Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Ezen én is tünődtem mi a jóbb, a pillangót szabályozni v. a huzat altókat? Gyakorlatilag mind két megoldás a huzatott csökkenti, de vajon melyik a jóbb? Mivel nincs pillangom ezért ebben a témában tanácstalan vagyok.
Arra gondoltam kicsit optimalizálom a fűtési rendszert én is.Viadrus vegyes kazán nyitott rendszer.Arra gondoltam hogy mérem a füstgázt meg a kazán kimenő vizet,és huzattal meg kémény pillangószeleppel beleszabályozok.Mert jelenleg apám megrakja a kazánt,kitámasztja a huzatajtót,ég amig ég,persze nagy hőingadozással.Most tettem egy digit hőmérőt a kimenőre az inditja a szivattyút,legalább arra jó hogy 50 foknál rak rá és kb 65 fok-ig megy el a rendszer.A huzatot meg a füstgáz pillangót motorokkal mozgatnám bizonyos logika szerint,a mért hőmérsékletek függvényében.Cél a hatásfoknövelés és egyenletes hőmérséklet.Valaki csinált már hasonlót?Csak annyira akarok belebonyolódni amennyire muszálj.Pl nem épitek ki fölösleges vezérlést a füstpillangónak ha kézzel egyszer beállitva nem kell többet piszkálni.
Öntöttvas vegyestüzelésű kazánom van, zárt rendszerű,müanyag 5 rétegű csövekkel. Milyen egyszerű és olcsó biztonsági megoldást tudnátok javasolni arra,hogy ne mehessen túl meleg víz a csövekbe ?
Most is azzal fűtűnk, csak ha 10 óra fele még megrakom a kazánt, reggelre már gyakorlatilag kihül a lakás. Ezért is gondolkodtam szénben, vagy (akác)fabrikettben. Ezek azért hosszabb ideig égnek, nem?
Egy kérdés; vegyestüzelésű kazánba melyik nyerőbb esti befűtés szempontjából, szén vagy vagy fabrikett? Nyilván fűtőrértéket és az árat is figyelembe véve.
Ha nem akarsz hőcsit és nincs alud, akkor hagyd nyitottba. Én ezt tenném*, de te döntesz. Nekem úgy tűnik, nem lesz gondod belőle.
3.1.1 Fûtési rendszerek
A csôrendszerek kialakításánál kerülni kell a réznek (köznapi szóhasználatban vörösréznek) az acélcsôhöz vagy acél anyagú szerkezethez (pl. fûtôtest) közvetlen csatlakoztatását. Ilyen esetben a csatlakozó fémek közé „szigetelôelemet” kell közbeiktatni. Fûtési rendszerekben az acéllemezradiátor és a rézcsô közé bronz-, sárgaréz vagy nikkelezett sárgaréz szerelvényt kell szerelni. Alumínium fûtôtest esetén a fûtô-testhez kadmiumozott közcsavart, majd ahhoz bronz-, sárgaréz vagy nikkelezettsárgaréz szerelvényt kell csatlakoztatni és csak azután szabad a rézcsövet szerelni. Acéllemez radiátorok alkalmazása esetén nem okoz problémát, ha a rendszer nyitott. Alumínium fûtôtestek esetén azonban csak zárt fûtési rendszerek alkalmazhatók. Zárt fûtési rendszerekben a vízben oldott oxigén mennyisége igen kicsi, így azoxidáció veszélye elhanyagolható. Természetesen nyitott rendszerek esetében is meg kell akadályozni a tágulási tartályban a víz keringését, és így az oldott oxigéntartalom növekedését. Amennyiben egy rendszerbe folyamatosan oxigén jut, akkor acél fûtôcsövek alkalmazása esetén is bekövetkezik az acél szerkezeti elemek korróziója.
*Mint említettem talán, nekem hőcsi van és +1 keringető, mert a cirkós oldal zárt, a radiátorok aluból vannak, a kandallóm maszek, nem akarom nyomásra tenni és még olcsóbb is volt így.
Hőcserélőt nem szeretnék, nem akarom túlbonyolítani az egészet, szóval azt mondod ha nincs alu a rendszerben 20 évet kibírnak a radiátorok rézzel nyitott rendszeren?
Ha cserélek mindenképp 28-assal fogok indulni, de jelenleg sem a csőátmérő a probléma, mert elviszi a hőt, és minden radiátorhoz jut elég meleg, még a legtávolabbihoz is.Az biztos ha nekiállok akkor mindenhonnan kidobom, a műanyagot.
Nagyszerő ez a szerkezet amit linkeltél, ezzel semmi piszokt nemcsinélok a lakásban, vágni, megsorjázni kinnt is tudom a csöveket. A vascsőn még gondolkodom de az meg ihába olcsóbb sokkal macerásabb a szerelése.
Nemtom. Nem akkor fog befagyni, amikor fűtesz. Igaz, hogy a gőzvezeték eleve melegebb, mint a tágulási, de az is mozdul felfelé ha melegszik a rendszer, tehát ott is melegedni fog a víz. Azonban a fő gond akkor van, amikor éppen nem megy a fűtés, a tágulási lefagy, majd újrainduláskor esetleg nem lesz hova tágulni. Joenak igaza van, ha a tágulási fagyhat a gőzvezeték is. Fűtés közben egyik sem.
