Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23050

Kicsit elbizonytalanodtam zárt rendszert illetően, egy biztos mindenki saját felelőségére csinálja meg vagy sem, ezzel én is egyetértek, abban viszont tartom a véleményem hogy házilag is lehet olyan minőséű hegesztést csinálni mint a gyárban.Nyilván átröntge

nezni itthon a vcarratokat nem lehet, de ettől még lehetnek olyan minőségűek!

Én csak azért vettem számításba mert, szeretnék rézcsöves rendszert de félek nehogy valami ideje korán elkorrodáljon.Mert abban hogy olajfilm réteg van a tágulási tetején kicsit szkeptikus vagyok.

Jelenleg nekem is nyitott van és ennek ellenére van a rendszerbe lefúvó szelep ami 2.5 báron nyit ha elfagyna a tágulásim a padláson.Eddig szerencsére erre nem volt példa.

 

Előzmény: sur5al (23038)
spucc Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23049

Akkor meg vagyok nyugodva! :-)

Előzmény: sur5al (23041)
tibcsi42 Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23048

Na persze most a tyuk v. a tojás volt elöbb. Mert nem mindegy, pl. nálam a gáz cirkóval eleve zárt volt a rendszer, majd, hogy az egekbe szökött a gáz ráadásul jött a csap zárások időszaka bővitettem a rendszert vegyesre. Ez a második vegyesem de mind kettőben volt és van biztonsági hőcserélő. A biztonsági szelepekkel sem fukarkodtam, (ca.:2300Ft / db.) van balőle 3db. + termó huzat szab.(mert ez is biztonsági cuc ha jólvan beállitva). De az is tény ha valaki több éve nyitott rendszerel fűt és meg van elégedve vele az minek is válson zárt ra (hacsak le nem vonja a következtetést az itt elhanzott oxidácioktról). Az meg kizárt, hogy valaki most meglévő nyitott vegyese mellé gázcirkot épitsen. Persze egy új ház az más téma.

Előzmény: Törölt nick (23031)
ystycska Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23047

Elnezest,eleg ritkan szolok bele a nagyok dolgaba,inkabb csak olvasgatom a topikot,es tanulgatok belole.

most egy kis segitsegre lenne szuksegem, a rendszerem lassan elkeszult (hala az itt tanultaknak)  most kellene feltoltenem,az a kerdes,hogy mivel lehetne a kutvizet hazilag kilagyitani,kb. 2200 lit. vizrol lenne szo.

a masik kerdes a tagulasival kapcsolatos,lehet-e a tagulasit a radiator-visszamenore kotni (a rendszer egy 8-tagos viadrus kazan+2000 lit. puffer, a ketto 5/4-es vascsovekkel osszekotve, a radiator-kor pedig rez-csovekkel, es 3 db. 2000-es acel-lapradiator+ 3 db. 1100-as acel-lapradiator+ 1 db. 800-as acel-lapradiator+ 1 db. torolkozoszaritos radiator), tehat lehet-e a radiatorvisszaterore kotni a tagulasit,es eleg-e ezt osszekotni 15-os rezcsovel?

a rendszer nyitott,es van benne esbe vtc. is a kazan-koron,es esbe vta. is a radiator-koron.

tibcsi42 Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23046

Hát ezt akartam kérdezni a fűst termosztátról. Nálam amig az jó vólt 100° felett bekapcsolta a kazán kergetőt

és 100° alatt ki kapcsolt, ez lényegesen gyorsabban reagált mint a merülő, mert csak addig megy amig van hőtrmelés v. ég a tűz. Egyébként milyen tipusu ez a fűst termod?

Előzmény: WendelkeS (23043)
batar76 Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23045

Szia.

Ezzel azt akarod mondani ,hogy a pufferba beépitett hőcserélő kapcsolódik a radiátor körre annak nem megfelelő a hatásfoka ?

 

Én igy szeretném összekötni:

 

A vegyes kazán fűtené a puffert. A pufferból a meleget a beépitett hőcserélőn keresztül akarom a radiátorok felé juttatni. Igy lenne egy nyitott és egy zárt köröm.

 

A pufferben felmelegitett viz és a hőcserélővel kivető viz hőmérséklet különbsége mekkora lehet?

Előzmény: sur5al (23021)
tibcsi42 Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23044

Egy vázlattal többre mennék, de az, hogy visszamelegszik a kazán a pufferból az nem a termosztát hibálya.

Létezik cső termosztát ami megbizható de az nem bimetálos, és ajánlatos hővezető pasztával az érinkező felületeket bekeni.

