnátok segíteni benne, hogy melyik motorral érdemes megvenni? Eredetileg dízel-be gondolkodtunk C200 CDI vagy C220 CDI, de közben még bekerült a C160 benzines is. Van amelyik totál felejtős ezek közül?
A mindennapokban mennyit fogyaszt a C160 vegyesbe (ha van valakinek és elfogulatlanul el is mondja)?
+ még egy kérdés
honnan lehet kideríteni, hogy az autóba milyen motor kódú motor került?
(Kinéztünk egy autót, de telefonba csak motorszámot tudtak mondani).
Sziasztok! Vékony gumicsövet keresek -jó minőségűt- ami a vákuum csatlakozásoknál van.
A motortérben van egy pár hely (pl. vákuum szivattyú, lámpamagasság állítás) ami eléggé meg van revülve, egyrészt a hőtől ... masrészt 29 éves a gépsárkány.
:)) Zsigulim volt 2 is, vagy 3 ?. :) Sokat esznek. Lehet egy régebbi Merci kisbusz, kisteherautó lesz majd a befutó. Elég a 2-3 személy, csak a cumóknak legyen több hely. Olyat akarok majd, amibe semmiféle számítógép, meg elektromos kulcs nincsen. Ezek nekem mumusok, mindig félek, hogy egyszer csak feladja ez a része, valami vadregényes helyen ráadásul. :) Most ment nemrégen tönkre a régi nagy képernyős tv-m, az utolsó szériából, ami még képcsővel rendelkezett. Vagy 50-60 kg volt, megértük ketten lecipelni. :) Amit hoztam helyette, az meg volt vagy 3 kg... De egy autóban nekem nem tetszik ez a sok elektronika, tudom , errefelé megy a technika. No, majd meglátjuk.
Lámpa kiégett az egyik, aztán 2-szer kellett izzót vennem, nem a hagyományos volt benne, hanem másik, valami újabb fajta. Az most így jó, kicseréltem. 2 évet szerintem használom még az autót, aztán szerintem eladom.
Olyat szeretnék, ami kombi, dízel, nem 9-et fogyaszt hanem 5-6-ot és minél kevesebb, (inkább csak alap, úgy értem) elektronika legyen benne, lóerő sem kell ilyen sok. Lehet 2 év múlva már ilyen nem is lesz,,,,vagy nem lesz érdemes megvenni... Esetleg majd kifogok valamit. Nincs bajom a Joe-val,,,megbízható, de azért akár lehetne is bajom vele. Hála az égnek jól bírja, barátságos autó.
Nincs baj a 205-el sem, autó nem panaszkodik miatta. Volt nekem is téliben, rendben volt.
Nem lehet, hogy a 215/60 vm. erősített, nehezebb gumi volt? Most 235-ös a télim, és nem nehéz a kormány. Szervóban olajcsere, kormányművet jól megzsírozni,-a gumi harmonika alatt-és jobb lesz.
Igen, a gyári 215/55-16. Olyat ajánlottam Neked 5 felnit gumival tök olcsón, nem kellett.:-)
Szia! Emlékszel, amikor feléd jártam, mondtad, hogy k.rva nehéz tekerni a kormányt az autómon. Akkor voltak rajta azok a gumik, amikkel vettem.: 215/60 R16-osok. Aztán panaszkodtam is a rugózásra, miszerint a cserélt hátsó gázgömbök sem oldották meg a problémát, nem jól csillapít.
No, de a gyárija, megnéztem: 215/ 55 R16 lett volna.
Most egy hónapja cseréltem a gumikat, mert full lekoptak, arra garnitúrára, amit anno az autó mellé kaptam: 205/55 R16.
Ez sem nagyon nem a gyárija, de azóta könnyű a kormány, meg szuper a lengéscsillapítása a kombinak. Most viszont jó vele menni. Talán a szervó szivattyú halódik és a szélesebb gumit már abszolút nem tudta kezelni a kormánymű-szivattyú, most a gyárinál vékonyabbat meg simán, úgy hogy még a lengéscsillapításra is marad elég ereje a szervónak. Most kényelmes az autó, ezekkel a cipelőkkel.
Gumis mondta, hogy ez nem rá való, meg hogy csúszós lesz, én csak azt érzem, hogy a lengéscsillapítás frankón megjavult, nem rázza ki belőlem a lelket. Sietni meg amúgy nem sietek, csak a terheket bírja elcipelni, oda, ahová kell. Amúgy, ez a 205/55 R16 valami olcsósítás, ahogy utána olvastam, mert abszolút nem váltóméret, csak olcsóbb így a gumi, sokan felteszik, más márkájú autókra, a 215/55 R16 helyett. De, hogy ez a hátsó lengés megjavult tőle, valami fantasztikus! Kormány is könnyű lett, mint a 124-en, majdnem.
Szia! Nekem is volt ilyen hangom néha néha, aztán beállt a feszítő görgő és szakította a szíjat! Valamikor ciripelt aztán csedben volt! Érdemes megmutatni szerelőnek, hogy ne járj úgy mint én! Szakadt szíjal nem tudsz egy métert sem közlekedni, mert raja van a vízszivattyú, töltés, kormányszervó! A klímagomb, ha világít, akkor működik, egyébként ki van kapcsolva! Nívópálca nincs, a műszerfalon bizonyos gombok kombinációjával meg tudod nézni az olajszintet dl pontosan!
Segítséget szeretnék kérni.Vettem szerdán egy 2003. évjáratú Mercedes E270 T CDI Elegance típust és most hogy már 4. npja használom azt vettem észre, hogy a motortérből alapjáraton is és menet közben is folyamatosan valami ciripelő hang jön.
Tudnátok segíteni, hogy mitől lehet ez a hang?A
Az ékszíj vagy valami komolyabb?
Még azt szeretném kérdezni, hogy van a műszerfalon egy olyan gomb, hogy AC OFF. Ez mit jelent? ha bekapcsolom és világít akkor működik a klíma, vagy ha nem világit ez a gomb akkor működik a klíma, ezt szeretném megkérdezni.
És ha valakinek lenne ehhez az évjárátahoz kézikönyve, nagyon hálás lennék, ha tudna egyet küldeni.
Szeretném még kérdezni, hogy ennek a motornak nincsen nívópálcája?
Kedves Márkatársak! Segítséget kérnék. Egy S320 2005 ös W220-as csomagtér ajtó gombnyomásra a központi zár ki nyit de azonnal vissza is zár. Talán ezért nem is nyomja fel, illetve nem is zárja automatikusan az ajtót? Mi lehet a hiba? Segítségeteket előre is köszönöm!
Igen, ahogy egy kollegam fogalmazott nagypapa pizsama mintas belsovel :) hat ezzel is van mit foglalkozni. Eloszor is ez a huto mizeria, de a kardan/difi kornyeken is csattan valami ha nem vajpuhan banok a kulpunggal. Egy ket futomu szilent neha megnyekereg, kicsit, majd at kell nezni azt is. Cserebe a teto tokeletesen mukodik, es vagy soha nem hasznaltak, vagy par eve komplett uj tetot kapott, mert a vaszon/plexik olyanok, mintha uj lenne.
Elektromos ventillator nem kapcsol be, ez valoszinu elektromos hiba(a hogombat csereltem mar, szerintem a vezetekeles kaki valahol. Ott ahol a hengerfej mellett fut gyakorlatilag le van peregve a szigeteles sok helyen, eloregedett)..meg a visco se kapcsol be, az uj visco se...erre valaki azt mondta, hogy latott mar ilyet, es az a baj, hogy a visco a hutorol kapja a meleget, viszont az oreg hutok pont a kozepukon, ami kozel van a viscohoz mar nem mukodnek, ott mar a viz nem cirkulal jol. Ezert a huto kozepe ergo meg lehet csak 90 fokos, mikor a teteje meg a szelei mar 100 felett...hat ennek nem orulnek, mert eg huto meg a legpuncsosabb kedvezmenyekkel is 100 rugo felett van.
Szia! a gödöllői ezüstöt vetted, kockás kárpittal?
Én is friss w129 tulaj vagyok, egy sl300-at sikerült vennem. Nagyon sok foglalkozni való van a kocsival, többek közt a tető sem működik. Valakinek van tapasztalata ezekkel a régi tetőmechanikákkal?
Ha a szervófék és a hűtés (vízszivattyú) működik, és a generátor is tölt, akkor barbon1-nél a találat: a kormányszervónál van a hiba. Ha a felsoroltakkal is gond van, akkor csúszik/leesett a hosszbordás szíj.
értem, köszi az észrevételt, ilyesmire gondoltam én is, csak innentől én már kevés vagyok, mert nem igazán tudom, hogyan lehetne megtáplálni az erősítőt...
A gyári rádiótól kap(na) vezérlőjelet az antenna erősítő,a másik fejegységből ezt nem kapja meg.Meg kell próbálni az erősítőt direktbe megtáplálni,vagy külső antenna.
Nekem egy jóval fiatalabb motor ( OM 651) 250CDI esetében - ugyan némileg más módon jelentkezett a melegedés- egyértelműen a thermosztát okozott problémát. Egyébként, v.sz.---- ha a szivattyú és a ventillátor műkszik--- más aligha lehet.
W169-ben (II. gen A - kl.) az első évjáratokban volt függönylégzsák, vagy csak oldallégzsák (az ülésekben)?
Kicsit körbenéztem a piacon a típust illetően, és eddig egy példányban sem láttam az A oszlop borításán erre utaló jelzést (holott a hirdetésekben be van pipálva, de ez ugye nem jelent semmit...)
Ellenőrizni kéne a vízcsövek keménységét, lehet ízpumpa hiba, valamint az M104 esetében a viscolapátnak ellentétesen kell forogjon a motorral, tehát géptér előtt állva balra, de össze lehet rakni a szíjazást fordítva is, néha elő is fordul ez a hiba. És persze a legjobb lenne egy szerelővel megnézetni, lehetőleg Merciben jártassal.
Találkozott már valaki közületek olyan dilemmával, hogy w203 kombi, amibe szerettem volna a gyári rádiót mp3 asra kicserélni, de a beépíteni kívánt fejegységnél a rádióvétel nem működik. Semmilyen állomást nem talál, az antenna csak a gyáriba bedugva működik.
Nekem gyújtás nélkül is működik a gyári rádió, tehát hátul az antennája kap áramot, ennek ellenére próbáltam már fakra-iso jelfeladóval, antennaerősítővel, de semmi. Sajnos nem tudok rájönni mi a titka.
Az autó évjárata 2001. Antenna doboza hátul van és 4 kábel megy bele, ha ez segít valakinek.