Sztem sur5al kollega jó nyomon van. mert a gőzvezetéket is agyonszigeteled és alatta ott folyik a 70/80/90 fokps kazanviz. Hát fagy legyen a talpán ami azt begyasztja. A 70/80/90 fokból 1 fok biztos feljut a cső végébe a fűtési ciklus végére.
Jó lemez, de milyen lemez? A víz miben kering a radiátoron belül? Ha a radiátoraid nem alu, hanem vas anyagúak, akkor a nyitott rendszer rézzel nem fogja annyira enni. Fogja, de sokkal kevésbé. Valsz. 20 évet az is ki fog bírni.
Tuti, hogy nem alu?
Ha félted a radiátorokat, akkor csinálhatsz hőcserélőt is a kazánhoz. Így lesz egy kevert rendszered, de erről beszéltünk már. Működni fog szuperül, ha a méretezést nem szúrod el (hőcserélő felület, teljesítmény és szivattyú tömegáramok). A mostanihoz képest kell majd egy hőcserélő, egy zárt tág. tartály, egy másik szivattyú és esetleg egy nyomásra nyitó szelep*, mivel nincs cirkód, ami tartalmaz ilyet.
Hoppá, hoppá, igazad is van! Valamiért arra gondoltam, hogy a gőzvezetékben csak akkor van víz, amikor melegszik a rendszer és tágulni kezd. Miért gondoltam ezt? Ezt jól benéztem na!:)
Ja tudom már! Mer a gőz majd gyorsan kiolvasztja a jégdugót:))) Á nem, ez hülyeség:)
Viccet félretéve, akkor nagyon figyelni kell a tágulási szigetelésére vagy nem szabad fagyveszélynek kitett helyre tenni és úgy már igaz lesz a nyitottság minden körülmények között. Nekem pl. lakáson belül van, tehát elfagyni valóban nem tud.
Persze hogy képes. Persze a szaki oda fog figyelni. Ki akarna vackot csinálni, főleg ha nyomás alatt lesz?
És persze, hogy lehet gond a gyárban is, van selejt ott is, csak arról beszélek, hogy ahol van minőségbiztosítás, gyártás utáni ellenőrzés, tesztelés (nem csak nyomáspróba), az egész folyamat automatizált és szabályozott, valamint a felelősség is egyértelmű, a gyártó a hírnevét kockáztatja és perelhető is egy hibás termék esetén, ott statisztikailag kisebb lesz a hibaszázalék. Nem lesz 0, de kisebb lesz, mint az egyedi gyártásnál, kézzel, de gondossággal. Ezen nem tudsz változtatni. Nem is kell.
Persze a "nagyüzemi" gyártásnak és a marketingnek ára is van. Ezt nem mindenki akarja megfizetni. Ez is rendben van.
Arra azért figyelj, hogy ahány fokosat beraksz, az alatti hőmérsékletú vizzel nem fogsz tudni fűteni. Mármint a radiátorokat.
Ez alatti hőmérsékletú vizet már nem tudod használni fűtésre,..csak saját amgában keringeti majd...
Ha csak picit kátrányosodik a kazán akkor lehet elég lenne a 45 (volt régebben olyan esbe) vagy az 50 fokos is. Én pufferhez raktam 50 fokosat, és nem kátrányosodott.
De már akkor sem, amikor be lett kötve az indirekt (puffer nem volt) az előre és a visszatérő közé, és az abból visszatérő melegebb víz miatt melegebb lett a visszatérő is.
De mondjuk előtte is csak minimálisat kátrányosodott > száraz fa és ne foljtsd annyira
Témáztunk már ezen a Kandallós topikban asszem, de szerintem annyit megállapíthatunk, igenis van különbség, hogy a rendszeredben van nyomás vagy nincs nyomás. A nyomás alatt lévő rendszerben a nyomás drasztikus emelkedésének lehetősége miatt nagyobb volt és nagyobb lesz a biztonsági kockázat. Más kérdés, hogy ez a kockázat - elengedhetetlenül fontos biztonsági segédberendezések bevonásával* - vállalható szintre csökkenthető, azaz a végén lehetnek kvázi pariban a nyitottal. De a józan ész mondatja velem, hogy inkább aludnék egy nyitott rendszer felett, mint egy zárt felett. Főleg, hogy nekem a nappaliban van:)
Mint említettem volt, ha nem maszek lenne a rendszerem magja én is zártra kötném, tehát egyáltalán nem vagyok zárt ellenes, nem is félek tőle, de tisztában is vagyok vele, mi van (lehet) a kezemben.
Csak egy példát had mondjak. Mi van ha az összes biztonsági cucc elromlik? Nyilván ennek az esélye közel 0, de nem 0, csak közel van hozzá. Szóval nem lesz ilyen, ne féljen senki, de elvileg lehet. Persze, persze, nyitottnál is elfagyhat a tartály és lehet, hogy az egyetlen nyomásra nyitó védőszeleped beragad, az eredmény ugyanaz lesz. Ill csak akkor, ha nincs gőzvezetéket, ahogy ezt helyesen írta Grossman kolléga. De van és az nem fagy be, nem ragad be soha:)
*hőre, nyomásra lefúlyó, utántöltő, esetleg hűtőkör, ups