Előzmény: WendelkeS (23030)
WendelkeS Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23043

Ez a termosztát hivatott a tűz kialvása után bekapcsolni a szivattyút, ha a parázsról eléri a 90 C fokot. Az egyik képen látható a füsttermoszát, ami viszont kb. 100 C fokos füsthőmérséklet alatt kikapcsolja a másik fehér színű termoszátot, ami már kapilláris, de a csőre szorítva még ez sem az igazi.

 

Tehát amennyiben átalakítom merülőhüvelyesre a rendszert, (remélem a következő héten) akkor már feljebb merem tolni a puffer hőmérsékletét.

Előzmény: tibcsi42 (23042)
tibcsi42 Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23042

A bal oldali könyöknél lévő termosztátal (ez egy bimetálos termosztát valoban megbizhatatlan) mit kapcsolsz?

Előzmény: WendelkeS (23030)
sur5al Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23041

Elnézést, igen, egy nagyságrendet tévedtem. A sok nullára emlékeztem csak:) Tehát 1l vízből kb. 1600l gőz képződik.

 

Tudod mit? Jól tetted. Ha túlbiztosítod, károd nem lesz, ebbe még nem halt bele senki. Ellenkező esetben viszont lehet szomorú vége is a történetnek.

Előzmény: spucc (23040)
spucc Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23040

Inkább 1.600- szorosa....

És nekem nyitott a rendszerem, mégis ettem vészhűtőt, sőt  2 bizt. szelepet is. Hát, csak úgy mondom.

Előzmény: sur5al (23038)
sur5al Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23039

Teljes mértékig helytálló, amit írsz. A probléma valóban a vörösrézre szűkíthető. ill. csak akkor probléma, ha vannak mások is a játékban:) A csövek miatt - ha külön nem jelöljük - akkor a réz említésénél, vörösrézre gondolunk(tam).

 

"Azonban ha a megfelelő sorrendben kötjük össze őket akkor minimalizáható a korrozió lehetősége. "

 

Ez 1 esetben igaz. Ha vízhálózatról és nem fűtésről beszélünk. Ha a réz (vörösréz) után már nincs semmi, akkor nincs gond. A fűtés esetében viszont a rendszer körforgó, így az összekötés sorrendjének semmi jelentősége nincs. A gond az gond marad.

Előzmény: Les Grossman (23035)
sur5al Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23038

Persze hogy! Az enyém 4 barral lett, fél napig tesztelve. Nem volt semmi. De mégsem tenném. Ennek az egyik oka, hogy nem tudsz úgy hegeszteni, mint egy gyárban, robotok. A lemezzel soha nem lesz gond, akár 4-5-6 mm-es. De nem tudsz minden varratra röntgenes vizsgálatot csinálni és egyébként az egész folyamat nem annyira kidolgozott és ellenőrzött. Egy "házi" varratnál lehetnek (biztosan vannak) olyan pontok, ahol elég egy pici rohadás (akár az oxigén miatt közvetlen, akár a réz miatt áttételesen), ahol később (évek múlva) megnyílik akár 2 barnál is. Én ezt nem vállalom be. A gőz térfogata kb. 15.000-szerese a vízének. Csúnyát tud robbanni.

 

De. Attól még lehet jó egy ilyen cucc! Sőt! Mondom az enyém is az, de marad nyitotton. Ha zártra teszed és berakod a biztonsági kütyüket, amik kellenek (hőre, nyomásra lefújó, automata töltő, esetleg hűtőkör), akkor csak bátrabb vagy az átlagnál, de nem vagy felelőtlen. Jól csinálod, de itt már vékony a határ és én inkább a nyitott oldalon maradok, te átmész a zártra. Nincs ezzel semmi gond.

 

Tudok ellenpéldát is. Felelőtlen tervezés, nyitott rendszer. Tágulási a padláson, télen elfagyott, nyomásra nyitó nem volt. Majdnem robbant. Mondjuk úgy, közeli példa. Apám csinálta.:)

 

ja nyugi Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23037

Hát, lehetnék figyelmesebb is.:-)

Az In kazánom~Kazánom

ben szereti~nem szereti

zárt renszertm akkor tárgytalan~zárt rendszert, akkor tárgytalan.

A többi stimmel. :-)

Üdv:

Józsi

Előzmény: ja nyugi (23036)
ja nyugi Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23036

Köszi!

Az ln kazánom ben szereti, a zárt rendszertm akkor tárgytalan.