Mondhatnám a tékozló fiú hazatért...Megnéztem, utoljára 2012 júniusban posztoltam itt, akkor adtam el az utolsó Mercedesem. Ezidáig, mert most vettem a bátorságot, és frigyre léptem életem szerelmével...1995, R129 Sl280. A kétnapos frigy annyira forró, hogy a vízhőfok, az inkább 100 felett van, mint alatta...M104-es, soros hatos 2800-as motor.
Autópályán tökéletes kb 85 fokos visszajelzés, városban kicsit melegszik, de 100 alatt ha menetben vagyok. A piros lámpákat, dugókat viszont jobb kerülni, mert akkor elindul felfelé, és ki tudja hol áll meg...A Visco nem kapcsolja a lapátot, gyors csere...most se kapcsol, akkor se, ha a hőfokmérő már a 120-hoz közelít...ami ennél is nagyobb baj, hogy az első két ventilátor se kapcsol...lehet, hogy a hőgombám rossz, és rosszul mutat? De akkor autópályán se kellene a tökéletes kb 85 fokot mutatni...
2006-s, 2.7-s CDi (Sprinter) a következő tünetekkel borzolja az idegrendszerem. Melegen, alapjáraton egyenlőtlen járás ami érzésre és hangra olyan mintha egy henger nem menne, ilyenkor értelemszerűen az erő is kevesebb benne. Egy kövérebb gázadásra kisimul egy ideig. Fordulaton nem jelentkezik semmilyen probléma, kizárólag alapjáraton jön ez elő. Kiolvasni semmilyen hibát nem lehet belőle és tárolt hiba sincs... Az injektorok már háromszor voltak két különböző padon, minden érték határon belül van.
Tapasztalt már ilyet valaki, esetleg lenne valakinek ötlete, hogy merre induljak tovább a hibakereséssel?
üdv egy kérdésem lenne ? olvastam a hozásszólásokat nekem w202 -van ,kipróbálhatóm váltómon ? Reset működik vele ? mellékelem a képet amit irtatók .a válaszokat köszönöm előre is :)
Nincs sorba kötve.Akkor is bejelez,ha valamelyik érzékelő végtelen távolságot érez(akár 255 cm).Ezért van az,hogy amikor nem állsz a normál riasztási távon belül,de ő (a megnövekedett hatótáv miatt) úgy érzi,hogy igen.Ezt a diagnosztika korrekten megmondja,hogy melyik érzékelő hazudik.
Szia!A lakatfogóval nem fértünk oda,egyszerűen nincs annyi hely.Viszont megnéztem a gyertyákon a csatlakozókat,és kettőről is nagyon könnyen le bírtam húzni.Fogóval nyomtam rajta kicsit,és éreztem hogy sokkal szorosabb lett.Most melózok,bízok benne jó lesz :).Mert van még probléma de majd szépen sorba.Köszönöm mindenkinek.
Ma volt jó is, és rossz is! Reggel mikor kiálltam a melegből, már nem volt jó, a suli előtt újra indítás után működött, hazaérve megint nem! Pára eső nincs! Kikapcsolja magát pár percen belül mintha zárlat lenne! Olyan a jelenség, mintha közelálltam volna valamihez, csak a sárga ledek nem világítanak! Ha valamelyik érzékelő nem működne, szerintem ott vagy átvenné a többi a szerepét és azon a ponton érzéketlenebb lenne, vagy sorba van kötve és a szakadást így jelzi! Még várok vele, mert ha elviszem szervízbe és éppen jó lessz, csak felesleges időpocséklás!
Szia! Ellenállás mérővel, tapasztalat nélkül nem hiszem, hogy megtudja különböztetni a zárlatost a jótól! Nagyon kicsi az ellenállása a jónak is, pár tized ohm! Egy vezetékkel letudja ellenőrizni, de még a legtöbb műszer árammérője is 10-20A-ig mér, és azt tönkreteheti! Az én problémámnál a 1.5mm réz vezeték 1mp alatt is forró volt! Előtte én sem találkozta még csak szakadt izzító gyertyával!
Sziasztok! Nem hinném, egy új gyertya zárlatos lenne, de hogy ne keljen kiszedni őket, nehogy beleszakadjon lakatfogó, vagy műszer hiányában 1.5mm-es vezetékkel le tudod ellenőrizni darabonként! Ha valamelyik zárlatos úgy is nagy szikra lessz + a vezeték is erősen melegszik akár 1mp alatt is! Szerintem a relében lessz a hiba, bár ha mind a négy lábán van 12V akkor is szétszedném, hogy van-e benne hiba! Lemezes réz biztosítékok vannak benne és lehet, hogy valamelyik a panelból égett ki úgy, hogy részben még érintkezik, de nagy áramot már nem képes átadni! 15 perces munka, ha olyan mint az enyém, a tömítést selejtvágóval óvatosan kivágod, kikaparod, csavarhúzóvel a fedlapot óvatosan, hogy ne törjön el a háza, ki lehet pattintani! Utánna minden jól látható! Ennyit tehetsz. Ha az elektronikával a reléházban van baj, az már műszeres vizsgálat, vagy csere! You tubeon keress rá! Ha már javították, és a You tube-s módszert követte valaki, a ráforrasztott pótbizti leesve okozhatott nagyobb galibát! Ha valamelyik bizti rosszz, keress hasonló vastagságú huzalt és ne csak forraszd rá, hanem hajlítsd is mindkettő a csonkokra, úgy hogy forrasztás nélkül se essenek le!!! Majd csak az érinkező felületet forraszd össze! A panelból úgy láttam, elég körülményes lenne a csonkokat kivenni! Minél kevesebb helyen javítgatsz, annál kisebb a hibalehetőség! Fontos a pótlóhuzal keresztmetszete egyezzen az eredetivel, és megmaradjon a biztosíték szerepe!
Szia, oké köszi az infót. Elöl feszülnek is rendesen a 225/40-esek :) Így került hozzám az autó ezekkel a gumikkal , azért is gondoltam ha már csere érett a dolog akkor már utánajárok ennek a gumiméret kérdésnek .
Mercedes szerelési utasítás szerint egy célszerszámmal kell ezeket kiszedni(Természetesen a hosszú csavar eltávolítása után), viszont a neten lévő képek alapján senki nem használ ilyet.
Tehát a kérdésem: Kell hozzá célszerszám, vagy otthoni körülmények között is megoldható?
Ha teljesen elkopik a szénkefe akkor nem fog világítani gyújtás ráadásakor mivel kefén keresztül záródik az áramkör,értelemszerűen akkor nem is tölt,hiába nem világít a töltés lámpa
Más egy probléma megoldása, agy arról értekezés, és más egy olyan kérdés, amire a választ a google 26 féle képpen dob ki ha eszed a fáradságot, hogy beírd a keresőbe. Azt azért ne várd, hogy még be is írjuk helyetted....
Hm. Elkopott a szénkefe a generátoromban, a járgány hol tölt, hol nem. A piros akumlátor lámpa viszont nem jelez. Amúgy jó, mert indításkor világít ....
Hi!Kicsit csalódott vagyok.Naponta olvaslak benneteket és mindig megdöbbenek hogy mennyire magától érthetően oldatok meg már már űrtechnológiás problémákat.Erre a nyomi kérdésemre meg nem tud válaszolni senki.Vagy az a gond hogy nem tartozok a nagyfiuk sleppjéhez?Mindegy is.Gügyörésszetek csak egymással.
Pontosan ugyanazt produkálja az enyém hidegen is,és üzem melegen is mint a tied.Mi a 4 izzítót kicseréltük,és ahogy Gubal írta kimértük a relé mind a 4 lába leadja a 12V-ot.Zárlatos lenne az egyik új izzító?Akkor a relébe már leolvadt volna a biztosíték vagy nem?
Üdv! A problémátokhoz, leírom én hogy jártam! Hátha hasznos lehet! Autó indít, izzít, elalszik, indítózok, beindul majd újra izzít 1 percig, aztán rendben! Néha kb: napjában egyszer, menet közben üzem meleg motornál izzító lámpa 1 percre kigyullad! Márka szerviz, diagnosztika, 3-as henger izzító zárlatos! Csere majd hazáig minden ok! Reggel minden ugyan olyan rossz! Telefon, mondták vigyem be mert a relében a bizti elszállt, de szerencsés vagyok mert ebben a típusban még javítható a relé! Menyi kb? Egy 5000-es! Gondolkodtam talán meg tudom én is oldani, hasonló szakmában dolgozom! Relé szétszed, You tube-t megnéztem, hogy ne fordítsam ki a motort mielőtt megtalálom a relét! A biztosíték igen el volt égve, pótoltam hasonló vastagságú huzallal! Összeraktam, letömítettem, majd másnap minden ugyan az! A You tube úgy mutatta, hogy az elégett biztire ráforrasztottak egy másikat, de gondolatom szerint, erős terhelésnél elengedhet a forrasztás! Újra szétszedtem a relét és elengedte, de ennek gondoltam oka lehet zárlat és terhelés is, amit nem tudni mekkora! Rápréseltem a régi bizti meglévő csonkjaira a közel azonos amperszámú rézhuzalt, plusz ráforrasztottam! Az izzító gyertyákra egyesével 12V-ot adtam, és a 4-es hengernél ige nagy volt a szikra! Meleg motornál kiszedtem a gyertyát, újra 12V és tényleg zárlatos volt! Visszatettem míg megrendeltem, de a sarut nem tettem rá, ne menjen újra tönkre a bizti! A levett sarunál a jelenség ugyan úgy mutatkozott, mint eddig! Indítás utáni izzítólámpa 1 percig égett! Megjött 3 nap múlva az új gyertya, betettem saru rá és minden ok! Nem világít se beindulás után, se menet közben! Egyébként olvastam, hogy ilyen hibánál és működő motor mellett, ha izzít az autó, a generátort tönkre teheti a nagy terhelés miatt! Hátha hasznos lehet egy részlet!!!
Egyébként, szép napot mindenkinek! Tolató radar ügyben, otthon van valaki? Reggelre az 5-6 sárga és 2 poros ledből, a 2-2 piros világított, aztán kikapcsolta magát, mintha a P tolatáskapcsolóval kikapcsoltam volna! Megmostam slaggal, kefével, nem-e koszadék került az érzékelők valamelyikébe! Jó lett! Este megint beálltam a fűtött garázsba, eddig tökéletesen működött, reggel újra rossz! Mentem 8 km-t, leállítottam, 5 perc múlva indítottam, jó megint eddig! Ultrahangos lehet? Milyen elven működnek, adó és vevő? Egyébként E220cdi 2006-os kombi! Először mikor tapasztaltam, nem volt eső, nem mostam meg, koszos volt az autó, volt pára is, de beálltam éjszakára a garázsba, és reggel kezdődött! Esetleg hőmérsékletre lehet érzékeny, ha már valamelyik kezdi megadni magát? Érdekel a működési elve is! Lehet egyesével cserélni, és hogy dönthető el melyik? Műszeres diagnosztika? Választ, válaszokat előre is megköszönöm! Sz.K.
Adott egy 98-as Merci Vito 2.3 benzines. Az autó túl sok üzemanyagot kap és alapjáraton úgy jár mint egy traktor és persze nagyon füstöl is de jól kipörög gázadásra. A gyertyák is látszik, hogy sok neki a nafta. Hidegen is ezt csinálja, ezért nem gondolnám, hogy lambda-szonda lenne. De azért nem zárnám ki.
Mi lehet a gond? Tapasztalt már valaki ilyet ennél a típusnál?
Az én tapasztalatom az, hogy a magasnyomású nem annyira jellemző, szerintem porlasztóhibás, nagy a résolaj veszteség, ez melegen eszkalálódik általában, míg hidegen még nincs kihatása. Vidd el mérettesd be, szerintem 95%, hogy egy jó porlasztó rendberakásra vvan szüksége, és persze akkor már mind az 5-öt egyszerre tegyék rendbe.
Ezer éve nem jártam erre, sajnos most sem véletlenül tértem vissza. Keresek kisautómra (W210 '96 E300D) első lökhárítót, lehetőleg ne legyen törött, ragasztott, hegesztett stb. Köszönöm mindenki segítségét!
Üdv. Urak! Kérdeznék, 2.7 cdi 2002-es melegen sokat teker az önindító, főleg huzamosabb üzem után. Különben tökéletes, -15 körül is minden gond nélkül indul. Ez magasnyomású hiba, vagy lehet más is?
Világos és érthető, vszínű én voltam fogalomzavarban a cserét és az átmosást illetően. Nem is akarok tovább agyaskodni, az olajcserét úgy is szakemberre bízom majd! :-)
(Egyébként a német fórumon írnak a Tim Eckart módszerről - átmosás - ott sokan alkalmazzák, de teljesen érthető a magyarázatod, motort se mosunk belülről, mert lehet baj belőle).
Sziasztok. Ha már automata, ma behalt a hátramenetem. Már egy éve hátramenetben daráló hangja volt, nem ért váratlanul a dolog. A 124-esnél az a mondás, hogy kétmillió kilométert kibír a váltó, de több helyen olvastam hogy pár száz ezrenként fel kell újítani, ki kell benne cserélni a kopó alkatrészeket. Persze ez a kettő nem biztos hogy kizárja egymást.
Vállal itt valaki ilyen munkát, vagy tud adni tippet kivel mit csináltassak (váltó ügyben)? :)
Sajnos az a statisztika, hogy amúgy jól működő, de jóindulatú gondoskodási szándékkal átmosott váltók rendszerint nagyon nagyon zokon veszik. Ha egy váltó egy tól-tolig skálában jól működik, nem kel kísérteni a patást.... Szépen rendben cserélni az olajat, szűrőt, stekkert, 722.9 esetében csavarokat is, és használni.
Kicsit sántít a hasonlat, de jobb nem jut eszembe, miszerint van az a jelenség a természetben, hogy az erdőkben vastag, akár poshadó rétekben gyűlik fel a lehullott falevelek, és ahol az ember úgy gondolja, hogy ebbe beleavatkozik és rendre jó szándékkal ezt takarítja, ott el is hal az élővilág talajszinten, és drasztikusan megugrik az elhaló fák mennyisége. Ugyanis az a levélréteg hőszigetel, tápanyagok kerülnek általuk a földbe, és védi a talaj menti jótékony spórákat a hideg időkben. A váltóban a lerakódások sem mindig károsak, sokszor kopásokat kompenzálnak.
Ha lehet lecserélni a teljes mennyiséget azt igen, ha előtte rendszeresen cserélték megfelelő időközönként, de géppel átmosni a rendszert az rejt veszélyt magában.
Bocsáss meg, hogy rákérdezek, olajcserénél nem célszerű a teljes olajtöltet cseréje? (Mondjuk egy 7G Tronic váltó 110.000 km-nél). Azért kérdezem, mert előtte állok és érdekel a dolog...
Egy váltó reset után, tanítás nélkül van valami beállított érték amire visszaáll a váltó, mert az én w211-esem is elég magas fordulatokon vált el. (szerintem) Vagy mindenképp jobb megoldás a tanítás.
Nem jó!Gyújtás,megvárom a relét,indítok,ahogy beindul a motor kigyullad az izzítás jel. Kb 1-1,5percig világít majd elalszik.Leállítom,csinálom újra,ugyanaz történik.Ha nem várom meg beindulás után,hogy kialudjon hanem leállítom,utána gyújtás és lám folyamatosan világít az ízítás... Ezt csak teljesen kihűlt állapotba csinálja,melegen soha.
Amikor vettem , a szalon adta a szerviztörténetet...abban volt a 75000-es . Az is támogathatja , hogy ott voltam a mostani leeresztésnél..nagyon tiszta volt...hál istennek. Megcsinálom majd Smafu kolléga instrukcióit...oszt meglátjuk. Nem egy kabinetkérdés, de persze jobb lenne visszamenni a korábbi üzemre. Arról nem is beszélve, hogy 1700-nál megvan a max nyomaték... nem kéne neki tovább forogni... ma árgus szemmel figyeltem , 2-3 váltás , ha lassan-lassan megyek is , 1800-1850 körül van meg.
Az érdekesség az ha nem csináltak resetet pár nap alatt magától meg kellet volna történni az újratanulásnak. A wandler mosást nem preferálom, viszont Lock-up szelep cserét sűrűn cserélnek mikor fordulatszám változás érzékelnek. A magasabb fordulat lehet a vékonyabb (tisztább) olajtól. ((( biztos hogy meg volt a 75000 olajcsere ? ))
Eredeti gyári--vagyis most 173.000. A két olajcsere volt 75.000-nél -még előttem , gyári szerviz- és 161.000- nél -nem gyári szerviz, wandlerből is leszívatva, OM szűrő és olaj . A váltó működése hibátlan--de a 161.000-es csere után a csekély? fogyasztásnövekedés kétségtelen...már egy-két nap után észleltem. Előtte másfél év átlaga 7.0l utána 4 hónap 7.5 ( 50.000/12.000 km) Szinte biztos , hogy a kb 30% nyit kitevő városi meneteknél a magasabb fordulatú felváltások miatt van ez.
Mert amúgy , pl tegnap este egy 100km-es szakaszon kényszerű lassú/mérsékelt haladás ( 83km/ó átlagsebesség) mellett 4.9l !!! fogyasztás..azt hiszem , a motor igen jó bőrben van.
( Afogyasztásszámítás , üza mennyiség mérése/számolása 1deci/50 l pontosságú ...hogy hogy csinálja, gőzöm sincs)
Az lehet, hogy az észjárása nem ok, mert előfordul, hogy 2-3 nap állás után lemerült az aksi. De már arra is gondoltam, hogy azért merül le az aksi, mert általában napi 2x3 km megyek vele hétköznapokon, és a generátor nem képes ez alatt feltölteni az aksit. Ezért gondoltam, hogy ki kellene kapcsolni a fűtőpatronokat, mert azok elég nagyy fogyasztók. A szervizben használt kompjúter nem mutatja ki a hibát?
KB 60 fok eléréséig a mot vezérlő kapcsolja be, majd mikor eléri a hőfokot kikapcsolja. Ha elromlik az észjárás állandóan kap vezérlést és több nap állás után lemeríti az akkut. Kikötés lehetséges DE MIVEL DIREKT +12V KAP AZ AKKSIRÓL KIKÖTÉS LEVETT AKKUNÁL MAJD NAGYON TÖKÉLETES SZIGETELÉSE A KIKÖTÖTT VASTAG VEZETÉKNEK , MERT ENNEK ELMULASZTÁSA ZÁRLATOT ÉS AZ AUTÓ LEÉGÉGÉSÉT OKOZZA !!!!! Kikötésnél a fűtőpatronon lévő vékony vezérlő száltat nem kötjük ki, mert az kell a vezérlőelektronikának.
Tyúkbeleseket kérdezem w203 mitől függ, hogy hány ablaktörlő mozgásig engedi működni az ablakmosót. Általában 3 folyamatos törlés után letilt független, hogy áll az autó vagy mozgásban van akármilyen sebességgel , és most jön a csavar van, mikor amíg nyomom a kart folyamatosan mos, képes lenne percekig is .
Ha hella relé van benne, akkor az csendes , add rá a gyújtást várj egy percet, indít hagyd kicsit járni, majd leállít újra indít és vár, ha minden rendben nem jelez vissza. Ha nem sikerül folytatjuk.
Erre, vagyis az új folyadék cseppel eltérő viszkozítására gondoltam, másra nem tudtam. ( egyébként a régi gyári volt a MB 236.10-es , a mostani 236.14-es , mindkettő Titan ) Kerestem erre " csere után többet fogyaszt " jelenségre több helyen, és egy amerikai MB fórumon
koppra ugyanezen dolgot írta 3-4 figura is . Ott az egyik arra jutott, hogy Kanadában talált egy kanyiszter elfekvő 236.10-est, megvette , és osztotta a haveroknak.
Vissza a reset-re: normál üzemi T mellett leállok egy sik , kevéssé forgalmas ,városon kívüli úton, követem a leírásodat, majd.....
elindulok nagyon lassan, lassan gyorsítok, és minden esetben , mikor a fordulat eléri az 1600-1700-at , gáz megtart, kézzel följebb váltok,
és kész ? Jó lenne, mert ahogy városban közlekedek manapság már, ezek a tatás váltások több mint elegendőek, a fogyasztásnövekedés
üdv. azt szeretném kérdezni hogy, w204 es c220 cdi (2007) -ben vezérmüláncot kell e cserélni ,ha igen mien idöközönként vagy mikor? 288e van az autoban.