Üdv:

Józsi

Előzmény: Törölt nick (23031)
Les Grossman Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23035

Miután nekem is nyitott rendszerem van, annak idején elégé körbejártam a témát. Én azt találtam, hogy a galvánkorrózió szempontjából különbséget kell tenni a sárgaréz és vörösréz. A sárgaréz (csapokban, szelepekben) a galvánkorrózió szempontjából  megmunkálása miatt elhanyagolható rézionokat bocsát a rendszerbe. Van olyan vélekedés is (amelyre igazolást ugyan nem találtam) miszerint a felületen kialakuló vékony filmszerű réteg teljesen meggátolja a rézionok kiválását. Tehát szerintem a sárgaréz esetében nem kell galvánkorróziótól tartani. 

Más a helyzet a vörösrézzel. A vörösréz csövek megmunkálásából adódóan valóban bocsátanak ki rézionokat. Azonban ha a megfelelő sorrendben kötjük össze őket akkor minimalizáható a korrozió lehetősége. 

Egy biztos a vörösréz és az aluminium nem túl nyerő páros. 

 

Az oxigénnel pedig ha nem minden héten cserélsz vizet a rendszerben akkor hosszú időn át fog szolgálni a rendszer. És persze nem árt egy kis a tágulási tartályba egy kis paraffin vagy valami olaj. 

Előzmény: sur5al (23025)
sur5al Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23034

Így helyes!

Előzmény: ZoeCsokvaomány (23032)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23033

Azért attól még, még hogy maszek a rendszer lehetne zártra tenni.Én is tavasszal tervezem zártra alakitani a rendszert.A kazán nekem maszek, 6-os kazánlemezből hegesztve, nyomáspróbán 6 bárig nyomattuk fel és meg se nyekkent. Ettől függetleneül a biztonsági szerelvények elengedhetetlenek!

Előzmény: sur5al (23029)
ZoeCsokvaomány Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23032

Ha valaki tanácsot kér, én ezt fogom így javasolni ahogy mondtam is, külön kérésre kötöm csak zártra, ha nagyon ragaszkodnának hozzá.

Előzmény: sur5al (23029)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23031

Hát én 1 colost tettem be, lehet neked akkor kellene az 5/4 es. Egy a lényeg ez a keverőszelep gravitációsan nem működik.Szóval akkor számolhatsz plussz egy szivattyúval, ami még 20-30 ezer plusz.

Előzmény: ja nyugi (23027)
WendelkeS Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23030

Szia!

 

Visszatérve még a korábbiakra, nekem csak annyi a problémám, hogy a csőtermók megbízhatatlansága miatt nem fűtőttem tovább 75 C foknála puffert. Az egyik csőtermóm 90 fokra beállított értéknél már 80-nál bekapcsolt, ha állítottam rajta akkor meg elmászott valamilyen irányba. Tehát ha merülőhüvelyesre cserélem, akkor  remélem megszűnik a problémám.

 

Amint kérted pár képet teszek fel a rendszeremről, ha nem zavarom vele a nagyérdeműt.:))

 

 

A kazán és a puffer. A szigetelés még nem teljes.

 

 

Füstcső, benne a hőmérő. Radiátorköri szivattyú+VTA, illetve a füsttermosztát.

 

 

Nos ezeket kell cserélni merülőhüvelyesre. A bal oldali képen látható könyököt akarom egy T idomra cserélni, és függőlegesen beleküldeni a merülőhüvelyeket, lehetőleg a kazán vízterébe érőt.

 

 

A termosztatikus elfolyó szelep, illetve a tetején a kivezetés. A sárkánynak "biztonsági víztere" van, ami kazán tetején helyezkedik el, egy különálló viztér, hogy milyen hatékonyságú, azt még nem tudom.

 

 

Végezetül a hőfokok begyújtás után, amikor megindult a kazán. A kazánon, illetve az előremenőn.

 

 

A puffer tetején, illetve a visszatérőn, erre volt kiváncsi Joevagyok olvtárs is.

 

Végezetül, a füsthőfok és ez idő alatt a kémény, ami kihangsúlyozom, működik, és valóban a kazán kéménye.

 

 

Bocsánat ha hosszúra sikerült, de talán többet mond annál amit néha zavarosan leírtam.

 

 

 

Előzmény: tibcsi42 (22990)
sur5al Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23029

Hé, nem magasabb! A hőcserélőn lehet vitatkozni ill. van ahol azzal, van ahol anélkül jobb. Az árat leírtam, olcsóbb, mint a biztonsági cuccok a zárthoz. Persze +1 szivattyú kell. Ott szelepenként 20+e Ft a költség. Tágulási mindkét esetben kell! A nyitottnál figyelni kell az oxidációra.

 

Én is így vagyok vele, de csak azért mert maszek a rendszerem. Ha gyári lenne, sőt ha vészhűtős, akkor tuti zártra tenném és valsz. közvetlen kötném a radiátorokra is. Nekem nincs pufferem.