Ha a szerviz nem resetelte ki, a váltó a régi megtanult programhoz képest, az olaj okozta változást nem kompenzálja, tehát ha a kimenő fordulatszám (kardán) magasabb vagy alacsonyabb a mindenkori beérkező fordulathoz képest (főtengely) mint eddig volt, az őt nem érdekli, megtanult valamit, és a mindenkori gázpedál álláshoz nézi a sebességet. Ha az új olaj miatt az aktuális gázpedál állás mellett ő 60-nál tanulta meg felrakni pl 3-ba, akkor ő 60-nál fogja felrakni, szarik rá, hogy ekkor 1600 vagy 1900 a fordulatszám. De természetesen a hőmérséklet is befolyásoló tényező ebben az esetben, mert az EGS megfigyelhetően, és szigorúan figyelembe veszi azt is. Ha ő úgy látja jónak, hogy van annyira hideg a váltóolaj, hogy később engedje elváltani, akkor ezt betartja a meleg üzemi tanultaktól függetlenül! Egy reset sosem árt+ egy tanulás, de ezt melegen tedd, amikor már biztos, hogy meleg rendesen a motor és a váltó is. Triptonical mutasd majd neki mikor akarsz váltani.
Reset:
Gyújtás ráad. (motor nem indít)
Gázpedál padlóig lenyom kattanni is fog, és lent tart 15 mp-ig. (én akár 1-ig is szoktam)
Gázpedál lenyomva tart, gyújtás levesz.
Gázpedál elenged, gyújtás vissza, indít autókázik.
Köszi, már értekeztem is egy helyi szakemberrel aki képben volt kapásból a tünettel , egyeztetünk időpontot és megoldja a problémát .
Másik témában kérném ki a véleményeteket kedves fórum társak, 18 colos AMG felnire nyári gumikat kéne hogy vegyek lassacskán, jelenleg elöl 225/40r18 van amin nem variálnék, de hátul a mostani 235/40r18 helyett többen ajánlották a 255/35/r18 as méretet erre a kerékre. Egy w209 -es clk ról van szó, standard gyári futóművel, semmiféle ültetőrugókat meg ilyesmit nem tervezek alá. Az okfejtésem lényege az lenne hogy jelenleg szemre nekem a hátsó 235/40r18 méret kellemesen passzol az autó magasságához, tartok kicsit a peresebb 255/35 r18 tól, nem lesz látványra nagyon "virsli" a hátulja? Nem nő meg látványosabban a hézag a kerék és a sárvédőív között? Egy gumis ismerős szerint nem, ez a váltó méret , ugyanolyan lesz oldalról csak hátsó nézetből lenne mokányabb a megjelenés. Van erről valakinek tapasztalata , véleménye? Nagyon szívesen venném , nem akarom megszívatni magam optikailag :))
Van egy 2003-as évjáratú W211, 220 cdi mercim. Tudna valaki segíteni abban, hogy az elektromos fűtőpatronok mikor, és mitől kapcsolnak be, és hogy lehetni kiiktani hogy ne kapcsoljon be.
Talán meg tudod erősíteni, hogy a vázolt "tanítás" a lejjebb vázolt helyzetre is állhat. (W212 250 Cdi 722.6 váltó)
A váltóban a vásárlásom előtt, 75000-nél a gyári szervizben cseréltek olajat, az akkor még volt xxx.10 MB spec.,
a gyártáskorival megegyező olajat. (Kutakodásom szerint TITAN volt) 84000es korában megvettem a szalonból, és boldogan hajtottam 160000-ig, nagy,-50000-es- átlag 7.0 l fogyasztással, amikor arra döntöttem, hogy lecseréltetem a váltóolajat., tavaly aug.-ban. (SEMMIFÉLE hiba nem volt!)
Gyári szerviz megerősítette, hogy az eredeti .10 spec olaj nincs tovább, a Titan .14-est használják a 722.6 váltóba. Legyen. Szervizszakemberek ügyesen lefolyatnak ,kiszívatnak, szűrőt tömítést cserélnek, betöltenek 8.5 l folyadékot....váltó hibátlanul működik, DE!! úgy 100-200 -al magasabb fordulaton vált fel pl 2-3. között. 1500-1600 helyett akár 1900-nál. Fogyasztás azota -12000 km- 7.5. Tanitgatás segíthet visszaállni?
Megvettem összedugdostam a csatikat egyenlőre rosszabb mint előtte csak fejegységről. (Becker 7990) Haver azt mondja próbáljam meg rca val, ne a hangszóró kimenetről. Neked van ilyen vagy szereltél már be? Vagy van róla tapasztalatod? Mit lehet egy ilyenen rosszul bekötni? Köszi
Az autô kifogástalanul indit, " megy" stb .,de nem mūkõdik a az ELV.,a központizår.,az ablakemelök.,irányjelzõk.,ablaktörlök.,kommunikåció vezérlökkel korlátozott., az EZS "részleges" hibája miatt! Nem biztositék, táp, test hibáról van szô!
Elözmények: Eredeti EZS valószinülg processzorhibás vol.,általában inditott.,de egyértelmüen hömérsékletfüggő történet volt.,nagyon hidegben már egyáltalán nem lehetett elforditani a kulcsot.,ha inditott akkor minden készülék Ok volt!!!
A mostani EZS és ELV iinditoképes mindig., de a fentiek, mint ir.jelző stb ,egyik sem.,a motor ECU nem lett kicserélve!!! Állitólag az eredeti ECU- val szinkronizálni kellene ezeket az ujonnan beszerelteket szoftveresen..,idáig nem volt erre sikeres vállalkozó....
A fenti hiba elháritására alkalmas-e ez a megoldás : Vásárolni egy bontott ,de müködő motor ECU-t és egy EZS-t +ELV-t egy kulcsal legalább.,ami az elöbbi vezérlővel szinkronban ,és ugyanabban az autóban müködött..,A szóbanforgó szet ugyanilyen évjáratú,motorkodú,felszereltségű stb autóból származna. Sok vezérlő az MB-n az alvázszámhoz van kódólva., jelen esetben ez a set csere egy mülödő megoldás volna??? Esetleg mire kellene ügyelni vásárláskor? Km -óra állás nem játszik szerepet. Köszönök minden segitséget!
És mi volna a helyzet csak egy használt ,de jó EZS+ELV+ Kulcs beszerelésénél? Ha Ugyanolyan paraméterű autóból származna.
Egyszer egy teljes izzítást végig kell várnod míg magától lekapcsol a relé hallod , hogy kattan , ez egy betanulási fázis ha nem volt zárlatos az izzítógyertya amit cseréltek akkor megúsztad, ha volt közte zárlatos akkor a relén belül a lábakat védő bizti elolvadt arra majd visszatérünk. Tehát gyujtás ráad vársz míg izzít és hallod a relét lekepcsolni indít majd leállít majd beindít ha nincs hibajel akkor jó ha van próbáld újra, vagy diaggal törlés.
Ha még nem csináltad meg a pedálos resetelést, azt csináld meg, továbbá mutasd meg a vezérlőnek a nyomatékokat, hogy lásson egy görbét, ezt megteheted úgy, hogy szétrúgod a száját kicsit. Lássa mihez kell viszonyítson, valamint rúgd le padlóval, váltogasson vissza. Elváltások aktualitását az átlagos hétköznapi használat közben mutasd meg neki kézi fel, és leváltásokkal. Magyarán egy reset, és mindent mutass meg neki, ne akarj papizni, vagy csak csapatni, majd ő felállítja a rendszert, csak lássa mit kell számításba vegyen. Az első, kb 40 váltás alkalmával felállít a program egy alapvetést, és ez változik majd, illetve finomításokra kerül majd 100 váltáson keresztül kb.
Kicseréltettem az izzító gyertyákat,hazamentem szerelőtől kihűlt a gép,indulok el és pár perc múlva újra visszagyullad az izzító jele a műszerfalon,de miért??Később kialszik.Még az izzító csere előtt üzemi hőfokon is bejelzett,de halványabban.Mi lehet a gond?Hova vigyem?(s203 220 cdi 2006)Előre is köszi a segítséget.Hibaüzenet nincs!
Próbáljuk meg eme ékes Magyar nyelvet ékezetekkel használni, mert ez így méltatlan ehhez a ropikhoz. A Facebookon kénytelenek vagyunk ezt a hitvány írást elviselni, mert egy nagy rakás hömpölygő fos, de itt azért törekedjünk arra, hogy érthetően írjunk. Értem én, hogy sokan mobiltelefonon élnek, de ékezetek abban is vannak! Tiszteljük meg ennyivel egymást!
Nekem a D - R - N -be teve semmi rossz. Amikor kigurult a szervizbol, akkor olyat utott egybol kettobe, hogy rendesen a fejemet rantotta a nyakamon. Azota jobb, de kozel sem jo. 10-15 km-t mentem vele. Neha olyan, mintha jo lenne, de aztan indulasoknal meg mindig rant. Remelem ez termeszetes meg..
Hali! Ma kicsereltek a 7G valtom tipikus hibaja ak okat, kapott egy javito panelt. Fordulatjelado hiba volt amugy. Csereltek olajat is, szurot is. Gondolom adaptaltak a valtot, mert BMW-mmel mar talalkoztam ezzel, hogy valto adaptacio. Most, miota kijartam a szervizb, ut a valto, eloszor minden fokozatba valtaskor, most mar inkabb csak 1-bol 2-be, es 2-bol 3-ba. Mennyi idore van szuksege, hogy ezt elhagyja? Vagy vissza kellene mennem vele?
Benzines az OK, hogy szívatóval éli túl az első néhány percet, de ez dízel, d ea fórumtársak, szerelők lecsillapítottak, hogy a dízelmotor is segít magán.
Hi Világosbarna! December közepétől, január közepéig állt csillaggarázsban W204, C280-as benzines. Első kulcsra indult. Alapjárat 1200. Kb -3 perc után visszaesett 700-ra, és normálisan pötyög. Ez természetes dolog. A Stuttgarti szervízben 7 évvel ezelőtt, hasonló ok miatt, gurult a szervíz a röhögéstől.
Nekem egy utólag beépített riasztó meghibásodása azonos hibajelenséget produkált. ( kulcsfordításra önindító nem mozdul, ventillátor felbúg és a létező összes hibaüzenet megjelenik az óracsoport körül) w211-nél ez volt. Kikapcsoltam mechanikus kulccsal, azóta sem jött vissza a hiba.
Te tudsz nyugodt maradni ebben a helyzetben? Én már most majd felrobbanok. Ez egy hihetetlen nagy aljasság tőlük,ne hagyd magad,rohadt sok pénz és inkorrekt(ide valami obszcén kellene) magatartás.
Meg kéne nézni, hogy a nem működő dolgoknak van-e közös reléje, vagy biztosítéka... De lehet egy kontakthibás testkábel is ami a másik oldal.. Szopós is lehet. Keress egy normális autóvillamossági szerelőt.
Sziasztok! Mercedes c180 w203 kombim van. Segítséget szeretnék kérni tőletek. A gépjármű indításakor klíma ventilátor elindul, az óracsoport mutatói leesnek és az elektronikai dolgok nem működnek. A Debreceni Újhelyi-Autó Mercedes szakszerviz tanácsára kicserélték az óracsoportot 250.000ft. ellenében. Néhány hónap elteltével a napokban újra evvel a hibával küszködök, azonban a szerviz arra hivatkozott ezt nem tudják megjavítani, mert ez nem az az óracsoport amit ők beleszereltek. Ha valaki hasonló jelenséggel már találkozott, kérem segítsen, vagy adjon hasznos tanácsot. Előre is köszönöm.Ha nem az óracsoport szerintetek mi lehet a probléma forrása?
Látod :) Ahogy Mica írja, a hidegüzemi alapjárat mértéke és időtartama nem egzakt :) Nagy hidegekben pl Bátyám 606-os W140-e kicsivel 1000 fölé megy, és vagy átlagosan 10 percig tartja is, vagy 5 perc elteltével egyszeri fékpedál lenyomásra vissza ejti 900-ig, majd később a meleg üzemire. +1-2 foktól már nem, olyankor indítást követően emeli úgy 900-ra, és gyakorlatilag 1-2 percen belül beáll a normálisra.
Tegnapi észlelés: Szabad ég alatti több nap ( - 5 C ) állást követő indítás után kb. 100 ford/ perc-el magasabb az alapjárat, majd kb 1 perc múlva lassan visszaesik a normális 700 körüli fordulatra percenként. A motor viselkedésében mást nem észleltem, melegebb időben sem tapasztaltam ezt a jelenséget. Mi lehet az emelkedett fordulatszámnak az oka? Mi kezd elpusztulni? ( 2004 ' w211 270 cdi ) Valaki járt már hasonló cipőben?
Lehet, hogy a garázsban látnám, nekem most épp kint áll a vas az udvaron. Nyáron amikor jó idő volt, akkor meg tudtam nézni reggel az olajszintet a ~30 fokos külső hőmérsékleten... most, hogy mínusz van, meg nem, fura.
Előrebocsátom , hogy nem volt, nincs és valszeg nem is lesz ilyen motorú járművem...eredetileg is csak az info kedvéért azért bele vau-vau,
mert a sajátomban egyszer nem nyomtam be teljesen a helyére a szintellenőrző spirált, és szárazon húztam ki ...
De, ahogy olvasom a válaszod, most már körüljárom valahogy ( eredeti manual, robbantott ábra, valami ) mert egy kérdés merült föl bennem, hogy ti. Ha felkelek, megyek a garázsba , indulnék - mondjuk Madridba, úgy 2500km- felmerül bennem a kérdés, hogy van e a mociban olaj, azt csak úgy lehet megtudni, hogy bemelegítem ? Oszt , ha nem vót benne???
Minap fura tünetre lettem figyelmes 2004-es CLK -val kapcsolatban, elkezdett le és fel mozgolódni az index kar. Használat közben amelyik irányba kirakom az indexet jó egy centit elmozdul a kormány közép az index karral és a tempomat karral együtt. Járt már valaki hasonló cipőben? Van rá valami hack/megoldás? Youtube on nézelődtem és csavart fúrnak a burkolaton keresztül a kormány közép aljába, valaki lekapja a kormányt és bilinccsel rögzíti a kormány közepet. Ez a 2 lehetőség van a probléma megszüntetésére? Hogy tervezhette ezt így meg a mercedes hogy elszabaduljon ez a konzol? Jelenleg fel nem foghatom :D Köszi a segítséget előre is.
így gondolnám én is, lassan megy szervizbe, rá fogok kérdezni bár sok esetben sajnos kb semmihez sem tudnak hozzászólni... Nemsokára kap egy "kis" tuningot az autó, plusz a 250-es korlátot is kivesszük, jobban tetszene egy AMG vagy egy Brabus óracsoport :)
végigolvastam a kézikönyvet figyelmesebben... Szóval ennél a típusnál hideg motornál nem lehet olajszintet ellenőrizni... Hát ilyet korábban még nem láttam :)
Aszondja':
"üzemmeleg motorral állítsa le a járművet, és várjon körülbelül öt percet"
"Lassan tolja ütközésig az olajszintmérő pálcát a vezetőcsőbe, majd kb. 3 másodperc múlva ismét húzza ki és olvassa le az értéket"
Mivel a balelső kerékről veszi a sebesség jelet is, függetlenné vált a dolog a difitől, vagy váltótól a régiekkel szemben, tehát nagy esélye van, hogy helyesen fog működni a km mutató. Ellenben nem tudom, hogy egyéb vonatkozásban kompatibilis e a cucc.
Új típusoknál óracsoport csere esetén vajon kell szoftverezni, vagy az egység elektronikája tudja az "értékeket" alapból? Nem ismerem a működést, de arra gondolok, hogy megkapja a sebesség és fordulatszám értéket az autótól és mivel digitális eszközről beszélünk mutatja az analógnak tűnő műszer a helyes számot :) Láttam ebay-en árulnak pl C63 műszer egységet, ott ugye a 260 helyett 320km/h-ig van skálázva, szóval mennyire macerás a csere? Az eladó nemes egyszerűséggel azt mondja, hogy kb minden C osztályhoz jó :)
-Hát- Lacikám azon már túl vagyok :( Vittem már neki ABS jelet is, sőt, még a fordszámjelet is oda hekkeltem kínomba, baxik ez a fejemre.
Az a bosszantóó, hogy tele a világ épített 320-akkal, mindenhol megoldották, de egy rohadt dokumentációt nem találok sehol, a legjobb annyi volt, hogy "we shut off the engine override and all right" :D Írtam oda is (meg még 20 másik külföldire) de vagy nem tudják, vagy olyan régi a topik, hogy a kutya nem jár már arra.
Misi pont 2 óra alatt adta fel :D Szerencsétlen tulajt kirángatta időpontra, 10-re le lett adva a kocsi, kora délután hívta, hogy menjen érte, nem tud vele mit kezdeni :) Szerintem nem hitt benne, hogy ha egy hónapra előre ad időpontot, tényleg komolyan veszi az ügyfél, és odaviszi :D De a lényeg, hogy Misi hamar feladta, így nekem kell ezt kibogozni :P Azt már elértem, hogy 60-tól kezdve nem tilt, de kell legyen egy szál ami jelet kap, hogy sebességben van, engedheti a leforgást.
Valakinek esetleg konkrét infója arról, hogy a W124-ben 320, vagy 200/220 sokszelepes esetében kézi váltóval szerelve, honnan tudja, hogy nem kell tíltani a motort, mert már sebességben vagyok? Csak Km óra jelet figyel? Automatánál ha jól emlékszem figyeli a váltót is, csak azt nem tudom annak a jele az ecu melyik lábára megy. A Km óóra jele már megoldva, be is kötve, de 1-ben még mindig tilt 4500-nál, legalább 60-at kell menjek, hogy engedje leforogni, de azt nem éri el egyesben.
Most akkor milyen autópálya kategória vagyok? A D1 kategóriát próbálom értelmezni, ha a futómat húzom, auto w164 ML 2840 kg össztömeg + futó 1000 kg az 3840 kg.
Tavaly május óta egy 2006-os s203 220cdi boldog tulajdonosa vagyok/voltam.Az első mercim!Mindent rendbe rakattam és év végéig gond nélkül használtam(22000 km).December 25.-én indítás után,visszagyullad az izzító jele a műszerfalon.Állítólag így jelez,hogy az izzítógyertya már a végét járja.De nem is ez a gond.Hanem január 1 óta,az audio-navi fejegység(audio 50)néha működik,néha nem.Általában reggel elindulás után pár perc múlva lefagy,később már semmit nem reagál!Aztán gondol egyet és működik minden tökéletesen.Az esetek 80 százalékában nem működik.Esetleg találkozott valaki hasonló problémával?Ez az "audio 50" egység gyakran tönkre megy?Vagy esetleg más miatt is produkálhatja ezt?Előre is köszi a segítséget!
ui:Miért írja néha hibának:"turn signal left mirror" vagy valami ilyesmit:tükörindex ledes,bekapcsolom,működik és megszűnik a hiba...
Esetleg azt meg tudnánd mondani hogy a 722.6 váltóval rendelkező W202 gyújtáskapcsolója szintén mechanikus reteszelésű hogy a kulcs csak "P"-ban jöjjön ki?
722.4 váltót plusz hozzá tartozó váltókart cserélek 722.6-ra és Tiptronicos kulisszára. Ehhez szedem össze hogy mi az amit járulékosan cserélni kell a gyújtás-váltó-fékpedál kombó környékén. 7zap és partsouq nem teljesen egyértelmű számomra.
4 -ből kettő cserélve lett. Sajnos én is erre gyanakszom, de ezt nem tudom hogy ellenőrizzem otthoni körülmények között, akna nélkül. Látszólag egyben vannak.
Az egyik oldal kuka volt, az cserélve lett. Most gazadasnal és motorfeknel már nincs csavarodás, de például a reggeli jeges utakon kb libeg egyik oldalról a másikra. Olyan érzés mintha tök lapos lenne a hátsógumi.
Gondolkodom azon, hogy hazaviszem az autómat Magyarországra. W164 280 cdi 2006 év végi, 114990 mérföldel, jobbkormányos. 1 gazdás volt és Mercedes szervizben volt csak szervizelve. Mennyiért lehet otthon venni egy ilyen hasonlót, persze jobbkormányosra gondolok. ? Még nem tudom, hogy eladom vagy megmarad. Csak kíváncsiságból kérdezem.
Köszönöm a tanácsokat, megoldódott a probléma. Pár mondatban leírom hátha más is jár így:
Egy clk200 kompressor (w208) autóm van. Egy ideje már légtömegmérő hibát írt és világított a motor check. A szerelőm a légtömegmérőt kiszedve látta hogy olajos kicsit és rögtön rávágta hogy a kompresszor kezdi megadni magát. Már nézegettem a bontott kompresszorokat, de itt írták többen is hogy azok nem nagyon szoktak meghalni és lehet több más oka is. Végül egy taxis ismerősöm tanácsára bevittem egy márkaszervízbe, gondoltam annyit megér hogy ők is ránézzenek és mondjanak valami okosat. Kiderült hogy sem a kompresszornak sem a légtömegmérőnek nincs semmi baja. A fojtószelepeket kipucolta (bár vélemény szerint nem volt rajtuk sok lerakódás) és egy rövid kis vákumcsövet ami el volt repedve kicserélte. Az autó azóta tökéletesen megy, nincs motorhiba visszajelzés, illetve előtte kicsit rángatott egyesben és kettesben és néha ingadozott kicsit az alapjárat (erre a szerelőm annyit mondott ezek ilyenek nincs mit tenni), ezek a hibák is teljesen megszűntek. Mindez 15.000 ft-ból meglett :)
Számomra annyi a tanulság hogy természetesen egy ilyen értékű autót eszembe nem jutna márkaszervízben megcsináltatni de a hibát diagnosztizálni lehet nem árt oda vinni, illetve ha nem kell hozzá komolyabb alkatrész vagy nem kell szerelni órákat (azt hiszem itt 12000 az óradíj) akkor akár meg is lehet velük csináltatni lásd az én példámat.