 

Vannak sokan, akik a házi kütyüket is rá merik kötni zárt rendszerre, én nem vagyok ilyen. Amúgy messze nem vagyok annyira biztonság mániás, mint Blue, de lehet, hogy neki van igaza. Ezt nem lehet eltúlozni.

Előzmény: ZoeCsokvaomány (23028)
ZoeCsokvaomány Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23028

Ezzel most megint az a baj, hogy egy újabb csontig rágott témát hozok fel, van aki melette és van aki ellene van. Tehát: Én személy szerint azért hangsúlyozom a hőcserélőt, mert nem építek be szilárdtüzelésű kazánt zárt rendszerbe és ha a költségeket nézzük, egy hőcserélő ára nem sokkal magasabb mint a zártrendszerhez szükséges biztonsági szerelvények ára, bár nem tudom pontosan mennyi egy termikus átfolyó, vészhűtő stb. ára  Ami plusz költség az a szivattyú.

Előzmény: tibcsi42 (23026)
ja nyugi Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23027

Szia köszönöm!

Gondolom, hogy két colos gravitációs rendszer esetén anyaggal munka díjjal 20. 000.- 30. 000.-Ft-os kaland lenne.

 

Üdv:

Józsi

Előzmény: Törölt nick (22993)
tibcsi42 Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23026

Hát más farkával irtani a csalánt könyü. Hát még felesleges költséges ötleteket adni. De azért van ez a topik, hogy tanuljuk mások tapasztalataiból, én is sok mindent tanultam itt.

Minden esetre én elvetném ezt a hőcserélősdit mert ólcsobb átalakitani zárt redszerre.

Előzmény: ZoeCsokvaomány (23023)
sur5al Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23025

Most írom le utoljára. Ha nincs oxigén, nincsenek oxidált rézrészecskék, vízben oldott réz szulfid ionok és ezért nincs pontkorrózió. A többi lényegtelen.

 

Gondolom még mindig nem olvastad el a forrásokat, amit megjelöltem már soxor*. Csak nyomod tovább a berögzött véleményedet.

 

Ok. Feladom. Nincs igazad, de zárva van a füled. Miért nem vagy nyitottabb?

 

*http://www.rezinfo.hu/node/1234 és http://mek.niif.hu/01100/01199/html/szereles.htm

Előzmény: tibcsi42 (23024)
tibcsi42 Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23024

Nem mindegy, hogy mivel kötöd össze még ha zárt redszerröl is van szó.

Már régen kitárgyaltuk ezt. A vas nak v. réznek v. alunak nem szabad közvetlen érintkeznie egymásal.

Előzmény: sur5al (23019)
ZoeCsokvaomány Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23023

Most mondtál egy példát, tudnék vagy 20 ellenpéldát mondani rá. Egy hőcserélőnek van hőátadási tényezője és felülete, ezeket tudod úgy kiválasztani hogy illeszkedjen a tervezett hőfoklépcsődhöz, ezeket pontosan ki lehet számolni és az úgy is fog működni. Nyilván olyan tartály kell választani amiben megfelelnek ezek a tényezők, az ára meg már szubjektív, az épületgépészet sem olcsó.

Előzmény: tibcsi42 (23017)
sur5al Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23022

Na, örülök, hogy kezdünk egyetérteni:))

 

Bocsánat, tévedtem. Az árban, amit előbb írtam. Megnéztem aktuálisan 17800,- Lehet, tavaly óta drágult is. Neked ennél olcsóbb a kazánod?:))))

Előzmény: tibcsi42 (23020)
sur5al Creative Commons License 2011.10.31 0 0 23021

Igazából én sem, de azért ne írjál butaságokat:)

 

"van egy 30kWh kazánod ez névleges teljesitményen megy ahoz, hogy ezt hőcsrélővel tóvább tud maradéktalanul adni minimum 30kWh hőcserélő szükséges, mitgondolsz ez mekora és mibe kerül"

 

Tökéletesen igazad van! Ahogy írtam is, inkább több, mint kevesebb. Bár a 30kW névleges teljesítmény a kazánra laboratóriumi, ugye tudod?

 

Amúgy egy 30kW-os SWEP kb. 15e ft. Nekem van, tudom. Tavaly vettem.

 

"Ami a pufferokban van hőcserélő azt HMV-re v. solár-ra v.bojler ráfűtésre tervezték és erre is használják. "

 

Nem biztos, puffertől, rendszertől függ, de erről is írtam már az előbb.

 

Előzmény: tibcsi42 (23017)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!