Remélem másnak is segít majd ez a kis történet mely szerencsére jól végződött és nem költöttem rá az autó értékének kb a negyedét :) További szép napot mindenkinek!
Sziasztok ! Mikor megvettem a W163-ast, néha csinált olyat, hogy nem engedte elfordulni a kulcsot az utolsó pár miliméteren, így nem indult az autó. Negyedórás anyázás után egyszer csak elindult. Aztán leszokott róla, évekig nem csinálta. Most megint kezdi. Van itt valami mechanikus retesz benne ami esetleg megszorulhat ? Az immó a led alapján engedné az indítást.
Mondjuk amíg nincs a topicleírásban, hogy hivatalosan is ki vannak utálva az "A""B"-k addig ha nagyobb nyilvánosságot érintő kérdésem lesz ide fogok fordulni.
Másnak is ezt javaslom. Hiszen egy új topicban nem biztos, hogy naprakészen ott lesznek a tapasztalt szerelők.
Ezt a kulcsot használja minden nap. A tartalékot -stílszerűen- nálam is felejtette. :)
Kérdeztem, hogy nem volt-e valami nagyfesz, trafóház a környéken, de nem emlékszik ilyenre.
Remélem valami külső vagy pillanatnyi elmezavar volt és nem kell ECUt javítani hamarosan. Még arra gondolok, hogy nincs-e neki fél kiló másik kulcs a kulccsomón és esetleg azzal kifordította a gyűrűből, mert van egy olyan betanítási mód is, hogy a vége az, hogy a kulcstollbefordító pöcökkel 2. pozicióban ki kell fordítani a kulcsházat. Most meg ezzel zavart be neki.
Bár nálam ilyen hiba még nem fordult elő (W168, 2001-es évjárat), a szerelőm azt javasolta, hogy időnként - kb. fél évenként - cseréljem meg a kulcsokat, mert nagyon ritkán ugyan, de előfordulhat, hogy a sokáig használaton kívül tartott kulcs "felejt", és pontosan azt produkálhatja, ami veletek történt. Ha a kulcs ki-be akció sikeres volt, és azóta sem jelentkezett a probléma, akkor valami ehhez hasonló "pillanatnyi elmezavar" történhetett a kulccsal. Ez persze csak feltételezés; talán valaki pontosabb diagnózist is fel tud állítani.
Most,hogy megnéztem ezeket a gyönyörű felniket,eszembe jutott,hogy az én gyári 18"-as, eléggé meggyötört felnieimet is rendbe kellene hozni. Most pihennek mert nyári gumik vannak rajtuk. Görgőzésre,javításra gondoltam elsősorban.
Ha valaki tud a témában jártas, megbízható szakit és itt leírná az elérhetőségét,megköszönöm.
Ez a lányom kocsija, telefonban javasoltam, hogy kulcs ki, ajtó ki-be zárogat, kulcs gy.kapcsolóból ki-be....
Autó elindult és azóta is indul. AHogy utánanéztem úgy látom, hogy a jellemző a kulcshiba de esélyes az ECU baj is, bár azt mintha már csak a W169re írnák.
Van másik kulcs is persze azt itt felejtette nálam. Érdemes újratanítani vagy -most hogy megy- hagyjuk?
Nem tudom, hogy az IMMOja statikus vagy van köze a kulcsban lévő elemhez? Egyszer régebben az ajtót nem nyitotta a kulcs, akkor mondtam, hogy cseréljen benne elemet, végül kulcsoshoz vitte aki kimérte az elemet és jónak minősítette, úgyhogy az maradt benne.
Szóval tudom, hogy ennyi baja legyen a kocsinak, de azért idegesít kicsit. Főleg ha az ECU a baj, mert az nem lesz olcsó. Esetleg annak a nagy csatlakozójára érdemes ránézni, hátha valami kontaktos ott?
Hűű, de jó, hogy feltettél róla képeket, köszi! Úgy fél éve leállítószelepet, annak a gumigyűrűjét, meg jó pár üzemanyag csövet cseréltem, kompletten, nálam a leállítószelepnél a csatlakozóból folyt az olaj, elég erősen.
Amit viszont feltettem bontott leállítószelepet, az ugyanott kicsit könnyezik, mint nálad, a záródugónál. Hibát (még) nem okoz, megy szépen az autó, de az indítózásnál mintha 1-2 tekeréssel többet forogna az önindító, mint kéne.
Nem jöttem volna rá, hogy ilyen csapos a megoldása és ilyen könnyen szétszedhető a záródugó része. Valami spéci csavaroknak gondoltam őket, így most én is ki fogom tudni cserélni ott is a gumigyűrűt.
Szeretném megköszönni mindenkinek a hasznos tanácsokat. A segítségetekkel sikerült újra használhatóvá tennem a vasat. Kicseréltem minden O-gyűrűt az üzemanyag rendszeren és kiderült, hogy a leállító szelep záródugójában "csak" 20 évet bírt a tömítés. Egyszerű szétszedni, mert csupán két biztosító szeg fogja. Az egész művelet 350 forintba került, plusz egy délelőtt. Most már ismét pöccre indul. Még egyszer köszönök mindent, legyen szép napotok.
Így azért gyorsan el fognak kopni a kerekek..... :P
Amúgy gratula jól néznek ki a kerekek. És úgy az egész projekted előtt fejet hajtok. Mechanikailag és külsőre is (legalábbis nekem) a tökéletes autó irányát céloztad meg.
Javult sokat a szitu, főleg, hogy tegnap kapott egy 250km-es autópályázást. Még fel-fel vélek fedezni egy kis rappelést a mozgásában/hangjában, de sokat javult, úgy 95%-os siker eddig :)
Köszönöm , sejtettem azért, hogy nem design szinten szar ez a rögzítőfék.... ha 10 kulcsszóban leírnád nekem a beállítás menetét, úgy először is megköszönném , masodszor vinném a mestereknek, hogy..." nos, akkor ilyen módon kérem ". Sejtettem hogy munkás(abb ) lehet , mert a márkaszervizben nem látványosan, de hatékonyan elkerülték ennek a javítását.
W124-nél jobbra, vagy balra kanyarodásnál ha rámegyek egy bukkanóra, furán "túlugrik"az íven az autó hátulja. Nem életveszélyesen, de nekem már bőven zavaró.
Meg amúgy is, nem direkt az egész autó mozgása, kicsit olyan nyúlós. Bocs a hülye hasonlatokért, de nem tudom másképp leírni.
Lógást nem érzek a kerekeknél, látszólag a lengéscsillapító is működik. (Bár 22éves biztos van.)
Mi okozhat ilyen érzetet?
Ballonos, gyenge falu gumi is okozhat ilyet?? Nyáron mintha nem lett volna ennyire feltűnő.
Az emlitett motorokba jár vagy 8.5l olaj. A pálca max jele, meg a vége ( ami hidegen bele se ér az olajba???) között lehet 20-25mmm, ami v.sz. jelent min 1-1.5 l...lehet hogy 2l olajat . Hogy ennyi hogy szaporodna, ha felmelegszik mondjuk 10 fokról 80-ra ??? Tényleg enigmatikus.
egyszerűnek tűnő, de annál mókásabb kérdés lenne :)
Hogy a francba kell a Mercedes nívó pálcáját értelmezni?? Pár hónapja vagyok csak merci tulaj, de más autókhoz képest itt valami zavar van az erőben :)
A könyv azt írja, hogy vegyem ki a pálcát, töröljem meg, rakjam vissza majd 1-2 másodperc múlva mikor kihúzom olvasható az érték...
A gyakorlatban ez így történik: reggel a pálcát kiveszem, ami valójában tök száraz bele sem ér az olajba (és azt mondják ez így normális) pálcát visszateszem, újra kiveszem ekkor már az alján van némi olaj, újra vissza teszem, megint kiveszem, ekkor kb 3/4-et mutat, harmadikra pedig a full felett jelez :D
Találós kérdés, mennyi olaj van a motorban? :D
Ugyanezt eljátszom úgy, hogy mondjuk üzemmeleg állapot után állt az autó 3-4 órát (azaz bőven volt ideje az amúgy sem sűrű olajnak a helyére kerülnie) és a letörlést követően látszólag mutatja a normál szintet, ami legyen mondjuk felső nívószint közelében.
Mi a valós? Csont hideg állapotban nem nézhető meg?? Mondjuk az AMG esetében írja a könyv, hogy kizárólag üzemmeleg motornál mutatja a pálca. Ez annyiból érdekes, hogy ezt a C43 AMG-re érti ez meg egy C400 és a két motor csontugyanaz.
hogy az égbe nem lehet egy masszív kéziféket szerkeszteni rá
Ja. Én új Mercedes-es vagyok, úgyhogy még nincs jogalapom a hagyománytiszteletet megkérdőjelezni (meg amúgy nagyobb bajom ne legyen az egyébként jó autóval), de ezt meg fogjuk nézni, hogy mennyire lehet ráállítani.
Érdekes, bár nem túl vidám , amit írsz..csak tódítani tudom, W212 aut. Sedan, mindig túró volt a rögzítőfék,. de annyira , hogy ha csak úgy rátapostam, és induláskor a sípolást összetévesztettem az öv riasztással, simán kúszásban elindult a kocsi. Ha a megálláskor izomból betapostam, akkor egy kis gázzal.... mentem vele vagy 3x 100m-t biztos. Garis korában soha nem volt idő megcsinálni a soros szervizekkel...mert okosan mondták , hogy "másnap".. én meg 80km-re lakok. Az ősszel komplett fékcsere során megvettem a kellő fékpofagarnitúrát ehhez is ..... túró maradt, másnap 4.-szer mentem az utca végéig . Akik cserélték, azok vizsgáztatják a napokban....kíváncsi vagyok. Nem tudom , hogy az égbe nem lehet egy masszív kéziféket szerkeszteni rá.
2 autó összeütközött, az egyik nekicsapódott a parkoló w140-nek.
A lendülettől a motortartó-váltótartó, pont annyit kilengett hogy a rudazat kivette P-ből, és megindult. Vissza csattanni csak akkor tudott amikor már megállt.
2. Az előbbit azért kérdezem, mert a kézi(lábi) fék eléggé bent fog, én a mázsámmal alig tudom úgy betapicskolni, hogy lejtőn megfogja. Még nem lett megnézve, de a kézifékpofákat nem gondolnám elkopottnak, lehet, hogy még rá lehetne állítani. Állítani hol lehet? A szerelőm azt mondja, hogy szerinte le kell venni hozzá a tankot. (Kombi).
Üdv. mindenkinek! Kérdésem lenne felétek. Adott egy 2002-es W210 2.7 classic ,kombi. Elöl új telók, hátul nyomástartó gömbök. Az autó nem ül mélyen ,szépen áll. Csak szerintem kemény, lágyabb rugózás érdekében ,milyen rugót vegyek bele? Lassan két éve nálam van,minden ok, csak ez a merevség nem tetszik. Köszi az esetleges választ ! Szép napot!
Nem ismerem a 202 váltóját..... de a W212 ( 722.6) esetében az váltóolajcsere során van egy --számomra elsőre sokkoló-- momentum, hogy ti. a beöntött új olaj szintjét csak egy spec nívópálcával tudod mérni, ami nem része a járműnek...vagy beszerezted a csere előtt vagy nem. ( szakszerviz felé terelés No.x)
Ha a Te gépeden is ez a helyzet, és nincs nívópálcád .....deci pontossággal mérném a levett olaj mennyiségét , és azt 2-3 decival megtoldva önteném fel az újjal....aztán irány valami szerviz, ellenőriztetni. Amúgy , azt hiszem , cserekor célszerű a turbinaházból is kiszívatni az olajat, a teljes mennyiség szűk harmada abban van , és nem folyik le a dekni felől.
A w202-es 4 gangos automatájában, (2.5 D) szombat délután akarom lecserèlni az olajat.Mivel még nem volt automata váltós autónk nagyjából szeretném tudni, mire kellene figyelni, mennyi olajnak kellene kifolyni stb. Bele való olajat, szűrőt, tömítést megvettem hozzá.
Debrecen környékén tud valaki Mercedes(W 202) Szakit ??? Pappasnál nem tudnak (akarnak) segíteni,hasonló a helyzet Nagy Lacinál is.Gyújtásprobléma a hibakód,de hát tudjuk,hogy ez a légtömegmérőtől,a fojtószelepen át,a kábelkötegig bármi lehet.
Még egy tippet kaptam, lehet, hogy a hővédő lemez, mert az is el szokott szabadulni.
Diag eredmény: tegnap (más miatt) gépre tetettem az autót, és ha már ott volt, megnézettem a lambdát. Jelet ad, tehát a szonda jó, de nem tud mérni, mert nem dúsul föl a gáz. Tehát kiment a katalizátor bele... Meg is néztem, hogy most akkor milyen is (dupla vagy nem, egy házban van-e vagy nem). Dupla és nincs egy házban. Előtte elágazik a cső, utána meg újra összefut. A hővédő meg gyönyörűen áll a helyén.
Azért van kivágva az oldala, mert ad1 a porlasztó a csészéhez képest nem középen, és nem függőlegesen áll, ad2 mivel ezekben vékony házas porlasztó van, kicsit kilóg a résolaj stück. Továbbá amit Sanyi is írt, hosszú is kell legyen, mert elég hosszú a csúcs.
nekem volt egy CLK 430-m épp megcsináltattam majd lenulláztam.
Piros designo ülések voltak benne remélem nem azt vetted meg...
Ugyanakkor én a gyújtással szenvedtem, mert nem úgy indult és ment ahogy kellene.
A szaki egy fél napon keresztül méregette mire rájött, hogy az egyik gyújtókábel ugyan működik, de valami miatt nem ment át a teljes feszkó a trafótól a gyertyáig.
Egy automata váltó szaki pedig azt mondta, hogy a motorban rejlő ilyen hibák érezhetőek az automata váltós autóknál.
Véleményt szeretnék kérni: a 430 CLK-m "nem megy úgy, ahogy kéne", és ezt nem csak én érzem időnként (nem mindig!), hanem szakszervizben mondták maguktól, kipróbálva az autómat, ahol a tulajdonosnak magának is volt egy ilyen gépe, szóval van összehasonlítási alap, habár szubjektív. Elsősorban ez a robbanékonyság hiányát jelenti, bizonyos helyzetekben érzéketlen gázpedált, nem azonnal visszakapcsoló váltót stb. Egyszerűen nem érzem a közel 300 lóerőt. Hogy lehetne ezt objektíven ellenőrizni? Szeretném műszeresen kivizsgáltatni akár fékpadon is (semmilyen hibakódot nem néztünk még), és a kérdésem, hogy csak Mercedes szervizben érdemes, vagy jó márkafüggetlen szakműhely is képes rá, az esetleg szükséges javítást is beleértve? Köszönöm.
De, simán lehet, bár nem mondott ilyet a szerelő. Az is igaz, hogy ő főszakmáját illetően karosszériás, régen szerelt Renault-kat, csak épp nála volt az autó, hát megkértem, nézzen alá.
Megbontás nélkül ki lehet deríteni, hogy belül minden rendben? Hibatároló?
Belül összetört és rezonált,mostanra vagy beszorult valahova és azért van csendben vagy olyan kis darabra morzsálódott és a cső szakaszban landolt. Plusz még szokott lenni pár tipikus eset,de ezeket majd kivétel után lehet biztosan tudni.
Olyankor mi történhetett, ha tegnap már alig-alig csörgött, ma pedig egyáltalán nem? Azt nem hiszem, hogy megjavult volna, csak kíváncsi lennék, hogy akkor mi rezonált, ami most már nem?
Valaki meg tudná mondani hogy a 722.6 váltó kulisszája elektromos zárással van "P"-ben ha nincs rajta gyújtás vagy mechanikusan? 722.4-ben ha jól tudom ez mechanikusan van megoldva.
Van egy 2009-es évjáratú W245 "elölkaparósom". Sajnos a napokban tönkrement a vezetőoldali háttámla ülésfűtése. Az ülőlapon jó, csak a háttámlában nem fűt. Hol tudok venni hozzá gyári fűtőszálat? Esetleg pótolható-e az utólag beszerelhető ülésfűtésével, úgy hogy a gyári kapcsolóról működjön továbbra is?
Nem, nem így néz ki, ez még csak a folyamat. A történet az, hogy mivel nincs anyósoldali ülésem, csak két vezetőoldali, kell csináljunk egy anyós kapcsolópanel fedelet. Egy vezetőoldali alapján legyártunk egy ugyanolyat, majd ha készen van a megírt programot letükrözzük, és így lesz anyós oldal. A képeken még csak félkész fázisban van, most jönnek az apróságok.
Jó estét kívánunk Mi is! Mivel egy alap gesztust első hsz-ed kapcsán nem léptél meg, és kissé homályos mit is szeretnél, miért vagy itt, miért nem érzed egy beköszönés szükségét, én most 30 percről indítok egy visszaszámlálást, ez idő alatt szabadon pótolhatod mind a beköszönést, mind a bemutatkozást.
Aham értem, gondoltam különben ,hogy valami ilyesmi emelési pont lehet, csak alkatrészboltba nem tudtam rendeltetni olyan pogácsát, csak sima gumi dugókat, csak nem tudom,hogy ajánlatos e ledugózni mindent mert elöl pl olyan a kialakítása,hogy direkt kitud folyni az esetlegesen bekerült víz.. elvileg oda be szerintem nemis kerülhetne.. még most nincs ledugózva sehol had száradjon az üreg védő, csak későbbiekbe érdemes lenne e a dugózás.
Feleségem W202-esénél (250D) észrevettem, hogy az akksi tálca környéke bal hátul eléggé vizes, a tálca és a hátsó nyúlvány közti részen majdnem 1cm víz állt, ami azért sem előnyös, mert egy halom vezeték fut egy kis dobozba, és azok a vezetékek álltak a pocsolyában.
Azt gyanítom, hogy a hátsó lámpánál ázhat be a kocsi, de ott meg semmi nyoma vízbefolyásnak.A kocsi tetőablakos, de az elvileh nem folyathat ide.
Ha ilyen ami a képen van, elsétálsz a bárdiba, unixba pl, kérsz két jobb minőségű univerzálist 2500ccm-ig, és egy kipufogóssal cserélteted, és újra szép az élet úgy 3 évre.
Szerelőm mondta, h dupla, én épp nem voltam ott, mikor aknára állt, nem láttam. Azt mondta egy házban van kettő.
Azóta fórumtárs privátban keresett cikkszámot (2024909019), ő is azt írta, hogy "gyári EPC szerinti kép alapján egy egymás melletti dupla kat". Ráguglizva nagyjából ezek a verziók vannak vizualizálva.
vagy
Az univerzálisak meg az utángyártottak között aztán van mindenféle, dupla is, meg leegyszerűsített szimpla i.
Mindenkinek köszi a tippeket és a segítséget, már sokkal beljebb vagyok!
Ez egy '98-as autó, tehát tudtommal Euro2 motor. A 202-esek zöme ilyen, mert 2000-ben állt le a gyártás. Ki is vagyunk tiltva szmogriadókor Bp-ről... :)
Ugyan én a mestertől olyan messze vagyok Makó Jeruzsálemtől, de eddigi tapasztalataim alapján nincs olyan ami pl Téged zavarba hozhatna. Én talán a feszítő záródugóját utálom nagyon, mert hülye helyen van, és simán túl üthető, igazából önbizalom hiányában mindig kettőt rendelek ha ilyen meló van :D
Szerintem ebből találsz bontottat is simán. Maga a kat dob a csöveidre áttehető bármiről amibe 200 vagy 220CDI volt és még nem DPF-es. Pl 202CDI, 203CDI, 210CDI persze mind az említett ccm kivitelben.
Hogyne menne át.... Ahogy Sanyi, és Mica írta, max E2 az a motor, valami különleges export, és csoda folytán esetleg E3. És a kivitelezés sem mind1, nem annyira egzakt az, hogy simán kivitelezhető, mert pl annál a fajtánál ahol kb a leömlő maga a katalizátor is, ott némi agyalás kell.
Lehet. Minden esetre elsősorban azt kellene tisztáznia a tulajnak, hogy a motor melyik besorolásba tartozik, és azután dönteni arról, hogy milyen megoldást válasszon. Nagyon sokba kerülhet a a találgatás....
Az nem kérdés, hogy kicserélem az izzítógyergyákat, már meg is vettem. De ha pöcre indult a rossz relével és gyertyával, akkor most miért nem enged indítani. Minden megy, minden jó, csak az izzítójelet nem adja fel és akkor nem is pörgeti az önindítót.
Nem a műszaki megoldás a probléma, hanem az, hogy átmegy-e a vizsgán a motor típusára engedélyezett károsanyag kibocsátása. Ha igen (akár így, akár "úgy"....), akkor valóban sokkal olcsóbb megoldás, mint az új katalizátor.
Tettünk mi ML163 320V6 alá is univerzális bosalt, hibátlan, pedig ott közvetlenül a leömlő után van, elég nagy igénybevételnek kitéve. 20-28000Ft magaslata ha jól emlékszem. De akadnak más gyártók is.
Azt hiszem tőle vettem 10 éve fémmagos katalizátort az RX-8ba pedig az volt turbósítva olyan hőt kapott h ihaj, de még mindig benne van, jah és az autó még működik... :)
A zörgés-csörgés azt jelzi, hogy a katalizátorban megolvadt a mag. Ahogy tovább romlik a helyzet, azt kockáztatod, hogy a vezérlés előbb-utóbb letiltja a motort működését. Ha megszünteted (kivágod) a katalizátort, akkor viszont nem megy át a vizsgán, kivéve persze, ha van egy "jó" ismerősöd... A bontott katalizátor ugrás a sötétbe, mert nem tudhatod, hogy belülről milyen állapotban van. Az univerzális katalizátor csak az Euro 3-as normájú motorokig lehet megoldás, a tiedben viszont már Euro 4-es besorolású motor van.
Nagyon úgy tűnik, hogy nincs más választásod, mint az új katalizátor, amivel viszont akár több százezer kilométerig nem lesz gondod.
Segítséget szeretnék kérni. Nemrég vettem egy 2009-es B200 crd Mercit, melynek vételekor folyamatosan világított az izzítás. A szakszervízben mondták, hogy a gyertyák jók, viszont az izzítórelét ki kell cserélni. 80.000 ezerért sikerült is. Azóta viszont indulás után újra beadja az izzítás jelet kb. fél percre, majd elalszik. A nagyobb baj viszont, hogy különösen hidegen, csak többszöri próbálkozásra adja be az izzítás jelet, enélkül viszont indítani sem enged. VIsszavittem a szakszervízbe, ott azt mondták, egyik izzítógyertya van kimenve, más baja nincs. Attól viszont ezt nem csinálhatná, mert egyébként nagyon könnyen indul, ha éppen van kedve hozzá. Kérem segítsen, aki tud!
Már gyógyul, igazából már észre sem vehető, csak ha felnyitom, és nagyon szuggerálom, akkor látni egy kis bólogatást. És az adalékból még nem is volt időm adni neki :) Úgy gondolom nem szereti a higtech gázolajakat, öreg kamrás némber, ennek a buta gázolaj kell :)
Említettem már itt, hogy az autóm első ülései valami rettentő kényelmetlen ( sport?) konstrukciók, egész egyszerűen ( nekem ) keskeny, az ülőlap alapja 30cm!!! széles.
Ebből következően a beüléseknél a szélső hurkája szenved, minek egy repedéssel adta bizonyságát...előbb-utóbb valami reparálásra lesz szükség. Ismertek-é ügyes/jó kárpitost , aki javít ülést?
Úgy néz ki tönkrement a katalizátorom, s202 200kompressor, csörög-zörög-rezonál cudarul. Próbáltam megoldást keresni, de eddig ahány ember, annyiféle, és nem feltétlenül konzekvens.
-Új gyakorlatilag van, elméletileg nincs (500e Ft)
-Bontott kishazánkban nem létezik. Németországban egy biztos van, kituggya milyen, 220 €+ 50€ posta.
-Univerzális eddig egy tippet kaptam, 105e Ft, de ehhez kettő kell, mert mindkét csövön van 1-1, tehát 210e, még mindig kicsit sok. De állítólag van ennél olcsóbb is, csak én még nem találtam meg. Valaki tud jobbat?
-Kiherélés/levágás: itt oszlanak meg legjobban a vélemények, mert van aki szerint ki kell próbálni, van aki szerint nem kellene kísérletezni, mert tönkremehet a motor, bezavar a lambdának, ki tudja mit csinál a motor, ki tudja átmegy-e a következő vizsgán. Az tény, hogy ez a legolcsóbb megoldás, de én megtartanám még pár évig az autót, szóval nem baj, ha olcsó, de főleg jó legyen.
Értem, csak arra asszociáltam, hogy esetleg olyan mint a régebbi merciknél, hogy ha kihúzod más funkciót teljesít, 126/124 esetében pl fejtámlát mozgat.
Nem néztem soha, hogy a fiatalabb, nem motoros támlás MB-ék esetében, hogy működik.
3003 jan. E270CDI W211 elegance bőrüléseinek háttámasz álítói nem működnek. Mindkét irányba szabadon forognak egy darabig a "tekerők", de nincs terhelés rajtuk, nem mozdul semmi. Manuális.
Tapasztalat? ötlet valakinek esetleg? Valami bowden dolog?
Konkrétan egy 2001-es A 170 CDI-ről lenne szó. Nem azt várom, hogy versenyautó legyen belőle, hanem azt szeretném, ha az eléggé lomha első két sebesség fokozatban - különösen a túl rövid egyesben - "ugrósabb" lenne. Ha ennél többet is nyújt a tuning, az már a bónusz... Van olyan fórum (esetleg típus) társ, akinek van erről tapasztalata?
Kicserelte a motort is, fogaskereket is, mindent amit lehet. Aztan vmi gepre dugta. Ugye Star-al egyertelmuen kidobta a javitas elott, hogy az rossz. Most delphivel tudtam csak megnezni, az ennyit ir, amit fotoztam. azert is kerdem, hogy ez a hiba lehet-e ugyanaz.. Jovo heten, vagy ket het mulva tudom megnezetni gyari diaggal.
Általában a motor előregszik aztán csak zabálni az áramot. A műanyag fogaskerék meg fogasléc elkopik ( mire cserélte a felújító?). Utána hogyan csinált alapbeállítást?
De az a resze rendben van, hogy elhiszem, mert bent voltam a muhelyben, sot a kezembe adta a regi motyokat belole, elmagyarazta mi miert, micsida. De ha ugyanezert dobta most a hibat, akkor nem orulnek. Sajnos ez a kis Delphi-m, amit anno egy VW miatt vasaroltam itthonra, csak annyit ir, amit kuldtem. Egy bosch mar gondolom komolyabbat irna, vagy a gyari, de mire odajutok, szetbasz az ideg, hogy vajon a regi problema lehet-e meg. Ezert kerdeztem, hogy eg a hiba megjeloles lehet-e az.. ?
Elmegy az ero, ujrainditas utan jo. star diag vasarlaskor azt irta, hogy a turbon levo kis motor rossz, ezt felujittattam. Akkor gyakran produkalta a hibat, azota tegnap eloszor, de szinten elmegy az ero, ujrainditas utan jo. Nem tudom osszefugghet-e a turbo vezerles azzal, hogy a valto elektronika rossz, azt ketto het mulva cserelik. (7g)
Erről mi a véleményed? Ha már erre jársz :) Előzmény: OMV prémium nafta (sosem tettem még bele), tartósan úgy 5-10 km-en át forgott 3500-at. Másnap vettem észre, hogy furcsa. Se füst, se kormolás, teljesítmény vesztés nincs, szerkezetileg hibátlan hangja van a motornak, gázra harap szépen. Úgy vettem észre, hogy a 6. henger nyomócsöve a többihez képest elég agresszívan üt, lüktet. Csúcs akadás, vagy nehezen nyit? Gyári érintetlen csúcsok!
Smafu a te tipped volt a ludas minden testelés rendben volt de a diódasorban egy dióda zárlatos volt még az állórész tekercs forrasztása is leolvadt miatta.Köszönöm a segitséget mindenkinek.
Szia! Valami testkábel hiba lehet az érintett "vonalon"... Át kell nézni az összes negatív lecsatolást. Csalóka lehet, mert jobb híján "húzhat" máshonnan is testet, viszont a visszajelzőnél zártabb a kör...
Szia ezen a linken megnézheted ők foglalkoznak optikai kábelezésü merci rádió beépitéssel én beszéltem tavaly decemberben velűk nem probléma nekik.Részletesen elmondták hogyan oldják meg telefonon korrekt volt a srác érdemes felhivni.Itt a linkjük: http://amcentrum.hu/8-auto-navigacio-multimedia
Köszönöm! Na ilyen átalakítóról még nem hallottam. Optikai rövidzárral (amivel az egyes egységek kiiktahatóak) már találkoztam ill. olyan átalakítóval is ami RCA csatlakozásra alakítja az optikai jelet. Sajnos olyat még nem találtam ami az optikai kábelt sima ISO csatlakozóvá alakítaná. Létezik ilyen? Ha igen esetleg tudod mi a neve egy ilyen átalakítónak és hol kapható? Köszi!
A következő problémával kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. 2002-es W211-es E osztályos Mecedes, gyárilag az APS 50-es, un. kis-navigációval szerelve. Gondolom már más is tapasztalta, hogy ez az audio 50-es készülék teljesen elavult és megbízhatatlan. Tudtok esetleg valakit aki kiírtaná ezt a masinát az autóból és akár egy egyszerű gyári CD-rádiót beépítene a helyére? Már több autóvillamossági és HI-FI szerelőnél is próbálkoztam de mindenki mereven elzárkózott azelöl, hogy ebbe az optikai kábelekkel szerelt rendszerbe belenyúljon. Van valaki aki meg tudná oldani ezt a ki ill. beszerelést? Az sem lenne baj ha Budapesten vagy a közelében lenne. :o)
Sziasztok szeretnék kérni tőletek ötleteket hogy hol lehet a bibi van nálam egy 2004-es A-170CDI a tünet a következő kigyulladt a töltés lámpa elment a szervó.Az összes bizti jó Xentrivel megnézve semmi hibakód műszerrel nézve járó motornál van töltés is (14.5V) mégis ég a töltés lámpa és a szervó nem megy.Hátha van ötletetek mit nézzek még meg.Előre is köszi
Sacc 10 autóban cseréltem az összeset, mostanában, és csak 1 nél volt hogy a febiből a 2 gömbfejes lógott, mire innen a futóműveshez ért.Konkrétan, én nem is néztem meg, csak a futóműves hívott fel hogy lógnak, visszajött, és tényleg kotyogott.
Ilyen szett is volt, nem látni a szilenteken semmi különbséget. De legalább gumisak, nem mint a 25-30 évesek, amik már majdnem fixek.